Ja Brazilie lijkt me ook tofquote:Op maandag 10 april 2006 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
@ SeLang, succes toegewenst vanuit Brazilië. (btw is dat geen optie voor jou? Of ligt de taal je niet zo? (engels spreekt vrijwel niemand hier)
Ik kan hier om de hoek drop kopen!quote:Op maandag 10 april 2006 18:01 schreef SeLang het volgende:
Ik heb trouwens geen typisch Nederlandse dingen in huis.
De hagelslag is op
Ik heb hier wel twee fietsen. Misschien is dat een Nederlands trekje ?
Hier idem. In bv de Carrefour of de Champion hebben ze wel deze kazen maar de prijs is schrikbarend hoog en nodigd ook niet uit om te kopen. Zo nu en dan eens een stukje Leerdammer en dan houd het wel op.quote:Op maandag 10 april 2006 19:33 schreef devzero het volgende:
Goudse en edammer kaas hebben ze in de deli-sectie van de supermarkt, voor belachelijk hoge prijzen (net als roquefort en dat soort geimporteerde kazen)
Haringquote:Op dinsdag 11 april 2006 05:31 schreef popolon het volgende:
Haring, frietsaus, drop, kroketten, stroopwafels etc.
sam adams, stella en sierra zijn ook nog wel te drinken. maar ik drink voornamelijk heinekenquote:Op dinsdag 11 april 2006 05:32 schreef devzero het volgende:
Nederlands bier is iets wat ik totaal niet mis. Een belgisch biertje op zijn tijd gaat er wel in, alleen jammer dat die zo duur zijn (bv 1 flesje orval voor $6). In de US is op zich best lekker bier te krijgen, maar dan wel de microbreweries als Anchor of Shipyard en niet die massa troep als bud of yuengling
Ingevroren, net zoals 95% van de haring die je in Nederland koopt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 05:36 schreef devzero het volgende:
HaringEven in gedachten houden, want het moet wel via "Next Day or Second Day Air" bezorgd worden.
Ruk dat ze dan net weer niet naar NZ versturen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 05:36 schreef devzero het volgende:
[..]
HaringEven in gedachten houden, want het moet wel via "Next Day or Second Day Air" bezorgd worden.
Waarom hebben mensen nou nooit eens wat intressants te zeggen, en bestaat er een bookmarks for dummies boek?quote:Op dinsdag 11 april 2006 07:30 schreef Skeffie het volgende:
tvp
Waarom hebben mensen toch altijd de behoefte om nationale symbolen uit te dragen als ze in het buitenland zijn?quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:16 schreef Individual het volgende:
Op het werk staat een vlaggetje op m’n bureau en dat is het wel.
Anders vergeet ik waar ik vandaan kom...quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen toch altijd de behoefte om nationale symbolen uit te dragen als ze in het buitenland zijn?
Hangt van zijn status af. Grote kans dat hij non-resident alien is voor de IRS en dus niets terug krijgt. Hangt ook van de state af waar hij gewerkt heeft; ik betaal in Florida alleen federal tax en geen state income tax; nederland zou voor mij een stuk duurder zijn als ik daar mijn aangifte zou moeten doen. Er zijn ook diverse belasting verdragen tussen Nederland en de VS die het moeras nog iets drassiger maken, dus mijn conclusie is: vragensteller had een paar maanden geleden al een moeten beginnen met orienterenquote:Op dinsdag 11 april 2006 07:31 schreef maartena het volgende:
Als je zo weinig gewerkt hebt in de VS is er nog best kand dat je nog wat terug krijgt van Uncle Sam!
Inderdaad..... enkele dagen voor de deadline ineens gaan roepen dat je het niet snapt zet geen zoden aan de dijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:00 schreef devzero het volgende:
vragensteller had een paar maanden geleden al een moeten beginnen met orienteren
Het was een zijquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:00 schreef devzero het volgende:
Hangt van zijn status af. Grote kans dat hij non-resident alien is voor de IRS en dus niets terug krijgt.
Wou je die mooie klompsloffen bestellen?quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Knap ruk idd dat dat online winkeltje enkel in de VS verzend.
Hij is terugquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Fokkers in het buitenland zijn allemaal wijven
Hehehe die heeft mijn vrouw al. Eens gekocht in een VVV winkelquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Wou je die mooie klompsloffen bestellen?
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hehehe die heeft mijn vrouw al. Eens gekocht in een VVV winkel![]()
Hebben ze in de Hollandsche kolonie Fortaleza geen hagelslagwinkeltjes voor de toeristen die het zijn vergeten?quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Knap ruk idd dat dat online winkeltje enkel in de VS verzend.
Komt overigens vooral door een gebrek in de opleiding. Iemand uit de hogere klasse lult je waarschijnlijk compleet onder de tafel denk ikquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Verdiepen jullie je nou eigenlijk ook in de cultuur en de historie van het land waar jullie verblijven? Door bv musea te bezoeken, of informatie in te winnen via internet?
Wat zijn de eigenaardigheden van de cultuur in het land waar je leeft? Rara, bizarre, grappige eigenaardigheden etc.
Zo weet ik gek genoeg meer over Brazilië dan veel Brazilianen die hun eigen geschiedenis maar amper kennen, laat staan de symbolen van hun eigen vlag.
Eigenaardigheden in de cultuur is dat men hier zeer passief is als het gaat over het hebben van een eigen mening. (dat kan komen door de dictatuur periode).
Wat me ook altijd opvalt is dat in vrijwel elke winkel of overheidsinstelling een christelijk symbool zichtbaar aanwezig is.
Qwertx zal nog wel meer eigenaardigheden weten.
Ik ga voornamelijk om met mensen uit de hogere klasses. En juist daarvan vind ik dat hun kennis van hun land bedroevend slecht is als ik hoor waar men gestudeerd heeft.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Komt overigens vooral door een gebrek in de opleiding. Iemand uit de hogere klasse lult je waarschijnlijk compleet onder de tafel denk ik
Enkelen wel ja maar het meerendeel niet en heeft gestudeerd op voor Braziliaanse begrippen gerenomeerde universiteiten en scholen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben ze vaak in het buitenland gestudeerd en (veel) gereisd?
De geschiedenis van de VS is een beetje veel, maar ja, ik verdiep me wel een beetje in de "lokale" cultuur en geschiedenis. De hele cival war zal me gestolen worden, maar verder is er voldoende te leren hier in the deep south, bv slavernij/plantages ed. Grappig is bv de invloed van de fransen/spanjaarden; bv een neef van napoleon is hier begraven (de meeste Amerikanen die hier wonen zullen bij de naam prince Murat echter slechts denken aan een sleazy lokaal motel).quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Verdiepen jullie je nou eigenlijk ook in de cultuur en de historie van het land waar jullie verblijven? Door bv musea te bezoeken, of informatie in te winnen via internet?
Wat zijn de eigenaardigheden van de cultuur in het land waar je leeft? Rara, bizarre, grappige eigenaardigheden etc.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Waar zal ik beginnen?quote:Wat zijn de eigenaardigheden van de cultuur in het land waar je leeft? Rara, bizarre, grappige eigenaardigheden etc.
Ik krijg andere Amerikanen altijd aan het denken met de vraag: Welk Amerikaans grondgebied heeft geen vertegenwoordiging in de Senaat of het Huis der Afgevaardigden, maar betaald wel belasting?quote:Zo weet ik gek genoeg meer over Brazilië dan veel Brazilianen die hun eigen geschiedenis maar amper kennen, laat staan de symbolen van hun eigen vlag.
Hier juist NIET in winkels en overheidsinstellingen, maar met name op auto's en bij mensen thuis. Winkels willen hun joodse/islamitische/hindustaanse/ etc klanten niet weren, en overheidsinstellingen mogen grondwettelijk geen tekenen van religie vertonen. Er is daar nog een grote rel over geweest met een rechter die in zijn rechtbank in Alabama de 10 geboden toonde. Dat ging tot aan het Supreme Court, waar hij geboden werd de geboden te verplaatsen. Ze zijn uiteindelijk ergens op een plein bij een kerk terecht gekomen.quote:Wat me ook altijd opvalt is dat in vrijwel elke winkel of overheidsinstelling een christelijk symbool zichtbaar aanwezig is.
Ik ga om met mensen uit alle klassen. In de VS heeft de lagere klasse juist minder kennis van hun eigen land, maar op het advocaten kantoor waar ik werkte kon ik bijna geen enkele advocaat een strikvraag voorleggen waar ze het antwoord niet op hadden. Maar ja, advocaten krijgen betaald om veel te weten....quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga voornamelijk om met mensen uit de hogere klasses. En juist daarvan vind ik dat hun kennis van hun land bedroevend slecht is als ik hoor waar men gestudeerd heeft.
Daar was ie weer!quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Fokkers in het buitenland zijn allemaal wijven
Is het niet aandoenlijk? Het ventje komt toch altijd weer netjes terug.quote:
Vermakelijk! *brede grijns op gezicht heeft*quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:49 schreef popolon het volgende:
Is het niet aandoenlijk? Het ventje komt toch altijd weer netjes terug.
Dan kom je weer terug bij de kwestie of Noord Brabant nu geld als buitenland.quote:alleen staat ie niet meer op de kaart![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |