abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:29:26 #1
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_36957620
quote:
Oud-voorzitter Tineke Lodders ziet in het CDA overeenkomsten met de crisisverschijnselen vóór de grote verkiezingsnederlaag van 1994. Het CDA verbindt zich te veel aan de VVD, vindt zij.

Lodders, voorzitter van het CDA ten tijde van het stembusdebacle van 1994, zegt vandaag in deze krant: ,,Ook toen was er een behoorlijk groot verschil in beleving van het CDA-imago tussen Den Haag en de leden in het land. Die missen empathie voor groepen die het minder hebben. En velen hebben het gevoel dat het CDA wel erg aan de leiband van het VVD-smaldeel in het kabinet loopt.”

Premier Balkenende ziet in de zorgen in het CDA over een dreigende nederlaag bij de Tweede-Kamerverkiezingen van 2007 geen aanleiding het kabinetsbeleid te wijzigen. ,,Het beleid is nodig geweest. Als je daarvan overtuigd bent, ga je er gewoon mee door.” Balkenende benutte de wekelijkse persconferentie van de minister-president om deze boodschap over te brengen. Hij stapte tijdens de ontmoeting met de pers even achter de katheder vandaan, om te onderstrepen dat hij sprak als CDA-leider en niet als premier.

De premier, de andere CDA-bewindslieden en de Tweede-Kamerfractie bespraken woensdagavond de onvrede onder de CDA-leden. Balkenende sprak tegen dat in dit beraad een ’panieksfeer’ heerste. „Het was een fantastisch leuke avond met een prima sfeer”, zei hij. CDA-leden in Gelderland spuiden het afgelopen weekeinde in een ontmoeting met fractieleider Verhagen veel kritiek op de wijze waarop het CDA landelijk opereert.
Whehe, eindelijk gaan die arrogante rechtse Christenhonden eens lekker op hun flikker krijgen. Nu de VVD nog.

bron
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:54:57 #2
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_36958403
Hm ik heb het idee dat de CDA beter een beetje stabiel kan zijn.
Zyggie.
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:33:18 #3
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36959522
Als ze weer boven de 40 zetels halen zal ik de eerste zijn om mijn feestje in dit topic te vieren.
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:35:50 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36959580
Achja, kan me ook wel voorstellen dat het CDA zich niet aan de PvdA wil verbinden.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:37:23 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36959617
quote:
Premier Balkenende ziet in de zorgen in het CDA over een dreigende nederlaag bij de Tweede-Kamerverkiezingen van 2007 geen aanleiding het kabinetsbeleid te wijzigen. ,,Het beleid is nodig geweest. Als je daarvan overtuigd bent, ga je er gewoon mee door.”
Of je het nu eens bent met het beleid of niet, hij heeft hier helemaal gelijk.

Een beleid waar je achter staat, en ook punten waarop je verkozen bent, wijzigen om de komende verkiezingen beter uit te komen, is wat mij betreft ook gewoon kiezersbedrog en zou juist bij de volgende verkiezingen afgestraft moeten worden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_36960004
1994 was het derde kabinet Lubbers ..... een CDA en PvdA coalitie, waarin Lubbers premier was (en in 1994 niet meer lijsttrekker was maar ietwat weifelend plaats maakte voor Brinkman)..
vice/premies was Wim Kok ...

tijdens het kabinet lagen de strubbelingen bij de PVDA, met veel conflicten rondom de WAO-hervorming, Kok die erg zuinig, strak financieel beleid voerde (waarbij vergeleken Zalm nogal een 'big and easy spender' lijkt) ....

De PvdA had tijdens de campane echter een groot voordeel dat het de partij-interne strubbelingen overleefd had en de partij wl achter Kok was blijven staan en een opstand vermeden was .... in de aanloop naar de verkiezingen bleek de onrust juist vooral in de CDA te liggen ...
Brinkman die zijn eigen kabinet een oorvijg gaf ( de texelse rede, een toespraak op Texel) en nog meer bezyingingen aankondigde, zeker de vergrijzing als gevaarlijk zag en een korting op de AOW voorzag ...
Dat leidde toen tot de opkomst van de ouderenpartijen, die kort ervoor in de regio Eindhoven bij de gemeenteraadsverkiezingen sterk opkwamen...

War de PvdA uiteindelijk het verlies beperkt wist te houden, was het het CDA dat werkelijk flink moest bloeden en een keiharde klap te verwerken kreeg (deels ook dankzij wat schandalen rondom Brinkman die weinig om het lijf hadden maar van Fons van de Poel en Netwerk, cq de christelijke omroepen erg veel aandacht kregen)...

Er zijn natuurlijk overeenkomsten met 1994, maar ik denk niet dat die werkelijk diepgaand zijn ...
juist de fouten van '94....: een CDA dat een te harde koers voer, juist om zich af te zetten tegen de naar links hangende PVDA (die problemen had met het harde hervormingen-beleid van Lubbers-III, maar daaraan wel had meegwerkt)... dat zich eigenlik te sterk tegen zijn eigen premier en kabinet in de oppositie stelde..
kunnen nu waarschijnlijk wel ontweken worden...

Balkenende is een redelijke campaigner en zal zich zeker blijven identificeren met dit kabinet, en gewoon proberen uit te leggen _waarom_ ze die impopulaire en harde maatregelen genomen hebben, en dat hij ook hoopt in de komende vier jaar te profiteren van een economisch herstel, waardoor er meer ruimte is voor een sociaal beleid gericht op koopkracht vooruitgang... alhoewel structurele hervormingen noodzakelijk blijven.....

Balkenende's uitspraak: ",,Het beleid is nodig geweest. Als je daarvan overtuigd bent, ga je er gewoon mee door.? .." is volgens mij een zeer zinnige stellingname, en die moet hij gewoon volhouden in de campagne... dan kan hij gewoon prima het verlies onder controle houden en blijven zoveel mogelijk opties open (al denk ik niet dat het voorkombaar is dat de PvdA duidelijk de grootste wordt, en Bos de komende premier, mogelijk van een CDA-PVDA regering)..
het gevaar komt momenteel enkel uit de eigen rangen, Balkende en Verhagen moeten vooral de eigen achterban gerust stellen ...
maar dat was in 1994 ook het geval met de PVDA en nog wel een stuk dramatischer dan nu bij het CDA ... dat heeft Kok geen windeieren toen gelegd, sterker nog, het was de basis van zijn latere premierschap en de vorming van Paars.

Dat zal een slimme koers zijn, juist een beetje in het midden hangen, enerzijds en sociaal gezicht tonen, maar juist ook duidelijk maken dat waar nodig, ook harde maatregelen niet geschuwd worden ....

Ik vermoed dat juist als de VVD het op een harde en meer polariserende campagne gooit, en openlijk inspeelt op nog meer bezuinigingen, waarbij mensen zelf kunnen narekenen hoeveel ze er direkt op de korte termijn op achteruitgaan, dat zal de VVD eerder veel kosten ... dat kan er daar flink inhakken ...

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat buitenlanders en migratie-issues werkelijk de campagne gaan bepalen (althans, ik vermoed dat het een afgebakend zijweggetje is, waar enkele individueen, als Wilders, mogelijk Pastors en Verdonk druk zich melden, maar nooit het centrum van de discussie wormt, tenzij er een nieuwe 'volksbeweging' opkomt.. zoals in '94 de ouderenpartijen en in 2002 de Leefbaren, maar dat moet dan zichtbaar zijn in de gemeenteraadsverkiezingen , waar daar niks van zulke specifieke 'issue's' te merken was, geen partijen profiteerden, of het zou Nawijn in Zoetermeer zijn, Leefbaar Rotterdam en Smolders in Tilburg, wat volgens mij eerder lokale effecten zijn, zonder bindend landelijk effect)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:17:14 #7
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36960660
tvp
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36961178
nou misschien brengt de minister voor gezinsbeleid er verandering in .
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:43:00 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36961362
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:54 schreef Zyggie het volgende:
Hm ik heb het idee dat de CDA beter een beetje stabiel kan zijn.
Ik zie weer een verlies net als een jaar of 10 geleden aankomen. Want veel mensen rekenen het CDA aan dat ze er op achteruit gegaan zijn de laatste jaren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:45:16 #10
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36961431
Ik ben het niet eens met het kabinet. maar nu de berichtgeving omgooien ten gunste van de kiezer zou mijn laatste beetje respect vergooien.
3,5 jaar lang roepen dat het niet anders kon en mocht en een aantal maanden voor de verkiezingen roepen dat het ineens anders moet is ook niet geloofwaardig. maar de vvd komt er wel vak mee weg, misschien gokken ze daarop
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:47:41 #11
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36961506
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik zie weer een verlies net als een jaar of 10 geleden aankomen. Want veel mensen rekenen het CDA aan dat ze er op achteruit gegaan zijn de laatste jaren
Tock knap. Na 1 kabinet alweer zo nederlaag. 8 jaar in de oppositie zitten en totale nieuwe plannen schrijven wat de oorsprong van dit beleid is en toch ze slecht voorbereid om het over te brengen dat het na 4 jaar weer keihard wordt afgestraft.
Maar als ze heel hard roepen we gaan het slecht doen kunnen mensen wel eens denken: ach wat sneu, ik stem dan maar cda.
Of ze roepen: he we hebben er nog 20, 10 meer dan eerst in de peilingen, zo gek hebben we het nog niet gedaan..
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:48:06 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_36961517
Op een geloofsovertuiging gebaseerde partijen zouden sowieso verboden moeten worden!
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:53:14 #13
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36961650
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:48 schreef remlof het volgende:
Op een geloofsovertuiging gebaseerde partijen zouden sowieso verboden moeten worden!
Verboden vindt ik ver gaan. Ik zal er niet op stemmen. Ik snap de noodzaak van zulke partijen ook niet.
And that is the news.''
pi_36963274
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:47 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tock knap. Na 1 kabinet alweer zo nederlaag. 8 jaar in de oppositie zitten en totale nieuwe plannen schrijven wat de oorsprong van dit beleid is en toch ze slecht voorbereid om het over te brengen dat het na 4 jaar weer keihard wordt afgestraft.
het CDA heeft zich tijdens Pars nauwelijks erg druk bezig gehuden met oppositie, vooral met interne strubbelingen en vele wisselingen van partijleiders... er was geen eenduidige beleid of standpunt van het CDA....

Dat ze in 2002 zo groot werden was niet op eigen kracht, maar vanuit de averise jegens Paars en de twijfels over de mogelijkheden van de LPF, ks men een 'oude bekende', nl het CDA ...
daarbij kwam het voordeel dat Balkenende het in 2002 erg goed en slim aangepakt heeft ....

Over het algemeen vind ik Balkenende een ultra-zwakke minister-president (zwakker dan Van Agt), maar juist rondom verkiezingen is hij op zijn best, juist dat korte-termijns politieke strategische aspect lijkt hij, met Verhagen als steun in de rug, prima onder de knie te hebben...

Als ik er nu geld op moet zetten, denk ikdat de VVD, als ze verdonk als lijsttrekker krijgen, mogelijk _juist_ degene kan zijn die keihard afgestrafd wordt..... die hebben nu erg hoge woorden (Verdonk als premier-kandidaat en praten over het willen halen van 35 tot 40 zetels), lijen zich ook enigszins tegen het beleid van de laatste 4 kabinetten af te zetten ... maar die partij heeft als enige nederlandse partij nu juist wel van al die kabinetten zelf sterk beeldbepalend deel uitgemaakt ... die kritiek uitten ze dus eigenlijk tegen zichzelf in de spiegel.....
Zo'n strijdwijze kan je enorm door de mand doen vallen, zeker als je met Verdonk geen groot debater of redenaar aan de top zet, en die zich niet actief als campaigner bewezen heeft....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 15 april 2006 @ 10:21:04 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36975311
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Daar blijkt maar weer eens uit hoe slecht ze op de belangen van hun kiezers inspellen het zei door maatregelen het zei door het verkopen en uitlegen van je maatregelen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 15 april 2006 @ 10:43:52 #16
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36975622
Dat soort opportunisme vind je inderdaad eerder bij de PvdA. Als je het fijn vind om naar de mond gepraat te worden dan moet je maar op hun stemmen.
pi_36976619
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het CDA heeft zich tijdens Pars nauwelijks erg druk bezig gehuden met oppositie, vooral met interne strubbelingen en vele wisselingen van partijleiders... er was geen eenduidige beleid of standpunt van het CDA....

Dat ze in 2002 zo groot werden was niet op eigen kracht, maar vanuit de averise jegens Paars en de twijfels over de mogelijkheden van de LPF, ks men een 'oude bekende', nl het CDA ...
daarbij kwam het voordeel dat Balkenende het in 2002 erg goed en slim aangepakt heeft ....

Over het algemeen vind ik Balkenende een ultra-zwakke minister-president (zwakker dan Van Agt), maar juist rondom verkiezingen is hij op zijn best, juist dat korte-termijns politieke strategische aspect lijkt hij, met Verhagen als steun in de rug, prima onder de knie te hebben...

Als ik er nu geld op moet zetten, denk ikdat de VVD, als ze verdonk als lijsttrekker krijgen, mogelijk _juist_ degene kan zijn die keihard afgestrafd wordt..... die hebben nu erg hoge woorden (Verdonk als premier-kandidaat en praten over het willen halen van 35 tot 40 zetels), lijen zich ook enigszins tegen het beleid van de laatste 4 kabinetten af te zetten ... maar die partij heeft als enige nederlandse partij nu juist wel van al die kabinetten zelf sterk beeldbepalend deel uitgemaakt ... die kritiek uitten ze dus eigenlijk tegen zichzelf in de spiegel.....
Zo'n strijdwijze kan je enorm door de mand doen vallen, zeker als je met Verdonk geen groot debater of redenaar aan de top zet, en die zich niet actief als campaigner bewezen heeft....
Mensen als balkenende hebben een behoorlijke tijd aan een nieuw cda geschreven. Met nieuwe ideeen en een nieuwe weg voor het cda. Die bij die nieuwe verkiezingen na paars 2 in moest gaan. Met de komst van fortuyn pakte het goed uit.
Maar het blijkt dat de levensduur van de plannen en de opstellers kort is.
And that is the news.''
pi_36976630
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 10:43 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat soort opportunisme vind je inderdaad eerder bij de PvdA. Als je het fijn vind om naar de mond gepraat te worden dan moet je maar op hun stemmen.
Is het zo moeilijk om een keer niet links te bashen in een topic
And that is the news.''
pi_36976932
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 10:21 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daar blijkt maar weer eens uit hoe slecht ze op de belangen van hun kiezers inspellen het zei door maatregelen het zei door het verkopen en uitlegen van je maatregelen.
Ach, diezelfde kiezer begrijpt nou nog niet waarom een nieuw zorgstelsel noodzakelijk was. Wat verwacht je nou?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:54:59 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_36976970
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:51 schreef RM-rf het volgende:

War de PvdA uiteindelijk het verlies beperkt wist te houden, was het het CDA dat werkelijk flink moest bloeden en een keiharde klap te verwerken kreeg
De PvdA verloor ook 12 zetels, niet echt een beperkt verlies moet ik zeggen. Hoewel het natuurlijk wel positief afsteekt tegen de 22 die het CDA er verloor.
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:57:28 #21
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36980931
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:54 schreef freako het volgende:

[..]

De PvdA verloor ook 12 zetels, niet echt een beperkt verlies moet ik zeggen. Hoewel het natuurlijk wel positief afsteekt tegen de 22 die het CDA er verloor.
Het waren er 20, maar goed.

De PvdA verloor inderdaad fors, maar dat bleef in zekere zin verbirgen achter het verlies vn het CDA. Net zoals de afstraffing van de VVD in 2002 door de nog grotere nederlaag van de PvdA enigszins buitden de schijnwerpers bleef.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_36981429
Ik kan me goed voorstellen dat veel CDA'ers er genoeg van hebben dat het CDA feitelijk hetzelfde beleid voert als de VVD, alleen dan nog met een christelijk sausje erover heen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:20:35 #23
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36981445
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat veel CDA'ers er genoeg van hebben dat het CDA feitelijk hetzelfde beleid voert als de VVD, alleen dan nog met een christelijk sausje erover heen...
Het CDA heeft zich in 2003 door bewust te breken met de PvdA natuurlijk aa de VVD overgeleverd.
pi_36981543
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het CDA heeft zich in 2003 door bewust te rbeken met de PvdA natuurlijk aa de VVD overgeleverd.
Het CDA heeft eigenlijk altijd al gestuurd op een coalitie met de VVD, de vrijage met de PvdA was met grote tegenzin.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:27:56 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36981620
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het CDA heeft eigenlijk altijd al gestuurd op een coalitie met de VVD, de vrijage met de PvdA was met grote tegenzin.
Precies en het is ook wel duidelijk dat de schuld voor het mislukken van die formatie grotendeels bij het CDA ligt.

Overigens is het een volstrekt legitieme keuze om een coalitie met een bepaalde partij te prefereren, alleen blijkt nu dat de achterban die keuze niet gedeeld heeft. Althans een relatief groot deel van die achterban.
pi_36983565
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies en het is ook wel duidelijk dat de schuld voor het mislukken van die formatie grotendeels bij het CDA ligt.

Overigens is het een volstrekt legitieme keuze om een coalitie met een bepaalde partij te prefereren, alleen blijkt nu dat de achterban die keuze niet gedeeld heeft. Althans een relatief groot deel van die achterban.
Blijft wel dat Wouter Bos bij die mislukte formatie instemde met de recordbezuinigingen die Balkenende in de publieke sector voorstelde, het nieuwe ziekenfondsstelsel en reductie van het aantal WW'ers en WAO'ers. Af en toe denk ik wel eens dat 'ie bij de verkeerde partij zit.

Bij het huidige zetelaantal van het CDA zijn natuurlijk ook tactische VVD- en Christenunie-stemmers inbegrepen. In de loop van het jaar zal de virtuele winst van Bos flink afkalven. Ik hoop op het demasqué van een non-idealist.
You don't need a weather man
To know which way the wind blows
pi_36983856
Straks hebben we Paars III zonder D66.. hebben we volgens mij ook nog nooit gehad.
pi_36984164
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:52 schreef Lacoste-krokodil het volgende:

[..]

Blijft wel dat Wouter Bos bij die mislukte formatie instemde met de recordbezuinigingen die Balkenende in de publieke sector voorstelde, het nieuwe ziekenfondsstelsel en reductie van het aantal WW'ers en WAO'ers. Af en toe denk ik wel eens dat 'ie bij de verkeerde partij zit.
Dat flinke bezuinigingen onontkoombaar waren was duidelijk. Tijdens Paars werd er al binnen de partij gezegd dat enorme premiestijgingen in de zorg noodzakelijk en onontkoombaar waren. Dat het kabinet er in de peilingen zo van langs krijgt ligt voor een groot gedeelte meer aan hun houding dan aan hun maatregelen. In het begin van de regeerperiode joegen ze iedereen van werkgevers tot bijstandsmoeders tegen zich in het harnas door de arrogante oogkleppenhouding die ze toen bezigden. Er werd naar niemand geluisterd en er was nooit een oor voor alternatieven. Nee, het kabinet moest en zou laten zien hoe "ferm" ze wel niet waren. Dit resulteerde in een enorm gebrek aan vertrouwen bij veel kiezers, dat zien we nu terug in de peilingen.
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:23:47 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36984410
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Straks hebben we Paars III zonder D66.. hebben we volgens mij ook nog nooit gehad.
Altijd nog beter dan een rood links kabinet
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:27:26 #30
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36984514
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:48 schreef remlof het volgende:
Mooi man, democratie.....
Say your prayers
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:35:12 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36984757
quote:

In de loop van het jaar zal de virtuele winst van Bos flink afkalven. Ik hoop op het demasqué van een non-idealist.
Misschien krijg je gelijk, maar men roept al drie jaar hetzelfde over Bos en het heeft weinig effect op de peilingen.
pi_36985519
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Altijd nog beter dan een rood links kabinet
Zou er niks tegen hebben, al vraag ik me af of het voor de VVD zelf wel verstandig is.
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:27:25 #33
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36987478
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:29 schreef t-8one het volgende:

[..]

Whehe, eindelijk gaan die arrogante rechtse Christenhonden eens lekker op hun flikker krijgen. Nu de VVD nog.

bron
Whehe, wat is er trouwens arrogant aan het CDA?
Say your prayers
pi_36993681
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:27 schreef Sickie het volgende:

[..]

Whehe, wat is er trouwens arrogant aan het CDA?
Ze luisteren niet bepaald naar argumenten. Al denk ik dat dat bij het CDA eerder door domheid dan door arrogantie komt.
  maandag 17 april 2006 @ 05:11:26 #35
46960 StefanP
polemicist
pi_37024656
Ik hoop dat het CDA heel veel ideeen heeft voor reclamespotjes, want ze zullen ze nodig hebben. De domme massa denkt niet na en ziet alleen de twee euro die ze minder te besteden hebben, zonder dat ze realiseren dat ze daar over drie jaar 20 euro voor terugkrijgen. Nee, het moet nu, nu, nu. En inhoudsloze partijen zoals GL en PvDA profiteren daarvan.

De enige manier om de massa te overtuigen, is door ze heel simpel te vertellen hoe het voor dit kabinet ging, en hoe het nu gaat. Twee plaatjes. Moeilijker hoeft niet, dat snappen ze toch niet. Toon ze dat het beleid werkt en dat er geld bespaard wordt.

Maar de politici kennende zullen ze eindeloos door gaan zeveren over onzinnige feitjes, en vanuit een heel hoog torentje allerlei verhaaltjes ophangen die Jan Lul niks interesseren. Dus het CDA gaat

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 18-04-2006 00:42:02 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 17 april 2006 @ 11:21:33 #36
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37026894
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Ze luisteren niet bepaald naar argumenten. Al denk ik dat dat bij het CDA eerder door domheid dan door arrogantie komt.
welke argumenten?
Het heet 'visie' en dat is voor sommigen wat veel van het goede. Ik heb W.B. er iig nog nooit op kunnen betrappen, daarom doet hij het ook goed in de peilingen. Mensen zijn bang voor verandering en met W.B. weet je dat er 4 jaar niets veranderd (net als onder paars). Het pappen-en-nat-houden is in de politiek zeer succcesvol. Het CDA heeft iig in 3 jaar al meer gedaan dan paars in 8 jaar. Daar heb ik toen voor gestemd, dat heb ik gekregen. DAT is integriteit en betrouwbaarheid. Daarnaast zou ik weleens willen weten hoe het met de domheid van Balkenende is gestemd tov de andere fractievoorzitters. Iets zegt me dat hij de slimste is...
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 17 april 2006 @ 11:52:59 #37
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37027666
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Welke argumenten? Wiens argumenten?
Say your prayers
  maandag 17 april 2006 @ 11:54:38 #38
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37027712
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:21 schreef pmb_rug het volgende:
Mensen zijn bang voor verandering en met W.B. weet je dat er 4 jaar niets veranderd (net als onder paars).
Hoe kom je er bij dat er onder Paars niets veranderd is? Paars heeft op tal van gebieden (in het bijzonder op ethisch gebied) tal van wetgeving ontwikkeld die met het CDA onmogelijk was geweest.
pi_37028670
quote:

[..]

Bij het huidige zetelaantal van het CDA zijn natuurlijk ook tactische VVD- en Christenunie-stemmers inbegrepen. In de loop van het jaar zal de virtuele winst van Bos flink afkalven. Ik hoop op het demasqué van een non-idealist.
Die Bos is inderdaad een demasqe voor linkse stemmers; hij was bijna net zo rechts als de VVD in het huidige kabinet. Vervolgens gaat ie alleen maar lopen zeiken tegen het huidige kabinet, terwijl met hem erbij het kabinet bijna hetzelfde zou zijn geweest.
pi_37028803
Tijden geleden dacht ik dat we recht zouden afstevenen op Paars 3, recent begon ik te geloven in een linkse meerderheid, maar zoals de peilingen er nu voor staan, stevenen we TOCH weer af op Paars. Hoe verder het CDA wordt weggevaagd, hoe liever het mij is.
pi_37029781
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:52 schreef Sickie het volgende:

[..]

Welke argumenten? Wiens argumenten?
Kijk, dat bedoel ik nou.
  maandag 17 april 2006 @ 13:08:37 #42
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_37029826
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:07 schreef thabit het volgende:

[..]

Kijk, dat bedoel ik nou.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 17 april 2006 @ 16:25:14 #43
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37034983
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat er onder Paars niets veranderd is? Paars heeft op tal van gebieden (in het bijzonder op ethisch gebied) tal van wetgeving ontwikkeld die met het CDA onmogelijk was geweest.
er zijn twee dingen gedaan:
- de inkomstenbelasting is verlaagd (terwijl de btw verhoogd is). dat is opzich wel goed.
- de alles-moet-maar-kunnen-mentaliteit is geformaliseerd.

and that's it!

op onderwijs-, zorg- en werkloosheidsgebied is er nauwelijks wat gebeurd.
?Porque no te calles?
  maandag 17 april 2006 @ 16:27:34 #44
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37035056
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:25 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

- de inkomstenbelasting is verlaagd (terwijl de btw verhoogd is). dat is opzich wel goed.
je bedoelt de alles moet kunnen als je een minster bent maar de burger wordt hard aangepakt mentalitiet van dit kabinet?
And that is the news.''
  maandag 17 april 2006 @ 19:17:54 #45
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37039558
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:25 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

and that's it!

op onderwijs-, zorg- en werkloosheidsgebied is er nauwelijks wat gebeurd.
Alles moet kunnen? Je bedoelt het homohuwelijk en duidelijkere wetgeving omtrent euthanasie?

Op onderwijsgebied is trouwens de tweede fase ingevoerd. Ik wil niet beweren dat dit een goede zaak was, maar je kunt niet stellen dat er niets gebeurd is.
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:20:42 #46
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37050554
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:17 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Alles moet kunnen? Je bedoelt het homohuwelijk en duidelijkere wetgeving omtrent euthanasie?
bijvoorbeeld
quote:
Op onderwijsgebied is trouwens de tweede fase ingevoerd. Ik wil niet beweren dat dit een goede zaak was, maar je kunt niet stellen dat er niets gebeurd is.
nee, laten we het daar maar niet over hebben. ik voel me behoorlijk bedonderd.
?Porque no te calles?
  dinsdag 18 april 2006 @ 08:47:06 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37053788
quote:
Op maandag 17 april 2006 05:11 schreef StefanP het volgende:
Ik hoop dat het CDA heel veel ideeen heeft voor reclamespotjes, want ze zullen ze nodig hebben. De domme massa denkt niet na en ziet alleen de twee euro die ze minder te besteden hebben, zonder dat ze realiseren dat ze daar over drie jaar 20 euro voor terugkrijgen. Nee, het moet nu, nu, nu. En inhoudsloze partijen zoals GL en PvDA profiteren daarvan.
"Het volk is dom en weet niet wat goed voor zichzelf is" is een argument dat wordt gebruikt door lieden die de argumenten niet hebben om de kiezer te overtuigen van het eigen gelijk.
pi_37053880
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:47 schreef Floripas het volgende:
"Het volk is dom en weet niet wat goed voor zichzelf is" is een argument dat wordt gebruikt door lieden die de argumenten niet hebben om de kiezer te overtuigen van het eigen gelijk.
"De kiezer heeft altijd gelijk" is een argument dat wordt gebruikt door lieden die de argumenten niet hebben om hun eigen standpunt te rechtvaardigen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 08:56:22 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37053912
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

"De kiezer heeft altijd gelijk" is een argument dat wordt gebruikt door lieden die de argumenten niet hebben om hun eigen standpunt te rechtvaardigen.
Inderdaad.
Iets dergelijks zul je mij dan ook niet horen zeggen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:04:33 #50
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37054011
Over CDA-stembusdebacles gesproken: ik zag Janneke Brinkman gisteren in een raclamespotje van Activia zuivel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')