Ik zou hier waarschijnlijk ook voor de eerste optie kiezen, maar dan vanwege zijn leugens om de Golfoorlog te rechtvaardigen. Als bij trial dan een impeachment wordt bedoeld, want voor een rechtbank lijkt me niet logisch en waarschijnlijk staatsrechtelijk een probleem.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:51 schreef Resonancer het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/id/10562904#survey
Bush On trial om de echte waarheid boven te krijgen?
Do you believe President Bush's actions justify impeachment? * 235501 responses
Yes, between the secret spying, the deceptions leading to war and more, there is plenty to justify putting him on trial. 86%
No, like any president, he has made a few missteps, but nothing approaching "high crimes and misdemeanors." 4.4%
No, the man has done absolutely nothing wrong. Impeachment would just be a political lynching. 7.6%
I don't know. 1.8%
http://www.msnbc.msn.com/id/10562904#survey
Hij zal i.d.d. eerst moeten aftreden voordat hij voor n rechtbank kan verschijnen.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou hier waarschijnlijk ook voor de eerste optie kiezen, maar dan vanwege zijn leugens om de Golfoorlog te rechtvaardigen. Als bij trial dan een impeachment wordt bedoeld, want voor een rechtbank lijkt me niet logisch en waarschijnlijk staatsrechtelijk een probleem.
Toch nog even reageren vanwege een site die ik tegengekomen ben. Het gat in het pentagon is alsware een omgekeerde T dit komt overeen met de sterkste delen van een vliegtuig te weten de onderkant van de romp (landingsgestel) en de vleugels tot aan de motoren. Je hoort ook geen 3 gaten te zien aan de voorkant want dat zou betekenen 3 raketten, het gat wat je nu ziet zal je nooit zien bij een inslag van een kruisraket daarvoor is de schade te breed aan de onderkant.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:04 schreef atmosphere1 het volgende:
nog ff deze vraag : Waarom hoor ik jullie steeds niet over de motoren praten ? the wing damage is logisch , maar de motoren hadden duidelijke gate nmoeten veroorzaken ,dwars door de muur heen zelfs door de stalen balken heen !
quote:Op donderdag 13 april 2006 18:35 schreef francorex het volgende:
David Shayler, voormalig MI5 agent.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5403286136814574974
Welkomquote:Op donderdag 13 april 2006 16:40 schreef natte-flamoes het volgende:
Present!
bronquote:Irak wil euro's voor olie
Irak heeft besloten dat het voortaan euro's voor zijn olie wil hebben in plaats van dollars. De dollar is de munt van de vijand en van de vijand hoeft Irak niets, ook geen dollars. Europa heeft er opeens een vriend bij, want de Iraakse muntverwiseling kan goed uitpakken voor de euro. De geplaagde munt krijgt een steuntje in de rug van Saddam Hoessein, dictator, schender van mensenrechten, oorlogshitser en ... valutaspeculant.
Irak is een grote olieproducent. Het is goed voor vijf procent van de wereldproductie. Het land wordt geboycot sinds de Golfoorlog (1990/91) en na de weigering om volledige opening van zaken te geven over de wapenproductie. Een tijd lang mocht Irak geen olie exporteren, verreweg de grootste bron van zijn inkomsten. Enige jaren geleden heeft Irak toch toestemming gekregen voor olie-export om voedsel en medicijnen te kunnen kopen voor de noodlijdende bevolking.
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties moest goedkeuring geven aan de verwisseling van de dollar en de euro en deed dat ook. Drie belangrijke lidstaten waren vóór: Rusland, China en Frankrijk. Er waren ook geen juridische mogelijkheden om het tegen te houden. Bovendien dreigde Irak met het stopzetten van de olie-export en daarvan werd de oliemarkt een beetje nerveus.
De stap van Irak kan gevolgen hebben voor de euro. Wereldwijd wordt olie betaald met dollars. Met steeds duurder wordende dollars. Rekening houdend met de stijging van de olieprijs was de Europese Unie in 1999 ruim 9 miljard dollar meer kwijt voor haar olie-invoer dan in 1998. Dit jaar zal de EU zelfs 26 miljard dollar meer op tafel moeten leggen.
Die extra dollars moeten ergens vandaan komen, zodat het betaalmiddel van de EU, de euro, moet worden omgewisseld in dollars. Gevolg: extra vraag naar dollars waardoor de dollarkoers stijgt en extra aanbod van euro's zodat de koers van de euro daalt.
Door de Iraakse stap kan daarin verandering komen. Saddam Hoessein mag dan niets meer van de vijand willen hebben, de Iraakse olie gaat voor 56 procent naar de Verenigde Staten. De Amerikanen moeten dus voortaan dollars inwisselen voor euro's om hun Iraakse olie te kunnen betalen. Dat zou eventueel tot gevolg kunnen hebben dat de dollar minder waard wordt en de euro juist meer. Het is niet zo dat Saddam Hoessein in zijn eentje de koers van de euro omhoog krijgt, maar het kan wel helpen. En warempel, de euro lijkt inmiddels over het dieptepunt heen.
Het zou zo kunnen gaan: Irak heeft straks een heleboel euro's die in waarde stijgen, terwijl de dollar zakt. De Amerikanen moeten in dat geval meer dollars op tafel leggen voor hun import uit Irak. Zo draait Saddam Hoessein de aartsvijand Amerika toch nog een loer. Niet door het ontwikkelen van de vreselijkste wapens of door te dreigen met geweld, maar gewoon door een simpele valutaruil.
mooie link, staan interesante dingen op!quote:Op donderdag 13 april 2006 20:39 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Toch nog even reageren vanwege een site die ik tegengekomen ben. Het gat in het pentagon is alsware een omgekeerde T dit komt overeen met de sterkste delen van een vliegtuig te weten de onderkant van de romp (landingsgestel) en de vleugels tot aan de motoren. Je hoort ook geen 3 gaten te zien aan de voorkant want dat zou betekenen 3 raketten, het gat wat je nu ziet zal je nooit zien bij een inslag van een kruisraket daarvoor is de schade te breed aan de onderkant.
Voor de is het wel een 757 motor discussie is er een nieuwe foto:
[afbeelding]
Deze komt van vrijgegeven foto's en documenten van de Moussaouri rechtzaak, alle documenten en foto's zijn hier te vinden: http://www.rcfp.org/moussaoui/index.php?sortby=datedesc
Waarschuwing er zitten foto's tussen van gevonden lijken in het Pentagon. En ook diverse foto's van de crash site van Flight 73, met delen van een van de motoren, delen van de romp en veel debris in het bos vlak naast de impact site.
quote:Please note that this recording is not chronologically accurate... periods of dead air (silence) have been removed for brevity.
It should also be noted that this is not the Flight 93 cockpit tape that the families of passengers were allowed to hear under strictly
controlled conditions in April 2002. According to the Associated Press, that tape is around 30 minutes long and the final
5 to 7 minutes are "filled with violence and yelling in both Arabic and English." Obviously, that recording is not the one presented here,
which contains four minutes of communications from an air traffic controller, several planes in the vicinity, and two brief bursts from
Flight 93...
Cleveland air traffic control had two brief contacts with United Airlines Flight 93, when the hijackers mistakenly broadcast messages
meant only for the plane's passengers. The following is the transcript of that recording... not 100% accurate, but as close as possible
with tape distortion...
http://www.flurl.com/item(...)ntrol_tape_u_123382/quote:----------------------------------------------
FLIGHT 93 TRANSCRIPT
----------------------------------------------
Cleveland: United ninety-three, check in when flight level three-five-zero – [unintelligible].
United 93: United ninety-three check in three-five-zero.
Cleveland: United ninety-three, three-five-zero, Roger. United ninety-three, you have traffic to your one o’clock, twelve miles
eastbound three-seven-zero.
United 93: Negative contact, we’re looking United ninety-three.
Cleveland: Somebody call Cleveland? [No noise on this Cleveland tape, must be a different frequency being monitored by
Cleveland on another tape.] United ninety-three verify three-five-zero, United ninety-three verify your flight level, er, three-five-zero.
United ninety-three verify your flight level is three-five-zero. United ninety-three Cleveland, United ninety-three Cleveland.
United ninety-three do you read Cleveland Center please?
United 797: United fifteen twenty-three, did you hear the company, er, did you hear some other aircraft on a frequency a couple
of minutes ago, screaming?
United 1523: Yes I did, seven ninety-seven, and, ah, we couldn’t tell what it was either.
United 797: OK.
Cleveland: United ninety-three Cleveland, if you hear the center, ident [command for United 93 to send secondary radar transponder
positive identification]
American 1060: American ten-sixty, er, ditto also on the other transmission.
Cleveland: American ten-sixty, you heard that also?
American 1060: We heard it twice.
Cleveland: Roger, we heard that also. [No noise on Cleveland tape.] Thanks. We just wanted to confirm that wasn’t some interference.
Executive 956: Executive nine fifty-six.
Cleveland: Executive nine fifty-six, go.
Executive 956: Just answering your call. We could year that, er, yelling too.
Cleveland: OK, thank you, we’re just trying to figure out what’s going on.
United 93: [unintelligible] this is captain, please sit down, remain sitting, we have a bomb on board. [Signal strength 5, readability 1.]
Cleveland: Uh, calling Cleveland Center, you’re unreadable, say again slowly.
Executive 956: [unintelligible] sounded like he said he had a bomb on board.
Cleveland: Uh, say again, you there, United ninety-three?
Executive 956: [unintelligible] was reasonable, sounded like someone said they had a bomb on board.
Cleveland: That’s what we thought, we just, er, we didn’t get it clear. United ninety-three calling. Executive nine fifty-six, aircraft
[unintelligible] transmitting at twelve o’clock one-five miles. Turn left heading two-two-five. I’ll get you away from him. OK, he’s
climbing so I want to keep everybody away from him.
Executive 956: OK, I think we got him in sight.
Cleveland: Nineteen eighty-nine, I have traffic for you in your eleven o’clock, fifteen miles southbound forty-one climbing, looks like
he’s turning east wide at three-six-zero.
United 93: [unintelligible] this is the captain. We have a bomb on board [unintelligible] - I am going back to the airport, they have met
our demands [unintelligible]. [Signal strength 5, readability 1]
Cleveland: United ninety-three calling. United ninety-three, understand you have a bomb on board, go ahead. Executive nine fifty-six,
did you understand that transmission?
Executive 956: Affirmative. He said there was a bomb on board.
Cleveland: And that was all you got out of it also?
Executive 956: Affirmative.
Cleveland: Ninety-three, go ahead.
Executive 956: Is that aircraft you’re talking about eastbound?
Cleveland: He’s just turned to the east of you. United ninety-three, do you hear Cleveland Center? American ten-sixty and Executive
nine fifty-six, we just lost the target on that aircraft.
Executive 956: Executive nine fifty-six, we had a visual on it, just stand by.
Cleveland: You have a visual on it now?
Executive 956: We did, but we lost it in the turn.
Cleveland: You can make a turn back to two-twenty heading. Let me know if you can see him.
Executive 956: He’s still there. We’ve got him, from nine fifty-six.
Cleveland: He’s still there, er, what, about twenty-five miles?
Executive 956: Affirmative from nine fifty-six.
Cleveland: Vector nine fifty-six, turning one-eight-zero.
Executive 956: Er, negative, turning nine fifty-six, he appears to be heading right towards us.
Cleveland: American ten-sixty, do you see anybody northwest of you, can you see back that far there?
American 1060: We’re looking now, sir.
Cleveland: United ninety-three Cleveland, do you still hear the Center? United ninety-three, do you still hear Cleveland? United
ninety-three, United niner-three, do you hear Cleveland? United ninety-three, United ninety-three Cleveland. United ninety-three,
United ninety-three, do you hear Cleveland Center?
Cleveland (2): [Voice changes to female, apparently second Cleveland controller.] Do you see any, ah, activity on your right side,
smoke or anything like that?
American 1060: Negative. We’re searching [two second pause]. Yeah, we do have a smoke puff now at about, er, oh probably
two o’clock. There appears to be just a spire up like a puff of black smoke.
[Tape ends]
Als de dollar niet meer het belangrijkste betaalmiddel is dan is de VS failliet.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Het heeft Europa dus zeker wel geholpen, de vraag is of dit door de oliehandel in Irak alleen is gekomen of dat er nog meer factoren meespelen. Het laatste is het meest aannemelijk, maar dat de overgang van dollar naar euro een effect heeft gehad, staat vast!
Dat is de druk van de VS, Europa is nog steeds verdeeld genoeg om niet genoeg weerstand te bieden aan de VS.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:23 schreef Astrix het volgende:
[..]
Als de dollar niet meer het belangrijkste betaalmiddel is dan is de VS failliet.
De VS leeft namelijk flink op de pof maar kan nu zelf de waarde van zijn onderpand bepalen maar als er een ander betaalmiddel komt dan wil men wel dekking zien. Ik dacht dat Irak alleen maar gedreigd had met de euro en dat was al genoeg reden om even in te grijpen maar als ze al gebruik maakten van die euro dan was het hoog tijd.
Ik snap alleen niet waarom Europa de VS steunt in die oorlog als het om de euro gaat.
Maar het is Europa wel gelukt om de euro in te voeren, waarom stond de VS dat dan toe?quote:Op donderdag 13 april 2006 23:54 schreef motionknight het volgende:
[..]
Dat is de druk van de VS, Europa is nog steeds verdeeld genoeg om niet genoeg weerstand te bieden aan de VS.
Dat is het grote probleem van Europa waar de VS gebruikbt van maakt.
Wat hadden ze daar tegen moeten doen dan?quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:12 schreef Astrix het volgende:
[..]
Maar het is Europa wel gelukt om de euro in te voeren, waarom stond de VS dat dan toe?
Nou ja, ik dacht als het een reden kan zijn om Irak aan te vallen dan zou het ook een reden kunnen zijn om Europa onder druk te zetten. Zo te zien slikt Europa alles en dan kan dat er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat hadden ze daar tegen moeten doen dan?![]()
Een keurige korte -van autocue voorgelezen- samenvatting van de conspiracytheorie.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:35 schreef francorex het volgende:
David Shayler, voormalig MI5 agent.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5403286136814574974
Londen werkt altijd zeer goed samen met Europa. Waarom zouden die niet meedoen met de euro? De britse economie blijft zo stabiel, waardoor alle partijen - middels de wederzijdse belangen op o.a. elkaars beursen en in de top van het bedrijfsleven - meeprofiteren van alle 3 de markten. Door de wereldwijde instabiliteit is de olieprijs de laatste paar jaren explosief gestegen, de oliemaatschappijen zijn veelal in handen van deze 3 partijen. De verzekeringsmaatschappijen profiteren ook weelderig - en wat te denken van de klussen die zijn vergeven aan de grote bouwmaatschappijen na de oorlogen in Irak en Afghanistan?quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:18 schreef Astrix het volgende:
Nou ja, ik dacht als het een reden kan zijn om Irak aan te vallen dan zou het ook een reden kunnen zijn om Europa onder druk te zetten. Zo te zien slikt Europa alles en dan kan dat er ook nog wel bij.
Ja het zou kunnen dat vooral de olielanden in dollars moeten blijven betalen omdat de VS dan de waarde kan bepalen. Aangezien Europa geen olie aan de VS afstaat is dat hier dan niet zo belangrijk. Met de rest van je verhaal ben ik het eens, de wereld draait om een kleine groep die alles gebruiken en misbruiken om er zelf beter van te worden.quote:Op vrijdag 14 april 2006 01:31 schreef Boswachtertje het volgende:
Londen werkt altijd zeer goed samen met Europa. Waarom zouden die niet meedoen met de euro? De britse economie blijft zo stabiel, waardoor alle partijen - middels de wederzijdse belangen op o.a. elkaars beursen en in de top van het bedrijfsleven - meeprofiteren van alle 3 de markten. Door de wereldwijde instabiliteit is de olieprijs de laatste paar jaren explosief gestegen, de oliemaatschappijen zijn veelal in handen van deze 3 partijen. De verzekeringsmaatschappijen profiteren ook weelderig - en wat te denken van de klussen die zijn vergeven aan de grote bouwmaatschappijen na de oorlogen in Irak en Afghanistan?
Al met al is het mij dus wel duidelijk dat Europa en de VS onder 1 hoedje spelen. Anders valt niet te verklaren.
Indrukwekkend.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:39 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Toch nog even reageren vanwege een site die ik tegengekomen ben. Het gat in het pentagon is alsware een omgekeerde T dit komt overeen met de sterkste delen van een vliegtuig te weten de onderkant van de romp (landingsgestel) en de vleugels tot aan de motoren. Je hoort ook geen 3 gaten te zien aan de voorkant want dat zou betekenen 3 raketten, het gat wat je nu ziet zal je nooit zien bij een inslag van een kruisraket daarvoor is de schade te breed aan de onderkant.
Voor de is het wel een 757 motor discussie is er een nieuwe foto:
[afbeelding]
Deze komt van vrijgegeven foto's en documenten van de Moussaouri rechtzaak, alle documenten en foto's zijn hier te vinden: http://www.rcfp.org/moussaoui/index.php?sortby=datedesc
Waarschuwing er zitten foto's tussen van gevonden lijken in het Pentagon. En ook diverse foto's van de crash site van Flight 73, met delen van een van de motoren, delen van de romp en veel debris in het bos vlak naast de impact site.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |