abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36684238
http://www.nintendoplayers.com/article.php?articleID=190

Hoeveel zijn er nou aangekondigd ? 50 ?
pi_36684306
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:20 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://www.nintendoplayers.com/article.php?articleID=190

Hoeveel zijn er nou aangekondigd ? 50 ?
Mijn echte aandacht gaat uit naar welke niet aangekondigd zijn. Heb zon idee dat er een paar megaprojecten aan zitten te komen (zijn altijd het geheimst).
pi_36684398
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:22 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Mijn echte aandacht gaat uit naar welke niet aangekondigd zijn. Heb zon idee dat er een paar megaprojecten aan zitten te komen (zijn altijd het geheimst).
op de E3 zullen ze hopenlijk wel wat laten zien van die leuke projecten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36684455
Bob Ross wordt een console seller.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36684612
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:17 schreef alex4allofyou het volgende:
Oh ja Retuobak, even offtopic, ik vertelde je over het stoere effect van CIV4 met uitzoemen over de wereld. Maar kheb nu Black n White gespeeld en die gaat daar flink overheen kwa coolheid (en Oblivion is ook binnen).
Dat zei ik, het effect in Civ IV is niks bijzonders
pi_36689137
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:00 schreef ikookhier het volgende:
Maare de Revo is gelijk aan/beter dan de PS2/Xbox waar hebben we het over,dat is ook niet echt troep
Eindelijk iemand die het snapt Ik heb hier al tig keer geroepen dat ik ook al te vreden ben met de graphics die gamecube op dit moment heeft
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_36690866
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt Ik heb hier al tig keer geroepen dat ik ook al te vreden ben met de graphics die gamecube op dit moment heeft
Dat is ook wat ik roep, natuurlijk kan het allemaal mooier, maar de huidige techniek is voldoende om alle gameideen te realiseren. Alle werelden kunnen gerealiseerd worden op een XBOX+.
Dan maar wat minder anti-aliasing, filters, polygonen of whatever.
pi_36691625
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:09 schreef alex4allofyou het volgende:
Alle werelden kunnen gerealiseerd worden op een XBOX+.
Dealing in absolutes
  woensdag 5 april 2006 @ 22:34:00 #259
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36691864
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

en de betere AI, nog grotere werelden, betere physics, meer vijanden tegelijk op het scherm, enz. zorgen niet voor een betere gameplay/game-ervaring? Want dat soort dingen kan je ook doen met veel meer processor-kracht
The line is a dot to you!
  woensdag 5 april 2006 @ 22:38:23 #260
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_36692066
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:34 schreef kepler het volgende:

[..]

en de betere AI, nog grotere werelden, betere physics, meer vijanden tegelijk op het scherm, enz. zorgen niet voor een betere gameplay/game-ervaring? Want dat soort dingen kan je ook doen met veel meer processor-kracht
Ja zoals bij Kameo, met een paard tegen 100 trollen lopen....

Maar het is wel zo natuurlijk, maar ja. Het komt wel goed.
Houd van een lijntje.
pi_36692441
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:34 schreef kepler het volgende:

[..]

Betere AI begint vanuit de fantasie van de developer.
Grotere werelden? Je kan ze zo groot krijgen als je maar wilt hoor. Maar je moet idd niet al te veel scenery erin pleuren. Maar dit hoeft ook niet, of kan dmv slimme truukjes optisch gecreerd worden.
Meer vijanden? Is leuk natuurlijk, maar kom dan wel met een nuttige toepassing hiervan. Verder kan ik me herinneren dat Smash TV 100den characters had per scherm, en dat was op de SNES

En nee, deze mogelijkheden zorgen niet voor betere gameplay. Want als je t zo zegt lijkt t alsof je, wanneer je deze factoren hebt, automatisch goede gameplay hebt. Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom. In potentie zou t wel geweldige situaties op kunnen leveren, maar dat wil niet zeggen dat zonder het niet het geval is.
pi_36693118
Oftewel het biedt meer mogelijkheden.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_36693380
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:07 schreef peristilius het volgende:
Oftewel het biedt meer mogelijkheden.
Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
pi_36693434
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:15 schreef alex4allofyou het volgende:
Maar is de toegevoegde waarde hoger dan de toegevoegde waarde van de REVmote? Dat is de interessante vraag.
Daar valt helaas geen objectief antwoord op te geven.
pi_36693561
quote:

[..]

Tja ik denk dat de revolution nu te weinig kracht heeft om er echt leuke dingen mee te doen, maar dat is natuurlijk nog afwachten.
  woensdag 5 april 2006 @ 23:35:52 #266
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36694026
quote:

[..]

het hoeft niet hoger te zijn, maar de toegevoegde waarde is er wel (of eigenlijk niet op de Rev dus )
  woensdag 5 april 2006 @ 23:36:50 #267
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36694063
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:48 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

En nee, deze mogelijkheden zorgen niet voor betere gameplay. Want als je t zo zegt lijkt t alsof je, wanneer je deze factoren hebt, automatisch goede gameplay hebt. Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom. In potentie zou t wel geweldige situaties op kunnen leveren, maar dat wil niet zeggen dat zonder het niet het geval is.
en precies hetzelfde geldt dus voor de Rev-controller

slotje
  woensdag 5 april 2006 @ 23:36:54 #268
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_36694067
nou, vergis je niet hoor. hij is nog steeds 2x zo sterk als de cube, en die kon op zich ook al geweldige gfx(RE4, rogue leader) en horden characters(spartan: total warrior) aan. ik denk dat je je qua gameplay en graphics helemaal niet zoveel zorgen hoeft te maken.
pi_36694194
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef kepler het volgende:

[..]

slotje
pi_36694244
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef moomoo het volgende:
nou, vergis je niet hoor. hij is nog steeds 2x zo sterk als de cube, en die kon op zich ook al geweldige gfx(RE4, rogue leader) en horden characters(spartan: total warrior) aan. ik denk dat je je qua gameplay en graphics helemaal niet zoveel zorgen hoeft te maken.
Tuurlijk kan een zwak apparaat ook simpele dingetjes, maar juist met de revo controller lijkt het me tof om veel vrijheid en goede physics te hebben. Dan kan je op de Revolution hele toffe dingen doen, maar misschien is dit ook wel gewoon mogelijk.
pi_36695239
De Revo koop ik zeker weten. Als smash brothers een launch game wordt maakt het mij vrij weinig uit wat er de rest van de periode gereleased word. 4 player gekte tot diep in de nacht en waarschijnlijk ook nog online.
PS3 komt later wel, want als dat kreng echt 500/600 euro gaat kosten. Koop ik hem mooi een paar maand later als er al wat fatsoenlijke rpg's/prijsdaling aangekondigd zijn.
Tot die tijd wordt er nog genoeg moois gereleased op de ps2.
  donderdag 6 april 2006 @ 00:20:51 #272
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36695318
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:48 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]
Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs gamedesigners deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom.
pi_36696080
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef kepler het volgende:

[..]

slotje
Met als grote verschil dat we de kick van mooie graphics al meerdere malen hebben gehad & de kick van de REVmote... you guest it. t Is voor zo'n nieuwe device in het begin niet zo moeilijk om mensen achterover te laten slaan, damn, zelfs pong klinkt al interessant met dat ding.
pi_36696279
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:52 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Met als grote verschil dat we de kick van mooie graphics al meerdere malen hebben gehad & de kick van de REVmote... you guest it. t Is voor zo'n nieuwe device in het begin niet zo moeilijk om mensen achterover te laten slaan, damn, zelfs pong klinkt al interessant met dat ding.
Heb je uberhaupt z'n punt wel gelezen?
Zaken als AI en physics zijn ook maar zeer zelden ECHT goed gedaan en daar kun je heel veel moois mee. Ik kan minstens zoveel leuke concepten bedenken die leunen op de AI of physics als concepten die leunen op de revmote.

En let's be honest, een filmpje van een game als Cell Factor ziet er toch gewoon geweldig leuk uit?
Zie: http://physx.ageia.com/footage.html (al zit er nu wel een nieuw filmpje, vorige zag er nog leuker uit, dit is te flitsend gemonteerd)
pi_36696421
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:20 schreef Fliepke het volgende:
Goede gameplay ontstaat wanneer programmeurs gamedesigners deze factoren schikken aan de gameplay en niet andersom.
Gamedesigners maken alleen maar plaatjes en absoluut niets anders. Als ik een gifje maak lachen mensen maar dat heeft absoluut niets met gameplay te maken. Dat doen de programeurs toch echt.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36696481
Snap niet dat mensen zo lang kunnen zeveren terwijl ze er zó weinig over weten . Worden jullie niet eens moe van je theoretische gezwam?
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_36698265
quote:
Op donderdag 6 april 2006 01:13 schreef disjfa het volgende:

[..]

Gamedesigners maken alleen maar plaatjes en absoluut niets anders. Als ik een gifje maak lachen mensen maar dat heeft absoluut niets met gameplay te maken. Dat doen de programeurs toch echt.
Gamedesigners ontwerpen de game an sich, dus ze bedenken hoe de game er uit gaat zien, hoe het speelt etc.
Programmeurs doen het uitvoerende werk.
Waar jij aan denkt zijn artists.
pi_36700775
quote:
Op donderdag 6 april 2006 01:03 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt z'n punt wel gelezen?
Zaken als AI en physics zijn ook maar zeer zelden ECHT goed gedaan en daar kun je heel veel moois mee. Ik kan minstens zoveel leuke concepten bedenken die leunen op de AI of physics als concepten die leunen op de revmote.

En let's be honest, een filmpje van een game als Cell Factor ziet er toch gewoon geweldig leuk uit?
Zie: http://physx.ageia.com/footage.html (al zit er nu wel een nieuw filmpje, vorige zag er nog leuker uit, dit is te flitsend gemonteerd)
Hij zegt dat het ook geldt voor de REVmote, en ik zeg dit. Geen verkeerde reply hoor. Maar als je t stoort, lees dan graphics, AI en physics. Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik kan niet echt zeggen dat ik deze gen echt zoveel verbeteringen op dat front heb gezien.

En wat betreft het woordje programmeurs, je snapt mn punt. Trouwens, hoeveel programmeurs gaan tevens over de gameplay? Volgens mij heel veel.
pi_36703182
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:07 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

"Zo, de engine is klaar hoor. Nu nog ffe een scenario bedenken voor de bosomgeving en de sneeuwomgeving.

Hoeveel tijd hebben we nog? Twee maand? Kan zat, ziet er strak uit. Misschien is het een idee om 50Cent erin te pleuren? Dan kunnen we naar huis."
pi_36703474
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef alex4allofyou het volgende:
Hij zegt dat het ook geldt voor de REVmote, en ik zeg dit. Geen verkeerde reply hoor. Maar als je t stoort, lees dan graphics, AI en physics. Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik kan niet echt zeggen dat ik deze gen echt zoveel verbeteringen op dat front heb gezien.
Ach, we hebben de laatste tijd genoeg gezien wat er mogelijk is met AI. Denk bijv. aan een F.E.A.R. of aan een Black & White (deel 1 that is). Die games voegden gewoon enorm veel toe vrijwel in z'n geheel dankzij AI. En wat physics betreft is er nog niet heel veel gedaan, dat zal ik direct toegeven, maar een titel als Cell Factor ziet er op z'n minst interessant uit om te doen. Iig, toen ik dat filmpje zag kreeg ik direct zin om te spelen.
quote:
En wat betreft het woordje programmeurs, je snapt mn punt. Trouwens, hoeveel programmeurs gaan tevens over de gameplay? Volgens mij heel veel.
Relatief weinig, meeste programmeurs doen gewoon dat, programmeren . En hebben verder dus nauwelijks input.
pi_36704468
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:13 schreef Retuobak het volgende:

Relatief weinig, meeste programmeurs doen gewoon dat, programmeren . En hebben verder dus nauwelijks input.

Goede programeurs zijn essentieel voor goede gameplay... een slecht geprogrammeerde game, speelt bagger...
pi_36704548
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Goede programeurs zijn essentieel voor goede gameplay... een slecht geprogrammeerde game, speelt bagger...
Gemotiveerde programeurs zijn nog handiger.

Je gaat een spel maken voor 50 cent. Hmm dat gaat wat worden
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 6 april 2006 @ 12:47:39 #283
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36704568
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:44 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Een slecht geprogrammeerde game voldoet niet aan de specificatie van de gamedesigner. Ze zijn dus wel essentieel, maar niet (per se) de creatieve breinen.
pi_36704670
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:47 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Een slecht geprogrammeerde game voldoet niet aan de specificatie van de gamedesigner. Ze zijn dus wel essentieel, maar niet (per se) de creatieve breinen.
ik denk dat je daarin verkijkt, een programmeur moet van zichzelf al een creatief brein hebben om de wensen van een gamedesigner te vertalen naar code, en het daarbij ook nog zo effectief mogelijk te doen.
pi_36704755
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ik denk dat je daarin verkijkt, een programmeur moet van zichzelf al een creatief brein hebben om de wensen van een gamedesigner te vertalen naar code, en het daarbij ook nog zo effectief mogelijk te doen.
Ja, in die zin zijn ze creatief. Maar het creatieve waar alex op doelt wordt toch echt verzorgd door de game designer
  donderdag 6 april 2006 @ 12:54:13 #286
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36704784
Oprah:
quote:
"This is the new Nintendo DS... lite...

We'll be right back"
quote:
"Hello Reggie, can you tell me something about this game"
- "I sure can, Oprah"
-"We'll be right back"
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36704809
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:54 schreef BMH het volgende:
Oprah:
[..]

[..]

Je vergeet het gegil van het publiek bij opkomst van Reggie.
  donderdag 6 april 2006 @ 13:00:10 #288
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36704938
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik me daarop verkijk.
pi_36705014
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:00 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik me daarop verkijk.
okay...
  donderdag 6 april 2006 @ 13:04:20 #290
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36705047
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

okay...
Ja, mooi he.
Krijg je een beetje als je zelf ook wel eens wat geprogrammeerd hebt en daarmee bezig bent.

pi_36705113
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:04 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja, mooi he.
Krijg je een beetje als je zelf ook wel eens wat geprogrammeerd hebt en daarmee bezig bent.

Same here, heb MBO Diploma TI, en doe nou TI op HBO Saxion....
pi_36705181
Designers zijn altijd stom. Maakt niet uit hoe of wat ze begrijpen nooit wat er uiteindelijk gemaakt kan worden Klaar.

Programeurs zijn stoer en maken toffe dingen. Nog en keer klaar
www.indiegamer.nl
  donderdag 6 april 2006 @ 13:09:11 #293
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36705193
We hebben het namelijk over twee compleet verschillende vormen van creativiteit.
creativiteit in gameplay verzinnen is compleet wat anders dan creatief programmeren.
pi_36705262
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:09 schreef Fliepke het volgende:
We hebben het namelijk over twee compleet verschillende vormen van creativiteit.
creativiteit in gameplay verzinnen is compleet wat anders dan creatief programmeren.
dat is waar, maar je kunt wel stellen dat de creativiteit van de gamedesigner wordt beperkt door het vermogen van de programmeur...
pi_36705300
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
dat is waar, maar je kunt wel stellen dat de creativiteit van de gamedesigner wordt beperkt door het vermogen van de programmeur...
En even hard andersom. Als een gamedesigner iets bedenkt wat de programeur weet dat kut is en zal blijven en de gamedesignder het toch doordukt word het echt geen goede game
www.indiegamer.nl
pi_36706531
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:04 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja, mooi he.

Dat is allemaal wel zo, maar ik heb een studie economie gehad waarbij je formeel gezien ook Inkoopmanagers, Verkoopmanagers, Financieel managers, Logistiek managers, noem de hele mikmak maar op, hebt. Maar dat wil niet betekenen dat die posities ook allemaal zwart wit verdeeld zijn. Meer dan 60% van de bedrijven houden er andere structuren op na waar de formele grensgebieden helemaal niet te onderkennen vallen.

Zelfde is het geval met softwarebedrijven, heb ik geen bewijs voor, maar je kan er de donder op zeggen dat structuurslijnen doorbroken worden zoals in het normale bedrijfsleven.
Sowieso wordt ik een beetje moe van dit muggenzifterij, soms heb ik gewoon geen zin om het heel formeel, pietje precies, op te schrijven. Programmeurs noem ik dan in de zin van ' de mensen bezig met het tot stand komen van games'. Klaar.
  donderdag 6 april 2006 @ 13:51:53 #297
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_36706654
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:47 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dat is allemaal wel zo, maar ik heb een studie economie gehad waarbij je formeel gezien ook Inkoopmanagers, Verkoopmanagers, Financieel managers, Logistiek managers, noem de hele mikmak maar op, hebt. Maar dat wil niet betekenen dat die posities ook allemaal zwart wit verdeeld zijn. Meer dan 60% van de bedrijven houden er andere structuren op na waar de formele grensgebieden helemaal niet te onderkennen vallen.

Zelfde is het geval met softwarebedrijven, heb ik geen bewijs voor, maar je kan er de donder op zeggen dat structuurslijnen doorbroken worden zoals in het normale bedrijfsleven.
Sowieso wordt ik een beetje moe van dit muggenzifterij, soms heb ik gewoon geen zin om het heel formeel, pietje precies, op te schrijven. Programmeurs noem ik dan in de zin van ' de mensen bezig met het tot stand komen van games'. Klaar.
Sorry
pi_36710006
sorry maar ik moet het vragen....
wat is een REVmote?
  donderdag 6 april 2006 @ 15:43:05 #299
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36710072
REVmote komt van Revolution Remote, als in de controller dus.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36711445
De Revmote is de essentie van de Revolution.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')