Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wanneer ze weer wat meer doorbreken. Ze hebben een tijd terug toen wel de Buzz award gewonnen, maar vooralsnog blijft het bij (soms wel erg) kleine zaaltjes en hier en daar een klein podium op een festival (iig. Bevrijdingspop). Wat op zich absoluut zijn charmes heeftquote:Op woensdag 7 februari 2007 01:01 schreef broer het volgende:
Erg, erg leuk, dat Roosbeef. Ik heb ze nu in totaal een keer of zes, zeven, acht gezien en ik ben elke keer weer onder de indruk van Roos. De rest van de band is tamelijk inwisselbaar, maar Roos is uniek.
Ze mogen wat mij betreft nog even 'low profile' blijven. Over een jaar of twee mag het grote publiek met hen kennismaken. Dan zijn ze er wel klaar voor, denk ik.
Ze is nog niet zo heel lang geleden achttien geworden, dacht ik.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:06 schreef Litso het volgende:
Maargoed, ze is volgens mij ook een aantal jaar jonger dan ik
Die heb ik geloof ik gemist.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:15 schreef broer het volgende:
Grappig trouwens dat je haar in Zwolle hebt gezien. Daar was ik ook bij. En in Roosje heb ik haar ook een keer gezien. Tijdens de finale van Kaf & Koren, of zo. Geloof ik.
Kan wel kloppen, ze zat op school geloof ik 1 of 2 klassen lager dan ik.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:14 schreef broer het volgende:
[..]
Ze is nog niet zo heel lang geleden achttien geworden, dacht ik.
Ze heeft zo'n beetje alle grote prijzen gewonnenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:12 schreef bigshadow het volgende:
Toch afsluiten met een positieve noot. Ze is jong, heeft blijkbaar talent want ze heeft de grote prijs gewonnen,
Ik vind juist dat ze een geweldige stem heeftquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:50 schreef NiekL het volgende:
Ik vind het leuke muziek, maar ik vind de zangeres zo'n vreselijk irirtante stem hebben
quote:ben onder invloed van jou
en alle liedjes op de radio lijken heel veel op elkaar
maar ik zing nu alles mee, vind de gekste dingen mooi
zelfs Blof die brak bij mij een snaar
[..]
maar ik zing nu alles mee, vind de gekste dingen mooi
zelfs Xander de Buisonje die brak bij mij een snaar
Klopt.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:27 schreef ranja het volgende:
Volgens mij is er ook geen tussenweg, je vind het geweldig mooi of geweldig slecht
Zo blijkt.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:27 schreef ranja het volgende:
Volgens mij is er ook geen tussenweg, je vind het geweldig mooi of geweldig slecht
En het hele album is te horen op de Luisterpaal.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De eerste single is Onder invloed, te horen op haar Myspace: http://www.myspace.com/roosbeef
Mooi. Vanavond even beluisteren.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:30 schreef broer het volgende:
[..]
En het hele album is te horen op de Luisterpaal.
Je moet het wel in cd kwaliteit horen en niet in luisterpaal kwaliteitquote:Op donderdag 18 december 2008 14:16 schreef broer het volgende:
Ik vind het album een beetje tegenvallen, eigenlijk. Het is niet zo fris en fruitig als ik had verwacht.
Op de Luisterpaal kun je niet horen of het goed geproduceerd is, inderdaad. Maar je kunt er natuurlijk wel melodieën en structuren beoordelen. En die vallen me een beetje tegen.quote:Op donderdag 18 december 2008 14:38 schreef ranja het volgende:
Je moet het wel in cd kwaliteit horen en niet in luisterpaal kwaliteit
Dat hoor ik meer.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:45 schreef Vrieskist het volgende:
Beetje Spinvis/Krang maar dan vrouwelijker
Ach kom, dat soort stupide vergelijkingen. Je lijkt wel een mislukte recensent.quote:
M'n chick vind het geschreeuw, ik vind het echt heerlijke muziek, leuke teksten. Geweldig gewoon.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Zo blijkt.
Ik heb nog niemand gehoord die het wel aardig vindt. Het is steeds heel tof of ongelooflijk kut.
Ik ga voor die eerste
Debuutalbum is goed
Linkje van tourdates? Ik wil haar wel live meemaken tbhquote:Op dinsdag 23 december 2008 19:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Jammer dat ze tijdens de tour die in februari start niet verder deze kant op komt dan Amsterdam/Haarlem.
http://www.myspace.com/roosbeefquote:Op woensdag 24 december 2008 16:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Linkje van tourdates? Ik wil haar wel live meemaken tbh
Mij klinkt het heel normaal in de oren hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:24 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Het zal wel dialect zijn, maar het klinkt mij heel bizar in de oren
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De cd-presentatie maandag in Paradiso is uitverkocht.
Ik had het ook zeker niet verwacht.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Wordt ze een beetje gehypet ofzo? Paar weken geleden in Ekko was het ook wel druk maar niet vol. En in Ekko past nog niet de helft van Paradiso.
Ze wordt de laatste tijd nogal vaak gedraaid op Kink FM, meer weet ik niet...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Wordt ze een beetje gehypet ofzo? Paar weken geleden in Ekko was het ook wel druk maar niet vol. En in Ekko past nog niet de helft van Paradiso.
quote:Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef DeBastaard het volgende:
Ik wilde ook gaan, maar toen bedacht ik me... "Ik heb smaak voor goede muziek, dus ik ga maar niet". En ik ben ook niet gegaan
Tijd voor een herevaluatie zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, ik word ertoe gedwongen door mijn uitmuntende smaak.
Nergens voor nodig, ik vermaak me prima met de cd.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:28 schreef godigita het volgende:
[..]
Tijd voor een herevaluatie zou ik zeggen.
Onze dank is groot.quote:De huisregels van het MuziekforumDe algemene Fok! policy Laat mensen en hun muzieksmaak in hun waarde, hou er rekening mee dat meningen verschillen Gebruik argumenten, geen kotssmileys
O god, het is de kift.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:20 schreef godigita het volgende:
Ze is nu op KinkFM bij Jan Douwe Kroeske, men, ze heeft echt niets zinnigs te zeggen. Maar dat is niet zo'n verrassing, met zulke muziek.
*edit: Ik had alleen nog maar de single gehoord, ze draaien nu meer dingen... jullie luisteren dit vrijwillig?![]()
ja stomme kut doos dat is normaal dat je iets of iemand een spuit krijgt zonder verdoving! Heb nog nooit anders meegemaakt in ieder gevalquote:de boerderij krijgt een spuitje...
zonder verdoving....
Dat interview in Vrije Geluiden had dat ook al. Daarom verbaas ik me wel hoe zij zulke geniale teksten kan schrijven.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:25 schreef Cynic het volgende:
Net ook het interview op Kink gehoord.
Moeizaam verhaal zeg...
ja hoor de volgende is op de teentjes getrapt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:21 schreef pfaf het volgende:
![]()
Godskolere, hoe kun je in vredesnaam de teksten van Blof (:')!) vergelijken met die van Roos? Ingewikkelder? De teksten van Roos blinken juist uit in de eenvoud en simpele oprechtheid.
“Sorry hoor maar dit noem ik geen muziek meer.” En met deze zin maak je je post sowieso niet serieus te nemen.
is geen adoratie topic toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:35 schreef Litso het volgende:
Dat je het niks vindt kan ik me voorstellen, maar wat een kansloze bedoening weer om het op zo'n manier af te kraken
En wat is daar mis mee? Luister je altijd 3fm ofzo?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:45 schreef LeonH het volgende:
[..]
ja hoor de volgende is op de teentjes getrapt.
Teksten slaan bij beide artiesten in 9 van de 10 gevallen nergens op.
Heb me ook een beetje ingelezen en las dat boerderij geval er over gaat dat ze daar heeft gewoond ofzoiets en dat ze dat tegen de vlakte willen brengen... Daar is vast en zeker een betere tekst op te verzinnen denk ik dan.
"Artiesten" die zo "zingen" kan ik niet serieus nemen... laat staan de mensen die het luisteren.
Maar ach als het zo succesvol kan zijn ga ik me nu Garageband opstarten en een heel zielig liedje vals inzingen over een elastiekje wat me laatst is kapotgegaan
En dit. Komop. Hoe achterlijk ben je?quote:"Artiesten" die zo "zingen" kan ik niet serieus nemen... laat staan de mensen die het luisteren.
Waarom ga je dan met ze in discussie?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:45 schreef LeonH het volgende:
"Artiesten" die zo "zingen" kan ik niet serieus nemen... laat staan de mensen die het luisteren.
niet altijd, maar wel minder aangezien de muziek programmering daar ook niet meer is wat het ooit was. En dit draaien draagt daar zijn steentje aan bijquote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef pfaf het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Luister je altijd 3fm ofzo?
[..]
En dit. Komop. Hoe achterlijk ben je?
ik geef mijn mening over Roosbeef in dit topic, dat mensen daar op reageren kan ik niks aan doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarom ga je dan met ze in discussie?
quote:
Volgens mij nam jij hem niet serieus, maar goed. Zoals ik al zei: je vind Roosbeef geweldig goed of geweldig slecht, een tussenweg is er niet. En dat is op zich al knapquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:15 schreef pfaf het volgende:
Maar iemand die een íets afwijkende muzieksmaak heeft, neem je al niet meer serieus?
In dit geval gaat het niet om "iets afwijkend"quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar iemand die een íets afwijkende muzieksmaak heeft, neem je al niet meer serieus?
Waarom was je daar heen gegaan dan?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:41 schreef AlbionToArcadia het volgende:
Gister naar dr cd-presentatie geweest in de Melkweg.
Nou, als dit al érg afwijkend ik daag ik je uit eens de wijde, wilde muziekwereld in te duiken.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:47 schreef LeonH het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet om "iets afwijkend"
En dan gaat het mij voornamelijk over de onderste twee. Blijf alsjeblieft normaal reageren, je vindt het niks: dat mag, dan hoef je nog niet te gaan schelden. Je vindt het wel leuk: dat mag, maar ga daarom mensen die het niet leuk vinden niet voor debiel verslijten. Maar vooral: hou op met op elkaar te hakketakken.quote:De huisregels van het MuziekforumDe algemene Fok! policy Laat mensen en hun muzieksmaak in hun waarde, hou er rekening mee dat meningen verschillen Gebruik argumenten, geen kotssmileys
Doe ik al heel lang op mijn manier. Als ik dat niet deed had ik hier misschien nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou, als dit al érg afwijkend ik daag ik je uit eens de wijde, wilde muziekwereld in te duiken.
Was wel benieuwd, eens kijken of het wat is kan geen kwaad... kon toch gratis naar binnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Waarom was je daar heen gegaan dan?
3FM pleb meldt zichquote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:42 schreef pfaf het volgende:
Wat dat betreft ben ik één ding met 'm eens: dat de 3fm-DJ's haar verder links laten liggen.. Wellicht dat het 3fm-plebs dit topic dan met rust laat.
Maar jij gaat ook naar Lowlands, dus ben je wel apartere muziek gewend.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
3FM pleb meldt zichen Roosbeef is
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar jij gaat ook naar Lowlands, dus ben je wel apartere muziek gewend.
Ik ben nog steeds helemaal hoteldebotel. Wát een teksten, van zo'n jong meisje.![]()
kun je nagaan ik zag haar in 2005 al op Appelpopquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds helemaal hoteldebotel. Wát een teksten, van zo'n jong meisje.![]()
Ik vind de teksten ook wel mooi, leuk en bijzonder, maar laten we het alsjeblieft wel binnen proporties houden. Ze zijn grappig en, wat net ook zei, heel concreet en in zijn simpele eenvoud vaak mooi, maar de nobelprijs voor de literatuur zal ze er niet voor krijgen, hoewel ze Dylan er ook al jaren eentje in zijn maag proberen te splitsen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |