Met hoe strak partijen die wel een program hebben zich daaraan houden zal het weinig verschil uitmaken.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:54 schreef ouderejongere het volgende:
Gelukkig zijn er pas over drie jaar verkiezingen. Je moet er toch niet aan denken dat weer een partij zonder ideeën of programma de tweede partij van nederland wordt.
Als het toch niet uitmaakt, waarom zou ik dan op die extremist stemmen waar jij op stemt? Kan ik net zo goed op een klassieke conservatieve partij stemmen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Met hoe strak partijen die wel een program hebben zich daaraan houden zal het weinig verschil uitmaken.
DE VVD heeft privatiseren in het program, maar de staatsomroepen schoven ze nog 100 miljoen extra staatssteun toe.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Met hoe strak partijen die wel een program hebben zich daaraan houden zal het weinig verschil uitmaken.
Ik hoor Verdonk nog het volgende prevelen toen haar mening werd gevraagd over het ontslagrecht in Buitenhof:quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:54 schreef ouderejongere het volgende:
Gelukkig zijn er pas over drie jaar verkiezingen. Je moet er toch niet aan denken dat weer een partij zonder ideeën of programma de tweede partij van nederland wordt.
Ik weet niet waar je het over hebt; ik stem niet.quote:Op zaterdag 26 april 2008 21:06 schreef ouderejongere het volgende:
Als het toch niet uitmaakt, waarom zou ik dan op die extremist stemmen waar jij op stemt? Kan ik net zo goed op een klassieke conservatieve partij stemmen.
Dat is het doodvonnis voor alle driequote:Op zaterdag 26 april 2008 11:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
CDA + PvdA + SP = 78 (niet dat dat makkelijk zal zijn, maar het kan wel)
SP zal nooit regeren. Kijk naar D66: regeren is halveren. De kiezer zal nooit verantwoordelijkheid nemen belonen, we stemmen liever op een brulkikker die altijd aan de zijlijn blijft staan.quote:Op zondag 27 april 2008 11:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is het doodvonnis voor alle drie![]()
Als die gaan regeren gaat dat ze ongelofelijk veel stemmen kosten
Maurice gooit er nog een schepje bovenop.:')quote:Peiling:Verdonk tweede achter CDA
` Trots op Nederland is volgens de
laatste peiling van Maurice de Hond de
tweede partij van het land.De politieke
beweging van Rita Verdonk zou kunnen
rekenen op 23 zetels;10 minder dan de
grootste partij,het CDA.
Ook bij de Politieke Barometer van
Interview/NSS doet TON het goed,maar
volgens die peiling is de PvdA nog
altijd de tweede partij achter het CDA.
Een andere partij die het goed doet,is
D66.Die partij heeft nu drie zetels,
maar zou kunnen rekenen op 7(barometer)
of 12(De Hond)zetels.Volgens De Hond is
in anderhalf jaar tijd een ongekend
aantal kiezers van partij veranderd
Ik hoop dat ze ooit toch wel min of meer gedwongen worden. Dan zijn we namelijk gelijk van die brulkikker uit Oss afquote:Op zondag 27 april 2008 11:38 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
SP zal nooit regeren. Kijk naar D66: regeren is halveren. De kiezer zal nooit verantwoordelijkheid nemen belonen, we stemmen liever op een brulkikker die altijd aan de zijlijn blijft staan.
Met dank aan die C, hè.quote:Op zondag 27 april 2008 14:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Verbazingwekkend dat mensen zo massaal voor het CDA blijven stemmen.
quote:Op zondag 27 april 2008 14:35 schreef SeLang het volgende:
Ik blijf me trouwens verbazen over het totaal ontbreken van een liberale partij in het Nederlandse politieke spectrum. Volgens mij zou een liberale partij veel stemmen kunnen trekken.
D66 is niet liberaal maar elitair-links.quote:
D66 is nu net een van de weinigen die daar iets aan wil doen.quote:Op zondag 27 april 2008 14:41 schreef SeLang het volgende:
Elke partij die marktverstorende overheidssubsidies zoals hypotheekrente aftrek wil handhaven is per definitie niet liberaal.
Oh ja, da's waar ook, bij jou hangt liberaal zijn alleen van wel of niet voor HRA zijn af.:')quote:Op zondag 27 april 2008 14:41 schreef SeLang het volgende:
D66 is niet liberaal maar elitair-links.
Jezelf 'liberaal' noemen maakt je nog niet liberaal.
Elke partij die marktverstorende overheidssubsidies zoals hypotheekrente aftrek wil handhaven is per definitie niet liberaal.
P.s: Veel mensen begrijpen het verschil niet tussen het Nederlandse woord "liberaal" en het Engelse "liberal"
Misschien moet je eerst het partijprogramma van D66 eens lezenquote:Op zondag 27 april 2008 14:46 schreef nonzz het volgende:
[..]
D66 is nu net een van de weinigen die daar iets aan wil doen.
Nee, van het minimaliseren van staatsingrijpen.quote:Op zondag 27 april 2008 14:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh ja, da's waar ook, bij jou hangt liberaal zijn alleen van wel of niet voor HRA zijn af.:')
Okee, maar je komt dan wel steeds met je stokpaardje HRA aanzetten. D66 is toch wel een heel stuk liberaler dan het gereformeerde kabinet dat er nu zit.quote:Op zondag 27 april 2008 14:52 schreef SeLang het volgende:
Nee, van het minimaliseren van staatsingrijpen.
Liberaal betekent in grote lijnen het volgen van de leer van Adam Smith
HRA is de lakmoestest omdat het verreweg de grootste subsidie is in NL die bovendien de huizenmarkt totaal heeft verstoord. Verder bestaat er min of meer consensus dat het onbetaalbaar gaat worden in te toekomst, met name als de rente weer gaat oplopen.quote:Op zondag 27 april 2008 14:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, maar je komt dan wel steeds met je stokpaardje HRA aanzetten.
Dat is toch "iets eraan doen" zoals ik zei.quote:Op zondag 27 april 2008 14:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst het partijprogramma van D66 eens lezen
Zij willen de hypotheekrente aftrek alleen verminderen boven een paar ton.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |