It's beyond your control...quote:
Nee. Oprah is er puur voor de promotiequote:Op woensdag 5 april 2006 15:44 schreef MacGreagor het volgende:
komt er nu ook een game van of over oprah
dus we kunnen oprah niet spelen?quote:Op woensdag 5 april 2006 15:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee. Oprah is er puur voor de promotie
ook goed want als oprah in de revolutie geloofd dan doet iedereen datquote:Op woensdag 5 april 2006 15:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee. Oprah is er puur voor de promotie
idd, lekker hypenquote:Op woensdag 5 april 2006 15:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee. Oprah is er puur voor de promotie
Opera speel je niet. Opera gebruik je.quote:
firefoxquote:Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef disjfa het volgende:
[..]
Opera speel je niet. Opera gebruik je.opera FTW
Firefox gebruik je als je IE wilt negeren. Opera gebruik je als je wilt browsenquote:
Hmm.. Je gaat wel uit van het meest negatieve scenario wat er te bedenken is.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alleen de Nintendo sekteleden is niet goed genoeg, 3rd party bedrijven zullen dan niet zoveel zin meer hebben om hun games voor de Revolution te ontwikkelen. Dit was bij de N64 al heel erg het geval, en bij de Gamecube ]nog steeds. Nintendo stelt innovatie veel hoger dan graphics. Prima, maar gezien de specs is het al duidelijk dat de nieuwe console behoorlijk onder doet voor de PS3 en Gamecube huh?. En mensen hebben véél liever schitterende graphics dan een leuk controllertje. Ik ook. Nintendo doet het voorkomen alsof mooie graphics een slecht iets is. Ik vind dat totaal niet waar, hoe mooier de graphics, hoe beter de sfeer overkomt, hoe beter de spelervaring. Dan moet natuurlijk wel de 'gameplay' (*ril*) goed zijn, maar dat is logisch. Hoe dan ook, ik denk dat heel veel mensen niet meer zitten te wachten op Nintendo, en dat Nintendo na 1 ronde al verloren heeft van nieuwkomer Microsoft.
vergeet niet dat de DS een handheld is, en dat dit een hele andere markt is. (meer korte verslavende spellen, puzzles, enz)quote:Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Hmm.. Je gaat wel uit van het meest negatieve scenario wat er te bedenken is.
Je zegt dat mensen VEEL liever graphics over gameplay hebben. De DS bewijst denk ik toch wel het tegendeel, en niet alleen in Japan.
Verder kan de Rev hoogstwaarschijnlijk op SDTV hartstikke mooie graphics toveren, zeker een stuk mooier dan current gen. Dat is al een aardige stap in de richting van mooie graphics.
Ook moet je niet vergeten dat de Playstation van nu de Nintendo van de jaren 80 (ja.. Zo ongeveer toch?) was. Een werkwoord, een synoniem voor gamen. Zo zie je dat faam enorm vergankelijk is. Binnen 1 generatie kun je achterliggen en vergeten zijn, maar in 1 generatie kun je ook de markt weer overnemen. Om te stellen dat Nintendo na 1 rond al heeft verloren van xbox is volgens mij kul, die verkopen liggen redelijk bij elkaar.
Kortom, imo ben je teveel aan het doemdenken
Een markt die door sony nog niet onder de knie is. Technisch is de psp volgens mij veel beter, maar toch willen de mensen niet alleen maar technische vooruitgang, blijkbaar.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:05 schreef kepler het volgende:
[..]
vergeet niet dat de DS een handheld is, en dat dit een hele andere markt is. (meer korte verslavende spellen, puzzles, enz)
Nou... de Gamecube had achteraf ook niet echt veel met zeezoogdieren te maken.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:09 schreef Tware het volgende:
Ik blijf me toch steeds afvragen of de revolution nou ook nog iets met (interactieve?) films oid te maken heeft.
- De chipsets heten niet voor niets Hollywood en Broadway
- Iwata heeft meerdere malen aangegeven iets met films te gaan willen doen
- E3 presentatie wordt gehouden in Kodak Theatre, waar filmprijzen worden uitgereikt
- Revolution zou dvd afspeelmogelijkheden hebben
Dit lijken me de beste hints na E32004 waarbij werd verteld dat we op de hints moesten letten
The GameCube sleeps with the fishes.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou... de Gamecube had achteraf ook niet echt veel met zeezoogdieren te maken.
Scherp!quote:Op woensdag 5 april 2006 17:15 schreef peristilius het volgende:
The GameCube sleeps with the fishes.
Jij zegt precies dezelfde games, ik zeg alleen dat games met een inferface die de revmote biedt never nooit precies dezelfde games opleveren. Wat snap je daar niet aanquote:Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef devv05 het volgende:
[..]
O, jij wilt beweren dat Nintendo weer die eeuwenoude franchise van ze opnieuw uit gaat melken met dezelfde graphics en alleen een nieuwe controller? Het is maar wat je onder een 'revolutie' verstaat dan.
[..]
Ik zie het verschil niet met de PS of XBOX. Maar jij verkijkt je wel aardig op de kern van Nintendo die hun produkten op vaste basis koopt. Dit zijn vaak de echte gamefans die gameplay en innovatie hoog in t vaandel hebben staan en zich niet laten leiden door de schreeuwerige marketingmachine van MS en Sony.quote:Ik heb nooit gezegd dat een idioot product niet succesvol kan zijn. Doordat Nintendo veel fans heeft die toch alles pikken en prachtig vinden zal de Revolution best wel weer succesvol worden.
Concurrentie in de zin van DIRECTE concurrentie, zelfs de filmindustrie en muziekindustrie zijn concurrenten in deze specifieke entertainment industrie.quote:Maar zoals Nintendo zelf al zei is het geen concurrentie voor de PS3 en Xbox 360, want het is duidelijk geen next-gen en voor de serieuze gamers is het gewoon troep. Ik wil vooruitgang. Mn vriendin daarentegen zal het wel weer prachtig vindenDus mja, ieder zn ding.
Dat is toch echt niet waarquote:de techniek van de revmote was vorige gen nog niet mogelijk
volgens mij niet, nintendo had toch gezegd dat ze bij de gamecube al het idee hadden voor zo'n controller, maar de mogelijkheden er toen nog niet waren.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Ben het grotendeels met je eens Alex, maar:
[..]
Dat is toch echt niet waar
Die techniek is al een heeeeeele tijd beschikbaar.
Beschikbaar, dat wel, net als touch screens. Toch zit er nu pas 1 in een handheld console.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Ben het grotendeels met je eens Alex, maar:
[..]
Dat is toch echt niet waar
Die techniek is al een heeeeeele tijd beschikbaar.
Ik bedoel hiermee de techniek om t rendabel op de markt te zetten. Dat ding zou 5jr terug net zoveel kosten als de hele console. Komt nog ns bij dat Nintendo zei dat de hardware van de GC niet goed om kon gaan met de controller.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Ben het grotendeels met je eens Alex, maar:
[..]
Dat is toch echt niet waar
Die techniek is al een heeeeeele tijd beschikbaar.
Dat ding zou 5 jaar geleden ook gewoon <100 kosten hoorquote:Op woensdag 5 april 2006 17:55 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik bedoel hiermee de techniek om t rendabel op de markt te zetten. Dat ding zou 5jr terug net zoveel kosten als de hele console. Komt nog ns bij dat Nintendo zei dat de hardware van de GC niet goed om kon gaan met de controller.
Zou heel goed kunnen hoor, maar dat kun je net als ik niet met zekerheid zeggen. 1 ding is zeker, de REV wordt de eerste console die gebruik gaat maken van deze nieuwe (binnen deze industrie) techniek.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:58 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat ding zou 5 jaar geleden ook gewoon <100 kosten hoor
Alleen dat is te veel als je 4 controllers/console wil ja. Maar goed, het is niet alsof het radicaal nieuwe technologie is waar Nintendo ineens mee komt.
Dat zeg ik absoluut niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Hmm.. Je gaat wel uit van het meest negatieve scenario wat er te bedenken is.
Je zegt dat mensen VEEL liever graphics over gameplay hebben. De DS bewijst denk ik toch wel het tegendeel, en niet alleen in Japan.
De specs zijn echt een heel stuk minder dan X360...quote:Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Verder kan de Rev hoogstwaarschijnlijk op SDTV hartstikke mooie graphics toveren, zeker een stuk mooier dan current gen. Dat is al een aardige stap in de richting van mooie graphics.
Precies, Nintendo lijkt binnen 1 generatie al te verliezen van MS.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ook moet je niet vergeten dat de Playstation van nu de Nintendo van de jaren 80 (ja.. Zo ongeveer toch?) was. Een werkwoord, een synoniem voor gamen. Zo zie je dat faam enorm vergankelijk is. Binnen 1 generatie kun je achterliggen en vergeten zijn, maar in 1 generatie kun je ook de markt weer overnemen.
De nieuwe console van Nintendo lijkt al niet meer direct met de X360 en PS3 te concurreren.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Om te stellen dat Nintendo na 1 rond al heeft verloren van xbox is volgens mij kul, die verkopen liggen redelijk bij elkaar.
Kortom, imo ben je teveel aan het doemdenken
Is snap ook niet waarom ze discussieren. Als graphics zo belangrijk voor ze zijn dan koop ze toch een ps3 of 360. Waarom toch nog hier komen zeiken?quote:Op woensdag 5 april 2006 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Waarom wordt/werd er nou weer gediscussierd dat de Revolution kutgraphics krijgt en geen next-gen zou zijn?
Hebben die mensen al games gezien? Nee? Hou je mond dan
Pssst, controllers zijn ook hardwarequote:Op woensdag 5 april 2006 18:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zeg ik absoluut niet.Qua HARDWARE wel ja. Mensen hebben veel liever een nieuwe machine die veel mooiere graphics kan produceren dan een machine met toffe controllers. Denk ik. Qua games is het natuurlijk zo dat het ten eerste gewoon goed moet spelen (goede gameplay dus).
[..]
Is jouw stelling nou gerelateerd op de doelgroep 'mensen' of op je eigen inzichten? Ik kan je 1 ding verklappen, specs voor het grootste % 'mensen' zijn TOTAAL geen issue.quote:De specs zijn echt een heel stuk minder dan X360...
[..]
Daar gaan we weerquote:Precies, Nintendo lijkt binnen 1 generatie al te verliezen van MS.
[..]
We gaan het zien, als jouw definitie van concurreren meer consoles verkopen is dan ben ik redelijk hoopvol over de REV. De 360 heeft hoeveel al verkocht?quote:De nieuwe console van Nintendo lijkt al niet meer direct met de X360 en PS3 te concurreren.
quote:Op woensdag 5 april 2006 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Waarom wordt/werd er nou weer gediscussierd dat de Revolution kutgraphics krijgt en geen next-gen zou zijn?
Hebben die mensen al games gezien? Nee? Hou je mond dan
Ik heb het over het gedeelte wat de rekenkracht en grafische kunsten bepaalt. Duh.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Pssst, controllers zijn ook hardware. Opnieuw.
Tuurlijk niet. Maar mensen komen voor een keuze te staan: next-gen graphics of een leuke controller? Grof gezegd dan hè. Ik denk dat 80% voor de next-gen graphics gaat.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Is jouw stelling nou gerelateerd op de doelgroep 'mensen' of op je eigen inzichten? Ik kan je 1 ding verklappen, specs voor het grootste % 'mensen' zijn TOTAAL geen issue.
Verliezen is in mijn ogen uit de markt gewerkt worden. Duidelijk minder consoles verkopen en een gebrek aan third party support.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:
Daar gaan we weer, wat is verliezen TC? Is meer geld verdienen verliezen, of het feit dat Nintendo enkele miljoenen consoles minder verkocht tov een console die onder de kostprijs verkocht verliezen?
Ik snap de relevantie van Windows niet echt, maar Windows is inderdaad een succesverhaal.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo legt t af tegen MS. Windows is echt een succesverhaal.
Geen idee, ik hou het niet bij.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef alex4allofyou het volgende:
We gaan het zien, als jouw definitie van concurreren meer consoles verkopen is dan ben ik redelijk hoopvol over de REV. De 360 heeft hoeveel al verkocht?
Verschillen zijn nu wel wat groter dan toentertijd, alhoewel er nog niks bekend is over de architectuur van de CPU. Maar 900 mHz en 64 mb ram klinkt, dat steekt hoe dan ook schraal af tegen 3 gHz en 512 mb ram.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:31 schreef Phonebone het volgende:
[..]
Dat geouwehoer over specs altijd ook. Dit gezeur was er ook al met de GCN/XBox.
Die specs lagen ook ver uit elkaar, maar een hoop technische details worden vaak niet genoemd.
De graphics van die 2 consoles verschillen nu ook niet echt enorm.
Idd. Kijk maar naar het verschil was de ds teweeg brengtquote:Op woensdag 5 april 2006 18:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maar mensen komen voor een keuze te staan: next-gen graphics of een leuke controller? Grof gezegd dan hè. Ik denk dat 80% voor de next-gen graphics gaat.
[..]
Verliezen is in mijn ogen uit de markt gewerkt worden. Duidelijk minder consoles verkopen en een gebrek aan third party support.Termen als Playstation en Xboxen zijn ondertussen al gemeengoed, terwijl het old-school "Nintendoën" steeds minder gehoord wordt, om mijn mening maar even te illustreren.
'k Vind Nintendo helemaal niet niets meer, maar het is in mijn ogen een fout om als het ware graphics ondergeschikt te stellen aan leuke nieuwe hardware, als het gaat om de console. Ik denk dat daar niet zo veel mensen op zitten te wachten.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:49 schreef disjfa het volgende:
[..]
Idd. Kijk maar naar het verschil was de ds teweeg brengt
Jij vind nintendo niets meer en daarom zie je het minder. Andere mensen houden van spellen en zien zat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
Dat zeg ikquote:Op woensdag 5 april 2006 18:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik denk dat daar niet zo veel mensen op zitten te wachten.
Vergeet niet dat HD draaien een hoop capaciteit kost.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Verschillen zijn nu wel wat groter dan toentertijd, alhoewel er nog niks bekend is over de architectuur van de CPU. Maar 900 mHz en 64 mb ram klinkt, dat steekt hoe dan ook schraal af tegen 3 gHz en 512 mb ram.Nou kan je hier natuurlijk niet op baseren of de graphics goed worden of niet, maar de kans lijkt me toch vrij klein dat de X360 zelfs maar geëvenaard wordt.
Dat idee had ik wel ja, maar dat stond er niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb het over het gedeelte wat de rekenkracht en grafische kunsten bepaalt. Duh.
[..]
Mensen komen ook voor de keuze te staan; 400e of 200e, nog veel belangrijker. Heel veel mensen zullen straks zelfs niet een echt verschil zien in graphics. Kunnen we ons niet voorstellen, maar wij kijken er dan ook heel anders naar.quote:Tuurlijk niet. Maar mensen komen voor een keuze te staan: next-gen graphics of een leuke controller? Grof gezegd dan hè. Ik denk dat 80% voor de next-gen graphics gaat.
[..]
Zolang Nintendo winst maakt zullen ze doorgaan met consoles, heel simpel.quote:Verliezen is in mijn ogen uit de markt gewerkt worden. Duidelijk minder consoles verkopen en een gebrek aan third party support.Termen als Playstation en Xboxen zijn ondertussen al gemeengoed, terwijl het old-school "Nintendoën" steeds minder gehoord wordt, om mijn mening maar even te illustreren.
[..]
Dat was sarcastische retoriek op je betoog "Precies, Nintendo lijkt binnen 1 generatie al te verliezen van MS."quote:Ik snap de relevantie van Windows niet echt, maar Windows is inderdaad een succesverhaal.
[..]
Grappig hoe je wel oog hebt voor het feit dat 'Nintendo uit de markt gewerkt wordt', maar ondersteunende feiten niet weet. Zeg dan nietsquote:Geen idee, ik hou het niet bij.
"Ja jongens, ziet er goed uit!"quote:Op woensdag 5 april 2006 18:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
'k Vind Nintendo helemaal niet niets meer, maar het is in mijn ogen een fout om als het ware graphics ondergeschikt te stellen aan leuke nieuwe hardware, als het gaat om de console. Ik denk dat daar niet zo veel mensen op zitten te wachten.
"Zo, de engine is klaar hoor. Nu nog ffe een scenario bedenken voor de bosomgeving en de sneeuwomgeving.quote:Op woensdag 5 april 2006 19:04 schreef Xrenity het volgende:
[..]
"Ja jongens, ziet er goed uit!"
"En nu even wat leuke gameplay erin mieteren."
Resultaat = kutspel.
Graphics zijn leuk, maar horen NIET ondergeschikt te zijn aan gameplay.
In ieder geval kunnen we dr Zelda op spelenquote:Op woensdag 5 april 2006 19:07 schreef Retuobak het volgende:
Nee, maar goede gameplay is bij de Revolution net zo min een garantie als bij andere consoles.
Of Nintendo moet wel heel extreem aan de quality control gaan zitten doen.
quote:Op woensdag 5 april 2006 19:07 schreef Retuobak het volgende:
Nee, maar goede gameplay is bij de Revolution net zo min een garantie als bij andere consoles.
Of Nintendo moet wel heel extreem aan de quality control gaan zitten doen.
In mijn herinnering waren ze allemaal magisch. Maar dat komt ook omdat ik toen dacht als 'de massa' (daar is ie weer). Ik kocht toen op basis van de plaatjes of de vetheidquote:Op woensdag 5 april 2006 19:16 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Genoeg crap games geweest in het verleden natuurlijk
Mijn echte aandacht gaat uit naar welke niet aangekondigd zijn. Heb zon idee dat er een paar megaprojecten aan zitten te komen (zijn altijd het geheimst).quote:Op woensdag 5 april 2006 19:20 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://www.nintendoplayers.com/article.php?articleID=190
Hoeveel zijn er nou aangekondigd ? 50?
op de E3 zullen ze hopenlijk wel wat laten zien van die leuke projectenquote:Op woensdag 5 april 2006 19:22 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Mijn echte aandacht gaat uit naar welke niet aangekondigd zijn. Heb zon idee dat er een paar megaprojecten aan zitten te komen (zijn altijd het geheimst).
Dat zei ik, het effect in Civ IV is niks bijzondersquote:Op woensdag 5 april 2006 19:17 schreef alex4allofyou het volgende:
Oh ja Retuobak, even offtopic, ik vertelde je over het stoere effect van CIV4 met uitzoemen over de wereld. Maar kheb nu Black n White gespeeld en die gaat daar flink overheen kwa coolheid (en Oblivion is ook binnen).
Eindelijk iemand die het snaptquote:Op woensdag 5 april 2006 19:00 schreef ikookhier het volgende:
Maare de Revo is gelijk aan/beter dan de PS2/Xbox waar hebben we het over,dat is ook niet echt troep![]()
Dat is ook wat ik roep, natuurlijk kan het allemaal mooier, maar de huidige techniek is voldoende om alle gameideen te realiseren. Alle werelden kunnen gerealiseerd worden op een XBOX+.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snaptIk heb hier al tig keer geroepen dat ik ook al te vreden ben met de graphics die gamecube op dit moment heeft
![]()
Dealing in absolutesquote:Op woensdag 5 april 2006 22:09 schreef alex4allofyou het volgende:
Alle werelden kunnen gerealiseerd worden op een XBOX+.
en de betere AI, nog grotere werelden, betere physics, meer vijanden tegelijk op het scherm, enz. zorgen niet voor een betere gameplay/game-ervaring? Want dat soort dingen kan je ook doen met veel meer processor-krachtquote:Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snaptIk heb hier al tig keer geroepen dat ik ook al te vreden ben met de graphics die gamecube op dit moment heeft
![]()
Ja zoals bij Kameo, met een paard tegen 100 trollen lopen....quote:Op woensdag 5 april 2006 22:34 schreef kepler het volgende:
[..]
en de betere AI, nog grotere werelden, betere physics, meer vijanden tegelijk op het scherm, enz. zorgen niet voor een betere gameplay/game-ervaring? Want dat soort dingen kan je ook doen met veel meer processor-kracht
Betere AI begint vanuit de fantasie van de developer.quote:Op woensdag 5 april 2006 22:34 schreef kepler het volgende:
[..]
en de betere AI, nog grotere werelden, betere physics, meer vijanden tegelijk op het scherm, enz. zorgen niet voor een betere gameplay/game-ervaring? Want dat soort dingen kan je ook doen met veel meer processor-kracht
Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:07 schreef peristilius het volgende:
Oftewel het biedt meer mogelijkheden.
Daar valt helaas geen objectief antwoord op te geven.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef alex4allofyou het volgende:
Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
Tja ik denk dat de revolution nu te weinig kracht heeft om er echt leuke dingen mee te doen, maar dat is natuurlijk nog afwachten.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
het hoeft niet hoger te zijn, maar de toegevoegde waarde is er wel (of eigenlijk niet op de Rev dusquote:Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
en precies hetzelfde geldt dus voor de Rev-controllerquote:Op woensdag 5 april 2006 22:48 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
En nee, deze mogelijkheden zorgen niet voor betere gameplay. Want als je t zo zegt lijkt t alsof je, wanneer je deze factoren hebt, automatisch goede gameplay hebt. Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom. In potentie zou t wel geweldige situaties op kunnen leveren, maar dat wil niet zeggen dat zonder het niet het geval is.
quote:Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef kepler het volgende:
[..]
en precies hetzelfde geldt dus voor de Rev-controller
slotje
Tuurlijk kan een zwak apparaat ook simpele dingetjes, maar juist met de revo controller lijkt het me tof om veel vrijheid en goede physics te hebben. Dan kan je op de Revolution hele toffe dingen doen, maar misschien is dit ook wel gewoon mogelijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef moomoo het volgende:
nou, vergis je niet hoor. hij is nog steeds 2x zo sterk als de cube, en die kon op zich ook al geweldige gfx(RE4, rogue leader) en horden characters(spartan: total warrior) aan. ik denk dat je je qua gameplay en graphics helemaal niet zoveel zorgen hoeft te maken.
quote:Op woensdag 5 april 2006 22:48 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs gamedesigners deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom.
Met als grote verschil dat we de kick van mooie graphics al meerdere malen hebben gehad & de kick van de REVmote... you guest it. t Is voor zo'n nieuwe device in het begin niet zo moeilijk om mensen achterover te laten slaan, damn, zelfs pong klinkt al interessant met dat ding.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef kepler het volgende:
[..]
en precies hetzelfde geldt dus voor de Rev-controller
slotje
Heb je uberhaupt z'n punt wel gelezen?quote:Op donderdag 6 april 2006 00:52 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Met als grote verschil dat we de kick van mooie graphics al meerdere malen hebben gehad & de kick van de REVmote... you guest it. t Is voor zo'n nieuwe device in het begin niet zo moeilijk om mensen achterover te laten slaan, damn, zelfs pong klinkt al interessant met dat ding.![]()
Gamedesigners maken alleen maar plaatjes en absoluut niets anders. Als ik een gifje maak lachen mensen maar dat heeft absoluut niets met gameplay te maken. Dat doen de programeurs toch echt.quote:Op donderdag 6 april 2006 00:20 schreef Fliepke het volgende:
Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs gamedesigners deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom.
Gamedesigners ontwerpen de game an sich, dus ze bedenken hoe de game er uit gaat zien, hoe het speelt etc.quote:Op donderdag 6 april 2006 01:13 schreef disjfa het volgende:
[..]
Gamedesigners maken alleen maar plaatjes en absoluut niets anders. Als ik een gifje maak lachen mensen maar dat heeft absoluut niets met gameplay te maken. Dat doen de programeurs toch echt.
Hij zegt dat het ook geldt voor de REVmote, en ik zeg dit. Geen verkeerde reply hoor. Maar als je t stoort, lees dan graphics, AI en physics. Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik kan niet echt zeggen dat ik deze gen echt zoveel verbeteringen op dat front heb gezien.quote:Op donderdag 6 april 2006 01:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt z'n punt wel gelezen?
Zaken als AI en physics zijn ook maar zeer zelden ECHT goed gedaan en daar kun je heel veel moois mee. Ik kan minstens zoveel leuke concepten bedenken die leunen op de AI of physics als concepten die leunen op de revmote.
En let's be honest, een filmpje van een game als Cell Factor ziet er toch gewoon geweldig leuk uit?
Zie: http://physx.ageia.com/footage.html (al zit er nu wel een nieuw filmpje, vorige zag er nog leuker uit, dit is te flitsend gemonteerd)
quote:Op woensdag 5 april 2006 19:07 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
"Zo, de engine is klaar hoor. Nu nog ffe een scenario bedenken voor de bosomgeving en de sneeuwomgeving.
Hoeveel tijd hebben we nog? Twee maand? Kan zat, ziet er strak uit. Misschien is het een idee om 50Cent erin te pleuren? Dan kunnen we naar huis."
Ach, we hebben de laatste tijd genoeg gezien wat er mogelijk is met AI. Denk bijv. aan een F.E.A.R. of aan een Black & White (deel 1 that is). Die games voegden gewoon enorm veel toe vrijwel in z'n geheel dankzij AI. En wat physics betreft is er nog niet heel veel gedaan, dat zal ik direct toegeven, maar een titel als Cell Factor ziet er op z'n minst interessant uit om te doen. Iig, toen ik dat filmpje zag kreeg ik direct zin om te spelen.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef alex4allofyou het volgende:
Hij zegt dat het ook geldt voor de REVmote, en ik zeg dit. Geen verkeerde reply hoor. Maar als je t stoort, lees dan graphics, AI en physics. Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik kan niet echt zeggen dat ik deze gen echt zoveel verbeteringen op dat front heb gezien.
Relatief weinig, meeste programmeurs doen gewoon dat, programmerenquote:En wat betreft het woordje programmeurs, je snapt mn punt. Trouwens, hoeveel programmeurs gaan tevens over de gameplay? Volgens mij heel veel.
quote:Op donderdag 6 april 2006 12:13 schreef Retuobak het volgende:
Relatief weinig, meeste programmeurs doen gewoon dat, programmeren. En hebben verder dus nauwelijks input.
Gemotiveerde programeurs zijn nog handiger.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Goede programeurs zijn essentieel voor goede gameplay... een slecht geprogrammeerde game, speelt bagger...
Een slecht geprogrammeerde game voldoet niet aan de specificatie van de gamedesigner. Ze zijn dus wel essentieel, maar niet (per se) de creatieve breinen.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
![]()
Goede programeurs zijn essentieel voor goede gameplay... een slecht geprogrammeerde game, speelt bagger...
ik denk dat je daarin verkijkt, een programmeur moet van zichzelf al een creatief brein hebben om de wensen van een gamedesigner te vertalen naar code, en het daarbij ook nog zo effectief mogelijk te doen.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:47 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Een slecht geprogrammeerde game voldoet niet aan de specificatie van de gamedesigner. Ze zijn dus wel essentieel, maar niet (per se) de creatieve breinen.
Ja, in die zin zijn ze creatief. Maar het creatieve waar alex op doelt wordt toch echt verzorgd door de game designerquote:Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ik denk dat je daarin verkijkt, een programmeur moet van zichzelf al een creatief brein hebben om de wensen van een gamedesigner te vertalen naar code, en het daarbij ook nog zo effectief mogelijk te doen.
quote:"This is the new Nintendo DS... lite...
We'll be right back"
quote:"Hello Reggie, can you tell me something about this game"
- "I sure can, Oprah"
-"We'll be right back"
Ik denk niet dat ik me daarop verkijk.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ik denk dat je daarin verkijkt, een programmeur moet van zichzelf al een creatief brein hebben om de wensen van een gamedesigner te vertalen naar code, en het daarbij ook nog zo effectief mogelijk te doen.
okay...quote:Op donderdag 6 april 2006 13:00 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik me daarop verkijk.
Ja, mooi he.quote:
Same here, heb MBO Diploma TI, en doe nou TI op HBO Saxion....quote:Op donderdag 6 april 2006 13:04 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja, mooi he.
Krijg je een beetje als je zelf ook wel eens wat geprogrammeerd hebt en daarmee bezig bent.
dat is waar, maar je kunt wel stellen dat de creativiteit van de gamedesigner wordt beperkt door het vermogen van de programmeur...quote:Op donderdag 6 april 2006 13:09 schreef Fliepke het volgende:
We hebben het namelijk over twee compleet verschillende vormen van creativiteit.
creativiteit in gameplay verzinnen is compleet wat anders dan creatief programmeren.
En even hard andersom. Als een gamedesigner iets bedenkt wat de programeur weet dat kut is en zal blijven en de gamedesignder het toch doordukt word het echt geen goede gamequote:Op donderdag 6 april 2006 13:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
dat is waar, maar je kunt wel stellen dat de creativiteit van de gamedesigner wordt beperkt door het vermogen van de programmeur...
Dat is allemaal wel zo, maar ik heb een studie economie gehad waarbij je formeel gezien ook Inkoopmanagers, Verkoopmanagers, Financieel managers, Logistiek managers, noem de hele mikmak maar op, hebt. Maar dat wil niet betekenen dat die posities ook allemaal zwart wit verdeeld zijn. Meer dan 60% van de bedrijven houden er andere structuren op na waar de formele grensgebieden helemaal niet te onderkennen vallen.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:04 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja, mooi he.
Krijg je een beetje als je zelf ook wel eens wat geprogrammeerd hebt en daarmee bezig bent.
Sorryquote:Op donderdag 6 april 2006 13:47 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel zo, maar ik heb een studie economie gehad waarbij je formeel gezien ook Inkoopmanagers, Verkoopmanagers, Financieel managers, Logistiek managers, noem de hele mikmak maar op, hebt. Maar dat wil niet betekenen dat die posities ook allemaal zwart wit verdeeld zijn. Meer dan 60% van de bedrijven houden er andere structuren op na waar de formele grensgebieden helemaal niet te onderkennen vallen.
Zelfde is het geval met softwarebedrijven, heb ik geen bewijs voor, maar je kan er de donder op zeggen dat structuurslijnen doorbroken worden zoals in het normale bedrijfsleven.
Sowieso wordt ik een beetje moe van dit muggenzifterij, soms heb ik gewoon geen zin om het heel formeel, pietje precies, op te schrijven. Programmeurs noem ik dan in de zin van ' de mensen bezig met het tot stand komen van games'. Klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |