Je kan het hele jaar gratis en dan ga je zeuren over 1 dagquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:09 schreef ryan_atwood het volgende:
dat zou lekker debiel zijn want ik moet wel gewoon stage lopen, dus met de trein. pfff
waarom zou je dan ineens moeten betalen? het is niet eens een feestdagquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:11 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je kan het hele jaar gratis en dan ga je zeuren over 1 dag![]()
Hij heeft wel een puntquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:11 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
ja daar staat 'feestdagen' pik ok ok je hebt gelijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:04 schreef Zwansen het volgende:
Kijk anders eens op je OV. Daar staat het op.
Ik doe m'n best.quote:
die leven naar zo'n dag toe! het hele jaarquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:02 schreef amarena het volgende:
Jaa elk jaar vergeet ik het weer.
Alleen buschauffeurs willen het nog wel eens vergeten. Treinconducteurs daarentegen....
Zodra ze hun palmtopje opstarten verschijnt het in beeld.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:02 schreef amarena het volgende:
Jaa elk jaar vergeet ik het weer.
Alleen buschauffeurs willen het nog wel eens vergeten. Treinconducteurs daarentegen....
that sucks..quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:09 schreef ryan_atwood het volgende:
dat zou lekker debiel zijn want ik moet wel gewoon stage lopen, dus met de trein. pfff
Sommigen van ons dan weer nietquote:Op woensdag 12 april 2006 14:24 schreef big_al het volgende:
Ik vind het maar een nep feestdag.. ov is niet geldig, maar er moet wel gewerkt worden![]()
En terecht jij gangster!quote:Op woensdag 12 april 2006 14:49 schreef -Wolf- het volgende:
hier ben ik al eens ingetrapt. zat ik daar 's-ochtends om 9 uur brak in de trein na het uitgaan, kon ik bij gaan lappen.
OV-Studentenkaart is niet gratis.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:11 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
wanneer is voor jou de laatste keer dat je er eentje had.. Ik kreeg hem namelijk, net als de rest van nederland helemaal gratis bij mijn studie.quote:
quote:Op woensdag 12 april 2006 16:34 schreef faculty het volgende:
[..]
wanneer is voor jou de laatste keer dat je er eentje had.. Ik kreeg hem namelijk, net als de rest van nederland helemaal gratis bij mijn studie.
Dit alles mits je HBO, WO doet of MBO en 18 jaar of ouder bent
Nou en? Dat moet ik elke dag als ik met het OV gaquote:
da's waar. En ik verdien later natuurlijk ook bergen geldquote:Op woensdag 12 april 2006 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en? Dat moet ik elke dag als ik met het OV ga.
bron: achterkant OV-studentenkaart 2006quote:-Vrij reizen: van maandag 4.00 uur tot zaterdag 4.00 uur (behalve van 16 juli 4.00 uur tot 16 augustus 4.00 uur en op feestadgen)
- Korting: van zaterdag 4.00 uur tot maandag 4.00 uur, van 16 juli 4.00 uur tot 16 augustus 4.00 uur en op feestdagen 4.00 uur tot 4.00 uur de volgende dag. Kijk voor meer informatie en vragen op www.ib-groep.nl of bel de IB-groep Infolijn: (050) 599 77 55.
Feestdagen zijn:
1 januari
14, 16, 17, 30 april
5, 25 mei
4, 5 juni
25, 26 december
dat heeft niks met domheid te maken...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Elk jaar en elke vage feestdag komen er dit soort topics.
Domheid is zo hardnekkig als onkruid.
minstensquote:Op woensdag 12 april 2006 16:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Elk jaar en elke vage feestdag komen er dit soort topics.
Domheid is zo hardnekkig als onkruid.
jawel hoor, onwil is een typisch geval van domheid...quote:
mooi, weet ik dat ook weer. Meteen een stukje minder domquote:Op woensdag 12 april 2006 16:51 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
jawel hoor, onwil is een typisch geval van domheid...
Als iemand niet de moeite neemt op de áchterkant van dat ding te kijken, de folder te bewaren die je krijgt als je 'm afhaalt, of om op de site van de IBG te zoeken, dan vind ik dat toch wel redelijk dom.quote:
Wie zei dat Fok niet educatief was?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:52 schreef sXe het volgende:
[..]
mooi, weet ik dat ook weer. Meteen een stukje minder dom
pff, je moet toch wat hebben om te kunnen posten?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als iemand niet de moeite neemt op de áchterkant van dat ding te kijken, de folder te bewaren die je krijgt als je 'm afhaalt, of om op de site van de IBG te zoeken, dan vind ik dat toch wel redelijk dom.
Je krijgt hem niet, je krijgt studie financiering. Dat is iets waar je recht op hebt. En onafhankelijk of jou opleidingsinstituut nu 10 minuten lopen of 1 uur met de trein verderop is, je moet de OV kaart erbij nemen, en daarvoor lever je van je basisbeurs ca. 140 euro in, en dat is ong. 2/3!!!quote:Op woensdag 12 april 2006 16:34 schreef faculty het volgende:
[..]
wanneer is voor jou de laatste keer dat je er eentje had.. Ik kreeg hem namelijk, net als de rest van nederland helemaal gratis bij mijn studie.
Dit alles mits je HBO, WO doet of MBO en 18 jaar of ouder bent
Noiu, ik kon die hele achterkant gaan lezen óf op fok posten. Op fok heb je meestal in 10 seconden antwoord en het kost je geen verdere moeitequote:Op woensdag 12 april 2006 16:51 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
jawel hoor, onwil is een typisch geval van domheid...
op die achterkant had je het in maximaal 3 seconden gevonden, en je was niet zo achterl;ijk overgekomen, maar do as you please, tis niet mijn probleemquote:Op woensdag 12 april 2006 22:17 schreef menesis het volgende:
[..]
Noiu, ik kon die hele achterkant gaan lezen óf op fok posten. Op fok heb je meestal in 10 seconden antwoord en het kost je geen verdere moeite![]()
Mijn school is helemaal niet geslotenquote:Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het gaat erom dat de scholen gesloten zijn.
Het is tenslotte een OV-STUDENTENkaart.
dat is een goedequote:Op woensdag 12 april 2006 20:59 schreef ddx het volgende:
maareh rijden bussen/treinen dan ook volgens feestdag dienstregeling ?
* Stemt voor *quote:Op donderdag 13 april 2006 09:35 schreef mroijjoijoi het volgende:
Ik ben student en heb week OV. Ben op dit moment aan het afstuderen dus moet gewoon werken vrijdag. Veel bedrijven in Nederland zijn gewoon open op deze dag.
Inderdaad zijn er weinig mensen die weten dat Goede Vrijdag een feestdag is. Misschien moet deze dag geschrapt worden als feestdag.
Ik bevind mij in een gelijksoortige situatie en ik deel daarom ook je meningquote:Op donderdag 13 april 2006 09:35 schreef mroijjoijoi het volgende:
Ik ben student en heb week OV. Ben op dit moment aan het afstuderen dus moet gewoon werken vrijdag. Veel bedrijven in Nederland zijn gewoon open op deze dag.
Inderdaad zijn er weinig mensen die weten dat Goede Vrijdag een feestdag is. Misschien moet deze dag geschrapt worden als feestdag.
Opeens heb je hetquote:Op donderdag 13 april 2006 11:25 schreef m021 het volgende:
Zit ik gewoon dit topic te lezen, bedenk ik me opeens dat ik morgen zelf ook met de trein moet.
Zie KLB topic over niet vrij op goede vrijdag!quote:Op donderdag 13 april 2006 14:29 schreef mroijjoijoi het volgende:
Op een feestdag werken er geen ambtenaren..
Dan is het zaterdag dus wanneer je een weekov hebt heb je er nog geen voordeel van.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:30 schreef Mars het volgende:
Weeheee!
Ze hebben een foutje gemaakt. Ze hadden er niet aan gedacht dat koninginnedag dit jaar op de 29e is!
Maar met een weekendOV wel.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:31 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dan is het zaterdag dus wanneer je een weekov hebt heb je er nog geen voordeel van.
Geen extra voordeel. Normaal levert een feestdag je een dag vrij reizen op.quote:
Ja precies.. Dus is dit alleen maar nadeel dunkt mij..quote:Op donderdag 13 april 2006 14:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Geen extra voordeel. Normaal levert een feestdag je een dag vrij reizen op.
Aha! Dit wist ik niet!quote:Op donderdag 13 april 2006 14:57 schreef Zweefvliegje het volgende:
Met een weekendOV kan je sowieso gratis reizen op feestdagen.
En anders nog, als het ineens in een weekend valt heb je meer kans dat je dan ineens moet betalen, als dat je dan gratis kan.. Anders zou ik met week OV ook alles gratis kunnen als het op een doordeweekse dag vielquote:
De een z'n dood, is de ander z'n paasbroodquote:Op woensdag 12 april 2006 16:57 schreef Thisbe het volgende:
De bestempeling van Goede vrijdag als "feestdag" is discutabel, er wordt immers iemand rücksichtlos aan het kruis genageld.![]()
Het is andersom. Als je je OV-kaart niet gebruikt krijg je er 75 euro voor terug. Dat is substantieel anders dan ervoor betalen: dat zou betekenen dat er elke maand 75 euro van je rekening af werd geschreven.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Iedereen die altijd maar denkt dat het reizen met een ov-studentenkaart gratis is
Je betaald er gewoon elke maand 75 euro voor hoor!
Wij hebben een verplichte ADV dag. Dus het bedrijf waar ik werk stage loop is helemaal dicht.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:59 schreef MutedFaith het volgende:
Het is helemaal geen feestdag.
Op de banken en gemeentehuizen na zijn alle bedrijven e.d. die ik ken gewoon open.
voorlopige lening OV-studentenkaart ¤ 544,73 incl. rente t/m 31-03-2006quote:Op donderdag 13 april 2006 17:40 schreef m021 het volgende:
[..]
Het is andersom. Als je je OV-kaart niet gebruikt krijg je er 75 euro voor terug. Dat is substantieel anders dan ervoor betalen: dat zou betekenen dat er elke maand 75 euro van je rekening af werd geschreven.
Fout. Je krijgt GEEN geld terug als je je OV zou inleveren cq niet gebruiken.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:40 schreef m021 het volgende:
[..]
Het is andersom. Als je je OV-kaart niet gebruikt krijg je er 75 euro voor terug. Dat is substantieel anders dan ervoor betalen: dat zou betekenen dat er elke maand 75 euro van je rekening af werd geschreven.
Dat bedoelde ik idd.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:31 schreef ShilkA het volgende:
Als je naar het buitenland op stage gaat wel. Dan is het 75 euro, in Nederland krijg je niets terug.
Katholieke vrij dagen :{quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En wie is de gelukkige die de eerste boete oploopt vandaag?
Heb je last van de vrije dagen ofzo? Men sjagrie.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:53 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik idd.
Dus kiwitjuh (of hoe je die breezahnaam ook schrijft), hoe kom je erbij dat jij ervoor betaalt?
hoe kom je erbij dat je geld krijgt als je je OV studentenkaart niet ophaalt? die regel geldt alleen als je in het buitenland studeert. Je hebt geen recht op compensatie als je vrijwillig afziet van het gebruik van de OV-kaart.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:53 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik idd.
Dus kiwitjuh (of hoe je die breezahnaam ook schrijft), hoe kom je erbij dat jij ervoor betaalt?
"Men sjagrie"?quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:52 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Heb je last van de vrije dagen ofzo? Men sjagrie.
Staat gewoon bij mijn gegevens op ibgroep.nl
Ga maar eens kijken.
O RLY?quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:58 schreef bassieVL het volgende:
hoe kom je erbij dat je geld krijgt als je je OV studentenkaart niet ophaalt? die regel geldt alleen als je in het buitenland studeert. Je hebt geen recht op compensatie als je vrijwillig afziet van het gebruik van de OV-kaart.
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:38 schreef Gutnre het volgende:
wat een gezeik zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |