Grr!quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:45 schreef Jorikjet het volgende:
te laat
Het gitaristentopic #47, Nu wel!
Hé, ik zie dubbel...quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:46 schreef Hammet het volgende:
Zoals ik al zei: Ik wil iets kopen, maar ik heb geen geld en het is ook helemaal niet nodig. Ik wil gewoon íets kopen
U vraagt, wij draaien... ik geloof inderdaad dat het een nogal wild, onuitgewerkt idee was...quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:47 schreef Hammet het volgende:
Dat van Little Wing mag wel uit de OP, dat gaat toch niet meer gebeuren
Als ik weet hoe... dan ben je van harte welkom... ik zal er eens naar kijken!quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:49 schreef Desensitized het volgende:
Die andere.
Wanneer kom ik eens in de OP te staan??
Je staat er tussen, maar vraag niet hoequote:Op dinsdag 4 april 2006 15:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als ik weet hoe... dan ben je van harte welkom... ik zal er eens naar kijken!
Nee, die andere...quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:56 schreef Shedfire het volgende:
Is het nou deze?
quote:
Die laatste comment snap ik nog steeds nietquote:Op maandag 3 april 2006 15:25 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
hmmz, je hebt echt teveel buizen versterkers, de ene houd meer van het ene de andere meer van het andere, moet je gewoon eens naar de feedback gaan een paar uitproberen
[..]
als je van die korg ax1500 achtige dingen hebt met cabinet dingen enzo, die willen nog wel eens het buizengeluid van de versterker sterk beinvloeden...
een gt-8 en een me-50 hebben geen voorversterker toch? dat maakt dan toch niets uit ?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:34 schreef Jorikjet het volgende:
nou... er zijn van die multi effect pedalen, met daarin een versterker en cabinet simulatie, als je die op je versterker aansluit, veranderd dat dus ook weer, en is je geluid niet zoals die uit je echte versterker zou moeten komen.
100 euro heb je wel een mooie beginners gitaar te pakken.. Ik zelf ga een deze dagen een nieuwe kopen (wel rechts en versterkbaar) voor 350.. Maar t is maar hoeveel je ervoor uit wilt geven...quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:36 schreef Vegitto het volgende:
Okee, wat zou het volgende ongeveer moeten kosten?
Linkshandige gitaar, akoestisch, stalen snaren, tweedehands.
Ik begin net met leren/spelen, dus ik hoop dat het niet al te duur is.
geen idee, maar als het niet op de site van die pedalen staat zit het er vast niet inquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:38 schreef bouncing het volgende:
[..]
een gt-8 en een me-50 hebben geen voorversterker toch? dat maakt dan toch niets uit ?![]()
quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:56 schreef no1uknow het volgende:
TVopdePlee
Volgens mij hebben die alletwee wel amp-simulatie, dus je geluid wordt er wel degelijk door beïnvloed. Maar het maakt ook absoluut uit aan wat voor eindversterker (al dan niet met los cabinet) je zo'n pedaal hangt. Het beste is om hem in de 'return' van de effectloop te steken, want dan gaat je geluid niet eerst door de voorversterker, maar rechtstreeks naar de eindtrap. Doe je hem gewoon in de input, dan krijg je dus gitaar - ampsim- preamp - post-amp - cabinet. Rechtstreeks in de post-amp is dus beter. Logischerwijs klinkt dat bv mooier als dat een buizenamp is, dan wanneer het een transistorversterker is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:38 schreef bouncing het volgende:
[..]
een gt-8 en een me-50 hebben geen voorversterker toch? dat maakt dan toch niets uit ?![]()
Watch out!quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
http://www.bossgtcentral.com/quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:56 schreef UncleScorp het volgende:
Iemand toevallig leuke sites ivm de GT-8 ?
quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:12 schreef guitarist.nl het volgende:
FENDERGibson!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
Dus als ik jullie goed begrijp kan ik als ik een gt-8 bezit, gewoon een speakerkast eropaansluiten?quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:41 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
http://www.bossgtcentral.com/
Btw GT-x en Me-50 e.d. ZÍJN toch juist pre-amps....? Die maken het geluid, daarna komt de eindtrap die er een hengst volume aan geeft. Althans ik heb altijd gedacht dat het zo in elkaar zat.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steve Fors?quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:24 schreef no1uknow het volgende:
Hoh hoh wat zijn we toch weer leuk
Steve Morse is vet trouwens
Bij mijn gitaarleraar is dat verplichtquote:Op dinsdag 4 april 2006 22:15 schreef Desensitized het volgende:
Ik kan nog steeds niks op gehoor uitzoekenLaat ik lekker een ander doen en dan jat ik zijn tab wel
foto?quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:27 schreef DuranK het volgende:
[..]
Bij mijn gitaarleraar is dat verplichtEn als je dan iets erg moeilijks moet uitzoeken en jij hebt em helemaal perfect, dan weet die ook wel dat jij het niet zelf gedaan hebt
Maar die heeft liever dat hij jou verbeterd dan dat hij een tab moet verbeteren ofzo
En idd, je leert er erg veel van. Het lukt me steeds beter als ben ik er ook nog lang niet
Nope, je hebt altijd nog een eindversterker nodigquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:56 schreef bouncing het volgende:
[..]
Dus als ik jullie goed begrijp kan ik als ik een gt-8 bezit, gewoon een speakerkast eropaansluiten?![]()
Ik neem aan dat die vraag niet naar mij gericht is maar op die advertentie van die gibson les paul studioquote:
Ja, op die advertentie jaquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:53 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die vraag niet naar mij gericht is maar op die advertentie van die gibson les paul studio?
Nee natuurlijk niet, het is een PRE-amp dus 'voor de amp', en zo is dus al aan de naam te zien dat er nog een amp nodig is om, zoals ik zei, een hengst aan het volume te geven.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:56 schreef bouncing het volgende:
[..]
Dus als ik jullie goed begrijp kan ik als ik een gt-8 bezit, gewoon een speakerkast eropaansluiten?![]()
Het verschilt natuurlijk ook per pedaal. De Pod van line6 blinkt bijvoorbeeld uit in amp modelling, dus daar wil je juist zo min mogelijk kleuring bovenop gooien, want die komt gewoon uit het apparaat. Direct in de eindversterker pluggen dus. Met die Boss pedalen heb ik geen ervaring.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:44 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, het is een PRE-amp dus 'voor de amp', en zo is dus al aan de naam te zien dat er nog een amp nodig is om, zoals ik zei, een hengst aan het volume te geven.
Gitaar - Preamp - Amp - Speaker.
Als je een speaker aan de GT-8 hangt zal er maar heeel zacht geluid uit komen. Tenzij het een actieve speaker is natuurlijk... (speaker met ingebouwde versterker) Maar die heb ik geprobeerd met de GT-6 en dat is geen aanradertje. DIe zijn daar ook niet voor bedoeld...
Je moet een GT-8 gewoon voor een gitaarversterker zetten, want je hebt de kleuring die zo'n versterker geeft aan een gitaar nog gewoon nodig. (Zo was mijn ervaringmet de GT-6 in ieder geval).
Meende dat ik em had, weet alleen niet zeker, zal vanmiddag even voor je zoeken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:22 schreef Even het volgende:
Ik zoek nog steeds de Guitar Pro van Right Where I Belong van 3 Doors Down
Nergens te vinden![]()
Dat zou heel vet zijnquote:Op woensdag 5 april 2006 11:35 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Meende dat ik em had, weet alleen niet zeker, zal vanmiddag even voor je zoeken.
Zo mooi!!!!quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:21 schreef Neidropje het volgende:
als iemand nog een gitaar als de mijne zoekt: Gibson Les Paul Studio GEM Saphirekut mn gitaar is behoorlijk in waarde gedaald, maare alla hij gaat toch nooit weg
Maakt niet uit.. Van The Better Life is ook geen Guitar Pro maja....quote:Op woensdag 5 april 2006 18:00 schreef Desensitized het volgende:
Nope sorry, staat er niet tussen. Als ik em vind hoor je het wel.
Als ik het geld toch eens hadquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:21 schreef Neidropje het volgende:
als iemand nog een gitaar als de mijne zoekt: Gibson Les Paul Studio GEM Saphirekut mn gitaar is behoorlijk in waarde gedaald, maare alla hij gaat toch nooit weg
Modegrilquote:Op woensdag 5 april 2006 19:16 schreef Gitarist het volgende:
Is het trouwens de bedoeling dat elke gitarist in dit topic dat in z'n ondertitel zet ofzo??? ?Of is het een modegril..
Golden en anderszinsquote:Op woensdag 5 april 2006 19:25 schreef Jorikjet het volgende:
wij zijn de oldies
Tof, ik zal mijn best eens voor je doen, wellicht dit weekend!quote:Op woensdag 5 april 2006 17:15 schreef Neidropje het volgende:
u vraagt wij draaien, ik ben alleen niet zo'n heel goede fotograaf, dus alla: maareh dit alleen als jij ook ff wat fototjes post van je collectie! (vooral de tele's:P)
damn als ik niet ging verhuisen over een maandje of 2/3 (wat dus flinke poet kost) had ik je gitaar overgekocht..quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:21 schreef Neidropje het volgende:
Is niet die van hem...quote:Op woensdag 5 april 2006 22:41 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
damn als ik niet ging verhuisen over een maandje of 2/3 (wat dus flinke poet kost) had ik je gitaar overgekocht..![]()
truequote:
hoeveel vraag je er voor?quote:Op donderdag 6 april 2006 07:55 schreef TeleluvR het volgende:
Zo mooi, ik ga mijn Ibanez maar eens wegdoen en eens serieus rondkijken voor een GEM!
[afbeelding]
500 en daar valt zeker over te praten, in alle redelijkheid.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:49 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
hoeveel vraag je er voor?
[edit]
ow 500 ziet mijn oog op marktplaats. misschien heeft een vriend van me er interesse in.
Ik zou in jouw geval voor een tele gaan, teles zijn goed!quote:Op donderdag 6 april 2006 11:02 schreef Neidropje het volgende:
Fuck die rocked ook zeg, mooie dingen die customs, duur? ohnee ik wou eerst een tele haha. Maareh zet je deze op MP ofzo??
Ikke niet snap?quote:Op donderdag 6 april 2006 13:55 schreef Fixxxer het volgende:
Aangezien je weer een gitaar gaat verkopen moet ik toch even vragen hoe je de snaren hebt verwisseld TeleluvR
Ik zou me haast kunnen voorstellen dat dat nog gevaarlijker is!quote:Op donderdag 6 april 2006 14:00 schreef Fixxxer het volgende:
Nee k haal er altijd 3 tegelijk af.
Eensch...quote:Op donderdag 6 april 2006 14:08 schreef Jorikjet het volgende:
volgens mij is dit alleen 'gevaarlijk' bij accoustische, of spaanse gitaren. maar dan nog is het niet erg als het eventjes is. wel als het zo een paar dagen blijft staan. niet die 5 minuutjes als je de snaren verwisseld.
denk ik.
Eénmaal andermaal?!quote:Op woensdag 5 april 2006 17:00 schreef no1uknow het volgende:
Weet iemand nog een lekker scheur nummer dat niet al te moeilijk is?
Zo'n trashmetal achtig nummer?
net zoiets als het begin van Metallica - Metal Militia
bvd
Dat torderen lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien je, wanneer je de kracht ontbindt in vectoren, vanwege de lengte van de hals nog maar een heeele kleine zijwaartse component overhoudt.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou me haast kunnen voorstellen dat dat nog gevaarlijker is!
Je haalt dan enkel de spanning van de heft van je hals af. Gaat de boel dan niet hardstikke torderen? En dan is het lastig schoonmaken van de toets!
quote:Op donderdag 6 april 2006 16:17 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Dat torderen lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien je, wanneer je de kracht ontbindt in vectoren, vanwege de lengte van de hals nog maar een heeele kleine zijwaartse component overhoudt.
Heiden!quote:En schoonmaken vd toets is niet zo lastig hoor op deze manier, doe dat eigenlijk ook zelden maja
Tsja, af en toe is de kwaliteit van epiphone nogal twijfelachtig. Kortom, als je twijfelt, doe voorzichtig of beter nog, breng je gitaar naar de muziekwinkel!quote:Bovendien moet de soep natuurlijk nooit zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend. Misschien is het idd ook minder rampzalig bij electrische gitaren dan bij acc. Tis alleen dat k onlangs nog een epi LP gezien heb waarbij het gebeurd was...
Haha zo erg ist ook niet bij mij. Enige vuil wat ik ooit hebt is in de rand vd frets...quote:Op donderdag 6 april 2006 16:21 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Heiden!
Toets schoonhouden is wel erg belangrijk, wil je nog even van je gitaren genieten. Laatst een gitaar gezien waarvan de toets smerig was, niet normaal! Niks ebony, gewoon een hele smerige rosewood toets![]()
Op zich niet gek. Ik heb ook van die zweetklauwen, vooral als ik langer speel. Voorlopig houd ik het bij een doekje, achteraf, om de snaren schoon te maken. Dit merk ik echt aan het aantal setjes snaren ik gebruik!quote:Op donderdag 6 april 2006 16:25 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Haha zo erg ist ook niet bij mij. Enige vuil wat ik ooit hebt is in de rand vd frets...
Roddel: LastActionHero (die al geruime tijd hier schittert door afwezigheid) wast zn handen voor t gitaar spelen
is inderdaad een goed albumquote:Op donderdag 6 april 2006 16:31 schreef no1uknow het volgende:
Ayreon is wel kicken trouwens
Ben nu The Human Equation aan het downloaden.
Had een tijdje terug het album gehoord bij iemand.
Klinkt erg vet, de meeste nummers althans.
Elektrisch.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:08 schreef imported_sphinx het volgende:
electrisch of acoustisch?
Anders ga je even onder een intercity liggen?quote:Op donderdag 6 april 2006 17:27 schreef imported_sphinx het volgende:
Walk by Pantera
Drop D tuning
---------------------------------
----------------------------8-----
----------------------------8-----
--0--0--1b---0-------0--8-------
----------------------------6-----
--0--0--1b---0-------0--6-------
----------------------------4-----
--0--0--1b---0-------0---------
![]()
Cooooolquote:Op donderdag 6 april 2006 17:11 schreef L.Mo het volgende:
surfing with the alien van satriani oefenen![]()
alleen als jij eerst gaatquote:Op donderdag 6 april 2006 17:41 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Anders ga je even onder een intercity liggen?
Ga je erheen? (Hij komt toch weer naar NL)quote:Op donderdag 6 april 2006 17:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Coooool![]()
Satriani rules![]()
Heb al zn boeken hier liggen
12 juni en 5 juli komt hij inderdaad.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:01 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ga je erheen? (Hij komt toch weer naar NL)
DAMN!quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:21 schreef Neidropje het volgende:
Met het aantal kilo's dat er op een hals staat kan dit toch nog aardig oplopen. Maar ik ben het met je eens dat dit effect wordt overdreven, waarschijnlijk is het gewoon een "better safe than sorry" principe.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:17 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Dat torderen lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien je, wanneer je de kracht ontbindt in vectoren, vanwege de lengte van de hals nog maar een heeele kleine zijwaartse component overhoudt.
Huh, die had je toch net? Je lijkt wel een aandelenbeurs!quote:Op donderdag 6 april 2006 07:55 schreef TeleluvR het volgende:
Zo mooi, ik ga mijn Ibanez maar eens wegdoen en eens serieus rondkijken voor een GEM!
[afbeelding]
Was jij niet ondertussen drummer geworden ofzoquote:Op donderdag 6 april 2006 21:09 schreef Desensitized het volgende:
Solo's are for wankers!
Powerchords en raggen met die hap!
Denk dat die uitspraak me een ban oplevert, maargoed
Zo klinkt hij welquote:Op donderdag 6 april 2006 22:33 schreef DuranK het volgende:
[..]
Was jij niet ondertussen drummer geworden ofzo![]()
29 april issie terug in NL, ik denk dan wel dat hij weer postvoer heeft!quote:Op donderdag 6 april 2006 16:25 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Haha zo erg ist ook niet bij mij. Enige vuil wat ik ooit hebt is in de rand vd frets...
Roddel: LastActionHero (die al geruime tijd hier schittert door afwezigheid) wast zn handen voor t gitaar spelen
Haha afrikaanse mambo jambo rifjesquote:Op donderdag 6 april 2006 23:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
29 april issie terug in NL, ik denk dan wel dat hij weer postvoer heeft!
Nou ja, net, een half jaar ofzo. Het probleem is dat is nogal snel 'val' voor mooie gitaren, zoals de Ibabez. Combineer dat met het feit dat ik niks heb met humbuckers en je hebt weer een gitaar in de hoek staan. Bovendien ben ik gaan ruimen met de aankoop van die Gretsch... Keuzes, keuzes, keuzes...quote:Op donderdag 6 april 2006 22:22 schreef BUG80 het volgende:
Huh, die had je toch net? Je lijkt wel een aandelenbeurs!![]()
Haha, neuh ben ik mee bekendquote:Op vrijdag 7 april 2006 06:47 schreef TeleluvR het volgende:
Moet ik je nog even de basisprincipes van GAS uitleggen...![]()
ik denk dat er altijd wel dingen op het verlanglijstje staan ook voor de mensen die het iets breder hebbenquote:Op vrijdag 7 april 2006 09:15 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Haha, neuh ben ik mee bekend![]()
Je hebt natuurlijk meerdere soorten personen met GAS: de mensen die het wegens geldgebrek moeten houden bij kwijlen in folders en de mensen die ook daadwerkelijk de aandoening in praktijk kunnen brengen.![]()
Inderdaad, je verlengt je grenzen... Het is uiteraard heel belangrijk om tevreden te zijn met wat je hebt, maar het is gewoon puur verslavend, andere gitaren!quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:22 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik denk dat er altijd wel dingen op het verlanglijstje staan ook voor de mensen die het iets breder hebben
ik zit er vaak te kwijlen op andere dingen, al hoewel ik moet zeggen dat ik kwa gitaren wel tevreden ben, misschien moet ik toch mijn tele maar eens weg doen en een strat er bij kopen
(en misschien kan ik mijn maverick verkopen voor 500)
Is toch ook gewoon in Nederland te koop?quote:
ik ben erg blij met mijn gitaar (usa stratquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Inderdaad, je verlengt je grenzen... Het is uiteraard heel belangrijk om tevreden te zijn met wat je hebt, maar het is gewoon puur verslavend, andere gitaren!
ook 1tje voor mij??quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:41 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga morgen naar Amerika ja, ik neem er wel eentje voor je mee. Ik ben eind van de maand weer terug.
Ja, da's ok, laatstequote:
normaal is de guitarworld wel te krijgen hier, ik snap ook niet waarom nu niet:Pquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, da's ok, laatste. Maar volgens mij is deze wel te krijgen bij de betere Nederlandse boekhandel hoor. Ik hou dit topic ook wel in de gaten, en anders scoop ik er op het vliegveld van San Francisco wel een paar mee
![]()
Volgens mij hebben ze het blad ook gewoon in de boekhandel waar mijn schoonmoeder werkt (Blz)quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
normaal is de guitarworld wel te krijgen hier, ik snap ook niet waarom nu niet:P
ik heb hier er wel een paar liggen
een tour met de band natuurlijkquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:15 schreef Hammet het volgende:
Even offtopic maar gewoon nieuwsgierig: wat ga je doen in de States? Vakantie?
Was het maar waarquote:
Vette shitquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Was het maar waarNee, ik ga gewoon op vakantie. Mijn vriendin heeft een congres in SF, en daar plakken we nog twee weken aanvast. Beetje rondtoeren door Californië. Het is voor mij de eerste keer over de sloot, dus ik heb echt superveel zin.
Ik ga ook zeker even kwijlen in wat van die megamuziekwinkels
![]()
Thanksquote:
* guitarist.nl is zoooooooo f#$%$#%^ jaloers,quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Was het maar waarNee, ik ga gewoon op vakantie. Mijn vriendin heeft een congres in SF, en daar plakken we nog twee weken aanvast. Beetje rondtoeren door Californië. Het is voor mij de eerste keer over de sloot, dus ik heb echt superveel zin.
Ik ga ook zeker even kwijlen in wat van die megamuziekwinkels
![]()
Nee,quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:13 schreef Desensitized het volgende:
Ik ga volgende week "slechts" naar Berlijn met school. Hebben ze daar geen muziekwinkels??
Maar is het GAS-idee ook niet dat je nooit verkoopt?quote:Op vrijdag 7 april 2006 06:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou ja, net, een half jaar ofzo. Het probleem is dat is nogal snel 'val' voor mooie gitaren, zoals de Ibabez. Combineer dat met het feit dat ik niks heb met humbuckers en je hebt weer een gitaar in de hoek staan. Bovendien ben ik gaan ruimen met de aankoop van die Gretsch... Keuzes, keuzes, keuzes...
Moet ik je nog even de basisprincipes van GAS uitleggen...![]()
Vast, maar hoe houd je dan vol, in vredesnaam... Ik ben zelf niet rijk en ik heb ook geen rijke ouders...quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Maar is het GAS-idee ook niet dat je nooit verkoopt?
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:36 schreef Desensitized het volgende:
Is dat echt waar nog steeds zo?? Jammerrr....
Of je wint de loterij en doet zoiets:quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:30 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vast, maar hoe houd je dan vol, in vredesnaam... Ik ben zelf niet rijk en ik heb ook geen rijke ouders...![]()
Fokking hell, zoals een kerel daar al zei: GET HELPquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Of je wint de loterij en doet zoiets:
http://gearslutz.com/board/showthread.php3?t=38522
Fucking hellquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Correct!quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:43 schreef Neidropje het volgende:
hahah tonesuck city als je 20 bosspedaaltjes aan elkaar hangt die dingen zijn verre van truebypass
Electronicaquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:15 schreef BUG80 het volgende:
Wat zit er dan eigenlijk tussen dat die dingen niet truebypass zijn?
quote:Quote:
Originally Posted by syra
So...how old are you...90?
Im 31, but is great to have gold and platinum records by latin artist so I can buy this toys and Im still growing up, Im still in search of new equipment.
Feauteaux !!!!!quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:29 schreef Jorikjet het volgende:
de stagebegeleider van een vriend van me heeft alle boss pedalen een keer gekocht (raar wel), en dadelijk gaan we ze hier op me kamer allemaal uitproberen \m/
Zoooooquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Maar als je een pedaal als bypass schakelt zou de enige elektronika die er nog tussen zit de schakelaar moeten zijn. En de impedantie + capaciteit daarvan lijkt me toch wel te verwaarlozen.quote:
Ik zat inderdaad even te Googlen..quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:57 schreef Jorikjet het volgende:
buffers enzo, maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn.
Hoezo te groot? Is de kast fysiek te groot of maakt hij teveel lawaai?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:19 schreef Funkdude het volgende:
Aangezien ik een beetje helemaal opnieuw wil beginnen met mijn gear (verkeerde keuzes gemaakt)
verkoop ik nu ook mijn line6 spider 212. (veel te groot voor thuisgebruik)
zag em inderdaad ook op tweakers;) ik denk dat je hem wel op marktplaats kan zetten voor 325, is misschien wel net ff te hoog maar als je mensen laat bieden komt er vast een mooie prijs uit. Ik zet in mijn advertenties ook altijd de optie tot ruil, daar komen vaak ook verassende dingen uit.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:19 schreef Funkdude het volgende:
Aangezien ik een beetje helemaal opnieuw wil beginnen met mijn gear (verkeerde keuzes gemaakt)
verkoop ik nu ook mijn line6 spider 212. (veel te groot voor thuisgebruik)
Nieuw 450 bij Feedback. Iemand een idee wat deze 2dehands (zgan) waard zou zijn?
ik denk zelf aan 325?![]()
*crosspost met tweakers gitaar topic![]()
Beide eigenlijk. De kast is gewoon vrij groot en 150 Watt is ook way to much voor mijn slaapkamer.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hoezo te groot? Is de kast fysiek te groot of maakt hij teveel lawaai?
Bij het tweede kan ik je namelijk de Valvetronix serie van Vox aanraden
(en vermeld er voor mijn commissie even bij dat je deze tip van Litpho hebt).
Ik gaat het gewoon proberen voor 325 danquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:46 schreef Neidropje het volgende:
[..]
zag em inderdaad ook op tweakers;) ik denk dat je hem wel op marktplaats kan zetten voor 325, is misschien wel net ff te hoog maar als je mensen laat bieden komt er vast een mooie prijs uit. Ik zet in mijn advertenties ook altijd de optie tot ruil, daar komen vaak ook verassende dingen uit.
Verder...weet iemand nog een winkel waar ze veeeeel tele's verkopen?
Bij een akoestische gitaar is dat niet zo noodzakelijk. Ik prik die van mij thuis ook gewoon direct in het mengpaneel.quote:
hehe, dat had ik net uitgevonden ja. Bedankt iig.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:00 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Bij een akoestische gitaar is dat niet zo noodzakelijk. Ik prik die van mij thuis ook gewoon direct in het mengpaneel.
Nog mooier is om een goede pre-amp te gebruiken.![]()
klinkt zeker vet, ik zit zelf over een setje .12 na te denkenquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik hoorde van Last_action_hero, dat zodra hij terug is van zijn stage hij 0.11 op zn strat wil gaan leggen!
Dat zal ook wel lekker vet gaan klinken dan denkikzo!
Dan moet je uiteraard wel met een dollarcent als plectrum spelen om het echt af te makenquote:Op zaterdag 8 april 2006 17:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
Of.............0.13 als je SRV wil nadoen!
Die vroege richwoods waren goed hoor, vergelijkbaar met LC!quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:12 schreef Neidropje het volgende:
richwood mag ook op de blacklist, wat een bende zeg
Precies,quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Elke gitaar krijgt goeie reviews op Harmonycentral, ik ga er alleen heen om wat over de specs te weten te komen, haha.
die JEM's zijn wel goede gitaren, alleen ze zijng gewoon oerlelijkquote:Op zaterdag 8 april 2006 20:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Precies,
Een beginner zal een Stagg te gek vinden, een pro zal het afkraken.
Zo zal de een zelf een CS Fender afzeiken en een JEM de hemel in prijzen en vice versa!
012 is nog wel te doen. Ik vind zelf bijvoorbeeld 011 heel prettig. Vanaf 013 begin ik problemen te krijgen, dan moet je echt aan je snaren gaan rukken!quote:Op zondag 9 april 2006 09:21 schreef Jorikjet het volgende:
valt wel mee hoor.
en waarom 012 op je gitaar leggen? speelt super moeilijk, en srv had meer dan alleen dikke snaren om zijn geluid te krijgen... denk aan harde attack, tubescreamers, versterkers etc etc. ook zul je je gitaar opnieuw moeten afstellen, aangezien zulke snaren meer trekken aan je gitaar dan een setje 010
Je staat er van te kijken wat alleen al dikke snaren en een dik plectrum aan het geluid kan doen!quote:Op zondag 9 april 2006 09:21 schreef Jorikjet het volgende:
valt wel mee hoor.
en waarom 012 op je gitaar leggen? speelt super moeilijk, en srv had meer dan alleen dikke snaren om zijn geluid te krijgen... denk aan harde attack, tubescreamers, versterkers etc etc. ook zul je je gitaar opnieuw moeten afstellen, aangezien zulke snaren meer trekken aan je gitaar dan een setje 010
Omdat je dan gewoon meer metaal hebt om je elementen mee te pesten. Natuurlijjk is dat niet alles, maar het is een uitstekend begin.quote:Op zondag 9 april 2006 09:21 schreef Jorikjet het volgende:
valt wel mee hoor.
en waarom 012 op je gitaar leggen?
Valt wel mee hoor, ook de ervaren mensen daar zijn positief en er is er een met veel ervaring met staggs, die zei dat de electrische gitaren idd niet al te best zijn maar ze het accoustisch vaak juist heel aardig doen... enfin. Ik sla gewoon 3 akkoorden aan en dan weet ik wel hoe ie klinkt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Precies,
Een beginner zal een Stagg te gek vinden, een pro zal het afkraken.
Zo zal de een zelf een CS Fender afzeiken en een JEM de hemel in prijzen en vice versa!
ik speel DRquote:Op zondag 9 april 2006 09:57 schreef Desensitized het volgende:
En zijn in Nederland ook ergens de DR Strings te krijgen? Die heb je namelijk ook in het zwart
Je kan ze ook vervangen, zonder dat er een snaar breekt. De laatste 2-3 jaar heb ik nog nooit snaren vervangen omdat er een snaar brak, puur en alleen omdat ze oud zijn!quote:Op zondag 9 april 2006 14:23 schreef NiteSpeed het volgende:
D'addario heb ik nu op mijn akoestische gitaar zitten, en het klinkt inderdaad erg schel, vies. Ik ben hard bezig om hem zo snel mogelijk te verslijten. Lekker benden, verstemmenen zo vies mogelijk spelen tot er eens een snaar breekt. Dan kan ik ze eindelijk vervangen.
Het lijken wel goede snaren!quote:Op zondag 9 april 2006 14:41 schreef NiteSpeed het volgende:
Ze worden zelfs niet zwarter ofzo, ze blijven er heel goed uitzien. Stomme snaren
.
quote:Op zondag 9 april 2006 14:52 schreef Neidropje het volgende:
Verharen als je erop speelt:P
Lullig dat de (potentiele) koper niet meer reageert!quote:Op zondag 9 april 2006 15:01 schreef guitarist.nl het volgende:
maar weer ff een linkje
[TK] Kapotte Big Muff (russisch)
Ziet er lekker uitquote:Op zondag 9 april 2006 15:45 schreef Desensitized het volgende:
[afbeelding]
Wat een allerverscheurendst fijn apparaat is dat. Ben niet echt iemand van veel effecten enzo [liefst zo weinig mogelijk, alleen distortion], maar is erg leuk om een paar uurtjes mee te spelen
L_A_Hquote:Op zondag 9 april 2006 14:51 schreef Fixxxer het volgende:
Niemand hier die Elixer gebruikt?
Coolquote:Op zondag 9 april 2006 15:50 schreef Desensitized het volgende:
Zit ook vanalles op. Van 7 string octavers naar fretloze zooi en wah's, flangers, delays,.... 85 banks met in elke bank 4 effecten![]()
Zelfs amp-models. En ook is de hele zooi nog apart weer te regelen en af te stellen.
Uiteindelijk veel te veel knopjes en functies voor mij, maar voor even erg leuk speelgoed![]()
quote:Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef Hammet het volgende:
Voor degene die de Guitar Pro van RIght Where I Belong zocht, ik heb de riffs en solo uit verveling even uitgezocht. Klik hier.
quote:
Ik krijg lichtelijk de indruk dat je nogal onder de indruk bent van Line6!quote:Op zondag 9 april 2006 16:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
---verhaal---
Hier niet hoor hier issie goedquote:Op zondag 9 april 2006 16:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
![]()
Er zit trouwens wel een bug in de tab: bij de derde maat van de solo blijft de E (5e fret, 2e snaar) een tijd doorklinken. Beetje raar, maar ik kan er niks aan veranderen
Nee de vetta is echt heel gaaf.. We hebben wel eens een blinde test gedaan met een hele groep. Hadden we een vetta en steeds de echte amp. 2 marshallheads, een mesa, een vox ac30 en een twin reverb, vergeleken met de vetta op dezelfde instellingen.quote:Op zondag 9 april 2006 16:21 schreef Jorikjet het volgende:
wow, dat is wel dik goed van line6 jaklinken die vetta amps ook echt goed, of is het steeds half half...
een spider gebruikt een andere modelingtechnologie, dus die klinkt wat anders.quote:Op zondag 9 april 2006 16:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik krijg lichtelijk de indruk dat je nogal onder de indruk bent van Line6!
Aanradertje dus? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een spider of vetta geprobeerd!![]()
Volgens mij is het een combinatie ervanquote:Op zondag 9 april 2006 16:58 schreef Even het volgende:
[..]
Heb je het nou over een versterker of een effectenbak?!![]()
Ziet er uit als leuk, maar prijzig speelgoed. Rond de 2000 euro voor een combo?quote:Op zondag 9 april 2006 17:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dat is het leuke, het is amp en effectenbak in een. Voordeel is dus dat je per amp die je kiest ook meteen alle effecten op totall recall krijgt die dus bij die amp horen.
plaatjes, lijst van modellen en leuk filmpje hier: http://www.line6.com/vetta_ii/US/
Oef, daar ben ik geestelijk nog niet aan toe...quote:Op zondag 9 april 2006 17:11 schreef --H-I-M-- het volgende:
exclusief floorboard a 450,- (en die is noodzakelijk voor live)
Nee nog niet, ik denk dta ik dat volgende week zaterdag ga doen. Als je wilt kun je dan ook ff langskomen, dan update ik jou vetta ook meteen!quote:Op zondag 9 april 2006 17:14 schreef Fixxxer het volgende:
Haha H-I-M ik wist niet dat de vetta zo relatief onbekend was bij de meesten,
http://www.line6.com/vetta_ii/US/
De Vetta is dus (± 80) amp(s) en effectenbak in een zoals je hier ziet. En HIM, ik kan me voorstellen dat ze de factory patches hebben gemaakt voor de specifieke gitaar die in dat nr gebruikt wordt. Ik denk dat ze daarom niet altijd geweldig klinken. Die van Panama is iig wel strak
Heb je de update al geïnstalleerd HIM? Ik vind die Orange dingen altijd alleen al zo mooi er uitzien... jammer dat de Vetta niet de looks vd amp overneemtOver 20 jaar misschien hehe.
Ok, maar hij heeft me in die 4 jaar nog nooit teleurgesteld en er zijn heel wat gigs mee gespeeld!quote:Op zondag 9 april 2006 17:14 schreef Jorikjet het volgende:
poe, wel erg duur allemaal zeg...
En da's ook wat waard!quote:Op zondag 9 april 2006 17:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ok, maar hij heeft me in die 4 jaar nog nooit teleurgesteld en er zijn heel wat gigs mee gespeeld!
Dat is inderdaad al veel meer het overwegen waard!quote:Op zondag 9 april 2006 17:18 schreef Fixxxer het volgende:
Ik had mijn Vetta I met floorboard en flightcase voor1200,-
(das ook wel uitzonderlijk haha)
Dat zeg ik toch! Die factory dingen zijn niet zo boeiend........quote:Op zondag 9 april 2006 17:17 schreef Hammet het volgende:
Ik moet zeggen dat ik absoluut niet onder de indruk ben van de samples op die website.
Ik ga zaterdag ff naar 'feedback eindhoven'quote:Op zondag 9 april 2006 17:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee nog niet, ik denk dta ik dat volgende week zaterdag ga doen. Als je wilt kun je dan ook ff langskomen, dan update ik jou vetta ook meteen!
Ik weet niet of dat de factory presets zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 17:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch! Die factory dingen zijn niet zo boeiend........
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een sample heb gehoord van welke fabrikant dan ook die me overtuigde... Misschien heeft HIM een mooi sampletjequote:Op zondag 9 april 2006 17:21 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de factory presets zijn.
Maar als je iets van ¤2500 probeert te verpatsen, lijkt me toch dat je het beste van de amp laat horen
quote:Op zondag 9 april 2006 17:22 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Misschien heeft HIM een mooi sampletje
Ik ook niet, maar dat komt omdat ik tot nu toe nog nooit ben overtuigd door de digitale modelingtechniek in het algemeen.quote:Op zondag 9 april 2006 17:22 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een sample heb gehoord van welke fabrikant dan ook die me overtuigde... Misschien heeft HIM een mooi sampletje
quote:Op zondag 9 april 2006 17:24 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dat komt omdat ik tot nu toe nog nooit ben overtuigd door de digitale modelingtechniek in het algemeen.
mm ik heb op deze pc niks staan.......nou, ik ga zaterdag weer in mijn studiootje zitten en dan switch ik wel ff wat riffjes richting het topic!quote:Op zondag 9 april 2006 17:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb vanaf vrijdag ADSL, dus ik zla eens kijken wara ik wat kan uploaden..............
..... verrek ADSL, natuurlijk. Waarom hebben jullie daar niet eerder aan gedacht (?)quote:Op zondag 9 april 2006 17:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb vanaf vrijdag ADSL, dus ik zla eens kijken wara ik wat kan uploaden..............
van Van Halen.quote:Op zondag 9 april 2006 17:29 schreef Hammet het volgende:
Panama?
Tja.....dat weetikooknietquote:Op zondag 9 april 2006 17:30 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
..... verrek ADSL, natuurlijk. Waarom hebben jullie daar niet eerder aan gedacht (?)
en luister jij eens naar something diabolical van the bloodhound gang met ville valo als gastquote:Op zondag 9 april 2006 17:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tja.....dat weetikookniet
O, trouwens...............luister eens naar "cold" van crossfade. Dat is een bandje die uitsluitend de vetta voor dit nummer gebruikt hebben en is geheel via de direct outs gedaan!
Om met Meatloaf te spreken: "I'd do anything for love, but I won't do that"quote:Op zondag 9 april 2006 17:34 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
en luister jij eens naar the bloodhound gang
Waar is vredesnaam? Ik neem aan dat er dan ook gespeeld moet worden!quote:Op zondag 9 april 2006 18:53 schreef no1uknow het volgende:
Wat gaat het hard met deze reeks
Wanneer gaan we een meet houden?
En er dan achter komen dat iedereen veeeeeel beter kan spelen dan ik ?!quote:Op zondag 9 april 2006 18:53 schreef no1uknow het volgende:
Wat gaat het hard met deze reeks
Wanneer gaan we een meet houden?
Waarom niet? Er zijn zat Fok!meets geweest waar mensen erachter kwamen dat anderen veel beter konden spellen dan zijquote:Op zondag 9 april 2006 18:59 schreef Even het volgende:
[..]
En er dan achter komen dat iedereen veeeeeel beter kan spelen dan ik ?!![]()
![]()
Nou, ik laat me alvast vrijwillig onderaan plaatsen, frees niet!quote:Op zondag 9 april 2006 18:59 schreef Even het volgende:
[..]
En er dan achter komen dat iedereen veeeeeel beter kan spelen dan ik ?!![]()
![]()
De grote zaal van Ahoy waarin toch niemand kan horen welke gitaar (laat staan gitarist) welk geluid heeft gemaakt lijkt me uiterst geschiktquote:Op zondag 9 april 2006 19:08 schreef no1uknow het volgende:
Gast, ik speel pas 1.4 jaar
Uhm, we huren gewoon een grote ruimte af ofzo![]()
Litpho heeft al gereserveerd en betaald als ik het zo hoor?quote:Op zondag 9 april 2006 19:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
De grote zaal van Ahoy waarin toch niemand kan horen welke gitaar (laat staan gitarist) welk geluid heeft gemaakt lijkt me uiterst geschikt.
Gelieve niet auto te rijden als de stemmen in je hoofd aan het woord zijn. Je medeweggebruikers zullen je dankbaar zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 19:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Litpho heeft al gereserveerd en betaald als ik het zo hoor?
Ik heb geen rijbewijs, ik speel gitaar!quote:Op zondag 9 april 2006 19:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gelieve niet auto te rijden als de stemmen in je hoofd aan het woord zijn. Je medeweggebruikers zullen je dankbaar zijn.
Hell Yeah!!quote:Op zondag 9 april 2006 19:03 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou, ik laat me alvast vrijwillig onderaan plaatsen, frees niet!
Ik 3 jaarquote:Op zondag 9 april 2006 19:08 schreef no1uknow het volgende:
quote:Op zondag 9 april 2006 19:40 schreef Even het volgende:
Goddamn ik vind dat vetta II ding wel heeeel cool![]()
Maar dan komt het geld probleem weer om de hoek zetten
ik ook iets van anderhalf jaar... iets langer..quote:Op zondag 9 april 2006 19:08 schreef no1uknow het volgende:
'k heb er nu Elixir opzitten... Fijne snaren, wel... Waar D'addario bij mij binnen 'n week al bijna zwart is, is bij dit setje na maanden nog geen plekje te zien. Voelen ook nog steeds als nieuwe snaren.quote:Op zondag 9 april 2006 14:51 schreef Fixxxer het volgende:
Niemand hier die Elixer gebruikt?
Dat hangt er uiteraard volledig vanaf in hoeverre jij überhaupt mobiel gitaar speelt. Voor opnames in je eigen huis is de Guitarport aanzienlijk goedkoper en net zo functioneel. Ga je dat extra geld er ook werkelijk uithalen? (door bijv. live te spelen met Pod, of met regelmaat bij anderen langs te gaan met slechts Pod en gitaar op sleeptouw?).quote:Op zondag 9 april 2006 19:59 schreef NiteSpeed het volgende:
Inderdaad, een pod kan ik nog voor mijn normale amp gooien, en aansluiten op mijn PC. Volgens mij weet ik wel wat ik mijzelf binnenkort cadeau ga doen. Ik denk dat het feit dat je hem overal altijd kan gebruiken (headphones/via amp/pc) betekent dat je hem veel meer en nuttiger gaat gebruiken dan een guitarport die gaat verstoffen thuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |