Meer info over Xco:quote:DE XCO-TRAINER IS EEN INNOVATIE OP HET GEBIED VAN SPORT, FITNESS EN REVALIDATIE.
Kracht en dynamiek worden gecombineerd met een buitengewoon intensieve training voor de buik-, rug- en schouderspieren en het diepliggende bindweefsel.
Ongekend en ongeëvenaard op fitnessgebied. Door atleten en sporters uit de eredivisie en het nationale elftal en door gouden medaille-winnaars aanbevolen en nu voor iedereen te koop…
40 minuten powertraining met de XCO en u voelt eindelijk weer eens wat een echte training is.
[image xco-trainer; nog niet ingevoegd: lukt niet...]
XCO-TRAINER SIZE: L
Wat is de XCO-TRAINER?
De XCO-TRAINER is een geanodiseerde aluminiumbuis, waarin een speciale massa zit, die vrij door de buis kan bewegen.
[image spiervezel bundel met peesaanhechting; nog niet ingevoegd: lukt niet 1,2,3...]
Hoe werkt de XCO-TRAINER?
Door dynamisch heen- en weerbewegen van de buis wordt de vrije massa krachtig van de ene kant naar de andere geslingerd. Hierdoor ontstaat een terugslag (of doorschieten).
Deze terugslag (of doorschieten) zorgt voor een gelijktijdig samentrekken van agonist en antagonist, zoals bijvoorbeeld biceps (buigers) en triceps (strekkers).
Door deze samentrekking wordt het gewricht beschermd.
Wat is er zo bijzonder aan de XCO-TRAINER?
Het bijzondere aan de XCO-TRAINER is de bewegende massa in de buis. Deze massa geeft een totaal ander effect en een wezenlijk ander type belasting dan een 'dood' gewicht, zoals een halter.
De bewegende massa komt steeds vertraagd bij het einde van de buis aan en slaat terug (of schiet door). Bij het opvangen hiervan wordt een aanvullende mechanische belasting gerealiseerd en dit is het belangrijkste verschil bij de training met de XCO-TRAINER.
[image bindweefselcellen; nog niet ingevoegd: lukt niet 1,2,3...]
Wat doet de XCO-TRAINER?
Door de terugslag wordt het diepliggende bindweefstel gestimuleerd om sneller en meer nieuwe cellen te gaan produceren. Dit is op fysiotherapeutisch en trainingswetenschappelijk gebied een revolutie. Kapsels, banden, pezen en het spierweefsel regenereren zich tijdens een zeer intensieve training!
Hoe lang en hoe vaak moet er met de XCO-trainer worden getraind?
U zult versteld staan, hoe effectief ongeveer drie keer per week 15 minuten trainen al kan zijn.
Bron
Ik probeer er zo goed mogelijk aan mee te doen, en ik moet eerlijk zeggen dat die me best aardig afgaan. Maar ik gebruik wel maat S van de XCO-trainer, mss scheelt dat?!quote:Op zondag 3 september 2006 19:07 schreef karoltje het volgende:
XCO is inderdaad erg fijn! Alleen de buikspier-tracks zijn te hels.
Probeerde op mijn werk te kijken, maar ik heb de cookies geblokkeerd staan. Dat kan ik niet veranderen, dus ik kan niet eens de product details bekijken...quote:Op woensdag 25 april 2007 09:56 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb net mijn eigen Xco setje besteld. Ging haske makkelijk (gewoon met internetbankieren) en mijn order status is al "confirmed". Nu maar wachten wanneer ze het komen brengen.
Die ja!quote:Op woensdag 25 april 2007 11:58 schreef k_i_m het volgende:
Waar wil je de details van? Plak ik het toch even voor je.
Dit heb ik besteld;
XCO Health Set
( XCO )
Prijs per Eenheid (piece): ¤109,00 (incl. 19 % btw)
[afbeelding]
--------------------------------------------------------------------------------
De XCO Health Set bestaat uit een XCO Medium en een XCO Large. Compleet met instructie-DVD, trainingsposter en tasje.
Bij ons zijn er al wat verdwenen.... En ik moet wel rennen!quote:Op woensdag 25 april 2007 13:32 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben ook altijd de enige die op z'n elfendertigste die zaal binnenloopt, omdat ik toch weet dat ik niet hoef te rennen voor een s-je.
Spierpijn gaat over als je weer wat doet!quote:Op woensdag 25 april 2007 13:52 schreef k_i_m het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik vanavond weer ga. Ik heb nog wel een beetje spierpijn van maandag, maar het is niet meer heel erg..... Ik kan ook morgenochtend gaan, maar dat is me eigenlijk nog nooit gelukt.
Het valt wel mee, je staat/ligt vrijjwel alleen op 1 plek. Soms wordt er gesprongen, maar je mag ook doorgaan met stappen doen. Verder werk je erg aan je torso, omdat je de bewegingen gaat corrigeren met je lijf. Ook je armen worden goed getraind en terwijl je in een squad staat, worden ook je beenspieren steeds aangespannen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:21 schreef MissLuna het volgende:
Toevallig kreeg ik van de week op de sportschool een folder in m'n handen gedrukt over deze les.
Ben wel van plan om het een keer te gaan proberen, maar wilde toch even vragen hoe intensief het is voor een beginner.
Sport regelmatig, maar heb één keer een les Bodypump gevolgd en kon toen vier dagen lang bijna de trap niet meer op komen..
Het moet wel leuk blijven, zeg maar..
Gelukkig is onze zaal ruim genoeg..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:25 schreef Webkim het volgende:
Ik geef sinds een maand of twee Xco lessen en ik ben zelf ook al helemaal hooked.
Ik laat trouwens iedereen met een L trainen, tenzij het écht niet meer gaat (of tenzij mensen blessures hebben natuurlijk), dan mag je wisselen naar een M.
Maar in veel gevallen zijn de L's toch handiger. Bij de hammer en bij de buikspiertracks is er het risico een M ergens te beuken waar dat Heul Veul pijn doet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |