abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41448768
Hoi hoi allemaal.

Ik heb afgelopen vrijdag op de sportschool een demo-les gevolgd van de nieuwe workoutmet de XCO-trainer. Ik vond het helemaal super, vooral ook omdat er veel opties zijn voor mensen die last hebben van schouders, nek en rug (en daar val ik dus onder).

Ik heb de oefeningen uitgeprobeerd en zelf ervaren wat ik wel kan/moet doen en beter kan laten.
En dat voel ik nu wel, maar het voelt GOED!

Verder volg ik nog het BodyBalance programma van Les Mills (zie onderaan voor links) en probeer ik te Aquajoggen, maar van het laatste komt weinig meer door de vakantietijd en de nieuwe baan die ik heb (per 1 september). De tijden waarop Aquajoggen wordt gegeven, zijn niet meer in mijn rooster te passen, helaas...
quote:
DE XCO-TRAINER IS EEN INNOVATIE OP HET GEBIED VAN SPORT, FITNESS EN REVALIDATIE.

Kracht en dynamiek worden gecombineerd met een buitengewoon intensieve training voor de buik-, rug- en schouderspieren en het diepliggende bindweefsel.
Ongekend en ongeëvenaard op fitnessgebied. Door atleten en sporters uit de eredivisie en het nationale elftal en door gouden medaille-winnaars aanbevolen en nu voor iedereen te koop…

40 minuten powertraining met de XCO en u voelt eindelijk weer eens wat een echte training is.

[image xco-trainer; nog niet ingevoegd: lukt niet... ]
XCO-TRAINER SIZE: L

Wat is de XCO-TRAINER?
De XCO-TRAINER is een geanodiseerde aluminiumbuis, waarin een speciale massa zit, die vrij door de buis kan bewegen.

[image spiervezel bundel met peesaanhechting; nog niet ingevoegd: lukt niet 1,2,3... ]

Hoe werkt de XCO-TRAINER?
Door dynamisch heen- en weerbewegen van de buis wordt de vrije massa krachtig van de ene kant naar de andere geslingerd. Hierdoor ontstaat een terugslag (of doorschieten).

Deze terugslag (of doorschieten) zorgt voor een gelijktijdig samentrekken van agonist en antagonist, zoals bijvoorbeeld biceps (buigers) en triceps (strekkers).

Door deze samentrekking wordt het gewricht beschermd.

Wat is er zo bijzonder aan de XCO-TRAINER?
Het bijzondere aan de XCO-TRAINER is de bewegende massa in de buis. Deze massa geeft een totaal ander effect en een wezenlijk ander type belasting dan een 'dood' gewicht, zoals een halter.

De bewegende massa komt steeds vertraagd bij het einde van de buis aan en slaat terug (of schiet door). Bij het opvangen hiervan wordt een aanvullende mechanische belasting gerealiseerd en dit is het belangrijkste verschil bij de training met de XCO-TRAINER.

[image bindweefselcellen; nog niet ingevoegd: lukt niet 1,2,3... ]

Wat doet de XCO-TRAINER?
Door de terugslag wordt het diepliggende bindweefstel gestimuleerd om sneller en meer nieuwe cellen te gaan produceren. Dit is op fysiotherapeutisch en trainingswetenschappelijk gebied een revolutie. Kapsels, banden, pezen en het spierweefsel regenereren zich tijdens een zeer intensieve training!

Hoe lang en hoe vaak moet er met de XCO-trainer worden getraind?
U zult versteld staan, hoe effectief ongeveer drie keer per week 15 minuten trainen al kan zijn.

Bron
Meer info over Xco:
Over de xco-trainer zelf
De Xco-site voor Nederland - subsite over de Xco-trainer (grotendeels reclame!)

Meer info over Les Mills:
Les Mills Nederland
FOK!Forum: Index / Sport / Het Les Mills topic

[ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 03-09-2006 13:11:48 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_41457941
XCO is inderdaad erg fijn! Alleen de buikspier-tracks zijn te hels .
pi_41492783
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:07 schreef karoltje het volgende:
XCO is inderdaad erg fijn! Alleen de buikspier-tracks zijn te hels .
Ik probeer er zo goed mogelijk aan mee te doen, en ik moet eerlijk zeggen dat die me best aardig afgaan. Maar ik gebruik wel maat S van de XCO-trainer, mss scheelt dat?!

Het is bij mij nu even de rug die aandacht verdient, maardaar heb ik vanavond extra op gelet bij de BodyBalance. En opnieuw heb ik de zwaarte van de oefeningen aangepast aan wat ik kan en mag en moet enzo...!

P.S. Erg bedankt voor je reactie, btw!
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:57:45 #4
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_48662236
Zo, ik kick hem even hoor! Ik ben gisteren weer voor het eerst sinds 3 weken geweest ( . ) en gelijk hebben ze een ander programma. Tering, dat was even zwaar zeg . Omdat ik last heb gehad van mijn schouder doe ik het nog steeds met een "s-je" maar dat gaat nu zo goed dat ik inmiddels wel een grotere durf te gaan pakken!

Ik vind het een prima uitvinding, en ik vind het zelfs leuk om te doen. Nou, dat mag in de krant met mijn enthousiasme voor alles wat in de sportschool gebeurt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_48664638
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik al in geen weken meer heb geX-co'd... Ben het wel weer van plan, maar de BodyBalance doe ik wel trouw 1 of 2x per week!

Ik durf nog steeds niks anders te pakken dan S, mijn schouderklachten moet ik toch in de gaten houden. Laatst wel even een M'etje gepakt voor tussendoor, maar ik blijf bij de S!

Bedankt voor de schUP!
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:36:35 #6
14746 k_i_m
pi_48665594
BodyBalance vind ik maar zo-zo. Het echte pilates vond ik leuker. (ondanks dat het wel veel op elkaar lijkt) Ik heb net op de site van Xco zitten kijken, en ik ga zo'n pakket met 2 Xco trainers en dvd aanschaffen. Al is het maar omdat iedereen op de sportschool allemaal dezelfde maat wil hebben en er dus altijd alleen maar hele grote of hele kleine overblijven .
In my life
Why do I smile
pi_48666945
Ja, daar heb ik ook aan zitten denken!
  woensdag 25 april 2007 @ 09:56:46 #8
14746 k_i_m
pi_48696012
Ik heb net mijn eigen Xco setje besteld. Ging haske makkelijk (gewoon met internetbankieren) en mijn order status is al "confirmed". Nu maar wachten wanneer ze het komen brengen .
In my life
Why do I smile
pi_48697991
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:56 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb net mijn eigen Xco setje besteld. Ging haske makkelijk (gewoon met internetbankieren) en mijn order status is al "confirmed". Nu maar wachten wanneer ze het komen brengen .
Probeerde op mijn werk te kijken, maar ik heb de cookies geblokkeerd staan. Dat kan ik niet veranderen, dus ik kan niet eens de product details bekijken...
  woensdag 25 april 2007 @ 11:58:57 #10
14746 k_i_m
pi_48699854
Waar wil je de details van? Plak ik het toch even voor je .

Dit heb ik besteld;

XCO Health Set
( XCO )

Prijs per Eenheid (piece): ¤109,00 (incl. 19 % btw)

--------------------------------------------------------------------------------
De XCO Health Set bestaat uit een XCO Medium en een XCO Large. Compleet met instructie-DVD, trainingsposter en tasje.
In my life
Why do I smile
  woensdag 25 april 2007 @ 11:59:31 #11
14746 k_i_m
pi_48699877
Met gratis tas! . .

.
In my life
Why do I smile
pi_48701753
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:58 schreef k_i_m het volgende:
Waar wil je de details van? Plak ik het toch even voor je .

Dit heb ik besteld;

XCO Health Set
( XCO )

Prijs per Eenheid (piece): ¤109,00 (incl. 19 % btw)

[afbeelding]

--------------------------------------------------------------------------------
De XCO Health Set bestaat uit een XCO Medium en een XCO Large. Compleet met instructie-DVD, trainingsposter en tasje.
Die ja! Maar kan het toch niet bestellen, dan maar wachten tot thuis....

De S-jes lijken wel opgegeten te worden op de sportschool....
  woensdag 25 april 2007 @ 13:31:18 #13
14746 k_i_m
pi_48703166
De s-jes zijn bij ons altijd over . Maarja, omdat ik toch nog niet eerder met een grotere wilde gaan trainen maakte het toch niet zoveel uit. Bij ons pakken ook veel mensen met een Medium én een Large. Voor als het te zwaar is . Beetje jammer dus, als je een keer wat anders wil.
In my life
Why do I smile
  woensdag 25 april 2007 @ 13:32:04 #14
14746 k_i_m
pi_48703186
Ik ben ook altijd de enige die op z'n elfendertigste die zaal binnenloopt, omdat ik toch weet dat ik niet hoef te rennen voor een s-je .
In my life
Why do I smile
pi_48703440
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:32 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben ook altijd de enige die op z'n elfendertigste die zaal binnenloopt, omdat ik toch weet dat ik niet hoef te rennen voor een s-je .
Bij ons zijn er al wat verdwenen.... En ik moet wel rennen!
  woensdag 25 april 2007 @ 13:52:27 #16
14746 k_i_m
pi_48703969
Ik zit te twijfelen of ik vanavond weer ga. Ik heb nog wel een beetje spierpijn van maandag, maar het is niet meer heel erg..... Ik kan ook morgenochtend gaan, maar dat is me eigenlijk nog nooit gelukt .
In my life
Why do I smile
pi_48704246
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:52 schreef k_i_m het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik vanavond weer ga. Ik heb nog wel een beetje spierpijn van maandag, maar het is niet meer heel erg..... Ik kan ook morgenochtend gaan, maar dat is me eigenlijk nog nooit gelukt .
Spierpijn gaat over als je weer wat doet!

en ja, die ochtend, daar kan ik je ook niet mee helpen.....
  vrijdag 27 april 2007 @ 07:46:58 #18
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_48764976
Ik ga het binnenkort voor het eerst doen, ben benieuwd
Ik ben van pindavlees
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:36:36 #19
14746 k_i_m
pi_48907400
Jaaaa, vandaag was mijn setje binnen! Die opbergtas is echt hendig! Er zit zelfs een vakje voor de dvd in . Morgen de boel maar eens uitchecken en kijken of de dvd net zo leuk is als de les in de sportschool!
In my life
Why do I smile
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:14:47 #20
14746 k_i_m
pi_48947298
Nou, ik heb hem gedaan hoor! Het is niet zo intensief als in de sportschool, maar ik voel me wel alsof ik wat gedaan heb. Het enige wat stom is is het muziekje . Ik heb ook af en toe het idee dat die mensen op een ander muziekje staan te werken, want ik ging vaak uit de maat als ik alleen maar naar de muziek luisterde .
In my life
Why do I smile
pi_49019723
Toevallig kreeg ik van de week op de sportschool een folder in m'n handen gedrukt over deze les.
Ben wel van plan om het een keer te gaan proberen, maar wilde toch even vragen hoe intensief het is voor een beginner.
Sport regelmatig, maar heb één keer een les Bodypump gevolgd en kon toen vier dagen lang bijna de trap niet meer op komen. .
Het moet wel leuk blijven, zeg maar. .
Karma is a fucking bitch.
pi_49023936
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 21:21 schreef MissLuna het volgende:
Toevallig kreeg ik van de week op de sportschool een folder in m'n handen gedrukt over deze les.
Ben wel van plan om het een keer te gaan proberen, maar wilde toch even vragen hoe intensief het is voor een beginner.
Sport regelmatig, maar heb één keer een les Bodypump gevolgd en kon toen vier dagen lang bijna de trap niet meer op komen. .
Het moet wel leuk blijven, zeg maar. .
Het valt wel mee, je staat/ligt vrijjwel alleen op 1 plek. Soms wordt er gesprongen, maar je mag ook doorgaan met stappen doen. Verder werk je erg aan je torso, omdat je de bewegingen gaat corrigeren met je lijf. Ook je armen worden goed getraind en terwijl je in een squad staat, worden ook je beenspieren steeds aangespannen.

Er wordt gezegd dat je met de large moet beginnen, maar je kunt ook een M nemen, of een S als je blessures hebt aan schouders.

Verder worden er wel opties gegeven, en bij ons mag je zelf kiezen hoe zwaar je het maakt.

Ik zou het zeker uit gaan proberen, ik ben er na 1 demoles al voor gevallen!!
pi_49024060

[ Bericht 100% gewijzigd door coppola op 04-05-2007 23:25:13 ]
pi_49024090
Ik geef sinds een maand of twee Xco lessen en ik ben zelf ook al helemaal hooked.
Ik laat trouwens iedereen met een L trainen, tenzij het écht niet meer gaat (of tenzij mensen blessures hebben natuurlijk), dan mag je wisselen naar een M.
Maar in veel gevallen zijn de L's toch handiger. Bij de hammer en bij de buikspiertracks is er het risico een M ergens te beuken waar dat Heul Veul pijn doet.
Hardloper.
IG @webkim
pi_49024112
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:25 schreef Webkim het volgende:
Ik geef sinds een maand of twee Xco lessen en ik ben zelf ook al helemaal hooked.
Ik laat trouwens iedereen met een L trainen, tenzij het écht niet meer gaat (of tenzij mensen blessures hebben natuurlijk), dan mag je wisselen naar een M.
Maar in veel gevallen zijn de L's toch handiger. Bij de hammer en bij de buikspiertracks is er het risico een M ergens te beuken waar dat Heul Veul pijn doet.
Gelukkig is onze zaal ruim genoeg..

En verder heb ik al jaren erg veel last van nek- en schouderspieren, dus ik neem steevast een S. Ik zet er wel een M naast, voor de oefeningen waar ik iets meer wil/kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')