hierquote:Gezamenlijke beoefening van het TM-Sidhiprogramma leidt tot kalmering van conflicten wereldwijd, een toename van de positiviteit en het voorkomen van nieuwe conflicten. Dit blijkt uit vele onderzoeken over de gehele wereld verricht die gepubliceerd zijn in internationaal gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften. Zeventien van deze onderzoeksverslagen zijn gepubliceerd in vooraanstaande tijdschriften als het Journal of Conflict Resolution, Social Indicators Research, Social Science Perspectives Journal, Psychology Crime and Law en Journal of Crime and Justice.
Zo daalde het aantal slachtoffers in de Libanese burgeroorlog op het moment dat er een groep van zeventig Libanezen bijeenkwamen (in maart 1984) om dit TM-Sidhiprogramma gezamenlijk te beoefenen. Toen de groep uiteenging op het algemene verzoek van de regering om weer aan het werk te gaan, begonnen de kanonnen opnieuw te bulderen. Zodra zij ijlings terugkeerden om in de groep te mediteren, zwegen de kanonnen weer.
Een grotere groep had eenzelfde invloed vanuit het naburige Israël, waar tussen de honderd en tweehonderd beoefenaars van het TM-Sidhiprogramma deelnamen aan het International Peace Project in Jeruzalem. Het onderzoek werd gepubliceerd in het Journal of Conflict Resolution.
Vanuit Amerika had een groep van 7000 TM-Sidhibeoefenaars een overtuigend effect op de vredesbesprekingen in Libanon.
Ik zie bovenstaande eerder als positieve energie uitzenden of is dat voor jou hetzelfde?quote:Op woensdag 12 april 2006 12:35 schreef cognito_1987 het volgende:
Bidden helpt wel degelijk. Daar ben ik overtuigd van, daar heb ik zon onderzoek niet voor nodig. Persoonlijke ervaring en persoonlijk onderzoek zegt mij zooveel meer.
Lees trouwens dit stukje eens over TM, of over succesvol scarlet man Paul Gelderloos via de linq.
[..]
hier
Maar betekend dat dat bidden helpt ?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
Ik kan jullie vertellen dat er ECHT wel een god bestaat
Hoezo denk jij dat ik beter ben dan??quote:Op maandag 10 april 2006 01:33 schreef newsman het volgende:
[..]
Wie ben jij verder, ik spreek wel is met god![]()
Jij denkt dat je zeker beter bent.
Punt 1: Waarom?quote:Op maandag 10 april 2006 10:49 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
punt 1: een wetenschappelijk onderzoek weegt heel wat zwaarder dan een post op een forum. sorry.
punt 2: als jij "antwoord" krijgt, zou ik maar eens bij een zieleknijpert langsgaan, dat klinkt niet erg gezond.
bidden is hetzelfde als tegen knuffelbeesten praten.
dat het geen zak helpt als er VOOR je gebeden wordt, lijkt me duidelijk. wat interessanter is: hebben biddende mensen minder last van stress of depressie?
Onderstaande column is een goed voorbeeld wat geloven- en bidden tot een godquote:Op woensdag 12 april 2006 14:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
Maar betekend dat dat bidden helpt ?
Het was ook een grapjequote:Op donderdag 13 april 2006 23:20 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Onderstaande column is een goed voorbeeld wat geloven- en bidden tot een god
kan betekenen voor een mens. Of ik dan van mening ben dat bidden en geloven
niet/wel helpt is dan ineens niet meer relevant.![]()
http://frontpage.fok.nl/column/2985/1
Neuh, dat heb ik je niet proberen te vertellen.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het was ook een grapje
Jij "vertelde ons wel eventjes dat er echt een God bestaat... "
Ik denk het wel.quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:02 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Neuh, dat heb ik je niet proberen te vertellen.![]()
![]()
Ik had deze column ooit eens gelezen en besefte toen dat het (imo) simpelweg
niet relevant is voor een gelovige wat ik of iemand anders denkt over het geloof
en of bidden al dan niet helpt.
Als ik zou denken dat bidden helpt zou ik het waarschijnlijk ook doen.
Ik zet van tijd tot tijd mijn gedachten op een rij, telt dat ook?![]()
Ehm bidden, zoals ik het ben gaan zien, is het uitstzenden van een krachtige wil. Dit betreft dus geen smeekbede naar een god met de vraag of hij/zij alsjeblieft dit of dat wil doen, maar een krachtige wil die uitgaat van een persoon. Hij/zij wil dat dit gebeurd. In combinatie met een meditatieve toestand ben ik er zeker van dat dit werkt, ook omdat we normaliter helemaal niet echt gesterkt zijn door onze wil is dit een goede uitgangspositie. Complete rust en complete focus, in plaats van half iets willen, terwijl we misschien op een ander niveau iets compleet anders willen.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:32 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik zie bovenstaande eerder als positieve energie uitzenden of is dat voor jou hetzelfde?
Vertel het eens dan..quote:Op woensdag 12 april 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
Ik kan jullie vertellen dat er ECHT wel een god bestaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |