abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36763088
" Raadselachtige gammastraling"
" Do UFO sightings prove the truth is out there?"
" Jongen laat pen telekinetisch bewegen"
" Jongen kan lepels buigen met gedachten"

Riiiiiight.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:53:37 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36763106
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Gezien de overige nieuwsberichten op die site neem ik dit (van hun) niet serieus.
Waarheid.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36763166
De VS en Rusland controleren het weer

Zie je wel, ook dit koude weer is de schuld van Amerika.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36763171
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:52 schreef RichardQuest het volgende:
" Raadselachtige gammastraling"
" Do UFO sightings prove the truth is out there?"
" Jongen laat pen telekinetisch bewegen"
" Jongen kan lepels buigen met gedachten"

Riiiiiight.
Dadelijk beweer je nog dat dat babietje een promotiecampagne is voor Shrek 3!
pi_36763341

What have we got? yeh-o, magnificence!!
pi_36763619
De Postgiro en de postkaart

Uit het enige digitale stuk dat ik erover kan vinden:
Het debâcle bij de Postcheque- en Girodienst.

De PCGD was in 1922 een dienst met 87.000 rekeninghouders, die dat jaar 14 miljoen transacties afwerkte. Die werden verwerkt door 1058 employees, goed voor 770.000 gulden aan loonkosten. Toen al was er gedonder door fusies en overnames: op het hoofdkantoor in Den Haag mocht de PCGD alleen maar personeel aannemen dat bij partner PTT overbodig was geworden. Niet geschoold, weinig discipline, en ook zonder dat soort problemen draaide de PCGD al met verlies: driekwart miljoen gulden in 1922.

Men dacht een en ander op te gaan lossen door de loonkosten te drukken en dat betekende mechanisatie. Het plan, zoals dat ook nu nog steeds gaat, klonk heel mooi: 'Zoo'n plan van mechanische administratie is een organisch geheel; het komt in één brein op, alles past in elkaar, chronologisch en plaatselijk, de verschillende tafels en machines, de kasten van het archief, de transportband, alles is volgens één vast systeem geplaatst'. Bla-bla-bla, Waar heb ik dat vaker gehoord?

Bij de firma's Powers en Hollerith werden pons-, sorteer-, tabelleer- en afdrukmachines besteld. De order bij Hollerith, 600.000 dollar, was de grootste opdracht die dat bedrijf ooit in de wacht sleepte. Alle hardware arriveerde begin 1923, en de overgang naar het nieuwe systeem was gepland in de nacht van 24 augustus.

Als ik op een rijtje moet zetten wat er vóór die nacht fout ging is deze pagina vol. Een losse greep: allereerst dienden uiteraard de beginrekeningen van de klanten ingevoerd te worden, maar dat gebeurde op basis van onbetrouwbare opgaven van de postkantoren. Vanwege de haast ontbrak de interne controle, zodat er hier en daar debetcijfers onder credit kwamen te staan en telefoonnummers onder debet. Een hoge techneut die op de morgen na de fatale nacht zijn opwachting maakte werd aldus begroet: 'Gelukkig dat U gekomen bent. Wij zijn hier, maar niemand van ons weet wat hij moet doen'.

In de eerste weken na de overgang spoedden rekeninghouders uit het hele land zich naar het hoofdkantoor in Den Haag, waar de gangen en wachtkamers vol zaten met woedende cliënten, die hun geld opeisten. Binnen veertien dagen kwamen er dertigduizend brieven binnen. Uiteindelijk werd op 4 oktober 1923 besloten om de boel tijdelijk te sluiten, waarna de PCGD door de rekeninghouders zelf moest worden geïnformeerd over hun saldo's. Dat proces nam zoveel tijd in beslag dat de PCGD pas een jaar later weer geopend zou worden.

geknipt van: http://krijnen.com/cyberspace/pcgd.shtml
****************************************************************************************

De Postcheque- en Girodienst , vallen onder het staatsbedrijf PTT, is een jaar (een jáár!) gesloten geweest.

Het verhaal eindigt tragisch: er kwam een onderzoek (ik meen een parlementair onderzoek), een van de verantwoordelijken (de directeur?) pleegde zelfmoord.
De giro heeft nog decennia gezworen bij handmatige verwerking.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:15:37 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36763626
"McCarthy, ik weet het goed gemaakt. Ik ga vanaf nu bij elke verkiezing blind op de SP stemmen, terwijl jij vrolijk voor een of andere rechtse splinterpartij blijft gaan. Zo heft ons stemgedrag elkaar een beetje op en kun jij weer rustig slapen in de wetenschap dat je stem toch geen kont waard is."

Raad de quote.
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:17:25 #133
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36763672
andere tijden nu over Nederlandse migranten in Australie, inburgeren bleek erg moeilijk te zijn
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36763801
John de Mol bezig met 'treiter-Big Brother'
quote:

Mediamagnaat John de Mol wil in een nieuw realityprogramma de slechtste menselijke eigenschappen naar boven halen. Dat blijkt uit een concept dat in handen is gevallen van De Telegraaf. De Mol heeft aan de krant bevestigd dat hij met een dergelijk programma bezig is. Kandidaten worden jarenlang opgesloten in een villa, en kunnen alleen winnen indien ze elkaar het huis uit treiteren.

De winnaar krijgt de grootste prijs die ooit is uitgereikt. Hij of zij mag niet alleen de villa houden waarin de strijd zich heeft afgespeeld, maar krijgt tevens genoeg geld om nooit meer te hoeven werken. 'De ultieme vrijheid voor het een aantal jaren opgeven van je eigen vrijheid', is het motto van De Mols bedenksel. "Ik vind het psychologisch interessant en niet wreed, anders zou ik het niet doen", verklaart de Talpa-baas erover. De kandidaten mogen gedurende hun periode in de villa geen contact hebben met hun thuisfront. Iedereen die zich binnen het jaar laat wegpesten, betaalt een boete van tienduizend euro. Makelaars zouden inmiddels op zoek zijn naar een geschikte woning voor de show, die in de zomer van start moet gaan.

Overigens lijkt het concept veel op het oorspronkelijk idee waaruit in 1999 uiteindelijk Big Brother voortvloeide. Zelfs de titel, 'De Gouden Kooi', is dezelfde als destijds. Het plan was toentertijd om zes of acht mensen een jaar in een villa op te sluiten. In die tijd zouden ze maximaal psychisch onder druk worden gezet, met een beloning van een miljoen gulden voor een ieder die na dat jaar nog aanwezig zou zijn. De plannen werden afgeschoten omdat men vreesde dat kandidaten door de psychische druk stapelgek zouden kunnen worden. "Wij hebben altijd gezegd: wat we ook doen, mensen gaan gezond het huis in en ze moeten ook weer gezond het huis uit komen. Dat is zowel een menselijke als een economische overweging. Ongelukken zouden immers het einde van het programma betekenen", verklaarde Endemol-producent Paul Römer een aantal jaar geleden in een interview.

'Verwerpelijk'
De eerste politicus heeft al gereageerd op de plannen van De Mol. Volgens staatssecretaris van Financiën Joop Wijn (CDA) is 'De Gouden Kooi' verwerpelijk, zo liet hij weten voor de microfoon van BNR Nieuwsradio. Kinderen zouden leren dat het loont een ander 'kapot te maken en weg te treiteren', aldus Wijn, die overigens niet vindt dat het programma verboden moet worden.
Waarom moeten vernieuwende programma's altijd hufterig zijn?

[ Bericht 87% gewijzigd door pberends op 08-04-2006 13:26:38 ]
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:23:26 #135
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36763857
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:21 schreef pberends het volgende:

= goed voor de kenniseconomie
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:25:03 #136
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36763912
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:17 schreef Tafkahs het volgende:
andere tijden nu over Nederlandse migranten in Australie, inburgeren bleek erg moeilijk te zijn
Man, nederlanders hebben zelfs hun eigen koffiehuisjes, het zijn net turken.

Trouwens: http://www.amnesty.nl/downloads/ciavluchten.pdf

Thank you for flying CIA. Son of a bitch.
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:26:08 #137
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36763937
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Man, nederlanders hebben zelfs hun eigen koffiehuisjes, het zijn net turken.

Trouwens: http://www.amnesty.nl/downloads/ciavluchten.pdf

Thank you for flying CIA. Son of a bitch.
1/ 3 kwam teleurgesteld terug..
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:29:03 #138
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36764021
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:26 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

1/ 3 kwam teleurgesteld terug..
Dit is hoe wij met mensen omgaan, vastbinden, blinddoeken, casio horloge omdoen zodat we een aanklacht kunnen maken, en hoppa, 4 jaar de cel in.

Daar gaan we dan even fijn in de penis snijden, accuklemmen op het lichaam zetten, forceren seks te hebben met elkaar, laten bijten door honden, chemicaliën erop gooien, heerlijk.

En oh wat gaan we ineens huilen als er een piloot verbrand wordt.
pi_36764084
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:21 schreef pberends het volgende:
[..]

quote:
De eerste politicus heeft al gereageerd op de plannen van De Mol. Volgens staatssecretaris van Financiën Joop Wijn (CDA) is 'De Gouden Kooi' verwerpelijk, zo liet hij weten voor de microfoon van BNR Nieuwsradio. Kinderen zouden leren dat het loont een ander 'kapot te maken en weg te treiteren', aldus Wijn, die overigens niet vindt dat het programma verboden moet worden.
Ben benieuwd hoe hij staatssecretaris is geworden
pi_36764117
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dit is hoe wij met mensen omgaan, vastbinden, blinddoeken, casio horloge omdoen zodat we een aanklacht kunnen maken, en hoppa, 4 jaar de cel in.

Daar gaan we dan even fijn in de penis snijden, accuklemmen op het lichaam zetten, forceren seks te hebben met elkaar, laten bijten door honden, chemicaliën erop gooien, heerlijk.

En oh wat gaan we ineens huilen als er een piloot verbrand wordt.
Die piloot is in mijn ogen meer waard dan die hele rits criminelen. Maar in weze heb je gelijk: waar hebben we het over...
En oh ja, beetje martelen is nog nooit iemand van dood gegaan.
pi_36764119
Als een moslm zegt dat de westerse wereld verderfelijk is mag het niet. Maar een programma maken waarin mensen elkaar kapot maken mag wel. Kan die John de Mol niet opgepakt worden wegens het aanzetten tot haat?
pi_36764163
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:32 schreef pberends het volgende:
Als een moslm zegt dat de westerse wereld verderfelijk is mag het niet. Maar een programma maken waarin mensen elkaar kapot maken mag wel. Kan die John de Mol niet opgepakt worden wegens het aanzetten tot haat?
Alles voor de kijkcijfers! Overigens, welke randdebiel gaat er aan meedoen?
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:34:39 #143
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36764181
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:32 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Die piloot is in mijn ogen meer waard dan die hele rits criminelen. Maar in weze heb je gelijk: waar hebben we het over...
En oh ja, beetje martelen is nog nooit iemand van dood gegaan.
Nee, dan verzinnen we gewoon wat anders.

Bodies of three prisoners bagged for transport, December 2003. The military claims they were killed during an uprising.
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:35:09 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36764202
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:33 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Alles voor de kijkcijfers! Overigens, welke randdebiel gaat er aan meedoen?
Proletariërs.
pi_36764216
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:15 schreef sigme het volgende:
De Postgiro en de postkaart

Uit het enige digitale stuk dat ik erover kan vinden:
Het debâcle bij de Postcheque- en Girodienst.

De PCGD was in 1922 een dienst met 87.000 rekeninghouders, die dat jaar 14 miljoen transacties afwerkte. Die werden verwerkt door 1058 employees, goed voor 770.000 gulden aan loonkosten. Toen al was er gedonder door fusies en overnames: op het hoofdkantoor in Den Haag mocht de PCGD alleen maar personeel aannemen dat bij partner PTT overbodig was geworden. Niet geschoold, weinig discipline, en ook zonder dat soort problemen draaide de PCGD al met verlies: driekwart miljoen gulden in 1922.

Men dacht een en ander op te gaan lossen door de loonkosten te drukken en dat betekende mechanisatie. Het plan, zoals dat ook nu nog steeds gaat, klonk heel mooi: 'Zoo'n plan van mechanische administratie is een organisch geheel; het komt in één brein op, alles past in elkaar, chronologisch en plaatselijk, de verschillende tafels en machines, de kasten van het archief, de transportband, alles is volgens één vast systeem geplaatst'. Bla-bla-bla, Waar heb ik dat vaker gehoord?

Bij de firma's Powers en Hollerith werden pons-, sorteer-, tabelleer- en afdrukmachines besteld. De order bij Hollerith, 600.000 dollar, was de grootste opdracht die dat bedrijf ooit in de wacht sleepte. Alle hardware arriveerde begin 1923, en de overgang naar het nieuwe systeem was gepland in de nacht van 24 augustus.

Als ik op een rijtje moet zetten wat er vóór die nacht fout ging is deze pagina vol. Een losse greep: allereerst dienden uiteraard de beginrekeningen van de klanten ingevoerd te worden, maar dat gebeurde op basis van onbetrouwbare opgaven van de postkantoren. Vanwege de haast ontbrak de interne controle, zodat er hier en daar debetcijfers onder credit kwamen te staan en telefoonnummers onder debet. Een hoge techneut die op de morgen na de fatale nacht zijn opwachting maakte werd aldus begroet: 'Gelukkig dat U gekomen bent. Wij zijn hier, maar niemand van ons weet wat hij moet doen'.

In de eerste weken na de overgang spoedden rekeninghouders uit het hele land zich naar het hoofdkantoor in Den Haag, waar de gangen en wachtkamers vol zaten met woedende cliënten, die hun geld opeisten. Binnen veertien dagen kwamen er dertigduizend brieven binnen. Uiteindelijk werd op 4 oktober 1923 besloten om de boel tijdelijk te sluiten, waarna de PCGD door de rekeninghouders zelf moest worden geïnformeerd over hun saldo's. Dat proces nam zoveel tijd in beslag dat de PCGD pas een jaar later weer geopend zou worden.

geknipt van: http://krijnen.com/cyberspace/pcgd.shtml
****************************************************************************************

De Postcheque- en Girodienst , vallen onder het staatsbedrijf PTT, is een jaar (een jáár!) gesloten geweest.

Het verhaal eindigt tragisch: er kwam een onderzoek (ik meen een parlementair onderzoek), een van de verantwoordelijken (de directeur?) pleegde zelfmoord.
De giro heeft nog decennia gezworen bij handmatige verwerking.
Goed verhaal!
pi_36764228
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:15 schreef Floripas het volgende:
"McCarthy, ik weet het goed gemaakt. Ik ga vanaf nu bij elke verkiezing blind op de SP stemmen, terwijl jij vrolijk voor een of andere rechtse splinterpartij blijft gaan. Zo heft ons stemgedrag elkaar een beetje op en kun jij weer rustig slapen in de wetenschap dat je stem toch geen kont waard is."

Raad de quote.
fuwrtel fuwrtel!
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:36:04 #148
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36764230
Het is trouwens opmerkelijk dat Nepal in het nieuws komt vanwege de rebelerende communisten. De MAOisten verneuken de boel daar al jaren. Degene die wel eens naar BBC world service luisteren, kennen de strike nieuwtjes vast wel
pi_36764272
quote:
Maar dan nog, die criminelen interesseren me niet. Goed van je dat je het voor ze opneemt, dat is juridisch en democratisch gezien ook zeer goed, maar waarom leg je daar tegenover de indruk dat het verbranden van een piloot toch niet zo erg is?
pi_36764326
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:35 schreef pberends het volgende:
SCH gaat meedoen .
Het is dat ik mijn tijd liever nuttig besteed, maar ik zou willen overwegen om dan ook mee te doen en dan de hele dag roepen dat Rita een topwijf is! En mijn kapsel natuurlijk blonderen en roepen dat de uitwassen van de islam aangepakt moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')