abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:23:54 #1
16874 creno
born this way
pi_34729189
Hallo, ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwhuis. Ik wil van een slaapkamer een inloopkast maken. Dit is de kamer met de afmetingen erbij:

Nu zit ik met een aantal vragen:

wat gaat het me ongeveer kosten om dit zelf te maken ?
wat heb ik nodig ? (ik heb zelf al 4 verrijdbare kledingrekken met een rek eronder voor schoenen)
Moet ik de hele kamer ervoor gebruiken, of kan ik het beter onderverdelen ?
Ik wil er ook graag een aparte ruimte in de kamer waar een strijkplank en waslijn kan komen te hangen, maar dit moet afgescheiden zijn van de kleding ?
wat plaats ik waar ?

ik hoop dat iemand antwoord weet !
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:51:43 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34731487
Eh... wat het je gaat kosten is echt vreselijk afhankelijk van wat je gaat doen...

Hoeveel vakken, hoeveel planken, wat voor soort hout, moet er fancy verlichting bij, wil je ergens een spiegel (= duur!) etc. etc.

Niks moet, het wordt jouw kast...
Als jij de hele kamer wil gebruiken, moet je dat doen... wil je dat niet... doe je het niet. Dat kunnen wij hier toch niet gaan bepalen?

Als je een waslijn wil daar zou ik de kast gewoon aan de ene kant doen en dan aan de andere kant de waslijn.

Ik zou er trouwens geen inloopkast van maken dan. Als je er een waslijn wil hangen moet je denk ik wel kunnen luchten voor het vocht enzo, dus moet je raam blijven.
En het principe van een inloopkast is dat die aan alle kanten dicht is behalve de deur waar door je naar binnen komt. Op die manier kan je het namelijk redelijk stofvrij en lichtvrij (verkleuring!) houden waardoor je geen deuren voor de kasten hoeft te doen.
Vaak worden de ramen dus ook helemaal weggetimmerd. Als jij er een waslijn wil, kan dat dus niet.

En dus kan je beter gewoon aan de ene kant een kast maken/kopen en aan de andere kant een waslijn ophangen.

Zo... tot zover mijn 2 centen en een beetje meer.
pi_34734046
Leuk idee..

Ben dit jaar verhuisd en heb ook een walk-in closet gemaakt in een extra kamer...

Wat wij hebben gedaan:

De extra kamer grenste aan de slaapkamer. Zodoende de bestaande deur verplaatst (deur + sponning eruit gehaald, doorgang met gipsplaten dichtgemaakt en gestuct), in de slaapkamer een nieuwe doorgang naar de kast gemaakt met louvredeurtjes.

De kast zelf bestaat in ons geval uit 6 strekkende meter PAX kasten van IKEA, zonder deuren (Scheelt aardig in de kosten, deuren zijn het duurst van de kasten) onderverdeeld in 4 kasten van 1 meter breed, 4 kasten van 50cm breed. Alles 236 hoog...

Nieuw laminaat gelegd in de slaapkamer en doorgelegd in de kast.

Verlichting per kast gemonteerd en aangesloten op 1 centraaldoos (1 schakelaar voor alle kastverlichting)

\'t raam hebben we bewust vrijgehouden, zodat je in elk geval daglicht in de kast kunt hebben als je dat wilt. In eerste instantie had ik het idee om het raam dicht te timmeren. Het doet echter wel wat voor de aanvoer van frisse lucht om \'t beschikbaar te houden... echt waar...

Hebben nu een rolgordijn opgehangen voor het raam, niet verduisterend, zodat je altijd nog wat licht hebt overdag.

Doorgang naar de kast vanuit slaapkamer

Inloopkast (net opgebouwd)

Nog een paar

Dat is het ongeveer geworden.. Al zul je altijd zien dat, hoeveel ruimte je ook hebt, 't nooit genoeg is..

Hebben overigens 1200 EUR betaald voor de kasten inclusief plankjes, leggertjes en andere bende.

Louvredeurjes en ander materiaal voor de doorgang zo'n 100 EUR, laminaat en andere bende weet ik niet eens meer... Net zoveel als voor een gemiddeld slaapkamertje waarschijnlijk...
pi_34735966
Ehh, als de maten op de tekening kloppen, dan klopt de tekening niet. Als de tekening klopt, dan kloppen de maten niet... Als de tekening klopt, is de kamer zeker niet breder dan 2,20 meter.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:54:54 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34736105
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:49 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, als de maten op de tekening kloppen, dan klopt de tekening niet. Als de tekening klopt, dan kloppen de maten niet... Als de tekening klopt, is de kamer zeker niet breder dan 2,20 meter.
Scherp!
  zondag 5 februari 2006 @ 12:03:31 #6
16874 creno
born this way
pi_34754074
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:49 schreef Marsepein het volgende:
je hebt gelijk, ik heb verkeerd op de tekening gekeken, de breedte zit op 2,4 meter, lengte op ongeveer 3,8 meter.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
  zondag 5 februari 2006 @ 15:05:26 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34761443
@dscx heb je met die kamer geen last van verkleurende kleding enz?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 5 februari 2006 @ 15:58:06 #8
84046 dscx
Bite me...
pi_34763235
Nope... Het rolgordijn is in principe 24/7 dicht, laat erg weinig licht door...

Nou moet ik wel zeggen dat ik niet heb nagedacht over verkleuren van kleding e.d. was niet echt in me opgekomen.

Er valt in elk geval geen direct zonlicht op de kleding... misschien dat ik er over een jaar spijt van heb en ik het raam dichttimmer..
pi_34820325
@TS, heb je al bij Karwei gekeken? Daar kun je inloopkasten op maat bestellen
(levertijd zo'n 3 weken).

Ik ben me zelf ook aan het orienteren op inloopkasten (kamertje van 2.50 x 1.95 moet inloopkast worden), dus hou ons svp op de hoogte waar je uiteindelijk voor kiest!
Don't follow me, I'm lost too
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:23:08 #10
16874 creno
born this way
pi_34856446
dscx bedankt voor de tip, ik heb al een beetje meer een idee gekregen dankzij jou info over de PAX-kast, ik ga ook nog kijken bij karwei (dankjewel voor de tip kantoorslaaf), om zo een beetje een prijsvergelijking te kunnen maken.

Ik had zelf ook al gekeken bij ikea, en dan naar de Stolmen-opbergserie, maar dan is de PAX toch al gauw zo'n 200 euro goedkoper.
ik hou jullie op de hoogte
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:25:41 #11
16874 creno
born this way
pi_38924870
Zoals beloofd !

dit is hem geworden (op tekening, zodra ie in elkaar staat zal ik nog foto's maken)
pi_38942133
Even een tip: Ik heb precies zo het hang gedeelte, maar dat met 1 roede voor de shirts en een zo'n ding voor de broeken, en daarboven een plank (ik hoop dat ik nog op tijd ben)

Je moet +/- 80 cm vrij houden tussen onderkant kledingroede en bovenkant broekenroede. Of meer als je langer bent.... En dan moet je ook even opmeten hoelang je broeken zijn als je ze dubbelvouwt.
Want als ik eht zo zie, gaat het niet passen: je blouses hangen op de broekenroede, en daar gaan ze zeker van kreuken, en je onderste broekenroede laat de broeken op de grond slierten.....

Maar verder: Het is een mooi systeem, ik heb ook zo'n kast en ben er erg blij mee!
  maandag 19 juni 2006 @ 14:19:47 #13
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_39001803
Vraagje.
wij gaan binnenkort verhuizen naar een appartementje. en er zit aan de zijkant in de slaapkamer een soort inloopberging. Nu willen we daar een inloopkast van maken...
alleen zit er aan een kant een schuin dak en het is niet zo heel groot...dus moet het ook aan het schuine gedeelte...

ik zat zelf te denken aan schappen te monteren aan het schuine gedeelte , maar misschien is er iemand die een veel beter idee heeft ...
Dus iemand nog tips voor een schuine muur?
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:52:36 #14
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_39326223
We hebben een kleding rek gezien van de ikea (stativ)
en die past er hoogstwaarschijnlijk onder...

voor de legspullen hebben we een gewone legkast uitgezocht...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')