abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37068338
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:59 schreef Mwanatabu het volgende:
En jij denkt dus dat van alles blijft liggen terwijl zij weg is? Het is daar geen gemeentehuis ("Nee, Carien werkt alleen op maandag van 10:30 tot 14:00, dinsdag van 9:00 tot 15:15, woensdag van 12:47...").
Feit is dat vrouwen (mensen) recht hebben op kinderen en zwangerschapsverlof en dat de werkgever dan in overleg heeft te zorgen voor goede vervanging voor de tijd dat ze totaal uit de running is (3 maanden). Als mevrouw dus vantevoren al aangeeft dat ze het wat rustiger aan gaat doen, dan worden haar taken mooi gedelegeerd naar gelijkwaardige partijen. Zo gaat dat op een werkvloer.
Om nou te stellen dat zij een verkeerd voorbeeld geeft omdat zij een publieke werkvloer bestiert en een zeer verantwoordelijke functie bekleedt, dat is een beetje denigrerend naar vrouwen met gezinnen (al dan niet in aanbouw) toe.
Vroeger was het normaal dan mevroi na het huwelijk thuis ging zitten om zich voor te bereiden op het hoogste goed in haar leventje: het moederschap. Om dit eruit te krijgen, zijn er dus regelingen zoals ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof, zorgverlof etc. in het leven te roepen. Maar daar zijn we overduidelijk nog niet aan gewend.
Vraagje: toen Beatrix (of Maxima) tot 3 keer toe zwanger raakte, gaf ze toen ook het verkeerde voorbeeld?
Maxima is ook alleen maar zwanger omdat ze verder niets beters te doen heeft met haar leven. Die gasten fokken als konijnen.
pi_37068350
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Juist niet. Dan gaat de mentaliteit als tentoon gespreid in dit topic nooit weg.
juist wel. want voor een hoop functies is het ook niet zo bijzonder relevant. ik denk dat hier voor de vakbonden een mooie onderhandlings kans ligt.
quote:
Waarom zou het onverantwoordelijk zijn voor je baan om kinders te krijgen?
"Werken om te leven, niet andersom" <- tegeltjesspreukalert
dan heb ik er nog wel 1. "het primaire doel van een onderneming is het maken van winst. al het andere is bijzaak."
pi_37068395
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, je gaat ervan uit dát ze hun werk niet meer kunnen doen.
is dat vermoeden niet terecht dan? hoeveel zal minister nog kunnen doen vanaf haar woonkamer?

vanaf het moment dat ze verlof nemen hoeven ze uberhaupt niets meer te doen, en zullen veel werkgevers dit ook niet eens proberen vermoed ik.
pi_37068430
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:12 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

juist wel. want voor een hoop functies is het ook niet zo bijzonder relevant. ik denk dat hier voor de vakbonden een mooie onderhandlings kans ligt.
[..]
Idd, om het Zweedse systeem nog een stapje dichterbij te brengen.
quote:
dan heb ik er nog wel 1. "het primaire doel van een onderneming is het maken van winst. al het andere is bijzaak."
Dat is geen tegeltjesspreuk
Het primaire doel van de samenleving (voortbestaan) telt hoger dan dat van welke onderneming dan ook.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37068537
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:13 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

is dat vermoeden niet terecht dan? hoeveel zal minister nog kunnen doen vanaf haar woonkamer?

vanaf het moment dat ze verlof nemen hoeven ze uberhaupt niets meer te doen, en zullen veel werkgevers dit ook niet eens proberen vermoed ik.
En terecht, dan horen ze allang vervanging geregeld te hebben.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37068549
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is geen tegeltjesspreuk
*pakt badkamertegel, schroevendraaier en hamer*
quote:
Het primaire doel van de samenleving (voortbestaan) telt hoger dan dat van welke onderneming dan ook.
maak dat een kleine ondernemer die een secretaresse in dienst heeft genomen die vervolgens zwanger blijkt te zijn maar wijs. die zal het bijzonder lastig krijgen met deze dankbare taak.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:21:03 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37068608
Ik ken veel kleine bedrijfjes waarbij de medewerkster haar baby mee mocht nemen naar haar werk. Een coulante baas betekent ook vaak coulance terug van de werknemer.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:21:35 #108
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37068628
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:49 schreef Floripas het volgende:
Luister, ik begrijp niet waarom zo wordt gezeken op zwangere vrouwen. Je kunt als zwangere vrouw, zeker in een beleidsmatige functie, ook behoorlijk veel vanuit thuis doen.

Om terug te komen op Wouter Bos: hij neemt één dag in de week vrij om bij zijn kind te zijn. Ik heb er nog geen reltopics over gezien.

Bah, stelletje mannetjesmakers. Als je geen vrouwen in de politiek wil, kom daar dan gewoon ronduit voor uit.

En Mwanatabu schopt kont in dit topic. Mwanatabu for staatssecretaris
Ik wil geen vrouw in de politiek die zwanger wil worden
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37068708
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:21 schreef Floripas het volgende:
Ik ken veel kleine bedrijfjes waarbij de medewerkster haar baby mee mocht nemen naar haar werk. Een coulante baas betekent ook vaak coulance terug van de werknemer.
ja daar valt iets voor te zeggen. maar wil je daarmee zeggen dat die dame haar zwangerschapsverlof zo kort mogelijk heeft gehouden ten gunste van haar werkgever?
pi_37068773
En moeder zijn en een drukke carrière gaat gewoon niet samen. Ik begrijp niet dat vrouwen dat zo nodig willen.

Het kind is uiteindelijk de dupe omdat het van kinderdagverblijf naar kinderdagverblijf gaat. Waardoor die kinderen later verknipt in de maatschappij staan.

Dat ik moet kinderen en ik moet een goede carrière zal wel een te ver doorgeschoten feministisch kenmerk zijn.
pi_37068918
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:25 schreef MrX1982 het volgende:
Het kind is uiteindelijk de dupe omdat het van kinderdagverblijf naar kinderdagverblijf gaat. Waardoor die kinderen later verknipt in de maatschappij staan.
zijn daar studies naar gedaan? ik heb altijd de indruk dat het eerder positief dan negatief voor een kind is om naar een dagverblijf te gaan ipv maar de hele dag alleen met moeder in contact te zijn, maar ik heb daarover geen enkele feitelijke bron. mij lijkt echter dat dit de sociale ontwikkeling in een veel vroeger stadium enorm stimuleert.
pi_37068992
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:28 schreef 7th_wave het volgende:
zijn daar studies naar gedaan? ik heb altijd de indruk dat het eerder positief dan negatief voor een kind is om naar een dagverblijf te gaan ipv maar de hele dag alleen met moeder in contact te zijn, maar ik heb daarover geen enkele feitelijke bron. mij lijkt echter dat dit de sociale ontwikkeling in een veel vroeger stadium enorm stimuleert.
Ik weet niet of het is onderzocht. Het lijkt me alleen sterk dat het goed is voor een kind dat hij 's ochtends vroeg ergens wordt gedumpt en 's avonds weer wordt opgehaald. Waarom nemen mensen dan in vredesnaam kinderen .
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:31:27 #113
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37069003
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:25 schreef MrX1982 het volgende:
En moeder zijn en een drukke carrière gaat gewoon niet samen. Ik begrijp niet dat vrouwen dat zo nodig willen.

Dat ik moet kinderen en ik moet een goede carrière zal wel een te ver doorgeschoten feministisch kenmerk zijn.
Precies, leve de wegwerpcultuur. Alles is vervangbaar. Politici zouden eens het goede voorbeeld moeten nemen
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:31:53 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37069019
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:23 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

ja daar valt iets voor te zeggen. maar wil je daarmee zeggen dat die dame haar zwangerschapsverlof zo kort mogelijk heeft gehouden ten gunste van haar werkgever?
Ja, in ruil voor het zo nu en dan meebrengen van de kleine als het niet anders kan of tussendoor even weg mogen om borstvoeding te geven.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:32:59 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37069054
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:21 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ik wil geen vrouw in de politiek die zwanger wil worden
Dan wil je dus alleen oudere vrouwen in de politiek.
Wil je ook geen mannen in de politiek die kinderen willen?
pi_37069082
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:31 schreef Tafkahs het volgende:
Precies, leve de wegwerpcultuur. Alles is vervangbaar. Politici zouden eens het goede voorbeeld moeten nemen
Ja inderdaad. Oh kinderen dat nemen we er wel even bij.
Daarnaast worden kinderen tegenwoordig niet meer opgevoed maar voeden kinderen de ouders op maar dat is een andere discussie .
pi_37069100
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, in ruil voor het zo nu en dan meebrengen van de kleine als het niet anders kan of tussendoor even weg mogen om borstvoeding te geven.
dat vind ik dan nog wel een redelijke oplossing.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:36:27 #118
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37069171
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan wil je dus alleen oudere vrouwen in de politiek.
Wil je ook geen mannen in de politiek die kinderen willen?
Begin je nou weer over Bos? Wat kan mij het schelen dattie een kind heeft. Zolang hij de beterbegroting goed weet te brengen, interesseert mij het niet dat hij jong heeft. Hij stijgt in de peiling, dus veel slecht heeft het hem blijkbaar niet gedaan. Het wordt wat anders als je out of the blue ineens 1000 nedcar medewerkers moet proberen te helpen aan een baangarantie voor de komende 2 ~ 3 jaar.

Ik heb al eerder gezegd dat positieve discriminatie niet helpt, want als deze bewindsvrouwen er zelf een potje van maken, dan werkt de regel dus blijkbaar niet die er voor zou moeten zorgen dat een werkgever jonge vrouwen gaat aannemen. Hij zou wel gek zijn.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:36:48 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37069186
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook tegen. Maar ik ben wel van mening dat mannen hun verantwoordelijkheden dan ook mee moeten nemen. Er is geen enkele reden voor om te zeggen dat na de borstvoedingstijd de zorg nog steeds louter aan vrouwen ten deel zou moeten vallen.

Ik ben niet weg van Wouter Bos, maar ik vind zijn initiatief zeer lovenswaardig.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:38:01 #120
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37069237
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daarnaast worden kinderen tegenwoordig niet meer opgevoed maar voeden kinderen de ouders op maar dat is een andere discussie .
Nergens zijn die kinderen te handhaven, krijgen onterecht een adhd diagnose en leren helemaal niets van gezinswaarden of fatsoensregels. Ja, goed bezig hoor.
pi_37069356
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:36 schreef Floripas het volgende:
Daar ben ik ook tegen. Maar ik ben wel van mening dat mannen hun verantwoordelijkheden dan ook mee moeten nemen. Er is geen enkele reden voor om te zeggen dat na de borstvoedingstijd de zorg nog steeds louter aan vrouwen ten deel zou moeten vallen.

Ik ben niet weg van Wouter Bos, maar ik vind zijn initiatief zeer lovenswaardig.
Een kind heeft zeker een vader nodig maar aan de andere kant moet er ook brood op de plank komen. Ik denk persoonlijk dat het beter is dat de vrouw een stapje terug doet dan de man.

Volgens mij kiezen vrouwen (onder)bewust als ze kinderen hebben gekregen voor het kind en zetten ze hun carrière op de lange baan. Dus dat valt mooi samen met wat ik persoonlijk denk dat beter is.
pi_37069430
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:38 schreef Tafkahs het volgende:
Nergens zijn die kinderen te handhaven, krijgen onterecht een adhd diagnose en leren helemaal niets van gezinswaarden of fatsoensregels. Ja, goed bezig hoor.
Tsja ADHD dat is volgens mij een mode gril. Vroeger noemde je zo'n kind druk en irritant tegenwoordig is het bijna stoer om ADHD te hebben.

Mensen zijn bang om kinderen op te voeden. Stel je voor dat je je kind geen gelijk geeft. Wat je nu krijgt zijn verwende ADHD nesten waarmee geen land valt te bezeilen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:43:34 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37069439
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een kind heeft zeker een vader nodig maar aan de andere kant moet er ook brood op de plank komen. Ik denk persoonlijk dat het beter is dat de vrouw een stapje terug doet dan de man.

Volgens mij kiezen vrouwen (onder)bewust als ze kinderen hebben gekregen voor het kind en zetten ze hun carrière op de lange baan. Dus dat valt mooi samen met wat ik persoonlijk denk dat beter is.
Het komt jou wel goed uit: jij hoeft je werk niet opzij te zetten om je genen te verspreiden, je vrouw wel.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:45:24 #124
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37069513
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tsja ADHD dat is volgens mij een mode gril. Vroeger noemde je zo'n kind druk en irritant tegenwoordig is het bijna stoer om ADHD te hebben.

Mensen zijn bang om kinderen op te voeden. Stel je voor dat je je kind geen gelijk geeft. Wat je nu krijgt zijn verwende ADHD nesten waarmee geen land valt te bezeilen.
En niemand mag dat kind even ouderwets een pak rammel geven als die het verdient heeft.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:46:29 #125
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37069547
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:45 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

En niemand mag dat kind even ouderwets een pak rammel geven als die het verdient heeft.
Kinderloze verzuurde oude trollen, ga eens ergens anders spelen.

"De jeugd van tegenwoordig, nou, dat was vroeger wel anders..."
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:48:59 #126
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37069652
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kinderloze verzuurde oude trollen, ga eens ergens anders spelen.

"De jeugd van tegenwoordig, nou, dat was vroeger wel anders..."
Waar zou Donner anders van die idiote ideeen vandaan halen? De CDA broedmachine draait op volle toeren..
pi_37069700
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:43 schreef Floripas het volgende:
Het komt jou wel goed uit: jij hoeft je werk niet opzij te zetten om je genen te verspreiden, je vrouw wel.
Vrouwen kiezen er ook vaak zelf voor. Daarnaast heeft het praktische voordelen daar een man meestal meer verdient.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:51:27 #128
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37069752
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vrouwen kiezen er ook vaak zelf voor. Daarnaast heeft het praktische voordelen daar een man meestal meer verdient.
Oorzaak-gevolg, oorzaak-gevolg, vriend.
pi_37069760
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:45 schreef Tafkahs het volgende:
Nee dat is pedagogisch niet verantwoord.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:51:49 #130
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37069764
ik kan me geen situatie voorstellen waarbij een man zegt: jottem, laten we het gewoon doen, ik wil wel zo'n schijtend hoopje ellende in huis halen die mij van m'n nachtrust berooft. Keep it real.

Daar gaat de discussie niet over, het gaat over machtsmisbruik en kindermishandeling
pi_37069818
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:51 schreef Floripas het volgende:
Oorzaak-gevolg, oorzaak-gevolg, vriend.
Maar wat is het probleem als de vrouw besluit haar carrière op een zijspoor te zetten?
pi_37069859
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

ik vind het onzin dat vrouwen hun baan maar moeten opofferen. dat moet in onderling overleg gaan. en als je daar samen niet uit kunt komen, dan krijg je dus blijkbaar geen kinderen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:54:50 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37069891
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem als de vrouw besluit haar carrière op een zijspoor te zetten?
Waarom zou je niet de verantwoordelijkheden eerlijk kunnen delen?

Waarom wordt er nog altijd neergekeken op deeltijd of duobanen?
pi_37069998
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:54 schreef 7th_wave het volgende:
ik vind het onzin dat vrouwen hun baan maar moeten opofferen. dat moet in onderling overleg gaan. en als je daar samen niet uit kunt komen, dan krijg je dus blijkbaar geen kinderen.
En als de man zijn baan opoffert die waarschijnlijk meer verdient dan de vrouw?
Dan schiet je jezelf toch in je poot als toekomstig gezin.

Of ben je meer voor het consensusmodel. Allebei een deel van je baan opofferen?
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:57:45 #135
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37070018
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zie Nedcar..
pi_37070067
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En als de man zijn baan opoffert die waarschijnlijk meer verdient dan de vrouw?
Dan schiet je jezelf toch in je poot als toekomstig gezin.
klopt. als je dat financieel niet redt, dan zit er weinig anders op.
quote:
Of ben je meer voor het consensusmodel. Allebei een deel van je baan opofferen?
ja. dat lijkt me wel zo eerlijk. als je allebei kinderen wilt, that is.
pi_37070233
quote:

Je kunt best eerlijk delen. De vraag is of dat de beste keuze is.
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:06:50 #138
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37070360
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kunt best eerlijk delen. De vraag is of dat de beste keuze is.
De beste keuze voor wie of wat? Het lijkt me het gezondst voor het kind: opgevoed worden door twee ouders, en daarbij door twee ouders die meer van het leven zien dan een glaasje sherry en GTST. Als ééntje in plaats van full time werk vrijwilligerswerk doet (dat komt in de VS nogal veel voor), dan is dat natuurlijk ook prima, als je samen dat kind maar opvoedt.
pi_37070604
quote:

[..]

En jij denkt dus dat van alles blijft liggen terwijl zij weg is? Het is daar geen gemeentehuis ("Nee, Carien werkt alleen op maandag van 10:30 tot 14:00, dinsdag van 9:00 tot 15:15, woensdag van 12:47...").
Ze is nu hopelijk dag en nacht bezig om wat van haar beleid te maken . Als ze een paar weken thuis ligt zal ze weinig tot niets doen, die ervaring heb ik altijd met zwangere vrouwen...
Als alles gewoon doorgaat zoals het nu is, vraag ik me af waarom haar post nog bestaat
quote:
Feit is dat vrouwen (mensen) recht hebben op kinderen en zwangerschapsverlof en dat de werkgever dan in overleg heeft te zorgen voor goede vervanging voor de tijd dat ze totaal uit de running is (3 maanden). Als mevrouw dus vantevoren al aangeeft dat ze het wat rustiger aan gaat doen, dan worden haar taken mooi gedelegeerd naar gelijkwaardige partijen. Zo gaat dat op een werkvloer.
Feiten zijn niet altijd wenselijk, Mwanatabu. Het zal óf een zwaardere belasting voor anderen zijn of belangrijke dingen zullen even worden uitgesteld tot de baas er weer is.
quote:
Om nou te stellen dat zij een verkeerd voorbeeld geeft omdat zij een publieke werkvloer bestiert en een zeer verantwoordelijke functie bekleedt, dat is een beetje denigrerend naar vrouwen met gezinnen (al dan niet in aanbouw) toe.
Ze stelt volgens mij helemaal geen voorbeeld toch?
quote:
Vroeger was het normaal dan mevroi na het huwelijk thuis ging zitten om zich voor te bereiden op het hoogste goed in haar leventje: het moederschap. Om dit eruit te krijgen, zijn er dus regelingen zoals ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof, zorgverlof etc. in het leven te roepen. Maar daar zijn we overduidelijk nog niet aan gewend.
Misschien zijn er bepaalde vrouwen nog niet gewend aan het feit dat werk verantwoordelijkheid met zich meebrengt en dat je als je in het kabinet zit bepaalde prioriteiten moet stellen. Ik zeg dat die prioriteit op dat moment ligt bij het leiden van een departement en het onverantwoordelijk is om de kwart van je potentieel actieve periode in bed te liggen baby's te poepen. Maak hier alsjeblieft geen feministisch onderwerp van (we krijgen niet dezelfde rechten boehoehoe)want dat is het niet, voor vrouwen dezelfde rechten als voor mannen.
quote:
Vraagje: toen Beatrix (of Maxima) tot 3 keer toe zwanger raakte, gaf ze toen ook het verkeerde voorbeeld?
Voorbeeld, voorbeeld, wat maakt dat uit? Als Bea en Maxima één vierde van hun potentieel actieve periode in bed lagen dik te wezen, zou ik ook bezwaren maken . Net zoals ik het belachelijk zou vinden als Wimlex één vierde van zijn leven in bed zou liggen te vozen met maitresses omdat hij 'm na z'n veertigste niet meer omhoog kan krijgen, en tsja, biologische klok hè .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_37070677
quote:

[..]

Daar is hier dus geen sprake van, het gaat hier om een baan van zeker 70 uur +
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_37070752
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:06 schreef Floripas het volgende:
De beste keuze voor wie of wat? Het lijkt me het gezondst voor het kind: opgevoed worden door twee ouders, en daarbij door twee ouders die meer van het leven zien dan een glaasje sherry en GTST. Als ééntje in plaats van full time werk vrijwilligerswerk doet (dat komt in de VS nogal veel voor), dan is dat natuurlijk ook prima, als je samen dat kind maar opvoedt.
De beste keuze voor het gezin. Geld moet toch echt verdiend worden. Dus ergens moeten er keuzes gemaakt worden en vaak kiest de vrouw voor het kind en de man voor zijn baan.

Niets mee mis.
pi_37070958
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De beste keuze voor het gezin. Geld moet toch echt verdiend worden. Dus ergens moeten er keuzes gemaakt worden en vaak kiest de vrouw voor het kind en de man voor zijn baan.

Niets mee mis.
Precies! Al die mannen die hard werken zorgen óók voor hun kinderen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:27:57 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37071197
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Daar is hier dus geen sprake van, het gaat hier om een baan van zeker 70 uur +
Banen van 70+ uur zijn per definitie belachelijk en dienen afgeschaft te worden.
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:29:48 #144
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37071273
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Banen van 70+ uur zijn per definitie belachelijk en dienen afgeschaft te worden.
Zou dat het kinderprobleem ook oplossen?
pi_37071336
quote:

[..]

Oh ja? Dus de mp kan gewoon zeggen igv een ernstige crisis, ja sorry ik heb mijn uren al opgebruikt?
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:31:51 #146
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37071375
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:29 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zou dat het kinderprobleem ook oplossen?
Het zou wel helpen, ja.
pi_37071392
quote:

[..]

Kan allemaal best, maar dat los je dus niet op door drie kindjes per baan te poepen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:32:22 #148
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37071395
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Oh ja? Dus de mp kan gewoon zeggen igv een ernstige crisis, ja sorry ik heb mijn uren al opgebruikt?
De MP stuurt zijn onderminister maar.
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:33:05 #149
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37071421
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:32 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Kan allemaal best, maar dat los je dus niet op door drie kindjes per baan te poepen.
Nogmaals, mannelijke politici doen aan de lopende band kindjes poepen.
pi_37071444
quote:

[..]

Liever een duobaan als staatssecretarissen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')