abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40347875
Nou, ik weet het niet, maar op de Les Mills site staat sowieso bij ieder programma dat ze je aanraden het twee tot drie keer per week te doen, en er staat nergens dat je niet meerdere sporten moet combineren.

Mijn instructeur geeft alle sporten en doet alle lessen zelf, dus hij weet wanneer ik er ben en hij zal dus niet vinden dat ik te vaak kom. Er zijn er wel meer die meer dan drie uurtjes per week doen.

Het lijkt me geen kwaad kunnen zolang je je eigen grenzen maar kent. Ik voel me er niet slechter door en overbelast niets. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk tussen de vijf en zeven uur per week uitkomen, verdeeld over drie à vier dagen, dat lijkt me wel ok eigenlijk.
Sanity is (not) statistical
pi_40347965
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:44 schreef _Boo_ het volgende:
Bij ons wordt het afgeraden om meer dan 3x per week te sporten. Ik heb hier een beetje mijn twijfels bij, maar ja die mensen weten wel waar ze het over hebben. Hoe denken ze daar bij jouw sportschool over dan?
Wat een enorme bullshit. Cardio kan je zovaak doen als je wil.
pi_40348126
Zouden ze het niet afraden omdat ze denken dat mensen het niet volhouden als ze zo vaak komen of zo? Zo van beter langdurig één of twee keer per week dan een paar maanden intensief en er de brui aan geven?
  maandag 31 juli 2006 @ 12:23:35 #54
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_40348552
Volgens mij was dat niet de reden. Ze zei vooral dat het geen "nut" had om vaker te trainen en dat je lichaam die rustdag nodig had, ook bij cardio. Op die rustdag moest je dan wel actief zijn (wandelen, fietsen, etc) maar niet sporten.
pi_40348863
Ik ben geopereerd en mn blinde darm is verwijderd.
Op advies van de dokter 6 weken niet sporten
Heb gelukkig mijn abonement kunnen "bevriezen" bij Fitness First.
pi_40349516
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:
Volgens mij was dat niet de reden. Ze zei vooral dat het geen "nut" had om vaker te trainen en dat je lichaam die rustdag nodig had, ook bij cardio. Op die rustdag moest je dan wel actief zijn (wandelen, fietsen, etc) maar niet sporten.
Hm, als je je lichaam overbelast merk je het vanzelf denk ik. Ik voel de dag na BP ook m'n spieren wel, het zou niet in me opkomen om gelijk weer BP te gaan doen. Je voelt toch zelf het beste of je iets aankan en of je je er goed bij voelt, denk ik.

En in het geval van mijn roostertje voor na de zomer, in principe heb ik niet twee dagen achter elkaar cardio of twee dagen achter elkaar krachttraining. Uitgezonderd die optionele woensdag dan, maar in de praktijk heb ik daar ook vaak geen zin in (die deed ik sowieso eerst, maar ik vind Step al niet zo boeiend, en als ik de dag ervoor gesport heb dan wil ik m'n bed niet uitkomen en ga ik niet of alleen naar Balance).
pi_40371610
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:35 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik ben geopereerd en mn blinde darm is verwijderd.
Op advies van de dokter 6 weken niet sporten
Heb gelukkig mijn abonement kunnen "bevriezen" bij Fitness First.
*beterschap!*

Fitness First?! BOE!

Zat ook eerst bij Fitness First, maar heb met heeeel veel moeite mijn abo voor het eind van abo-jaar kunnen stopzetten: ik kreeg last van vanalles en nog wat EN ik ging verhuizen ...

Ze bleven maar zeuren om een 'doktersverklaring' maar volgens mijn toenmalige huisarts moet je zelf ook gewoon kunnen zeggen dat je niet meer kunt sporten. Hij had me zelfs een stukje papier meegegeven van de Nederlandse Vereniging van Huisartsen die dus protesteerden tegen die verklaringen waar patienten om bleven vragen.
Dat heb ik meegestuurd met een derde (boze) brief en een rode 'intrekkingskaart' voor de machtiging. Toen was het snel afgelopen met de afschrijvingen!

Het mag niet eens, je huisarts heeft beroepsgeheim!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_40371643
Nu sport ik bij een Les Mills in Arnhem, en mijn broer en zijn vriendin bij Les Mills in Enschede.
Ik snap dan ook niet helemaal waarom iemand hier zegt dat ze niet verspreid zitten over het land, maar goed.

Ik Body Balance heerlijk 2x per week (ongeveer) en ik ben nu leniger dan ik ooit geweest ben als turnster! Hier noemen ze het een "combinatie tussen Yoga, Tai Chi en Pilates"... Soort van PowerYoga, ofzo?

Ik wissel het af met af en toe een BBBB (Buik, Borst, Billen, Benen) die mijn sportschool apart aanbiedt: een opstap naar BodyStep, BodyPump en BodyJam enzovoort (ongeveer). Step is soms erg belastend voor mijn knieën, dus als de laagste step me niet bevalt: dan ga ik toch gewoon zonder step huppelen?!

Je begint bij BBBB met de basispassen. Ik kan dus echt die 'grapevine' niet als ik ook nog andere dingen tegelijk moet doen.... Dus ik probeer altijd maar wat te stappen en dan met m'n armen e.d. te zwaaien. Dat kan en mag ook allemaal en omdat de trainer zegt welke spieren je zou moeten voelen, kan ik ook zelf bepalen hoe ik die spieren aanpak. *ik ben turnster geweest en heb kennis van de anatomie*

Verder worden op de sportschool alle Les Mills programma's gegeven, op 1 na, dacht ik. Maar volgens mij is ook Combat pas gestart, dat zou ik even na moeten kijken op het rooster.

BodyStep heb ik wel eens meegedaan en ook BodyJam op een open dag, maar ik vind de muziek veeeel te hard staan. Dat trek ik op een gegeven moment niet meer! De RPM-zaal hoor je altijd dwars door de Relaxation door... Da's wel eens jammer als we in de zaal naast hen Balancen.
Er zijn ook combi-lessen te volgen, met een deel Step en een deel Aerobics en/of een deel Pump: da's ook wel leuk!

Kom er dus net vanavond ook vandaan, maar ik was net te laat voor de Balance
Dus ik heb maar eens mijn vernieuwde 'fitnessprogram' uitgeprobeerd, maar de (nieuwe) Fitness Trainster was duidelijk niet op de hoogte van mijn blessures en zwakke punten... Ik heb maar meteen een nieuw 'verzoek tot aanpassing' gevraagd... *Sorry Myra...*

Ik doe óók nog Aquajogging in het zwembad hier, om toch lekker aan de conditie te werken zonder pijntjes. Ik kan dus helaas niet meer zo goed op een lopende band hollen/joggen of op de grond hupsen bij de Aerobics... vandaar dat ik dus ook int zwembad sport. En ook daar doe ik tot op zekere hoogte mee met de oefeningen, en ook daar is dat allemaal OK!

Wat is sporten toch heerlijk!

[ Bericht 6% gewijzigd door Sally op 01-08-2006 00:23:50 ]
pi_40376180
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:12 schreef Sally het volgende:
-knip-
Bedoel je dan ook dat je bij een speciaal door Les Mills opgerichte club zit, of gewoon bij een sportschool waar ze die lessen geven? Want als je dat laatste bedoelt: die zitten inderdaad overal.

Ik vind het jammer dat ze bij ons Balance alleen 's ochtends aanbieden. Eerst al, maar zeker als ik jouw enthousiasme lees.
pi_40376412
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:11 schreef Sally het volgende:

[..]

*beterschap!*

Fitness First?! BOE!

Zat ook eerst bij Fitness First, maar heb met heeeel veel moeite mijn abo voor het eind van abo-jaar kunnen stopzetten: ik kreeg last van vanalles en nog wat EN ik ging verhuizen ...

Ze bleven maar zeuren om een 'doktersverklaring' maar volgens mijn toenmalige huisarts moet je zelf ook gewoon kunnen zeggen dat je niet meer kunt sporten. Hij had me zelfs een stukje papier meegegeven van de Nederlandse Vereniging van Huisartsen die dus protesteerden tegen die verklaringen waar patienten om bleven vragen.
Dat heb ik meegestuurd met een derde (boze) brief en een rode 'intrekkingskaart' voor de machtiging. Toen was het snel afgelopen met de afschrijvingen!

Het mag niet eens, je huisarts heeft beroepsgeheim!
Mijn huisarts wilde in eerste instantie ook geen briefje schrijven, idd omdat ze dat niet meer doen.
Maar toen ik "FF" liet vallen was ze begripvol.
Op het briefje stond ook niet waarom ik niet kon sporten, maar ik heb t gewoon gezegd, vind het niets om geheimzinnig over te doen.
pi_40379394
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:12 schreef Sally het volgende:
Verder worden op de sportschool alle Les Mills programma's gegeven, op 1 na, dacht ik. Maar volgens mij is ook Combat pas gestart, dat zou ik even na moeten kijken op het rooster.
Bij ons is er geen BodyStep en geen BodyAttack, maar naar die laatste ben ik eigenlijk wel benieuwd. Als extra lessen hebben we wel circuittraining en absattack (15 minuten buikspieren).
En bij de andere sportschool waar ik ook weleens ga hebben ze BodyVital (volgens mij niet van LesMills?); een 75 minuten durende combinatie van BodyBalance, circruittraining en RPM.
pi_40388007
Bij ons staat er wel Bodystep op het program maar ze doen gewoon zelf iets .
pi_40402756
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:17 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Bedoel je dan ook dat je bij een speciaal door Les Mills opgerichte club zit, of gewoon bij een sportschool waar ze die lessen geven? Want als je dat laatste bedoelt: die zitten inderdaad overal.

Ik vind het jammer dat ze bij ons Balance alleen 's ochtends aanbieden. Eerst al, maar zeker als ik jouw enthousiasme lees.
Nee, gewoon een sportschool.

Da's wel jammer, jah. Hier is het (2x) om half zeven 's avonds, dan kan ik nog lekker even eten, zitten en dan op de fiets of met de bus naar de sportschool. Ook is het 1x om 10.00 uur in de morgen en keurig verdeeld over de week.

*blij dat mijn enthousiasme aanstekelijk werkt!*

En Balance zit ook meteen een rustmoment in. Wel nodig in deze hectische wereld, niet?
Het begint al bij de Tai chi en Yoga aan het begin, om je ademhaling rustig en in ritme te laten komen, en na de strechoefeningen van het laatste blok, heb je heerlijk een kwartiertje op je rug, om op muziek even soort van te mediteren...

Bewegen is ook gezond. (elke dag minstens twee keer een half uur volgens de Hartstichting....)
En als je een half uur gaat stofzuigen, hond gaat uitlaten (twee keer 15 mijn.) of bijvoorbeeld op de fiets naar je werk of boodschappen gaat doen, dan heb je ook je beweging voor die dag weer gehad, zeg maar! Goed voor hart en bloedvaten (en als je wilt afvallen is anders eten EN bewegen een erg goede combi. Je hoeft niet echt minder te gaan eten, of een dieet te volgen: je kunt wel dat hele pak koekjes reduceren tot 1tje en die zak drop achterwege proberen te klaten: ik vind met diet weer komkommer erg lekker: ik eet er wel 1 per dag: ontbijt, lunch en bij het diner: er zit allemaal komkommer bij!

Ik heb als kind en tiener veel aan sport gedaan, maar na een bepaald moment is er iets gebeurd waardoor ik klachten in mijn nek en schouders enzo ging ontwikkelen. Er is zelfs nog onderzocht of ik een zenuwblokkade had, maar daar kwam niks uit. Heeeeeel frustie, als je jarenlang met pijn en klachten loopt en niet weet wat je ermee aan moet.

Met de Tai Chi, Yoga en Pilates oefeningen kan ik het heel rustig weer opbouwen en ik ben nu vooral bezig om mijn rugspieren sterker te maken, waardoor mijn houding ook weer verbeterd!

Dat was volgens een vroegere fysiotherapeut bij mij 'het probleem': mijn houding deugde niet. Maar na al die jaren van aanmodderen met artsen en fysio's en aanverwant gedoe, heb ik mijn 'eigen bewegingsschema' op kunnen stellen. ik wist van het turnen nog het een en ander en als de trainster zegt welke spiergroep aangepakt hoort te worden, dan kijk ik, als ik de oefening te zwaar vind, of die ook anders kan. Op mijn manier en dan minder zwaar, of ik train zonder extra gewichten ofzo.
pi_40440870
Ik ga denk ik vanavond voor het eerst Pump doen, ben benieuwd!
pi_40462438
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:14 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ga denk ik vanavond voor het eerst Pump doen, ben benieuwd!
Ik heb zonet gepumped, was zwaar maar geeft een supergevoel! Hoe vond je het?
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_40464696
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:14 schreef Ilske het volgende:

[..]

Ik heb zonet gepumped, was zwaar maar geeft een supergevoel! Hoe vond je het?
Ben jij ook voor het eerst geweest? Ik vond het inderdaad heel zwaar, terwijl ik nog de lichte gewichten heb genomen... Vooral het stuk waarbij je door je benen moet (heel diep) vond ik zwaar. Maar over de hele les genomen vond ik het lekker en achteraf ook een goed gevoel! Ik ben benieuwd wat dit aan spierpijn oplevert.
pi_40681495
Heeft er hier iemand de playlist van de afgelopen Body Jam? Daar zit namelijk een super leuk liedje bij, maar weet de titel niet! Hopelijk kan iemand me helpen!
pi_40686249
pi_41448705
Hallo allemaal!

Ik heb weer iets nieuws ontdekt bij mijn sportschool, namelijk de XCO-trainer
(niet van Les Mills... dus ik heb een nieuw topic erover geopend)
Het is een erg fijne en ook intensieve workout, die ik weer aanpas volgens de vele(!) opties die er zijn voor de oefeningen.

Oh ja, hier is de link: XCO-trainer al ontdekt? Ervaringen graag!

[ Bericht 12% gewijzigd door Sally op 03-09-2006 13:04:37 (link toegevoegd) ]
pi_41470145
Vandaag was open dag op de sportschool, met nieuwe releasefragmentjes. Vanaf morgen dus nieuwe release. Ik ben benieuwd. De nieuwe BC leek me wel leuk in ieder geval, de drie nummers die we deden waren in ieder geval lekker energiek.

Verder weet ik het nog niet zo. Step vind ik altijd maar meer van hetzelfde, maar ik heb het een tijdje niet gedaan dus misschien is het wel weer leuk om een keer te doen.

Van balance had ik niet echt een beeld, ik vond de vorige erg zwaar en die daarvoor vond ik leuk. Ik denk dat we de eerste track hebben gedaan, ik vond hem iig niet zo leuk, maar misschien went het nog.

Verder had ik nog nooit RPM gedaan, de proefles was zwaar. Ik vond het niet echt comfi zitten, als ik donderdag de les ga doen meot ik wel even wat dingen anders zetten. En natuurlijk even een zadeldekje kopen of zo. Dit was te doen voor een proefles maar een uur wordt wat anders =P
pi_41530603
Vanavond weer eens gebodystepped en was echt lekker. Was al ruim een maand niet meer naar de sportschool geweest, maar kon het allemaal goed bijhouden Alleen dat ene vierkantje steppen ( weten jullie wat ik bedoel?) dat vind ik wel erg lastig, raak ik steeds bij in de war.
pi_41566373
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:11 schreef Sylvana het volgende:
Vanavond weer eens gebodystepped en was echt lekker. Was al ruim een maand niet meer naar de sportschool geweest, maar kon het allemaal goed bijhouden Alleen dat ene vierkantje steppen ( weten jullie wat ik bedoel?) dat vind ik wel erg lastig, raak ik steeds bij in de war.
Je bedoelt zeker de variatie met de 'grapevine'...
Stap zij, kruis achter, weer stap zij, tap! (of tik!) en dan meteen een (kwart) draai maken en dan weer stap zij, kruis achter, weer stap zij, tap! en dan weer terug draaien?

Ik snap er nu al niks meer van als ik het opschrijf! *laat staan in de les... *

Mijn oplossing? Doorgaan met zij-stap-tik en tegelijk (proberen) je armbewegingen mee te doen, totdat je de oefening mee 'voelt' op de muziek. En niks geen rare kruis-achter of draaien erin...
(Moet je wel ergens achteraan of aan de zijkant staan, trouwens: anders zit je de anderen in de weg doordat jij op 1 plek blijft.... )
pi_41567089
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:11 schreef Sylvana het volgende:
De ''box-step''.
Als je rechts op je step staat, is het:
rechts, links aansluiten
links achter, rechts aansluiten
links, rechts aansluiten
links voor op de step, rechts aansluiten

Wat vinden jullie in het algemeen van Bodystep 64? Ik vind 'm echt supervet! Gloria is echt een heerlijke, maar loodzware track! Party vind ik ook te gek! Net als de warming-up. Over 2weken komt de nieuwe. Nu leuke mixen in de sportschool. Tribaldance bij de eindknaller, Selfcontrol bij de eerste peak.

Bodystep is echt mijn programma. Bodypump vind ik te saai worden. Niet qua muziek, maar er zit niet genoeg afwisseling in de oefening. Altijd squats, altijd chest press etc.

XCO is leuk, maar meer voor erbij. Geen totale workout. En ik vind het alleen fijn voor me buik.

[ Bericht 17% gewijzigd door PowerPoes op 06-09-2006 22:57:48 ]
Ambtenaar in functie? Jeugdpuis in uniform zal je bedoelen!
pi_41569097
Wij hebben de nieuwe al. Die jij beschrijft met die boxstep, die heb ik maar een paar keer gedaan. Van die release vond ik alleen de partystep leuk.
pi_41574967
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:36 schreef Maeghan het volgende:
Wij hebben de nieuwe al. Die jij beschrijft met die boxstep, die heb ik maar een paar keer gedaan. Van die release vond ik alleen de partystep leuk.
Ben jaloers! Ik wil ook al steppen op Bodystep 65!
Zitten er nieuwe pasjes in? Vertel er wat meer over
pi_41578903
De nieuwe heb ik nog niet gedaan, alleen een klein stukje met de release op de sportschool, maar dat waren maar drie nummers. Die waren op zich wel ok, al zat er een stukje in wat niet erg lukte, met een huppeltje en dan achter kruisen en zo. Nou ja, ik struikel sowieso al over m'n eigen voeten =P

Maar als je graag reacties wilt lezen moet je eens op http://www.groupfitness.org/forum/index.php?act=idx kijken.
pi_41658850
Ik heb vanochtend voor het eerst de nieuwe Combat gedaan en hij is heel leuk! Lekker energiek en zo, maar op zich wel goed vol te houden vond ik.

Donderdag heb ik voor het eerst RPM gedaan en ik vond het heel zwaar. Gelukkig heb ik 90 euro geinvesteerd in een fietspakje, dus nu moet ik wel blijven gaan.

Morgen voor de tweede keer de nieuwe Pump doen en daarna voor het eerst de nieuwe Balance. Ik ben benieuwd.
pi_41716636
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:44 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb vanochtend voor het eerst de nieuwe Combat gedaan en hij is heel leuk! Lekker energiek en zo, maar op zich wel goed vol te houden vond ik.
Neeee man! Combat is zwaaaaar! Alleen jammer dat er in deze release zoveel travels en shuffels zitten...
pi_41750040
hey allemaal!

Ik doe ook less mills in den haag en die nieuwe combat is echt superlekker!!!!!
Sommige nummers vind ik niet echt hoor zoals nirvana met een beat eronder hoe verzin je het?
Maar voor de rest heb ik nog geen releases gedaan jullie wel???
ga vrijdag maar eens steppen! kijken of ik dat nog steeds kan volhouden!
Ben echt verslaafd!
pi_41774132
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:02 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Neeee man! Combat is zwaaaaar! Alleen jammer dat er in deze release zoveel travels en shuffels zitten...
Ja, ik realiseerde me vandaag dat m'n conditie misschien wel gewoon verbeterd is. Ik was van Step ook al niet buiten adem. Maar ik vind deze Combat echt heel leuk hoor. =)
pi_41776735
Bij step kan je je step de hele les hoog laten (als je dat nog niet deed). Bij een nieuwe les ga je vaak nog niet volop mee, aangezien alles nieuw is voor je. Sommige releases zijn wel minder in intensiteit, geef ik toe. Vind ik soms wel jammer.
pi_41935667
Vandaag de nieuwe Bodystep gehad (t/m track5, mixed strength )

Warming-up vind ik echt leuk! Even lekker wat afwisseling! Leuk naar voren lopen!
Nummer twee (step-warmingup): Ik vind de muziek wel leuk, maar niet passen bij de oefening. Wat ik dan wel weer leuk vind, zijn die knietjes op 't eind. De step-orientation is leuk-leuk-leuk!
Maar dan de step athletic: wat een kuttrack! De song zat al in de Bodypump en RPM. Ook vind ik 'm niet erg lekker wegsteppen. Vorige track ''Gloria'' vond ik dus echt geweldig! Erg jammer!
Track5, de mixed strength is super! Lekker funky, leuke choreografie. Echt fijn!
pi_41935913
Vandaag voor t eerst gestept na mn operatie, vind deze veel minder intensief en de nummers zijn mij onbekend, terwijl ik van meezingen houd.
Boxstep vind ik ook nog lastig, maar goed, per 1 okt oid komt de nieuwe draai (Eindhoven)
pi_41937295
Wij hebben zaterdag de nieuwe lancering! Ik heb me ingeschreven voor Bodystep.
pi_41937657
Vandaag nieuwe release van BodyBalance gehad: veel bewegingen achter elkaar door... En daarmee weer lekker als vanouds 'nieuw'! Ik vroeg me af hoe de instructrice 't allemaal kon onthouden!

Ook zijn er weer een aantal liedjes die ik niet ken, maar ook een paar die ik wel ken. Ik heb altijd het idee dat je moet 'groeien' in het programma/de nummers/de oefeningen.

En net als je het kent, krijg je weer een nieuwe release!
pi_41953559
Ligt het aan mij, of doen er vooral wat oudere mensen aan rpm? Ik ben 20, en ben veruit de jongste op 1 andere na De rest is allemaal 35+ minimaal

Nieuwe cd is trouwens best ok

rpm intensive
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_41954340
Ik denk dat het niet aan jou ligt, maar aan je sportschool.
pi_41956407
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:18 schreef p-etr-a het volgende:
Ik denk dat het niet aan jou ligt, maar aan je sportschool.
Nou in de zaal zijn altijd veel jonge mensen te vinden opzich, maar groepslessen ligt toch een lat te hoog voor de meeste denk ik stelletje mietjes snackbar jugend
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_42458550
Bodystep 65 is een kleine tegenvaller.
En dat komt door de ''Athletic Step'', ''Speed Step'' en ''Peak''. Wat een flutnummers! En dito choreografie. Waar is het atletische gedeelte gebleven? De vele powerknees, repeaters en over-the-tops?
''Party Step'' vind ik leuk, net als de ''Mixed Strength'' en ''Step Recovery''.
pi_42458721
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:37 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Nou in de zaal zijn altijd veel jonge mensen te vinden opzich, maar groepslessen ligt toch een lat te hoog voor de meeste denk ik stelletje mietjes snackbar jugend
Dat is bij mijn sportschool ook zo, dat jongeren vooral gewoon fitness/cardio doen en "echte" volwassenen groepslessen. Terwijl ik die groepslessen zoals Bodypump echt helemaal te gek vind en veel leuker dan gewoon fitness. Ik ben dan dus ook 1 van de jongsten altijd met groepslessen
pi_42458921
Ik ben ook een jonkie in de lessen. Merendeel zijn huisvrouwen die niet hun best doen. Waarom doe je dan mee, vraag ik me weleens af?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:58:46 #92
128222 Una_Piedra
It's all relative
pi_42604207
Ik doe zelf mee aan diverse Les Mills programma's.

Een van mijn favorieten is BodyCombat.
Een jonge site die hier aandacht aan besteed is
bodycombat.funkyhosting.nl

Bij ons zie je niet alleen huisvrouwen. Heel veel fanatiekelingen en veel dezelfde gezichten. Naast veel sportiviteit ook veel gezelligheid.
Tevens is de verhouding mannen vrouwen vaak ook redelijk verdeeld.
"Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. THAT'S relativity."
Go Combat
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:01:29 #93
128222 Una_Piedra
It's all relative
pi_42604270
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:36 schreef Sally het volgende:
Vandaag nieuwe release van BodyBalance gehad: veel bewegingen achter elkaar door... En daarmee weer lekker als vanouds 'nieuw'! Ik vroeg me af hoe de instructrice 't allemaal kon onthouden!

Ook zijn er weer een aantal liedjes die ik niet ken, maar ook een paar die ik wel ken. Ik heb altijd het idee dat je moet 'groeien' in het programma/de nummers/de oefeningen.

En net als je het kent, krijg je weer een nieuwe release!
* Una_Piedra heeft ook voor het eerst met BodyBalance meegedaan.

Mijn hemel, wat is die zwaar voor de benen!!
Helemaal na de RPM.
"Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. THAT'S relativity."
Go Combat
pi_42692767
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:01 schreef Una_Piedra het volgende:

[..]

* Una_Piedra heeft ook voor het eerst met BodyBalance meegedaan.

Mijn hemel, wat is die zwaar voor de benen!!
Helemaal na de RPM.
Fijn hè, achteneenhalve minuut je beentjes voelen?....
En na rpm lijkt het me idd zwaaaaaar!

Ikzelf ga met de fiets. En als ik naar huis fiets, is het altijd wat langzamer dan op de heenweg... Gek hè?

Hoe vind je het eerste lied, die van de Eurithmics? Ik vind het zo'n mooi nummer, de bewegingen passen er helemaal in!
En later blijftie in m'n hoofd zitten!
pi_48860398
Beste mensen,

Heeft iemand muziek van RPM?
Ik heb zelf het een en ander en hoop hier iets te kunnen uitwisselen met anderen.
Zodra iemand iets heeft, meldt het even of mail me even.
rsnacht@hotmail.com.

Gegroet
niet moeilijk, gewoon duidelijk!
pi_48889459
quote:
Op maandag 30 april 2007 11:28 schreef benno85 het volgende:
Beste mensen,

Heeft iemand muziek van RPM?
Ik heb zelf het een en ander en hoop hier iets te kunnen uitwisselen met anderen.
Zodra iemand iets heeft, meldt het even of mail me even.
rsnacht@hotmail.com.

Gegroet
Ik weet wel waar je kunt zien welke tracks ze gebruiken:
http://www.fitpro.com/bts/latest_release.cfm?program=RPM

Helaas rpm ik niet, dus ik heb er niks van...
pi_49012070
En ik denk dat er ook weinig instructors zijn die hun muziek gaan delen (ivm copyright enzo)
pi_49435148
*Kickje*
Ik heb dinsdag voor het eerst aan Body Attack meegedaan, was erg leuk. Ik kon goed meekomen qua conditie, maar was na afloop wel flink bezweet. Ik ben pas sinds vorige week lid van de sportschool, ik wil ook Body Balance uitproberen. In welk opzicht is het zwaar voor de benen dan?
pi_49479120
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:11 schreef computergirl het volgende:
*Kickje*
Ik heb dinsdag voor het eerst aan Body Attack meegedaan, was erg leuk. Ik kon goed meekomen qua conditie, maar was na afloop wel flink bezweet. Ik ben pas sinds vorige week lid van de sportschool, ik wil ook Body Balance uitproberen. In welk opzicht is het zwaar voor de benen dan?
Nou, we zijn inmiddels heel wat nieuwe releases verder, maar in de Balance sta je veel in spreidstand (of in squad), zet dan je je ene voet tenen recht naar voren, andere voet tenen naar zijkant. Dan ga je met bovenlijf (armen wijd) naar voren, over je voorste been heen en steun of op de been of ga naar de grond, waarna je je achterste arm over je heen naar voren steekt. Kijk omhoog.

Dan heb je nog de Lunch (schrijf je dat zo??) waarbij je je achterste voet met de hak van de vloer neerzet, armen of achter vast, half of omhoog, en dan maar doorzakken tot je knie bijna op de grond komt.

Verder heb je nog de Eager Pose: armen omhoog, doorzakken met je billen naar de grond.

Ik zou zeggen: je moet het gewoon een keer doen, dan weet je meer!

Maar volgens mij werk je meer met je benen bij XCO. ZIe ook XCO-trainer al ontdekt? Ervaringen graag!
pi_49552645
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:45 schreef Sally het volgende:

Ik zou zeggen: je moet het gewoon een keer doen, dan weet je meer!
Inmiddels heb ik de les een keer uitgeprobeerd, ik zweette me kapot! Het ging mij ook vaak te snel, maar het was wel prettig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')