abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36870142
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Daar was ie weer!

En volgens mij zijn de meesten in dit topic wel degelijk van het mannelijk geslacht.
Bekijk het plaatje in je topic
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36870165
Best een leuk site dat www.dutchusa.com
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:10:38 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36870216
Ik heb 't vermoeden dat je komende ban wat langer gaat duren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36870311
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:10 schreef popolon het volgende:
Ik heb 't vermoeden dat je komende ban wat langer gaat duren.
Ik niet?

Laatst nog op de Keilerweg geweest?
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:19:52 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36870603
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:55 schreef maartena het volgende:

Dan kom je weer terug bij de kwestie of Noord Brabant nu geld als buitenland.
Ik ben bang dat ie in de buurt van Rotterdam woont. Ook leuk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:35:58 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36871243
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bekijk het plaatje in je topic
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Best een leuk site dat www.dutchusa.com
Welk plaatje bedoel je, en wat WIL je nu eigenlijk?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36871540
Die in je OP van frappr
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:50:28 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36871767
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die in je OP van frappr
Nou? En? Wat WIL je nu eigenlijk?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36871797
Kijken
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:54:30 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36871915
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijken
Duidelijkheid is nog steeds niet een van je sterkste kanten merk ik wel....
-
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:57:14 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36872039
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Knap ruk idd dat dat online winkeltje enkel in de VS verzend.
Er zijn ook online winkels te vinden die wereldwijd verschepen.... het is meestal alleen niet echt goedkoop.

http://www.typicaldutchstuff.com/ - verscheept wereldwijd. Maar niet echt goedkoop, 17 euro voor 1 kilo..... dat word nogal een dure kilo drop dan.
-
pi_36872067
Guys zijn mannen
Gals zijn vrouwen
  dinsdag 11 april 2006 @ 23:03:36 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36872294
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Guys zijn mannen
Gals zijn vrouwen

Je hebt Engelse woordjes geleerd!

Goed gedaan Diego!

En ga nu in je voetbal topics vervelend doen, je woont niet in het buitenland, en je zit hier alleen maar een beetje te etteren.
-
pi_36874385
Ok je bent dus kleurenblind want zo moeilijk is het voor een niet kleurenblinde om rood en blauw van elkaar te onderscheiden
  woensdag 12 april 2006 @ 00:11:35 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36874873
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ok je bent dus kleurenblind want zo moeilijk is het voor een niet kleurenblinde om rood en blauw van elkaar te onderscheiden
Ik ben een man. Dus heb ik een blauwe druppel geplaatst bij DutchAmericanCouples. Bij de Fok!Buitenland Frappr issie Oranje.

Is dat waar het je allemaal om gaat? Jezus, heb jij nou echt niets beters te doen met je tijd? En rot alstublieft op uit dit topic, want je loopt het weer helemaal te vergallen met pure onzin die niets met wonen in het buitenland te maken heeft. Dit topic is voor mensen die wat te vertellen hebben, niet voor kneuzen die bij paps en mams op zolder zitten te forummen en niet meer dan 1 of 2 zinnen neer kunnen zetten.

Dus: Wegwezen!
-
pi_36874946
Ik vraag me af waarom ik hier geen leuke foto mag plaatsen van een vrouw die blijft staan als Katrina huis houdt
  woensdag 12 april 2006 @ 00:15:43 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36874997
Maarten, heb je al een IP-adres uit Argentinie op je site tracker gehad?

Maar goed, Rommel, ik denk dat je beter een paar kilo uit Nederland kan laten verschepen.
  woensdag 12 april 2006 @ 00:24:48 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36875243
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:15 schreef popolon het volgende:
Maarten, heb je al een IP-adres uit Argentinie op je site tracker gehad?
Niet 1.

Uit een goede 40 landen heb ik bezoekers gehad, maar niet 1 uit Argentinië.

Vandaag en gisteren trouwens alleen maar bezoekers uit de VS en NL en 1 uit Maleisië.
-
  woensdag 12 april 2006 @ 00:25:59 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36875281
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af waarom ik hier geen leuke foto mag plaatsen van een vrouw die blijft staan als Katrina huis houdt

Je solliciteert weer naar een ban geloof ik....
-
  woensdag 12 april 2006 @ 00:34:29 #70
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36875515
Wow, dit topic gaat echt lekker snel

De winkel waar ik mijn ontbijtkoek, stroopwafels, curry, frikandellen, bitterballen, old amsterdam, etc. haalde is falliet Ik hoop echt dat ze een doorstart kunnen maken...

Daarnaast is het een enerverende maand geweest,wonen in een nieuw huis plus werken op een nieuwe campus (zelfde baan, werk verhuisd). Gisteren waren de eerste studenten op die nieuwe campus voor hun introductie. Totaal anders dan in Nederland.. Er wordt hier geeneens aan alcohol gedacht, maar er worden gewoon een paar ice-breakers gedaan en wat info gegeven.
pi_36875523
Hoi.
pi_36875572
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Je solliciteert weer naar een ban geloof ik....
Wat was dat ook alweer met vragen voor een ban?
  woensdag 12 april 2006 @ 00:38:08 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36875612
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:34 schreef Libris het volgende:
Wow, dit topic gaat echt lekker snel

De winkel waar ik mijn ontbijtkoek, stroopwafels, curry, frikandellen, bitterballen, old amsterdam, etc. haalde is falliet Ik hoop echt dat ze een doorstart kunnen maken... [
Balen! Ik dacht dat Singapore wel een redelijke Nederlandse bevolking had? Of zijn het meestal alleen tijdelijke bezoekers die bijv. een paar maanden zaken komen doen etc....

De winkel waar ik heen ga is een een jaar of 3 geleden overgenomen door een ander, de oorspronkelijke Nederlanders zijn al met pensioen gegaan. Ik ben echter ook al een paar keer naar Canada geweest om familie te bezoeken, en daar mogen ze wel kroketten en frikandellen uit Nederland verkopen, omdat zijn geen vleesimport ban hebben!

Heb vorig jaar al eens een overheerlijk broodje kroket zitten eten daar.... met mosterd uiteraard!
-
  woensdag 12 april 2006 @ 00:39:20 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36875642
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat was dat ook alweer met vragen voor een ban?
Zeg ga jij eens ergens anders de sukkel uithangen, je zit dit topic met complete onzin te verneuken.

OPHOEPELEN!
-
  woensdag 12 april 2006 @ 00:41:56 #75
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36875704
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Balen! Ik dacht dat Singapore wel een redelijke Nederlandse bevolking had? Of zijn het meestal alleen tijdelijke bezoekers die bijv. een paar maanden zaken komen doen etc....

De winkel waar ik heen ga is een een jaar of 3 geleden overgenomen door een ander, de oorspronkelijke Nederlanders zijn al met pensioen gegaan. Ik ben echter ook al een paar keer naar Canada geweest om familie te bezoeken, en daar mogen ze wel kroketten en frikandellen uit Nederland verkopen, omdat zijn geen vleesimport ban hebben!

Heb vorig jaar al eens een overheerlijk broodje kroket zitten eten daar.... met mosterd uiteraard!
er zijn 'maar' zo'n 1500 tot 2000 Nederlanders in Singapore dacht ik. Het was oorspronkelijk een duits winkelje (elmex en curry gewurz enzo), maar later zijn ze ook Nederlandse spullen gaan verkopen. Dat liep erg goed, maar ze wilden een grotere winkel, op een betere locatie, plus nog een restaurant... En dat liep dus niet

Ik heb nog 7 frikandellen in de vriezer en behandel ze als goudstaven
  woensdag 12 april 2006 @ 00:46:24 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36875812
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:41 schreef Libris het volgende:
er zijn 'maar' zo'n 1500 tot 2000 Nederlanders in Singapore dacht ik. Het was oorspronkelijk een duits winkelje (elmex en curry gewurz enzo), maar later zijn ze ook Nederlandse spullen gaan verkopen. Dat liep erg goed, maar ze wilden een grotere winkel, op een betere locatie, plus nog een restaurant... En dat liep dus niet

Ik heb nog 7 frikandellen in de vriezer en behandel ze als goudstaven
Ik heb bij mij in de buurt een Duitse "Deli" zitten. Deze verkoopt o.a. ook Curry Gewurz ( ) en erg verse Leerdammer kaas! En daar geniet ik dan echt van.... ze verkopen trouwens ook erg goede worsten en salamis, etc....

Alleen frikandellen en kroketten zijn nergens te krijgen. Heeft iets te maken met het afvalvlees en de troep die ze er in stoppen in Nederland waardoor dat niet geimporteerd mag worden.... Erg jammer, maar de Deutsche Bratwursten zijn ook erg lekker!
-
pi_36875838
Nederlandse gemeenschap
1610 (2002)

Gemeenschap in Nederland
3854 (2002)

Libris kan goed tellen
  woensdag 12 april 2006 @ 00:50:46 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36875902
Ik was trouwens even gaan spieken op de website van het Nederlands Consulaat en Ambassade van Singapore, en het viel me op dat ze een Evacuatieplan hebben voor als het fout gaat en ze willen de Nederlanders het land uit halen.....

Ik geloof dat wij in de VS maar aan het lot worden over gelaten als Bush over de streep gaat, evacuatieplannen bestaan niet.
-
pi_36876141
Aanstaande vrijdag begint hier de mid semester break en is het dus tijd voor 2 weken vakantie. Zaterdag ga ik naar Sydney voor een weekje. Lijkt me erg leuk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 12 april 2006 @ 01:07:59 #80
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36876202
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:50 schreef maartena het volgende:
Ik was trouwens even gaan spieken op de website van het Nederlands Consulaat en Ambassade van Singapore, en het viel me op dat ze een Evacuatieplan hebben voor als het fout gaat en ze willen de Nederlanders het land uit halen.....

Ik geloof dat wij in de VS maar aan het lot worden over gelaten als Bush over de streep gaat, evacuatieplannen bestaan niet.
Ik denk dat het typisch iets van Singapore is, we hebben hier plannen voor vanalles. Vorig jaar zijn alle scenario's over vogelpest gemaakt. We hebben bijvoorbeeld ook al voorzieningen dat ik als docent en mijn studenten thuis kunnen werken, in het geval van een epidemie.. In mijn appartement op de 13e verdieping heb ik zelfs een schuil'kelder'

NU echt weg
pi_36876331
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:50 schreef maartena het volgende:
Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat een regiment mariniers me komt ophalen als er weer eens een orkaan is hier (of een aardbeving/bosbrand in jouw geval). En Bush die over de streep gaat....
  woensdag 12 april 2006 @ 01:47:04 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36876731
quote:
Op woensdag 12 april 2006 01:13 schreef devzero het volgende:
Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat een regiment mariniers me komt ophalen als er weer eens een orkaan is hier (of een aardbeving/bosbrand in jouw geval). En Bush die over de streep gaat....
Die is al over de streep gegaan, alleen word het onder de welkomsmat bij het witte huis geveegd.
-
  woensdag 12 april 2006 @ 01:55:48 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36876783
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:37 schreef maartena het volgende:
Amerikanen staan er trouwens ook meer om bekend dat ze niet veel weten van andere landen, en dat klopt ook wel.... van Europa weten ze alleen oppervlakkig iets, maar ik kan uit ervaring vertellen dat dit trouwens met Nederlanders niet anders is wanneer het over de VS gaat. Zeker op Fok! is de kennis van de VS soms uitermate bedroevend....
Vraag een Europeaan maar eens om Alabama op de kaart aan te wijzen.
Ik denk dat minder dan 5% dat kan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 april 2006 @ 02:54:49 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36877064
quote:
Op woensdag 12 april 2006 01:55 schreef SeLang het volgende:
Vraag een Europeaan maar eens om Alabama op de kaart aan te wijzen.
Ik denk dat minder dan 5% dat kan.
Dat bedoel ik Men klaagt in Nederland wel eens dat Amerikanen de steden Kopenhagen en Amsterdam niet uit elkaar kunnen houden, maar een Nederlander weet waarschijnlijk ook niet precies waar nou Pittsburgh en Cleveland liggen en in welke staat dat nou ook alweer is....

Overigens: Ik kreeg vandaag eindelijk mijn Amerikaans paspoort opgestuurd en mijn certificaat terug. Nu ben ik echt 100% klaar met de handel en hoef ik me nooit meer zorgen te maken over immigratie in de VS.
-
pi_36877221
Hola, ik zit voor mijn afstuderen voor een half jaartje in Matagalpa, Nicaragua, geldt dat ook als in het buitenland wonen, of mag ik dan niet meedoen?
pi_36877373
quote:
Op woensdag 12 april 2006 03:30 schreef DivineJester het volgende:
Hola, ik zit voor mijn afstuderen voor een half jaartje in Matagalpa, Nicaragua, geldt dat ook als in het buitenland wonen, of mag ik dan niet meedoen?
Van mij wel, er wordt alleen door de mensen die voor vast in het buitenland wonen niet of nauwelijks op je gereageerd.
  woensdag 12 april 2006 @ 07:39:57 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36877756
Ik zou het willen klassificeren als "tijdelijk in het buitenland verblijvend". Er zit immers een vast einde aan, wat bij velen hier niet zo is.

Ik zie trouwens ook niet waarom ik niet zou reageren Mijn zus is ook zo'n iemand, alhoewel ze nu voor 3 jaar vast zit op Oost-Timor of all places, maar zij heeft 7 maanden in Argentinië gewoond, 6 maanden in Jordanië, 5 maanden in Indonesië, en diverse projecten van 3 weken tot 3 maanden in landen als Tunesië, Mexico, Kenia, Spanje, Italië, en ik vergeet vast een land.

Momenteel woont ze dus op Oost Timor, en gaat volgende maand voor 3 weken "even" naar Kenia voor een cursus om vervolgens terug te gaan naar Dili, Oost Timor. Ik denk dat ik dat voor haar - omdat het toch om 3 jaar gaat nu - wel als wonen wil beschouwen.

Mijn arme ouders... Zoon aan de ene kant van de wereld, Dochter aan de andere kant van de wereld.... en een 3e die nog best eens ergens heen zou kunnen gaan na zijn studie.
-
pi_36877771
quote:
Op woensdag 12 april 2006 07:39 schreef maartena het volgende:
Ik zou het willen klassificeren als "tijdelijk in het buitenland verblijvend". Er zit immers een vast einde aan, wat bij velen hier niet zo is.

Ik zie trouwens ook niet waarom ik niet zou reageren
Ik zeg het natuurlijk niet voor niks. Ik heb echt zwaar het gevoel alsof de mensen die voor vast in het buitenland wonen niet / nauwelijks reageren op de mensen die er tijdelijk wonen. Het enige waar er bij mij meende ik op is gereageerd was het neon gebeuren en de Supra foto. Vind ik niet erg verder maar toch jammer.
  woensdag 12 april 2006 @ 14:19:35 #89
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_36886646
Van mij mag iedereen die in het buitenland verblijft meedoen; je moet toch ergens beginnen? Het verschil met de expats die al een langere tijd niet meer in Nederland wonen is dat je meer gewend ben en andere vragen/bevindingen hebt.

Als iemand een interessante vraag heeft reageer ik wel, anders niet.
reset
  woensdag 12 april 2006 @ 14:21:16 #90
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_36886700
Mijn gastland en -stad heeft een bijzonder rijke historie en of je het nu wil of niet je wordt ermee geconfronteerd. Dit land is een voormalige wereldmacht die veel gebieden waar veel van de fok!expats wonen ooit heeft gekoloniseerd.

Omdat de UK geografisch zo dicht bij Nederland ligt en de cultuur enigszins aansluit, weten veel Nederlanders toch aardig wat van dit landje.

Ik heb toen ik hier net een aantal maanden woonde een essay over de Britten en hun theegewoonten geschreven, maar dat is niet helemaal afgekomen... Ik zag door de bomen het bos niet meer en wilde er ook geen boek van maken!

Daarnaast ben ik zeer geinteresseerd in de politieke geschiedenis van 1800-1900 en dan vooral de kijk van de libertarians. Ik woon zelfs in dezelfde buurt als JS Mill, een vooraanstaand politiek filosoof. (bij toeval)

Er is heel veel te zeggen over dit land, maar daar discussieer ik liever over dan dat ik erover schrijf. (misschien wel als ik met pensioen ga)
reset
  woensdag 12 april 2006 @ 14:53:37 #91
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36887775
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:19 schreef Individual het volgende:
Van mij mag iedereen die in het buitenland verblijft meedoen; je moet toch ergens beginnen? Het verschil met de expats die al een langere tijd niet meer in Nederland wonen is dat je meer gewend ben en andere vragen/bevindingen hebt.

Als iemand een interessante vraag heeft reageer ik wel, anders niet.
Precies, ik heb nooit echt gemerkt dat er onderscheid wordt gemaakt tussen 'permanente' en 'tijdelijke' expats

Ik zou ook voor een half jaartje naar Singapore gaan en nu dus haast 3 jaar..
  woensdag 12 april 2006 @ 17:00:47 #92
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_36892300
Maartena bedankt voor jou leuke bijdrage op wat je zegt dat de cultuur van de VS rijker is dan enkelen wel eens denken.
Ik zou veel kunnen beantwoorden over bv geografische ligging van stden in de VS, maar in welke staat? Nee dat lukt mij niet.

Over christelijke symbolen op auto's ahahahaha
Hier zie ik ze overal en tevens ook krijsjes en rozenkransjes aan de binnenspiegeltjes hangen. Ik doe daar niet aan mee.
De teksten die ik vaak zie zijn oa:
Deus e fiel (God is de enige)
Jesus e meu caminho (Jezus is mijn weg)
So Jesus (enkel Jezus)

En heel vaak zie ik ook een sticker op de auto's in de vorm van Nossa Senhora Aparecida, die plakken ze op de auto als ze naar de kathedraal in Aparecida zijn geweest (meen dat de Paus daar volgend jaar ook een bezoekje aan brengt).
Wat dat betreft zijn de mensen hier gelovig maar niet tot in extreme denkbeelden. Maar alles is wel gerelateerd aan God of Jezus. Ik erger me daar wel eens aan aar laat het wijselijk niet blijken. Zo heb ik wel eens een leuke discussie gehad met onze huishoudster over God en ons leven. Zij stond versteld van hoe ik erover denk

Wat ik opzich wel komisch vind is dat mij niets is gevraagd toen ik mijn permanente visum kreeg over de historie van het land. Al meen ik dat men nu wel bezig is om dit wel verplicht in te voeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinRommel op 12-04-2006 18:13:39 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:06:11 #93
110987 ErwinRommel
pi_36892463
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn ook online winkels te vinden die wereldwijd verschepen.... het is meestal alleen niet echt goedkoop.

http://www.typicaldutchstuff.com/ - verscheept wereldwijd. Maar niet echt goedkoop, 17 euro voor 1 kilo..... dat word nogal een dure kilo drop dan.
Dat is idd erg dure drop!!! Nee dan maar laten opsturen door familie in Nederland en Duitsland.
Ik zag een online winkel waar men voor Silvo gehaktkruiden rustig $3,50 vraagt, een zakje van 50 gram

Gelukkig heb ik die nog genoeg. Net zoals bv Aziatische en Indiaase kruiden zoals Tandoori Chicken, Goran Josh Tikka Massala.
Jusblokjes en poeder ook in overvloed evenals goulashkruiden, shoarmakruiden, bami en nasi kruiden, ketjapsaus, sajoerboontjes kruiden, satésaus van de "sjeng" in poedervorm en verder nog een halve grote pot calvé pindakaas, zure bommen, en pickwick thee. (thee hier is niet te zuipen).
  woensdag 12 april 2006 @ 17:57:13 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36893916
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Jezus e meu caminho (Jezus is mijn weg)
So Jezus (enkel Jezus)
In het Spaans is het Jesus. Is het in het Portugees met een z dan?

Je ziet hier ook veel Mexicanen die spaanse stickers hebben met uitspraken over Jezus trouwens, en ik weet zo even niet welke uitspraken veel gebruikt worden want veel spaans spreek ik niet.
-
  woensdag 12 april 2006 @ 18:13:02 #95
110987 ErwinRommel
pi_36894331
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:57 schreef maartena het volgende:

[..]

In het Spaans is het Jesus. Is het in het Portugees met een z dan?

Je ziet hier ook veel Mexicanen die spaanse stickers hebben met uitspraken over Jezus trouwens, en ik weet zo even niet welke uitspraken veel gebruikt worden want veel spaans spreek ik niet.
Caramba!!!
Ach ja idd. ff niet op gelet
Jesus is het idd.
pi_36896729
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Maartena bedankt voor jou leuke bijdrage op wat je zegt dat de cultuur van de VS rijker is dan enkelen wel eens denken.
Ik zou veel kunnen beantwoorden over bv geografische ligging van stden in de VS, maar in welke staat? Nee dat lukt mij niet.

Over christelijke symbolen op auto's ahahahaha
Hier zie ik ze overal en tevens ook krijsjes en rozenkransjes aan de binnenspiegeltjes hangen. Ik doe daar niet aan mee.
De teksten die ik vaak zie zijn oa:
Deus e fiel (God is de enige)
Jesus e meu caminho (Jezus is mijn weg)
So Jesus (enkel Jezus)

En heel vaak zie ik ook een sticker op de auto's in de vorm van Nossa Senhora Aparecida, die plakken ze op de auto als ze naar de kathedraal in Aparecida zijn geweest (meen dat de Paus daar volgend jaar ook een bezoekje aan brengt).
Wat dat betreft zijn de mensen hier gelovig maar niet tot in extreme denkbeelden. Maar alles is wel gerelateerd aan God of Jezus. Ik erger me daar wel eens aan aar laat het wijselijk niet blijken. Zo heb ik wel eens een leuke discussie gehad met onze huishoudster over God en ons leven. Zij stond versteld van hoe ik erover denk

Wat ik opzich wel komisch vind is dat mij niets is gevraagd toen ik mijn permanente visum kreeg over de historie van het land. Al meen ik dat men nu wel bezig is om dit wel verplicht in te voeren.
Die symbolen, daar wordt je hier ook mee dood gegooid, net als met christelijke kerken en kerkgebouwen trouwens. Ze hebben hier, als aanvulling op de vele politieke muurschilderingen waarin je opgeroepen wordt op een kandidaat voor het burgemeesterschap te stemmen zelfs teksten als: Jesus, su Mejor Opción (Jezus, je beste keus). En verder nog dingen als
Siempre Jesus,
Jesus es su benedición,
Vaya con Jesus y vaya bien.

Verder valt het me op dat, hoewel nagenoeg allemaal op de katholieke leest geschoeid, de kerk hier nogal versplinterd lijkt, met tientallen varianten als de 7e dags adventisten, Ware Christenen, en meer van zulks.
Een mooie discussie hier is ook dat men zich niet wil blootstellen aan verleidingen, niet dat hun geloof niet sterk is, maar ze wilen ze toch liever niet zien.

Maar ze zijn inderdaad ook hier niet dwingend met hun christendom, en hoewel erg aanwezig stoor ik me er dan ook maar niet aan. Behalve als op zondagochtend er autos door de straat rijden met luidsprekers op het dak die het Woord Gods verkondigen, laat een mens rustig slapen denk ik dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door DivineJester op 12-04-2006 19:40:56 ]
pi_36897483
Bleef het overigens maar bij stickers op autoos. Ik vind deze special tag nog wel de walgelijkste (want de organistatie is anti-abortus en de meeste mensen die dat ding kopen willen ook hun een anti-abortus mening voorschotelen aan de rest van de weg gebruikers)
  woensdag 12 april 2006 @ 20:04:02 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36897672
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:58 schreef devzero het volgende:
Bleef het overigens maar bij stickers op autoos. Ik vind deze special tag nog wel de walgelijkste (want de organistatie is anti-abortus en de meeste mensen die dat ding kopen willen ook hun een anti-abortus mening voorschotelen aan de rest van de weg gebruikers)
[[url=http://www3.hsmv.state.fl.us/Intranet/dmv/specialtytags/graphics/choose%20life.jpg]afbeelding][/url]

Op de route naar mijn werk staat bij de snelweg afslag altijd een vrouwtje van een jaar of 60 met anti abortus borden en folders etc.... ze staat er 1 keer per week, meestal op donderdag of vrijdag. Ach... ze hebben een doel in hun leven denk ik dan. Hun keus, niet de mijne
-
  woensdag 12 april 2006 @ 20:08:13 #99
110987 ErwinRommel
pi_36897816
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:35 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Maar ze zijn inderdaad ook hier niet dwingend met hun christendom, en hoewel erg aanwezig stoor ik me er dan ook maar niet aan. Behalve als op zondagochtend er autos door de straat rijden met luidsprekers op het dak die het Woord Gods verkondigen, laat een mens rustig slapen denk ik dan.
Hoe herkenbaar
Ook hier rijdt men rond met speakers gemonteerd op de auto's om toch maar naar HUN "kerk" te gaan. En vroeg gdv!!!!
Om 8 uur op de zondag terwijl ik heerlijk onder dons behoor te liggen staren mijn 2 bruine kijkers al ergerend naar het plafond.

Ook hier heb je die verscheidenheid in diverse kerken, zoveel zelfs dat een A4tje niet genoeg is om ze te noemen. Ik noem het uitbuiterij want de "priesters" verdienen grof geld hieraan over de ruggen van de arme mensen die er nog intuinen ook.
  woensdag 12 april 2006 @ 20:16:58 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36898139
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Ook hier rijdt men rond met speakers gemonteerd op de auto's om toch maar naar HUN "kerk" te gaan. En vroeg gdv!!!!
Om 8 uur op de zondag terwijl ik heerlijk onder dons behoor te liggen staren mijn 2 bruine kijkers al ergerend naar het plafond.

Ook hier heb je die verscheidenheid in diverse kerken, zoveel zelfs dat een A4tje niet genoeg is om ze te noemen. Ik noem het uitbuiterij want de "priesters" verdienen grof geld hieraan over de ruggen van de arme mensen die er nog intuinen ook.

En ik dacht dat de VS erg waren met hun religieuze ongein..... Gaan ze daar serieus met auto's rondrijden met speakers om ze naar hun kerk te lokken?

Dat is inderdaad geen gein zo vroeg op de zondagochtend, zeker niet als je de vorige avond lekker bent doorgezakt!
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')