abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36883602
Bidden helpt wel degelijk. Daar ben ik overtuigd van, daar heb ik zon onderzoek niet voor nodig. Persoonlijke ervaring en persoonlijk onderzoek zegt mij zooveel meer.
Lees trouwens dit stukje eens over TM, of over succesvol scarlet man Paul Gelderloos via de linq.
quote:
Gezamenlijke beoefening van het TM-Sidhiprogramma leidt tot kalmering van conflicten wereldwijd, een toename van de positiviteit en het voorkomen van nieuwe conflicten. Dit blijkt uit vele onderzoeken over de gehele wereld verricht die gepubliceerd zijn in internationaal gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften. Zeventien van deze onderzoeksverslagen zijn gepubliceerd in vooraanstaande tijdschriften als het Journal of Conflict Resolution, Social Indicators Research, Social Science Perspectives Journal, Psychology Crime and Law en Journal of Crime and Justice.

Zo daalde het aantal slachtoffers in de Libanese burgeroorlog op het moment dat er een groep van zeventig Libanezen bijeenkwamen (in maart 1984) om dit TM-Sidhiprogramma gezamenlijk te beoefenen. Toen de groep uiteenging op het algemene verzoek van de regering om weer aan het werk te gaan, begonnen de kanonnen opnieuw te bulderen. Zodra zij ijlings terugkeerden om in de groep te mediteren, zwegen de kanonnen weer.
Een grotere groep had eenzelfde invloed vanuit het naburige Israël, waar tussen de honderd en tweehonderd beoefenaars van het TM-Sidhiprogramma deelnamen aan het International Peace Project in Jeruzalem. Het onderzoek werd gepubliceerd in het Journal of Conflict Resolution.

Vanuit Amerika had een groep van 7000 TM-Sidhibeoefenaars een overtuigend effect op de vredesbesprekingen in Libanon.
hier
Nostra operatio est naturam mutation
  woensdag 12 april 2006 @ 13:33:26 #52
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36885107
Ik kan jullie vertellen dat er ECHT wel een god bestaat
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
pi_36887071
quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:35 schreef cognito_1987 het volgende:
Bidden helpt wel degelijk. Daar ben ik overtuigd van, daar heb ik zon onderzoek niet voor nodig. Persoonlijke ervaring en persoonlijk onderzoek zegt mij zooveel meer.
Lees trouwens dit stukje eens over TM, of over succesvol scarlet man Paul Gelderloos via de linq.
[..]

hier
Ik zie bovenstaande eerder als positieve energie uitzenden of is dat voor jou hetzelfde?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_36887752
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
Maar betekend dat dat bidden helpt ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36938708
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:33 schreef newsman het volgende:

[..]

Wie ben jij verder, ik spreek wel is met god

Jij denkt dat je zeker beter bent.
Hoezo denk jij dat ik beter ben dan??
pi_36939057
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:49 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

punt 1: een wetenschappelijk onderzoek weegt heel wat zwaarder dan een post op een forum. sorry.

punt 2: als jij "antwoord" krijgt, zou ik maar eens bij een zieleknijpert langsgaan, dat klinkt niet erg gezond.

bidden is hetzelfde als tegen knuffelbeesten praten.
dat het geen zak helpt als er VOOR je gebeden wordt, lijkt me duidelijk. wat interessanter is: hebben biddende mensen minder last van stress of depressie?
Punt 1: Waarom?

Punt 2: Goeje argumenten ja... Wat weet je er van dan? Ervaring?
pi_36939173
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:52 schreef Mirage het volgende:

[..]

Maar betekend dat dat bidden helpt ?
Onderstaande column is een goed voorbeeld wat geloven- en bidden tot een god
kan betekenen voor een mens. Of ik dan van mening ben dat bidden en geloven
niet/wel helpt is dan ineens niet meer relevant.

http://frontpage.fok.nl/column/2985/1
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_36939898
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:20 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Onderstaande column is een goed voorbeeld wat geloven- en bidden tot een god
kan betekenen voor een mens. Of ik dan van mening ben dat bidden en geloven
niet/wel helpt is dan ineens niet meer relevant.

http://frontpage.fok.nl/column/2985/1
Het was ook een grapje
Jij "vertelde ons wel eventjes dat er echt een God bestaat... "

Dat kan.. maar betekend dat dat bidden helpt ? (waar het topic over gaat)

Dat bidden positieve effecten heeft, daar ben ik van overtuigd.
Zelfs als er geen God zou zijn.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36940462
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:42 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het was ook een grapje
Jij "vertelde ons wel eventjes dat er echt een God bestaat... "
Neuh, dat heb ik je niet proberen te vertellen.

Ik had deze column ooit eens gelezen en besefte toen dat het (imo) simpelweg
niet relevant is voor een gelovige wat ik of iemand anders denkt over het geloof
en of bidden al dan niet helpt.

Als ik zou denken dat bidden helpt zou ik het waarschijnlijk ook doen.
Ik zet van tijd tot tijd mijn gedachten op een rij, telt dat ook?
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_36940593
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:02 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Neuh, dat heb ik je niet proberen te vertellen.

Ik had deze column ooit eens gelezen en besefte toen dat het (imo) simpelweg
niet relevant is voor een gelovige wat ik of iemand anders denkt over het geloof
en of bidden al dan niet helpt.

Als ik zou denken dat bidden helpt zou ik het waarschijnlijk ook doen.
Ik zet van tijd tot tijd mijn gedachten op een rij, telt dat ook?
Ik denk het wel.
Net zoals een welgemeende knipoog naar iemand waarvan je denkt dat die even een gevoel van steun kan gebruiken ook werkt.
Sir Winston Churchill
pi_36954189
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:32 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Ik zie bovenstaande eerder als positieve energie uitzenden of is dat voor jou hetzelfde?
Ehm bidden, zoals ik het ben gaan zien, is het uitstzenden van een krachtige wil. Dit betreft dus geen smeekbede naar een god met de vraag of hij/zij alsjeblieft dit of dat wil doen, maar een krachtige wil die uitgaat van een persoon. Hij/zij wil dat dit gebeurd. In combinatie met een meditatieve toestand ben ik er zeker van dat dit werkt, ook omdat we normaliter helemaal niet echt gesterkt zijn door onze wil is dit een goede uitgangspositie. Complete rust en complete focus, in plaats van half iets willen, terwijl we misschien op een ander niveau iets compleet anders willen.
Trouwens ben ik een voorstander van acceptatie. Eerst iets willen, echt willen bedoel ik, om vervolgens te accepteren wat er komt, er op vertrouwend dat het uiteindelijk zin heeft. Om weer te beginnen met wilskracht, natuurlijk na eerst te hebben nagedacht over wat je echt wil, om het te proberen veranderen.

Het is erg paradoxaal allemaal. Wilskracht versus acceptatie aangaande toekomstperspectief.
( Is de wil zo krachtig dat het alles kan veranderen? Leidt acceptatie niet tot het goedvinden van alles, en zodoende tot geluk?)
En wilskracht, het weten (intuitie, gevoel), versus de twijfel (rede) die leidt naar wat we wel waarheid noemen.
De polen lijken gescheiden, maar wat mij betreft zijn ze nooit anders als een geheel geweest.
Kant heeft hier ook het het een en ander zinnigs over gezegd.

In ieder geval heeft bidden in de zin van 'smeken en vragen' slechts zin voor jezelf om je verbondenheid met de gebeurtenis te laten doen geldden voor je zelf. Bidden in de zin van wilskracht uitoefenen gaat wat mij betreft nog een stap verder dan dat. Tot welk niveau de wilskracht succes kan hebben weet ik niet, en of het wilskracht is wat er in absolute zin nagestreeft moet worden laat ik ook open. Dat het een interessant fenomeen is weet ik wel
Nostra operatio est naturam mutation
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:32:56 #62
146676 Lan-masters
ww.lan-masters.net
pi_36955840
Bidden helpt ....om het simpele feit dat je je eigen daarna beter voelt (ik ben niet christelijk )
www.lan-masters.net SCHRIJF JE IN !
pi_36955889
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
Vertel het eens dan..
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')