abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:20:35 #1
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36759587
De gelovigen onder ons hebben het de laatste tijd zwaar te verduren. Eerst wordt hun verteld dat Judas de grote held is en niet Jezus Christus en nu blijkt dat bidden niet helpt en zelfs een averechts effect heeft!
quote:
Telegraaf schreef:
Bidden voor hartpatiënten helpt niet

LONDEN - Bidden voor hartpatiënten helpt niet, en kan verrassend genoeg zelfs een negatief effect hebben. Dat is de uitkomst van een onderzoek van een Amerikaans medisch instituut in samenwerking met christelijke organisaties, zo meldde het Britse wetenschapsblad New Scientist vrijdag op zijn website.

De wetenschappers onderzochten ruim 1800 patiënten die een bypassoperatie hadden ondergaan. Christelijke organisaties baden voor slechts een deel van de proefpersonen. De artsen en de patiënten wisten niet voor wie. Van degenen voor wie werd gebeden, kreeg 52 procent binnen een jaar een of meer complicaties. Van de andere groep was dat 51 procent, een verwaarloosbaar verschil.

Een derde groep patiënten kreeg van tevoren te horen dat voor hen zou worden gebeden. Van hen kreeg 59 procent binnen een jaar complicaties. Volgens de onderzoekers is dat wel een significant verschil. De enige verklaring die ze kunnen bedenken, is dat hartpatiënten wellicht extra stress voelen als zij weten dat anderen voor hen bidden.
pi_36759882
Haha, tegenwoordig onderzoeken ze echt de meest rare dingen hoor. Je hoeft de krant maar open te slaan en er staat wel weer zo'n lekker-belangrijk onderzoeksresultaat in.
What's next? Een onderzoek naar de gevolgen(wel of geen verdoemenis) van het uitspreken van godverdomme?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_36760219
Daarnaast is dit bericht/onderzoek al meer dan een jaar oud
Heeft van de zomer ergens op frontpage gestaan. Dus what's new?
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_36760906
Bidden helpt ook niet nee

Je moet zelf een weg vinden hier op aarde. Je moet zelf je plekje bemachtigen en je domein afbakenen. Je moet zelf een uitweg vinden in ellende. Je staat er helemaal alleen voor. Het spel moet je zelf spelen. Helemaal in je eentje. Met af en toe hulp van mensen van vlees en bloed.

Je kunt wel bidden maar vaak lig je tegen jezelf te lullen. Als jij God een vraag stelt en God geeft antwoord, dan ben je zelf degeen die het antwoord geeft. Het zit allemaal in je hoofd. Jij hebt de sleutel tot succes en geluk en die ligt tussen je oren.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_36761853
Och mensen, bidden helpt zoooo ontzettend wel hè!! Als ik iets weet, is dat bidden duidelijk wel helpt. Vooral de laatste paar weken heeft het me ontzettend geholpen. Alle problemen kon ik bij God kwijt en Hij heeft me op sommige van die problemen antwoord gegeven en bij andere problemen heeft Hij me de rust gegeven om er niet heel de dag mee te zitten.

En al die onderzoeken, zal me een zorg zijn. Ik weet het gewoon, daar hoef je voor mijn geen onderzoek voor te doen hoor!
pi_36762485
Je praat gewoon tegen jezelf

Je bent echt tegen jezelf aan het praten, neem dat maar van mij aan. Is natuurlijk mooi dat je jezelf helpt, maar ga niet God onterecht de eer geven.

Jij bent het die tegen jezelf praat en die jezelf rust geeft en advies geeft.

God is een denkbeeldig vriendje, zoals je vroeger een teddybeer had. Alleen zit het in je hoofd, tussen je oren.

Volgens mij is ook de hele bijbel gebaseerd op een illusie. Mensen met teveel fantasie ook. Fantasie is niets mis mee, maar goed. Je moet niet een groot geloof verspreiden dat tijdsverspilling is. Jezus had ook waanbeelden. Jezus zou op dit moment worden opgenomen in een inrichting. Maar toen was het anders, toen waren mensen nog goedgelovig. Maar goed, hij werd niet opgenomen maar gekruisigd. Waren toen instellingen aanwezig, dan zou Jezus niet zijn opgehangen maar kreeg hij medicatie ter genezing.

Alles in de bijbel is gebaseerd op stemmen in het hoofd van die mensen. Ze hadden gewoon last van stemmen en het zou zo passen in dsm-IV. Het katholieke is een ziekte.

Yep, ik geloof niet in de bijbel. Doe ik dat wel dan schiet ik niets op in het leven. Het gaat me op progressie en vooruitgang. En God helpt me daar niet bij. Als ik problemen ervaar dan knap ik die zelf wel op.

[ Bericht 32% gewijzigd door Sight_key op 08-04-2006 12:34:44 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:34:19 #7
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_36762626
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:28 schreef Sight_key het volgende:
Je praat gewoon tegen jezelf

Je bent echt tegen jezelf aan het praten, neem dat maar van mij aan. Is natuurlijk mooi dat je jezelf helpt, maar ga niet God onterecht de eer geven.

Jij bent het die tegen jezelf praat en die jezelf rust geeft en advies geeft.

God is een denkbeeldig vriendje, zoals je vroeger een teddybeer had. Alleen zit het in je hoofd, tussen je oren.

Volgens mij is ook de hele bijbel gebaseerd op een illusie. Mensen met teveel fantasie ook. Fantasie is niets mis mee, maar goed. Je moet niet een groot geloof verspreiden dat tijdsverspilling is. Jezus had ook waanbeelden. Jezus zou op dit moment worden opgenemen in een inrichting. Maar toen was het anders, toen waren mensen nog goedgelovig.

En vooral geen sektes in het leven gaan roepen
Precies!

Het zou me ook wel sterk lijken als bidden voor een ander zou helpen. Wat zeg je dan tegen de mensen voor wie wel wordt gebeden, maar die toch overlijden? Ik zie Petrus daarboven al staan: "Jantje, met slechts 10 gebeden ben jij DE ZWAKSTE SCHAKEL... Tot ziens!".
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_36762834
Hoe kan ik het zelf zijn als ik voor iemand anders bid, die vervolgens door God geholpen wordt?? Kromme logica, lijkt me. Maar goed, dat vind je ook van bidden. Misschien zou je het zelf eens moeten proberen!!

En, bidden voor mensen die toch overlijden: Als ik bid, vraag ik ook of God wil doen wat Hij het beste vind voor iemand. Als iemand toch overlijd, ondanks vele gebeden, is dat beter. Diegene komt dan hopelijk bij God, vanwege zijn/haar geloof, dat is toch veel beter dan dit leven hier op aarde!!

Ik vertrouw er op dat Hij het goede doet voor de mensen waar ik voor bid en vraag Hem dat dan ook. My trust is in Him!
pi_36762920
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:34 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Precies!

Het zou me ook wel sterk lijken als bidden voor een ander zou helpen. Wat zeg je dan tegen de mensen voor wie wel wordt gebeden, maar die toch overlijden? Ik zie Petrus daarboven al staan: "Jantje, met slechts 10 gebeden ben jij DE ZWAKSTE SCHAKEL... Tot ziens!".
Bidden helpt niet, een heilig leven leiden helpt niet.

Het enige dat kan helpen is de zaakjes op orde hebben in je hoofd. En dan bedoel ik dus echt de zaakjes op orde.

Ik ben bezig met alles op orde te zetten, dat doe ik al heel lang.

Ik ga soms van extreem gelovig naar helemaal niet gelovig.

Zo dacht ik ook dat er leven na de dood was, maar ik twijfel nu daaraan.

Ik geloof wel enigszins in tijdreizen en de mensen transporteren naar deze tijd zodat ze de dood overslaan. Maar ik geloof nu dat de dood het eindstation is. De enige manier om dierbaren in de toekomst terug te krijgen is door te reizen naar het moment waar ze nog in leven zijn, en ze mee terug te nemen.
pi_36763016
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:42 schreef CarlosValderrama het volgende:
Hoe kan ik het zelf zijn als ik voor iemand anders bid, die vervolgens door God geholpen wordt?? Kromme logica, lijkt me. Maar goed, dat vind je ook van bidden. Misschien zou je het zelf eens moeten proberen!!

En, bidden voor mensen die toch overlijden: Als ik bid, vraag ik ook of God wil doen wat Hij het beste vind voor iemand. Als iemand toch overlijd, ondanks vele gebeden, is dat beter. Diegene komt dan hopelijk bij God, vanwege zijn/haar geloof, dat is toch veel beter dan dit leven hier op aarde!!

Ik vertrouw er op dat Hij het goede doet voor de mensen waar ik voor bid en vraag Hem dat dan ook. My trust is in Him!
Je zegt nu dat het leven bij God beter is dan hier, waarom ga je dan niet werken aan een beter leven hier op aarde? Een betere wereld begint bij jezelf en niet bij God. God heeft zich nooit wat aangetrokken van deze wereld, daarom twijfel ik sowieso aan zijn bestaan.

Maar goed, je hebt het nog over kromme logica. In geloof zit totaal geen logica. Daarom geloof ik liever niet. Ik ben dus onder behandeling bij een zorg-instelling en ik ben daar terecht gekomen doordat ik ook bezig was met vraagstukken over God, was niet de enige reden maar ook het vraagstuk over God heeft me op een gigantisch dwaalspoor gebracht Godverdomme nog aan toe, was die God niet kunstmatig in leven geroepen door al die schizofrenen dan was ik sneller gekomen tot een helder bestaan.

En dan ben ik bezig geweest daarmee omdat ze als een ziekte vanaf je kinds af aan in je leven komen die pastoren en kindermisbruikers. Ben niet misbruikt op dat gebied van dat ene, de enige manier waarop ik misbruikt ben dat is dat ze me een leugen verteld hebben altijd. Ze hebben met liggen hersenspoelen van alle kanten, en daarom heeft het zo lang geduurd ook voordat ik de realiteit zag. Ben een beetje laat daarmee maar ik was niet streng gelovig. Toch, het feit dat ze zoveel over God praten dat betekend al een afwijking in het pad. God is de grootste bedrieger die bestaat, maar hij bestaat niet, de mensheid heeft hem in leven geroepen.

Ze bekeren je voordat je uberhaupt zelf een oordeel hebt kunnen vellen.

Geloof in God is als een ziekte. Het haalt de logica weg. En dat is logica. Je kunt beter niet geloven en dan zul je zien dat je alle wegen ziet die je nodig hebt. Want de sleutel ligt bij ieder mens afzonderlijk.

Ieder mens heeft eigen kracht en verstand om te komen tot een ideaal leven. Daar heb je geen God voor nodig. Omdat God ook niet bestaat.

En dan kun je het vervolgens hebben over het ontstaan van de mensheid, dat is gebeurt uit water en niet omdat Adam en Eva als eerste hier waren. Ze hadden het net nog op de radio erover. De bijbel is een fabel. En het is een ziekte.

Ik geloof niet. Nou ik geloof in de wetenschap. De wetenschap geloof ik heilig in.

De wereld is beter af zonder God, en dan zal de hemel vanzelf blauwer zijn. Omdat mensen rechter op het doel afgaan. God is een belemmering om te komen tot de waarheid. God zet nogmaals aan tot duizenden miljarden dwaalsporen. Ieder mens dat ook maar een fractie van een seconde in God denkt te geloven, die is niet helder te noemen.

Maar dan hebben ze God om de een of andere reden in leven geroepen. En dan ga ik dus nu uitzoeken waarom dat zo nodig was. Waarom ze dat zonodig moesten doen ook. Uit pure verveling? Of konden die mensen niet op zichzelf bouwen??? Net zoals jij om hulp vraagt en zelf de antwoorden geeft? En dan noem je het maar God, en zo is iedereen het God gaan noemen. Terwijl ze het verdomme zelf waren die het antwoord gaf.

Kan klinken alsof ik boos ben, maar ik schrijf dus op mijn eigen manier. Ik ben bezig om een duidelijk pad uit te stippelen en dan moet ik gewoon op een bepaalde manier schrijven.

Misschien is er wel iets, maar het is niet de God waar iedereen in gelooft nu. Dus ik weet het nu niet. Ik ging weer twijfelen aan het bestaan aan God, en dan zit ik vast. Ik wilde het hebben over het eeuwige leven en dan ga ik vanzelf in termen van God denken maar misschien heeft het eeuwige leven met iets heel anders te maken.

Dat het eeuwige leven is van een natuurlijke evolutie of iets dergelijks. Of dat het allemaal op de plek valt of nog meer van dat.

Maar de man daarboven??? Nee, die heeft het sterk laten afweten en tevens is het een illusie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sight_key op 08-04-2006 12:57:32 ]
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:54:49 #11
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_36763142
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:42 schreef CarlosValderrama het volgende:

Laat ik beginnen met te zeggen dat het niet mijn bedoeling is om gelovigen als dom of iets dergelijks te bestempelen. Iedereen mag van mij geloven wat hij wil, zo lang hij dat niet aan anderen (waaronder mijzelf) opdringt.

Over wat je hierboven zegt: je zegt zelf min of meer dat bidden geen nut heeft, aangezien God toch doet wat hij zelf wil (hem het beste lijkt). Het enige wat je dus doet door te bidden is Hem vragen of hij wel doet wat hij beloofd heeft. En je weet wat er gebeurt met kindjes die vragen...
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_36763656
Was ff op die site van Carlos. En dan hebben ze het daar erover hoe je je leven doet opvullen. En dat doen ze door God. En dan vraag ik me af. Hoe is het mogelijk dat God je leven doet opvullen? Dat is toch onmogelijk??? En als ik mensen hoor praten over God, van die streng gelovigen dan vind ik dat ook van die zwevers, die zijn totaal niet aanwezig.

Mijn leven wordt opgevuld door eigen bezigheden en zoeken naar een uitweg en zoeken naar oplossingen en ook naar mogelijkheden. Problemen bekijken ook.

God doet dat toch niet??? Die Christenen, helpen die elkaar wel als ze problemen hebben? Of gaan ze richting hun enige vriendje God?

God die het leven opvult, laat me niet lachen zeg. God is lucht, en lucht vult niet.

Het leven vul je op door bezig te zijn en ook door geld te verdienen. De lotto winnen, lekker een glas whiskey drinken en een dikke sigaar roken. Mooie vrouwen en nog meer.

God staat nergens voor. Misschien denken ze dat ze naar het paradijs gaan straks, nou dan kies ik ervoor om nu te leven zonder God en dan mag je dat paradijs in je reet stoppen. Dan laat ik me liever verleiden door de duivel Die heeft tenminste smaak en staat garant voor kwaliteit en welvaart en nog meer. God staat nergens garant voor. Dan zou ik zelfs mijn ziel verkopen, maar of dat te ver gaat weet je niet. In ieder geval kies ik voor meer mogelijkheden en dan kun je het ook het rode pilletje noemen van the matrix En dan verkoop ik mijn ziel dus. Om alles te krijgen wat ik wil. Dan kan ik zelfs hebberig gaan worden. Erg hebberig.

Het is de bedoeling dat de mensheid een eigen paradijs opbouwt. Dan is God al helemaal zinloos.

En wie weet is het wel de duivel die straks staat voor een gezond klimaat en voor de redding. Dat het de duivel is die goed is. Dat het Christendom de duivel altijd heeft afgeschilderd als slecht zijnde maar dat de duivel deze hel laat branden voor eeuwig. Dat de duivel zorgt voor het eeuwige leven en het paradijs. Dat de duivel zorgt voor alles.

Dat de duivel staat voor alles dus.

En dan verkoop ik graag mijn ziel. En dan doe ik graag onderhandelen met de duivel. Als hij mijn ziel wilt hebben dan mag hij een bod doen daarop. Het liefst een paar miljard en dan doe ik wat hij wilt. Dan puzzel ik verder en dan weet ik ook dat het helemaal geen kwelling is. Het is een zege om de duivel te dienen denk ik.

Want die heeft tenminste smaak En oog voor detail en voor kwaliteit ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sight_key op 08-04-2006 13:27:59 ]
pi_36769353
Bidden werkt niet..wat is bidden dan? met je knietjes in de *kuch*kerk op zo'n houten bankje pijn lijden en handjes gevouwen een (smeek) verzoekje bedenken naar god in de hoop dat die het voor je inwilligt? is dat de Ghristelijke variant?
je kan beter wanneer je iets verlangt vooraf dankbaar zijn, net doen of het al zo is..je moet het al visueel voorstellen van wat je wilt en dankbaar zijn..eigenlijk ben je al aan het "zijn" voordat het dus gebeurt..zo werkt het dus..dat bidden wat die kerkmeneertjes bedoelen werkt echt niet hoor..je kunt dan net zo goed tegen een muur lullen.
ik wil dit ik wil dat werkt ook niet, maar dat wist je natuurlijk al.
vooraf dankbaar zijn, niet gespeeld dankbaar zijn maar echt gemeend (en weten/geloven/vertrouwen dat het gaat gebeuren) anders neem je je ziel in de maling, en die kan je niet in de maling nemen...tenzij je jezelf in de maling wilt nemen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:13:08 #14
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36772783
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:07 schreef JoZzephus het volgende:
Bidden werkt niet..wat is bidden dan? met je knietjes in de *kuch*kerk op zo'n houten bankje pijn lijden en handjes gevouwen een (smeek) verzoekje bedenken naar god in de hoop dat die het voor je inwilligt? is dat de Ghristelijke variant?
je kan beter wanneer je iets verlangt vooraf dankbaar zijn, net doen of het al zo is..je moet het al visueel voorstellen van wat je wilt en dankbaar zijn..eigenlijk ben je al aan het "zijn" voordat het dus gebeurt..zo werkt het dus..dat bidden wat die kerkmeneertjes bedoelen werkt echt niet hoor..je kunt dan net zo goed tegen een muur lullen.
vooraf dankbaar zijn, niet gespeeld dankbaar zijn maar echt gemeend (en weten/geloven/vertrouwen dat het gaat gebeuren) anders neem je je ziel in de maling, en die kan je niet in de maling nemen...tenzij je jezelf in de maling wilt nemen.
Juist, te veel christenen zien God als een soort Sinterklaas hoog in de hemel en als zij niet het verlangde geschenk krijgen dan worden ze boos en stampen ze met hun voetjes op de grond.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:14:31 #15
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36772820
Ik zal haast gaan dneken dat ze daar nog gelijk in hebben
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
pi_36776240
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:54 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Laat ik beginnen met te zeggen dat het niet mijn bedoeling is om gelovigen als dom of iets dergelijks te bestempelen. Iedereen mag van mij geloven wat hij wil, zo lang hij dat niet aan anderen (waaronder mijzelf) opdringt.

Over wat je hierboven zegt: je zegt zelf min of meer dat bidden geen nut heeft, aangezien God toch doet wat hij zelf wil (hem het beste lijkt). Het enige wat je dus doet door te bidden is Hem vragen of hij wel doet wat hij beloofd heeft. En je weet wat er gebeurt met kindjes die vragen...
God kan zijn plan nog altijd wijzigen naar aanleiding van het gebed van mensen. Daar zijn in de bijbel enkele situaties van terug te vinden.
pi_36776379
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:07 schreef JoZzephus het volgende:
ook kuch, ik hoef absoluut niet met m'n knietjes ergens op te liggen/zitten/hangen, whatever om te kunnen bidden. Weet je wat bidden is? Bidden is praten met God. Niet alleen maar verlanglijstjes afwerken en smeken of Hij asjeblieft je schoentje vullen met alles wat lekker en leuk is.
Ik kan aan God al m'n problemen kwijt. Dat alleen al geeft rust. Net zo als dat het prettig is je problemen bij een mens ff kwijt te kunnen. Maar God vertelt het aan niemand door, dat is erg prettig. Plus het feit dat Hij me daarbij altijd rust geeft.
Daarnaast wil ik Hem betrekken bij alles wat ik doe in m'n leven, hoe klein het ook is, maakt niet uit. Ik leef met Hem, ik wandel met Hem, ik probeer dat in een constant gebed te doen. En dan maakt het echt niet uit hoe ik daarbij sta of loop. Ik heb niks nodig om met Hem te kunnen praten.
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:47:38 #18
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36777248
Enfin, morgen ben ik bij een uitvoering van de Matheus Passion in de Grote Kerk in Den Haag.
quote:
Ich armer Mensch, ich armer Sünder
Steh hier vor Gottes Angesicht.
Ach Gott, ach Gott, verfahr gelinder
Und geh nicht mit mir ins Gericht!
Erbarme dich, erbarme dich,
Gott, mein Erbarmer, über mich!
Ik weet niet hoe lang de uitvoering duurt, hopenlijk wordt het geen 'lijdensweg'.
  zondag 9 april 2006 @ 02:14:24 #19
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36783722
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:17 schreef CarlosValderrama het volgende:

[..]

ook kuch, ik hoef absoluut niet met m'n knietjes ergens op te liggen/zitten/hangen, whatever om te kunnen bidden. Weet je wat bidden is? Bidden is praten met God. Niet alleen maar verlanglijstjes afwerken en smeken of Hij asjeblieft je schoentje vullen met alles wat lekker en leuk is.
Ik kan aan God al m'n problemen kwijt. Dat alleen al geeft rust. Net zo als dat het prettig is je problemen bij een mens ff kwijt te kunnen. Maar God vertelt het aan niemand door, dat is erg prettig. Plus het feit dat Hij me daarbij altijd rust geeft.
Daarnaast wil ik Hem betrekken bij alles wat ik doe in m'n leven, hoe klein het ook is, maakt niet uit. Ik leef met Hem, ik wandel met Hem, ik probeer dat in een constant gebed te doen. En dan maakt het echt niet uit hoe ik daarbij sta of loop. Ik heb niks nodig om met Hem te kunnen praten.
God is in dit geval dus hetzelfde als een Gids Of in ieder geval lijkt het best op elkaar, we noemen het alleen anders en gaan er verschillend mee om denk ik.
The best thing about the truth is that you can make it up...
pi_36784065
Niet bidden ook niet, goh makkelijk antwoord.
pi_36790886
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:17 schreef CarlosValderrama het volgende:
ook kuch, ik hoef absoluut niet met m'n knietjes ergens op te liggen/zitten/hangen, whatever om te kunnen bidden.
nou dan doe je dat toch niet, dan doen die anderen het maar lekker, wat jij?
quote:
Weet je wat bidden is?
eh...ja.
quote:
Bidden is praten met God.
praten met god, praten met jezelf, één pot nat.
quote:
Niet alleen maar verlanglijstjes afwerken en smeken
nee, niet alléén dat he, maar wel een béétje verlanglijstjes afwerken en smeken.
quote:
Ik kan aan God al m'n problemen kwijt.
ok dan, een sort of psychiater maar dan onzichtbaar en zo.
quote:
Net zo als dat het prettig is je problemen bij een mens ff kwijt te kunnen. Maar God vertelt het aan niemand door, dat is erg prettig.
jawel hoor, god gaf laatst jouw problemen aan mij door, is ie nu een verrader? ik vertel het heus niet verder hoor.

quote:
Plus het feit dat Hij me daarbij altijd rust geeft.
ik zou ook graag wat rust kunnen gebruiken..vertel eens even, hoe krijg ik die rust? gewoon even bidden en vragen of god voor rust kan zorgen?
feitelijk praat je tegen jezelf, de antwoorden die je krijgt relateer jij aan god alleen het is je eigen herinnering (weten) die jouw dat verteld..jij noemt dat god, anderen noemen het een gids, eigenlijk is het één pot god/nrg/intell.bewustzijn...en gOD of hEM met hoofdletters zijn echt niet nodig hoor..doe je dat uit respect, vanuit je angst of omdat de meesten het zo doen en jij dit automatisch overneemt?
quote:
Daarnaast wil ik Hem betrekken bij alles wat ik doe in m'n leven, hoe klein het ook is, maakt niet uit.
betrek je hem er ook bij wanneer je aan je piemel trekt?
quote:
Ik leef met Hem, ik wandel met Hem, ik probeer dat in een constant gebed te doen. En dan maakt het echt niet uit hoe ik daarbij sta of loop. Ik heb niks nodig om met Hem te kunnen praten.
is goed man..ik plaag je maar een beetje.
succes met bidden.
pi_36791652
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:16 schreef Sight_key het volgende:
Was ff op die site van Carlos. En dan hebben ze het daar erover hoe je je leven doet opvullen. En dat doen ze door God. En dan vraag ik me af. Hoe is het mogelijk dat God je leven doet opvullen? Dat is toch onmogelijk??? En als ik mensen hoor praten over God, van die streng gelovigen dan vind ik dat ook van die zwevers, die zijn totaal niet aanwezig.
Alleen omdat jij het zo niet ervaart is het onmogelijk?? Klinkt erg kortzichtig! Waarom vraag je niet eens een keer door bij die mensen, ipv je conclusie meteen klaar te hebben??
quote:
Mijn leven wordt opgevuld door eigen bezigheden en zoeken naar een uitweg en zoeken naar oplossingen en ook naar mogelijkheden. Problemen bekijken ook.

God doet dat toch niet??? Die Christenen, helpen die elkaar wel als ze problemen hebben? Of gaan ze richting hun enige vriendje God?
We helpen elkaar, zoveel als mogelijk is. En dat doen we ook door elkaar bij God te brengen
quote:
God die het leven opvult, laat me niet lachen zeg. God is lucht, en lucht vult niet.
God is geen lucht, God is alles! God geeft jou zelfs lucht! Wees blij!
quote:
Het leven vul je op door bezig te zijn en ook door geld te verdienen. De lotto winnen, lekker een glas whiskey drinken en een dikke sigaar roken. Mooie vrouwen en nog meer.
Whisky gaat er bij mij ook wel in hoor, maar als dat de opvulling van m'n leven zou zijn, zou ik heel veel medelijden met mezelf krijgen! Als whisky, vrouwen, lotto en een sigaar roken het leven is.... echt leeg!
quote:
God staat nergens voor. Misschien denken ze dat ze naar het paradijs gaan straks, nou dan kies ik ervoor om nu te leven zonder God en dan mag je dat paradijs in je reet stoppen. Dan laat ik me liever verleiden door de duivel Die heeft tenminste smaak en staat garant voor kwaliteit en welvaart en nog meer. God staat nergens garant voor. Dan zou ik zelfs mijn ziel verkopen, maar of dat te ver gaat weet je niet. In ieder geval kies ik voor meer mogelijkheden en dan kun je het ook het rode pilletje noemen van the matrix En dan verkoop ik mijn ziel dus. Om alles te krijgen wat ik wil. Dan kan ik zelfs hebberig gaan worden. Erg hebberig.
Wat zal ik zeggen.... hoe komt het dat je zo gefrustreerd over God doet?? Hij staat garant voor jou, als je Hem tenminste wilt hebben! Als je wel in de duivel gelooft, waarom dan niet in God? De duivel zal je veel welvaart kunnen geven, maar uiteindelijk is zijn enige doel om je bij God vandaan te houden en om je te winnen voor zijn 'koninkrijk', de hel.
quote:
Het is de bedoeling dat de mensheid een eigen paradijs opbouwt. Dan is God al helemaal zinloos.
Zonder God zou jij nog geen scheet kunnen laten, laat staan een paradijs bouwen!
quote:
En wie weet is het wel de duivel die straks staat voor een gezond klimaat en voor de redding. Dat het de duivel is die goed is. Dat het Christendom de duivel altijd heeft afgeschilderd als slecht zijnde maar dat de duivel deze hel laat branden voor eeuwig. Dat de duivel zorgt voor het eeuwige leven en het paradijs. Dat de duivel zorgt voor alles.

Dat de duivel staat voor alles dus.

En dan verkoop ik graag mijn ziel. En dan doe ik graag onderhandelen met de duivel. Als hij mijn ziel wilt hebben dan mag hij een bod doen daarop. Het liefst een paar miljard en dan doe ik wat hij wilt. Dan puzzel ik verder en dan weet ik ook dat het helemaal geen kwelling is. Het is een zege om de duivel te dienen denk ik.

Want die heeft tenminste smaak En oog voor detail en voor kwaliteit ook.
De duivel zal blij zijn dit van je te horen. God niet, ik ook niet. Daarom heb ik zojuist voor je gebeden, of je het nou leuk vind of niet. Vertrouw liever op God, uiteindelijk zal blijken dat Hij er voor je is!!! Altijd!
pi_36791701
quote:
Op zondag 9 april 2006 02:14 schreef AlttC het volgende:

[..]

God is in dit geval dus hetzelfde als een Gids Of in ieder geval lijkt het best op elkaar, we noemen het alleen anders en gaan er verschillend mee om denk ik.
Wat bedoel je met een Gids?? Zo'n reisleider typetje?? Iedere vergelijking met God gaat sowieso mank, maar een gids..? Neuh...
pi_36791943
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:01 schreef JoZzephus het volgende:
nee, niet alléén dat he, maar wel een béétje verlanglijstjes afwerken en smeken.
[..]
Ik mag met alles bij Hem komen, dus ook met iets wat ik verlang.
quote:
jawel hoor, god gaf laatst jouw problemen aan mij door, is ie nu een verrader? ik vertel het heus niet verder hoor.

[..]
Is goed jongen.....
quote:
ik zou ook graag wat rust kunnen gebruiken..vertel eens even, hoe krijg ik die rust? gewoon even bidden en vragen of god voor rust kan zorgen?
feitelijk praat je tegen jezelf, de antwoorden die je krijgt relateer jij aan god alleen het is je eigen herinnering (weten) die jouw dat verteld..jij noemt dat god, anderen noemen het een gids, eigenlijk is het één pot god/nrg/intell.bewustzijn...en gOD of hEM met hoofdletters zijn echt niet nodig hoor..doe je dat uit respect, vanuit je angst of omdat de meesten het zo doen en jij dit automatisch overneemt?
[..]
"Gewoon" even bidden ja. Maar wel tot God. Dat is feitelijk niet hetzelfde als tegen mezelf praten. Aan mezelf heb ik niet zoveel hoor, aan God heel veel. Ik daag je uit, bid eens tot God!!!

Ik schrijf God en Hemen Hij met een hoofdletter vanwege mijn respect voor Hem en ook omdat Hij zich zo in de bijbel bekend maakt. En om het verschil met mensen aan te geven natuurlijk.
quote:
is goed man..ik plaag je maar een beetje.
succes met bidden.
Dank je wel!! Het gaat best hoor, het kost niet veel moeite!! Doe ook eens een poging joh!
pi_36794940
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:44 schreef CarlosValderrama het volgende:
Ik mag met alles bij Hem komen, dus ook met iets wat ik verlang.
je mag?
mag je ook wel eens niet?
quote:
"Gewoon" even bidden ja. Maar wel tot God. Dat is feitelijk niet hetzelfde als tegen mezelf praten. Aan mezelf heb ik niet zoveel hoor, aan God heel veel. Ik daag je uit, bid eens tot God!!!
nee dank je, ik heb mijn eigen ritueel..
quote:
Ik schrijf God en Hemen Hij met een hoofdletter vanwege mijn respect voor Hem en ook omdat Hij zich zo in de bijbel bekend maakt. En om het verschil met mensen aan te geven natuurlijk.
respect hoor je te verdienen vind ik, de bijbel is een verhaal wat verteld wordt..een verhaal, het grootste verhaal ooit bedacht door een few peopletjes.
dat jij dat niet geloofd weet ik nu al, ach wat maakt het ook uit, ik ga je niet overtuigen hoor, je komt er zelf achter of niet.
wanneer jij steun hebt aan die bijbelgod vind ik het best, alleen (algemeen bedoeld) probeer geen leugens op te dringen aan wie dan ook die verder denkt, dan die god van de bijbel.
doe dat bij mensen die er vatbaar voor zijn of die dat ook vinden, het staat immers geschreven..
het staat geschreven in het heilige boek, dan moet het wel zo zijn..
kom je vanzelf achter wanneer je erover praat met iemand..
quote:
Dank je wel!! Het gaat best hoor, het kost niet veel moeite!! Doe ook eens een poging joh!
ik doe niets anders alleen doe ik het op een andere manier dan jij het doet...
verder discussier ik nooit over dit soort bijbelgod onderwerpen, het is nl zinloos en dat weet jij ook...ik denk dat je je op WFL beter thuisvoelt, daar gaat het ook vaak over de bijbel en die god en over jehova's, duivels, hel, zondes en al die gein meer wat verzonnen is zoals ik al schreef hierboven..
er zijn mensen genoeg die dit allemaal serieus nemen, leuk he? misschien kunnen zij nog van je leren.
groeten

[ Bericht 0% gewijzigd door JoZzephus op 09-04-2006 16:19:48 ]
pi_36808620
Jammer hoor, dat je zo snel opgeeft, JoZzephus!
pi_36811727
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:12 schreef CarlosValderrama het volgende:
Jammer hoor, dat je zo snel opgeeft, JoZzephus!
Wie ben jij verder, ik spreek wel is met god

Jij denkt dat je zeker beter bent.
pi_36811948
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:33 schreef newsman het volgende:

[..]

Wie ben jij verder, ik spreek wel is met god

Jij denkt dat je zeker beter bent.
Is dat niet je 2de persoonlijkheid ipv god?
Onderschriftloos
pi_36811961
Melke
Too old to Trick or Treat, too young to die
  maandag 10 april 2006 @ 02:10:27 #30
84524 Morwen
I got life
pi_36812010
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:04 schreef doka het volgende:
Melke
Hou maar op met bidden, ik ben er ook

Maar goed, bidden, ik denk dat het vanuit een goed hart met zuivere bedoelingen wel kan helpen puur omdat je een positieve instelling hebt. En eigenlijk beantwoord je je eigen vraag of wens. Imo is bidden zoiets als "dingen op een rijtje" zetten waardoor de oplossing zich vanzelf aandient.

Als men daar het woordje God aan toe willen voegen......prima, als het maar werkt, toch.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_36812016
Melke, jij bitch

(zo goed?)
pi_36812030
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:10 schreef Morwen het volgende:

[..]

Hou maar op met bidden, ik ben er ook

Maar goed, bidden, ik denk dat het vanuit een goed hart met zuivere bedoelingen wel kan helpen puur omdat je een positieve instelling hebt. En eigenlijk beantwoord je je eigen vraag of wens. Imo is bidden zoiets als "dingen op een rijtje" zetten waardoor de oplossing zich vanzelf aandient.

Als men daar het woordje God aan toe willen voegen......prima, als het maar werkt, toch.
Oh, God, daar is die engerd ook nog
  maandag 10 april 2006 @ 02:13:43 #33
84524 Morwen
I got life
pi_36812040
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:12 schreef doka het volgende:

[..]

Mja, das niet bepaald positief heh

Ow en voor anderen bidden. Tjsa, wie weet, in ieder geval leef je mee en dat is al heel wat vaak
Only Human
pi_36812082
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:13 schreef Morwen het volgende:

[..]

Mja, das niet bepaald positief heh

Ow en voor anderen bidden. Tjsa, wie weet, in ieder geval leef je mee en dat is al heel wat vaak
Ik bid dagelijks dat Morwen ook op www.v-o-l.nl komt. En inderdaad... het helpt niet
  maandag 10 april 2006 @ 02:23:27 #35
84524 Morwen
I got life
pi_36812128
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:19 schreef doka het volgende:

[..]

Ik bid dagelijks dat Morwen ook op www.v-o-l.nl komt. En inderdaad... het helpt niet
Zolang jij mij een engerd loopt te noemen, gaat God echt niet naar jou luisteren hoor En melke een bitch.........tssssk.....waar haal je het vandaan, heiden
Only Human
pi_36812140
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:12 schreef doka het volgende:

[..]

Speak for yourself Morwen is
Waarom moet je altijd volgens het boekje leven om te worden geaccepteerd? Fuck It!
pi_36812246
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:24 schreef nomen_nescio het volgende:

[..]

Speak for yourself Morwen is
Zeker Morwen is
pi_36812375
Zow, daar kwamen de heidenen.
pi_36812396
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:02 schreef melke het volgende:

[..]

Is dat niet je 2de persoonlijkheid ipv god?
Trouwens volgens jou zuigt Fok, jij zuigt hard en strak.
pi_36812405
Zeg, wie heeft die deur opengezet?
Ik wilde hem net intrappen!
Punch.
  maandag 10 april 2006 @ 10:49:20 #41
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_36815600
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:03 schreef CarlosValderrama het volgende:
Och mensen, bidden helpt zoooo ontzettend wel hè!! Als ik iets weet, is dat bidden duidelijk wel helpt. Vooral de laatste paar weken heeft het me ontzettend geholpen. Alle problemen kon ik bij God kwijt en Hij heeft me op sommige van die problemen antwoord gegeven en bij andere problemen heeft Hij me de rust gegeven om er niet heel de dag mee te zitten.

En al die onderzoeken, zal me een zorg zijn. Ik weet het gewoon, daar hoef je voor mijn geen onderzoek voor te doen hoor!
punt 1: een wetenschappelijk onderzoek weegt heel wat zwaarder dan een post op een forum. sorry.

punt 2: als jij "antwoord" krijgt, zou ik maar eens bij een zieleknijpert langsgaan, dat klinkt niet erg gezond.

bidden is hetzelfde als tegen knuffelbeesten praten.
dat het geen zak helpt als er VOOR je gebeden wordt, lijkt me duidelijk. wat interessanter is: hebben biddende mensen minder last van stress of depressie?
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_36845040
quote:
Op maandag 10 april 2006 03:04 schreef newsman het volgende:

[..]

Trouwens volgens jou zuigt Fok, jij zuigt hard en strak.
Zielig dat je nu hier weer terug komt. Totdat ze je hier ook uitkotsen
Onderschriftloos
  dinsdag 11 april 2006 @ 01:47:24 #43
84524 Morwen
I got life
pi_36845095
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 01:41 schreef melke het volgende:

[..]

Wij kotsen hier niet, wij bidden

melke, laat het nou rusten joh of los het via mail op ofzo
Only Human
pi_36845617
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 01:41 schreef melke het volgende:

[..]

Ga huilen bij je papa

Ontopic:"ja ik bid"
  dinsdag 11 april 2006 @ 03:19:40 #45
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36845634
geweldig topic.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 11 april 2006 @ 03:24:05 #46
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_36845647
ach gelovig of niet je kiest toch het pad wat het beste bij je past en waarom zou je dat een ander niet gunnen?
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
  dinsdag 11 april 2006 @ 03:25:37 #47
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36845653
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:35 schreef CarlosValderrama het volgende:
De duivel zal blij zijn dit van je te horen. God niet, ik ook niet. Daarom heb ik zojuist voor je gebeden, of je het nou leuk vind of niet. Vertrouw liever op God, uiteindelijk zal blijken dat Hij er voor je is!!! Altijd!
Ga eens het boek van Job lezen het stuk over God en Hassatan, houd vervolgens ff je mond wil je.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:54:24 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_36845897
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:35 schreef CarlosValderrama het volgende:
Heb je een adres voor me? Of zijn MSN adres. Heb wel zin in een pittig gesprek met die vent. Want met alle ellende op deze aardkloot geloof ik dat dat hij permanent met pensioen is gegaan. In een potje zit. Of tuseen zes planken ligt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_36848175
Of bidden nu wel of niet helpt is, naar mijn mening, niet wetenschappelijk te onderzoeken.

Gehoord worden via gebed is een ervaring en die kan voor iedereen anders zijn.

Ervaringen zijn ook heel persoonlijk en als iemand daar over vertelt zal geen skepticus daar bezwaar tegen hebben.

Als iemand troost, steun, antwoorden vind in zijn gebed is dat toch prima, wie zijn anderen dan wel om daar lacherig over te doen?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:22:59 #50
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_36849840
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:13 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Of bidden nu wel of niet helpt is, naar mijn mening, niet wetenschappelijk te onderzoeken.

Gehoord worden via gebed is een ervaring en die kan voor iedereen anders zijn.

Ervaringen zijn ook heel persoonlijk en als iemand daar over vertelt zal geen skepticus daar bezwaar tegen hebben.

Als iemand troost, steun, antwoorden vind in zijn gebed is dat toch prima, wie zijn anderen dan wel om daar lacherig over te doen?
idd, en of het nou komt door een god of door je eigen hersenen is eigenlijk irrelevant
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')