vind ik ook apart..quote:Op donderdag 13 april 2006 14:16 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het altijd wel een spannend gezicht, hoe huizen zo vanaf de grond worden opgebouwd. Ben erg benieuwd naar nog meer foto's!
Huh? Waarom dan?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:33 schreef _Arual_ het volgende:
Oh, jij mocht wel kijken hoe je huis gebouwd werd.
Als je bij ons je neus vertoonde op de bouw, stond je een boete van bijna 100 euro te wachten. Ik heb dus ook helemaal geen foto's van het bouwproces.
ik weet niet of het vaker voorkomt. We hebben één kijkdag gehad, maar dat bleek een misverstand. De uitnodiging was naar ons verstuurd, maar was in feite bedoeld voor een wijk verderop. Die werd door een andere aannemer gebouwd.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Huh? Waarom dan?
Ik zou denken dat je toch mag zien hoe je eigen huis nota bene wordt opgebrouwd?
Komt dit vaker voor?![]()
voor hetzelfde geld liggen er 3 vermoordde bouwvakkers in het beton en is de spouwmuur vol met cement gestort.. weird..quote:Op donderdag 13 april 2006 15:56 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ik weet niet of het vaker voorkomt. We hebben één kijkdag gehad, maar dat bleek een misverstand. De uitnodiging was naar ons verstuurd, maar was in feite bedoeld voor een wijk verderop. Die werd door een andere aannemer gebouwd.
Ik vind het wel jammer![]()
We hebben gezien hoe het er nog polderachtig bij lag. Eén jaar later kom je terug, en dan plop, dan staat je huis er.
We kregen nog een soort van onbeschofte "dreigbrief" dat het echt niet mocht. Want stel dat er beschadigingen aan de huizen zouden komen, en ze konden niet achterhalen wie het was, dan zou de oplevering op zich kunnen laten wachten. Of de garantie zou vervallen.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:38 schreef petre86 het volgende:
[..]
voor hetzelfde geld liggen er 3 vermoordde bouwvakkers in het beton en is de spouwmuur vol met cement gestort.. weird..
gaven ze ook nog een reden op?
( of liepen er illegale medewerkers rond oid? )
Komt wel vaker voor bij bedrijven die erg streng iso en vca gecertificeerde normen opvolgen.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:43 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
We kregen nog een soort van onbeschofte "dreigbrief" dat het echt niet mocht. Want stel dat er beschadigingen aan de huizen zouden komen, en ze konden niet achterhalen wie het was, dan zou de oplevering op zich kunnen laten wachten. Of de garantie zou vervallen.
We zeiden ook al, houden ze daar mensen gevangen of zo.
irritant is het wel. Bij de oplevering zat er een foutje in het huis dat niet meer hersteld kon worden. Waren we eerder wezen kijken, dan hadden we het wel bijtijds gezien.
Lijkt me niets mis met de trap hoor!quote:
Anne-Marie !!!quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:11 schreef anne1982 het volgende:
Leuk stekkie wordt het hoor... daar kom ik straks een paar keer logeren...
Liefs
Nog een maandje!!quote:Op donderdag 13 april 2006 12:15 schreef creno het volgende:
De oplevering zal zijn in week 22, eind mei ! Het wachten duurt nog zo lang
ik ga wel een opleveringskeuring laten doen, maar niet via Eigenhuis, dan moet je lid worden van die vereniging en de opleveringskeuring is dan net zo duur als je een ander inschakelt plus je betaald lidmaatschap. (en ik heb van vrienden gehoord dat je er eigenlijk niets aan hebt aan dat lidmaatschap)quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ga je Eigenhuis nog inschakelen voor een inspectie voor oplevering ofzo?
Alle termijnen, incl het meer en minderwerk, dienen betaald te zijn idd voor de oplevering, anders krijg je de sleutel niet. Wel wordt 5% van de bouwsom achtergehouden bij de notaris (in depot), die pas vrij wordt gegeven als alle opleverpunten opgelost zijn, en jij daar voor getekend hebt.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:19 schreef creno het volgende:
Vandaag heb ik een brief gehad van het bouwbedrijf. Ik krijg de sleutel op 24 mei
maar er stond bij dat alle nota's voldaan moesten zijn, terwijl ik dacht dat de laatste termijn pas na oplevering betaald moest worden ? wie weet hier iets meer over ?
het perceel is 126 M2quote:Op maandag 8 mei 2006 19:55 schreef Spina1 het volgende:
Creno, wat is de oppervlakte/inhoud van jouw huisje?
Neuh, ik heb uit betrouwbare bron dat hij vanavond gaat stappen,quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
creno heeft het nu vast veeeeeeeeeeel te druk met klussen!!!!
quote:
allereerst bedankt voor de felicitatiesquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:42 schreef Vonkenboer het volgende:
![]()
Gefeliciteerd![]()
![]()
En nu wel deze topic blijven updaten he![]()
(Hoe is de vooroplevering verlopen ?)
ik heb voor de standaardtegels en keuken gekozen, maar daarin had ik wel vrij veel keus.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:56 schreef xman het volgende:
Hadden jullie nog enig keuze in de kleur van de tegels gehad (bijvoorbeeld) of was alles standaard?
Ja als de apparaten meer beginnen te roken dan de gebruiker dan is er toch iets niet goed.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:54 schreef creno het volgende:
Tegenvaller was dat het schuurmachine niet goed was, begon spontaan te rokendus die heb ik maar afgezet.
Behalve als er zo'n leuke verbrande electronica lucht aan zitquote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:06 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Ja als de apparaten meer beginnen te roken dan de gebruiker dan is er toch iets niet goed.
wellicht kan je hem ergens met een compresser eens laten door/schoonblazen, dat wil nog wel eens helpen
Jeps, ik heb meteen mijn post aangepast ter verduidelijking.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:28 schreef Quinazoline het volgende:Dat is paars! Nu ben ik heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien, lijkt me erg leuk namelijk! Alleen wat doet die muur daar midden in je kamer? Komt er een keuken aan de andere kant ofzo?
Klinkt leuk! Welke kleuren krijgen je keuken? En wat voor vloer ga je erin (laten) leggen?quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:31 schreef creno het volgende:
[..]
Jeps, ik heb meteen mijn post aangepast ter verduidelijking.
quote:
Achter dat muurtje komt het keukenblok te staan.quote:
Hij wordt mooi!!quote:Op maandag 5 juni 2006 11:56 schreef creno het volgende:
[afbeelding]
De paarse muur, maar er zitten nog wat lichtere plekken in dus ik ga er nog een keer over, maar hij ziet er al beter uit dan toen met de eerste laag. Verder is de slaapkamer (op eén muur na) in de 2e laag gezet. Het trapgat is geschilderd (wat een hels karwei).
Verder valt het qua tegenslagen nog mee gelukkig.
Dat vondik zelf mooier, en het oogt ruimtelijker. Mijn buurvrouw heeft het wel tot boven toe dicht, en ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan. (daar kan ik dus nog leuk met licht wat gaan doenquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:56 schreef wonderer het volgende:
Beetje vaag dat die muur niet helemaal tot aan het plafond doorloopt, maar verder wel erg stoer. Lekker hapjes maken voor je mannetje nou
Tegenover de keuken komt de koelkast met combimagnetron, de "vaatwasser" loopt momenteel stagequote:Op woensdag 7 juni 2006 23:01 schreef DennisMoore het volgende:
Veel kastjes.
En waar komen oven/koelkast/vaatwasser etc?.
Het is een standaard-keuken die bij het huis hoort, ik had ook een hele andere kunnen kiezen, maar ik heb in mijn eentje het huis gekocht, dus heb alles gewoon standaard gehouden.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:39 schreef kleine83 het volgende:
he, leuk je keuken erin, maar waarom heb je niet meteen een vaatwasser erin gezet enzo. is toch heeeeeeeeel praktisch voor die paar honderd euro meer.
ik vind het een mooie keuken (wij hebben ook houtkleur gekocht alleen heel donker) aleen wel een beetje een simpele uitvoering als ik dat mag zeggen
Er zit geen behang op. Wat ik wel heb gedaan is eerst de muren flink in de voorstrijk zetten. Daarna latex van de praxis erop, en die dekt erg goed de eerste keer. Maar om het toch helemaal af te werken doe ik wel overal een tweede laag op.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heb je op de muren gesausd of had je eerst behangen?
Want wij hebben eerst behangen, en moeten nog sauzen, ben wel benieuwd of dat in 1 keer gaat dekken.
omdat ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:50 schreef Little_Meanie het volgende:
je had beter wat kunnen doorsparen
Ik heb voor een standaardkeuken die bij het huis hoorde gekozen, ik had wel keuze uit verschillende deurtjes,grepen en blad, maar dat de zijkant wit zou blijven dat wist ik ook. Je hebt wel gelijk dat het mooier was geweest, maar die keus had ik helaas niet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:15 schreef Marsepein het volgende:
Konden van de 2 buitenste zijkanten van de kaastjes niet in kersen uitgevoerd worden ipv creme? Dat had zoveel mooier geweest.
Ik heb bewust voor zwarte plinten gekozen, de vloerbedekking is grijs en mij lijkt dat wel een mooi effect geven. Maar misschien heb ik straks wel heel erg spijtquote:Verder erg mooi dat je voor kleur durft te kiezen. Daar hou ik wel van. Jammer, vind ik , dat je voor zwarte plinten kiest. Dat 'kadert' heel erg.
Mijn huisje is vrij lang (10 meter ongeveer), aangezien de keuken in het midden staat en ik dus aan beide kanten een "smalle" doorgang heb, leek het mij het mooiste om die optisch breder te maken door het laminaat in de breedte te leggen. Mijn overbuurman heeft laminaat in de lengte, en ik vond dat zelf niet zo mooi. In mijn geval was ik bang dat het een lang smal huis zou gaan lijken als ik de vloer in de lengte had gelegd.quote:En je laminaat in de breedte van de woning zoal sik zie, waarom heb je daarvoor gekozen?
Ik heb alleen een huis kunnen kopen, de kosten die ik bespaar, bespaar ik dus. Dus vandaar een standaard-keuken, en een minimale hoeveelheid aan meerwerk. "even doorsparen" zoals je zei, dat ging in mijn geval niet, ik kwam op dat moment in aanmerking voor een huis, en zoveel wordt er niet gebouwd voor starters waar ik woon.quote:
Ah, ok. Ik denk met het laminaat dat je gelijk hebt. Hoewel je de zitkamer wel weer korter maakt erdoor. Je hebt het elders gezien, dus het is een verstandige keuze.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:19 schreef creno het volgende:
Eerst even wat vragen beantwoorden
[..]
Ik heb voor een standaardkeuken die bij het huis hoorde gekozen, ik had wel keuze uit verschillende deurtjes,grepen en blad, maar dat de zijkant wit zou blijven dat wist ik ook. Je hebt wel gelijk dat het mooier was geweest, maar die keus had ik helaas niet.
[..]
Ik heb bewust voor zwarte plinten gekozen, de vloerbedekking is grijs en mij lijkt dat wel een mooi effect geven. Maar misschien heb ik straks wel heel erg spijtmaar dat is dan achteraf.
[..]
Mijn huisje is vrij lang (10 meter ongeveer), aangezien de keuken in het midden staat en ik dus aan beide kanten een "smalle" doorgang heb, leek het mij het mooiste om die optisch breder te maken door het laminaat in de breedte te leggen. Mijn overbuurman heeft laminaat in de lengte, en ik vond dat zelf niet zo mooi. In mijn geval was ik bang dat het een lang smal huis zou gaan lijken als ik de vloer in de lengte had gelegd.
[..]
Ik heb alleen een huis kunnen kopen, de kosten die ik bespaar, bespaar ik dus. Dus vandaar een standaard-keuken, en een minimale hoeveelheid aan meerwerk. "even doorsparen" zoals je zei, dat ging in mijn geval niet, ik kwam op dat moment in aanmerking voor een huis, en zoveel wordt er niet gebouwd voor starters waar ik woon.
OK dan veel plezier ermeequote:Op woensdag 21 juni 2006 23:19 schreef creno het volgende:
Ik heb alleen een huis kunnen kopen, de kosten die ik bespaar, bespaar ik dus. Dus vandaar een standaard-keuken, en een minimale hoeveelheid aan meerwerk. "even doorsparen" zoals je zei, dat ging in mijn geval niet, ik kwam op dat moment in aanmerking voor een huis, en zoveel wordt er niet gebouwd voor starters waar ik woon.
idd!!!quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:10 schreef HuubTuub het volgende:
Niet te vaak en te nat soppen, dan gaat 'ie krom staan.
ik ben zelf ook graag het middelpuntquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:25 schreef Adelante het volgende:
Die foto hangt ook wel erg in het midden, kon die niet esthetisch verantwoord iets naar rechts
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik die kastjes zag. Nadeel alleen is dat plastic in het begin misschien wel mooi lijkt, maar naderhand een cheap-ass uiterlijk krijgt. Dan kun j enog beter gewoon die witte vlakken hebben of de marsepein oplossing toepassen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:52 schreef bl0emetjE het volgende:
In een ander topic dat ik las kwam ik toevallig deze link tegen:
http://hout-plakplastic.deplakplasticsite.nl/hout-plakplastic.htm
Daar hebben ze plakplatic met houtmotief, misschien een idee voor de zijkant van de kastjes?
dat zijn PAX-kasten van IKEA, maar dan zonder deuren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:12 schreef Koningin het volgende:
Wat voor kasten heb je gebruikt voor die inloopkast???
Danke.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:29 schreef creno het volgende:
[..]
dat zijn PAX-kasten van IKEA, maar dan zonder deuren.
http://www.ikea.com/ms/nl(...)lanner_2006/pax.htmlquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:40 schreef Koningin het volgende:
Danke.
Kun je die zo zonder deuren krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |