abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36676517
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

Valse hoop...
denk het ook wel niet. Revolution kan eerder voor iedereen zijn
  woensdag 5 april 2006 @ 15:42:15 #202
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36676543
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:37 schreef P-Style het volgende:

[..]

Niet alleen dit...
It's beyond your control...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36676639
komt er nu ook een game van of over oprah
  woensdag 5 april 2006 @ 15:45:17 #204
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36676663
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:44 schreef MacGreagor het volgende:
komt er nu ook een game van of over oprah
Nee. Oprah is er puur voor de promotie
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36676753
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:45 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee. Oprah is er puur voor de promotie
dus we kunnen oprah niet spelen?
:(
pi_36676760
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:45 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee. Oprah is er puur voor de promotie
ook goed want als oprah in de revolutie geloofd dan doet iedereen dat
pi_36676786
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:45 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee. Oprah is er puur voor de promotie
idd, lekker hypen Dat maakt het topic snel vol
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_36676797
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef netricje het volgende:
[..]
dus we kunnen oprah niet spelen?
Opera speel je niet. Opera gebruik je. opera FTW
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36676859
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef disjfa het volgende:

[..]

Opera speel je niet. Opera gebruik je. opera FTW
firefox
pi_36676914
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
firefox
Firefox gebruik je als je IE wilt negeren. Opera gebruik je als je wilt browsen En als helemaal op de revo
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  woensdag 5 april 2006 @ 15:55:23 #211
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_36677121
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Alleen de Nintendo sekteleden is niet goed genoeg, 3rd party bedrijven zullen dan niet zoveel zin meer hebben om hun games voor de Revolution te ontwikkelen. Dit was bij de N64 al heel erg het geval, en bij de Gamecube ]nog steeds. Nintendo stelt innovatie veel hoger dan graphics. Prima, maar gezien de specs is het al duidelijk dat de nieuwe console behoorlijk onder doet voor de PS3 en Gamecube huh?. En mensen hebben véél liever schitterende graphics dan een leuk controllertje. Ik ook. Nintendo doet het voorkomen alsof mooie graphics een slecht iets is. Ik vind dat totaal niet waar, hoe mooier de graphics, hoe beter de sfeer overkomt, hoe beter de spelervaring. Dan moet natuurlijk wel de 'gameplay' (*ril*) goed zijn, maar dat is logisch. Hoe dan ook, ik denk dat heel veel mensen niet meer zitten te wachten op Nintendo, en dat Nintendo na 1 ronde al verloren heeft van nieuwkomer Microsoft.
Hmm.. Je gaat wel uit van het meest negatieve scenario wat er te bedenken is.
Je zegt dat mensen VEEL liever graphics over gameplay hebben. De DS bewijst denk ik toch wel het tegendeel, en niet alleen in Japan.
Verder kan de Rev hoogstwaarschijnlijk op SDTV hartstikke mooie graphics toveren, zeker een stuk mooier dan current gen. Dat is al een aardige stap in de richting van mooie graphics.

Ook moet je niet vergeten dat de Playstation van nu de Nintendo van de jaren 80 (ja.. Zo ongeveer toch?) was. Een werkwoord, een synoniem voor gamen. Zo zie je dat faam enorm vergankelijk is. Binnen 1 generatie kun je achterliggen en vergeten zijn, maar in 1 generatie kun je ook de markt weer overnemen. Om te stellen dat Nintendo na 1 rond al heeft verloren van xbox is volgens mij kul, die verkopen liggen redelijk bij elkaar.

Kortom, imo ben je teveel aan het doemdenken
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_36677212
Wat gaat deze topic hard o_0
  woensdag 5 april 2006 @ 16:05:59 #213
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36677559
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Hmm.. Je gaat wel uit van het meest negatieve scenario wat er te bedenken is.
Je zegt dat mensen VEEL liever graphics over gameplay hebben. De DS bewijst denk ik toch wel het tegendeel, en niet alleen in Japan.
Verder kan de Rev hoogstwaarschijnlijk op SDTV hartstikke mooie graphics toveren, zeker een stuk mooier dan current gen. Dat is al een aardige stap in de richting van mooie graphics.

Ook moet je niet vergeten dat de Playstation van nu de Nintendo van de jaren 80 (ja.. Zo ongeveer toch?) was. Een werkwoord, een synoniem voor gamen. Zo zie je dat faam enorm vergankelijk is. Binnen 1 generatie kun je achterliggen en vergeten zijn, maar in 1 generatie kun je ook de markt weer overnemen. Om te stellen dat Nintendo na 1 rond al heeft verloren van xbox is volgens mij kul, die verkopen liggen redelijk bij elkaar.

Kortom, imo ben je teveel aan het doemdenken
vergeet niet dat de DS een handheld is, en dat dit een hele andere markt is. (meer korte verslavende spellen, puzzles, enz)
The line is a dot to you!
pi_36678026
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:05 schreef kepler het volgende:

[..]

vergeet niet dat de DS een handheld is, en dat dit een hele andere markt is. (meer korte verslavende spellen, puzzles, enz)
Een markt die door sony nog niet onder de knie is. Technisch is de psp volgens mij veel beter, maar toch willen de mensen niet alleen maar technische vooruitgang, blijkbaar.

Nou ja, E3 en dan weten we met z'n allen hopelijk meer over de consoles
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_36680220
Ik blijf me toch steeds afvragen of de revolution nou ook nog iets met (interactieve?) films oid te maken heeft.
- De chipsets heten niet voor niets Hollywood en Broadway
- Iwata heeft meerdere malen aangegeven iets met films te gaan willen doen
- E3 presentatie wordt gehouden in Kodak Theatre, waar filmprijzen worden uitgereikt
- Revolution zou dvd afspeelmogelijkheden hebben

Dit lijken me de beste hints na E32004 waarbij werd verteld dat we op de hints moesten letten
#winning
pi_36680356
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:09 schreef Tware het volgende:
Ik blijf me toch steeds afvragen of de revolution nou ook nog iets met (interactieve?) films oid te maken heeft.
- De chipsets heten niet voor niets Hollywood en Broadway
- Iwata heeft meerdere malen aangegeven iets met films te gaan willen doen
- E3 presentatie wordt gehouden in Kodak Theatre, waar filmprijzen worden uitgereikt
- Revolution zou dvd afspeelmogelijkheden hebben

Dit lijken me de beste hints na E32004 waarbij werd verteld dat we op de hints moesten letten
Nou... de Gamecube had achteraf ook niet echt veel met zeezoogdieren te maken.
pi_36680467
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou... de Gamecube had achteraf ook niet echt veel met zeezoogdieren te maken.
The GameCube sleeps with the fishes.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36680514
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:15 schreef peristilius het volgende:
The GameCube sleeps with the fishes.
Scherp!
pi_36681295
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef devv05 het volgende:

[..]

O, jij wilt beweren dat Nintendo weer die eeuwenoude franchise van ze opnieuw uit gaat melken met dezelfde graphics en alleen een nieuwe controller? Het is maar wat je onder een 'revolutie' verstaat dan.
[..]
Jij zegt precies dezelfde games, ik zeg alleen dat games met een inferface die de revmote biedt never nooit precies dezelfde games opleveren. Wat snap je daar niet aan ?

Jij snapt Nintendo gewoon niet, Nintendo is een innovatie/ nieuw genre creerend bedrijf die zn franchies gebruikt om de nieuwe genres/ mechanics te verkopen. Dit is een hele andere aanpak als de meeste gamedevelopers die franchises koppelen aan bepaalde vaststaande mechanics waarbij alle sequels voldoen aan die mechanics, met als echte verschil de graphics of uitgebreidheid.

Nintendo verdient het meest aan nieuwe genres en gebruikt hun characters om ze in de lift te krijgen. Daarom zie je zoveel Marios en Zeldas. Als je ze speelt zul je snel tot de ontdekking komen dat er grote verschillen zijn tussen sequels, hoewel Nintendo net als elk bedrijf wel eens van de regel afwijkt.
Mario is de meest bekende character in gameland, ideaal dus om een genre op een veilige manier te verkopen.

Sowieso ben ik het niet eens met jouw opmerking dat ze constant oude franchises uitmelken. Nintendo is een bedrijf die al 25 jaar meegaat in de gamesindustrie en naast de console een superlopende portable heeft, dus het is niet vreemd dat sommige spellen al heel vaak uitgekomen zijn. Maar tussen de meeste sequels zit al gauw 3 tot 4 jaar.

En dan nog wat, Nintendo is van alle 1st party developers degene die VER WEG de meeste nieuwe franchises inhouse uitbrengt. En ik voorzie een acceleratie de komende jaren met de nieuwe interfaces van de DS en de REV. Kijk, dat is t m, Nintendo moet om nieuwe mechanics te blijven maken gewoon een ander platform hebben die die mogelijkheid biedt, omdat het huidige platform aardig aan zn top zit.
quote:
Ik heb nooit gezegd dat een idioot product niet succesvol kan zijn. Doordat Nintendo veel fans heeft die toch alles pikken en prachtig vinden zal de Revolution best wel weer succesvol worden.
Ik zie het verschil niet met de PS of XBOX. Maar jij verkijkt je wel aardig op de kern van Nintendo die hun produkten op vaste basis koopt. Dit zijn vaak de echte gamefans die gameplay en innovatie hoog in t vaandel hebben staan en zich niet laten leiden door de schreeuwerige marketingmachine van MS en Sony.
Ikzelf speel al games 20 jaar en ik heb alle Nintendo consoles gehad omdat ik Nintendo als de meest vooraanstaande developer zie en met mij veel andere kritische gamers. Natuurlijk baal ik soms van sommige beslissingen van Nintendo, maar als er 1 developer is die echt weet hoe games gemaakt moeten worden dan is t Nintendo wel.
quote:
Maar zoals Nintendo zelf al zei is het geen concurrentie voor de PS3 en Xbox 360, want het is duidelijk geen next-gen en voor de serieuze gamers is het gewoon troep. Ik wil vooruitgang. Mn vriendin daarentegen zal het wel weer prachtig vinden Dus mja, ieder zn ding.
Concurrentie in de zin van DIRECTE concurrentie, zelfs de filmindustrie en muziekindustrie zijn concurrenten in deze specifieke entertainment industrie.

Duidelijk geen next gen? Wat ben jij oppervlakkig zeg, de techniek van de revmote was vorige gen nog niet mogelijk. Next gen in jouw woordenboek is betere graphics, dat wil niet zeggen dat andere factoren niet next gen kunnen zijn. Dat ding is super klein, heeft een moderne controller, is krachtiger (rest assured) dan de XBOX, kan de oude catalogus afspelen, gebruikt WIFI en is energiezuinig en stil. En dat voor onder de 200e! Als dat geen vooruitgang is dan weet ik niet wat hier wel onder valt.

Serieuze gamers Dat ben jij iig niet, een serieuze gamer kijkt naar alle facetten van games zoals een voetbalkenner kijkt naar het spel dat een team tentoonspreid ipv kijken welk team de duurste spelers heeft. Grappig hoe je nu al weet dat je het niet geweldig zal vinden, wat een serieuze gamer ben jij zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door alex4allofyou op 05-04-2006 17:58:46 ]
  woensdag 5 april 2006 @ 17:43:23 #220
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_36681493
mooi gezegd
Houd van een lijntje.
pi_36681531
Ben het grotendeels met je eens Alex, maar:
quote:
de techniek van de revmote was vorige gen nog niet mogelijk
Dat is toch echt niet waar
Die techniek is al een heeeeeele tijd beschikbaar.
pi_36681701
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Ben het grotendeels met je eens Alex, maar:
[..]

Dat is toch echt niet waar
Die techniek is al een heeeeeele tijd beschikbaar.
volgens mij niet, nintendo had toch gezegd dat ze bij de gamecube al het idee hadden voor zo'n controller, maar de mogelijkheden er toen nog niet waren.
pi_36681724
Dan hebben ze waarschijnlijk meer zitten doelen op de kosten ervan, die toch onder de 30 moeten liggen qua kostprijs lijkt me (anders koop je niet bepaald snel een 2e controller). Maar zelfs voor het consumentensegment an sich was de tech er gewoon.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:54:52 #224
146048 Phonebone
Gimme Gimme Shock Treatment!
pi_36681797
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Ben het grotendeels met je eens Alex, maar:
[..]

Dat is toch echt niet waar
Die techniek is al een heeeeeele tijd beschikbaar.
Beschikbaar, dat wel, net als touch screens. Toch zit er nu pas 1 in een handheld console.
Dat technologie beschikbaar is wil niet zeggen dat 't voor een redelijke prijs toepasbaar is in een console.
En zeker niet in zo'n klein ding als de rev controller.

Nintendo wil technologisch niet voorop lopen, maar gebruikt beschikbare technologie om voorop te lopen qua innovatie.
Ze hebben in 't verleden wel wat fouten gemaakt qua media keuzes, maar wat online en HD betreft ben ik het persoonlijk met ze eens.

Oh en Alex, je hebt helemaal gelijk, behalve dan dat Nintendo al 100+ jaar bestaat.
Most of us assume that whatever we believe must be right.
Though we were taught much of what we believe before we could critically analyze our beliefs,
we nevertheless defend our beliefs as the truth. Good thinkers know this is absurd.
pi_36681818
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Ben het grotendeels met je eens Alex, maar:
[..]

Dat is toch echt niet waar
Die techniek is al een heeeeeele tijd beschikbaar.
Ik bedoel hiermee de techniek om t rendabel op de markt te zetten. Dat ding zou 5jr terug net zoveel kosten als de hele console. Komt nog ns bij dat Nintendo zei dat de hardware van de GC niet goed om kon gaan met de controller.

Kijk, GPS is er ook al lang, maar nu pas is het rendabel om te exploiteren. Of een ander voorbeeld, Toy Story graphics zijn al 10jaar mogelijk, maar nu pas marketingtechnisch.
pi_36681884
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:55 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik bedoel hiermee de techniek om t rendabel op de markt te zetten. Dat ding zou 5jr terug net zoveel kosten als de hele console. Komt nog ns bij dat Nintendo zei dat de hardware van de GC niet goed om kon gaan met de controller.
Dat ding zou 5 jaar geleden ook gewoon <100 kosten hoor
Alleen dat is te veel als je 4 controllers/console wil ja. Maar goed, het is niet alsof het radicaal nieuwe technologie is waar Nintendo ineens mee komt.
pi_36681952
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:58 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Dat ding zou 5 jaar geleden ook gewoon <100 kosten hoor
Alleen dat is te veel als je 4 controllers/console wil ja. Maar goed, het is niet alsof het radicaal nieuwe technologie is waar Nintendo ineens mee komt.
Zou heel goed kunnen hoor, maar dat kun je net als ik niet met zekerheid zeggen. 1 ding is zeker, de REV wordt de eerste console die gebruik gaat maken van deze nieuwe (binnen deze industrie) techniek.

Oh, en nog iets, deze techniek is toch echt wel anders dan de techniek van een controller 'die je in de lucht kan zwaaien en die data opvangt in de hardware'. Ik heb een vermoeden, Nintendo kennende, dat deze controller zeer accuraat en stabiel is. En dat is toch echt in de consumentenindustrie geavanceerd te noemen.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:05:37 #228
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36682097
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Hmm.. Je gaat wel uit van het meest negatieve scenario wat er te bedenken is.
Je zegt dat mensen VEEL liever graphics over gameplay hebben. De DS bewijst denk ik toch wel het tegendeel, en niet alleen in Japan.
Dat zeg ik absoluut niet. Qua HARDWARE wel ja. Mensen hebben veel liever een nieuwe machine die veel mooiere graphics kan produceren dan een machine met toffe controllers. Denk ik. Qua games is het natuurlijk zo dat het ten eerste gewoon goed moet spelen (goede gameplay dus).
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Verder kan de Rev hoogstwaarschijnlijk op SDTV hartstikke mooie graphics toveren, zeker een stuk mooier dan current gen. Dat is al een aardige stap in de richting van mooie graphics.
De specs zijn echt een heel stuk minder dan X360...
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]
Ook moet je niet vergeten dat de Playstation van nu de Nintendo van de jaren 80 (ja.. Zo ongeveer toch?) was. Een werkwoord, een synoniem voor gamen. Zo zie je dat faam enorm vergankelijk is. Binnen 1 generatie kun je achterliggen en vergeten zijn, maar in 1 generatie kun je ook de markt weer overnemen.
Precies, Nintendo lijkt binnen 1 generatie al te verliezen van MS.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Om te stellen dat Nintendo na 1 rond al heeft verloren van xbox is volgens mij kul, die verkopen liggen redelijk bij elkaar.

Kortom, imo ben je teveel aan het doemdenken
De nieuwe console van Nintendo lijkt al niet meer direct met de X360 en PS3 te concurreren.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 5 april 2006 @ 18:20:06 #229
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36682465
Waarom wordt/werd er nou weer gediscussierd dat de Revolution kutgraphics krijgt en geen next-gen zou zijn?

Hebben die mensen al games gezien? Nee? Hou je mond dan
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  woensdag 5 april 2006 @ 18:24:50 #230
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_36682577
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Waarom wordt/werd er nou weer gediscussierd dat de Revolution kutgraphics krijgt en geen next-gen zou zijn?

Hebben die mensen al games gezien? Nee? Hou je mond dan
Is snap ook niet waarom ze discussieren. Als graphics zo belangrijk voor ze zijn dan koop ze toch een ps3 of 360. Waarom toch nog hier komen zeiken?
Houd van een lijntje.
pi_36682725
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat zeg ik absoluut niet. Qua HARDWARE wel ja. Mensen hebben veel liever een nieuwe machine die veel mooiere graphics kan produceren dan een machine met toffe controllers. Denk ik. Qua games is het natuurlijk zo dat het ten eerste gewoon goed moet spelen (goede gameplay dus).
[..]
Pssst, controllers zijn ook hardware . Opnieuw.
quote:
De specs zijn echt een heel stuk minder dan X360...
[..]
Is jouw stelling nou gerelateerd op de doelgroep 'mensen' of op je eigen inzichten? Ik kan je 1 ding verklappen, specs voor het grootste % 'mensen' zijn TOTAAL geen issue.
quote:
Precies, Nintendo lijkt binnen 1 generatie al te verliezen van MS.
[..]
Daar gaan we weer , wat is verliezen TC? Is meer geld verdienen verliezen, of het feit dat Nintendo enkele miljoenen consoles minder verkocht tov een console die onder de kostprijs verkocht verliezen?

Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo legt t af tegen MS. Windows is echt een succesverhaal.
quote:
De nieuwe console van Nintendo lijkt al niet meer direct met de X360 en PS3 te concurreren.
We gaan het zien, als jouw definitie van concurreren meer consoles verkopen is dan ben ik redelijk hoopvol over de REV. De 360 heeft hoeveel al verkocht?
  woensdag 5 april 2006 @ 18:31:51 #232
146048 Phonebone
Gimme Gimme Shock Treatment!
pi_36682743
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Waarom wordt/werd er nou weer gediscussierd dat de Revolution kutgraphics krijgt en geen next-gen zou zijn?

Hebben die mensen al games gezien? Nee? Hou je mond dan
Dat geouwehoer over specs altijd ook. Dit gezeur was er ook al met de GCN/XBox.
Die specs lagen ook ver uit elkaar, maar een hoop technische details worden vaak niet genoemd.
De graphics van die 2 consoles verschillen nu ook niet echt enorm.

Nintendo is altijd erg bescheiden geweest met uitspraken over de kracht van hun consoles.
Dus waarom zou dat nu anders zijn?
Zij hebben het zelf over 2-3x de kracht van de cube.
Oh ja en die "You will say wow!" van Iwata.
Dat moet toch wel iets zeggen.

Ik heb er wel vertrouwen in.
Een HDtv aanschaffen doe ik voorlopig toch nog niet en ik ben niet zo graphics belust.
't moet wel goed aan te zien zijn, maar ik prefereer toch echt wel stijl boven realisme.
Daar heb je echt niet altijd zware graphics voor nodig.
Most of us assume that whatever we believe must be right.
Though we were taught much of what we believe before we could critically analyze our beliefs,
we nevertheless defend our beliefs as the truth. Good thinkers know this is absurd.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:38:58 #233
146048 Phonebone
Gimme Gimme Shock Treatment!
pi_36682955
Nintendo mag dan niet bekend staan om ubervette graphics of cutting edge technologie,
maar ze doen 't wel lekker de laatste tijd.

Hmm, toch 's aandelen aanschaffen

Dus dat 'mensen' alleen maar voor de mooiste graphics kiezen, lijkt me erg stug.
Most of us assume that whatever we believe must be right.
Though we were taught much of what we believe before we could critically analyze our beliefs,
we nevertheless defend our beliefs as the truth. Good thinkers know this is absurd.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:43:57 #234
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_36683110
De graphics zijn volgen mij dik in orde ,ik heb maar wijnig mensen horen klagen over de Xbox&PS2
die van de Revo gaan daar over heen
Niet klagen maar spelen
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  woensdag 5 april 2006 @ 18:45:33 #235
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36683140
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Pssst, controllers zijn ook hardware . Opnieuw.
Ik heb het over het gedeelte wat de rekenkracht en grafische kunsten bepaalt. Duh.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Is jouw stelling nou gerelateerd op de doelgroep 'mensen' of op je eigen inzichten? Ik kan je 1 ding verklappen, specs voor het grootste % 'mensen' zijn TOTAAL geen issue.
Tuurlijk niet. Maar mensen komen voor een keuze te staan: next-gen graphics of een leuke controller? Grof gezegd dan hè. Ik denk dat 80% voor de next-gen graphics gaat.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:
Daar gaan we weer , wat is verliezen TC? Is meer geld verdienen verliezen, of het feit dat Nintendo enkele miljoenen consoles minder verkocht tov een console die onder de kostprijs verkocht verliezen?
Verliezen is in mijn ogen uit de markt gewerkt worden. Duidelijk minder consoles verkopen en een gebrek aan third party support. Termen als Playstation en Xboxen zijn ondertussen al gemeengoed, terwijl het old-school "Nintendoën" steeds minder gehoord wordt, om mijn mening maar even te illustreren.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]
Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo legt t af tegen MS. Windows is echt een succesverhaal.
Ik snap de relevantie van Windows niet echt, maar Windows is inderdaad een succesverhaal.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:

We gaan het zien, als jouw definitie van concurreren meer consoles verkopen is dan ben ik redelijk hoopvol over de REV. De 360 heeft hoeveel al verkocht?
Geen idee, ik hou het niet bij.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 5 april 2006 @ 18:47:56 #236
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36683207
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef Phonebone het volgende:

[..]

Dat geouwehoer over specs altijd ook. Dit gezeur was er ook al met de GCN/XBox.
Die specs lagen ook ver uit elkaar, maar een hoop technische details worden vaak niet genoemd.
De graphics van die 2 consoles verschillen nu ook niet echt enorm.
Verschillen zijn nu wel wat groter dan toentertijd, alhoewel er nog niks bekend is over de architectuur van de CPU. Maar 900 mHz en 64 mb ram klinkt, dat steekt hoe dan ook schraal af tegen 3 gHz en 512 mb ram. Nou kan je hier natuurlijk niet op baseren of de graphics goed worden of niet, maar de kans lijkt me toch vrij klein dat de X360 zelfs maar geëvenaard wordt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36683264
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maar mensen komen voor een keuze te staan: next-gen graphics of een leuke controller? Grof gezegd dan hè. Ik denk dat 80% voor de next-gen graphics gaat.
[..]

Verliezen is in mijn ogen uit de markt gewerkt worden. Duidelijk minder consoles verkopen en een gebrek aan third party support. Termen als Playstation en Xboxen zijn ondertussen al gemeengoed, terwijl het old-school "Nintendoën" steeds minder gehoord wordt, om mijn mening maar even te illustreren.
Idd. Kijk maar naar het verschil was de ds teweeg brengt

Jij vind nintendo niets meer en daarom zie je het minder. Andere mensen houden van spellen en zien zat
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  woensdag 5 april 2006 @ 18:53:34 #238
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36683388
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:49 schreef disjfa het volgende:

[..]

Idd. Kijk maar naar het verschil was de ds teweeg brengt

Jij vind nintendo niets meer en daarom zie je het minder. Andere mensen houden van spellen en zien zat
'k Vind Nintendo helemaal niet niets meer, maar het is in mijn ogen een fout om als het ware graphics ondergeschikt te stellen aan leuke nieuwe hardware, als het gaat om de console. Ik denk dat daar niet zo veel mensen op zitten te wachten.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 5 april 2006 @ 18:54:19 #239
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36683407
TC03 heeft ook al de games gezien? Tof man.

He pssst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36683436
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik denk dat daar niet zo veel mensen op zitten te wachten.
Dat zeg ik
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  woensdag 5 april 2006 @ 18:57:37 #241
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_36683509
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Verschillen zijn nu wel wat groter dan toentertijd, alhoewel er nog niks bekend is over de architectuur van de CPU. Maar 900 mHz en 64 mb ram klinkt, dat steekt hoe dan ook schraal af tegen 3 gHz en 512 mb ram. Nou kan je hier natuurlijk niet op baseren of de graphics goed worden of niet, maar de kans lijkt me toch vrij klein dat de X360 zelfs maar geëvenaard wordt.
Vergeet niet dat HD draaien een hoop capaciteit kost.
En verder WIL Nintendo helemaal niet met de PS3 en de x360 concurreren, Nintendo is in a playing field of its own.
Totdat Sony de controller jat natuurlijk
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 5 april 2006 @ 19:00:42 #242
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_36683601
Maare de Revo is gelijk aan/beter dan de PS2/Xbox waar hebben we het over,dat is ook niet echt troep
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_36683645
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb het over het gedeelte wat de rekenkracht en grafische kunsten bepaalt. Duh.
[..]
Dat idee had ik wel ja, maar dat stond er niet.
quote:
Tuurlijk niet. Maar mensen komen voor een keuze te staan: next-gen graphics of een leuke controller? Grof gezegd dan hè. Ik denk dat 80% voor de next-gen graphics gaat.
[..]
Mensen komen ook voor de keuze te staan; 400e of 200e, nog veel belangrijker. Heel veel mensen zullen straks zelfs niet een echt verschil zien in graphics. Kunnen we ons niet voorstellen, maar wij kijken er dan ook heel anders naar.
quote:
Verliezen is in mijn ogen uit de markt gewerkt worden. Duidelijk minder consoles verkopen en een gebrek aan third party support. Termen als Playstation en Xboxen zijn ondertussen al gemeengoed, terwijl het old-school "Nintendoën" steeds minder gehoord wordt, om mijn mening maar even te illustreren.
[..]
Zolang Nintendo winst maakt zullen ze doorgaan met consoles, heel simpel.
quote:
Ik snap de relevantie van Windows niet echt, maar Windows is inderdaad een succesverhaal.
[..]
Dat was sarcastische retoriek op je betoog "Precies, Nintendo lijkt binnen 1 generatie al te verliezen van MS."
quote:
Geen idee, ik hou het niet bij.
Grappig hoe je wel oog hebt voor het feit dat 'Nintendo uit de markt gewerkt wordt', maar ondersteunende feiten niet weet. Zeg dan niets

Maare ze hebben er ongeveer 3 miljoen verkocht (help me even mensen), die aantallen zijn voor Nintendo binnen twee maanden weg te poetsen gezien de lage prijs en de productiecapaciteit (en ja, mede door de 'harde' kern). Zal dat ook gebeuren? Dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar in de jaren dat ik Nintendo heb gevolgt heeft het er sinds de SNES niet meer zo goed uitgezien.
pi_36683716
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

'k Vind Nintendo helemaal niet niets meer, maar het is in mijn ogen een fout om als het ware graphics ondergeschikt te stellen aan leuke nieuwe hardware, als het gaat om de console. Ik denk dat daar niet zo veel mensen op zitten te wachten.
"Ja jongens, ziet er goed uit!"
"En nu even wat leuke gameplay erin mieteren."

Resultaat = kutspel.
Graphics zijn leuk, maar horen NIET ondergeschikt te zijn aan gameplay.
pi_36683795
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:04 schreef Xrenity het volgende:

[..]

"Ja jongens, ziet er goed uit!"
"En nu even wat leuke gameplay erin mieteren."

Resultaat = kutspel.
Graphics zijn leuk, maar horen NIET ondergeschikt te zijn aan gameplay.
"Zo, de engine is klaar hoor. Nu nog ffe een scenario bedenken voor de bosomgeving en de sneeuwomgeving.

Hoeveel tijd hebben we nog? Twee maand? Kan zat, ziet er strak uit. Misschien is het een idee om 50Cent erin te pleuren? Dan kunnen we naar huis."
pi_36683810
Nee, maar goede gameplay is bij de Revolution net zo min een garantie als bij andere consoles.
Of Nintendo moet wel heel extreem aan de quality control gaan zitten doen.
pi_36683858
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:07 schreef Retuobak het volgende:
Nee, maar goede gameplay is bij de Revolution net zo min een garantie als bij andere consoles.
Of Nintendo moet wel heel extreem aan de quality control gaan zitten doen.
In ieder geval kunnen we dr Zelda op spelen
  woensdag 5 april 2006 @ 19:09:38 #248
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_36683867
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:07 schreef Retuobak het volgende:
Nee, maar goede gameplay is bij de Revolution net zo min een garantie als bij andere consoles.
Of Nintendo moet wel heel extreem aan de quality control gaan zitten doen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_36684099
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:09 schreef Cheiron het volgende:

[..]

[afbeelding]
Genoeg crap games geweest in het verleden natuurlijk
pi_36684138
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:16 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Genoeg crap games geweest in het verleden natuurlijk
In mijn herinnering waren ze allemaal magisch. Maar dat komt ook omdat ik toen dacht als 'de massa' (daar is ie weer). Ik kocht toen op basis van de plaatjes of de vetheid

(kennelijk had ik wel een zesde zintuig want Mario1&2, Zelda2 en Castlevania waren van de partij)

Oh ja Retuobak, even offtopic, ik vertelde je over het stoere effect van CIV4 met uitzoemen over de wereld. Maar kheb nu Black n White gespeeld en die gaat daar flink overheen kwa coolheid (en Oblivion is ook binnen).
pi_36684238
http://www.nintendoplayers.com/article.php?articleID=190

Hoeveel zijn er nou aangekondigd ? 50 ?
pi_36684306
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:20 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://www.nintendoplayers.com/article.php?articleID=190

Hoeveel zijn er nou aangekondigd ? 50 ?
Mijn echte aandacht gaat uit naar welke niet aangekondigd zijn. Heb zon idee dat er een paar megaprojecten aan zitten te komen (zijn altijd het geheimst).
pi_36684398
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:22 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Mijn echte aandacht gaat uit naar welke niet aangekondigd zijn. Heb zon idee dat er een paar megaprojecten aan zitten te komen (zijn altijd het geheimst).
op de E3 zullen ze hopenlijk wel wat laten zien van die leuke projecten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36684455
Bob Ross wordt een console seller.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36684612
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:17 schreef alex4allofyou het volgende:
Oh ja Retuobak, even offtopic, ik vertelde je over het stoere effect van CIV4 met uitzoemen over de wereld. Maar kheb nu Black n White gespeeld en die gaat daar flink overheen kwa coolheid (en Oblivion is ook binnen).
Dat zei ik, het effect in Civ IV is niks bijzonders
pi_36689137
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:00 schreef ikookhier het volgende:
Maare de Revo is gelijk aan/beter dan de PS2/Xbox waar hebben we het over,dat is ook niet echt troep
Eindelijk iemand die het snapt Ik heb hier al tig keer geroepen dat ik ook al te vreden ben met de graphics die gamecube op dit moment heeft
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_36690866
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt Ik heb hier al tig keer geroepen dat ik ook al te vreden ben met de graphics die gamecube op dit moment heeft
Dat is ook wat ik roep, natuurlijk kan het allemaal mooier, maar de huidige techniek is voldoende om alle gameideen te realiseren. Alle werelden kunnen gerealiseerd worden op een XBOX+.
Dan maar wat minder anti-aliasing, filters, polygonen of whatever.
pi_36691625
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:09 schreef alex4allofyou het volgende:
Alle werelden kunnen gerealiseerd worden op een XBOX+.
Dealing in absolutes
  woensdag 5 april 2006 @ 22:34:00 #259
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36691864
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt Ik heb hier al tig keer geroepen dat ik ook al te vreden ben met de graphics die gamecube op dit moment heeft
en de betere AI, nog grotere werelden, betere physics, meer vijanden tegelijk op het scherm, enz. zorgen niet voor een betere gameplay/game-ervaring? Want dat soort dingen kan je ook doen met veel meer processor-kracht
The line is a dot to you!
  woensdag 5 april 2006 @ 22:38:23 #260
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_36692066
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:34 schreef kepler het volgende:

[..]

en de betere AI, nog grotere werelden, betere physics, meer vijanden tegelijk op het scherm, enz. zorgen niet voor een betere gameplay/game-ervaring? Want dat soort dingen kan je ook doen met veel meer processor-kracht
Ja zoals bij Kameo, met een paard tegen 100 trollen lopen....

Maar het is wel zo natuurlijk, maar ja. Het komt wel goed.
Houd van een lijntje.
pi_36692441
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:34 schreef kepler het volgende:

[..]

en de betere AI, nog grotere werelden, betere physics, meer vijanden tegelijk op het scherm, enz. zorgen niet voor een betere gameplay/game-ervaring? Want dat soort dingen kan je ook doen met veel meer processor-kracht
Betere AI begint vanuit de fantasie van de developer.
Grotere werelden? Je kan ze zo groot krijgen als je maar wilt hoor. Maar je moet idd niet al te veel scenery erin pleuren. Maar dit hoeft ook niet, of kan dmv slimme truukjes optisch gecreerd worden.
Meer vijanden? Is leuk natuurlijk, maar kom dan wel met een nuttige toepassing hiervan. Verder kan ik me herinneren dat Smash TV 100den characters had per scherm, en dat was op de SNES

En nee, deze mogelijkheden zorgen niet voor betere gameplay. Want als je t zo zegt lijkt t alsof je, wanneer je deze factoren hebt, automatisch goede gameplay hebt. Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom. In potentie zou t wel geweldige situaties op kunnen leveren, maar dat wil niet zeggen dat zonder het niet het geval is.
pi_36693118
Oftewel het biedt meer mogelijkheden.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36693380
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:07 schreef peristilius het volgende:
Oftewel het biedt meer mogelijkheden.
Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
pi_36693434
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef alex4allofyou het volgende:
Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
Daar valt helaas geen objectief antwoord op te geven.
pi_36693561
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
Tja ik denk dat de revolution nu te weinig kracht heeft om er echt leuke dingen mee te doen, maar dat is natuurlijk nog afwachten.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 5 april 2006 @ 23:35:52 #266
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36694026
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
het hoeft niet hoger te zijn, maar de toegevoegde waarde is er wel (of eigenlijk niet op de Rev dus )
The line is a dot to you!
  woensdag 5 april 2006 @ 23:36:50 #267
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36694063
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:48 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]


En nee, deze mogelijkheden zorgen niet voor betere gameplay. Want als je t zo zegt lijkt t alsof je, wanneer je deze factoren hebt, automatisch goede gameplay hebt. Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom. In potentie zou t wel geweldige situaties op kunnen leveren, maar dat wil niet zeggen dat zonder het niet het geval is.
en precies hetzelfde geldt dus voor de Rev-controller

slotje
The line is a dot to you!
  woensdag 5 april 2006 @ 23:36:54 #268
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_36694067
nou, vergis je niet hoor. hij is nog steeds 2x zo sterk als de cube, en die kon op zich ook al geweldige gfx(RE4, rogue leader) en horden characters(spartan: total warrior) aan. ik denk dat je je qua gameplay en graphics helemaal niet zoveel zorgen hoeft te maken.
pi_36694194
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef kepler het volgende:

[..]

en precies hetzelfde geldt dus voor de Rev-controller

slotje
pi_36694244
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef moomoo het volgende:
nou, vergis je niet hoor. hij is nog steeds 2x zo sterk als de cube, en die kon op zich ook al geweldige gfx(RE4, rogue leader) en horden characters(spartan: total warrior) aan. ik denk dat je je qua gameplay en graphics helemaal niet zoveel zorgen hoeft te maken.
Tuurlijk kan een zwak apparaat ook simpele dingetjes, maar juist met de revo controller lijkt het me tof om veel vrijheid en goede physics te hebben. Dan kan je op de Revolution hele toffe dingen doen, maar misschien is dit ook wel gewoon mogelijk.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36695239
De Revo koop ik zeker weten. Als smash brothers een launch game wordt maakt het mij vrij weinig uit wat er de rest van de periode gereleased word. 4 player gekte tot diep in de nacht en waarschijnlijk ook nog online.
PS3 komt later wel, want als dat kreng echt 500/600 euro gaat kosten. Koop ik hem mooi een paar maand later als er al wat fatsoenlijke rpg's/prijsdaling aangekondigd zijn.
Tot die tijd wordt er nog genoeg moois gereleased op de ps2.
  donderdag 6 april 2006 @ 00:20:51 #272
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36695318
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:48 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]
Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs gamedesigners deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom.
pi_36696080
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef kepler het volgende:

[..]

en precies hetzelfde geldt dus voor de Rev-controller

slotje
Met als grote verschil dat we de kick van mooie graphics al meerdere malen hebben gehad & de kick van de REVmote... you guest it. t Is voor zo'n nieuwe device in het begin niet zo moeilijk om mensen achterover te laten slaan, damn, zelfs pong klinkt al interessant met dat ding.
pi_36696279
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:52 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Met als grote verschil dat we de kick van mooie graphics al meerdere malen hebben gehad & de kick van de REVmote... you guest it. t Is voor zo'n nieuwe device in het begin niet zo moeilijk om mensen achterover te laten slaan, damn, zelfs pong klinkt al interessant met dat ding.
Heb je uberhaupt z'n punt wel gelezen?
Zaken als AI en physics zijn ook maar zeer zelden ECHT goed gedaan en daar kun je heel veel moois mee. Ik kan minstens zoveel leuke concepten bedenken die leunen op de AI of physics als concepten die leunen op de revmote.

En let's be honest, een filmpje van een game als Cell Factor ziet er toch gewoon geweldig leuk uit?
Zie: http://physx.ageia.com/footage.html (al zit er nu wel een nieuw filmpje, vorige zag er nog leuker uit, dit is te flitsend gemonteerd)
pi_36696421
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:20 schreef Fliepke het volgende:
Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs gamedesigners deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom.
Gamedesigners maken alleen maar plaatjes en absoluut niets anders. Als ik een gifje maak lachen mensen maar dat heeft absoluut niets met gameplay te maken. Dat doen de programeurs toch echt.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36696481
Snap niet dat mensen zo lang kunnen zeveren terwijl ze er zó weinig over weten . Worden jullie niet eens moe van je theoretische gezwam?
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_36698265
quote:
Op donderdag 6 april 2006 01:13 schreef disjfa het volgende:

[..]

Gamedesigners maken alleen maar plaatjes en absoluut niets anders. Als ik een gifje maak lachen mensen maar dat heeft absoluut niets met gameplay te maken. Dat doen de programeurs toch echt.
Gamedesigners ontwerpen de game an sich, dus ze bedenken hoe de game er uit gaat zien, hoe het speelt etc.
Programmeurs doen het uitvoerende werk.
Waar jij aan denkt zijn artists.
pi_36700775
quote:
Op donderdag 6 april 2006 01:03 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt z'n punt wel gelezen?
Zaken als AI en physics zijn ook maar zeer zelden ECHT goed gedaan en daar kun je heel veel moois mee. Ik kan minstens zoveel leuke concepten bedenken die leunen op de AI of physics als concepten die leunen op de revmote.

En let's be honest, een filmpje van een game als Cell Factor ziet er toch gewoon geweldig leuk uit?
Zie: http://physx.ageia.com/footage.html (al zit er nu wel een nieuw filmpje, vorige zag er nog leuker uit, dit is te flitsend gemonteerd)
Hij zegt dat het ook geldt voor de REVmote, en ik zeg dit. Geen verkeerde reply hoor. Maar als je t stoort, lees dan graphics, AI en physics. Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik kan niet echt zeggen dat ik deze gen echt zoveel verbeteringen op dat front heb gezien.

En wat betreft het woordje programmeurs, je snapt mn punt. Trouwens, hoeveel programmeurs gaan tevens over de gameplay? Volgens mij heel veel.
pi_36703182
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:07 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

"Zo, de engine is klaar hoor. Nu nog ffe een scenario bedenken voor de bosomgeving en de sneeuwomgeving.

Hoeveel tijd hebben we nog? Twee maand? Kan zat, ziet er strak uit. Misschien is het een idee om 50Cent erin te pleuren? Dan kunnen we naar huis."
pi_36703474
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef alex4allofyou het volgende:
Hij zegt dat het ook geldt voor de REVmote, en ik zeg dit. Geen verkeerde reply hoor. Maar als je t stoort, lees dan graphics, AI en physics. Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik kan niet echt zeggen dat ik deze gen echt zoveel verbeteringen op dat front heb gezien.
Ach, we hebben de laatste tijd genoeg gezien wat er mogelijk is met AI. Denk bijv. aan een F.E.A.R. of aan een Black & White (deel 1 that is). Die games voegden gewoon enorm veel toe vrijwel in z'n geheel dankzij AI. En wat physics betreft is er nog niet heel veel gedaan, dat zal ik direct toegeven, maar een titel als Cell Factor ziet er op z'n minst interessant uit om te doen. Iig, toen ik dat filmpje zag kreeg ik direct zin om te spelen.
quote:
En wat betreft het woordje programmeurs, je snapt mn punt. Trouwens, hoeveel programmeurs gaan tevens over de gameplay? Volgens mij heel veel.
Relatief weinig, meeste programmeurs doen gewoon dat, programmeren . En hebben verder dus nauwelijks input.
pi_36704468
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:13 schreef Retuobak het volgende:

Relatief weinig, meeste programmeurs doen gewoon dat, programmeren . En hebben verder dus nauwelijks input.


Goede programeurs zijn essentieel voor goede gameplay... een slecht geprogrammeerde game, speelt bagger...
pi_36704548
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Goede programeurs zijn essentieel voor goede gameplay... een slecht geprogrammeerde game, speelt bagger...
Gemotiveerde programeurs zijn nog handiger.

Je gaat een spel maken voor 50 cent. Hmm dat gaat wat worden
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 6 april 2006 @ 12:47:39 #283
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36704568
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:44 schreef BroesWillems het volgende:

[..]



Goede programeurs zijn essentieel voor goede gameplay... een slecht geprogrammeerde game, speelt bagger...
Een slecht geprogrammeerde game voldoet niet aan de specificatie van de gamedesigner. Ze zijn dus wel essentieel, maar niet (per se) de creatieve breinen.
pi_36704670
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:47 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Een slecht geprogrammeerde game voldoet niet aan de specificatie van de gamedesigner. Ze zijn dus wel essentieel, maar niet (per se) de creatieve breinen.
ik denk dat je daarin verkijkt, een programmeur moet van zichzelf al een creatief brein hebben om de wensen van een gamedesigner te vertalen naar code, en het daarbij ook nog zo effectief mogelijk te doen.
pi_36704755
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ik denk dat je daarin verkijkt, een programmeur moet van zichzelf al een creatief brein hebben om de wensen van een gamedesigner te vertalen naar code, en het daarbij ook nog zo effectief mogelijk te doen.
Ja, in die zin zijn ze creatief. Maar het creatieve waar alex op doelt wordt toch echt verzorgd door de game designer
  donderdag 6 april 2006 @ 12:54:13 #286
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36704784
Oprah:
quote:
"This is the new Nintendo DS... lite...

We'll be right back"
quote:
"Hello Reggie, can you tell me something about this game"
- "I sure can, Oprah"
-"We'll be right back"
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36704809
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:54 schreef BMH het volgende:
Oprah:
[..]


[..]

Je vergeet het gegil van het publiek bij opkomst van Reggie.
  donderdag 6 april 2006 @ 13:00:10 #288
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36704938
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ik denk dat je daarin verkijkt, een programmeur moet van zichzelf al een creatief brein hebben om de wensen van een gamedesigner te vertalen naar code, en het daarbij ook nog zo effectief mogelijk te doen.
Ik denk niet dat ik me daarop verkijk.
pi_36705014
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:00 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik me daarop verkijk.
okay...
  donderdag 6 april 2006 @ 13:04:20 #290
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36705047
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

okay...
Ja, mooi he.
Krijg je een beetje als je zelf ook wel eens wat geprogrammeerd hebt en daarmee bezig bent.

pi_36705113
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:04 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja, mooi he.
Krijg je een beetje als je zelf ook wel eens wat geprogrammeerd hebt en daarmee bezig bent.

Same here, heb MBO Diploma TI, en doe nou TI op HBO Saxion....
pi_36705181
Designers zijn altijd stom. Maakt niet uit hoe of wat ze begrijpen nooit wat er uiteindelijk gemaakt kan worden Klaar.

Programeurs zijn stoer en maken toffe dingen. Nog en keer klaar
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 6 april 2006 @ 13:09:11 #293
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36705193
We hebben het namelijk over twee compleet verschillende vormen van creativiteit.
creativiteit in gameplay verzinnen is compleet wat anders dan creatief programmeren.
pi_36705262
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:09 schreef Fliepke het volgende:
We hebben het namelijk over twee compleet verschillende vormen van creativiteit.
creativiteit in gameplay verzinnen is compleet wat anders dan creatief programmeren.
dat is waar, maar je kunt wel stellen dat de creativiteit van de gamedesigner wordt beperkt door het vermogen van de programmeur...
pi_36705300
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
dat is waar, maar je kunt wel stellen dat de creativiteit van de gamedesigner wordt beperkt door het vermogen van de programmeur...
En even hard andersom. Als een gamedesigner iets bedenkt wat de programeur weet dat kut is en zal blijven en de gamedesignder het toch doordukt word het echt geen goede game
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36706531
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:04 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja, mooi he.
Krijg je een beetje als je zelf ook wel eens wat geprogrammeerd hebt en daarmee bezig bent.

Dat is allemaal wel zo, maar ik heb een studie economie gehad waarbij je formeel gezien ook Inkoopmanagers, Verkoopmanagers, Financieel managers, Logistiek managers, noem de hele mikmak maar op, hebt. Maar dat wil niet betekenen dat die posities ook allemaal zwart wit verdeeld zijn. Meer dan 60% van de bedrijven houden er andere structuren op na waar de formele grensgebieden helemaal niet te onderkennen vallen.

Zelfde is het geval met softwarebedrijven, heb ik geen bewijs voor, maar je kan er de donder op zeggen dat structuurslijnen doorbroken worden zoals in het normale bedrijfsleven.
Sowieso wordt ik een beetje moe van dit muggenzifterij, soms heb ik gewoon geen zin om het heel formeel, pietje precies, op te schrijven. Programmeurs noem ik dan in de zin van ' de mensen bezig met het tot stand komen van games'. Klaar.
  donderdag 6 april 2006 @ 13:51:53 #297
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36706654
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:47 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dat is allemaal wel zo, maar ik heb een studie economie gehad waarbij je formeel gezien ook Inkoopmanagers, Verkoopmanagers, Financieel managers, Logistiek managers, noem de hele mikmak maar op, hebt. Maar dat wil niet betekenen dat die posities ook allemaal zwart wit verdeeld zijn. Meer dan 60% van de bedrijven houden er andere structuren op na waar de formele grensgebieden helemaal niet te onderkennen vallen.

Zelfde is het geval met softwarebedrijven, heb ik geen bewijs voor, maar je kan er de donder op zeggen dat structuurslijnen doorbroken worden zoals in het normale bedrijfsleven.
Sowieso wordt ik een beetje moe van dit muggenzifterij, soms heb ik gewoon geen zin om het heel formeel, pietje precies, op te schrijven. Programmeurs noem ik dan in de zin van ' de mensen bezig met het tot stand komen van games'. Klaar.
Sorry
pi_36710006
sorry maar ik moet het vragen....
wat is een REVmote?
  donderdag 6 april 2006 @ 15:43:05 #299
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36710072
REVmote komt van Revolution Remote, als in de controller dus.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36711445
De Revmote is de essentie van de Revolution.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')