abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36832348
Jordy beterschap. En Githa ook sterkte ermee joh! Je kan in de bijsluiter lezen of het wel of niet mag. Als je geen bijsluiter heb kan je die op internet zoeken. Er staat altijd een kopje van niet te gebruiken bij en combinatie met andere geneesmiddelen. Maar volgens mij mag het ook gewoon hoor.
Werkt vast beter als die citroen of azijnsokjes
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 10 april 2006 @ 19:42:37 #152
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36832545
Jordy, arm ding... Wat een verhaal weer Githa. Wat zul jij het gehad hebben met de doktersbezoekjes. We moeten echt op naar het zonnetje, ik weet zeker dat die zieke kindjes snel weer opknappen dan. Voor nu nog een sterkte, hopelijk zakt de koorts en gaat 'ie snel beter eten en drinken. Pfff, het mannetje moet echt goed ziek zijn, zeg.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_36833056
Githa wat kl*te dat het niet wil gaan zoals het "hoort".
  maandag 10 april 2006 @ 19:59:48 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36833201
och Jordy toch..

Hier zijn we Saskia tegenwoordig aan het belonen voor goed eten. De laatste tijd schoof ze steeds d'r bord weg zonder er ook maar naar te kijken. We hebben twee dagen een beetje hard doorgezet dat ze wat moest eten (tenminste, het was twee dagen drama) en nu gaat 't best goed. Als we zeggen dat ze moet proeven of dat ze twee happen moet, dan doet ze dat ook wel. Ze krijg namelijk te horen wat er tegenover staat: een rondje fietsen op de driewieler of grote fiets na het eten
zo gebeurde het dus, dat Saskia vandaag een halve gehaktbal at (die ze niet echt lekker vond, maar toch stevig weg zat te kauwen), als een speer d'r toetje naar binnen werkte, en toen met kracht d'r stoel achteruit schoof:
"FIETSEN!!!!!"
Ze stoof van d'r stoel af, pakte d'r jas en sjaal en stond te trappelen bij de deur.

En dus ging ze nog een blokje om fietsen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 19:59:55 #155
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36833210
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:22 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Githa
Jordy beterschap kerel !!!

Thijs is hier vanmorgen met het kdv naar het bejaardenhuis geweest, hij heeft getekend en rond gekropen
ze zijn verwend met cake spek en roosvicee.
hij heeft samen met de oudere mensen liedjes gezongen en kusjes gegeven.
volgens het kdv was het een groot s6
Oh wat leuk, ik heb het wel eens op tv gezien, en het was dan ook echt een feest voor allemaal, die mensen vinden het ook geweldig.

Jee Githa wat vervelend allemaal!.
Jordy zal al dat gedoe van die artsen ook ondertussen wel zat zijn, net als jij overgens.
Reageert Jordy nog wel positief op artsen?, ik weet van joey nog dat die op een gegeven moment heel bang was van alles met een witte jas aan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 10 april 2006 @ 20:10:02 #156
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36833582
E.T. ik vind het zo leuk om te lezen hoe Saskia steeds meer een echt minimensje begint te worden.

Léon heeft weer zo'n fase dat hij 's avonds niet wil eten. Zucht... We maken er geen drama van, maar ik maak me wel eens zorgen omdat hij nauwelijks groente binnen krijgt. Als het 1x per week is is het veel. Hij laat het gewoon staan. Fruit is hij wel gek op, maar is dat voldoende? Groente heeft toch hele andere vitaminen?
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 10 april 2006 @ 20:24:55 #157
3011 E.T.
pi_36834195
Saskia heeft het afgelopen jaar hooguit 5 scheppen groente binnen gekregen en ze doet 't nog steeds dus het zal allemaal wel.
We hebben een hele tijd de 'milde' aanpak gevolgd: geen probleem van maken en laat haar maar. 'dan eet ze maar niet'. Maar nu was de maat vol. Gewoon gezegd 'nu ga je eten; je MOET een hapje en eerder krijg je geen toetje'. De eerste dag was dat drama: brullen, schreeuwen, gang, etc.. uiteindelijk op schoot een ministukje aardappel gegeten en toen hebben wij zitten juichen en meteen een lekker toetje voor d'r geregeld.
De tweede dag werd het verzet al minder en nu is het alleen nog wat protesteren voor de vorm.

En nu hebben we de fiets-beloning erbij gedaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 10 april 2006 @ 20:30:06 #158
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36834403
Maarehm, andere ouders met kindjes die slecht eten... Vraag! Gebruiken jullie toetjes als beloning? Ik doe dat dus niet, ze krijgt gewoon altijd toet, en heb daar mijn redenen voor. Alleen, nu zit dat dametje dus elke avond als een prinses aan de vla/yoghurt/vruchtjes, maar avondeten, ho maar.
  maandag 10 april 2006 @ 20:32:21 #159
3011 E.T.
pi_36834486
Dat was hier dus ook zo
Geen warm eten, maar wel lekker toetje eten..
pi_36834565
Wij hebben ook het toetje als beloning hoor, want als meneer van te voren weet dat hij een toetje krijgt en dar niks voor hoft te doen dan ligt zijn bord op de grond voor dat we er een lepel in kunnen zetten. Nu eet hj zelf en als hij zijn bord leeg heeft dan ropt hij zelf toetie! Wil hij niet eten en is het een gevecht dan zegt hij zelf toetie nee. Het bordje gaat dus elke avond netjes leeg )
pi_36834675
Wij doen niet altijd aan toetjes, maar dat heeft niet te maken met het niet willen eten ofzo. Maar wij vinden elke avond een toetje onzin.
Die beloning om te eten doen we ook niet meer. Hebben we een tijdje gedaan. Jans kreeg een paaseitje als ze wat hapjes nam. Jans schoof een paar happen binnen no time naar binnen en t was "PAASEI " Vonden we dan ook weer niet echt de bedoeling. Het naar binnen proppen puur en alleen om die beloning. We willen dat ze gaat eten om het eten zelf. Om de smaak enz enz. En de ene keer lukt dat dus wel, maar vaker nog van niet. Dan niet. Ze krijgt wel vitamine pilletjes om in ieder geval alles binnen te krijgen. Fruit eet ze gelukig wel goed. En rauwkost ook. Bo eet inmiddels alles, maar dan ook echt alles. En die heeft dat ook een hele tijd niet gedaan.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36834787
Vergeet er bij te zeggen dat Jans ook na elke hap brood ineens PAASEI begon te roepen (terwijl ze dat dus gewoon goed eet )
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 10 april 2006 @ 20:44:34 #163
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36834981
Noah krijgt wel een toetje. Het is/was toch een vervanging van een fles ooit, dus hij heeft het toch nodig eigenlijk. En aangezien zijn melk bij zn brood ookal een drama is, krijgt ie wel gewoon elke dag yoghurt om genoeg zuivel binnen te krijgen.

Noah heeft vaak ook dat ie bij voorbaat al zn hoofd de andere kant op doet en niet eens één hap wilt proberen. Als je dan beetje doorzet dat ie tenminste die hap neemt, vindt ie het vaak toch eigenlijk wel lekker en eet ie het alsnog.
Hij heeft ook dondersgoed door wanneer het iets anders is dan wat ie wil Op vrijdag eten wij meestal van de snackbar, als Micha dan eten haalt krijgt Noah een fatsoenlijke maaltijd, en daarna kan ie wat frietjes van ons meepikken. Maar als ie zn eten nog niet op heeft als Micha al thuiskomt, ookal blijft ie in de keuken met het eten, dan weet ie het al en neemt ie geen hap meer Ook als we een frietje met ketchup of satésaus geven gaat het er niet in, alleen mayo is goed genoeg. Laatst had Micha raspatat ipv gewone patat, Noah zat even heel raar te kijken, frut met zn vingertjes wat mayonaise van het raspatatje en likt zn vingertjes af
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!fossiel maandag 10 april 2006 @ 20:45:10 #164
2628 Karin
pi_36835003
Jordy beterschap!

Wat leuk Bar, zingen bij de bejaarden.
Brams kdv zit in een bejaardentehuis en zo heel af en toe doen ze dat ook. Of komen er een paar mensen kijken bij het buitenspelen bijvoorbeeld.

Wat zijn die kleintjes toch slim he! Als ze mogen fietsen willen ze wel opeens eten.
Bram moet ik altijd flink aansporen om te eten en dan gaan er meestal wel wat happen in. En na een tijdje zegt hij dan "klaar, nog 3 hapjes?" en dan wijs ik aan wat hij nog moet eten, meestal nog 3 worteltjes of boontjes ofzo en dan is hij klaar en mag hij gaan spelen. Zo krijgt hij soms nog wat groente binnen maar het mag nog steeds geen naam hebben. 2 x per week groente eten is veel.

Ik had vandaag een jaarlijks gesprek op het kinderdagverblijf. Erg leuk om eens een uurtje uitgebreid op dingen in te gaan. Tuurlijk als er wat is hoor je dat tussentijds ook wel maar heb nu toch wel wat leuke nieuwe dingen gehoord. Dat ze vinden dan hij zo lekker op de groep zit in tegenstelling tot een jaar geleden toen hij net kwam. En sinds een paar weken doet hij geen middagdutje meer, nou meneer voelt zich heel wat tussen alle grote kinderen. En zo lekker met de andere kinderen kan spelen maar ook heel goed alleen. En dat hij zoveel humor heeft. Een meisje zei tegen hem "mijn papa is Jeroen" en Bram dan "neehoor papa is Peter" en dat meisje snapte er niets van en Bram had dat gewoon door en lekker doorgaan dan he. Een echt welles-nietus verhaal werd dat totdat de leidster ingreep. En dan iets anders gaan doen en dan nog net eventjes zeggen "mijn papa is Peter" Kleine schooier.
Kortom hij doet het er erg goed en heeft het er enorm naar zijn zin. Zo leuk om te horen.
  maandag 10 april 2006 @ 20:48:50 #165
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36835139
Owjah vergeet ik Jordy helemaal! Arm kind! Hoop dat ie gauw beter wordt. Kan me voorstellen dat je het he-le-maal hebt gehad Githa
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36835142
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:10 schreef dutchie het volgende:
E.T. ik vind het zo leuk om te lezen hoe Saskia steeds meer een echt minimensje begint te worden.

