abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 7 mei 2006 @ 16:10:35 #102
112224 Anubys87
woef woef
pi_37630208
registreer om deze reclame te verbergen
Is een groepsreis niks dan?
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
  zondag 7 mei 2006 @ 17:06:16 #103
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_37632113
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:10 schreef Anubys87 het volgende:
Is een groepsreis niks dan?
zullen we die discussie maar niet weer beginnen?
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
  zondag 7 mei 2006 @ 17:07:31 #104
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_37632173
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:29 schreef Evertjan het volgende:
Ik ben van plan om dit jaar alleen op vakantie te gaan. Sommige zullen dat raar vinden maar ik ben nu al twee keer naar Salou geweest en een keer naar Ibiza en ik heb wel genoeg ''zon, strand en zuip vakanties'' gezien. En bovendien lijkt alleen reizen mijn een prima manier om nieuwe mensen te ontmoeten, en ook aangezien mijn vriendenkring uit een stel onwetende jong volwassenen bestaat en niet veder kunnen kijken dan Spanje of Turkije wil ik alleen op vakantie. Nu zag ik in de KLB al in een topic een link staan naar http://www.djoser.nl/. Lijkt mij een goede reisorganisatie. Of heeft iemand nog andere tips?? En waar moet je op letten als je alleen op vakantie gaat?
Je lijkt mij wel
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
  zondag 7 mei 2006 @ 17:40:27 #105
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_37633078
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 03:41 schreef Dual.Flipflop het volgende:

[..]

Paradox= tegenstelling. De mannen die wel een praatje aanknopen zijn de types die iets meer willen dan praten, zij die je excommuniceren zijn de mannen waar je nergens iets hoeft in te calculeren. Althans in bepaalde culturen. Griekenland noemde ik als voorbeeld. Maar dan ook alleen in de provinciale gebieden van Griekenland.
Dat is opzich niet eens zo vreemd. Hier in Nederland hebben we ook een zwarte kousen gordel. Maar qua reis ervaring heb ik het vooral over getrouwde mannen. Zij (en oma en zus en de kinderen en de tantes) in de keuken hij draagt de borden rond. Als hij dan alleen met toeristen stellen praat, prima mij best. (in kleine gehuchten gaat een roddel vrij snel.)
ik weet wat paradox betekend ( schijnbare tegenstelling)

thx voor uitleg van situatie
pi_37650730
Ik ben nu een jaar alleen op reis, en nog geen dag alleen geweest. Vooral als je verblijft in hostels zul je zien dat je altijd wel mensen ontmoet. Vanuit de hele wereld. Hostels zijn ook goed om de kosten te drukken, want je betaalt voor een bed, niet voor een kamer (als in een dure 1-persoonskamer).

En als mensen het raar vinden dat je alleen gaat, zijn dat vooroordelen. Ik ben bang dat ik eenmaal thuis voortaan altijd alleen op reis wil

[ Bericht 15% gewijzigd door Kontiki op 08-05-2006 10:21:31 ]
  maandag 8 mei 2006 @ 10:30:51 #107
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37651144
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:11 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben nu een jaar alleen op reis, en nog geen dag alleen geweest.
Komt ook denk ik omdat je, als ik je website bekijk ( ), voornamelijk in Australie en N.Zeeland bent geweest En dus niet al te veel kilometers gemaakt hebt (=geen probleem of zo) en ook eens in een westerste cultuur rond reist.
Hoe meer/ langer je in een niet-westerse cultuur reist met taal- en cultuurproblemen, hoe eenzamer je langzaamaan wordt en hoe irritanter het reizen wordt, ook al doe je rustig aan.

Maar het is wel zo, als je eenmaal alleen gereisd hebt, ga je het verschil met in een groep reizen erg merken!
Wie denk jij dat ik ben? Pipo de Clown?
pi_37666796
Ik ben net terug uit parijs maar niet alleen gegaan. Maar toch heb ik me afgevraagd hoe dat nou zal zijn in je eentje. Nu zit je met zn 2-en op een terrasje of lekker in een restaurantje... En ik zag ook iemand binnenkomen in zijn eentje. Nou het lijkt mij niet erg gezellig op die momenten...

Ik heb namelijk vriendinnen die niet echt geïnteresseerd zijn in stedentrips maar ik wil toch wel veel gaan reizen eigenlijk..

Hoe vinden jullie dat dan als je in je eentje ergens zit en niet ff kan babbelen met iemand?
  maandag 8 mei 2006 @ 19:56:14 #109
48439 DutchTrain
pi_37667640
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:34 schreef Sannelie het volgende:
Hoe vinden jullie dat dan als je in je eentje ergens zit en niet ff kan babbelen met iemand?
Gewoon een (reis-)boek, krant of tijdschrift pakken en rustig op een terras gaan zitten in je eentje. En een beetje rondkijken wat er gebeurt. Niets mis mee.

Als je met meerdere op reis bent ga je - zeker als het bekenden zijn - toch al snel weer praten over die ene collega, de politiek in Nederland of het weer. Als je alleen bent kun je zeker van stedentrips veel meer meekrijgen door even alleen rond te lopen.

En je voorkomt ook nog eens die stiltes die er vallen als je uitgepraat bent met je reisgenoten
  maandag 8 mei 2006 @ 22:29:01 #110
124676 RobertoCarlos
pi_37673962
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:34 schreef Sannelie het volgende:Hoe vinden jullie dat dan als je in je eentje ergens zit en niet ff kan babbelen met iemand?
Ik sluit me helemaal aan bij DutchTrain.

En bovendien: waarom kun je niet babbelen met iemand? Er zijn toch andere mensen in het restaurant/cafe? Ok, soms zitten er mensen in groepjes of in paartjes, maar ik heb genoeg gesprekjes aangeknoopt met vreemden die bijv ook op reis waren of met 'inlanders'.

Het is verassend om te horen wat voor een verhaal die vreemde mensen hebben en al je eerste indrukken over die persoon blijken niet te kloppen Als je met vrienden was gereisd had je die verhalen nooit gehoord.
Het is ook een kwestie van gewoon eens proberen denk ik.
  maandag 8 mei 2006 @ 23:39:52 #111
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37676785
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 09:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Een reis als deze door de Kaukasus ïs niet onmogelijk om zelf te maken, het kan zelf een uitdaging voor je zijn om dat te doen, maar het is waarschijnlijk niet iets wat de gemiddelde FOK!'er zou doen
die reis heeft wel 'wat' .
  maandag 8 mei 2006 @ 23:44:52 #112
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37676940
Ben zelf al regelmatig alleen op reis geweest. In 2001 2 weken Londen/Dublin en omgeving, in september 3 weken (west-)Ierland (incl. 5 dagen Aran-eilanden ) en afgelopen januari een kort weekje Dublin en omgeving. Heel goed bevallen. Ja, allemaal Ierland, want twee voordelen: je spreekt de taal en de mensen zijn vriendelijk, open en behulpzaam . Zeker in september heeft 't geen dag langer dan een kwartier geduurd voordat ik in een pub werd aangesproken of zelf iemand aansprak. En daarna heb je een geweldige avond . Overdag rondrijden in een huurauto (zodat je ook kunt komen waar je wil) en de tijd nemen op plekken waar je wat langer wil rondhangen.

Als je je echt even alleen op de wereld wil voelen en tot jezelf wil komen: Aran-eilanden . Wandel of fiets naar de andere kant van een van de eilanden en je bent alleen. Heb er een keer 7 uur rondgelopen. In die tijd ben ik 4 mensen tegengekomen .

M'n ideeën voor dit jaar liggen buiten Ierland (al ga ik met gemak nog een zesde keer ...). Wil es wat Ryanairbestemmingen aan elkaar knopen (bijvoorbeeld via Londen naar het Noorse Haugesund en dan via een van de Stockholmairports nog ergens anders naartoe) .
  vrijdag 19 mei 2006 @ 19:38:58 #113
106732 Evertjan
PSN: Ysatia
pi_37998094
ik wou even hierbij laten weten dat ik van de zomer 2 weken naar Schotland ga in mijn eentje bedankt voor de tips mensen
Iemand die zijn of haar emoties laat heersen over logisch redeneren heeft of een groot hart of een klein brein...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:31:00 #114
37305 BushRanger
in Wellington
pi_37999724
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 19:38 schreef Evertjan het volgende:
ik wou even hierbij laten weten dat ik van de zomer 2 weken naar Schotland ga in mijn eentje bedankt voor de tips mensen
Ik ben ook in mijn eentje in Schotland geweest en dat was goed te doen, dus wees niet ongerust! Ik sliep in hostels en op campings.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:35:47 #115
106732 Evertjan
pi_38003195
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 20:31 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ik ben ook in mijn eentje in Schotland geweest en dat was goed te doen, dus wees niet ongerust! Ik sliep in hostels en op campings.
ik heb een leuk klein hoteltje gevonden. Alleen ontbijt zit er bij inbegrepen, zit wel een restaurant bij in dus dat is goed. En in een leuke omgeving dus dat komt wel goed.
Iemand die zijn of haar emoties laat heersen over logisch redeneren heeft of een groot hart of een klein brein...
pi_38004410
Ik zit er ook aan te denken om een weekje alleen naar Engeland/Ierland te gaan. Ik doe het vooral voor mn Engels, vandaar dus alleen. Maar ik wil ook niet vereenzamen daar wat voor dingen kan ik ondernemen overdag om toch een beetje onder de mensen te zitten? . (liefst reizigers uit de hele wereld). Savonds vermaak ik me wel in de kroegen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:15:39 #117
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_38004497
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:13 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om een weekje alleen naar Engeland/Ierland te gaan. Ik doe het vooral voor mn Engels, vandaar dus alleen. Maar ik wil ook niet vereenzamen daar wat voor dingen kan ik ondernemen overdag om toch een beetje onder de mensen te zitten? . (liefst reizigers uit de hele wereld). Savonds vermaak ik me wel in de kroegen.
Ierland is een échte aanrader als je alleen op reis gaat (met alleen door Engeland reizen nog geen ervaring). Zie ook Éireann (oftewel Ierland) #2 . Overal kom je wel mensen tegen (ga een pub in ...), zeker als je daar zelf ook voor open staat .
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:57:45 #118
37305 BushRanger
in Wellington
pi_38005901
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ik heb een leuk klein hoteltje gevonden. Alleen ontbijt zit er bij inbegrepen, zit wel een restaurant bij in dus dat is goed. En in een leuke omgeving dus dat komt wel goed.
Tis alleen jammer dat je in een hotel minder mensen zal ontmoeten dan in een hostel.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:58:58 #119
37305 BushRanger
in Wellington
pi_38005947
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:13 schreef Sport_Life het volgende:
In een hostel slapen en dan vooral ook je avondeten zelf koken. Koken in een hostel is DE manier om mensen tegen te komen. Daar kun je dan eventueel de volgende dag dan wat mee gaan doen.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:59:21 #120
106732 Evertjan
pi_38011038
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:57 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Tis alleen jammer dat je in een hotel minder mensen zal ontmoeten dan in een hostel.
ja weet ik maar het moet wel op vakantie lijken. Gewoon lekker de hele dag een beetje door de omgeving rijden, fietsen of wandelen en dan in de avond lekker terug naar het hotel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evertjan op 20-05-2006 11:19:38 ]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:15:09 #121
124676 RobertoCarlos
pi_38011203
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:59 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ja weet ik maar het moet wel op vakantie lijken.
Zo erg is een hostel nou ook weer niet hoor. Maar goed, als je idd lekker op jezelf wilt zijn, moet dat natuurlijk ook kunnen.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:50:31 #122
119078 McCarthy
communistenjager
pi_38011666
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:29 schreef Evertjan het volgende:
Ik ben van plan om dit jaar alleen op vakantie te gaan. Sommige zullen dat raar vinden maar ik ben nu al twee keer naar Salou geweest en een keer naar Ibiza en ik heb wel genoeg ''zon, strand en zuip vakanties'' gezien. En bovendien lijkt alleen reizen mijn een prima manier om nieuwe mensen te ontmoeten, en ook aangezien mijn vriendenkring uit een stel onwetende jong volwassenen bestaat en niet veder kunnen kijken dan Spanje of Turkije wil ik alleen op vakantie. Nu zag ik in de KLB al in een topic een link staan naar http://www.djoser.nl/. Lijkt mij een goede reisorganisatie. Of heeft iemand nog andere tips?? En waar moet je op letten als je alleen op vakantie gaat?
jij lijkt wel een kloon van mij

even serieus: haal de labyrinth gids bij d-reizen. Daar wordt onderscheidt gemaakt naar leeftijd (er is een categorie 19-25 en 25 - 39) en het zijn vaak wat actievere vakanties. Zoals outdore in de dolomieten of zeilen in de egeische zee.

lijkt je dat wat?

Dat DJoser leek me een beetje elitair doen in verafgelegen plaatsen en ook best duur.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:51:50 #123
119078 McCarthy
communistenjager
pi_38011695
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:40 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ook hier is dit een erg leuk advies
do it is inderdaad een goeie. Die hebben zuip vakanties maar ook actieve vakanties. Vakanties waar activiteiten belangrijker zijn trekken toch ook een wat ander soort (hoger opgeleid vaak) mensen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:56:56 #124
119078 McCarthy
communistenjager
pi_38011799
hoe oud is TS?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:00:24 #125
6280 k_man
pedante eikel
pi_38011859
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:50 schreef McCarthy het volgende:
Dat DJoser leek me een beetje elitair doen in verafgelegen plaatsen en ook best duur.
Als je eens wat verder weg wilt dan Turkije is het elitair?
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:11:43 #126
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40003164
Wat is de beste tactiek om niet de hele tijd met een grote rugzak te slepen? Zsm een hostel opzoeken en het daar dumpen? Of toch eerder een stationskluis?
Vampire Romance O+
pi_40004013
Ik ben in 2002 alleen in Amerika op vakantie geweest en dat was perfect. Ik heb toen Boston - Chicago - Grand Canyon - L.A. met de trein gedaan, waarbij ik zo'n 62 - 64 uur in de trein heb gezeten. Ontzettend interessante verhalen uitgewisseld en heel verschillende mensen ontmoet. Ik zou het dan ook zo weer doen als het kon.
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:11 schreef MouseOver het volgende:
Wat is de beste tactiek om niet de hele tijd met een grote rugzak te slepen? Zsm een hostel opzoeken en het daar dumpen? Of toch eerder een stationskluis?
Ik heb toen redelijk geluk gehad in de zin dat ik steeds rond het eind van de ochtend op mijn bestemming aankwam. Tegen de tijd dat ik bij het hotel of hostel was kon ik gelijk inchecken. Houdt er wel rekening mee dat als je heel vroeg ergens aankomt je kamer nog niet klaar zal zijn, dus dan is een stationskluis misschien eerst handiger. Bij vertrek ben ik steeds zo vroeg mogelijk uitgecheckt en heb de tas in een stationskluis bewaard, zodat ik de rest van de dag (tot vertrek) niet met dat ding hoefde te slepen.
Bananenyoghurt...
pi_40020286
Waren die er in 2002 nog in de VS?

In Spanje heb je ze bijvoorbeeld vrijwel nergens en op een luchthaven al helemaal niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40026088
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:11 schreef MouseOver het volgende:
Ligt eraan hoe moeilijk je het hebt met onderkomen vinden en in welk punt van de stad/plaats je aankomt. Als je het zelf regelt, kun je ook van te voren een lijst maken van plekken waar je eventueel wilt overnachten. Zoek met viamichelin.com ofzo op waar dat in de stad ligt en neem dat als uitgangspunt in welke richting je in de stad/plaats gaat zoeken. Dan weet ook meteen of je die eerste wandeling met of zonder rugzak onderneemt. Meeste lui doen met, vroeg of laat moet dat ding toch van A naar B.
Maar inderdaad de complete bagage is een van de kleine handicaps die een soloreiziger te dragen heeft. Als je met meerdere bent en het wordt teveel kan een bij de stapel achterblijven en de andere olijk alle trappen open af. Remedie? Minimaliseer op gewicht.
pi_40029810
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waren die er in 2002 nog in de VS?
In Spanje heb je ze bijvoorbeeld vrijwel nergens en op een luchthaven al helemaal niet
Kluisjes op treinstations. Omdat ik zoveel met de trein heb gereisd werkte dat voor mij ideaal.
Bananenyoghurt...
pi_42386276
Mijn laatste drie reizen heb ik ook alleen gemaakt met Djoser. Mensen uit mn vriendengroep gingen liever naar Spanje en daar had ik geen zin meer in. Ik ben dus naar Nepal, Egypte (eclipsreis) en Kenia&Tanzania+Kilimanjaro gegaan. De groepen zijn me steeds erg goed bevallen en is goed aan te raden als je alleen reist.

Er zijn heel veel organisaties die even goed zijn en misschien zelfs beter dan Djoser, maar omdat het mij elke keer goed is bevallen blijf ik er mee op reis gaan.
pi_42500777
Ik ga begin februarie richting australie voor een maand of 6-7. Wel spannend, ook omdat ik alleen ga. Maar als ik het hier zo lees is alleen reizen juist leuker dus dat is goed om te horen.
  maandag 9 oktober 2006 @ 07:35:04 #133
124676 RobertoCarlos
pi_42502355
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 01:56 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga begin februarie richting australie voor een maand of 6-7. Wel spannend, ook omdat ik alleen ga. Maar als ik het hier zo lees is alleen reizen juist leuker dus dat is goed om te horen.
Idd, komt best goed. En Aussies zijn relaxede dudes, dus enjoy!!
pi_42512627
Ik ben nu een weekje op weg van de 2 maanden in Madagascar, in mijn eentje, en ik vind het veel gaver en spannender dan een groepsreis! Heb dingen meegemaakt die je met een groepsreis niet zo snel zal meemaken... veel contact met locals, grote vrijheid, ideaal!
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:14:47 #135
48439 DutchTrain
pi_60124642
Nieuwe input voor discussie.
Uit het AD van vorige week =>
quote:
In je eentje op reis is niet zielig
Door MICHèLE HARTOG

Het is vakantie! Voor singles soms een lastige periode: blijf je thuis, ga je met vrienden mee of kies je voor een alternatief in je eentje? Er is keuze genoeg in het aanbod van groeps- en singlevakanties.
Chantal Dekker (32) is duidelijk. Een singlereis leek haar vier jaar geleden helemaal niks toen haar verkering na tien jaar over was.

,,Ik dacht echt dat alleen zielige alleenstaanden zich daarvoor inschreven,’’ vertelt ze. ,,Mensen zonder vrienden en wanhopig op zoek naar een relatie. Ik zag me al aankomen op Schiphol en dan van die keurende blikken. Vreselijk. Inmiddels weet ik wel beter. Ik hoor goede verhalen over singlereizen.’’

Toch gaat Dekker zelf niet met een groep vrijgezellen op pad. De eerste zomer als vrijgezel bleef ze thuis, het jaar erop boekte ze een groepsreis naar Canada. De vakantie samen met stellen, gezinnen, vrienden en alleenstaanden beviel goed.

,,Heel spannend, zo’n vakantie met vreemden, maar het was super. Ik voelde me nooit te veel of alleen. Vol enthousiasme boekte ik weer een reis. Alleen gingen er nu vooral stelletjes mee. De eerste avond regende het en iedereen dook direct zijn lodge in. Daar zat ik dan in mijn uppie. Ik was die vakantie veel alleen en ontmoette daardoor de leukste mensen. Dus voor mij geen groepsreis meer. Ik ga voortaan lekker alleen.

,,Mensen vinden het moedig dat ik alleen of met een groep reis. Zo ervaar ik dat niet. Ik wil niet afhankelijk zijn van vrienden of familie, dus trek ik mijn eigen plan. Dat voelt goed.’’

Er zijn steeds meer vrijgezellen in Nederland en daarmee groeit het aantal singlereizen. Deze vakanties zijn alles behalve suf. Wintersport, safari in Afrika, rondtrekken door Australië, luieren in Spanje, wandelvakanties, culturele reizen, 50plus-reizen en sportieve trips. Het kan allemaal.

,,Het taboe is er eindelijk af,’’ zegt Monique Johann van www.single2travel.nl. ,,Vroeger vond men het sneu als je een singlereis boekte. Tegenwoordig is het juist hip en trendy om met een bepaalde groep weg te gaan. De vraag is enorm. Singles redden zich in het dagelijks leven prima alleen en willen voor hun vakantie niet afhankelijk zijn. Wil je niet alleen, dan biedt een single- of groepsreis uitkomst.’’

Het verschil tussen een reis met vrijgezellen en een andere groepsreis is niet zo groot. Beiden bieden een breed activiteitenprogramma aan, maar reizigers kunnen ook dingen alleen doen.

,,Een singlereis is geen date-vakantie waar je alles samen moet doen. Het single-zijn ligt er niet dik bovenop. De meeste reizigers zijn niet op zoek. Ze reizen gewoon liever met gelijkgestemden dan alleen. Sommige organisaties houden wel rekening met leeftijden en een gelijke verdeling tussen mannen en vrouwen. De kans op een klik is dan groter, maar een leuke vakantie blijft de belangrijkste insteek.’’

To Vollebregt (65) reist veel. Soms alleen, soms met een groepsreis of met één van haar kinderen. In april voor het eerst met een singlereis. ,,Ik ben al 25 jaar vrijgezel en absoluut niet op zoek. Dus mijn kinderen vonden het hilarisch: ik op vrijerspad! Maar ik ging niet voor een man. Ik wilde zo graag naar Egypte en het beste aanbod was een singlereis."

Het werd geen reis met flirtende vrijgezellen. De vakantie was niet volgeboekt, dus trokken ook stellen en een groot gezin mee. ,,De sfeer was precies hetzelfde als bij een normale groepsreis. Eigenlijk was niemand echt op zoek of teleurgesteld over het geringe aanbod vrijgezellen. Er waren geen romances, terwijl je dat bij andere groepsreizen soms wel ziet. Dit was gewoon een geweldige vakantie met een leuke groep.’’

Hoewel het taboe doorbroken is, blijft zo’n reis voor de meeste vrijgezellen spannend. Volgens Johann biedt een stedentrip uitkomst. ,,Mensen zijn bang dat het niet klikt en dat ze na een week gillend naar huis willen. Een korte trip naar Londen of Milaan is dan een mooi voorproefje.’’

SINGLEREIZEN
Steeds meer reisorganisaties richten zich op singles en alleenreizenden. De belangrijkste zijn:

1 One2gether Travel
2 Cirkel vakantie
3 Kras
4 Single Maar Niet Alleen
5 Flight 4 You (golf en bridge)
6 Villa Vibes (weekendje/week)
7 Amorgos Zeilvakanties
8 Mates dates (dagjes weg)
pi_60127055
Ik vind alleen reizen verreweg de meest ideale manier van reizen. Alles in de hand, totale vrijheid, geen concessies, en als je gezelschap wil dan is dat echt wel te vinden. Maar dan asjeblieft dus geen groepsreis. OOK niet met allemaal andere "singles". Ik heb wel een paar keer een groepsreis met o.a. Koning Aap gedaan en heb me best vermaakt hoor, maar in je eentje is zo ontzettend veel gaver. In zo'n groepsreis heb je vaak nauwelijks contact met de locale bevolking omdat je het grootste gedeelte in de veilige cocon van de groep zit.

In je eentje ben je veel toegankelijker en zal men eerder een gesprek met je beginnen. En als je het ergens naar je zin hebt kun je blijven, of juist veel eerder dan gepland verdertrekken als het niet bevalt. Geen schema waar je je aan moet houden, geen reisleider die je achterna hoeft te lopen, geen vervelende zeikerige medereizigers die lopen te meuten over alles. Je bent je eigen reisleider. Dat houdt natuurlijk ook in dat je vaak volledig op jezelf bent aangewezen, maar hey, als je niet eens op jezelf kan vertrouwen, op wie kun je dan WEL vertrouwen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:29:42 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_60129035
als je naar scandinavie (of waar dan ook) in europa gaat, koop dan europe on a shoestring van lonely planet, een boek met tips etc over heel europa, met de grote steden, en een algemeen stuk over elk land. echt een aanrader voor iedereen die in europa weggaat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_60136346
Met een goede vriend of vriendin reizen is natuurlijk leuker dan alleen, maar aangezien die goede vriend vaak niet aanwezig zul je het toch alleen moeten doen. Of een groepsreis moeten boeken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60136779
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 02:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met een goede vriend of vriendin reizen is natuurlijk leuker dan alleen, maar aangezien die goede vriend vaak niet aanwezig zul je het toch alleen moeten doen. Of een groepsreis moeten boeken
ja maar een groepsreis is dan weer kut omdat die over het algemeen alles voorbij vliegen en amper ooit ergens een dagje blijven.
pi_60136842
Groepreis is kut vind ik.

Met een leuke vriend(in) is leuker dan alleen.
pi_60136866
dat klopt

Makkelijke is dat m'n vriendin mij wel vertrouwd en zodoende afgelopen vakanties heb ik mooi alles kunnen plannen, beetje jammer dat ik nu wel alleen ga in augustus maar dan is het maar hopen dat ik wat lui tegenkom, zoveel haast heb ik niet
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:38:12 #142
6280 k_man
pedante eikel
pi_60140586
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 06:33 schreef WooZ het volgende:

ja maar een groepsreis is dan weer kut omdat die over het algemeen alles voorbij vliegen en amper ooit ergens een dagje blijven.
Onzin. Dat ligt er maar net aan bij wie je zo'n reis boekt.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:39:15 #143
6280 k_man
pedante eikel
pi_60140620
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 06:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Groepreis is kut vind ik.
Hoeveel groepsreizen had jij ook al weer gemaakt?
pi_60144851
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:21 schreef fishbeer het volgende:
Verschrikkelijk zo'n groepsreis, vorig jaar zaten we op Java, na de Bromo te hebben beklommen wezen ontbijten in ons Hostel komt er een buslading Nederlanders binnen met een kartonnenlunchpakketje.... we spraken opeens geen Nederlands meer... Toen de groepsleidster zei dat het tijd was om weer weg te gaan stond te meute op om gezamelijk rek- en strekoefeningen buiten te doen en de air-conditioned bus weer in te gaan met Koos Alberts over de speaker... 'avontuurlijk reizen' noemen ze dat dan....
WAT een Nederlanders daar he.Schrok er gewoon van:Hey Piet mot je hier is kijke...walgelijk haha
Wij begonnen inderdaad ook spontaan Engels met elkaar te praten

ontopic:Ik ben ook een aantal keer alleen geweest.Helemaal niet erg.
Je ontmoet zo snel mensen,en wil je lekker alleen zijn dan kan dat ook!

[ Bericht 7% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 16-07-2008 14:59:26 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_60147611
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Onzin. Dat ligt er maar net aan bij wie je zo'n reis boekt.
nou ik heb nog nooit een reis gezien waar ze ergens 2 volle dagen blijven, het is allemaal aankomen, en soms de volgende dag al vertrekken,

nu is dit ook wel logisch, omdat de meeste deelnemers niet zolang vakantie hebben en toch zoveel mogelijk willen 'zien'
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:50:41 #146
6280 k_man
pedante eikel
pi_60148941
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:36 schreef WooZ het volgende:
nou ik heb nog nooit een reis gezien waar ze ergens 2 volle dagen blijven, het is allemaal aankomen, en soms de volgende dag al vertrekken,
Zoals ik al zei: dan kijk je niet goed.

Er zijn allerlei reizen waarbij je bijv aan het eind nog een week blijft hangen op een mooie plek. Of waarbij je vaak twee nachten op dezelfde plek verblijft.

[ Bericht 14% gewijzigd door k_man op 16-07-2008 17:59:02 ]
pi_60148955
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoeveel groepsreizen had jij ook al weer gemaakt?
Voldoende om te weten dat het kut is
pi_60148974
Komt ook doordat als je ´s nachts reist minder dagen hotels nodig hebt, wat de winst hoger maakt voor het onganisator
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:57:57 #149
6280 k_man
pedante eikel
pi_60149057
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voldoende om te weten dat het kut is
Geen enkele dus.
pi_60149099
Jawel
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:01:24 #151
6280 k_man
pedante eikel
pi_60149129
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Komt ook doordat als je ´s nachts reist minder dagen hotels nodig hebt, wat de winst hoger maakt voor het onganisator
Wat komt daardoor?

's Nachts reizen heb ik trouwens vrijwel nooit meegemaakt, met uitzondering van een nachttrein zo af en toe. En da's best een efficiënte manier van reizen. Je kunt natuurlijk ook wel overdag die trein nemen, maar ja... als dat een saai traject is wordt je daar ook niet blij van.
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:02:44 #152
6280 k_man
pedante eikel
pi_60149156
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel
Met welke organisatie(s)?
pi_60172910
Alleen op vakantie geen moeite mee
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:28:43 #154
48439 DutchTrain
pi_60173830
Over groepsreizen graag verder in => [Discussie] De gruwelen van een groepsreis

Gaan we hier verder over het goede en het slechte van alleen op vakantie gaan
pi_60180469
Ik ga zelf dit jaar (Dinsdag ) ook alleen op vakantie (naar Amerika (California)). Nog nooit eerder gedaan, dus ben erg benieuwd hoe het zal bevallen. Heb er wel erg veel zin in. Ik verblijf in een hostel, en dat schijnt een goede beslissing te zijn als ik dit topic zo doorlees. Ik denk ook niet dat ik me snel eenzaam zal voelen. Je ontmoet altijd wel mensen met wie je kunt praten of iets kunt gaan doen, no problem. Maar je zit nergens aan vast, en kunt doen wat je zelf wilt, en dat lijkt me het fijne aan alleen reizen.

Nou ja, ik merk wel hoe het bevalt, en laat het wel weten als ik terug ben.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_60180510
Hoe lang ga je?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:19:13 #157
124676 RobertoCarlos
pi_60184711
quote:
[..]Op woensdag 16 juli 2008 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:02 schreef k_man het volgende:
Met welke organisatie(s)?
pi_60187998
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang ga je?
van 22 Juli tot 8 Augustus
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_60331614
Ff een vraagje tussendoor...

Ik overweeg ook zo'n "sneue" eenpersoonsreis. Ik heb zo nog twee weken vrij, geen kenissen die toevallig dan ook nog iets overwegen.. En ik wil niet thuis blijven zitten. Ik overweeg te gaan fietsen door europa (125-150 km per dag ongeveer, dat is ook de reden dat niemand mee wil!)

Het eerste idee was van camping naar camping, maar het gros van de campings (gezinscampings) lijkt me wat ongezellig alleen. Weinig leeftijdsgenoten (ben 32). Daarnaast zie ik me zo niet alleen in de kantine zitten tijdens de karaoke... Daarnaast moet je die tent wel meezeulen op de fiets.. (maar ik kan desnoods wel ff een lichtgewicht scoren, maar twee weken bagage op de rug/bagagedrager is ook best zwaar)

Hostels ken ik niet, maar als ik in mijn hoofd een dagplanning maak, dan lijken mij de avonden een beetje eenzaam.. Ik ga niet ongeremd zuipen in een kroeg om wat nieuwe vrienden te maken, maar om nou om 7 uur naar bed te gaan...

Misschien ben ik een beetje een schijterd. Ik ben gewoon bang voor een eenzame week waarin me er in elk gesprek met een smoes uitlul waarom ik alleen ben. 's avonds in je eentje eten (zelf koken of restaurant) geeft nou eenmaal een uitstraling waar ikzelf moeite mee heb (ik ben zelf mijn grootste struikelblok vrees ik). Het lezen van dit topic geeft me al veel meer moed, misschien zet ik volgende week wel door!
_-l'avenir est deja la>
pi_60331898
Alleen kan je makkelijker contact maken met vrouwen in elk geval.

Waarom wil je naar Europa en niet bijvoorbeeld naar een andere locatie buiten Europa?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 02:08:06 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60332936
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:43 schreef Paddo het volgende:
Ff een vraagje tussendoor...

Ik overweeg ook zo'n "sneue" eenpersoonsreis. Ik heb zo nog twee weken vrij, geen kenissen die toevallig dan ook nog iets overwegen.. En ik wil niet thuis blijven zitten. Ik overweeg te gaan fietsen door europa (125-150 km per dag ongeveer, dat is ook de reden dat niemand mee wil!)

Het eerste idee was van camping naar camping, maar het gros van de campings (gezinscampings) lijkt me wat ongezellig alleen. Weinig leeftijdsgenoten (ben 32). Daarnaast zie ik me zo niet alleen in de kantine zitten tijdens de karaoke... Daarnaast moet je die tent wel meezeulen op de fiets.. (maar ik kan desnoods wel ff een lichtgewicht scoren, maar twee weken bagage op de rug/bagagedrager is ook best zwaar)

Hostels ken ik niet, maar als ik in mijn hoofd een dagplanning maak, dan lijken mij de avonden een beetje eenzaam.. Ik ga niet ongeremd zuipen in een kroeg om wat nieuwe vrienden te maken, maar om nou om 7 uur naar bed te gaan...

Misschien ben ik een beetje een schijterd. Ik ben gewoon bang voor een eenzame week waarin me er in elk gesprek met een smoes uitlul waarom ik alleen ben. 's avonds in je eentje eten (zelf koken of restaurant) geeft nou eenmaal een uitstraling waar ikzelf moeite mee heb (ik ben zelf mijn grootste struikelblok vrees ik). Het lezen van dit topic geeft me al veel meer moed, misschien zet ik volgende week wel door!
Ik heb meerdere fietsvakanties op die manier gedaan in m'n eentje (3x Taiwan, 1x UK). Was geweldig!

Je hebt dan niet de hele dag aanspraak natuurlijk (duh! je fietst in je eentje, en vaak juist op mooie eenzame plekken waar verder geen hond is. Dat is juist het hele punt van zo'n reis). Maar ik heb toch wel leuke ontmoetingen gehad onderweg. Maar niet elke dag. Je bent soms de hele dag alleen, ook s'avonds. Daar moet je tegen kunnen. Ikzelf vind dat heerlijk trouwens.

In Taiwan ben je natuurlijk een beetje een bijzonderheid, zo'n witte die in z'n eentje met een bepakte fiets de berg oprijdt. Je legt wel makkelijk contacten dan (als je een beetje Chinees kunt). In de UK kwam ik veel wandelaars en mountainbikers tegen (ik reed offroad op een bepakte roadbike zonder vering ). Je komt veel gelijkgestemd volk tegen van alle leeftijden. Dat is dan weer een voordeel op de fiets, je legt heel makkelijk contact met andere mensen die ongeveer hetzelfde doen.

Maar ik denk dat je je met een dergelijke fietsvakantie ook moet instellen op minder en andersoortige contacten dan je opdoet als je met de rugzak van stad naar stad rondreist in het openbaar vervoer. Op de fiets ben je toch altijd een beetje een vreemde eend in de bijt, terwijl als je in je eentje met rugzak rondreist je meer de normale dingen doet die iedereen doet. Ik heb op dat soort vakanties ook altijd de meeste contacten opgedaan (waaruit overigens ook diverse relaties en affaires voortkwamen met zowel locals als andere reizigers )

Net terug van 4 weken Schotland. Met de auto rondgereden (3600km ) maar vooral veel lopen door de bergen/ heuvels. Ook alleen trouwens. Ik heb ervan genoten

Owja, alleen reizen is totaal NIET 'sneu'. Ik vind het juist een teken van kracht . Er waren vroeger vaak mensen die met me mee wilden maar ik hield dat altijd zelf af. Ik vind alleen reizen gewoon veel leuker en je ziet/ beleeft een stuk meer.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
pi_60333362
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 02:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Owja, alleen reizen is totaal NIET 'sneu'. Ik vind het juist een teken van kracht . Er waren vroeger vaak mensen die met me mee wilden maar ik hield dat altijd zelf af. Ik vind alleen reizen gewoon veel leuker en je ziet/ beleeft een stuk meer.
Het is idd niet sneu, maar ik denk dat het voor veel mensen vanuit financieel oogpunt wat nadeliger is.

Ik moet dadelijk ook een auto huren voor een week en dat is gvd net zo duur als m'n retourtje hawaii per vliegtuig
pi_60333491
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 02:08 schreef SeLang het volgende:
Das ook een manier om het te zeggen, maar het is natuurlijk gewoon je eigen zelf goed praten, als je gewoon een normaal functionerend mens bent dan ga je liever met een van je beste vrienden of je partner op vakantie.

Maar als dat op een of andere manier er niet inzit kun je best alleen op vakantie gaan, is verder niks mis mee al moet je er wel voor gemaakt zijn
pi_60333820
* F04 overweegt ook om meer alleen op reis te gaan maar twijfelt.
pi_60333883
Why?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 06:07:43 #166
269 vats
Live life to the max!
pi_60333911
dit jaar ook voor het eerst alleen de pad op! Kan niet wachten!

Ga eerst voor een dag of 10 naar Zuid-Korea en daarna voor een dag of 10 naar Japan. In Korea ben ik eerst voor een week in Seoul en in Japan de laatste week in Tokyo. Ik heb overal hostels geboekt, en in Tokyo voor de laatste 2 nachten een Royakan. Kan niet wachten tot ik weg ga, enig probleem is de taal, maar heb wel gezorgt dat ik in Tokyo en in Seoul in het jongerengebied zit die spreken wel gebrekkig engels

Gok dat ik genoeg mensen tegenkom, aanspraak zal ik wel hebben, met mijn 1,96 zal ik daar wel redelijk opvallen in ieder geval
pi_60352013
Dat "sneu" stond tussen aanhalingstekens, en moest dus ook een beetje dubbel gelezen worden.

Ik ben namelijk bang dat ik zelf er het meeste moeite mee heb..

Waarom Europa? Gewoon, als opstapje. Bevalt het niet, dan ben je zo thuis. (Maar dat kan natuurlijk ook in een "te makkelijke aftocht" resulteren)

Daarnaast met de fiets: je hebt niet alle reserveonderdelen bij je, en in geval van pech wil je geen 65 kilometer hoeven lopen naar de dichtstbijzijnde fietswinkel.. Ik zit te denken aan een zesdaagse tocht van 800 kilometer, Belgie en Frankrijk. Qua overnachting ben ik er nog niet uit. Een lichtgewicht tent mee, en alleen op een camping gaan staan lijkt me eenzaam, maar wel praktisch. Alleen die avonden...

Maar goed, we gaan nog maar eens een weekje overwegen..
_-l'avenir est deja la>
pi_60352113
Ik zou leuke dorps/stadhotels uitzoeken en als je nog energie overhebt de kroeg induiken of bijvoorbeeld daar wat gaan eten
pi_61953094
Ik ga voor het eerst alleen erop uit, met alle al eerder genoemde redenen. Sinds ik nu geld heb en al jaren droom van naar Japan gaan zal dat mijn bestemming zijn
In ieder geval zal ik vooral in hostels slapen, goedkoop en eerder contact met lotsgenoten
わたしはヤスパーです!
pi_61954798
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:31 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

van 22 Juli tot 8 Augustus
Hoe is het geweest?
pi_62368997
Op verzoek van Dutch Train (moderator?) plaats ik mijn berichtje even hier.

Hoi iedereen!
Ik heb een vakantie geboekt voor volgende week dinsdag, naar Italie (Rome, Toscane, Umbrie). Een groepsexcursie cq rondreis.

Nu ga ik wel in mijn eentje en is het de eerste keer dat ik alleen ga. Dus dat vind ik best wel een beetje spannend eigenlijk. Maar goed, er doen meer mensen mee aan zo'n groepsexcursiereis dus wie weet...
Al is het wel minder dat de meeste mensen waarschijnlijk met zijn tweeen of in groepjes gaan, althans dat schat ik zo in.

Nu mijn vragen aan jullie:

-Hebben jullie ervaringen met zo'n georganiseerde groepsrondreis en hoe beviel dat?

-Wat voor mensen doen daar aan mee? Voornamelijk ouderen of ook jongeren? In duo's, stelletjes, vriendenclubjes of ook mensen die in hun eentje reisden cq singles?

Zelf ben ik vrij jong dus ik hoop dat er ook wat mensen van mijn leeftijd of in ieder geval onder de 35-40 jaar meedoen. En dat er naast mij nog meer mensen alleen reizen.

Nou, ik hoor het wel van jullie!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:27:14 #172
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62370689
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 04:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Das ook een manier om het te zeggen, maar het is natuurlijk gewoon je eigen zelf goed praten, als je gewoon een normaal functionerend mens bent dan ga je liever met een van je beste vrienden of je partner op vakantie.
Waar slaat dat nu weer op!? Mensen verschillen, en zéker niet iedereen functioneert het beste als hij of zij met vrienden slash partner op vakantie is. Alleen op vakantie kan in veel gevallen juist een heerlijke afwisseling zijn van het altijd en immer bekenden om je heen hebben.
pi_62375533
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 08:58 schreef Sanvean het volgende:
Op verzoek van Dutch Train (moderator?) plaats ik mijn berichtje even hier.

Hoi iedereen!
Ik heb een vakantie geboekt voor volgende week dinsdag, naar Italie (Rome, Toscane, Umbrie). Een groepsexcursie cq rondreis.

Nu ga ik wel in mijn eentje en is het de eerste keer dat ik alleen ga. Dus dat vind ik best wel een beetje spannend eigenlijk. Maar goed, er doen meer mensen mee aan zo'n groepsexcursiereis dus wie weet...
Al is het wel minder dat de meeste mensen waarschijnlijk met zijn tweeen of in groepjes gaan, althans dat schat ik zo in.

Nu mijn vragen aan jullie:

-Hebben jullie ervaringen met zo'n georganiseerde groepsrondreis en hoe beviel dat?

-Wat voor mensen doen daar aan mee? Voornamelijk ouderen of ook jongeren? In duo's, stelletjes, vriendenclubjes of ook mensen die in hun eentje reisden cq singles?

Zelf ben ik vrij jong dus ik hoop dat er ook wat mensen van mijn leeftijd of in ieder geval onder de 35-40 jaar meedoen. En dat er naast mij nog meer mensen alleen reizen.

Nou, ik hoor het wel van jullie!
De paar keer dat ik het gedaan heb beviel het me prima, maar staar je niet blind op de leeftijd, ik ken mensen van 60 die nog vooraan staan te springen bij concerten, en stelletjes van goed 20 die na 1 biertje al niet meer kunnen... Vaak zal je zien dat sommige mensen je meer liggen dan anderen in de groep, zo werkt het op het werk, op de sportschool etc etc toch ook? Het is iedere keer wel weer wat spannend, dus dat zullen de anderen ook zo voelen, en de 1e paar dagen is het toch wat aftasten en namen leren.. Overigens krijg je meestal wel een lijst met deelnemers, dus dan kan je al wat een inschatting maken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_62378205
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De paar keer dat ik het gedaan heb beviel het me prima, maar staar je niet blind op de leeftijd, ik ken mensen van 60 die nog vooraan staan te springen bij concerten, en stelletjes van goed 20 die na 1 biertje al niet meer kunnen... Vaak zal je zien dat sommige mensen je meer liggen dan anderen in de groep, zo werkt het op het werk, op de sportschool etc etc toch ook? Het is iedere keer wel weer wat spannend, dus dat zullen de anderen ook zo voelen, en de 1e paar dagen is het toch wat aftasten en namen leren..
Hoi, bedankt voor je reactie.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat leeftijd lang niet alles zegt. Best veel ouderen liggen me beter dan sommige jongeren inderdaad. Het hangt natuurlijk van de persoon af.

Toch, omdat dit mijn eerste reis is die ik alleen maak én omdat ik me best wel kwetsbaar voel als alleenstaande tussen (waarschijnlijk) veelal koppels, zou het wel prettig zijn om in ieder geval een paar gelijkgestemden, singles of iets jongere personen tegen te komen.

quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef fruityloop het volgende:Overigens krijg je meestal wel een lijst met deelnemers, dus dan kan je al wat een inschatting maken?
Dit zei iemand anders ook al bij dat andere topic waar ik mijn berichtje eerst schreef.

Waar kan ik die lijst halen? Bij de touroperator, het reisbureau of de vliegmaatschappij? Denk de touroperator?
Volstaat dan een belletje ofzo?

Nogmaals dank voor de reactie.
pi_62378472
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:06 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Hoi, bedankt voor je reactie.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat leeftijd lang niet alles zegt. Best veel ouderen liggen me beter dan sommige jongeren inderdaad. Het hangt natuurlijk van de persoon af.

Toch, omdat dit mijn eerste reis is die ik alleen maak én omdat ik me best wel kwetsbaar voel als alleenstaande tussen (waarschijnlijk) veelal koppels, zou het wel prettig zijn om in ieder geval een paar gelijkgestemden, singles of iets jongere personen tegen te komen.

[..]

Dit zei iemand anders ook al bij dat andere topic waar ik mijn berichtje eerst schreef.

Waar kan ik die lijst halen? Bij de touroperator, het reisbureau of de vliegmaatschappij? Denk de touroperator?
Volstaat dan een belletje ofzo?

Nogmaals dank voor de reactie.
Gebruiken wij dezelfde definitie van "groepsreis"? Als ik een appartementje op Kreta boek bij sudtours zou je dat ook een "groep" kunnen noemen, maar dan zie je elkaar alleen bij de bagageband... Of bedoel je een georganiseerde groepsreis met zeg 20 personen die samen de hele dag met een gids op pad zijn ,en zich ook samen verplaatsen in een eigen bus? Ik gok van wel, en dan zal de touroperator je meestal een lijst met deelnemers geven, dat was bij mij wel zo toen ik vorig jaar met shoestring op rondreis was. Dit zal bij zeg clubs als djoser en koning aap ook wel zo zijn, maar dat zal mogelijk wat verschillen per tour-operator. Als ik mag vragen, met welke tour-operator ga je?

[ Bericht 2% gewijzigd door fruityloop op 14-10-2008 15:27:23 ]
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_62856020
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 04:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar als dat op een of andere manier er niet inzit kun je best alleen op vakantie gaan, is verder niks mis mee al moet je er wel voor gemaakt zijn
Mwah. Met vrienden op vakantie is ook niet alles. Als je met z'n vieren gaat dan heb je toch vier mensen met vier verschillende smaken qua uitgaan, eten, uitslapen of vroeg opstaan, etc....

Ben een aantal malen alleen op vakantie geweest en je komt altijd wel mensen tegen en je vermaakt je ook in je eentje best wel.
pi_63440705
Hoi,

Zijn er hier mensen die wel eens helemaal alleen op vakantie zijn geweest?
Maar dan ook echt helemaal alleen dus geen groepsreizen ofz

Ik wil al een tijdje naar een paar steden, Er is een probleem niemand kan/wil mee
1 jaar geleden ben ik New York geweest met mijn ouders
Ik wil daar nog eens heel graag heen, alleen wilt niemand dus mee

Maar is het wel leuk om alleen op vakantie gaan?
Je hebt natuurlijk alle vrijheid je kan doen wat je wilt, Maar als ik er dan aan denk dat je bepaalde momenten ofzo niet met iemand anders kan delen dan lijkt me dat best wel kut eigenlijk, Of als je alleen in een of ander restaurant zit

Ik ben opzich dus best wel benieuwd naar ervaringen van mensen die wel eens alleen op vakantie gaan
pi_63440725
Er is ergens een heel topic over alleen gaan. Even goed zoeken, dan leer je ineens heel veel
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 23 november 2008 @ 00:38:56 #179
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_63440836
Wat stoer enne moet je gewoon eens doen.
Ik ga dat binnenkort ook doen.. tripje NY of zoiets geks.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_63440914
Lijkt mij niets. Het liefst deel ik mijn reiservaringen met dierbare mensen, zoals een vriend.
  zondag 23 november 2008 @ 00:48:22 #181
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_63440991
In je eentje ergens heen gaan is heerlijk. Alle vrijheid, doen waar je zelf zin in hebt. En als je zin hebt in aanspraak kun je altijd jezelf in een hostel nestellen.
Enige waar je even 'overheen' moet is het 's avonds in je eentje in een restaurant plaats nemen. Maar zelfs dat is eigenlijk wel relaxed
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 01:11:13 #182
29278 crew  Nizno
Versie 3.7
pi_63441313
2 jaar geleden ben ik alleen op vakantie geweest naar Gran Canaria.
Over anderhalve week ga ik in mn eentje naar Fuerteventura.

Ik vind het heerlijk om alleen weg te gaan. Lekker mn eigen gang te kunnen gaan. Niet dingen hoeven te plannen omdat er nog iemand bij is waar je rekening mee moet houden.
37: irregulier, uniek én kubisch priemgetal, tevens gecentreerd hexagonaal getal en stergetal.
pi_63441464
Ik denk dat dat erg afhangt van waar je heen wilt gaan.
New York lijkt mij geen probleem.
Maar in je eentje naar Iran of Noord Korea zou ik je niet aanraden.
Zelfs veel gebieden in Afrika zou ik niet alleen doen. Zeker niet als je blank bent.
En mocht je vrouw zijn, dan is het midden oosten gewoon niet aan te raden door de vervelende aandacht die je krijgt.
Azie is echter wel heel goed alleen te doen. In Thailand krijg je waarschijnlijk meer medereizigers voor stukjes traject dan dat je met een groepsreis zou krijgen...
Make my day!
pi_63442029
Half; weekend/maandag bij een vriend langs gegaan die stage liep in Engeland, daarna midweekje alleen in Londen. Denk niet dat ik het snel weer ga doen, ik vond het nogal irritant om alle ervaringen met niemand te kunnen delen, waardoor ik op een gegeven moment met een sneltreinvaart door bezienswaardigheden heen racete . Met mijzelf alleen uit eten vond ik ook niet enorm geslaagd toen, had het idee dat ik kansloos bezig was . Maar goed, de ervaring nu wel gehad .
Misschien moet ik er ook nog bij vermelden dat het appartement waar ik zat via mijn ouders liep, waardoor ik in de prijsklasse zat waar waarschijnlijk weinig andere leeftijdsgenoten alleen zouden zitten. Ik denk dat dit ook best wel kan schelen.
pi_63442062
Mijn ervaring in Thailand was juist super.
Begonnen met een groepsreis, maar de terugticket 10 dagen later dan de rest van de groep, dus toch nog 10 dagen alleen. Heel veel mensen leren kennen.
Het zotte is dat er een soort code was voor alleenreizenden...je ging bijv. met een boek op een terras of bij een restaurant zitten. Als je druk in je boek aan het lezen was, dan viel niemand je lastig. Legde je het boek voor een langere tijd weg, dan had je vrij snel aanspraak.
Het boek was dus een soort code of zo van ik ben alleen..was je mee bezig, dan wilde je dus niet gestoord worden of zo...
Uiteindelijk ben ik met een groepje naar de full moon party geweest op Koh Phangan en heb ik 4 dagen met ze opgetrokken tot de reis-plannen ons weer scheidde van elkaar.
Ook is het daar makkelijk om je met allerlei excursies aan te sluiten bij een groepje, mocht je daar behoefte aan hebben. En een excursie kan ook zijn dat je 4 dagen wilt deelnemen aan een detox of joga-achtige cursus of zo.

Denk dat het echt land-afhankelijk is of je aanspraak krijgt.
En ik denk dat een alleenreizende vrouw sneller aanspraak heeft dan een man...maar daar kan ik me in vergissen.
Make my day!
pi_63442076
Ik ga het eens proberen. In de kerstvakantie een paar dagen een stedentrip maken. Hoe ik het me nu voorstel lijkt het me saai, maar misschien valt het wel heel erg mee. Wat ik me afvraag: Zijn de mensen die in hun eentje op vakantie zijn gegaan van nature al erg op zichzelf? Meer introvert dan extravert?
Het mag best een beestje stinken; het mag best een beestje rauw zijn
pi_63442217
Ik denk dat in steden mensen eigenlijk sowieso wat individualistiser zijn.
Make my day!
pi_63442274
Alleen reizen is echt heel erg leuk. Ik ben deze zomervakantie ook alleen gaan reizen in Portugal nadat ik met vrienden een standaard zuipvakantie had gedaan. Vooral als je in hostels verblijft kom je heel veel mensen tegen.

En de angst voor alleen in een restaurant gaan zitten is iets waar je gewoon eventjes overheen moet. Er is werkelijk niks raars aan .
pi_63442297
Alleen gaan zul je zelf moeten ervaren. Ik ben solo naar Cuba, Egypte en Kenia geweest en het is me geweldig bevallen. Ik vind zulke vakanties simpelweg te kostbaar om compromissen te moeten sluiten met reisgenoten. Je doet 200% waar je zelf zin in hebt. Wie betaald, bepaalt. Als je niet makkelijk contact legt met vreemden of je bent snel eenzaam, zou ik er nog eens goed over nadenken
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  FOK!fotograaf zondag 23 november 2008 @ 09:02:00 #190
73911 ultra_ivo
pi_63443469
Ik ga vaak alleen op reis. Zowel in steden als op de fiets over het platteland. Alleen heb je veel meer aanspraak dan met een groep. Daarnaast kun je idd precies de route nemen die je bevalt en dat bekijken wat je wilt bekijken. Veel relaxter dan een groepsreis.
pi_63443493
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:11 schreef Wexy het volgende:

Over anderhalve week ga ik in mn eentje naar Fuerteventura.

Ik over drie weken .

Ben wel vaker alleen op vakantie geweest. Dat was altijd wel om te trainen (wielrennen), dus ben dan hoofdzakelijk bezig met fietsen, eten en slapen/rusten. Ik vind het wel relaxed
in a crowd you lose humanity
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 19:23:13 #192
29278 crew  Nizno
Versie 3.7
pi_63457150
quote:
Op zondag 23 november 2008 02:25 schreef BeestjeBeestje het volgende:
Ik ga het eens proberen. In de kerstvakantie een paar dagen een stedentrip maken. Hoe ik het me nu voorstel lijkt het me saai, maar misschien valt het wel heel erg mee. Wat ik me afvraag: Zijn de mensen die in hun eentje op vakantie zijn gegaan van nature al erg op zichzelf? Meer introvert dan extravert?
Ik ben een groepspersoon, maar kan ook prima mezelf vermaken... En zoals gezegd ik vind het ook heerlijk om gewoon mijn eigen gang te kunnen gaan en niet rekening te moeten houden met...
quote:
Op zondag 23 november 2008 09:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik over drie weken .

Ben wel vaker alleen op vakantie geweest. Dat was altijd wel om te trainen (wielrennen), dus ben dan hoofdzakelijk bezig met fietsen, eten en slapen/rusten. Ik vind het wel relaxed
Lekker
37: irregulier, uniek én kubisch priemgetal, tevens gecentreerd hexagonaal getal en stergetal.
pi_63463440
Toch veel positieve reactie's hier
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:22 schreef agter het volgende:
Ik denk dat dat erg afhangt van waar je heen wilt gaan.
New York lijkt mij geen probleem.
Maar in je eentje naar Iran of Noord Korea zou ik je niet aanraden.
Zelfs veel gebieden in Afrika zou ik niet alleen doen. Zeker niet als je blank bent.
En mocht je vrouw zijn, dan is het midden oosten gewoon niet aan te raden door de vervelende aandacht die je krijgt.
Azie is echter wel heel goed alleen te doen. In Thailand krijg je waarschijnlijk meer medereizigers voor stukjes traject dan dat je met een groepsreis zou krijgen...
Hehe, Mijn voorkeur heeft op dit moment toch New York en sowieso zou ik alleen binnen europa of naar Amerika willen gaan
  zondag 23 november 2008 @ 22:37:41 #194
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63463620
Het lijkt mij enorm saai + ik vrees dat ik mij enorm klein en alleen ga voelen. Maar misschien mot ik me er binnenkort er toch eens aan wagen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63463693
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:37 schreef 2cv het volgende:
Het lijkt mij enorm saai + ik vrees dat ik mij enorm klein en alleen ga voelen. Maar misschien mot ik me er binnenkort er toch eens aan wagen.
Saai lijkt het me niet.. je kan immers doen wat je wilt
Maar het lijkt me gewoon op bepaalde momenten vervelend als je alleen bent.
pi_63463859
Ik ben afgelopen jaar alleen op reis geweest en ik heb het beste jaar van mn leven achter de rug. Ik heb me ook geen seconde alleen gevoeld. Als je open staat voor andere mensen leg je zó snel contact. Het was natuurlijk wel zo dat ik vaak mensen tegen kwam die dezelfde kant opgingen en dat ik daar dan een maand of wat mee samen reisde. En dan opeens stond je er weer alleen voor en dan was dit ook even lekker. Als je alleen gaat doe je jezelf wel een plezier als je op een manier reist waarbij je een grotere kans hebt andere solo reizigers tegen te komen die open staan voor nieuwe contacten. Zo kom je bijvoorbeeld in hostels veel sneller gelijkgezinde mensen tegen als in hotels, waar de sfeer vaak veel anoniemer is.
  zondag 23 november 2008 @ 23:09:49 #197
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_63464910
Heb me alleen in Noorwegen op vakantie goed vermaakt. Vind het wel zo zonde om te moeten besluiten niet op vakantie te gaan omdat er toevallig niemand is die mee wil of kan, dan maar alleen hoor. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 23 november 2008 @ 23:19:02 #198
6280 k_man
pedante eikel
pi_63465199
Ik doe stedentripjes vrijwel altijd alleen. Heerlijk.

En ik heb helemaal geen behoefte aan 'gelijkgestemden' ontmoeten, of diepzinnige gesprekken met de locals of zoiets. Ik wil gewoon lekker rondlopen, rondkijken en genieten.

Bij langere reizen is af en toe wat aanspraak wel fijn, dus dan zijn groepsreizen (wel degene met veel vrijheid) een uitkomst.
pi_63472552
precies wat k-man zegt, alleen reizen is totaal geen probleem voor mij. Maar op langere reizen af en toe wat aanspraak (bv een groepsreis mét veel vrijheid) is ook wel eens leuk.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_63473830
Ik ben het wel van plan, 3 weken Japan in 2009.
Zal vooral in hostels slapen, goedkoper en tegelijkertijd ontmoet je wat mensen.
Ik heb sowieso weinig problemen met alleen zijn, gaan en staan waar je zelf wilt
わたしはヤスパーです!
  maandag 24 november 2008 @ 15:46:25 #201
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_63480092
Ik ben afgelopen zomer voor het eerst alleen op reis geweest, ik ging toen 7 weken naar China, waarvan ik 5 weken alleen heb rondgereist. Dat was heel goed te doen, je kunt doen en laten wat je zelf wilt en je hoeft met niemand rekening te houden, maar als je wat aanspraak wilt kom je in hostels toch ook altijd wel mensen tegen. Vaak kun je als je wilt met hen ook samen dingen ondernemen, maar het voordeel van alleen reizen is dan, dat je dus nergens toe verplicht bent.

Ik dacht op voorhand ook dat het misschien soms wel vervelend zou zijn om alleen te reizen, maar dat viel me heel erg mee. Het is maar net wat je instelling is, het is waarschijnlijk ook niet voor iedereen een geschikte manier van reizen natuurlijk. Maar zeker voor een kortere citytrip zou ik zeggen, gewoon proberen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_63481581
Doe het nu voor de derde keer, zit nu voor een maandje in Egypte (waar nog iets meer dan een week van over is), heb hiervoor een soloreis gemaakt naar Madagascar (2 maanden) en naar Ecuador (1 maand). De vrijheid is geweldig, maar je moet er wel het soort persoon voor zijn. Ik ben vrij individualistisch, kan goed alleen zijn en ben graag autonoom; vind het geweldig om alles zelf te regelen zoals ik het wil. Mensen ontmoeten doe je in je eentje veel sneller dan in een groep.

Ik heb ook wel groepsreizen gedaan maar vaak vond ik de voordelen (gemak, aanspraak) niet opwegen tegen de nadelen (het soms irritante groepsgebeuren, alles is teveel gepland, te weinig vrijheid).
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')