quote:Telegraaf schreef:
Bidden voor hartpatiënten helpt niet
LONDEN - Bidden voor hartpatiënten helpt niet, en kan verrassend genoeg zelfs een negatief effect hebben. Dat is de uitkomst van een onderzoek van een Amerikaans medisch instituut in samenwerking met christelijke organisaties, zo meldde het Britse wetenschapsblad New Scientist vrijdag op zijn website.
De wetenschappers onderzochten ruim 1800 patiënten die een bypassoperatie hadden ondergaan. Christelijke organisaties baden voor slechts een deel van de proefpersonen. De artsen en de patiënten wisten niet voor wie. Van degenen voor wie werd gebeden, kreeg 52 procent binnen een jaar een of meer complicaties. Van de andere groep was dat 51 procent, een verwaarloosbaar verschil.
Een derde groep patiënten kreeg van tevoren te horen dat voor hen zou worden gebeden. Van hen kreeg 59 procent binnen een jaar complicaties. Volgens de onderzoekers is dat wel een significant verschil. De enige verklaring die ze kunnen bedenken, is dat hartpatiënten wellicht extra stress voelen als zij weten dat anderen voor hen bidden.
Precies!quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:28 schreef Sight_key het volgende:
Je praat gewoon tegen jezelf
Je bent echt tegen jezelf aan het praten, neem dat maar van mij aan. Is natuurlijk mooi dat je jezelf helpt, maar ga niet God onterecht de eer geven.
Jij bent het die tegen jezelf praat en die jezelf rust geeft en advies geeft.
God is een denkbeeldig vriendje, zoals je vroeger een teddybeer had. Alleen zit het in je hoofd, tussen je oren.
Volgens mij is ook de hele bijbel gebaseerd op een illusie. Mensen met teveel fantasie ook. Fantasie is niets mis mee, maar goed. Je moet niet een groot geloof verspreiden dat tijdsverspilling is. Jezus had ook waanbeelden. Jezus zou op dit moment worden opgenemen in een inrichting. Maar toen was het anders, toen waren mensen nog goedgelovig.
En vooral geen sektes in het leven gaan roepen
Bidden helpt niet, een heilig leven leiden helpt niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:34 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Precies!
Het zou me ook wel sterk lijken als bidden voor een ander zou helpen. Wat zeg je dan tegen de mensen voor wie wel wordt gebeden, maar die toch overlijden? Ik zie Petrus daarboven al staan: "Jantje, met slechts 10 gebeden ben jij DE ZWAKSTE SCHAKEL... Tot ziens!".
Je zegt nu dat het leven bij God beter is dan hier, waarom ga je dan niet werken aan een beter leven hier op aarde? Een betere wereld begint bij jezelf en niet bij God. God heeft zich nooit wat aangetrokken van deze wereld, daarom twijfel ik sowieso aan zijn bestaan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:42 schreef CarlosValderrama het volgende:
Hoe kan ik het zelf zijn als ik voor iemand anders bid, die vervolgens door God geholpen wordt?? Kromme logica, lijkt me. Maar goed, dat vind je ook van bidden. Misschien zou je het zelf eens moeten proberen!!
En, bidden voor mensen die toch overlijden: Als ik bid, vraag ik ook of God wil doen wat Hij het beste vind voor iemand. Als iemand toch overlijd, ondanks vele gebeden, is dat beter. Diegene komt dan hopelijk bij God, vanwege zijn/haar geloof, dat is toch veel beter dan dit leven hier op aarde!!
Ik vertrouw er op dat Hij het goede doet voor de mensen waar ik voor bid en vraag Hem dat dan ook. My trust is in Him!
Laat ik beginnen met te zeggen dat het niet mijn bedoeling is om gelovigen als dom of iets dergelijks te bestempelen. Iedereen mag van mij geloven wat hij wil, zo lang hij dat niet aan anderen (waaronder mijzelf) opdringt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:42 schreef CarlosValderrama het volgende:
Hoe kan ik het zelf zijn als ik voor iemand anders bid, die vervolgens door God geholpen wordt?? Kromme logica, lijkt me. Maar goed, dat vind je ook van bidden. Misschien zou je het zelf eens moeten proberen!!
En, bidden voor mensen die toch overlijden: Als ik bid, vraag ik ook of God wil doen wat Hij het beste vind voor iemand. Als iemand toch overlijd, ondanks vele gebeden, is dat beter. Diegene komt dan hopelijk bij God, vanwege zijn/haar geloof, dat is toch veel beter dan dit leven hier op aarde!!
Ik vertrouw er op dat Hij het goede doet voor de mensen waar ik voor bid en vraag Hem dat dan ook. My trust is in Him!
Juist, te veel christenen zien God als een soort Sinterklaas hoog in de hemel en als zij niet het verlangde geschenk krijgen dan worden ze boos en stampen ze met hun voetjes op de grond.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:07 schreef JoZzephus het volgende:
Bidden werkt niet..wat is bidden dan? met je knietjes in de *kuch*kerk op zo'n houten bankje pijn lijden en handjes gevouwen een (smeek) verzoekje bedenken naar god in de hoop dat die het voor je inwilligt? is dat de Ghristelijke variant?
je kan beter wanneer je iets verlangt vooraf dankbaar zijn, net doen of het al zo is..je moet het al visueel voorstellen van wat je wilt en dankbaar zijn..eigenlijk ben je al aan het "zijn" voordat het dus gebeurt..zo werkt het dus..dat bidden wat die kerkmeneertjes bedoelen werkt echt niet hoor..je kunt dan net zo goed tegen een muur lullen.
ik wil dit ik wil dat werkt ook niet, maar dat wist je natuurlijk al.
vooraf dankbaar zijn, niet gespeeld dankbaar zijn maar echt gemeend (en weten/geloven/vertrouwen dat het gaat gebeuren) anders neem je je ziel in de maling, en die kan je niet in de maling nemen...tenzij je jezelf in de maling wilt nemen.
God kan zijn plan nog altijd wijzigen naar aanleiding van het gebed van mensen. Daar zijn in de bijbel enkele situaties van terug te vinden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:54 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Laat ik beginnen met te zeggen dat het niet mijn bedoeling is om gelovigen als dom of iets dergelijks te bestempelen. Iedereen mag van mij geloven wat hij wil, zo lang hij dat niet aan anderen (waaronder mijzelf) opdringt.
Over wat je hierboven zegt: je zegt zelf min of meer dat bidden geen nut heeft, aangezien God toch doet wat hij zelf wil (hem het beste lijkt). Het enige wat je dus doet door te bidden is Hem vragen of hij wel doet wat hij beloofd heeft. En je weet wat er gebeurt met kindjes die vragen...
ook kuch, ik hoef absoluut niet met m'n knietjes ergens op te liggen/zitten/hangen, whatever om te kunnen bidden. Weet je wat bidden is? Bidden is praten met God. Niet alleen maar verlanglijstjes afwerken en smeken of Hij asjeblieft je schoentje vullen met alles wat lekker en leuk is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:07 schreef JoZzephus het volgende:
Bidden werkt niet..wat is bidden dan? met je knietjes in de *kuch*kerk op zo'n houten bankje pijn lijden en handjes gevouwen een (smeek) verzoekje bedenken naar god in de hoop dat die het voor je inwilligt? is dat de Ghristelijke variant?
je kan beter wanneer je iets verlangt vooraf dankbaar zijn, net doen of het al zo is..je moet het al visueel voorstellen van wat je wilt en dankbaar zijn..eigenlijk ben je al aan het "zijn" voordat het dus gebeurt..zo werkt het dus..dat bidden wat die kerkmeneertjes bedoelen werkt echt niet hoor..je kunt dan net zo goed tegen een muur lullen.
ik wil dit ik wil dat werkt ook niet, maar dat wist je natuurlijk al.
vooraf dankbaar zijn, niet gespeeld dankbaar zijn maar echt gemeend (en weten/geloven/vertrouwen dat het gaat gebeuren) anders neem je je ziel in de maling, en die kan je niet in de maling nemen...tenzij je jezelf in de maling wilt nemen.
Ik weet niet hoe lang de uitvoering duurt, hopenlijk wordt het geen 'lijdensweg'.quote:Ich armer Mensch, ich armer Sünder
Steh hier vor Gottes Angesicht.
Ach Gott, ach Gott, verfahr gelinder
Und geh nicht mit mir ins Gericht!
Erbarme dich, erbarme dich,
Gott, mein Erbarmer, über mich!
God is in dit geval dus hetzelfde als een Gidsquote:Op zaterdag 8 april 2006 21:17 schreef CarlosValderrama het volgende:
[..]
ook kuch, ik hoef absoluut niet met m'n knietjes ergens op te liggen/zitten/hangen, whatever om te kunnen bidden. Weet je wat bidden is? Bidden is praten met God. Niet alleen maar verlanglijstjes afwerken en smeken of Hij asjeblieft je schoentje vullen met alles wat lekker en leuk is.
Ik kan aan God al m'n problemen kwijt. Dat alleen al geeft rust. Net zo als dat het prettig is je problemen bij een mens ff kwijt te kunnen. Maar God vertelt het aan niemand door, dat is erg prettig. Plus het feit dat Hij me daarbij altijd rust geeft.
Daarnaast wil ik Hem betrekken bij alles wat ik doe in m'n leven, hoe klein het ook is, maakt niet uit. Ik leef met Hem, ik wandel met Hem, ik probeer dat in een constant gebed te doen. En dan maakt het echt niet uit hoe ik daarbij sta of loop. Ik heb niks nodig om met Hem te kunnen praten.
nou dan doe je dat toch niet, dan doen die anderen het maar lekker, wat jij?quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:17 schreef CarlosValderrama het volgende:
ook kuch, ik hoef absoluut niet met m'n knietjes ergens op te liggen/zitten/hangen, whatever om te kunnen bidden.
eh...ja.quote:Weet je wat bidden is?
praten met god, praten met jezelf, één pot nat.quote:Bidden is praten met God.
nee, niet alléén dat he, maar wel een béétje verlanglijstjes afwerken en smeken.quote:Niet alleen maar verlanglijstjes afwerken en smeken
ok dan, een sort of psychiater maar dan onzichtbaar en zo.quote:Ik kan aan God al m'n problemen kwijt.
jawel hoor, god gaf laatst jouw problemen aan mij door, is ie nu een verrader? ik vertel het heus niet verder hoor.quote:Net zo als dat het prettig is je problemen bij een mens ff kwijt te kunnen. Maar God vertelt het aan niemand door, dat is erg prettig.
ik zou ook graag wat rust kunnen gebruiken..vertel eens even, hoe krijg ik die rust? gewoon even bidden en vragen of god voor rust kan zorgen?quote:Plus het feit dat Hij me daarbij altijd rust geeft.
betrek je hem er ook bij wanneer je aan je piemel trekt?quote:Daarnaast wil ik Hem betrekken bij alles wat ik doe in m'n leven, hoe klein het ook is, maakt niet uit.
is goed man..ik plaag je maar een beetje.quote:Ik leef met Hem, ik wandel met Hem, ik probeer dat in een constant gebed te doen. En dan maakt het echt niet uit hoe ik daarbij sta of loop. Ik heb niks nodig om met Hem te kunnen praten.
Alleen omdat jij het zo niet ervaart is het onmogelijk?? Klinkt erg kortzichtig! Waarom vraag je niet eens een keer door bij die mensen, ipv je conclusie meteen klaar te hebben??quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:16 schreef Sight_key het volgende:
Was ff op die site van Carlos. En dan hebben ze het daar erover hoe je je leven doet opvullen. En dat doen ze door God. En dan vraag ik me af. Hoe is het mogelijk dat God je leven doet opvullen? Dat is toch onmogelijk??? En als ik mensen hoor praten over God, van die streng gelovigen dan vind ik dat ook van die zwevers, die zijn totaal niet aanwezig.
We helpen elkaar, zoveel als mogelijk is. En dat doen we ook door elkaar bij God te brengenquote:Mijn leven wordt opgevuld door eigen bezigheden en zoeken naar een uitweg en zoeken naar oplossingen en ook naar mogelijkheden. Problemen bekijken ook.
God doet dat toch niet??? Die Christenen, helpen die elkaar wel als ze problemen hebben? Of gaan ze richting hun enige vriendje God?
God is geen lucht, God is alles! God geeft jou zelfs lucht! Wees blij!quote:God die het leven opvult, laat me niet lachen zeg. God is lucht, en lucht vult niet.
Whisky gaat er bij mij ook wel in hoor, maar als dat de opvulling van m'n leven zou zijn, zou ik heel veel medelijden met mezelf krijgen! Als whisky, vrouwen, lotto en een sigaar roken het leven is.... echt leeg!quote:Het leven vul je op door bezig te zijn en ook door geld te verdienen. De lotto winnen, lekker een glas whiskey drinken en een dikke sigaar roken. Mooie vrouwen en nog meer.
Wat zal ik zeggen.... hoe komt het dat je zo gefrustreerd over God doet?? Hij staat garant voor jou, als je Hem tenminste wilt hebben! Als je wel in de duivel gelooft, waarom dan niet in God? De duivel zal je veel welvaart kunnen geven, maar uiteindelijk is zijn enige doel om je bij God vandaan te houden en om je te winnen voor zijn 'koninkrijk', de hel.quote:God staat nergens voor. Misschien denken ze dat ze naar het paradijs gaan straks, nou dan kies ik ervoor om nu te leven zonder God en dan mag je dat paradijs in je reet stoppen. Dan laat ik me liever verleiden door de duivelDie heeft tenminste smaak en staat garant voor kwaliteit en welvaart en nog meer. God staat nergens garant voor. Dan zou ik zelfs mijn ziel verkopen, maar of dat te ver gaat weet je niet. In ieder geval kies ik voor meer mogelijkheden en dan kun je het ook het rode pilletje noemen van the matrix
En dan verkoop ik mijn ziel dus. Om alles te krijgen wat ik wil. Dan kan ik zelfs hebberig gaan worden. Erg hebberig.
Zonder God zou jij nog geen scheet kunnen laten, laat staan een paradijs bouwen!quote:Het is de bedoeling dat de mensheid een eigen paradijs opbouwt. Dan is God al helemaal zinloos.
De duivel zal blij zijn dit van je te horen. God niet, ik ook niet. Daarom heb ik zojuist voor je gebeden, of je het nou leuk vind of niet. Vertrouw liever op God, uiteindelijk zal blijken dat Hij er voor je is!!! Altijd!quote:En wie weet is het wel de duivel die straks staat voor een gezond klimaat en voor de redding. Dat het de duivel is die goed is. Dat het Christendom de duivel altijd heeft afgeschilderd als slecht zijnde maar dat de duivel deze hel laat branden voor eeuwig. Dat de duivel zorgt voor het eeuwige leven en het paradijs. Dat de duivel zorgt voor alles.
Dat de duivel staat voor alles dus.
En dan verkoop ik graag mijn ziel. En dan doe ik graag onderhandelen met de duivel. Als hij mijn ziel wilt hebben dan mag hij een bod doen daarop. Het liefst een paar miljard en dan doe ik wat hij wilt. Dan puzzel ik verder en dan weet ik ook dat het helemaal geen kwelling is. Het is een zege om de duivel te dienen denk ik.
Want die heeft tenminste smaakEn oog voor detail en voor kwaliteit ook.
Wat bedoel je met een Gids?? Zo'n reisleider typetje?? Iedere vergelijking met God gaat sowieso mank, maar een gids..? Neuh...quote:Op zondag 9 april 2006 02:14 schreef AlttC het volgende:
[..]
God is in dit geval dus hetzelfde als een GidsOf in ieder geval lijkt het best op elkaar, we noemen het alleen anders en gaan er verschillend mee om denk ik.
Ik mag met alles bij Hem komen, dus ook met iets wat ik verlang.quote:Op zondag 9 april 2006 14:01 schreef JoZzephus het volgende:
nee, niet alléén dat he, maar wel een béétje verlanglijstjes afwerken en smeken.
[..]
Is goed jongen.....quote:jawel hoor, god gaf laatst jouw problemen aan mij door, is ie nu een verrader? ik vertel het heus niet verder hoor.
[..]
"Gewoon" even bidden ja. Maar wel tot God. Dat is feitelijk niet hetzelfde als tegen mezelf praten. Aan mezelf heb ik niet zoveel hoor, aan God heel veel. Ik daag je uit, bid eens tot God!!!quote:ik zou ook graag wat rust kunnen gebruiken..vertel eens even, hoe krijg ik die rust? gewoon even bidden en vragen of god voor rust kan zorgen?
feitelijk praat je tegen jezelf, de antwoorden die je krijgt relateer jij aan god alleen het is je eigen herinnering (weten) die jouw dat verteld..jij noemt dat god, anderen noemen het een gids, eigenlijk is het één pot god/nrg/intell.bewustzijn...en gOD of hEM met hoofdletters zijn echt niet nodig hoor..doe je dat uit respect, vanuit je angst of omdat de meesten het zo doen en jij dit automatisch overneemt?
[..]
Dank je wel!! Het gaat best hoor, het kost niet veel moeite!! Doe ook eens een poging joh!quote:is goed man..ik plaag je maar een beetje.
succes met bidden.![]()
je mag?quote:Op zondag 9 april 2006 14:44 schreef CarlosValderrama het volgende:
Ik mag met alles bij Hem komen, dus ook met iets wat ik verlang.
nee dank je, ik heb mijn eigen ritueel..quote:"Gewoon" even bidden ja. Maar wel tot God. Dat is feitelijk niet hetzelfde als tegen mezelf praten. Aan mezelf heb ik niet zoveel hoor, aan God heel veel. Ik daag je uit, bid eens tot God!!!
respect hoor je te verdienen vind ik, de bijbel is een verhaal wat verteld wordt..een verhaal, het grootste verhaal ooit bedacht door een few peopletjes.quote:Ik schrijf God en Hemen Hij met een hoofdletter vanwege mijn respect voor Hem en ook omdat Hij zich zo in de bijbel bekend maakt. En om het verschil met mensen aan te geven natuurlijk.
ik doe niets anders alleen doe ik het op een andere manier dan jij het doet...quote:Dank je wel!! Het gaat best hoor, het kost niet veel moeite!! Doe ook eens een poging joh!
Wie ben jij verder, ik spreek wel is met godquote:Op zondag 9 april 2006 23:12 schreef CarlosValderrama het volgende:
Jammer hoor, dat je zo snel opgeeft, JoZzephus!
Is dat niet je 2de persoonlijkheid ipv god?quote:Op maandag 10 april 2006 01:33 schreef newsman het volgende:
[..]
Wie ben jij verder, ik spreek wel is met god![]()
Jij denkt dat je zeker beter bent.
Hou maar op met bidden, ik ben er ookquote:
Oh, God, daar is die engerd ook nogquote:Op maandag 10 april 2006 02:10 schreef Morwen het volgende:
[..]
Hou maar op met bidden, ik ben er ook![]()
Maar goed, bidden, ik denk dat het vanuit een goed hart met zuivere bedoelingen wel kan helpen puur omdat je een positieve instelling hebt. En eigenlijk beantwoord je je eigen vraag of wens. Imo is bidden zoiets als "dingen op een rijtje" zetten waardoor de oplossing zich vanzelf aandient.
Als men daar het woordje God aan toe willen voegen......prima, als het maar werkt, toch.![]()
Mja, das niet bepaald positief hehquote:
Ik bid dagelijks dat Morwen ook op www.v-o-l.nl komt. En inderdaad... het helpt nietquote:Op maandag 10 april 2006 02:13 schreef Morwen het volgende:
[..]
Mja, das niet bepaald positief heh![]()
Ow en voor anderen bidden. Tjsa, wie weet, in ieder geval leef je mee en dat is al heel wat vaak![]()
Zolang jij mij een engerd loopt te noemen, gaat God echt niet naar jou luisteren hoorquote:Op maandag 10 april 2006 02:19 schreef doka het volgende:
[..]
Ik bid dagelijks dat Morwen ook op www.v-o-l.nl komt. En inderdaad... het helpt niet
Speak for yourselfquote:
Trouwens volgens jou zuigt Fok, jij zuigt hard en strak.quote:Op maandag 10 april 2006 02:02 schreef melke het volgende:
[..]
Is dat niet je 2de persoonlijkheid ipv god?
punt 1: een wetenschappelijk onderzoek weegt heel wat zwaarder dan een post op een forum. sorry.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:03 schreef CarlosValderrama het volgende:
Och mensen, bidden helpt zoooo ontzettend wel hè!! Als ik iets weet, is dat bidden duidelijk wel helpt. Vooral de laatste paar weken heeft het me ontzettend geholpen. Alle problemen kon ik bij God kwijt en Hij heeft me op sommige van die problemen antwoord gegeven en bij andere problemen heeft Hij me de rust gegeven om er niet heel de dag mee te zitten.
En al die onderzoeken, zal me een zorg zijn. Ik weet het gewoon, daar hoef je voor mijn geen onderzoek voor te doen hoor!
Zielig dat je nu hier weer terug komt. Totdat ze je hier ook uitkotsenquote:Op maandag 10 april 2006 03:04 schreef newsman het volgende:
[..]
Trouwens volgens jou zuigt Fok, jij zuigt hard en strak.
Wij kotsen hier niet, wij biddenquote:Op dinsdag 11 april 2006 01:41 schreef melke het volgende:
[..]
Zielig dat je nu hier weer terug komt. Totdat ze je hier ook uitkotsen
Ga huilen bij je papaquote:Op dinsdag 11 april 2006 01:41 schreef melke het volgende:
[..]
Zielig dat je nu hier weer terug komt. Totdat ze je hier ook uitkotsen
Ga eens het boek van Job lezen het stuk over God en Hassatan, houd vervolgens ff je mond wil je.quote:Op zondag 9 april 2006 14:35 schreef CarlosValderrama het volgende:
De duivel zal blij zijn dit van je te horen. God niet, ik ook niet. Daarom heb ik zojuist voor je gebeden, of je het nou leuk vind of niet. Vertrouw liever op God, uiteindelijk zal blijken dat Hij er voor je is!!! Altijd!
Heb je een adres voor me? Of zijn MSN adres. Heb wel zin in een pittig gesprek met die vent. Want met alle ellende op deze aardkloot geloof ik dat dat hij permanent met pensioen is gegaan. In een potje zit. Of tuseen zes planken ligt.quote:Op zondag 9 april 2006 14:35 schreef CarlosValderrama het volgende:
De duivel zal blij zijn dit van je te horen. God niet, ik ook niet. Daarom heb ik zojuist voor je gebeden, of je het nou leuk vind of niet. Vertrouw liever op God, uiteindelijk zal blijken dat Hij er voor je is!!! Altijd!
idd, en of het nou komt door een god of door je eigen hersenen is eigenlijk irrelevantquote:Op dinsdag 11 april 2006 10:13 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Of bidden nu wel of niet helpt is, naar mijn mening, niet wetenschappelijk te onderzoeken.
Gehoord worden via gebed is een ervaring en die kan voor iedereen anders zijn.
Ervaringen zijn ook heel persoonlijk en als iemand daar over vertelt zal geen skepticus daar bezwaar tegen hebben.
Als iemand troost, steun, antwoorden vind in zijn gebed is dat toch prima, wie zijn anderen dan wel om daar lacherig over te doen?
hierquote:Gezamenlijke beoefening van het TM-Sidhiprogramma leidt tot kalmering van conflicten wereldwijd, een toename van de positiviteit en het voorkomen van nieuwe conflicten. Dit blijkt uit vele onderzoeken over de gehele wereld verricht die gepubliceerd zijn in internationaal gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften. Zeventien van deze onderzoeksverslagen zijn gepubliceerd in vooraanstaande tijdschriften als het Journal of Conflict Resolution, Social Indicators Research, Social Science Perspectives Journal, Psychology Crime and Law en Journal of Crime and Justice.
Zo daalde het aantal slachtoffers in de Libanese burgeroorlog op het moment dat er een groep van zeventig Libanezen bijeenkwamen (in maart 1984) om dit TM-Sidhiprogramma gezamenlijk te beoefenen. Toen de groep uiteenging op het algemene verzoek van de regering om weer aan het werk te gaan, begonnen de kanonnen opnieuw te bulderen. Zodra zij ijlings terugkeerden om in de groep te mediteren, zwegen de kanonnen weer.
Een grotere groep had eenzelfde invloed vanuit het naburige Israël, waar tussen de honderd en tweehonderd beoefenaars van het TM-Sidhiprogramma deelnamen aan het International Peace Project in Jeruzalem. Het onderzoek werd gepubliceerd in het Journal of Conflict Resolution.
Vanuit Amerika had een groep van 7000 TM-Sidhibeoefenaars een overtuigend effect op de vredesbesprekingen in Libanon.
Ik zie bovenstaande eerder als positieve energie uitzenden of is dat voor jou hetzelfde?quote:Op woensdag 12 april 2006 12:35 schreef cognito_1987 het volgende:
Bidden helpt wel degelijk. Daar ben ik overtuigd van, daar heb ik zon onderzoek niet voor nodig. Persoonlijke ervaring en persoonlijk onderzoek zegt mij zooveel meer.
Lees trouwens dit stukje eens over TM, of over succesvol scarlet man Paul Gelderloos via de linq.
[..]
hier
Maar betekend dat dat bidden helpt ?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
Ik kan jullie vertellen dat er ECHT wel een god bestaat
Hoezo denk jij dat ik beter ben dan??quote:Op maandag 10 april 2006 01:33 schreef newsman het volgende:
[..]
Wie ben jij verder, ik spreek wel is met god![]()
Jij denkt dat je zeker beter bent.
Punt 1: Waarom?quote:Op maandag 10 april 2006 10:49 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
punt 1: een wetenschappelijk onderzoek weegt heel wat zwaarder dan een post op een forum. sorry.
punt 2: als jij "antwoord" krijgt, zou ik maar eens bij een zieleknijpert langsgaan, dat klinkt niet erg gezond.
bidden is hetzelfde als tegen knuffelbeesten praten.
dat het geen zak helpt als er VOOR je gebeden wordt, lijkt me duidelijk. wat interessanter is: hebben biddende mensen minder last van stress of depressie?
Onderstaande column is een goed voorbeeld wat geloven- en bidden tot een godquote:Op woensdag 12 april 2006 14:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
Maar betekend dat dat bidden helpt ?
Het was ook een grapjequote:Op donderdag 13 april 2006 23:20 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Onderstaande column is een goed voorbeeld wat geloven- en bidden tot een god
kan betekenen voor een mens. Of ik dan van mening ben dat bidden en geloven
niet/wel helpt is dan ineens niet meer relevant.![]()
http://frontpage.fok.nl/column/2985/1
Neuh, dat heb ik je niet proberen te vertellen.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het was ook een grapje
Jij "vertelde ons wel eventjes dat er echt een God bestaat... "
Ik denk het wel.quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:02 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Neuh, dat heb ik je niet proberen te vertellen.![]()
![]()
Ik had deze column ooit eens gelezen en besefte toen dat het (imo) simpelweg
niet relevant is voor een gelovige wat ik of iemand anders denkt over het geloof
en of bidden al dan niet helpt.
Als ik zou denken dat bidden helpt zou ik het waarschijnlijk ook doen.
Ik zet van tijd tot tijd mijn gedachten op een rij, telt dat ook?![]()
Ehm bidden, zoals ik het ben gaan zien, is het uitstzenden van een krachtige wil. Dit betreft dus geen smeekbede naar een god met de vraag of hij/zij alsjeblieft dit of dat wil doen, maar een krachtige wil die uitgaat van een persoon. Hij/zij wil dat dit gebeurd. In combinatie met een meditatieve toestand ben ik er zeker van dat dit werkt, ook omdat we normaliter helemaal niet echt gesterkt zijn door onze wil is dit een goede uitgangspositie. Complete rust en complete focus, in plaats van half iets willen, terwijl we misschien op een ander niveau iets compleet anders willen.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:32 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik zie bovenstaande eerder als positieve energie uitzenden of is dat voor jou hetzelfde?
Vertel het eens dan..quote:Op woensdag 12 april 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
Ik kan jullie vertellen dat er ECHT wel een god bestaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |