Ja Brazilie lijkt me ook tofquote:Op maandag 10 april 2006 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
@ SeLang, succes toegewenst vanuit Brazilië. (btw is dat geen optie voor jou? Of ligt de taal je niet zo? (engels spreekt vrijwel niemand hier)
Ik kan hier om de hoek drop kopen!quote:Op maandag 10 april 2006 18:01 schreef SeLang het volgende:
Ik heb trouwens geen typisch Nederlandse dingen in huis.
De hagelslag is op
Ik heb hier wel twee fietsen. Misschien is dat een Nederlands trekje ?
Hier idem. In bv de Carrefour of de Champion hebben ze wel deze kazen maar de prijs is schrikbarend hoog en nodigd ook niet uit om te kopen. Zo nu en dan eens een stukje Leerdammer en dan houd het wel op.quote:Op maandag 10 april 2006 19:33 schreef devzero het volgende:
Goudse en edammer kaas hebben ze in de deli-sectie van de supermarkt, voor belachelijk hoge prijzen (net als roquefort en dat soort geimporteerde kazen)
Haringquote:Op dinsdag 11 april 2006 05:31 schreef popolon het volgende:
Haring, frietsaus, drop, kroketten, stroopwafels etc.
sam adams, stella en sierra zijn ook nog wel te drinken. maar ik drink voornamelijk heinekenquote:Op dinsdag 11 april 2006 05:32 schreef devzero het volgende:
Nederlands bier is iets wat ik totaal niet mis. Een belgisch biertje op zijn tijd gaat er wel in, alleen jammer dat die zo duur zijn (bv 1 flesje orval voor $6). In de US is op zich best lekker bier te krijgen, maar dan wel de microbreweries als Anchor of Shipyard en niet die massa troep als bud of yuengling
Ingevroren, net zoals 95% van de haring die je in Nederland koopt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 05:36 schreef devzero het volgende:
HaringEven in gedachten houden, want het moet wel via "Next Day or Second Day Air" bezorgd worden.
Ruk dat ze dan net weer niet naar NZ versturen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 05:36 schreef devzero het volgende:
[..]
HaringEven in gedachten houden, want het moet wel via "Next Day or Second Day Air" bezorgd worden.
Waarom hebben mensen nou nooit eens wat intressants te zeggen, en bestaat er een bookmarks for dummies boek?quote:Op dinsdag 11 april 2006 07:30 schreef Skeffie het volgende:
tvp
Waarom hebben mensen toch altijd de behoefte om nationale symbolen uit te dragen als ze in het buitenland zijn?quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:16 schreef Individual het volgende:
Op het werk staat een vlaggetje op m’n bureau en dat is het wel.
Anders vergeet ik waar ik vandaan kom...quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen toch altijd de behoefte om nationale symbolen uit te dragen als ze in het buitenland zijn?
Hangt van zijn status af. Grote kans dat hij non-resident alien is voor de IRS en dus niets terug krijgt. Hangt ook van de state af waar hij gewerkt heeft; ik betaal in Florida alleen federal tax en geen state income tax; nederland zou voor mij een stuk duurder zijn als ik daar mijn aangifte zou moeten doen. Er zijn ook diverse belasting verdragen tussen Nederland en de VS die het moeras nog iets drassiger maken, dus mijn conclusie is: vragensteller had een paar maanden geleden al een moeten beginnen met orienterenquote:Op dinsdag 11 april 2006 07:31 schreef maartena het volgende:
Als je zo weinig gewerkt hebt in de VS is er nog best kand dat je nog wat terug krijgt van Uncle Sam!
Inderdaad..... enkele dagen voor de deadline ineens gaan roepen dat je het niet snapt zet geen zoden aan de dijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:00 schreef devzero het volgende:
vragensteller had een paar maanden geleden al een moeten beginnen met orienteren
Het was een zijquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:00 schreef devzero het volgende:
Hangt van zijn status af. Grote kans dat hij non-resident alien is voor de IRS en dus niets terug krijgt.
Wou je die mooie klompsloffen bestellen?quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Knap ruk idd dat dat online winkeltje enkel in de VS verzend.
Hij is terugquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Fokkers in het buitenland zijn allemaal wijven
Hehehe die heeft mijn vrouw al. Eens gekocht in een VVV winkelquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Wou je die mooie klompsloffen bestellen?
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hehehe die heeft mijn vrouw al. Eens gekocht in een VVV winkel![]()
Hebben ze in de Hollandsche kolonie Fortaleza geen hagelslagwinkeltjes voor de toeristen die het zijn vergeten?quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Komt overigens vooral door een gebrek in de opleiding. Iemand uit de hogere klasse lult je waarschijnlijk compleet onder de tafel denk ikquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Verdiepen jullie je nou eigenlijk ook in de cultuur en de historie van het land waar jullie verblijven? Door bv musea te bezoeken, of informatie in te winnen via internet?
Wat zijn de eigenaardigheden van de cultuur in het land waar je leeft? Rara, bizarre, grappige eigenaardigheden etc.
Zo weet ik gek genoeg meer over Brazilië dan veel Brazilianen die hun eigen geschiedenis maar amper kennen, laat staan de symbolen van hun eigen vlag.
Eigenaardigheden in de cultuur is dat men hier zeer passief is als het gaat over het hebben van een eigen mening. (dat kan komen door de dictatuur periode).
Wat me ook altijd opvalt is dat in vrijwel elke winkel of overheidsinstelling een christelijk symbool zichtbaar aanwezig is.
Qwertx zal nog wel meer eigenaardigheden weten.
Ik ga voornamelijk om met mensen uit de hogere klasses. En juist daarvan vind ik dat hun kennis van hun land bedroevend slecht is als ik hoor waar men gestudeerd heeft.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Komt overigens vooral door een gebrek in de opleiding. Iemand uit de hogere klasse lult je waarschijnlijk compleet onder de tafel denk ik
Enkelen wel ja maar het meerendeel niet en heeft gestudeerd op voor Braziliaanse begrippen gerenomeerde universiteiten en scholen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben ze vaak in het buitenland gestudeerd en (veel) gereisd?
De geschiedenis van de VS is een beetje veel, maar ja, ik verdiep me wel een beetje in de "lokale" cultuur en geschiedenis. De hele cival war zal me gestolen worden, maar verder is er voldoende te leren hier in the deep south, bv slavernij/plantages ed. Grappig is bv de invloed van de fransen/spanjaarden; bv een neef van napoleon is hier begraven (de meeste Amerikanen die hier wonen zullen bij de naam prince Murat echter slechts denken aan een sleazy lokaal motel).quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Verdiepen jullie je nou eigenlijk ook in de cultuur en de historie van het land waar jullie verblijven? Door bv musea te bezoeken, of informatie in te winnen via internet?
Wat zijn de eigenaardigheden van de cultuur in het land waar je leeft? Rara, bizarre, grappige eigenaardigheden etc.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Waar zal ik beginnen?quote:Wat zijn de eigenaardigheden van de cultuur in het land waar je leeft? Rara, bizarre, grappige eigenaardigheden etc.
Ik krijg andere Amerikanen altijd aan het denken met de vraag: Welk Amerikaans grondgebied heeft geen vertegenwoordiging in de Senaat of het Huis der Afgevaardigden, maar betaald wel belasting?quote:Zo weet ik gek genoeg meer over Brazilië dan veel Brazilianen die hun eigen geschiedenis maar amper kennen, laat staan de symbolen van hun eigen vlag.
Hier juist NIET in winkels en overheidsinstellingen, maar met name op auto's en bij mensen thuis. Winkels willen hun joodse/islamitische/hindustaanse/ etc klanten niet weren, en overheidsinstellingen mogen grondwettelijk geen tekenen van religie vertonen. Er is daar nog een grote rel over geweest met een rechter die in zijn rechtbank in Alabama de 10 geboden toonde. Dat ging tot aan het Supreme Court, waar hij geboden werd de geboden te verplaatsen. Ze zijn uiteindelijk ergens op een plein bij een kerk terecht gekomen.quote:Wat me ook altijd opvalt is dat in vrijwel elke winkel of overheidsinstelling een christelijk symbool zichtbaar aanwezig is.
Ik ga om met mensen uit alle klassen. In de VS heeft de lagere klasse juist minder kennis van hun eigen land, maar op het advocaten kantoor waar ik werkte kon ik bijna geen enkele advocaat een strikvraag voorleggen waar ze het antwoord niet op hadden. Maar ja, advocaten krijgen betaald om veel te weten....quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga voornamelijk om met mensen uit de hogere klasses. En juist daarvan vind ik dat hun kennis van hun land bedroevend slecht is als ik hoor waar men gestudeerd heeft.
Daar was ie weer!quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Fokkers in het buitenland zijn allemaal wijven
Is het niet aandoenlijk? Het ventje komt toch altijd weer netjes terug.quote:
Vermakelijk! *brede grijns op gezicht heeft*quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:49 schreef popolon het volgende:
Is het niet aandoenlijk? Het ventje komt toch altijd weer netjes terug.
Dan kom je weer terug bij de kwestie of Noord Brabant nu geld als buitenland.quote:alleen staat ie niet meer op de kaart![]()
Bekijk het plaatje in je topicquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Daar was ie weer!
En volgens mij zijn de meesten in dit topic wel degelijk van het mannelijk geslacht.
Ik niet?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:10 schreef popolon het volgende:
Ik heb 't vermoeden dat je komende ban wat langer gaat duren.
Ik ben bang dat ie in de buurt van Rotterdam woont. Ook leuk.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:55 schreef maartena het volgende:
Dan kom je weer terug bij de kwestie of Noord Brabant nu geld als buitenland.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bekijk het plaatje in je topic
Welk plaatje bedoel je, en wat WIL je nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Best een leuk site dat www.dutchusa.com
Nou? En? Wat WIL je nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die in je OP van frappr
quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijken
Er zijn ook online winkels te vinden die wereldwijd verschepen.... het is meestal alleen niet echt goedkoop.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Guys zijn mannen
Gals zijn vrouwen
Ik ben een man. Dus heb ik een blauwe druppel geplaatst bij DutchAmericanCouples. Bij de Fok!Buitenland Frappr issie Oranje.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ok je bent dus kleurenblind want zo moeilijk is het voor een niet kleurenblinde om rood en blauw van elkaar te onderscheiden
Niet 1.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:15 schreef popolon het volgende:
Maarten, heb je al een IP-adres uit Argentinie op je site tracker gehad?
quote:Op woensdag 12 april 2006 00:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af waarom ik hier geen leuke foto mag plaatsen van een vrouw die blijft staan als Katrina huis houdt
Wat was dat ook alweer met vragen voor een ban?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Je solliciteert weer naar een ban geloof ik....![]()
Balen! Ik dacht dat Singapore wel een redelijke Nederlandse bevolking had? Of zijn het meestal alleen tijdelijke bezoekers die bijv. een paar maanden zaken komen doen etc....quote:Op woensdag 12 april 2006 00:34 schreef Libris het volgende:
Wow, dit topic gaat echt lekker snel
De winkel waar ik mijn ontbijtkoek, stroopwafels, curry, frikandellen, bitterballen, old amsterdam, etc. haalde is fallietIk hoop echt dat ze een doorstart kunnen maken... [
Zeg ga jij eens ergens anders de sukkel uithangen, je zit dit topic met complete onzin te verneuken.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat was dat ook alweer met vragen voor een ban?
er zijn 'maar' zo'n 1500 tot 2000 Nederlanders in Singapore dacht ik. Het was oorspronkelijk een duits winkelje (elmex en curry gewurz enzo), maar later zijn ze ook Nederlandse spullen gaan verkopen. Dat liep erg goed, maar ze wilden een grotere winkel, op een betere locatie, plus nog een restaurant... En dat liep dus nietquote:Op woensdag 12 april 2006 00:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Balen! Ik dacht dat Singapore wel een redelijke Nederlandse bevolking had? Of zijn het meestal alleen tijdelijke bezoekers die bijv. een paar maanden zaken komen doen etc....
De winkel waar ik heen ga is een een jaar of 3 geleden overgenomen door een ander, de oorspronkelijke Nederlanders zijn al met pensioen gegaan. Ik ben echter ook al een paar keer naar Canada geweest om familie te bezoeken, en daar mogen ze wel kroketten en frikandellen uit Nederland verkopen, omdat zijn geen vleesimport ban hebben!
Heb vorig jaar al eens een overheerlijk broodje kroket zitten eten daar.... met mosterd uiteraard!![]()
Ik heb bij mij in de buurt een Duitse "Deli" zitten. Deze verkoopt o.a. ook Curry Gewurz (quote:Op woensdag 12 april 2006 00:41 schreef Libris het volgende:
er zijn 'maar' zo'n 1500 tot 2000 Nederlanders in Singapore dacht ik. Het was oorspronkelijk een duits winkelje (elmex en curry gewurz enzo), maar later zijn ze ook Nederlandse spullen gaan verkopen. Dat liep erg goed, maar ze wilden een grotere winkel, op een betere locatie, plus nog een restaurant... En dat liep dus niet![]()
Ik heb nog 7 frikandellen in de vriezer en behandel ze als goudstaven
Ik denk dat het typisch iets van Singapore is, we hebben hier plannen voor vanalles. Vorig jaar zijn alle scenario's over vogelpest gemaakt. We hebben bijvoorbeeld ook al voorzieningen dat ik als docent en mijn studenten thuis kunnen werken, in het geval van een epidemie.. In mijn appartement op de 13e verdieping heb ik zelfs een schuil'kelder'quote:Op woensdag 12 april 2006 00:50 schreef maartena het volgende:
Ik was trouwens even gaan spieken op de website van het Nederlands Consulaat en Ambassade van Singapore, en het viel me op dat ze een Evacuatieplan hebben voor als het fout gaat en ze willen de Nederlanders het land uit halen.....
Ik geloof dat wij in de VS maar aan het lot worden over gelaten als Bush over de streep gaat, evacuatieplannen bestaan niet.
Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat een regiment mariniers me komt ophalen als er weer eens een orkaan is hier (of een aardbeving/bosbrand in jouw geval). En Bush die over de streep gaat....quote:Op woensdag 12 april 2006 00:50 schreef maartena het volgende:
Ik geloof dat wij in de VS maar aan het lot worden over gelaten als Bush over de streep gaat, evacuatieplannen bestaan niet.
Die is al over de streep gegaan, alleen word het onder de welkomsmat bij het witte huis geveegd.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:13 schreef devzero het volgende:
Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat een regiment mariniers me komt ophalen als er weer eens een orkaan is hier (of een aardbeving/bosbrand in jouw geval). En Bush die over de streep gaat....
Vraag een Europeaan maar eens om Alabama op de kaart aan te wijzen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:37 schreef maartena het volgende:
Amerikanen staan er trouwens ook meer om bekend dat ze niet veel weten van andere landen, en dat klopt ook wel.... van Europa weten ze alleen oppervlakkig iets, maar ik kan uit ervaring vertellen dat dit trouwens met Nederlanders niet anders is wanneer het over de VS gaat. Zeker op Fok! is de kennis van de VS soms uitermate bedroevend....![]()
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 12 april 2006 01:55 schreef SeLang het volgende:
Vraag een Europeaan maar eens om Alabama op de kaart aan te wijzen.
Ik denk dat minder dan 5% dat kan.
Van mij wel, er wordt alleen door de mensen die voor vast in het buitenland wonen niet of nauwelijks op je gereageerd.quote:Op woensdag 12 april 2006 03:30 schreef DivineJester het volgende:
Hola, ik zit voor mijn afstuderen voor een half jaartje in Matagalpa, Nicaragua, geldt dat ook als in het buitenland wonen, of mag ik dan niet meedoen?
Ik zeg het natuurlijk niet voor niks. Ik heb echt zwaar het gevoel alsof de mensen die voor vast in het buitenland wonen niet / nauwelijks reageren op de mensen die er tijdelijk wonen. Het enige waar er bij mij meende ik op is gereageerd was het neon gebeuren en de Supra foto. Vind ik niet erg verder maar toch jammer.quote:Op woensdag 12 april 2006 07:39 schreef maartena het volgende:
Ik zou het willen klassificeren als "tijdelijk in het buitenland verblijvend". Er zit immers een vast einde aan, wat bij velen hier niet zo is.
Ik zie trouwens ook niet waarom ik niet zou reageren![]()
Precies, ik heb nooit echt gemerkt dat er onderscheid wordt gemaakt tussen 'permanente' en 'tijdelijke' expatsquote:Op woensdag 12 april 2006 14:19 schreef Individual het volgende:
Van mij mag iedereen die in het buitenland verblijft meedoen; je moet toch ergens beginnen? Het verschil met de expats die al een langere tijd niet meer in Nederland wonen is dat je meer gewend ben en andere vragen/bevindingen hebt.
Als iemand een interessante vraag heeft reageer ik wel, anders niet.![]()
Dat is idd erg dure drop!!! Nee dan maar laten opsturen door familie in Nederland en Duitsland.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn ook online winkels te vinden die wereldwijd verschepen.... het is meestal alleen niet echt goedkoop.
http://www.typicaldutchstuff.com/ - verscheept wereldwijd. Maar niet echt goedkoop, 17 euro voor 1 kilo..... dat word nogal een dure kilo drop dan.
In het Spaans is het Jesus. Is het in het Portugees met een z dan?quote:Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Jezus e meu caminho (Jezus is mijn weg)
So Jezus (enkel Jezus)
quote:Op woensdag 12 april 2006 17:57 schreef maartena het volgende:
[..]
In het Spaans is het Jesus. Is het in het Portugees met een z dan?
Je ziet hier ook veel Mexicanen die spaanse stickers hebben met uitspraken over Jezus trouwens, en ik weet zo even niet welke uitspraken veel gebruikt worden want veel spaans spreek ik niet.
Die symbolen, daar wordt je hier ook mee dood gegooid, net als met christelijke kerken en kerkgebouwen trouwens. Ze hebben hier, als aanvulling op de vele politieke muurschilderingen waarin je opgeroepen wordt op een kandidaat voor het burgemeesterschap te stemmen zelfs teksten als: Jesus, su Mejor Opción (Jezus, je beste keus). En verder nog dingen alsquote:Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Maartena bedankt voor jou leuke bijdrage op wat je zegt dat de cultuur van de VS rijker is dan enkelen wel eens denken.
Ik zou veel kunnen beantwoorden over bv geografische ligging van stden in de VS, maar in welke staat? Nee dat lukt mij niet.
Over christelijke symbolen op auto's ahahahaha
Hier zie ik ze overal en tevens ook krijsjes en rozenkransjes aan de binnenspiegeltjes hangen. Ik doe daar niet aan mee.
De teksten die ik vaak zie zijn oa:
Deus e fiel (God is de enige)
Jesus e meu caminho (Jezus is mijn weg)
So Jesus (enkel Jezus)
En heel vaak zie ik ook een sticker op de auto's in de vorm van Nossa Senhora Aparecida, die plakken ze op de auto als ze naar de kathedraal in Aparecida zijn geweest (meen dat de Paus daar volgend jaar ook een bezoekje aan brengt).
Wat dat betreft zijn de mensen hier gelovig maar niet tot in extreme denkbeelden. Maar alles is wel gerelateerd aan God of Jezus. Ik erger me daar wel eens aan aar laat het wijselijk niet blijken. Zo heb ik wel eens een leuke discussie gehad met onze huishoudster over God en ons leven. Zij stond versteld van hoe ik erover denk
Wat ik opzich wel komisch vind is dat mij niets is gevraagd toen ik mijn permanente visum kreeg over de historie van het land. Al meen ik dat men nu wel bezig is om dit wel verplicht in te voeren.
quote:Op woensdag 12 april 2006 19:58 schreef devzero het volgende:
Bleef het overigens maar bij stickers op autoos. Ik vind deze special tag nog wel de walgelijkste (want de organistatie is anti-abortus en de meeste mensen die dat ding kopen willen ook hun een anti-abortus mening voorschotelen aan de rest van de weg gebruikers)
[[url=http://www3.hsmv.state.fl.us/Intranet/dmv/specialtytags/graphics/choose%20life.jpg]afbeelding][/url]
Hoe herkenbaarquote:Op woensdag 12 april 2006 19:35 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar ze zijn inderdaad ook hier niet dwingend met hun christendom, en hoewel erg aanwezig stoor ik me er dan ook maar niet aan. Behalve als op zondagochtend er autos door de straat rijden met luidsprekers op het dak die het Woord Gods verkondigen, laat een mens rustig slapen denk ik dan.
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Ook hier rijdt men rond met speakers gemonteerd op de auto's om toch maar naar HUN "kerk" te gaan. En vroeg gdv!!!!![]()
Om 8 uur op de zondag terwijl ik heerlijk onder dons behoor te liggen staren mijn 2 bruine kijkers al ergerend naar het plafond.
Ook hier heb je die verscheidenheid in diverse kerken, zoveel zelfs dat een A4tje niet genoeg is om ze te noemen. Ik noem het uitbuiterij want de "priesters" verdienen grof geld hieraan over de ruggen van de arme mensen die er nog intuinen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |