abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37087445
mensen, mensen toch!

hebben jullie nog wel tijd vrij om zaterdag mee te gaan?

ikzelf ben nu een tijdje eventjes inactief, maar heb wel zaterdag in mijn agenda staan
  woensdag 19 april 2006 @ 09:38:28 #182
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37087669
Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam

en *zucht* ja, ik deel handtekeningen uit
pi_37100118
Iemand weet waar ik devil beside you kan "kopen"
PM kuch
  woensdag 19 april 2006 @ 19:05:43 #184
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37103785
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:01 schreef outcast_within het volgende:
Iemand weet waar ik devil beside you kan "kopen"
PM kuch
Ja [url=http://www.outcast_within.justgotowned.com]hier[/url]

edit : hmm hij doet 't niet
pi_37103875
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja [url=http://www.outcast_within.justgotowned.com]hier[/url]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37106906
uit de OP:
Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

wat zijn dan uitzonderingen?
pi_37107148
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:35 schreef mschol het volgende:
uit de OP:
Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

wat zijn dan uitzonderingen?
Koreaanse animaties lijken heel veel op animé en worden wel 'ns onder animé gerekend... (officieel heet 't manhwa-yonghwa*, maar krijg dat maar 'ns uit je strot)... Een bekende Koreaanse animatie is Sky Blue (aka Wonderful Days)...
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor series die uit het westen komen, maar volledig in animé-stijl zijn, natuurlijk... Die worden ook wel onder animé gerekend....

Het werkt ook andersom... Een zeer bekende animé is bijvoorbeeld de tekenfilmserie Ducktales... Totaal in westerse stijl, maar het grootste deel van de afleveringen is in Japan gemaakt.

*Manhwa is de Koreaanse tegenhanger van Manga... Strips, dus

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 19-04-2006 20:58:52 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37107573
Je kunt er trouwens lang over discussiëren wat de definitie van animé is... "tekenfilms uit Japan" is gewoon de meest gebruikelijke definitie. Doordat je de stijl er niet in betrekt, maar puur kijkt naar de herkomst, kan er eigenlijk geen misvatting over ontstaan.

Sommige sites, als animenewsnetwork, houden vrij strak vast aan die definitie en laten Koreaanse series dan ook bewust uit de database...
pi_37108909
Ducktales uit japan?!?
wow
pi_37110173
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:31 schreef outcast_within het volgende:
Ducktales uit japan?!?
wow
Wel meer Disney tekenfilmseries uit die tijd kwamen uit Japan, maar Ducktales was verreweg het grootste succes (hoewel de animatie niet erg goed was)
  woensdag 19 april 2006 @ 22:48:20 #191
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37111965
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:31 schreef outcast_within het volgende:
Ducktales uit japan?!?
wow
ik zal je een leuker voorbeeld geven
ook Alfred J. Kwak is een anime
daar bekend als Ahiruu no Quack
pi_37112685
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

kan niet geloven dat het orgioneel uit japan komt...
pi_37113238
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

'k dacht dat die wel redelijk bekend was
Alfred J. Kwak was een Nederlands/Duits/Japanse samenwerking... De Duitsers hebben volgens mij voor een groot deel het design verzorgd, de Japanners met Van Veen het verhaal/script... De animatie zal verzorgd zijn door Japanners.

De stem van Alfred wordt in de Japanse versie ingesproken door Megumi Hayashibara... Een vrij beroemde stemartiest die ook verantwoordelijk was voor de de stemmen van oa :
Cowboy Bebop - Faye Valentine
Love Hina - Haruka (de huisbazin)
Neon Genesis Evangelion - Rei
Ranma ½ - Ranma (vrouwelijke verschijning)
Video Girl Ai - Ai

Zo'n indrukwekkende lijst... en daar staat dan zo'n eend tussen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 19-04-2006 23:23:30 ]
  woensdag 19 april 2006 @ 23:35:48 #194
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37113881
Calimero is ook anime, terwijl ik altijd dacht dat het een Italiaanse tekenfilm was. De bedenker is Nina Pagot, wat toch een Italiaanse naam lijkt, maar hij staat gewoon bij Japanese staff. Volgens mij staan er wel meer Pagot's (familie?) in de aftiteling en ook andere Italiaanse namen (maar kan me vergissen).
pi_37116792
Ben net terug van vakantie... heb dus weinig animé gekeken. Ik bekijk nog steeds FMA
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_37117994
stukje op de site van Dattebayo
quote:
19 april 06:
End or filler epsiodes
Comment: when will the current filler episodes end? when will the story
get back to main line. thanks for the help

Answer A: The fillers are scheduled next week. After that there will be a four episode Kakashi Gaiden arc, followed by a reanimation of the opening, and new ending animation. This information was received by us about four weeks ago from our sources inside Periot.

Answer B: Did you know that Dattebayo doesn't animate, design, contribute , or have any direct contact of any kind with the people responsible for Naruto? Well, It's true. We have no idea when the filler ends, no idea why they have chosen to do so much filler, and in general the staff doesn't like the filler (there are some exceptions to this).
pi_37118017
naruto gaat eraan! hulde!
pi_37119118
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:29 schreef blessed19 het volgende:
elfen lied had bij mij eerlijk gezegd echt totaal geen moment bezorgd van enige droevigheid.

de kleine sadistische puntjes in de serie (zoals het schelpje breken recht voor zijn ogen) heb ik wel een gniffel moeten laten.

de aktie was echt tof! alleen dat open einde. daar kan ik eerlijk gezegd echt niks mee... maar ach, misschien dat ze er een nieuwe serie erachteraan gooien. zou wel tof zijn!
Dank je wel voor het verpesten va Elfen Lied
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  donderdag 20 april 2006 @ 10:25:16 #199
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37120162
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zo'n indrukwekkende lijst... en daar staat dan zo'n eend tussen.
we maken allemaal fouten
nah just kidding, kan me nog herinneren dat ik vroeger staalhard beweerde dat Alfred J Kwak geen anime was XD
I know better now ^_^
pi_37120237
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:34 schreef SureZal het volgende:

[..]

Ach fruitsbasket was ook nog steeds leuk, ook al wist ik al iets van het einde dankzij dit topic.

maar idd eindes kunnen het beste in spoiler tags
  donderdag 20 april 2006 @ 13:59:20 #201
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_37126190
Gelukkig zijn volgende week die kutfillers afgelopen. Sommige fillers waren wel leuk (dat ene eiland met dat viswijf, de huidige saga) anderen waren van...iets minder niveau. Ik kan niet wachten op de Kakashi Gaiden en hetgene wat er allemaal na komt.
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
pi_37128328
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:34 schreef SureZal het volgende:

[..]

boeiend! je weet nog steeds niks over wat er gaat gebeuren. veel pleizer, iig.
pi_37128459
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:02 schreef blessed19 het volgende:

[..]

boeiend! je weet nog steeds niks over wat er gaat gebeuren. veel pleizer, iig.
een beetje meer spijt mag ook wel
pi_37129180
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:06 schreef outcast_within het volgende:

[..]

een beetje meer spijt mag ook wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_37129370
Het gaat jou meer om het verhaal.

Mij ook, maar toch. Fruitsbaskets had ik hier al gelezen
dat het einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was

Dit spookt dan wel door mijn hoofd als ik ep 20 zit te kijken bijv, en vermindert de pret wel een beetje.

Het gaat erom, dat als je al ook maar een indicatie hebt van hoe het einde afgaat lopen. De anime vreuge een klein beetje minder woord. Dat dat niet bij jou gebeurt toppie. Maar iemand anders kan er wel mee zitten.
pi_37129491
  donderdag 20 april 2006 @ 16:21:26 #207
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37130812
welke aflevering zit naruto ook alweer? ik heb echt in geen maanden meer gekeken, sinds februari ofzo, zelf voor bleach, zijn daar de fillers al afgelopen?

En qua filler he, als ik gewoon weer ga kijken zodra ze afgelopen zijn, mis ik niet veel boeiends, toch?
Heb geen zin om me daar doorheen te worstellen.
pi_37130880
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:21 schreef Orealo het volgende:
welke aflevering zit naruto ook alweer? ik heb echt in geen maanden meer gekeken, sinds februari ofzo, zelf voor bleach, zijn daar de fillers al afgelopen?

En qua filler he, als ik gewoon weer ga kijken zodra ze afgelopen zijn, mis ik niet veel boeiends, toch?
Heb geen zin om me daar doorheen te worstellen.
ze zijn nu bij 181 naruto (vanochtend uitgekomen) en bleach 77 (week geleden)
pi_37131286
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:31 schreef blessed19 het volgende:

[..]
SPOILER
Je mag buiten je spoiler natuurlijk wel even aangeven over welke serie je gaat spoileren...
pi_37131842
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je mag buiten je spoiler natuurlijk wel even aangeven over welke serie je gaat spoileren...
ken je het sarcasmegevoel niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')