Léon heeft weer zo'n fase dat hij 's avonds niet wil eten. Zucht... We maken er geen drama van, maar ik maak me wel eens zorgen omdat hij nauwelijks groente binnen krijgt. Als het 1x per week is is het veel. Hij laat het gewoon staan. Fruit is hij wel gek op, maar is dat voldoende? Groente heeft toch hele andere vitaminen?
Ik heb vorige week nog te horen gekregen dat die kinderen met gemak nog kunnen leven op de melk mochten ze eens een periode slecht eten.
en als ze behoefte hebben aan fruit dan is dat ook geen enkel probleem
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 10 april 2006 @ 21:50:20 #167
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36837670
Ja Bar, dat bedoelde ik dus ook: is fruit voldoende vervanging voor groente?
  Admin maandag 10 april 2006 @ 22:00:44 #168
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_36838121
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:49 schreef Sugar het volgende:
Oké, dankjewel. Ik kan dat dus niet zo snel vinden allemaal. De lengte van maria weet ik niet, ze weegt 10.5 kilo nu.
jayden is ook bij het cb geweest deze week (vorige week dus) en is nu 10.4 bij 78 cm en hij is toch echt een knul en zou volgens de bekende redeneringen zwaarder moeten zijn dan meisjes op die leeftijd, maar verder kerngezond. Alicia was op die leeftijd iets kleiner (76) en vele malen lichter krap 9 kilo uit mijn hoofd gezegd, heb het vorige week gelijk nagekeken)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 10 april 2006 @ 22:02:26 #169
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36838192
Hier wordt ook erg slecht gegeten (alleen vandaag at meneer opeens wel gewoon een boterham met kaas ). Ik hoor van alle kanten dat het gewoon een fase is en dat het wel weer over gaat. Volgens de supernanny is het gewoon een vorm van aandacht vragen. Hoe minder aandacht je er aan schenkt, hoe sneller ze weer normaal eten. Overigens krijgt Kai van ons ook gewoon toetjes als hij zijn bord niet leeg eet. Melk gaat er tegenwoordig niet best in en op die manier krijgt hij toch wat extra zuivel binnen.

Mijn zusje leefde vroeger overigens op witte rijst, komkommer en tartaar en die is echt wel groot geworden en eet nu alles
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36838769
he githa wat heftig, heel veel (en vooral snel!) beterschap voor jordy gewenst!
toetje als beloning zou ik niet snel doen, is gewoon een onderdeel van de maaltijd, als we een toetje eten (meestal wel) krijgen de kinderen er ook een.
piet is ook nog steeds erg kieskeurig qua eten. gisteren had ik een lekkere groentetaart gebakken maar meneer peutert alle groente eruit en eet alleen 't deeg en wat gehakt dat er ook in zat... fruit eet hij wel redelijk, en daarnaast geef ik ook vitamine pilletjes, vult hopelijk het nodige aan.
las net nog in 't boekje van 't CB (ivm anna die daar morgen weer naartoe moet) een tip om bij een slecht etend kind eens te kijken of het misschien beter werkt het eten wat vroeger te geven, op een moment dat hij/zij nog wat energieker is. ga ik met piet misschien maar eens proberen, aan de andere kant moet hij dan waarschijnlijk alleen eten, en ik vind het juist ook zo'n gezellig samen-iets. ook legt dat dan misschien teveel de nadruk op hoe belangrijk ik het vind dat hij goed eet, en dat probeer ik juist te vermijden. lastig. bovendien is 't ook moeilijk (lees: niet) te realiseren op de dagen dat ik werk.
anna lust nog steeds bijna alles, al is ze wel iets kritischer geworden sinds ze 1 is.
  maandag 10 april 2006 @ 22:21:38 #171
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36838924
Lieve Githa en Jordy. Dikke beterschapskussen van mij en drie hapjes uit je gezicht van Juul. De betere tijden moeten ECHT gaan aanbreken meis!!! Ik duim voor je. Het wordt tijd.
pi_36839053
Veel kinderen vinden rauwkost lekkerder.. misschien kunj e overdag bakjes met stukjes wortel/komkommer/etc neerzetten en kijken of ze dat wel eten?

Beterschap voor de zieken weer..
  maandag 10 april 2006 @ 23:04:25 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36840887
Bix toen Noah nog wat kleiner was en nog een ander ritme had, merkte ik het idd wel dat als ie moe was hij veeeel en veeeeel slechter at. Dus het zou idd kunnen werken.
Voor de dagen dat jij werkt, kun je dan niet iets anders regelen? Op ons kdv hebben ze ooit gezegd dat ze ook avondeten kunnen geven als je het meegeeft (tot een bepaalde tijd).

Noah heeft de laatste tijd dat ie van ons bord mee wil eten, zn eigen eten, zelfs als het hetzelfde is wil ie niet. Maar wat ie de ene keer lekker vindt, moet ie de volgende dag niks van weten. De ene dag wil ie pertinent geen aardappeltjes eten en juist wel stukjes groente, de andere dag absoluut geen groente en maar al te graag aardappeltjes. Mal kindje.
©Dumbo
  maandag 10 april 2006 @ 23:08:53 #174
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36841065
O, maar dat doe ik hier al een hele tijd. Rond half 5, als ik aan het koken ben, krijgt Luuke groente uit de hand. Werkt als een tierelier. Later aan tafel proberen we haren nog met ons mee te laten eten. Maar er gaat zelden wat in. Ik vind het niet erg (meer) dat ze zo slecht aan tafel eet, maar dat toetje he. Ach ja, ooit zal het wel goed komen. Maar we gaan dus gewoon door met elke dag een lekkere toet.

Renzell? Ben je alvast een plekje warm aan het maken hier? Nog 1 nachtje.....
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:28:56 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36846461
Jeutje Julius morgen ookal weer een dreumes, wat gaat dat hard!

Lishe, dat doe ik dus ook nog wel eens; dan kook ik wat doperwtjes vooraf en geeft hem dat dan tijdens het Sesamstraat kijken. Wij eten altijd tegen 18.00, misschien ligt het daar dus ook wel aan. (maar ja, kinderen in zuiderlijke landen eten veel later, hoe doen ze het daar dan?) Die doperwtjes gaan er dan weer wel en dan weer niet gewoon in. Hij lijkt wel een soort gelegenheidseter ofzo?
pi_36846673
Die rusten toch tussen de middag Dutchie? Zo trekken ze het savonds ook langer.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:57:58 #177
3142 m@x
pi_36847893
Julius, welkom bij de dreumesjes

Die van mij rust ook tussen de middag, maar die trekt dat late opblijven echt niet. Gelegenheidseter vind ik eigenlijk wel een mooie. Die hebben wij dus ook. Thuis een partij drama maken en ergens anders vrolijk meedoen en alles proberen (zoals nacho's met kaasdip of bitterballen omdat het zo lekker verantwoord is)
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:03:12 #178
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36847970
Hoe gaat het met Jordy vandaag?

Zoë eet gelukkig goed alleen van brood is ze geen fanaat maar ze eet wel een paar stukjes.
Warm eten is ze dol op met yoghurt na.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:16:36 #179
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36848229
Jordy zielig mannetje, snel beter worden hoor, ziek zijn is niks. dikke

Maxim is gelukkig (nog wel) een erg goede eter. hij eet echt alles wat ik hem voorschotel. en ook zelf ik mag hem niet meer " voeren". alles zelf doen.

Maximmie is nu beetje ziekig, beetje verhoging en hangerig, snel huilen. hij ligt nu ook weer te slapen. zal wel door de bmr prik komen gok ik zo, dat is nu 8 dagen geleden.
pi_36853608
julius, welkom hier en gefeliciteerd met je allereerste verjaardag!!!

jordy hoe gaat het vandaag met jou? heb je nog zetpillen erbij gegeven githa? volgens mij mag dat best, was ik nog vergeten te zeggen. maar beter even zeker weten natuurlijk.

anna blijkt inderdaad al ruim de 10,5 kg gepasseerd.... ze weegt nu zelfs 11.135g. ze eet dan ook vrijwel alles (met grote overgave) en ze krijgt ook nog altijd 3x per dag borstvoeding. ze zit daarmee ietwat boven 't gemiddelde maar niet extreem. zie evt. haar groeigrafiek. bij 't CB vonden ze haar er prima uitzien en ook heel helder en ondernemend. ze is nu 79cm lang. ze moest wel huilen van die nare prikken, maar hopelijk krijgt ze er niet teveel last van.
pi_36853789
Beterschap met Maxim!

O Anna die prikjes zijn ook niet leuk

Jans heeft gisteren op school zaadjes geplant. Helemaal leuk.

En een groot paasei hebben ze gemaakt van papier manche of hoe je dat ook schrijf. Die hebben ze opengemaakt, stro erin gelegd en een geknutseld kuiken erin gelegd. Het grote ei is ook geveerfd. Donderdag gaan ze paaseieren zoeken en die mogen dan bij t nestje. Echt zo schattig.

[ Bericht 1% gewijzigd door jessie op 11-04-2006 20:11:13 ]
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36865146
*komt ff binnenvallen* Mijn dochter trekt sinds twee dagen bij drift (met name met slapengaan) haar haren uit...heeft al twee kale plekken, want zijn geen kinderachtige hoeveelheden heeft iemand tips?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:01:29 #183
3142 m@x
pi_36865384
Poeh, dat is een moeilijke. Kai doet het ook als hij moe is en als hij een flesje krijgt en dan trekt hij inderdaad heel hard aan zijn haar maar kale plekken heb ik tot nu toe nog niet ontdekt. Misschien met een mutsje op naar bed
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 20:29:17 #184
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36866480
Samara is al dagen niet in slaap te krijgen, ze blijft maar roepen en rotzooien, de smoesjes vliegen me elke avond om de oren (wist niet dat dat al zo rijkelijk kon met 2,5 ).
Overdag loopt ze met rooie wangen van de vermoeidheid en een humeur waar je u tegen zegt.
Voorbeelden van de meest voorkomende smoesen: ze moet plassen of ze is bang, wil je het licht aandoen dan is ze bang van het licht, bang met licht uit, zeggen dat ze gepoept heeft, of ze heeft pijn, etc etc, ik word er een beetje moedeloos van.
Overdag slaapt ze niet vaak meer, meestal als ze naar psz is geweest en de rest van de tijd bijna niet meer want overdag zijn er dezelfde perikelen.
Maar goed mijn zoontje van 8 moet de volgende dag ook naar school en word steeds wakker gehouden door haar geroep en gehuil, kortom het word er niet vrolijker van hier.
Iemand de gouden tip?

Van de week dacht ik toen ze weer riep dat ze moest plassen: ik zet haar op de po, dan is ze in ieder geval niet beneden(daar gaat ze voor), toen ik met de po op haar kamer kwam aanzetten baalde ze ook wel zichtbaar van mijn oplossing maar ging toch zitten.
En ze bleef zitten..., dus een minuut of 10 later zei ik: Samara moet je nog plassen of ben je klaar?
Samara: "bijna klaar!".
5 minuten later vroeg ik het haar nog eens en toen begon ze te roepen: "plaaaas kom nou, waa ben je nou?
Na een minuut keek ze me aan, trok haar schoudertjes op handpalmen in de lucht en zei: "slaapt??" al doelend op de plas die niet reageerde.
Zucht
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:50:37 #185
105888 renzell
pi_36867322
Een voorzichtige hallo.
Baby = Dreumes geworden vandaag.
En hij gaat heeeeelemaal door het lint!!!
Hij vliegt door het huis, gillen, lachen, staan, vallen, als een dolle haas kruipen, vechten, stoeien.... hij kan er geen genoeg van krijgen. Hmmmmm denkt moeders.... zou het de suiker van vandaag zijn?
Mijn liefste Juultje crapuultje is 1, dus voortaan post ik hier ipv bij de baby's.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 20:56:32 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36867525
Senesta, als ik het goed begrijp reageer je op Samara als ze roept? Dat is precies wat ze wil. Zolang jij reageert gaat ze door. Ik kan je alleen aanraden een duidelijk bedritueel aan te houden en haar dan te zeggen dat ze nu moet gaan slapen en dat mama niet meer komt. Als ze toch roept of uit bed komt leg je haar zonder commentaar terug, je zegt hooguit: het is bedtijd, je moet gaan slapen. Bereid je erop voor dat je dit in het begin telkens weer moet doen maar hou vol. Geen reactie geven op wat ze zegt of doet: alleen maar 'het is bedtijd, je moet gaan slapen'. Hoe minder je zegt, hoe beter. Het mag vooral niet gezellig worden, want daar is ze op uit. Ze moet doorkrijgen dat ze geen aandacht krijgt en dat jij niet reageert, behalve door haar weer in bed te leggen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fossiel dinsdag 11 april 2006 @ 21:34:41 #187
2628 Karin
pi_36868779
*aansluit bij Rewimo*

Zo moeten wij ook eens in de zoveel tijd de teugels weer aantrekken. Het is zo verleidelijk om naar boven te gaan en toch het beetje water te geven waar hij om vraagt maar na 3 dagen is het een beetje water en nog 1 x een boekje en na 2 dagen komt er ook nog een ander ding bij. Voor je het weet loop je weer 100 x naar boven voor de meest lullige dingen en is het 10 uur voordat er eindelijk geslapen wordt.
Wat hier ook wel helpt is zeggen dat je strakjes weer komt kijken, dat dan echt na 5 minuten doen en dan alleen een kusje geven en zeggen dat er echt geslapen moet worden nu. Dat geeft bij Bram net even het veilige gevoel denk ik.
Ik merk hier altijd dat als het slapen goed gaat en het heel duidelijk is allemaal hij overdag echt veel liever en gezelliger is. Hij heeft echt een strak ritueel en regels nodig, het is volgens mij niet alleen het slaaptekort.

Heel veel sterkte want de eerste dagen zijn heel vervelend maar vooral consequent zijn dan moet het goedkomen. (lekker makkelijk gezegd want die teugels moeten hier niet voor niets eens in de zoveel tijd aangetrokken worden, ik heb heel veel moeite met consequent zijn).
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 21:39:08 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36868956
luca had er ook zo'n handje van.
op een gegeven moment heb ik gewoon gezegd: als je wat wilt moet je het NU zeggen. zo straks ga ik weg en je kan gillen, huilen en schreeuwen wat je wilt, maar ik kom NIET terug.
en dan ook echt niet komen dus.
het was zo over. oke, hij sliep niet direkt, maar hij lag ook niet te roepen.
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 21:51:31 #189
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36869441
Ik weet ook dat ze er een potje van maakt maar ze houd het echt uit tot 23.00 uur uit met haar gemier, en het grote nadeel van dit verhaal vind ik dat die arme joey er ook de dupe van is, dus heb ik inderdaad snel dat ik dan op een gegeven moment toegeef, van de week lag hij te huilen in bed, al roepend of Samara niet alsjeblieft wilde stoppen met huilen want hij was zo moe.
Maar ja toegeven heeft tot nu toe de situatie ook niet beter gemaakt, dus ik denk inderdaad dat we maar weer even moeten bikkelen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 12 april 2006 @ 00:41:49 #190
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36875702
Kan Joey niet een paar dagen op een andere kamer slapen of op zolder o.i.d. waar hij er minder last van heeft senesta? Dan kun jij aan de slag met de teugels even aantrekken en kan Joey lekker slapen
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 07:37:18 #191
81992 Githa
pi_36877745
Julius en Renzell Eindelijk dan! ik heb julius nog niet gefeliciteerd maar ik heb vanuit bed wel aan hem gedacht..dus bijdeze Juul GEFELICITEERD

Met Jordy gaat het weer iets beter, de penicilline schijnt zijn werk te doen..gelukkig!
Maar nu ben ik zelf ziek, gister 39,5 koorts en ik was helemaal van de wereld. Nu alweer iets beter, koorts wat gezakt enzo.
Lang leve oma's op zulke dagen.
  woensdag 12 april 2006 @ 08:00:08 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36877846
Ach, Githa, beterschap zeg!! Da's wel heel naar dan... wel fijn dat het met Jordy iets beter gaat.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 08:05:53 #193
81992 Githa
pi_36877882
Maar nu zijn we er ook echt klaar mee
pi_36884280
Julius 1

Nog gefeliciteerd!

sorry voor de late felicitaties, was niet online gisteren

Hoe was het gisteren Renzell? Is Julius lekker verwend?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 12 april 2006 @ 13:15:14 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36884563
Githa toch.... Wel fijn dat Jordy opknapt... Ik geloof dat jullie je portie voor dit jaar nu wel gehad hebben. Dikke zoen!
  woensdag 12 april 2006 @ 13:56:46 #196
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36885881
Julius welkom nog gefeliciteerd ook dikke ook voor je mama en papa

Jordy word weer wat beterder joepieee, nu Githa ook nog he

Maxim is weer aardig normaal vandaag, gisteren heel de dag aan mij gehangen. 3 x liggen slapen (normaal maar 1 x overdag) koorts van 39.1. vannacht vanaf 1 uur naast mij gelegen tot vanmorgen 9 uur vannacht nog wel zetpil gegeven, kind was zo warm ocharm...
  woensdag 12 april 2006 @ 14:19:59 #197
3142 m@x
pi_36886660
Gelukkig zijn de zieke kindjes weer aan de beterende hand, nu de zieke mama ook nog!

Kai gaat zich tegenwoordig verstoppen als hij gaat poepen. Hij kruipt acher de bank of achter een plant. Doen jullie kindjes dat ook?
  woensdag 12 april 2006 @ 14:37:53 #198
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_36887271
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:54 schreef Catootje het volgende:
*komt ff binnenvallen* Mijn dochter trekt sinds twee dagen bij drift (met name met slapengaan) haar haren uit...heeft al twee kale plekken, want zijn geen kinderachtige hoeveelheden heeft iemand tips?
Mijn tante heeft haar dochtertjes haar heel kort geknipt. Die trok het haar niet van woede uit, maar draaide haar haar zo erg in strengetjes dat er ook kale plekken ontstonden. Met kort haar kon dat niet meer en zo is ze van haar 'tic' afgekomen.
  woensdag 12 april 2006 @ 14:43:10 #199
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_36887427
Nee, m@x, dat hebben mijn kinderen nooit gedaan. Die bleven me gewoon strak aankijken tijdens het staan of hurken, kregen soms een beetje rood hoofd van het persen en riepen: "Ik ben aan het poepen mama!", alsof ik dat nog niet gezien had Of als ze druk aan het spelen waren, stopten ze even met bouwen of wat dan ook, gingen even geconcentreerd voor zich uit staren tijdens het karweitje en dan weer verder spelen. Maar dán niks zeggen tegen mij, want dan wilden ze verder spelen in plaats van een schone luier krijgen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 12 april 2006 @ 15:34:00 #200
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36889305
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:19 schreef m@x het volgende:
Gelukkig zijn de zieke kindjes weer aan de beterende hand, nu de zieke mama ook nog!

Kai gaat zich tegenwoordig verstoppen als hij gaat poepen. Hij kruipt acher de bank of achter een plant. Doen jullie kindjes dat ook?
Ik heb geen kindje, maar zelf deed ik dat wel m@x. Ik had vroeger een 'poephoek' achter een gordijn Zelfs toen ik al zindelijk was heb ik daar nog een poosje gepoept. Wel met een luier om natuurlijk, daar kwam ik dan gewoon om vragen
  woensdag 12 april 2006 @ 15:34:47 #201
61800 Rottdog
pi_36889336
Tegenwoordig als Zoë de luier vol heeft komt ze naast me staan knijpt haar neusje dicht en zegt poep
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 20:13:25 #202
81992 Githa
pi_36897988
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:19 schreef m@x het volgende:

Schijnt heel normaal te zijn hoor M@x dat ze dat doen.
Jordy doet het meestal hangend aan de salon tafel makkelijke pose denk ik.

Morgen moet Jordy dus koortsvrij zijn van de dokter maar hij heeft nu 39,5 ik denk dat ik morgen maar een afspraak maak. Ongeacht of het morgen beter gaat, zul je zien dat dat ook weer tijdelijk is. Laat hem nu maar eens goed kijken wat er is.
  woensdag 12 april 2006 @ 20:19:26 #203
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36898229
Goedzo Githa, gewoon doen. En ik had zo gehoopt dat het een stuk beter zou zijn met hem.
Rottdog, ik ga je mailen.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 20:23:03 #204
81992 Githa
pi_36898368
Het gaat ook wel wat beter hoor Lishe, hij is niet meer zo heel duf en speelt nu weer tussen het slapen door.
Eten heeft hij vandaag zelfs goed gedaan, alleen die koorts is er dus nu al 2 weken met ups en downs en dat is niet goed
  woensdag 12 april 2006 @ 20:25:26 #205
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36898461
Lijkt me ook niet goed En die uitslag lijkt me ook raar, ook dat de huisarts niet zo 1, 2, 3 wist wat het was, dan is het niet een 'standaard' iets lijkt me. Sterkte ermee Githa Hoe gaat het met jezelf eigenlijk? Al beetje opgeknapt?
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 20:38:24 #206
81992 Githa
pi_36898912
De koorts is wat gezakt, kan weer een beetje helder denken,maar ben nog steeds belabberd.
Nou had ik net maandag afgesproken met mijn baas dat ik toch weer 12 uur wil gaan werken en dus donderdag zou beginnen, dus ik ga morgen wel werken. Niet erg ideaal zo maarja alle clienten zijn inmiddels ingelicht en ik kan ze moeilijk weer teleurstellen na die plotselinge afwezigheid van 2 weken dat zou de vertrouwensband erg schade, en die is juist zo nodig.
Dus ff doorzetten maar, vrijdag en het weekend weer vrij dus komt goed....

Jordy gaat naar mijn zus en oma komt dan bij mijn zus zodat hij niet mee naar buiten hoeft om de kids naar school te brengen, wat een constructie he
  woensdag 12 april 2006 @ 23:18:40 #207
105888 renzell
pi_36906317
Ha Tearsong! Na anderhalve week weer in hetzelfde topic!
De slingers vond meneer fascinerend. 'Die', zei hij steeds en wees dan weer een nieuwe slinger aan waar we naartoe moesten lopen en waar ie even aan wilde voelen..... 'die'.... 'die'.... 'die'. Zo lief. Verder heeft ie taart gegeten en gemept, veel geschommeld (was een grote hit!) en in zijn nieuwe zandbak gespeeld. Al met al heeft ons minidreumesje een heerlijk dagje gehad. En voor ons was het lekker rustig. Geen bezoek, maar alleen wij met z'n drietjes, zoals het ook begon. Zondag komt de hele bups.... ook leuk! Ha ha, maar geen tijd dan op bij het een en ander stil te staan. Dat wordt gewoon een gekkenhuis! Ben benieuwd.
Ps- We hebben heeeeel leuke foto's! Maar die komen na zondag wel.
  woensdag 12 april 2006 @ 23:19:00 #208
105888 renzell
pi_36906331
Beterschap Githa!
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 07:40:12 #209
81992 Githa
pi_36911062
De schommel en zandbak zijn goedgekeurd OE! ik kan niet wachten op een foto.
en de slingers papa en mama die vol spanning wachten om te zien wat de eerste reactie is op het mooi versierde huis daar doe je het voor!
En Julius is dus ook tot de aanval overgegaan wat de taart betreft Way the go Juul!.... hahaha.
Klinkt als een hele mooie dag Renzell, lekker met z'n drietjes
  donderdag 13 april 2006 @ 10:26:48 #210
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36913724
ik dacht dat het gisteren wel aaridg ging met Maxim nav bmr prik, vannacht was het feest, 39,4 koorts, super onrustig, volede ontzettend warm aan. pyjamabroek uitgedaan en zomerslaapzak aan, zetpil erbij. die begon te werken, meneer was ff klaarwakker (van half 1 tot 02.45) vannacht bumba, tiktak,teletubbies,hopla gezien

zit er caffeine in zetpillen of zo zat ik me vannacht af te vragen?? nou ja hopelijk gaat het vanavond weer wat beter.

hebben jullie kindjes ook zo last gehad van de bmr prik?
  donderdag 13 april 2006 @ 10:31:52 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36913879
Er zit wel cafeine in normale paracetamol voor volwassenen Martineke, maar of dat bij kindermedicijnen ook zo is weet ik niet. Staat dat niet op de verpakking?
  donderdag 13 april 2006 @ 10:35:25 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_36913984
mijn ervaring is juist dat Liam van paracetamol lekker gaat slapen, misschien was Maxim gewoon even van de rel van alles? Hoe is het nu?

Liam heeft er trouwens helemaal geen last van gehad, van de bmr, maar dat is heel verschilend begreep ik toen al op het cb.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 13 april 2006 @ 10:35:43 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36913991
Noah heeft helemaal geen last gehad van de prik, Martineke. Beterschap voor Maxim

Githa, ik bedenk me net, mij werd verteld dat Noah na de prikken een lichte vorm van mazelen kon krijgen. Wanneer heeft Jordy die prikken gehad, zou dat de oorzaak van die uitslag kunnen zijn? Al zou de huisarts dat neem ik aan ook wel herkend hebben...
©Dumbo
pi_36914054
Hier ook geen last van de bmr

Brrrr Thijs heeft peetje pech deze morgen, hij valt overal om en struikeld overal overheen enzo.
Het is ook telkens huilen jammeren bij mama op schoot hangen en daar weer verder spelen.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 11:16:14 #215
81992 Githa
pi_36915117
Tex, hij had de uitslag al voor hij de BMR prik kreeg, na de BMR prik kreeg hij er alleen een ander soort uitslag overheen, die is inmiddels aardig aan het wegtrekken heb ik het idee, de andere niet.

De huisarst heeft de reactie op de BMR zeker meegenomen maarja, hij had al uitslag en koorts voor de inentingen, het zal alles hoogstens wat verergerd hebben.

Maxim beterschap
  donderdag 13 april 2006 @ 11:44:58 #216
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36915924
met Maxim gaat het nu wel weer, hij is wel wat hangerig. heeft enkele rode vlekjes op zn lichaampje zitten (die mazelen dus die Tex zegt), schijnt normaal te zijn las ik in boekje van cb. en hij is snel huilerig. maar verder eet hij goed, drinkt goed, en kan heel goed spelen.
nu ligt hij lekker te slapen.
  donderdag 13 april 2006 @ 11:46:10 #217
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36915962
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Er zit wel cafeine in normale paracetamol voor volwassenen Martineke, maar of dat bij kindermedicijnen ook zo is weet ik niet. Staat dat niet op de verpakking?
vast wel, ben alleen nog te lui geweest om ff naar boven te lopen en te kijken
zal het zo eens doen
  donderdag 13 april 2006 @ 11:53:13 #218
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36916187
Githa, het kwam zomaar in me op, maar dat is het dan dus niet geweest. Vreemd hoor. Ga je nog naar de huisarts vandaag?

Martineke, fijn dat het weer wat beter gaat met Maxim
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 13:47:46 #219
81992 Githa
pi_36919833
Ik heb voor morgenvroeg een afspraak staan. Ik ben benieuwd.
pi_36919855
Zo Terug van het kdv en we hebben genoten, veel gezongen maar het meeste hebben we lekker gegeten en vooral Thijs
hij heeft gewoon 4 broodjes op en een gekookt ei...
Thuis eet hij braaf 2 broodjes en 2 boterhammen
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 13:50:49 #221
81992 Githa
pi_36919934
Dat is flink Thijs, maar met gezelligheid om je heen smaakt alles beter
  donderdag 13 april 2006 @ 14:52:40 #222
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36922051
Fijn dat het leuk was Bar!
Arme Jordy, ik hoop echt dat de HA morgen een beetje kan helpen.
Maxim, last van de prik. Wij hadden ook een ziek kindje daarna. Snel beter worden hoor!
Julius-de-Pulius, welkom, welkom! (Moeke natuurlijk ook!!) Ik ben zo nieuwsgierig naar de foto's!!

Wij hebben vanochtend een heerlijk pyama ochtendje gehad. Eerst mocht ik uitslapen; madam kon alleen bij de dingen die ze overhoop mocht trekken. Overal sokken, wat een feest! Af en toe kwam ze me even wakker maken en dan speelde ze weer verder. Ik heb heerlijk kunnen soezen.
Beneden was ze ook superlief. En ze begrijpt zoveel ineens. Ze wil drinken uit een beker. Zo grappig! En als ik vraag wat ze wil zegt ze 'Neh!' of 'Jah'. Misschien was afgelopen weekend een groeispurt. In ieder geval, het is lente in Huize Luuk. Eindelijk!
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 14:56:28 #223
81992 Githa
pi_36922172
Lishe, wat fijn...echt! en nu die deur dicht en een slot erop...hou die lente binnen !!! dan kom ik er snel een stukje van wegpikken.
  donderdag 13 april 2006 @ 14:59:20 #224
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36922236
Githa, ik bewaar een flink stuk voor je... Ik geloof dat je er hard aan toe bent!
  donderdag 13 april 2006 @ 15:19:46 #225
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36922828
Oh, wat klinkt Luuke leuk en wat herkenbaar ook. Leuk joh!

Wat kunnen kinderen je dag leuk maken, he? Ik heb nu elke avond zoveel dingetjes die ik met heel de wereld wil delen over haar. Over wat ze zegt, wat ze wil, wat ze doet, wie ze is, hoe ze is en wat ze betekent.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 13 april 2006 @ 15:24:54 #226
3142 m@x
pi_36922990
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:19 schreef Sugar het volgende:
Oh, wat klinkt Luuke leuk en wat herkenbaar ook. Leuk joh!

Wat kunnen kinderen je dag leuk maken, he? Ik heb nu elke avond zoveel dingetjes die ik met heel de wereld wil delen over haar. Over wat ze zegt, wat ze wil, wat ze doet, wie ze is, hoe ze is en wat ze betekent.
Nou doe dan
  donderdag 13 april 2006 @ 15:34:55 #227
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36923333
Ja hee, dat doe ik al zo vaak. Ik dacht: ik doe het even zo. Dan hoeven jullie die details niet weer te lezen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 13 april 2006 @ 15:46:31 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36923777
Het zijn juist de kleine dingetjes die het hem doen
©Dumbo
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 13 april 2006 @ 16:00:19 #229
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36924302
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Sugar het volgende:
Ja hee, dat doe ik al zo vaak. Ik dacht: ik doe het even zo. Dan hoeven jullie die details niet weer te lezen.
Ik lees die details juist zo graag! Die mooie, leuke, grappige verhalen over al die lieve, bijzondere kindjes zijn echt super!
  donderdag 13 april 2006 @ 17:10:04 #230
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36926906
  donderdag 13 april 2006 @ 19:04:43 #231
105888 renzell
pi_36930224
Lishe; wat klinkt het heerlijk en goed en fijn!

Sugar; details aub!

Juultje heeft ook een groeispurt meegemaakt de afgelopen weken. Hij is ineens zo groot geworden. Elke dag doet ie nieuwe dingen, echt zo knap! Meneer staat nu steeds langer en steviger los en kan dan ook in zijn handjes klappen, echt TE lief voor woorden is dat. En stappen aan de hand en achter zijn stoeltje gaat ook steeds beter, net als woordjes nazeggen. Vooral die en bah zijn erg in trek, maar ook papa en ja en heel soms hap. Mijn god, wat kunnen ze inderdaad lief zijn soms!!!
  FOK!fossiel donderdag 13 april 2006 @ 20:13:59 #232
2628 Karin
pi_36932587
Wij zijn vandaag op een lagere school wezen kijken. Over een paar weken hebben we nog een afspraak op een andere school en dan moeten we een keuze gaan maken. Ik ben nog helemaal niet klaar voor dit soort belangrijke beslissingen Heb wel gelachen want toen deze afspraak gemaakt werd had men zich helemaal niet gerealiseerd dat het paasontbijt was, het was nogal een chaos in de klassen. Maar dat vonden wij juist wel leuk. Al die kindertjes in pyama's Maar we hebben ook een goed beeld gekregen van wat de lesmaterialen zijn enzo.
  donderdag 13 april 2006 @ 21:17:33 #233
3142 m@x
pi_36934939
Details zijn juist zo leuk. Daar kan ik echt geen genoeg van krijgen hoor!

Op zo'n onverwacht moment krijg je vaak de beste indruk van hoe het er op zo'n school aan toegaat Karin. Ik had het ook wel fijn gevonden als de school open was geweest toen wij Kai in gingen schrijven, maar dat was jammer genoeg niet mogelijk omdat de directrice zelf ook voor de klas staat.

Wij hebben een ziekig mannetje. Hij was de hele dag al jengelig en bozig (hij heeft geprobeerd de fysiotherapeut te bijten:D) en vandaag was net de dag dat oma eindelijk weer eens langskwam. Ze woont aan de andere kant van het land en daardoor zien ze elkaar niet zo vaak. Nu ligt hij in bed met koort en een paracetamolletje. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter want we wilden allemaal leuke dingen met hem gaan doen dit weekend.

Hij heeft trouwens zo'n leuk gevoel voor humor. Bij de ark van Little People zit een kaal oud mannetje. Als ik aan Kai vraag wie dat is dan zegt hij doodleuk "Papa" (tot groot ongenoegen van papa natuurlijk).
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 13 april 2006 @ 21:21:57 #234
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36935119
Oeh wat gaat dat hard ineens dan he Karin!
  donderdag 13 april 2006 @ 21:22:11 #235
3011 E.T.
pi_36935133
Jeetje, nu al Karin??? ??

Ik vind juist al die kleine dingetjes die het leven met een kleintje zo schattig maken zo leuk om te lezen.. Dat kan wmb niet vaak genoeg gepost worden.

Zo zijn wij tot de conclusie gekomen dat Saskia een verkeerde naam heeft. Het arme kind heeft moeite met het zeggen van de 's'.. Best lullig als je Saskia Swets heet (wordt dus ook constant tot "Kia Wet" omgedoopt). Maar we hebben hier ook 'goenen', 'kokken' (sokken), nor (snor), 'meerkaas' , etc.. Ach, komt wel.
  donderdag 13 april 2006 @ 21:23:09 #236
3011 E.T.
pi_36935176
m@x, heb jij Kai al ingeschreven?????
  donderdag 13 april 2006 @ 21:26:41 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36935313
Aggos! Saskia zonder 's'.
  donderdag 13 april 2006 @ 21:27:41 #238
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36935339
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:17 schreef m@x het volgende:
Bij de ark van Little People zit een kaal oud mannetje.
Da's Noach .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 13 april 2006 @ 21:30:00 #239
3142 m@x
pi_36935428
Ja, wij hadden een heel goed gevoel bij de Montessori-school waar we langs zijn geweest. Naast het feit dat de school prettig aandeed, goed staat aangeschreven en vlakbij is willen ze ook niet groter worden dan 450 leerlingen. Momenteel is de helft van de wijk opgeleverd en zitten ze nu al bijna aan het maximum aantal leerlingen. Tegen de tijd dat Kai naar school gaat is de hele wijk opgeleverd en zijn er dus nog veel meer kinderen bijgekomen. Nu konden ze ons nog een plekje garanderen, maar later kan dat dus niet meer. Vandaar dat we er zo vroeg bij zijn.
  donderdag 13 april 2006 @ 21:30:47 #240
3142 m@x
pi_36935452
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:27 schreef Leah het volgende:

[..]

Da's Noach .
Nee joh, da's papa
  donderdag 13 april 2006 @ 21:32:07 #241
3142 m@x
pi_36935495
Renzell, moeten we echt tot zondag wachten op de foto's?
  donderdag 13 april 2006 @ 21:33:50 #242
3011 E.T.
pi_36935559
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:27 schreef Leah het volgende:

[..]

Da's Noach .

Duidelijk trouwens, het schoolverhaal.
Zal hier eens bellen naar de school van onze keuze hoe dat hier eigenljk gaat. (hoewel ik me niet kan herrinneren dat m'n vriendin de oudste eerder dan 'normaal' had ingeschreven, maar voor de zekerheid kan ik best even bellen)
  FOK!fossiel donderdag 13 april 2006 @ 21:37:50 #243
2628 Karin
pi_36935697
Hahahaha Saskia zonder S.

Ja ik vond het eigenlijk ook wat vroeg ET. Ik heb geen flauw idee of Bram bijvoorbeeld een kindje is voor Jenaplan oid. Maargoed vraag me af of je dat over een half jaar wel weet.
Ik werd door een vriendin attent gemaakt om Bram meteen als hij 3 was in te schrijven voor de naschoolse opvang ivm de wachtljsten. Ze schrijven pas in vanaf 3 en dan moet je het ook meteen doen anders heb je misschien geen plek. Maar op dat formulier moest ik dus ook aangeven naar welke school hij gaat. Dus ik ben even gaan surfen naar de sites van de scholen die ik in mijn hoofd had en daar stond op dat je rond de 3e verjaardag langs kan gaan op de school om in te schrijven. Maar toen ik vandaag die directeur sprak zei hij dat we rustig na moesten denken maar dat ze het toch wel prettig zouden vinden het op tijd te weten.
  donderdag 13 april 2006 @ 21:46:31 #244
3011 E.T.
pi_36935992
ow ja.. naschoolse opvang inschrijven..

Ik heb wel al aangegeven op m'n werk dat als Saskia naar school gaat dat ik dan niet meer de woensdag en vrijdag wil werken maar andere dagen. Eigenlijk wilde ik mijn 16 uur wel over meer dagen uitsmeren zodat ik alleen maar onder schooltijd zou werken, maar ik geloof niet dat dat gaat lukken
Dus dan toch maar de BSO (zit tegenwoordig in hetzelfde gebouw als het kdv, dus ze kan zo doorschuiven)
  donderdag 13 april 2006 @ 21:49:03 #245
3142 m@x
pi_36936104
Dat was ook een van onze vragen. Is Kai wel een Montessori-kindje? We hebben van diverse ouders gehoord dat de school daar best bovenop zit. Kindjes waarvan blijkt dat ze toch wat meer begeleiding nodig hebben, krijgen dat ook aangeboden enzo.
  FOK!fossiel donderdag 13 april 2006 @ 21:57:00 #246
2628 Karin
pi_36936411
ET dat heb ik ook overwogen, mijn uren onder schooltijd te werken. Maarja dan zit je wel met elke schoolvakantie. Daar heb ik dan geen andere opvang voor. Dus toch maar besloten dat niet te doen. En als er nog een kindje komt zit je dan ook weer met die opvang. Stel dat ik mijn 22 uur dan verdeel over 4 dagen moet dat kindje ook wel knap opgevangen worden en ik vind 4 dagen teveel. Ik werk nu maandag, woensdag en vrijdag. Dat gaat dus ook veranderen als Bram op school zit. Dan wordt het dinsdag, donderdag en vrijdag. Alhoewel 1 van de scholen op vrijdagmiddag vrij is en de ander, hoorde ik vandaag, het ook misschien in gaat voeren. Gelukkig passen mijn ouders en schoonouders op vrijdag op en dan is dan de opvang ook goed geregeld. Ik ga dus ook niet meer op maandag werken omdat op die dag ook veel studiedagen van school zijn en dan ga je lekker hard door je vrije dagen heen. Tenzij er minstens 3 kinderen naar de naschoolse gaan, dan gaat de naschoolse open (of is het dan buitenschoolse? Ik weet dat niet zo goed). Maargoed dan moeten er dus nog wel 2 andere kinderen zijn die daar ook heen moeten.

Op mijn werk werden ze vast helemaal gek van me met dagen ruilen enzo, ben net een jaar geleden al van dagen geruild en nu moest ik het al weten voor over een jaar ivm school. Er zijn bij mij meer jonge moeders maar gelukkig heeft er maar 1 iemand een kindje ouder dan mij en ik kan nog vrij op woensdag, mijn andere collega's waarschijnlijk niet meer.
Wat een geregel voor iets wat pas over een jaar aan de orde is, ik kan hier heel slecht tegen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 21:59:01 #247
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36936471
Ik ben zo'n beetje parallel aan de schooltijden gaan werken. Ma, di en do de hele dag, wo en vr een halve dag. Christan is tot en met groep 4 op vrijdagmiddag vrij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36936777
Wij hebben hier al van verschillende mensen te horen gekregen dat Myrthe een echt montessori-kindje is M@x Zo zelfstandig en zelfbewust (altijd leuk om te horen ).
Heeft jullie montessorischool een continurooster, en een vrij te kiezen pauzemoment 's ochtends? Doet die hier dus wel, ik weet alleen niet hoe gebruikelijk dat is.
  donderdag 13 april 2006 @ 22:16:23 #249
61800 Rottdog
pi_36937016
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:17 schreef m@x het volgende:
Hij heeft trouwens zo'n leuk gevoel voor humor. Bij de ark van Little People zit een kaal oud mannetje. Als ik aan Kai vraag wie dat is dan zegt hij doodleuk "Papa" (tot groot ongenoegen van papa natuurlijk).
Die noemt Zoë ook papa alleen heeft Zoë haar papa een beste bos met haar
Mevrouw Noach is mama

Hebben hier ook een groentevrouwtje van LP en die is standaart oma want het poppetje draagt een brilletje.
  donderdag 13 april 2006 @ 22:24:41 #250
3142 m@x
pi_36937268
Het continurooster schijnt vrij gebruikelijk te zijn in het montessori- en jenaplanonderwijs, maar de school waar Kai naartoe zal geen heeft dat niet. Tussen de middag is er voldoende tijd om naar huis te gaan, maar bijna alle kinderen blijven over omdat beide ouders vaak werken. Een vrij pauzemoment is er bij deze school ook niet. Rond 10 uur wordt er gezamenlijk fruit gegeten.

Wij horen ook regelmatig dat Kai een montessori-kindje is omdat hij zichzelf zo goed kan vermaken en op sommige vlakken heel zelfstandig is, maar ik weet niet of je dat op deze leeftijd al echt goed kan zien. Volgens de directrice van de school is elk kind in feite een montessori-kind (maar dat klonk me weer teveel als een verkooppraatje )
pi_36937437
Ja dat klinkt wel erg positief maar toch is het begonnen als onderwijsmethode voor achterstandsleerlingen. En zou het zelfstandige vd montessorileerlingen niet moeten komen door het karakter van die leerlingen maar door het leermateriaal dat ze daar gebruiken (zelfstandig mee te werken, zelfcorrigerend ed). Daarom vind ik 't wel weer vreemd dat nu dat zelfstandige vaak aan het kind zelf toegeschreven wordt (en dat dus gedacht wordt dat kinderen met een 'tekort' daarvan om die reden niet naar die vorm van onderwijs kunnen).
pi_36937560
vind ik ook wat tegenstrijdig inderdaad. toch kan ik me er wel wat bij voorstellen, dat een bepaalde onderwijsvorm beter past bij 't ene kind dan bij 't andere kind. ik vrees dat piet veel te veel een dromer is voor dit zelfstandige onderwijs bijvoorbeeld.
  donderdag 13 april 2006 @ 22:36:53 #253
3142 m@x
pi_36937684
Wat ze volgens mij bedoelde is dat ieder kindje het in zich heeft om Montessori-onderwijs te kunnen volgen. Het is denk ik maar net op welke manier dingen je worden aangeleerd. Ik denk wel dat er ook kindjes tussen zullen zitten die toch wat meer moeite hebben met het stukje zelfstandigheid. Puur omdat ze rekenen bijvoorbeeld niet zo leuk vinden en daarom meer tijd aan andere dingen besteden. Dat was ook een vraag van ons en het stelde ons gerust dat er wel degelijk wordt gekeken of een kind aan alle verschillende onderdelen evenveel aandacht besteed. Doet een kind dat niet, dan wordt er ingegrepen door de leraar. Twee dagen niet rekenen is de derde dag de hele dag rekenen (bij wijze van spreken).
  donderdag 13 april 2006 @ 22:38:26 #254
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36937758
Oeh, schoolkeuze's. Ik zie daar eigenlijk als een berg tegenop. Hier in de wijk zijn 5 scholen, allemaal vrij nieuw. 1 valt sowieso af, da's iederwijs en niks voor ons. Maar jee, ik vind het zo belangrijk. Brr, ik schuif het lekker nog even voor me uit.
pi_36944535
Bo zit ook op de montesorri (geen continue rooster, gelukkig ook vind ik, ik vind het belangrijk dat ze ook nog even een andere omgeving zien) En zelf vind ik het nogal raar dat mensen zo vaak zeggen dat is niks voor mijn kind. Bij het "normale" onderwijs vraagt men zich nooit af past dit bij mijn kind en "bijzonder" onderwijs altijd. Bo is ook een dromer, onzeker ook. Kan wel hjeel keker alleen spelen. Maar het zelfstandige is echt niet iets wat je moet hebben om dat onderwijs te kunnen volgen. Er word wel aan gewerkt dat kinderen leren dingen zelf te leren en op te lossen. Wat ons in de school dus heel erg aan trok. En ook het samenwerken. En niet het stampwerk van bv de tafels, maar het zo leren dat men weet waarom het zo is (ik kon bv vroeger prima de tafels van 1 tot 20 uit mijn hoofd, maar wat ik opzegde begreep ik niet) Een verkeerd beeld wat men vaak heeft is dat de scholen zo vrij zijn en daardoor dus losgeslagen ofzo. Op de montesorri word juist met heel veel duidelijkheid en regelmaat gewerkt. Hier werken ze ook met picto's. Ze weten precies op en dag wat ze te wachten staat. En elke school zal wel eits hebben van dat zou ik anders doen. Maar ikd enk dat vooral je gevoel bij een school heel belangrijk is. En ook dat van je kind. Wij hebben Bo ook meegenomen. Bij 1 school ging ze spontaan huilen
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:01:39 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36944754
Oké, ik zat vroeger op een openbare basisschool met een aantal "bijzondere" kenmerken:

• we hadden een weekwijzer met taken, die je zelf door de week heen moest doen op zelf gekozen moment = zelf plannen dus
  • we kregen geen cijfers maar kleuren (rood, geel, blauw, groen) als waardering voor de gedane opdrachten
  • we sloten de week af met een verslagje in de weekwijzer van onszelf en de leraar schreef ook elke week wat op daarin

Weet iemand wat voor vorm van odnerwijs dit was? Of waarmee het te vergelijken is?

Nog even Maria in de bocht: morgen gaan Maria en ik naar zee toe en dat vertelde ik haar vanmorgen alvast. Ze zegt "See"! en heeft geen idee wat het is, maar lacht er wel bij. Dan ineens loopt ze naar de deur van de gang, trekt haar trui omhoog, frummelt aan haar broek en zegt "pjalsen? pjalsen?" terwijl ze de deur van de wc open doet. See is voor haar wc.
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:17:04 #257
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_36944958
    Dus je hebt iets gevonden voor het weekend? Leuk! Wat zal Maria verbaasd zijn van zo'n grote wzee...!
    Ik heb nu een kindje in mijn nek die liedjes humt en naar voren gaat hangen vooor kusjes.
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:24:17 #258
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_36945096
    Nou, we gaan gewoon een dagje naar zee. En daar lekker tosti's eten en friet enzo.
    Zondag naar Julius en daarna naar mijn ouders. Maandag met een vriendin lunchen terwijl mijn ouders op Marietje passen.
    Best goede plannen. Maar áls iemand nog een huisje weet te vinden voor minder dan 200,-?
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:40:40 #259
    105888 renzell
    pi_36945389
    Ja, oor Sugar, geen probleem. San gaat dinsdag voor een paar dagen weg. 3 nachten, all in, 67 euro!
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:42:05 #260
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_36945416
    Ja, maar, ja, maar ik wil niet vanaf dinsdag!
    En het moet dichtbij, want ik wil naar Julius zondag.

en nu hou ik er echt over op. En zeker hier. Ideeën zijn welkom, mail me, bel me, verhuis naar het bankje.
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:48:59 #261
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_36945544
    Ik heb vroeger ook op een montesorischool gezeten. Alleen door gezeik op de school is dat niet zo goed uitgepakt. In de bovenbouw (groep 6, 7 en 8) had ik 2 leraren, de ene 2 dagen de andere de overige 3 dagen. Op gegeven moment ging de ene leraar weg. En na een tijdje raakte de ander ook nog eens overspannen. Wij kregen de ene invaller na de andere, en dat werkte dus absoluut niet goed. Je mocht zelf kiezen welke vakken je ging doen steeds, al was het uiteraard wel de bedoeling dat je aan het eind van het jaar alles gedaan had. Maar door alle invallers werd daar niet meer goed op gelet, waardoor ik op een gegeven moment met taal en biologie voor liep (vond ik leuk) en aardrijkskunde en geschiedenis 2 jaar achter liep (vond ik vreselijk)!. Nu nog heb ik daar last van, ik heb totaal geen discipline en doe nog steeds het liefst alleen maar dingen die ik leuk vind (ja wie niet, maar ik kan me er dus bijna niet toe zetten om de andere dingen toch ook te doen).

Ik zit nu dus helemaal in dubio, want als het goed was gegaan op die school, was alles misschien wel heel anders uitgepakt. Het montesori onderwijs is in principe denk ik wel een goed onderwijs, mits er goed op het kind ingespeeld wordt (ik had op een gegeven moment een invaller en als je om uitleg vroeg over iets kreeg je letter te horen "heb je spaghetti in je ogen?!" )
    ©Dumbo
      vrijdag 14 april 2006 @ 11:38:54 #262
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_36948324
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 13:47 schreef Githa het volgende:
    Ik heb voor morgenvroeg een afspraak staan. Ik ben benieuwd.
    Ben je al geweest? Ik ben ook benieuwd
    ©Dumbo
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:20:00 #263
    3011 E.T.
    pi_36953438
    Vandaag zijn papa en mama vrij en Saskia is gewoon lekker naar de creche.
    Omdat ze vandaag heel weinig kindjes verwachtten en ze genoeg leidsters hadden werd er toestemming gevraagd om naar 'buiten' te mogen. (naar speeltuin, kinderboerderij oid).
    Rond een uur of 10 gingen Swets en ik naar de stad en toen we voor het stoplicht stonden te wachten, zag ik in m'n ooghoek een groepje aan komen lopen richting metro.. En ja hoor.. 4 leidsters met 8 kindjes aan de hand en daar liep onze stoere meid ook tussen De vaste leidsters hadden ons al gauw in de gaten, even gemime'd dat Saskia ons maar beter niet kon zien (niet handig als ze ons zou willen knuffelen op dat moment). Maar wat loopt je hart dan vol zeg ik werd gewoon emo bij het aanzien van mijn eigen kind dat zo stoer met de leidster meeliep

Maar ik ben benieuwd wat ik vanmiddag van d'r te horen krijg, waar ze heen zijn geweest ..
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:22:53 #264
    3142 m@x
    pi_36953518
    Wat schattig ET en wat lijkt het me dan moeilijk om toch niet even te zwaaien.

Ik denk dat er binnen elke vorm van onderwijs dat soort problemen bestaan Tex. Binnen het reguliere onderwijs heb je weer kindjes die ondersneeuwen in het klassikale onderwijs. Er is een website van de onderwijsinspectie waar je ook rapporten over scholen kan terugvinden. Ik weet even het adres niet maar het is via google vrij makkelijk te vinden. Misschien handig voor later als je een keus moet gaan maken.
    pi_36954244
    Poeh wij zijn net terug van de dokter.

* Bar_en_Mar zit nog na te trillen.

Thijs en ik gingen vanmorgen bepakt en beladen naar opa en oma, in de auto nog samen liedjes gezongen.
    Bij opa en oma niets aan het handje zoveel aandacht dat Thijs kreeg van alle opa's en oma's die er waren.
    Tegen 11 uur werd Thijs wat vervelend, en als ik met hem liep was het goed.
    Maar na een tijdje had ik zoiets van, ik heb een autostoeltje bij me, waarom zet ik Thijs daar niet in dan kan hij daar in lekker slapen.
    Zo gezegd zo gedaan.
    Wij lekker wat eten en kletsen toen Thijs ineens omkeek en terug in slaap viel.
    Maar ineens was hij aan het bewegen, dus ik ga kijken.
    Lekker het giga erg op een epilepische aanval waarin thijs zich bevond, schuim rond zijn mondje beetje blauwig volgens mij en helemaal shaken heel eng om te zien.
    Oma greep gelijk in door haar vinger in zijn mondje te houden zodat hij niet op zijn tong kon bijten.

Ondertussen heb ik 112 gebeld en de ambulance was er nog geen 5 min later alleen toen ze kwamen was hij er al weer terug uit en sliep Thijs alweer.

Ze hadden hem kort onderzocht voorzover mogelijk was.
    Thijs had iets verhoging (38.8)
    Maar men denkt dus aan een koortstuip.
    We mochten met Thijs naar de huisarts en die heeft even gekeken, aangezien Thijs nog wat duvvig was en huilerig was, konden we terug naar huis.
    Om 15.30 uur moeten we terug bellen en is Thijs dan nog niet terug Thijs dan mogen we naar het ziekenhuis voor de kinderarts.

Nu ligt hij bij papa op de bank de telletubbies te kijken, heeft net zijn flesje pap op en een zetpil gekregen.
    En dan zien we het wel
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:51:14 #266
    3011 E.T.
    pi_36954386
    Jee wat een schrik Bar! Wat eng
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:56:47 #267
    101840 Rijstebuiltje
    Du Hast.. Du Hast mich
    pi_36954576
    Bar wat eng zeg!!
    Daar ging jullie 'gezellige' dagje!
    Wir müssen leben, bis wir sterben!
      Moderator vrijdag 14 april 2006 @ 14:57:52 #268
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_36954623
    Ik heb twee jaar terug bij mijn zusje een epileptische aanval gezien, een grote aanval die ze voor het eerst van haar leven kreeg, ik schrok me toe ook helemaal rot, dus ik kan me een beetje voorstellen hoe je geschrokken bent.
    Heeft hij ook pijn?
    Ik wist trouwens niet dat je met zo'n temperatuur al stuipen kon krijgen, ik dacht dat dat altijd kwam als je in korte tijd hele hoge koorts krijgt.
    Zit er ook epileptie in de familie?
    Ik hoop dat het beter gaat met hem.
    pi_36954890
    Jeetje Mar wat schrikken zeg
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_36954929
    Van de aanval zelf heeft hij niets meegekregen en merken ze ook totaal niets van.
    Op het moment van temperaturen was Thijs alweer uit zijn aanval (ben het moeilijke woord kwijt wat ze ervoor gebruikten) Dus kan het ook goed zijn dat zijn lichaam al weer wat afgekoeld was.
    Maar ik ben ook geen dokter ofzo
    Of Epilepische in de fam zit volgens mij niet, weet wel dat mijn opa er momenteel last van heeft.

Thijs is voorzichtig weer wat aan het kruipen en spelen
    pi_36956035
    Net de huisarts terug gebeld, en omdat Thijs niet suffig is hoeven we er niet mee naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
    Maar zodra we het niet vertrouwen gelijk de hap bellen

thijs is wel hardstikke moe dus Mar heeft hem net in zijn bedje gelegd
    pi_36960454
    Pff Bar dat is schrikken zeg ! Gelukkig gaat het weer wat beter met Thijs
      † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 18:22:05 #273
    43556 miss_dynastie
    pi_36960802
    Jee, bar, wat een schrik
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:42:07 #274
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_36961332
    sjonge bar, das niet mis, ik zou me ook rot schrikken
    Kan idd best een koortsstuip zijn geweest, ik heb dat 1 keer gezien van het zoontje van een vriendin en dat lekk hier wel op, dus eigenlijk maar hopen dat dat het is geweest.
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:44:29 #275
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_36961409
    Jeetje wat eng Bar! Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig gaat het alweer beter met Thijs.
    ©Dumbo
      † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 18:50:22 #276
    81992 Githa
    pi_36961573
    Jeetje Bar wat een schrik.... gelukkig gaat het weer wat beter nu, beterschap ermee hoor

met Jordy gaat het volgens de huisarst beter. Het bleek dat zijn fitale organen ( standaard onderzoekje ) er de vorige keer allemaal niet erg goed uitzagen/klonken en nu weer stukken beter dus dat was een vooruitgang.
    De koorts zou tegen het eindigen van de kuur ook wel weg moeten zijn en de uitslag tja, geen idee maar we hebben nu een hormoonzalf tegen huiduitslag.
    We maken de kuur dus af en hopen er het beste van, ik ben iig blij dat hij vooruitgang zag.
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:52:12 #277
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_36961619
    Fijn Githa! Hopelijk is Jordy snel weer helemaal de oude!
    ©Dumbo
    pi_36963553
    Gelukkig githa dat het iets beter gaat met Jordy. Hopelijk blijft het elke dag wat beter gaan
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_36964538
    Nou met Thijs gaat het weer hoor,Ik heb hem om 17 uur uit zijn bedje gehaald even heeft hij nog gehuild, maar daarna heeft hij eerst rozijntjes gegeten, wat gespeeld in de box, daarna 2 boterhammen gegeten.
    En toen kreeg Thijs weer praatjes en hij speelde weer zoals vanouds en weer lachen enz enz.

Hij ligt nu opnieuw in zijn bedje, en heb zijn koorts niet meer opgemeten, warm voelde hij al niet meer. dus dat zal ook wel meevallen ondertussen.

Affijn we gaan de goede kant op

Jordy nog eventjes en dan ben je weer helemaal de oude kereltje
      vrijdag 14 april 2006 @ 21:27:59 #280
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_36966168
    Renzell en Julius, nog gefeliciteerd!
    Ik ben benieuwd hoe hij nu is.

Sugar misschien moet je eens kijken naar een school met Daltononderwijs (of volgens die principes ofzo) die doen zulke dingen soms.

Met Jolie gaat het heel goed. Het is zo'n lief en grappig meisje vind ik. Ik kijk uit naar de zomer, volgens mij houdt ze echt van buiten. Ben benieuwd hoe ze zich dit jaar kan vermaken. Ze heeft iets nieuws bedacht namelijk 'fanfare' spelen oftewel Zjeeeeeeeeeeeeeeelie faaaaaaaaanfjaaaaaaaaaaaaaaaaare!

Als ik d'r op kom halen bij de oppas gaat ze dat nu ineens doen, dan roept ze 'let op!' en steekt d'r vinger in de lucht. 'Zjelie buik trjommel' vervolgens maakt ze d'r buik nog ronder dan hij al is en slaat er met haar handjes op dan gaat ze heel hard lachen en roept 'Zjeeeeelie mont tjoete' (toeter) en gaat een soort meeeeuwk meeeuwk geluid maken. Ze sluit het af met 'mij mama is er!!!!!!' 'mamaaaaaalizaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa' terwijl ze naar de kamer terug rent en dan gaat ze daar alsnog een partijtje gek lopen gillen van opwinding. Rare lieve overdreven peutertjes
    pi_36967259
    wat supergrappig en lief luchtbel!

bar, griezelig zeg, ben je zelf al een beetje bijgekomen van de schrik? gelukkig lijkt het dus mee te vallen, hopelijk blijft het hier bij en was het inderdaad 'alleen maar' een koortsstuip.

githa, fijn dat het beter gaat met jordy! klinkt wel heftig, dat z'n vitale organen er de vorige keer niet goed uitzagen. en hoe is 't met z'n handje? nog vooruitgang merkbaar?

over dat onderwijs waarin zelfstandigheid juist gestimuleerd wordt: ik denk dat hetinderdaad staat of valt met de manier waarop het uitgevoerd wordt. maar ja dat is bij het reguliere onderwijs natuurlijk ook het geval, daar kunnen sommige kinderen ook erg buiten de boot vallen. ik zit al een hele tijd tegen die keuze aan te hikken, we moeten echt nodig eens actievere stappen gaan ondernemen dan alleen maar informatie aanvragen bij de div. scholen.
    pi_36967378
    Ook in het reguliere onderwijs wordt tegenwoordig veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van de zelfstandigheid. Bovendien wordt het onderwijs steeds meer afgestemd op het niveau van het individuele kind (dat wordt steeds ge-eist door de Onderwijsinspectie). Echt klassikaal onderwijs wordt schaars (gelukkig!).
      vrijdag 14 april 2006 @ 23:26:56 #283
    30488 coolbabe
    My little pwny
    pi_36969702
    Jolie wat ontzettend knap en
    Bar wat een schrik zeg! Hopelijk gebeurt dit niet nog een keer.

Jasper gaat naar een gewone school, maar daar werken ze nu ook met takenkaarten, hebben de dagen een kleur en meer van dat soort dingen.
    Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
    pi_36972191
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 22:11 schreef bixister het volgende:
    bar, griezelig zeg, ben je zelf al een beetje bijgekomen van de schrik? gelukkig lijkt het dus mee te vallen, hopelijk blijft het hier bij en was het inderdaad 'alleen maar' een koortsstuip.
    Ik ben redelijk bijgekomen, ben wel ineens overbezorgd, durf ook niet alleen bij hem te zijn, klinkt misschien raar, maar ik kan slecht tegen dat soort dingen.

en ik ben bang dat hij er "vaker"last van zal krijgen
      zaterdag 15 april 2006 @ 07:52:21 #285
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_36974413
    Jeetje Bar, wat een verhaal. Maar goed dat je moeder zo alert was. Volgens mij was ik daar nooit opgekomen. Valt me sowieso ineens op dat ik wel heel slecht weet wat te doen in bepaalde situaties. Goed, ik weet wat je moet doen als ze zich ergens aan branden, als hij koorts heeft, gevallen is etc. Maar een epilepsie-aanval of iets anders.
    Toch zo'n EHBO-cursus volgen maar een keer.
    Sterkte!
      zaterdag 15 april 2006 @ 07:53:41 #286
    3142 m@x
    pi_36974414
    Wat een schrik Bar. Gelukkig lijkt Thijs er zelf niet veel last van te hebben. Hopelijk was dit de eerste en de laatste keer.

Jolietje, wat ben je toch een grappig ding

Fijn dat Jordy weer aan de beterende hand is Githa. Zieke kindjes zijn zielig en daarnaast ook nog heel erg vermoeiend. Kai is al een paar dagen aan het kwakkelen. Koorts, geen eetlust, naar hoestje, slecht slapen, etc.
      zaterdag 15 april 2006 @ 09:35:08 #287
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_36974862
    Ik heb het hier weleens gehad over Liam die slecht kon spelenen dat ik medaar best zorgen over maakte. Nou,ik moet zeggen dat het stukken beter gaat! Hij is echt zijn fantasie aan het ontwikkelen nu, gaat in dozen zitten en dat is dan een boot of een auto. Maar ook is ie met zijn auto's aan het rijden,of met blokken een toren aan het bouwen. Ik ben zo vreselijk blij en gelukkig! Het is echt heerlijk om te zien!!
    stormy waters...
    sailin'
    pi_36975254
    Ik heb hier nu een koortsvrije en vrolijke Thijs rondkruipen niets meer aan de hand.
    @ Dutchie, het was mijn oma
      Moderator zaterdag 15 april 2006 @ 12:19:25 #289
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_36977559
    Oh wat lekker Balana, en het is inderdaad een geweldig gezicht.
    Heeft hij inspiratie gehad?

Wat fijn dat Thijs weer beter is.

Toen mijn zusje die aanval kreeg durfde ik ook niet meer alleen met haar te zijn, ik ben toen een keer meegenomen naar de neuroloog. (ze wilde wel weer eens op de koffie komen)
    Toen ik vroeg wat ik moest doen als ze een aanval kreeg zei hij: Helemaal niets, stop alsjeblieft geen vingers in haar mond of andere dingen, en als het op straat gebeurd zorgen dat iedereen van haar afblijft, ze komt er vanzelf uit.
    Het schijnt dat je met een epileptische aanval meer kwaad dan goed doet door je vingers in iemands mond te stoppen en er bestaat ook een reeele kans dat je je vingers flink beschadigd.
    Maar goed dat was epileptie, ik weet niet hoe het met koortsstuipen is.

Is het geen idee om eens te vragen wat je het beste kunt doen in het geval hij weer stuipjes zou krijgen?
    Misschien koelen terwijl je een arts belt of andere tips, misschien dat dat ook weer wat rust geeft als je bij hem bent.
    Maar goed ik klink weer lekker betweterig.
      zaterdag 15 april 2006 @ 13:49:38 #290
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_36979561
    eng hoor zon koortsstuip, ik heb ff opgezocht

Koortsstuipen

Wat is een koortsstuip?
    Een koortsstuip lijkt wel wat op een epileptische aanval, maar is dit niet. Koortstuipen komen vooral voor bij kinderen tussen de zes maanden en twee jaar. Ze kunnen ontstaan als de temperatuur van het kind snel stijgt tot boven de 39 graden. Het lichaam van het kind strekt zich uit en verkrampt. Daarna gaat het schokken. De ogen van het kind draaien weg en het kind hoort u niet meer. Dit duurt enkele minuten tot een kwartier. Meestal blijft het bij één koortsstuip per koortsperiode.
    Hoewel koortsstuipen er erg eng uitzien, zijn ze gewoonlijk onschuldig. De hersenen kunnen er niet door beschadigen. Het is wel verstandig om de huisarts waarschuwen als uw kind een aanval krijgt die lijkt op een koortsstuip. De huisarts kan vaststellen of het echt om een koortsstuip gaat, of dat er wat anders aan de hand is.
    Totdat de huisarts komt, kunt u zelf het volgende doen:

maak met uw vingers de luchtwegen van uw kind vrij van slijm en dergelijke;
    voorkom dat uw kind zich kan bezeren;
    leg uw kind op de zij, met het hoofd laag.
    De koortsstuip gaat vanzelf weer over, vaak al voor de dokter gearriveerd is. Uw kind kan dan nog wat suf zijn en wil waarschijnlijk graag slapen. U hoeft uw kind niet wakker te houden; het is juist goed als het na een koortsstuip gaat slapen.

Na een eerste koortsstuip is de kans op een volgende stuip vergroot. Zo'n herhaling gebeurt vaak binnen een half jaar. Om te voorkomen dat uw kind bij een volgende koortsaanval weer een koortsstuip krijgt, kunt u uw kind om de paar uur een zetpil kinderparacetamol geven. Houd u aan de aangegeven dosering. Nadat uw kind een dag koortsvrij is, kunt u stoppen met de paracetamol.

bron kennisring

op andere sites zie ik trouwens ook wel staan dat het vooral voorkomt bij kids tussen 6 mnd en 5 jaar, ipv 2 jaar wat ze op deze site zeggen.
      zaterdag 15 april 2006 @ 16:28:47 #291
    3142 m@x
    pi_36982953
    Hier gaat het steeds minder. Kai is continu aan het hoesten, is heel hangerig en slaapt veel meer dan normaal. Hij voelt warm aan, maar we hebben vandaag nog niet getemperatuurt omdat hij al een paracetamol heeft gekregen. Straks gaan we dat toch maar even doen. Mocht dit zo blijven dan wordt het toch een ritje richting huisartsenpost.
    pi_36982990
    Beterschap met Kai
    Het voelt heerlijk!!!!
      zaterdag 15 april 2006 @ 16:57:31 #293
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_36983708
    Wat vervelend voor Kai, ik hoop dat ie snel opknapt.
    stormy waters...
    sailin'
      zaterdag 15 april 2006 @ 20:30:14 #294
    3142 m@x
    pi_36989258
    We zijn weer terug van de huisartsenpost. Kai heeft een enkele longontsteking. Antibiotica meegekregen en binnen een dag of twee zou hij zich beter moeten voelen. Hij ligt nu uitgeteld in zijn bedje te slapen en te kuchen.

Overigens was die hele huisartsenpost een drama. Ik belde om vijf uur met de dokterstelefoon. Toen werd ons verteld dat we tussen zeven en half acht langs mochten komen. Op mijn vraag of we dan nog lang moesten wachten werd me gezegd dat dat niet het geval was omdat ze per half uur maar drie mensen uitnodigden.
    We hebben gezorgd dat we er iets eerder waren zodat we van ons half uurtje het snelst aan de beurt waren. Komen we daar binnen, zit die hele wachtruimte tjokvol mensen. Die bleken ook allemaal gebeld te hebben en we moesten gewoon achteraan aansluiten. Ondertussen werd Kai steeds beroerder (ook niet gek als je in een piepkleine, snikhete ruimte zit zonder enige toevoer van frisse lucht en zonder speeltjes ofzo om voor wat afleiding te zorgen). Van anderen kregen we de tip dat we beter naar het kinderziekenhuis konden gaan omdat we dan misschien sneller aan de beurt zouden zijn.
    Toen hebben we geprobeerd om iemand te spreken te krijgen bij de balie om uit te vinden wat we het beste konden doen. De balie was dus een klein raampje waar gesloten lamellen voor hingen met daarnaast een bel. We drukten op de bel, geen reactie. Weer op de bel gedrukt en een tijdje gewacht, weer geen reactie. Toen de bel maar ingedrukt gehouden en ja hoor, er kwam een hoofd tevoorschijn van een mevrouw die ondertussen nog gezellig met haar collega's aan het babbelen was. Toen ze eindelijk de tijd nam om ons verhaal aan te horen vertelde ze ons dat we maar gewoon moesten blijven zitten want bij het kinderziekenhuis zouden we ook nog uren moeten wachten. Toen ging er bij mij echt een knopje om. Wat een belachelijk systeem. Als we om vijf uur direct daar naartoe waren gegaan waren we waarschijnlijk al thuis geweest en dat we zoals die mevrouw aan de telefoon zei, niet lang hoefden te wachten was dus ook compleet onwaar. Toen ik daar een beetje boos om werd werden we heel snel richting dokter gestuurd. Tja en toen ging de hele wachtruimte natuurlijk uit zijn dak (terecht overigens maar ik heb nooit gevraagd eerder te worden geholpen en als zij deze kans hadden gekregen hadden ze hem ook met beide handen aangegrepen). Er werd geschreeuwd, op de deur gebonkt en toen ik in de rij stond bij de apotheek kreeg ik ook nog eens de volle laag. Wat een ($%($)&-systeem zeg zo'n huisartsenpost die zogenaamd op afspraak werkt.

Maar goed we zijn weer thuis, we weten wat er aan de hand is en we hebben medicijnen om het te verhelpen en de volgende keer (hopelijk komt die er niet) gaan we direct naar het kinderziekenhuis.
    pi_36989389
    Jeetje een longontsteking is ook niet niks
    Maar dat die mensen dan zo tegen jullie tekeer gaan. Moeten ze dan aan de balie doen. Wat een aso's! En inderdaad een k*t systeem he.
    Het voelt heerlijk!!!!
      zaterdag 15 april 2006 @ 20:50:44 #296
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_36989818
    jezus M@x... wat een toestand zeg!!
    wel fijn idd dat jullie nu weten wat er is en dat je meteen medicijnen hebt, sterkte met die kleine knul
    stormy waters...
    sailin'
      zaterdag 15 april 2006 @ 20:54:44 #297
    3142 m@x
    pi_36989910
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 20:34 schreef jessie het volgende:
    Jeetje een longontsteking is ook niet niks
    Maar dat die mensen dan zo tegen jullie tekeer gaan. Moeten ze dan aan de balie doen. Wat een aso's! En inderdaad een k*t systeem he.
    Ik zei tegen een boze meneer dat ik zijn frustratie wel begreep aangezien hij er al 1,5 uur zat maar dat ik er niks aan kon doen dat ik eerder werd geholpen. Misschien datg hij ook wat sneller aan de beurt was geweest als hij zijn mond had opengedaan. Volgens hem verkrachte ik het systeem. Toen heb ik hem maar gezegd dat je een systeem wat niet werkt ook niet kan verkrachten.
      † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 20:58:00 #298
    43556 miss_dynastie
    pi_36989986
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 20:54 schreef m@x het volgende:
    Volgens hem verkrachte ik het systeem.

Beterschap, Kai
      Jubileum moderator zaterdag 15 april 2006 @ 21:11:55 #299
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_36990294
    Godallemachtig Max, zo hoort het toch ook niet te werken? Zeker niet met kleine kinderen!
    Wat sneu een longontsteking, ik hoop dat Kai snel opknapt van de antibiotica.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      zaterdag 15 april 2006 @ 21:51:11 #300
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_36991173
    Jeeetje, heel veel beterschap voor Kai, M@x! Wat naar, een longontsteking.

Maria deed vandaag op het strand een beetje gek. Ze zei steeds uit, terwijl ze aan haar broek frummelde. Zoals uit deze foto's blijkt:

Ik dacht nog: heeft ze gepoept? zit die broek te strak?
    Pas echt een uur later, toen ze het weer deed, begreep ik haar. See bleef WC bij Maria en dus moest haar broek uit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')