abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36752032
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof dat hun daden vruchteloos zijn
Natuurlijk, één ding hebben alle geloven gemeen, ze beloven hun volgers altijd een betere toekomst dan de niet-gelovigen. Als er geen beloning aan vast hing zou niemand belangstelling hebben.
pi_36752117
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:00 schreef Doderok het volgende:

[..]

Natuurlijk, één ding hebben alle geloven gemeen, ze beloven hun volgers altijd een betere toekomst dan de niet-gelovigen. Als er geen beloning aan vast hing zou niemand belangstelling hebben.
Ook in religieus context is dat meer dan logisch, niet?
pi_36752752
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dude, voor jou is er niets

God die jou uit het niets heeft geschapen (volgens mijn visie) zal je makkelijker weer tot leven wekken na je beenderen over zijn gebleven.
Er is niks na de dood. Wie, wat en hoe jij bent en wat je waarneemt zit allemaal in je hersenen. Zonder je hersenen "ben" je eigenlijk niks, behalve een hoopje organische stoffen (mét hersenen ook, alleen ben je je dan bewust van je omgeving). Je moet niet denken dat je zo speciaal bent, wij zijn ook maar dieren alleen dan wel hele intelligente dieren. Maar uiteindelijk zijn we slechts een groot chemisch proces...
pi_36752801
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:22 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Er is niks na de dood. Wie, wat en hoe jij bent en wat je waarneemt zit allemaal in je hersenen. Zonder je hersenen "ben" je eigenlijk niks, behalve een hoopje organische stoffen (mét hersenen ook, alleen ben je je dan bewust van je omgeving). Je moet niet denken dat je zo speciaal bent, wij zijn ook maar dieren alleen dan wel hele intelligente dieren. Maar uiteindelijk zijn we slechts een groot chemisch proces...
Zoals ik al eerder zei.. Volgens jou
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:04:15 #155
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36753911
de enige manier waarom iets als god KAN bestaan is als alles wat bestaat god is,
hence, alles wat is was en zal zijn is altijd al geweest en IS god.

god kan geen wezen zijn

de schepper van de mens was niet direct de al wat is god.
de schepper van de schepper van de mens was de al wat is god.
de schepper van god is uiteindelijk alles wat is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_36756305
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laat ik het zo proberen.

Ik verbied jou om verder te fokken, jij besluit er tegen in te gaan en toch door te fokken.. leg mij hier eens fysieke processen uit die jouw besluit beinvloedden
Dat is zo ingewikkeld dat je hiervoor een heel paper kan schrijven. Mijn perceptiesysteem vangt informatie op, de optische zenuwen versturen de info naar de visuele cortex, mijn motorische cortex wordt getriggerd zodat ik op mijn muis klik etc. En dan heb ik bijv. de sociale determinanten nog niet gebruikt.
Alles wat een mens doet en denkt wordt bepaald door neurale, genetische en sociale determinanten. En deze determinanten kennen geen vrijheid, maar zijn een causaal geheel van reacties. Vrije wil zou dan moeten worden verdedigd als een soort onzichtbare kracht, een ghost in the machine, die de gesloten, causale kracht van fysieke processen kan omzeilen. En hiervoor is geen enkel bewijs...Het is dus niet gek dat determinisme van de mens een positie is die tegenwoordig veel wordt verdedigd in academische kringen.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:47:19 #157
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36756362
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Naar mijn weten hoeft een God helemaal niet eeuwig te zijn. Zo dom is die vraag niet. Het idee dat er geen domme vragen bestaan, alleen maar domme antwoorden vind ik hier wel gepast.

Maar jij bent dus voor het afkappen van elke soort vraaggeving in deze richting? Doet me denken aan redenaties in de trend "da's nou eenmaal zo".
als 'god' niet eeuwig is is het geen god. dan is de hele discussie omtrent een schepper niet meer geinterresseerd in het Christelijke idee van God, waarin God sowieso eeuwig. Dat is inherent aan de God zoals Hij gedefinieerd is in mijn beleving. God is God niet als hij niet eeuwig is.
Je kunt pas gaan discussieren over deze vraag als je God gedefinieerd hebt. In mijn beleving is de gangbare definitie van God gewoon dat Hij eeuwig is.... of is dat heel raar?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_36756528
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:47 schreef pmb_rug het volgende:

[..]
Dat is inherent aan de God zoals Hij gedefinieerd is in mijn beleving
Je kunt pas gaan discussieren over deze vraag als je God gedefinieerd hebt.
Dat is juist het probleem. Hoe kun je God objectief (of zo objectief mogelijk) definieren als iedere gelovige Hem volgens zijn (of haar) beleving definieert? Dan zijn er veel verschillende definities en door subjectiviteit is een rationeel debat erg moeilijk. En we kunnen God's eigenschappen helaas ook niet even empirisch confirmeren.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:16:42 #159
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36759536
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:53 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem. Hoe kun je God objectief (of zo objectief mogelijk) definieren als iedere gelovige Hem volgens zijn (of haar) beleving definieert? Dan zijn er veel verschillende definities en door subjectiviteit is een rationeel debat erg moeilijk. En we kunnen God's eigenschappen helaas ook niet even empirisch confirmeren.
Je kunt een definitie gewoon arbitraire bepalen hoor. De vraag is dan alleen of het een waarheidsgetrouwe definitie is, DAT is het probleem.
Ik kies ervoor om God te definieren als Schepper van plaats, tijd en ruimte. Hij is in die definitie eeuwig.
?Porque no te calles?
pi_36760640
Dat zeg ik dus. Er is geen objectief criterium, dus speelt subjectiviteit een te grote rol. Als men de premissen waarmee men redeneert niet kan controleren op hun waarheidswaarde, dan mondt een discussie vaak uit in ongegrond orakel (zoals in de traditionele metafysica).
pi_36767408
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:04 schreef BaajGuardian het volgende:
de enige manier waarom iets als god KAN bestaan is als alles wat bestaat god is,
hence, alles wat is was en zal zijn is altijd al geweest en IS god.

god kan geen wezen zijn

de schepper van de mens was niet direct de al wat is god.
de schepper van de schepper van de mens was de al wat is god.
de schepper van god is uiteindelijk alles wat is.
My thoughts exactly
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_36772804
Ik merk dat BaajGuardian en Boswachtertje trouwe Spinozisten zijn.
pi_36775257
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:13 schreef Dr_Jack het volgende:
Ik merk dat BaajGuardian en Boswachtertje trouwe Spinozisten zijn.
Oh? Komt dit er dan ook mee overeen? Mijn idee over 'God': Topic op FOK!

Ik weet nooit zo goed wie wat heeft gezegd en zo.. zelf zie ik wel wat in de oosterse gedachtengoed, maar eigenlijk alles wat mij inspireert (waar ik het dus niet mee eens hoef te zijn) vind ik leuk om mee te nemen..

*heb toevallig wel Spinoza's Ethica bij me.. toch maar even in bladeren dan morgen
pi_36776937
@ Boswachtertje

Spinoza is ook pantheïst. Hij verdedigt de opvatting dat alles wat is een uitbreiding is van een substantie, genaamd God. God is dus niet een wezen of man met een baard, maar gewoon alles wat is. God als alles omvattende ontologie van alle bestaande dingen, dus ook abstracte zaken als natuurwetten. Ik denk dat dit redelijk overeenkomt met wat jij verdedigt. Eigenlijk is dit zo'n abstract wereldbeeld dat het mijlenver staat van vele religies. Spinoza werd in zijn tijd ook gezien als een ketter. Hij vond de Bijbel bijvoorbeeld ook onzin.

P.S. Spinoza was bovendien determinist. God is het substraat verantwoordelijk voor ieder ding bepaald door natuurwetten. Vrijheid is volgens Spinoza dus een illusie. Ik weet niet of je het daarmee eens bent. Spinoza legt deze ideeën over God en determinisme al uit in het eerste hoofdstuk van Ethica.
pi_36787729
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:45 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Dat is zo ingewikkeld dat je hiervoor een heel paper kan schrijven. Mijn perceptiesysteem vangt informatie op, de optische zenuwen versturen de info naar de visuele cortex, mijn motorische cortex wordt getriggerd zodat ik op mijn muis klik etc. En dan heb ik bijv. de sociale determinanten nog niet gebruikt.
Alles wat een mens doet en denkt wordt bepaald door neurale, genetische en sociale determinanten. En deze determinanten kennen geen vrijheid, maar zijn een causaal geheel van reacties. Vrije wil zou dan moeten worden verdedigd als een soort onzichtbare kracht, een ghost in the machine, die de gesloten, causale kracht van fysieke processen kan omzeilen. En hiervoor is geen enkel bewijs...Het is dus niet gek dat determinisme van de mens een positie is die tegenwoordig veel wordt verdedigd in academische kringen.
Sorry voor mijn late reactie, je reply helemaal over het hoofd gezien

Natuurlijk ben ik het met je eens dat er externe factoren zijn die een keus van je beinvloedden hetzij
fysiek, emotioneel/psycholisch of welke vlak dan ook. Maar ik voer mijn stelling dan op basis van een individuele wil, een voorbeeld dat je lichaam je oproept om te gaan slapen omdat je moe bent, maar dat jij toch moet door leren en besluit verder te gaan, tegen hetgene wat je lichaam van jou eist. In zo een voorbeeld heb jij een vrije keuze om te doen en laten wat je wilt. Wanneer je een keuze moet maken tussen plezier en verplichtingen ben je zelf verantwoordelijk voor je keuze, ondanks dat beiden moet kiezen.. Een gezonde vrije wil leidt uiteindelijk wel naar vrijheid.. Een "wil" die zich (on)willig laat beinvloedden door externe factoren sluit alleen maar zichzelf op en dat je idd niet van een vrije wil spreken.
  zondag 9 april 2006 @ 12:21:39 #166
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_36788251
zelfde als zuurstof...het is er en het zal er altijd zijn....
Bas heeft gesproken...
pi_36788345
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry voor mijn late reactie, je reply helemaal over het hoofd gezien

Natuurlijk ben ik het met je eens dat er externe factoren zijn die een keus van je beinvloedden hetzij
fysiek, emotioneel/psycholisch of welke vlak dan ook. Maar ik voer mijn stelling dan op basis van een individuele wil, een voorbeeld dat je lichaam je oproept om te gaan slapen omdat je moe bent, maar dat jij toch moet door leren en besluit verder te gaan, tegen hetgene wat je lichaam van jou eist. In zo een voorbeeld heb jij een vrije keuze om te doen en laten wat je wilt. Wanneer je een keuze moet maken tussen plezier en verplichtingen ben je zelf verantwoordelijk voor je keuze, ondanks dat beiden moet kiezen.. Een gezonde vrije wil leidt uiteindelijk wel naar vrijheid.. Een "wil" die zich (on)willig laat beinvloedden door externe factoren sluit alleen maar zichzelf op en dat je idd niet van een vrije wil spreken.
Ja, ik snap je opvatting. Ik begin eigenlijk steeds meer te twijfelen, want vroeger verdedigde ik ook de vrije wil. Maar mijn probleem is: wie is die jij die al die besluiten maakt? Dat is naar mijn weten ook niets anders dan een verzameling neurale en biologische processen die mechanisch werken (en dus geen vrijheid kennen). Het is inderdaad wel moeilijk te behappen, omdat ieder mens het idee heeft dat hij/zij vrij is. Dat je handelingen zelf vrij en bewust kan kiezen. Toch vind ik het maar problematisch...

Blijft een interessant probleem.
pi_36795241
Ik hoop dat Rudolf Steiner in zijn "Filosofie van de vrijheid" mij het principe vrije wil weer wat actueler en duidelijker kan voorleggen.. Kortom, ik hou u op de hoogte
pi_36796625
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:47 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

In mijn beleving is de gangbare definitie van God gewoon dat Hij eeuwig is.... of is dat heel raar?
Neuh, maar in mijn ogen niet absoluut noodzakelijk. Ik bedoel, als je al zoiets onlogisch als een "eeuwige schepper die niet geschapen is" wilt aannemen, dan kun je vast wel constructies bedenken die God eindig maken. En net zo aannemelijk zijn.
pi_36796695
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:54 schreef chriszeh het volgende:
Veel mensen geloven dat een opperwezen het gehele universum gemaakt heeft, en gebruiken vaak handen en voeten om de evulutietheorie te ontkennen. Ik heb 1 simpele vraag, wie heeft god gemaakt?
Evolutietheorie verklaart ook niet wie/wat het universum heeft gemaakt ...
pi_36806366
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:07 schreef MrBean het volgende:
Dat is inderdaad een denkfout die volgens mij redelijk de wetenschap is ingeslopen..

En ik hou alles voor mogelijk; evolutietheorie als foutieve theorie inclusief..
pi_36807215
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:07 schreef MrBean het volgende:

[..]

De ideale gaswet verklaart ook niet waarom een konijn van sla en worteltjes houdt.
pi_36808912
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]

De ideale gaswet verklaart ook niet waarom een konijn van sla en worteltjes houdt.
Ja, dat bedoel ik toch?
  maandag 10 april 2006 @ 09:41:44 #174
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_36814218
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:21 schreef MrBean het volgende:
Ja, dat bedoel ik toch?
Het is niet de wetenschap die de denkfout maakt, het zijn sommige creationalisten/gelovigen die dat aan de evolutietheorie toevoegen. De wetenschap heeft nooit gezegd dat evolutie het onstaan van het universum verklaart. Vandaar de worteltjesvergelijking
Nu met gitaar!
  maandag 10 april 2006 @ 09:59:06 #175
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36814522
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:41 schreef Funkytrip het volgende:

[..]

Het is niet de wetenschap die de denkfout maakt, het zijn sommige creationalisten/gelovigen die dat aan de evolutietheorie toevoegen. De wetenschap heeft nooit gezegd dat evolutie het onstaan van het universum verklaart. Vandaar de worteltjesvergelijking
Daaraan ligt een inherent probleem van de biologie ten grondslag, trouwens niet alleen van de biologie maar ook van een aantal andere wetenschappen. Natuurkunde heeft samen met wiskunde en scheikunde een dusdanig abstractie niveau dat er voor de gemiddelde persoon (en daarmee gemiddelde creationist) weining mee te beginnen is op het moment dat je er voor kiest in de systematiek van die 'takken van sport' iets te ontkennen. Zouden creationistische bewegingen zich storten op de BigBang en die in het juiste vakgebied bevechten lopen ze al vrij snel stuk op de eigenlijke kennis en op het afbrokkelen van de kracht van religie, massaliteit. Een boek over konijnen en wortels scoort goed, want heel leesbaar. Als je een boek schijft over het al dan niet 3.nogwat kelvin zijn van de 'ruimte', wie dat op welke manier heeft vastgesteld en waarom het zo verrassend was dat dat ook nog klopte in combinatie met roodverschuiving en de magische wereld van het proces van radioactiefverval op subatomair niveau; dat word geen bestseller.

Daar het 'jargon' van biologie en de aardwetenschappen minder abstract is is het makkelijker te riddiculiseren met slangen zonder pootjes en zeeën die bergen worden dan dat je kunt ridiculiseren dat 0.5468*10-12 toch echt 0.546845*10-12 is...
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_36815639
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:21 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik toch?
Ik benadruk nog even
pi_36836581
Er zit toch een rare eigenschap aan de eeuwigheid:
EEUWIG DUURT HET LANGST.
  dinsdag 11 april 2006 @ 07:53:08 #178
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36846214
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:25 schreef Schonedal het volgende:
Er zit toch een rare eigenschap aan de eeuwigheid:
EEUWIG DUURT HET LANGST.
Heel niet, 'twee keer eeuwig' duurt al twee keer zo lang, of 'eeuwig en nog een beetje', 'eeuwig plus een dag' duren ook allebij langer dan 'eeuwig'.
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:41:27 #179
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36846570
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:21 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik hoop dat Rudolf Steiner in zijn "Filosofie van de vrijheid" mij het principe vrije wil weer wat actueler en duidelijker kan voorleggen.. Kortom, ik hou u op de hoogte

Steiner is een idioot (een fascist ook trouwens, wat eigenlijk hetzelfde is)
ik heb op de vrije school gezeten en het aan de lijve onder vonden
?Porque no te calles?
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:42:27 #180
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36846581
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 07:53 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Heel niet, 'twee keer eeuwig' duurt al twee keer zo lang, of 'eeuwig en nog een beetje', 'eeuwig plus een dag' duren ook allebij langer dan 'eeuwig'.
dat kan zelfs (!) in de wiskunde niet
(toch?)
?Porque no te calles?
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:51:47 #181
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36846694
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

dat kan zelfs (!) in de wiskunde niet
(toch?)
Tuurlijk wel, je kunt toch gewoon "oneindig + 1" doen? Waarom zou het niet kunnen?
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:06:33 #182
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_36846948
oneindig + 1 = oneindig. Volgens mij gaan de normale rekenregels niet op voor oneindig. Je mag bijv. niet stellen dat oneindig/oneindig 1 is.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_36847054
Simpel:

Als er geen schepping zou zijn, zou er niets zijn. Maar niets betekent "niet iets". Dit houdt in dat als je niets hebt je ook iets moet hebben. Deze twee kunnen niet los van elkaar bestaan.

In getallen kun je zeggen:

Niets =0
Iets=1

Dit zijn twee "dingen", dus na 0 en 1 krijg je automatisch 2.

0 \
....} - > 2
1 /

Deze bij elkaar zijn allen weer 3:

---------
0 \ .......\
....} - 2 }---> 3
1 / ......./
--------

Deze zijn bij elkaar weer 4 en dit gaat oneindig door. Wat je hier eigenlijk ziet is de oerknal en alles wat daar opvolgde.

God is dus in eerste instantie de nul, vervolgens de 1, vervolgens de 2 enz. enz.

Easy.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_36847084
Ik heb een stukje van dat programma over het evangelie van Judas gekeken op National Geographic, het schijnt dat Jezus tegen Judas had gezegt dat de God die de aarde schiep niet dezelfde was als diegene die zij aanbidden, de God die de aarde schiep zou de moeite niet waard zijn.
Die 2 kratten bier waren oke, maar van die borrelnootjes moest ik kotsen.
pi_36847125
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Simpel:

Als er geen schepping zou zijn, zou er niets zijn. Maar niets betekent "niet iets". Dit houdt in dat als je niets hebt je ook iets moet hebben. Deze twee kunnen niet los van elkaar bestaan.

Niets =0
Iets=1

0 \
....} - > 2
1 /

---------
0 \ .......\
....} - 2 }---> 3
1 / ......./
--------

Deze zijn bij elkaar weer 4 en dit gaat oneindig door. Wat je hier eigenlijk ziet is de oerknal en alles wat daar opvolgde.

God is dus in eerste instantie de nul, vervolgens de 1, vervolgens de 2 enz. enz.

Easy.
Ik snap er niks van. Je bedoelt dat er altijd een "iets" is en een "niet iets"?
pi_36847145
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:18 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik snap er niks van. Je bedoelt dat er altijd een "iets" is en een "niet iets"?
yep
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_36847788
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Simpel:

Niets =0
Iets=1

0 \
....} - > 2
1 /

---------
0 \ .......\
....} - 2 }---> 3
1 / ......./
--------

Easy.
Da's een interessante hypothese, echter, energie kun je niet maken of vernietigen. Je kan dus niet simpelweg van nul naar één naar twee gaan.
Die 2 kratten bier waren oke, maar van die borrelnootjes moest ik kotsen.
pi_36847906
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

yep
waarom is 0 dan niet eerder 1 geworden?
pi_36847974
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Iets hoeft niet uit materie te bestaan wil het een begin of een eind hebben. Dus alleen omdat God niet stoffelijk is, is een nonargument voor zijn "eeuwige bestaan". Sowieso kun je dat niet aannemelijk maken zonder in clichématige uitspraken te vervallen, denk ik.
Nee, maar het moet wel dimensionaal zijn, en aangezien god ruimte en tijd gemaakt heeft, kan hij dus niet dimensionaal, en dus niet eindig zijn.

En, nee ik geloof niet in god, ik wou alleen ff je theorietje ontkrachten..
pi_36851468
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:41 schreef pmb_rug het volgende:

Steiner is een idioot (een fascist ook trouwens, wat eigenlijk hetzelfde is)
ik heb op de vrije school gezeten en het aan de lijve onder vonden
Dat heb ik nog niet kunnen concluderen uit de eerste 20 pagina's.. maar bedankt voor de waarschuwing zal ik maar zeggen. I'll continue to read by the way
pi_36851590
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:03 schreef synthesix het volgende:

[..]

Nee, maar het moet wel dimensionaal zijn, en aangezien god ruimte en tijd gemaakt heeft, kan hij dus niet dimensionaal, en dus niet eindig zijn.

En, nee ik geloof niet in god, ik wou alleen ff je theorietje ontkrachten..
Dat zie ik niet.
pi_36852283
@haushofer hoe bedoel je?
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:48:32 #193
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_36855589
Mijn ouders
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_36855949
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:48 schreef synthesix het volgende:
@haushofer hoe bedoel je?
Ik snap je redenering niet.
pi_36856412
Bij nader inzien, is mijn redenering ook wel lek eigenlijk,

Je hebt op aarde (volgens de huidige algemeen aangenomen theorieën, je hebt ze ook met meer), 4 dimensies: 3 van ruimte en tijd. God heeft deze dimensies gecreërd, wat dus impliceert, dat hij zelf deze dimensies niet heeft, je kun jezelf niet creëren. Oneindigheid, is een eigenschap van een 'ding' (bij gebrek aan beter woord) wat dimensies heeft, iets kan in een bepaalde dimensie oneindig zijn, of eindig, en dat heeft die dimensie dus een waarde.

Maar je hebt eigenlijk ook wel een soort van abstracte dimensies, zoals bijvoorbeeld getallen, in principe zou je kunnen zeggen dat getallen (1-)dimensionaal zijn, de reeks 1-10, heeft een grootte van 9, 1 is oneindig klein, een reeks van alle Natuurlijk getallen is oneindig groot.

Aan de andere kant, is abstract natuurlijk abstract, omdat het niet bestaat.

Maar stel dat god vanuit ons gezien abstract is, heeft god (zou hij bestaan), ons wel gecreërd in zijn gedachte, i.e. wij bestaan alleen in zijn gedachtes, die dimensies die hij gecreërd heeft, zijn het product van zijn geest, wij zijn alleen processen, in een andere wereld... Wie weet..

Maarja dit word waarschijnlijk iets te filosofisch voor het topic
pi_36871364
welke piemel heeft ooit bedacht dat god zonodig een oude vent met een lange baard boven op een wolk moet zijn?

in mijn ogen is goed het 'alles', het oneindige. god is alles dus zit in alles. en omdat er altijd iets zal zijn zal er altijd god zijn.
  woensdag 12 april 2006 @ 11:45:27 #197
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36882081
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:38 schreef 3733 het volgende:
welke piemel heeft ooit bedacht dat god zonodig een oude vent met een lange baard boven op een wolk moet zijn?
wanneer heb jij God afgebeeld gezien?
dat gebeurd zelde of nooit.

oh ja, in Bruce Almighty is het een NEGER in een wit pak....
verder kan ik me geen Godsbeelden herinneren, het is nml 'verboden' om een afbeelding van God te maken.
?Porque no te calles?
pi_36886290
'Een grebbenhouten God, afgewerkt met beuken sandaaltjes"
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:50 schreef LudoSanders het volgende:
Nico Zwinkels.
pi_36886418
ANS

The American Nuclear Society heeft god gecreërd in een andere dimensie.
pi_36887527
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:45 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

wanneer heb jij God afgebeeld gezien?
dat gebeurd zelde of nooit.

Ik vind deze beter echter:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')