Ik zou hier waarschijnlijk ook voor de eerste optie kiezen, maar dan vanwege zijn leugens om de Golfoorlog te rechtvaardigen. Als bij trial dan een impeachment wordt bedoeld, want voor een rechtbank lijkt me niet logisch en waarschijnlijk staatsrechtelijk een probleem.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:51 schreef Resonancer het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/id/10562904#survey
Bush On trial om de echte waarheid boven te krijgen?
Do you believe President Bush's actions justify impeachment? * 235501 responses
Yes, between the secret spying, the deceptions leading to war and more, there is plenty to justify putting him on trial. 86%
No, like any president, he has made a few missteps, but nothing approaching "high crimes and misdemeanors." 4.4%
No, the man has done absolutely nothing wrong. Impeachment would just be a political lynching. 7.6%
I don't know. 1.8%
http://www.msnbc.msn.com/id/10562904#survey
Hij zal i.d.d. eerst moeten aftreden voordat hij voor n rechtbank kan verschijnen.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou hier waarschijnlijk ook voor de eerste optie kiezen, maar dan vanwege zijn leugens om de Golfoorlog te rechtvaardigen. Als bij trial dan een impeachment wordt bedoeld, want voor een rechtbank lijkt me niet logisch en waarschijnlijk staatsrechtelijk een probleem.
Toch nog even reageren vanwege een site die ik tegengekomen ben. Het gat in het pentagon is alsware een omgekeerde T dit komt overeen met de sterkste delen van een vliegtuig te weten de onderkant van de romp (landingsgestel) en de vleugels tot aan de motoren. Je hoort ook geen 3 gaten te zien aan de voorkant want dat zou betekenen 3 raketten, het gat wat je nu ziet zal je nooit zien bij een inslag van een kruisraket daarvoor is de schade te breed aan de onderkant.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:04 schreef atmosphere1 het volgende:
nog ff deze vraag : Waarom hoor ik jullie steeds niet over de motoren praten ? the wing damage is logisch , maar de motoren hadden duidelijke gate nmoeten veroorzaken ,dwars door de muur heen zelfs door de stalen balken heen !
quote:Op donderdag 13 april 2006 18:35 schreef francorex het volgende:
David Shayler, voormalig MI5 agent.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5403286136814574974
Welkomquote:Op donderdag 13 april 2006 16:40 schreef natte-flamoes het volgende:
Present!
bronquote:Irak wil euro's voor olie
Irak heeft besloten dat het voortaan euro's voor zijn olie wil hebben in plaats van dollars. De dollar is de munt van de vijand en van de vijand hoeft Irak niets, ook geen dollars. Europa heeft er opeens een vriend bij, want de Iraakse muntverwiseling kan goed uitpakken voor de euro. De geplaagde munt krijgt een steuntje in de rug van Saddam Hoessein, dictator, schender van mensenrechten, oorlogshitser en ... valutaspeculant.
Irak is een grote olieproducent. Het is goed voor vijf procent van de wereldproductie. Het land wordt geboycot sinds de Golfoorlog (1990/91) en na de weigering om volledige opening van zaken te geven over de wapenproductie. Een tijd lang mocht Irak geen olie exporteren, verreweg de grootste bron van zijn inkomsten. Enige jaren geleden heeft Irak toch toestemming gekregen voor olie-export om voedsel en medicijnen te kunnen kopen voor de noodlijdende bevolking.
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties moest goedkeuring geven aan de verwisseling van de dollar en de euro en deed dat ook. Drie belangrijke lidstaten waren vóór: Rusland, China en Frankrijk. Er waren ook geen juridische mogelijkheden om het tegen te houden. Bovendien dreigde Irak met het stopzetten van de olie-export en daarvan werd de oliemarkt een beetje nerveus.
De stap van Irak kan gevolgen hebben voor de euro. Wereldwijd wordt olie betaald met dollars. Met steeds duurder wordende dollars. Rekening houdend met de stijging van de olieprijs was de Europese Unie in 1999 ruim 9 miljard dollar meer kwijt voor haar olie-invoer dan in 1998. Dit jaar zal de EU zelfs 26 miljard dollar meer op tafel moeten leggen.
Die extra dollars moeten ergens vandaan komen, zodat het betaalmiddel van de EU, de euro, moet worden omgewisseld in dollars. Gevolg: extra vraag naar dollars waardoor de dollarkoers stijgt en extra aanbod van euro's zodat de koers van de euro daalt.
Door de Iraakse stap kan daarin verandering komen. Saddam Hoessein mag dan niets meer van de vijand willen hebben, de Iraakse olie gaat voor 56 procent naar de Verenigde Staten. De Amerikanen moeten dus voortaan dollars inwisselen voor euro's om hun Iraakse olie te kunnen betalen. Dat zou eventueel tot gevolg kunnen hebben dat de dollar minder waard wordt en de euro juist meer. Het is niet zo dat Saddam Hoessein in zijn eentje de koers van de euro omhoog krijgt, maar het kan wel helpen. En warempel, de euro lijkt inmiddels over het dieptepunt heen.
Het zou zo kunnen gaan: Irak heeft straks een heleboel euro's die in waarde stijgen, terwijl de dollar zakt. De Amerikanen moeten in dat geval meer dollars op tafel leggen voor hun import uit Irak. Zo draait Saddam Hoessein de aartsvijand Amerika toch nog een loer. Niet door het ontwikkelen van de vreselijkste wapens of door te dreigen met geweld, maar gewoon door een simpele valutaruil.
mooie link, staan interesante dingen op!quote:Op donderdag 13 april 2006 20:39 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Toch nog even reageren vanwege een site die ik tegengekomen ben. Het gat in het pentagon is alsware een omgekeerde T dit komt overeen met de sterkste delen van een vliegtuig te weten de onderkant van de romp (landingsgestel) en de vleugels tot aan de motoren. Je hoort ook geen 3 gaten te zien aan de voorkant want dat zou betekenen 3 raketten, het gat wat je nu ziet zal je nooit zien bij een inslag van een kruisraket daarvoor is de schade te breed aan de onderkant.
Voor de is het wel een 757 motor discussie is er een nieuwe foto:
[afbeelding]
Deze komt van vrijgegeven foto's en documenten van de Moussaouri rechtzaak, alle documenten en foto's zijn hier te vinden: http://www.rcfp.org/moussaoui/index.php?sortby=datedesc
Waarschuwing er zitten foto's tussen van gevonden lijken in het Pentagon. En ook diverse foto's van de crash site van Flight 73, met delen van een van de motoren, delen van de romp en veel debris in het bos vlak naast de impact site.
quote:Please note that this recording is not chronologically accurate... periods of dead air (silence) have been removed for brevity.
It should also be noted that this is not the Flight 93 cockpit tape that the families of passengers were allowed to hear under strictly
controlled conditions in April 2002. According to the Associated Press, that tape is around 30 minutes long and the final
5 to 7 minutes are "filled with violence and yelling in both Arabic and English." Obviously, that recording is not the one presented here,
which contains four minutes of communications from an air traffic controller, several planes in the vicinity, and two brief bursts from
Flight 93...
Cleveland air traffic control had two brief contacts with United Airlines Flight 93, when the hijackers mistakenly broadcast messages
meant only for the plane's passengers. The following is the transcript of that recording... not 100% accurate, but as close as possible
with tape distortion...
http://www.flurl.com/item(...)ntrol_tape_u_123382/quote:----------------------------------------------
FLIGHT 93 TRANSCRIPT
----------------------------------------------
Cleveland: United ninety-three, check in when flight level three-five-zero – [unintelligible].
United 93: United ninety-three check in three-five-zero.
Cleveland: United ninety-three, three-five-zero, Roger. United ninety-three, you have traffic to your one o’clock, twelve miles
eastbound three-seven-zero.
United 93: Negative contact, we’re looking United ninety-three.
Cleveland: Somebody call Cleveland? [No noise on this Cleveland tape, must be a different frequency being monitored by
Cleveland on another tape.] United ninety-three verify three-five-zero, United ninety-three verify your flight level, er, three-five-zero.
United ninety-three verify your flight level is three-five-zero. United ninety-three Cleveland, United ninety-three Cleveland.
United ninety-three do you read Cleveland Center please?
United 797: United fifteen twenty-three, did you hear the company, er, did you hear some other aircraft on a frequency a couple
of minutes ago, screaming?
United 1523: Yes I did, seven ninety-seven, and, ah, we couldn’t tell what it was either.
United 797: OK.
Cleveland: United ninety-three Cleveland, if you hear the center, ident [command for United 93 to send secondary radar transponder
positive identification]
American 1060: American ten-sixty, er, ditto also on the other transmission.
Cleveland: American ten-sixty, you heard that also?
American 1060: We heard it twice.
Cleveland: Roger, we heard that also. [No noise on Cleveland tape.] Thanks. We just wanted to confirm that wasn’t some interference.
Executive 956: Executive nine fifty-six.
Cleveland: Executive nine fifty-six, go.
Executive 956: Just answering your call. We could year that, er, yelling too.
Cleveland: OK, thank you, we’re just trying to figure out what’s going on.
United 93: [unintelligible] this is captain, please sit down, remain sitting, we have a bomb on board. [Signal strength 5, readability 1.]
Cleveland: Uh, calling Cleveland Center, you’re unreadable, say again slowly.
Executive 956: [unintelligible] sounded like he said he had a bomb on board.
Cleveland: Uh, say again, you there, United ninety-three?
Executive 956: [unintelligible] was reasonable, sounded like someone said they had a bomb on board.
Cleveland: That’s what we thought, we just, er, we didn’t get it clear. United ninety-three calling. Executive nine fifty-six, aircraft
[unintelligible] transmitting at twelve o’clock one-five miles. Turn left heading two-two-five. I’ll get you away from him. OK, he’s
climbing so I want to keep everybody away from him.
Executive 956: OK, I think we got him in sight.
Cleveland: Nineteen eighty-nine, I have traffic for you in your eleven o’clock, fifteen miles southbound forty-one climbing, looks like
he’s turning east wide at three-six-zero.
United 93: [unintelligible] this is the captain. We have a bomb on board [unintelligible] - I am going back to the airport, they have met
our demands [unintelligible]. [Signal strength 5, readability 1]
Cleveland: United ninety-three calling. United ninety-three, understand you have a bomb on board, go ahead. Executive nine fifty-six,
did you understand that transmission?
Executive 956: Affirmative. He said there was a bomb on board.
Cleveland: And that was all you got out of it also?
Executive 956: Affirmative.
Cleveland: Ninety-three, go ahead.
Executive 956: Is that aircraft you’re talking about eastbound?
Cleveland: He’s just turned to the east of you. United ninety-three, do you hear Cleveland Center? American ten-sixty and Executive
nine fifty-six, we just lost the target on that aircraft.
Executive 956: Executive nine fifty-six, we had a visual on it, just stand by.
Cleveland: You have a visual on it now?
Executive 956: We did, but we lost it in the turn.
Cleveland: You can make a turn back to two-twenty heading. Let me know if you can see him.
Executive 956: He’s still there. We’ve got him, from nine fifty-six.
Cleveland: He’s still there, er, what, about twenty-five miles?
Executive 956: Affirmative from nine fifty-six.
Cleveland: Vector nine fifty-six, turning one-eight-zero.
Executive 956: Er, negative, turning nine fifty-six, he appears to be heading right towards us.
Cleveland: American ten-sixty, do you see anybody northwest of you, can you see back that far there?
American 1060: We’re looking now, sir.
Cleveland: United ninety-three Cleveland, do you still hear the Center? United ninety-three, do you still hear Cleveland? United
ninety-three, United niner-three, do you hear Cleveland? United ninety-three, United ninety-three Cleveland. United ninety-three,
United ninety-three, do you hear Cleveland Center?
Cleveland (2): [Voice changes to female, apparently second Cleveland controller.] Do you see any, ah, activity on your right side,
smoke or anything like that?
American 1060: Negative. We’re searching [two second pause]. Yeah, we do have a smoke puff now at about, er, oh probably
two o’clock. There appears to be just a spire up like a puff of black smoke.
[Tape ends]
Als de dollar niet meer het belangrijkste betaalmiddel is dan is de VS failliet.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Het heeft Europa dus zeker wel geholpen, de vraag is of dit door de oliehandel in Irak alleen is gekomen of dat er nog meer factoren meespelen. Het laatste is het meest aannemelijk, maar dat de overgang van dollar naar euro een effect heeft gehad, staat vast!
Dat is de druk van de VS, Europa is nog steeds verdeeld genoeg om niet genoeg weerstand te bieden aan de VS.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:23 schreef Astrix het volgende:
[..]
Als de dollar niet meer het belangrijkste betaalmiddel is dan is de VS failliet.
De VS leeft namelijk flink op de pof maar kan nu zelf de waarde van zijn onderpand bepalen maar als er een ander betaalmiddel komt dan wil men wel dekking zien. Ik dacht dat Irak alleen maar gedreigd had met de euro en dat was al genoeg reden om even in te grijpen maar als ze al gebruik maakten van die euro dan was het hoog tijd.
Ik snap alleen niet waarom Europa de VS steunt in die oorlog als het om de euro gaat.
Maar het is Europa wel gelukt om de euro in te voeren, waarom stond de VS dat dan toe?quote:Op donderdag 13 april 2006 23:54 schreef motionknight het volgende:
[..]
Dat is de druk van de VS, Europa is nog steeds verdeeld genoeg om niet genoeg weerstand te bieden aan de VS.
Dat is het grote probleem van Europa waar de VS gebruikbt van maakt.
Wat hadden ze daar tegen moeten doen dan?quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:12 schreef Astrix het volgende:
[..]
Maar het is Europa wel gelukt om de euro in te voeren, waarom stond de VS dat dan toe?
Nou ja, ik dacht als het een reden kan zijn om Irak aan te vallen dan zou het ook een reden kunnen zijn om Europa onder druk te zetten. Zo te zien slikt Europa alles en dan kan dat er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat hadden ze daar tegen moeten doen dan?![]()
Een keurige korte -van autocue voorgelezen- samenvatting van de conspiracytheorie.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:35 schreef francorex het volgende:
David Shayler, voormalig MI5 agent.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5403286136814574974
Londen werkt altijd zeer goed samen met Europa. Waarom zouden die niet meedoen met de euro? De britse economie blijft zo stabiel, waardoor alle partijen - middels de wederzijdse belangen op o.a. elkaars beursen en in de top van het bedrijfsleven - meeprofiteren van alle 3 de markten. Door de wereldwijde instabiliteit is de olieprijs de laatste paar jaren explosief gestegen, de oliemaatschappijen zijn veelal in handen van deze 3 partijen. De verzekeringsmaatschappijen profiteren ook weelderig - en wat te denken van de klussen die zijn vergeven aan de grote bouwmaatschappijen na de oorlogen in Irak en Afghanistan?quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:18 schreef Astrix het volgende:
Nou ja, ik dacht als het een reden kan zijn om Irak aan te vallen dan zou het ook een reden kunnen zijn om Europa onder druk te zetten. Zo te zien slikt Europa alles en dan kan dat er ook nog wel bij.
Ja het zou kunnen dat vooral de olielanden in dollars moeten blijven betalen omdat de VS dan de waarde kan bepalen. Aangezien Europa geen olie aan de VS afstaat is dat hier dan niet zo belangrijk. Met de rest van je verhaal ben ik het eens, de wereld draait om een kleine groep die alles gebruiken en misbruiken om er zelf beter van te worden.quote:Op vrijdag 14 april 2006 01:31 schreef Boswachtertje het volgende:
Londen werkt altijd zeer goed samen met Europa. Waarom zouden die niet meedoen met de euro? De britse economie blijft zo stabiel, waardoor alle partijen - middels de wederzijdse belangen op o.a. elkaars beursen en in de top van het bedrijfsleven - meeprofiteren van alle 3 de markten. Door de wereldwijde instabiliteit is de olieprijs de laatste paar jaren explosief gestegen, de oliemaatschappijen zijn veelal in handen van deze 3 partijen. De verzekeringsmaatschappijen profiteren ook weelderig - en wat te denken van de klussen die zijn vergeven aan de grote bouwmaatschappijen na de oorlogen in Irak en Afghanistan?
Al met al is het mij dus wel duidelijk dat Europa en de VS onder 1 hoedje spelen. Anders valt niet te verklaren.
Indrukwekkend.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:39 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Toch nog even reageren vanwege een site die ik tegengekomen ben. Het gat in het pentagon is alsware een omgekeerde T dit komt overeen met de sterkste delen van een vliegtuig te weten de onderkant van de romp (landingsgestel) en de vleugels tot aan de motoren. Je hoort ook geen 3 gaten te zien aan de voorkant want dat zou betekenen 3 raketten, het gat wat je nu ziet zal je nooit zien bij een inslag van een kruisraket daarvoor is de schade te breed aan de onderkant.
Voor de is het wel een 757 motor discussie is er een nieuwe foto:
[afbeelding]
Deze komt van vrijgegeven foto's en documenten van de Moussaouri rechtzaak, alle documenten en foto's zijn hier te vinden: http://www.rcfp.org/moussaoui/index.php?sortby=datedesc
Waarschuwing er zitten foto's tussen van gevonden lijken in het Pentagon. En ook diverse foto's van de crash site van Flight 73, met delen van een van de motoren, delen van de romp en veel debris in het bos vlak naast de impact site.
tuurlijk, heeft er een teveel brainiac gekekenquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:09 schreef Hallulama het volgende:
Hier, een nieuw verhaal:
Physicist says heat substance felled WTC
"EPHRAIM — A Brigham Young University physicist said he now believes an incendiary substance called thermite, bolstered by sulfur, was used to generate exceptionally hot fires at the World Trade Center on 9/11, causing the structural steel to fail and the buildings to collapse."
En jij te weinig.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:00 schreef Elusive het volgende:
[..]
tuurlijk, heeft er een teveel brainiac gekeken![]()
Ook als het een government setup was is het logisch dat het gewoon een 757 betreft .quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Indrukwekkend.
Ik vraag me af, als er zoveel vliegtuigonderdelen gevonden zijn, dan moeten die onderdelen ingeval het geen 757 geweest was toch terug te herleiden zijn naar een ander vliegtuig?
Ik heb bijvoorbeeld foto's gepost van de wielen, motoren, landingsgestel en klep (voor landingsgestel) die overeenkwamen met 757 onderdelen, waarom zie ik dergelijke posts nooit van mensen die niet geloven dat het een 757 geweest kan zijn?
Op hun beurt moeten ze toch ook de onderdelen die in het puin zijn gevonden toch kunnen vergelijken met foto's van andere typen vliegtuigen?
bronquote:DE MYTHE VAN AL-QAEDA
ROBIN DE RUITER - 18.12.2004 19:20
Complottheorieën? Ben ik absoluut geen aanhanger van! Waar denk je dat de CIA of FBI in het geheim allemaal aan het plannen is? In het geheim iets plannen is volgens mij een complot. Elke onaangename waarheid wordt tegenwoordig als een complottheorie afgedaan en de schrijver of onderzoeker belachelijk gemaakt.
Bovengenoemd boek is trouwens vanaf maart 2005 in alle boekhandels te koop voor 17.80 EUR. Iedereen die het boek op onderstaand emailadres VOORBESTELD krijgt het boek voor maar 12.50 EUR.
DE VERBORGEN MACHT ACHTER DE TERRORISTISCHE AANSLAGEN VAN 11 SEPTEMBER 2001 - Robin de Ruiter
Oorspronkelijke titel:
11 Settembre 2001 - Il Reichstag di George W. Bush
Copyright: © 2004 Robin de Ruiter
Auteur: Robin de Ruiter
Druk: Czech Republic 2005
Omslagontwerp: Mayra de Ruiter
Vertaling vanuit het Duits: Jaap van der Wal
Jaar van uitgave: 2005
Uitgave: Mayra Publications, Nederland
ISBN 90-801623-3-7
NUR 689
Ter vrijwaring van de uitgever, verklaart de auteur zich volledig verantwoordelijk voor de tekst en inhoud van dit boek.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm of op welke andere wijze ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever.
No part of this work may be reproduced in any form by print, photoprint, microfilm or any other means without written permission of the publisher.
INLEIDING
Wie nog niet weet, hoe Washington de wereld rijp maakte voor ‘de oorlog tegen het terrorisme’, kan niet om dit boek heen. Deze internationale bestseller van Robin de Ruiter, vertaald en uitgebracht in meer dan tien landen, oogstte buitengewoon succes op alle grote boekenbeurzen wereldwijd.
Er schijnen nog altijd mensen te zijn die het voor mogelijk houden dat terroristen van al-Qaeda op 11 september 2001 de aanslagen op het New York World Trade Center in New York en het Pentagon in Washington begaan zouden hebben. De schrijver – bekend vanwege zijn diepgaande achtergrondonderzoeken – komt in dit boek met een groot aantal opzienbarende feiten, waardoor een beeld van de gebeurtenissen ontstaat, dat sterk afwijkt van de officiële versie. Op indringende wijze weerspreekt hij de officiële versie van de aanslagen van 11 september. Waar anderen alleen maar vragen stelden en twijfels hadden, ontwikkelt de schrijver voor het eerst een hele andere versie van het gebeuren – een scenario, dat in principe nog angstaanjagender is dan de officiële geschiedschrijving.
De rampzalige gebeurtenissen van 11 september 2001 vormen nog steeds een opeenstapeling van tegenstrijdigheden. Onduidelijkheden, raadsels en talrijke vragen rond de aanslagen blijven tot op de dag van vandaag door officiële zijde onbeantwoord. De facto is dat tot op vandaag niet duidelijk is of er wel sprake was van een terroristische aanslag.
Zijn Osama bin Laden en al-Qaeda werkelijk tot een dergelijke grote operatie in staat geweest? Gezien de aard en omvang van de aanslagen is duidelijk, dat achter deze perfect gecoördineerde aanvallen een nog veel minutieuzere voorbereiding steekt. Zowel technisch als logistiek zouden de aanslagen onmogelijk passen in de door de officiële autoriteiten gegeven verklaringen.
In dit boek wordt door de verzamelde feiten aangetoond dat de Verenigde Staten bij de gebeurtenissen van 11 september betrokken waren. Op verbijsterende wijze wordt duidelijk dat de verantwoordelijkheid voor de gebeurtenissen van 11 september bij de Amerikaanse staat ligt. De auteur toont met nog nooit eerder gepubliceerde bronnen en brisante insiderinformatie met bronvermelding aan dat George W. Bush en andere belangrijke betrokkenen van de Amerikaanse regering al vóór 11 september van de aanslagen afwisten. De Amerikaanse inlichtingendiensten hadden talrijke, serieus te nemen waarschuwingen ontvangen, die op een terreuraanslag op de VS duidden. Diverse agenten van de FBI, CIA en andere diensten hadden al op een op handen zijnde terreuraanslag gewezen. De hoofddoelen zouden gebouwen in Washington en New York zijn, en de aan-slagen zouden begin of midden september plaatsvinden.
Tussen januari en juli 2001 werden door geheime diensten minstens veertig gevallen van mogelijke terroristische dreigingen aan Bush voorgelegd. De president en andere belangrijke regeringsleden blokkeerden echter alle informatie en onderzoeken. Voor de elfde september blokkeerden Bush en zijn regering systematisch het navorsen en opsporen van mogelijke terroristen. Onderzoeken werden voortdurend van hogerhand tegengehou-den, iets wat de woede van veel agenten opriep. Medewerkers van de geheime diensten klaagden dat ze met handen en voeten gebonden waren.
Vastgesteld kan worden dat de regering van de VS niet alleen pogingen om de aanslagen te verijdelen saboteerde, maar ook dat de daarvoor verantwoordelijken beschermd werden. Van terrorisme verdachte personen werden niet bewaakt of vastgezet. Bush reageerde niet op herhaalde waarschuwingen voor de plannen van een aanslag, liet bewijsmateriaal verdwijnen en manipuleerde de officiële berichtgeving. De FBI en de CIA konden niets uitrichten omdat de regering van de VS en het ministerie van justitie dat op het hoogste niveau verhinderden.
In een bericht van UPI was te lezen: “De regering heeft politie-medewerkers, die onderzoek doen naar 11 september, verboden zich openlijk met de vraag bezig te houden of de president en andere hoogwaardigheids-bekleders voor mogelijke terreuraanslagen gewaarschuwd zijn.”
George W. Bush heeft zich met hand en tand verzet tegen het instellen van een onderzoekscommissie naar 11 september 2001. Zijn regering heeft zich zo lang mogelijk tegen de komst van die commissie verzet en pas onder dwang de door de commissieleden gevraagde documenten overlegd en getuigen opgeroepen.
Wat betreft de conclusies van deze commissie konden Bush en zijn regering opgelucht ademhalen. Het 567 pagina’s tellende eindrapport van de onafhankelijke commissie, die de terreuraanslagen van 11 september 2001 onderzocht, werd gepubliceerd op 22 juli 2004. Het bevat veel kritiek op de regering Bush en op de prestaties van de inlichtingen- en politiediensten, maar legt de schuld bij incompetentie en mismanagement. De commissie bevestigt keer op keer dat de veiligheidsdiensten en de regering Bush naar beste kunnen en geweten gehandeld hebben. Wat de regering Bush betreft, prees de commissie de inval in Afghanistan en de val van het Taliban-regime. Over de zin van de oorlog tegen Irak was de commissie echter opvallend zwijgzaam.
De leden van de commissie hanteerden twee belangrijke uitgangspunten. Ten eerste wilden ze voorkomen dat de belangrijkste staatsinstellingen, het ministerie van defensie, de geheime diensten en de president zelf geschaad zouden worden. Ten tweede wilden ze zoveel mogelijk informatie omtrent de achtergronden van de aanslagen van 11 september bedekken, om daarmee de aura van geloofwaardigheid te behouden en de publieke opinie en de familie van de slachtoffers tevreden te houden.
Het viel natuurlijk wel te verwachten dat de zogenaamde ‘onafhankelijke’ commissie tot niets zou leiden. Alleen al de term ‘onafhankelijkheid’ is verdacht. Het college bestond uit diverse notoire verdedigers van het Amerikaanse imperialisme. Alle tien leden zijn voorvechters van de Amerikaanse aanspraak op wereldheerschappij en vele ervan zijn lid van invloedrijke denktanks die in de Amerikaanse politiek de toon aangeven. Daarom is het ook niet opvallend dat de commissie verzuimde de belangrijkste vraag te stellen, namelijk: “Wie had er belang bij?” Het grootste belang bij de ramp van 11 september diende niet alleen de regering Bush en zijn wereldwijde machtspolitiek, maar ook en vooral een aantal multinationals, de wapenindustrie en de olieconcerns.
De belangrijkste vragen die door de gebeurtenissen van 11 september naar voren komen zijn: ging het hier uitsluitend ‘slechts’ om nalatigheid van de regering Bush, of werd bewust gekozen voor het toelaten van een terreuraanslag op Amerikaanse bodem. Hebben de machthebbers in Washington deze terroristische gruweldaden misschien gepland en werden deze door Bush en zijn naaste medewerkers actief gesteund, zodat er een excuus zou ontstaan om de reeds lang geplande oorlogen in Centraal-Azië en het Midden-Oosten te voeren?
Hoge veiligheidsmedewerkers uit de regeringen Bush en Clinton hebben bevestigd dat er voor die elfde september in de publieke opinie geen ruimte was voor het ondersteunen van een interventie in het Midden-Oosten en Centraal-Azië. Pas na de aanslagen van 11 september 2001 werden dergelijke acties politiek mogelijk.
Moest een terreuraanslag de voorwaarden scheppen waaronder de machthebbers in Washington hun doel, Afghanistan en Irak veroveren en in de regio rond de Golf – het gebied met de grootste oliereserves ter wereld – de Amerikaanse hegemonie te verwezenlijken, konden realiseren? Werden de aanslagen van 11 september 2001 misschien met hulp en steun van de regering Bush uitgevoerd?
De vele bewijzen doen vermoeden dat de zogenaamde terroristen dubbelagenten waren. Stanley Hilton is niet alleen politcoloog, maar ook een zeer succesvol en gerespecteerd advocaat. Hij was stafchef van de republikeinse senator Bob Dole. Hilton beweert in een interview op 10 september 2004: “De negentien Arabische terroristen staan op de loonlijst van de FBI en de CIA. Zij dienden uitsluitend de ware schuldigen te camoufleren en hun opdracht was het spoor in de richting van de Islam te leggen.” Werkten deze zogenaamde al-Qaeda-terroristen misschien voor de Amerikaanse inlichtingendiensten? Wanneer dat zo was, zijn de leden van al-Qaeda, inclusief Osama Bin Laden zelf, daarvan op de hoogte?
Leugens, verdraaiingen en manipulaties vormen vaste onderdelen van de Messiaanse politiek in Washington. Maar wie bepalen die politiek, wie zijn de machthebbers achter Bush? Dit boek stelt veel van die onbeantwoorde vragen en ondubbelzinnige ongerijmdheden aan de orde. Wie nog niet weet, hoe Washington de wereld rijp maakte voor ‘de oorlog tegen het terrorisme’, kan niet om dit boek heen. Het boek is gebaseerd op een diepgaande analyse van de gebeurtenissen van voor, op en na 11 september 2001. Het boek begint met een historische inleiding zodat de lezer een beter zicht krijgt op datgene wat zich precies op die datum heeft afgespeeld.
Door het lezen van dit boek wordt de lezer automatisch lid van de jury. De in dit boek geleverde feiten en bewijzen zullen de lezer de weg wijzen het verschrikkelijke geheim van de macht, die achter de aanslagen van 11 september 2001 verscholen ligt, te onthullen. De lezers zullen als leden van de jury, na het lezen van dit boek, hun oordeel aan de hand van feiten en niet op basis van verdenkingen, kunnen vellen.
Dit boek dient ertoe bij te dragen dat zoveel mogelijk mensen zullen gaan beseffen wat hen in de komende jaren boven het hoofd hangt en waarom.
VOORBESTELLENBESTELLEN NEDERLANDSE UITGAVE: paperboy@home.nl
BESTELLEN IN HET ITALIAANS, SPAANS, TSJECHIES, FRANS OF DUITS:
paperboy@home.nl
E-Mail: paperboy@home.nl
Het is/was altijd zo volgens de complottheorieen dat het geen 757 kon zijn geweest. Alle aanwijzingen (landingsgestel, motor, wielen) dat het wel een 757 kon zijn werden afgewimpeld of toegeschreven aan brokstukken van een ander toestel.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:43 schreef atmosphere1 het volgende:
Ook als het een govenment setup was is het logisch dat het gewoon een 757 betreft .
Dat het wel een 757 was zeg niet dat er niet is samengezweerd.
Ik denk eerder dat de complottheoriën vraagtekens plaatsen bij alles wat vreemd is of wat niet klopt. Als er dan na een aantal jaar foto's worden geplaatst, die nog niet eerder zijn geplaatst, kan dit de ideeën van mensen weldegelijk beinvloeden.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:21 schreef natte-flamoes het volgende:
Het geeft wat mij betreft aan dat de complottheorie de vraagtekens aangrijpen om aan te tonen dat het een complot was en telkens wanneer de vraagtekens feiten worden (in voordeel van de officiele versie) wordt de complottheorie opgeschoven naar andere theorieen (757 = onderdeel van complot).
Misschien mierenneukerig, maar dat je aangeeft dat het tegengewerkt schijnt te zijn, het kan maar zo een interpretatie of uit context gehaalde opmerking/stuk informatie zijn. Het zou niet de 1e keer in deze 9/11 discussie zijn dat iets uit context wordt gehaald. Ondertussen impliceer je met zo'n opmerking dat wat er in het boek staat wel waar moet zijn, anders zou het niet tegengewerkt zijn.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:12 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
bron
Schijnt ernstig te zijn tegengewerkt, daar o.a. geen uitgever te vinden is en de publicatie er schijnbaar niet mag komen in Nederland.
Zoals je in tenet statement ( http://www.9-11commission(...)/tenet_statement.pdf ) kunt lezen was de vs al 2 decennia bezig met het bestrijden van terrorisme. Dreigingen van in de vs binnenlandse aanslagen werden steeds groter. Inderdaad was het bekend dat er aanslagen werden voorbereid die binnen de vs gepleegd zouden gaan worden.quote:De auteur toont met nog nooit eerder gepubliceerde bronnen en brisante insiderinformatie met bronvermelding aan dat George W. Bush en andere belangrijke betrokkenen van de Amerikaanse regering al vóór 11 september van de aanslagen afwisten. De Amerikaanse inlichtingendiensten hadden talrijke, serieus te nemen waarschuwingen ontvangen, die op een terreuraanslag op de VS duidden. Diverse agenten van de FBI, CIA en andere diensten hadden al op een op handen zijnde terreuraanslag gewezen. De hoofddoelen zouden gebouwen in Washington en New York zijn, en de aan-slagen zouden begin of midden september plaatsvinden.
Tussen januari en juli 2001 werden door geheime diensten minstens veertig gevallen van mogelijke terroristische dreigingen aan Bush voorgelegd. De president en andere belangrijke regeringsleden blokkeerden echter alle informatie en onderzoeken. Voor de elfde september blokkeerden Bush en zijn regering systematisch het navorsen en opsporen van mogelijke terroristen. Onderzoeken werden voortdurend van hogerhand tegengehou-den, iets wat de woede van veel agenten opriep. Medewerkers van de geheime diensten klaagden dat ze met handen en voeten gebonden waren.
quote:Terrorist cells planning attacks against US and foreign military and civilian
targets in the Persian Gulf region were broken up. This resulted in the capture
of hundreds of pounds of explosives and other weapons, including antiaircraft
missiles. These operations also netted proof that some Islamic
charitable organizations had been either hijacked or created to provide support
to terrorists operating in other countries.
Of dit:quote:Over a period of months, there were close daily consultations that included the
Director of the FBI, the National Security Advisor, and the Attorney General. We
identified 36 additional terrorist agents at the time around the world. We pursued
operations against them in 50 countries. Our disruption activities succeeded against 21 of
these individuals, and included arrests, renditions, detentions, and surveillance.We assisted the Jordanian government in dealing with terrorist cells that
planned to attack religious sites and tourist hotels. We helped track down the
organizers of these attacks and helped render them to justice.We mounted disruption and arrest operations against terrorists in eight
countries on four continents, which also netted information that allowed us to
track down even more suspected terrorists.During this same period, unrelated to Millennium threats, we conducted
multiple operations in East Asia, leading to the arrest or detention of 45
members of the Hizballah network.In the months after the Millennium experience—in October 2000—we lost a
serious battle, when USS Cole was bombed and 17 brave American sailors
perished.We worked with numerous European governments, such as the Italians,
Germans, French, and British to identify and break up terrorist groups and
their plans against US and local interests in Europe.
http://archives.cnn.com/2002/US/05/15/bush.sept.11/index.htmlquote:But, the officials said, there was no speculation about the use of an airplane itself as a bomb or a weapon, and no specific, credible information about the possibility of a hijacking of any sort.(...)White House officials, however, said vague talk of the threat of potential hijackings was a recurring issue in U.S. intelligence data, and cautioned against considering this new information with "post 9/11 thinking."
"A general warning of the prospect of a hijacking would be looked at much more differently today than it was pre-9/11," one senior official said.
De links zal ik strax nog even bekijken! thnx daarvoorquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:35 schreef natte-flamoes het volgende:
Misschien mierenneukerig, maar dat je aangeeft dat het tegengewerkt schijnt te zijn, het kan maar zo een interpretatie of uit context gehaalde opmerking/stuk informatie zijn. Het zou niet de 1e keer in deze 9/11 discussie zijn dat iets uit context wordt gehaald. Ondertussen impliceer je met zo'n opmerking dat wat er in het boek staat wel waar moet zijn, anders zou het niet tegengewerkt zijn.
Ik wil zo'n opmerking dus niet klakkeloos van je overnemen, en ben daarom benieuwd hoe je er bij komt dat de uitgave van het boek werd tegengewerkt. Heb je daar een bron van waarop ik kan teruglezen hoe het boek werd teruggewerkt?
bronquote:Er bestaat grote vraag naar mijn nieuwe boek over George W. Bush. Langs deze weg wil ik een ieder die geinteresseerd is laten weten dat het boek helaas dit jaar niet meer in het Nederlands zal verschijnen. IK BEN NOG OP ZOEK NAAR EEN UITGEVER IN BELGIE OF NEDERLAND.
http://www.thepowerhour.com/911_analysis/steves-analysis.htmquote:
Flight Path by a Former Air Force Pilot
As a pilot and former Air Force navigator, I was interested in the flight paths of the various aircraft on their way to their targets. It was fairly simple to find the WTC routes, but I have yet to see a map showing the route flown by the aircraft that was said to have hit the Pentagon. So I read some of the reports and put together the attached maps.
Nearly all media photos of the Pentagon damage are from Space Imaging While this is an excellent picture, it is misleading in that the Pentagon is oriented with the damaged side to the top, giving the false impression that the attack was from the north. By comparing the geographic features of the satellite photo with a map of the area ( see WashMap )
I was able to orient the photo correctly ( see Pentagon 1 ) — the yellow arrow indicates the approximate final flight path, based on the blast pattern.
What's surprising is how many news sources got the information wrong. For example, look at this graphic from Reuters, which has the attack on the wrong side of the Pentagon:
I based my map of the attack path on a description of the attack ( see Pentagon Attack ) which said the plane was initially picked up on radar east-southeast of Dulles ( see WashMap 2 ) heading at high speed toward Washington.
(WashMap 2):
The description also said the airplane appeared to line up on the White House before making a right 270 degree turn to collide with the Pentagon. The map I drew ( see Attack Path ) is one which meets all the conditions in the description, and is consistent with what I know about how large airplanes behave at low altitude (I used to do airdrop in a C-141, flying at 300' AGL up to 280 knots).
The arrowhead on the Attack Path map is aligned with the one on Pentagon 1. I worked backward from there, assuming there would need to be about a mile of straight flight at the end to get final alignment.
I based the turn radius on a 275 knot airspeed, since I doubt the airplane would have sufficient power and structural integrity to fly at 500 knots at low altitude. And unless the pilot had a lot of experience flying large airplanes at high speeds low to the ground, he would have avoided making a steep bank, so I based my turn radius on a 30 degree bank angle.
The 270 degree right turn had me puzzled, until I realized that it would provide a simple set of landmarks for the pilot. Just intercept the Potomac River north of town, follow it south until you see the Washington Monument or Capitol. We used to use white country churches to navigate low-level over North and South Carolina, since they stand out clearly against the green or brown background.
Upon passing the Washington Monument, the plan may have been for the pilot to make a right turn and dive into the building. A right turn at this point would have led the airplane to hit Pentagon on the Potomac River side where the Secretary of Defense has his office. http://www.armytimes.com/(...)t/pentagonimpact.jpg
But being unfamiliar with flying large airplanes at high speeds, the pilot wouldn't have taken into account the large radius required to make the turn. This would explain the circuitous 270 degree turn that was made to the impact point.
When he rolled out, he'd simply point the nose of the airplane at the center courtyard of the Pentagon and dive toward his target. What he wouldn't know without experience is that when you dive, you accelerate the airplane and the lift increases. This causes the nose to rise, which would cause him to overshoot the target. In a panic, he would push forward on the controls and overcompensate, which would account for eyewitness descriptions of the airplane striking the ground short of the Pentagon.
Of course, this is all speculation, not facts.
I started this analysis because I was curious about why at 9:40 a.m. on a clear day in the Nation's Capital and major tourist destination, there is not ONE photo or video of the airplane at any point in this route. None of the excuses (no cameras, not near any landmarks, etc.) make any sense — hell, there were both photos and video of the Concorde on fire, and that wasn't anywhere near a tourist spot.
Moreover, I'm surprised that I haven't seen this map — or ANY map — of the Pentagon airplane's approach. Given all the information that we were deluged with in the weeks after the attacks, it surprises me that this graphic was omitted.
Anyway, that's my contribution to the effort to try to make sense of an insane event. I don't know if it adds clarity or static, but it seems a part of the puzzle that has been missing.
Analysis by
Steve Koeppel
Palm Springs, CA
http://www.popularmechanics.com/science/defense/1227842.html?page=1&c=y deze?quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:49 schreef APK het volgende:
In een van de topics werd een link geplaatst van een site waarin alle 'feiten' van Loose Change met bewijzen onderuit werden gehaald.
Ik kan het niet meer vinden. Anyone
Baseer jij je daarop? Zeg je aan de hand daarvan dat de uitgave van het boek wordt tegengewerkt? Serieus?quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:52 schreef Boswachtertje het volgende:
bron
Laat dus zien, dat er in ieder geval geen interesse is/plannen zijn om dit boek in Nederland uit te geven.. Daar ging het me met name om![]()
http://911review.com/errors/pentagon/aerobatics.htmlquote:'Pentagon Attack Maneuvers Preclude a 757'
A fact frequently cited as evidence that the aircraft that attacked the Pentagon on 9/11/01 was not Flight 77, a Boeing 757, is that the aircraft tracked by air traffic controllers made a spectacular spiral dive, loosing 7000 feet and turning 270 degrees in about 2.5 minutes -- a maneuver alleged to be impossible for a 757. A September 12, 2001 CBS News report described the maneuver:
Radar shows that Flight 77 did a downward spiral, turning almost a complete circle and dropping the last 7000 feet in two-and-a-half minutes.
Air traffic controller Danielle O'Brien told ABC News that the maneuver was not one expected of a jetliner:
The speed, the maneuverability, the way that he turned, we all thought in the radar room, all of us experienced air-traffic controllers, that that was a military plane.
However, the fact that the plane was being flown in a manner not typical for a jetliner does not mean it was not a jetliner. A 757 is capable of rather extreme maneuvers: It is capable of taking off on one engine, and can execute pitch accelerations of over 3.5 Gs (gravities) as demonstrated by the following incident report of an IcelandAir 757-200:
REPORT 7/2003 - Date: 22 January 2003
serious incident to icelandair BOEING 757-200 at oslo airport gardermoen norway 22 january 2002
...
1.1.14.5 At this time the First Officer called out PULL UP! - PULL UP!. The GPWS aural warnings of TERRAIN and then TOO LOW TERRAIN were activated. Both pilots were active at the control columns and a maximum up input was made. A split between left and right elevator was indicated at this time. It appears the split occurred due to both pilots being active at the controls. The pilots did not register the aural warnings. During the dive the airspeed increased to 251 kt and the lowest altitude in the recovery was 321 ft radio altitude with a peaked load factor of +3.59 gs.
How does this apply to the 2.5 minute 270-degree spiral turn? The G forces produced by such a turn can be calculated using the following formula.
RCF = 0.001118 * r * N^2
where
RCF = Relative Centrifugal Force (gravities)
r = rotation radius (meters)
N = rotation speed (revolutions per minute)
If the plane were traveling at 400 miles per hour it would travel 16.666 miles, or 26,821 meters, in 2.5 minutes. Assuming it was traveling in a circular arc, it would trace out 3/4ths of a circle with a 35,761-meter circumference, giving a rotation radius of 5,691 meters and rotation speed of 0.3 rotations per minute. Plugging those values into the above equation, we obtain a centrifugal force of 0.5726 Gs -- hardly a problem for a 757 whose rated G limits are over two.
Final Approach
Also cited as evidence against 757 involvement in the attack is the shallow descent angle of the aircraft as it made its final approach of the Pentagon. Photographs show no signs of gouging of the lawn by a 757's low-hanging engines, even though direct impact damage was limited to the first and second floors of the building. How could such a large aircraft be flown so close to the ground, and with such precision?
Two distinct questions are implicit in the previous one.Were alleged hijackers capable of piloting the airliner through the maneuvers? Could a 757-200 perform the maneuvers?
Hani Hanjour may not have been up to the task, but a 757's flight control computer seems sufficient. It's equipped with radar altimeters and accurate GPS monitors for precise altitude and position tracking. It can analyze and respond to conditions hundreds of times per second. Examples of the extreme capabilities of fly-by-wire systems are reverse swept-wing aircraft, which are inherently unstable and require rapid adjustment of the plane's control surfaces.
Niet alleen natuurlijkquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:55 schreef natte-flamoes het volgende:
Baseer jij je daarop? Zeg je aan de hand daarvan dat de uitgave van het boek wordt tegengewerkt? Serieus?
Ja, maar 'niet vrijeljik beschikbaar' is iets heel anders dan ' Schijnt ernstig te zijn tegengewerkt'. Werkelijk, mijn bek valt ervan open dat je zo'n uitspraak doet aan de hand van die gegevens.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:05 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Niet alleen natuurlijk
zoeksearch bij de bieb
Geen resultaat
Google op ISBN-code
19 resultaten op een ISBN
Het boek is dus wel te vinden, maar bv niet in de bieb in mijn plaats.. en dus niet vrijelijk beschikbaar. Ik zal eens bij Bruna gaan kijken, want daar schijnt ie wel aanwezig te zijn. To be continued!
Ja en nee.. Ik vind namelijk dat dit soort zinnen (van Wikipedia) toch wel boekdelen spreken:quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:07 schreef natte-flamoes het volgende:
Ja, maar 'niet vrijeljik beschikbaar' is iets heel anders dan ' Schijnt ernstig te zijn tegengewerkt'. Werkelijk, mijn bek valt ervan open dat je zo'n uitspraak doet aan de hand van die gegevens.
Aan de andere kant is het ook iets wat je heel vaak tegenkomt in 9/11 discussies, namelijk dat degelijke interpretaties basis vormen voor complottheorieen.
Vind je het zelf niet raar dat je zegt dat de uitgave van het boek ernstig is tegengewerkt en dat je dat baseert op het feit dat je het boek bijna niet kunt vinden?
Merci.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:54 schreef natte-flamoes het volgende:
http://www.popularmechanics.com/science/defense/1227842.html?page=1&c=y deze?
Die Frontier Award is nou niet bepaald een mega-prijs, gewoon een boekwinkel/uitgevertje die een prijs toekent aan een boek in het genre dat ze verkopen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:11 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Awardwinnende boeken lijken mij toch interessant voor een uitgever..
Boek is ook te verkrijgen via Bol.com, voor ¤18,50: KLIKquote:Op vrijdag 14 april 2006 18:05 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Niet alleen natuurlijk
zoeksearch bij de bieb
Geen resultaat
Google op ISBN-code
19 resultaten op een ISBN
Het boek is dus wel te vinden, maar bv niet in de bieb in mijn plaats.. en dus niet vrijelijk beschikbaar. Ik zal eens bij Bruna gaan kijken, want daar schijnt ie wel aanwezig te zijn. To be continued!
Je zou voor de gein eens moeten kijken hoe vaak het woord terror, terrorists en al queda in Rebuilding America's Defenses voorkomt:quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:35 schreef natte-flamoes het volgende:
Zoals je in tenet statement ( http://www.9-11commission(...)/tenet_statement.pdf ) kunt lezen was de vs al 2 decennia bezig met het bestrijden van terrorisme.
Lees het voorwoord van Stupid White Man van Michael Moore eens, dan zul je zien dat die gedachte over tegenwerking helemaal zo gek niet is.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:07 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ja, maar 'niet vrijeljik beschikbaar' is iets heel anders dan ' Schijnt ernstig te zijn tegengewerkt'. Werkelijk, mijn bek valt ervan open dat je zo'n uitspraak doet aan de hand van die gegevens.
Aan de andere kant is het ook iets wat je heel vaak tegenkomt in 9/11 discussies, namelijk dat degelijke interpretaties basis vormen voor complottheorieen.
Vind je het zelf niet raar dat je zegt dat de uitgave van het boek ernstig is tegengewerkt en dat je dat baseert op het feit dat je het boek bijna niet kunt vinden?
who recognizes the reverted SIX?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |