abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36832348
Jordy beterschap. En Githa ook sterkte ermee joh! Je kan in de bijsluiter lezen of het wel of niet mag. Als je geen bijsluiter heb kan je die op internet zoeken. Er staat altijd een kopje van niet te gebruiken bij en combinatie met andere geneesmiddelen. Maar volgens mij mag het ook gewoon hoor.
Werkt vast beter als die citroen of azijnsokjes
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 10 april 2006 @ 19:42:37 #152
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36832545
Jordy, arm ding... Wat een verhaal weer Githa. Wat zul jij het gehad hebben met de doktersbezoekjes. We moeten echt op naar het zonnetje, ik weet zeker dat die zieke kindjes snel weer opknappen dan. Voor nu nog een sterkte, hopelijk zakt de koorts en gaat 'ie snel beter eten en drinken. Pfff, het mannetje moet echt goed ziek zijn, zeg.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_36833056
Githa wat kl*te dat het niet wil gaan zoals het "hoort".
  maandag 10 april 2006 @ 19:59:48 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36833201
och Jordy toch..

Hier zijn we Saskia tegenwoordig aan het belonen voor goed eten. De laatste tijd schoof ze steeds d'r bord weg zonder er ook maar naar te kijken. We hebben twee dagen een beetje hard doorgezet dat ze wat moest eten (tenminste, het was twee dagen drama) en nu gaat 't best goed. Als we zeggen dat ze moet proeven of dat ze twee happen moet, dan doet ze dat ook wel. Ze krijg namelijk te horen wat er tegenover staat: een rondje fietsen op de driewieler of grote fiets na het eten
zo gebeurde het dus, dat Saskia vandaag een halve gehaktbal at (die ze niet echt lekker vond, maar toch stevig weg zat te kauwen), als een speer d'r toetje naar binnen werkte, en toen met kracht d'r stoel achteruit schoof:
"FIETSEN!!!!!"
Ze stoof van d'r stoel af, pakte d'r jas en sjaal en stond te trappelen bij de deur.

En dus ging ze nog een blokje om fietsen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 19:59:55 #155
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36833210
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:22 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Githa
Jordy beterschap kerel !!!

Thijs is hier vanmorgen met het kdv naar het bejaardenhuis geweest, hij heeft getekend en rond gekropen
ze zijn verwend met cake spek en roosvicee.
hij heeft samen met de oudere mensen liedjes gezongen en kusjes gegeven.
volgens het kdv was het een groot s6
Oh wat leuk, ik heb het wel eens op tv gezien, en het was dan ook echt een feest voor allemaal, die mensen vinden het ook geweldig.

Jee Githa wat vervelend allemaal!.
Jordy zal al dat gedoe van die artsen ook ondertussen wel zat zijn, net als jij overgens.
Reageert Jordy nog wel positief op artsen?, ik weet van joey nog dat die op een gegeven moment heel bang was van alles met een witte jas aan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 10 april 2006 @ 20:10:02 #156
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36833582
E.T. ik vind het zo leuk om te lezen hoe Saskia steeds meer een echt minimensje begint te worden.

Léon heeft weer zo'n fase dat hij 's avonds niet wil eten. Zucht... We maken er geen drama van, maar ik maak me wel eens zorgen omdat hij nauwelijks groente binnen krijgt. Als het 1x per week is is het veel. Hij laat het gewoon staan. Fruit is hij wel gek op, maar is dat voldoende? Groente heeft toch hele andere vitaminen?
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 10 april 2006 @ 20:24:55 #157
3011 E.T.
pi_36834195
Saskia heeft het afgelopen jaar hooguit 5 scheppen groente binnen gekregen en ze doet 't nog steeds dus het zal allemaal wel.
We hebben een hele tijd de 'milde' aanpak gevolgd: geen probleem van maken en laat haar maar. 'dan eet ze maar niet'. Maar nu was de maat vol. Gewoon gezegd 'nu ga je eten; je MOET een hapje en eerder krijg je geen toetje'. De eerste dag was dat drama: brullen, schreeuwen, gang, etc.. uiteindelijk op schoot een ministukje aardappel gegeten en toen hebben wij zitten juichen en meteen een lekker toetje voor d'r geregeld.
De tweede dag werd het verzet al minder en nu is het alleen nog wat protesteren voor de vorm.

En nu hebben we de fiets-beloning erbij gedaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 10 april 2006 @ 20:30:06 #158
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36834403
Maarehm, andere ouders met kindjes die slecht eten... Vraag! Gebruiken jullie toetjes als beloning? Ik doe dat dus niet, ze krijgt gewoon altijd toet, en heb daar mijn redenen voor. Alleen, nu zit dat dametje dus elke avond als een prinses aan de vla/yoghurt/vruchtjes, maar avondeten, ho maar.
  maandag 10 april 2006 @ 20:32:21 #159
3011 E.T.
pi_36834486
Dat was hier dus ook zo
Geen warm eten, maar wel lekker toetje eten..
pi_36834565
Wij hebben ook het toetje als beloning hoor, want als meneer van te voren weet dat hij een toetje krijgt en dar niks voor hoft te doen dan ligt zijn bord op de grond voor dat we er een lepel in kunnen zetten. Nu eet hj zelf en als hij zijn bord leeg heeft dan ropt hij zelf toetie! Wil hij niet eten en is het een gevecht dan zegt hij zelf toetie nee. Het bordje gaat dus elke avond netjes leeg )
pi_36834675
Wij doen niet altijd aan toetjes, maar dat heeft niet te maken met het niet willen eten ofzo. Maar wij vinden elke avond een toetje onzin.
Die beloning om te eten doen we ook niet meer. Hebben we een tijdje gedaan. Jans kreeg een paaseitje als ze wat hapjes nam. Jans schoof een paar happen binnen no time naar binnen en t was "PAASEI " Vonden we dan ook weer niet echt de bedoeling. Het naar binnen proppen puur en alleen om die beloning. We willen dat ze gaat eten om het eten zelf. Om de smaak enz enz. En de ene keer lukt dat dus wel, maar vaker nog van niet. Dan niet. Ze krijgt wel vitamine pilletjes om in ieder geval alles binnen te krijgen. Fruit eet ze gelukig wel goed. En rauwkost ook. Bo eet inmiddels alles, maar dan ook echt alles. En die heeft dat ook een hele tijd niet gedaan.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36834787
Vergeet er bij te zeggen dat Jans ook na elke hap brood ineens PAASEI begon te roepen (terwijl ze dat dus gewoon goed eet )
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 10 april 2006 @ 20:44:34 #163
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36834981
Noah krijgt wel een toetje. Het is/was toch een vervanging van een fles ooit, dus hij heeft het toch nodig eigenlijk. En aangezien zijn melk bij zn brood ookal een drama is, krijgt ie wel gewoon elke dag yoghurt om genoeg zuivel binnen te krijgen.

Noah heeft vaak ook dat ie bij voorbaat al zn hoofd de andere kant op doet en niet eens één hap wilt proberen. Als je dan beetje doorzet dat ie tenminste die hap neemt, vindt ie het vaak toch eigenlijk wel lekker en eet ie het alsnog.
Hij heeft ook dondersgoed door wanneer het iets anders is dan wat ie wil Op vrijdag eten wij meestal van de snackbar, als Micha dan eten haalt krijgt Noah een fatsoenlijke maaltijd, en daarna kan ie wat frietjes van ons meepikken. Maar als ie zn eten nog niet op heeft als Micha al thuiskomt, ookal blijft ie in de keuken met het eten, dan weet ie het al en neemt ie geen hap meer Ook als we een frietje met ketchup of satésaus geven gaat het er niet in, alleen mayo is goed genoeg. Laatst had Micha raspatat ipv gewone patat, Noah zat even heel raar te kijken, frut met zn vingertjes wat mayonaise van het raspatatje en likt zn vingertjes af
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!fossiel maandag 10 april 2006 @ 20:45:10 #164
2628 Karin
pi_36835003
Jordy beterschap!

Wat leuk Bar, zingen bij de bejaarden.
Brams kdv zit in een bejaardentehuis en zo heel af en toe doen ze dat ook. Of komen er een paar mensen kijken bij het buitenspelen bijvoorbeeld.

Wat zijn die kleintjes toch slim he! Als ze mogen fietsen willen ze wel opeens eten.
Bram moet ik altijd flink aansporen om te eten en dan gaan er meestal wel wat happen in. En na een tijdje zegt hij dan "klaar, nog 3 hapjes?" en dan wijs ik aan wat hij nog moet eten, meestal nog 3 worteltjes of boontjes ofzo en dan is hij klaar en mag hij gaan spelen. Zo krijgt hij soms nog wat groente binnen maar het mag nog steeds geen naam hebben. 2 x per week groente eten is veel.

Ik had vandaag een jaarlijks gesprek op het kinderdagverblijf. Erg leuk om eens een uurtje uitgebreid op dingen in te gaan. Tuurlijk als er wat is hoor je dat tussentijds ook wel maar heb nu toch wel wat leuke nieuwe dingen gehoord. Dat ze vinden dan hij zo lekker op de groep zit in tegenstelling tot een jaar geleden toen hij net kwam. En sinds een paar weken doet hij geen middagdutje meer, nou meneer voelt zich heel wat tussen alle grote kinderen. En zo lekker met de andere kinderen kan spelen maar ook heel goed alleen. En dat hij zoveel humor heeft. Een meisje zei tegen hem "mijn papa is Jeroen" en Bram dan "neehoor papa is Peter" en dat meisje snapte er niets van en Bram had dat gewoon door en lekker doorgaan dan he. Een echt welles-nietus verhaal werd dat totdat de leidster ingreep. En dan iets anders gaan doen en dan nog net eventjes zeggen "mijn papa is Peter" Kleine schooier.
Kortom hij doet het er erg goed en heeft het er enorm naar zijn zin. Zo leuk om te horen.
  maandag 10 april 2006 @ 20:48:50 #165
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36835139
Owjah vergeet ik Jordy helemaal! Arm kind! Hoop dat ie gauw beter wordt. Kan me voorstellen dat je het he-le-maal hebt gehad Githa
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36835142
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:10 schreef dutchie het volgende:
E.T. ik vind het zo leuk om te lezen hoe Saskia steeds meer een echt minimensje begint te worden.

Léon heeft weer zo'n fase dat hij 's avonds niet wil eten. Zucht... We maken er geen drama van, maar ik maak me wel eens zorgen omdat hij nauwelijks groente binnen krijgt. Als het 1x per week is is het veel. Hij laat het gewoon staan. Fruit is hij wel gek op, maar is dat voldoende? Groente heeft toch hele andere vitaminen?
Ik heb vorige week nog te horen gekregen dat die kinderen met gemak nog kunnen leven op de melk mochten ze eens een periode slecht eten.
en als ze behoefte hebben aan fruit dan is dat ook geen enkel probleem
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 10 april 2006 @ 21:50:20 #167
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36837670
Ja Bar, dat bedoelde ik dus ook: is fruit voldoende vervanging voor groente?
  Admin maandag 10 april 2006 @ 22:00:44 #168
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_36838121
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:49 schreef Sugar het volgende:
Oké, dankjewel. Ik kan dat dus niet zo snel vinden allemaal. De lengte van maria weet ik niet, ze weegt 10.5 kilo nu.
jayden is ook bij het cb geweest deze week (vorige week dus) en is nu 10.4 bij 78 cm en hij is toch echt een knul en zou volgens de bekende redeneringen zwaarder moeten zijn dan meisjes op die leeftijd, maar verder kerngezond. Alicia was op die leeftijd iets kleiner (76) en vele malen lichter krap 9 kilo uit mijn hoofd gezegd, heb het vorige week gelijk nagekeken)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 10 april 2006 @ 22:02:26 #169
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36838192
Hier wordt ook erg slecht gegeten (alleen vandaag at meneer opeens wel gewoon een boterham met kaas ). Ik hoor van alle kanten dat het gewoon een fase is en dat het wel weer over gaat. Volgens de supernanny is het gewoon een vorm van aandacht vragen. Hoe minder aandacht je er aan schenkt, hoe sneller ze weer normaal eten. Overigens krijgt Kai van ons ook gewoon toetjes als hij zijn bord niet leeg eet. Melk gaat er tegenwoordig niet best in en op die manier krijgt hij toch wat extra zuivel binnen.

Mijn zusje leefde vroeger overigens op witte rijst, komkommer en tartaar en die is echt wel groot geworden en eet nu alles
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36838769
he githa wat heftig, heel veel (en vooral snel!) beterschap voor jordy gewenst!
toetje als beloning zou ik niet snel doen, is gewoon een onderdeel van de maaltijd, als we een toetje eten (meestal wel) krijgen de kinderen er ook een.
piet is ook nog steeds erg kieskeurig qua eten. gisteren had ik een lekkere groentetaart gebakken maar meneer peutert alle groente eruit en eet alleen 't deeg en wat gehakt dat er ook in zat... fruit eet hij wel redelijk, en daarnaast geef ik ook vitamine pilletjes, vult hopelijk het nodige aan.
las net nog in 't boekje van 't CB (ivm anna die daar morgen weer naartoe moet) een tip om bij een slecht etend kind eens te kijken of het misschien beter werkt het eten wat vroeger te geven, op een moment dat hij/zij nog wat energieker is. ga ik met piet misschien maar eens proberen, aan de andere kant moet hij dan waarschijnlijk alleen eten, en ik vind het juist ook zo'n gezellig samen-iets. ook legt dat dan misschien teveel de nadruk op hoe belangrijk ik het vind dat hij goed eet, en dat probeer ik juist te vermijden. lastig. bovendien is 't ook moeilijk (lees: niet) te realiseren op de dagen dat ik werk.
anna lust nog steeds bijna alles, al is ze wel iets kritischer geworden sinds ze 1 is.
  maandag 10 april 2006 @ 22:21:38 #171
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36838924
Lieve Githa en Jordy. Dikke beterschapskussen van mij en drie hapjes uit je gezicht van Juul. De betere tijden moeten ECHT gaan aanbreken meis!!! Ik duim voor je. Het wordt tijd.
pi_36839053
Veel kinderen vinden rauwkost lekkerder.. misschien kunj e overdag bakjes met stukjes wortel/komkommer/etc neerzetten en kijken of ze dat wel eten?

Beterschap voor de zieken weer..
  maandag 10 april 2006 @ 23:04:25 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36840887
Bix toen Noah nog wat kleiner was en nog een ander ritme had, merkte ik het idd wel dat als ie moe was hij veeeel en veeeeel slechter at. Dus het zou idd kunnen werken.
Voor de dagen dat jij werkt, kun je dan niet iets anders regelen? Op ons kdv hebben ze ooit gezegd dat ze ook avondeten kunnen geven als je het meegeeft (tot een bepaalde tijd).

Noah heeft de laatste tijd dat ie van ons bord mee wil eten, zn eigen eten, zelfs als het hetzelfde is wil ie niet. Maar wat ie de ene keer lekker vindt, moet ie de volgende dag niks van weten. De ene dag wil ie pertinent geen aardappeltjes eten en juist wel stukjes groente, de andere dag absoluut geen groente en maar al te graag aardappeltjes. Mal kindje.
©Dumbo
  maandag 10 april 2006 @ 23:08:53 #174
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36841065
O, maar dat doe ik hier al een hele tijd. Rond half 5, als ik aan het koken ben, krijgt Luuke groente uit de hand. Werkt als een tierelier. Later aan tafel proberen we haren nog met ons mee te laten eten. Maar er gaat zelden wat in. Ik vind het niet erg (meer) dat ze zo slecht aan tafel eet, maar dat toetje he. Ach ja, ooit zal het wel goed komen. Maar we gaan dus gewoon door met elke dag een lekkere toet.

Renzell? Ben je alvast een plekje warm aan het maken hier? Nog 1 nachtje.....
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:28:56 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36846461
Jeutje Julius morgen ookal weer een dreumes, wat gaat dat hard!

Lishe, dat doe ik dus ook nog wel eens; dan kook ik wat doperwtjes vooraf en geeft hem dat dan tijdens het Sesamstraat kijken. Wij eten altijd tegen 18.00, misschien ligt het daar dus ook wel aan. (maar ja, kinderen in zuiderlijke landen eten veel later, hoe doen ze het daar dan?) Die doperwtjes gaan er dan weer wel en dan weer niet gewoon in. Hij lijkt wel een soort gelegenheidseter ofzo?
pi_36846673
Die rusten toch tussen de middag Dutchie? Zo trekken ze het savonds ook langer.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:57:58 #177
3142 m@x
pi_36847893
Julius, welkom bij de dreumesjes

Die van mij rust ook tussen de middag, maar die trekt dat late opblijven echt niet. Gelegenheidseter vind ik eigenlijk wel een mooie. Die hebben wij dus ook. Thuis een partij drama maken en ergens anders vrolijk meedoen en alles proberen (zoals nacho's met kaasdip of bitterballen omdat het zo lekker verantwoord is)
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:03:12 #178
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36847970
Hoe gaat het met Jordy vandaag?

Zoë eet gelukkig goed alleen van brood is ze geen fanaat maar ze eet wel een paar stukjes.
Warm eten is ze dol op met yoghurt na.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:16:36 #179
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36848229
Jordy zielig mannetje, snel beter worden hoor, ziek zijn is niks. dikke

Maxim is gelukkig (nog wel) een erg goede eter. hij eet echt alles wat ik hem voorschotel. en ook zelf ik mag hem niet meer " voeren". alles zelf doen.

Maximmie is nu beetje ziekig, beetje verhoging en hangerig, snel huilen. hij ligt nu ook weer te slapen. zal wel door de bmr prik komen gok ik zo, dat is nu 8 dagen geleden.
pi_36853608
julius, welkom hier en gefeliciteerd met je allereerste verjaardag!!!

jordy hoe gaat het vandaag met jou? heb je nog zetpillen erbij gegeven githa? volgens mij mag dat best, was ik nog vergeten te zeggen. maar beter even zeker weten natuurlijk.

anna blijkt inderdaad al ruim de 10,5 kg gepasseerd.... ze weegt nu zelfs 11.135g. ze eet dan ook vrijwel alles (met grote overgave) en ze krijgt ook nog altijd 3x per dag borstvoeding. ze zit daarmee ietwat boven 't gemiddelde maar niet extreem. zie evt. haar groeigrafiek. bij 't CB vonden ze haar er prima uitzien en ook heel helder en ondernemend. ze is nu 79cm lang. ze moest wel huilen van die nare prikken, maar hopelijk krijgt ze er niet teveel last van.
pi_36853789
Beterschap met Maxim!

O Anna die prikjes zijn ook niet leuk

Jans heeft gisteren op school zaadjes geplant. Helemaal leuk.

En een groot paasei hebben ze gemaakt van papier manche of hoe je dat ook schrijf. Die hebben ze opengemaakt, stro erin gelegd en een geknutseld kuiken erin gelegd. Het grote ei is ook geveerfd. Donderdag gaan ze paaseieren zoeken en die mogen dan bij t nestje. Echt zo schattig.

[ Bericht 1% gewijzigd door jessie op 11-04-2006 20:11:13 ]
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36865146
*komt ff binnenvallen* Mijn dochter trekt sinds twee dagen bij drift (met name met slapengaan) haar haren uit...heeft al twee kale plekken, want zijn geen kinderachtige hoeveelheden heeft iemand tips?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:01:29 #183
3142 m@x
pi_36865384
Poeh, dat is een moeilijke. Kai doet het ook als hij moe is en als hij een flesje krijgt en dan trekt hij inderdaad heel hard aan zijn haar maar kale plekken heb ik tot nu toe nog niet ontdekt. Misschien met een mutsje op naar bed
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 20:29:17 #184
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36866480
Samara is al dagen niet in slaap te krijgen, ze blijft maar roepen en rotzooien, de smoesjes vliegen me elke avond om de oren (wist niet dat dat al zo rijkelijk kon met 2,5 ).
Overdag loopt ze met rooie wangen van de vermoeidheid en een humeur waar je u tegen zegt.
Voorbeelden van de meest voorkomende smoesen: ze moet plassen of ze is bang, wil je het licht aandoen dan is ze bang van het licht, bang met licht uit, zeggen dat ze gepoept heeft, of ze heeft pijn, etc etc, ik word er een beetje moedeloos van.
Overdag slaapt ze niet vaak meer, meestal als ze naar psz is geweest en de rest van de tijd bijna niet meer want overdag zijn er dezelfde perikelen.
Maar goed mijn zoontje van 8 moet de volgende dag ook naar school en word steeds wakker gehouden door haar geroep en gehuil, kortom het word er niet vrolijker van hier.
Iemand de gouden tip?

Van de week dacht ik toen ze weer riep dat ze moest plassen: ik zet haar op de po, dan is ze in ieder geval niet beneden(daar gaat ze voor), toen ik met de po op haar kamer kwam aanzetten baalde ze ook wel zichtbaar van mijn oplossing maar ging toch zitten.
En ze bleef zitten..., dus een minuut of 10 later zei ik: Samara moet je nog plassen of ben je klaar?
Samara: "bijna klaar!".
5 minuten later vroeg ik het haar nog eens en toen begon ze te roepen: "plaaaas kom nou, waa ben je nou?
Na een minuut keek ze me aan, trok haar schoudertjes op handpalmen in de lucht en zei: "slaapt??" al doelend op de plas die niet reageerde.
Zucht
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:50:37 #185
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36867322
Een voorzichtige hallo.
Baby = Dreumes geworden vandaag.
En hij gaat heeeeelemaal door het lint!!!
Hij vliegt door het huis, gillen, lachen, staan, vallen, als een dolle haas kruipen, vechten, stoeien.... hij kan er geen genoeg van krijgen. Hmmmmm denkt moeders.... zou het de suiker van vandaag zijn?
Mijn liefste Juultje crapuultje is 1, dus voortaan post ik hier ipv bij de baby's.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 20:56:32 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36867525
Senesta, als ik het goed begrijp reageer je op Samara als ze roept? Dat is precies wat ze wil. Zolang jij reageert gaat ze door. Ik kan je alleen aanraden een duidelijk bedritueel aan te houden en haar dan te zeggen dat ze nu moet gaan slapen en dat mama niet meer komt. Als ze toch roept of uit bed komt leg je haar zonder commentaar terug, je zegt hooguit: het is bedtijd, je moet gaan slapen. Bereid je erop voor dat je dit in het begin telkens weer moet doen maar hou vol. Geen reactie geven op wat ze zegt of doet: alleen maar 'het is bedtijd, je moet gaan slapen'. Hoe minder je zegt, hoe beter. Het mag vooral niet gezellig worden, want daar is ze op uit. Ze moet doorkrijgen dat ze geen aandacht krijgt en dat jij niet reageert, behalve door haar weer in bed te leggen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fossiel dinsdag 11 april 2006 @ 21:34:41 #187
2628 Karin
pi_36868779
*aansluit bij Rewimo*

Zo moeten wij ook eens in de zoveel tijd de teugels weer aantrekken. Het is zo verleidelijk om naar boven te gaan en toch het beetje water te geven waar hij om vraagt maar na 3 dagen is het een beetje water en nog 1 x een boekje en na 2 dagen komt er ook nog een ander ding bij. Voor je het weet loop je weer 100 x naar boven voor de meest lullige dingen en is het 10 uur voordat er eindelijk geslapen wordt.
Wat hier ook wel helpt is zeggen dat je strakjes weer komt kijken, dat dan echt na 5 minuten doen en dan alleen een kusje geven en zeggen dat er echt geslapen moet worden nu. Dat geeft bij Bram net even het veilige gevoel denk ik.
Ik merk hier altijd dat als het slapen goed gaat en het heel duidelijk is allemaal hij overdag echt veel liever en gezelliger is. Hij heeft echt een strak ritueel en regels nodig, het is volgens mij niet alleen het slaaptekort.

Heel veel sterkte want de eerste dagen zijn heel vervelend maar vooral consequent zijn dan moet het goedkomen. (lekker makkelijk gezegd want die teugels moeten hier niet voor niets eens in de zoveel tijd aangetrokken worden, ik heb heel veel moeite met consequent zijn).
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 21:39:08 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36868956
luca had er ook zo'n handje van.
op een gegeven moment heb ik gewoon gezegd: als je wat wilt moet je het NU zeggen. zo straks ga ik weg en je kan gillen, huilen en schreeuwen wat je wilt, maar ik kom NIET terug.
en dan ook echt niet komen dus.
het was zo over. oke, hij sliep niet direkt, maar hij lag ook niet te roepen.
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 21:51:31 #189
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36869441
Ik weet ook dat ze er een potje van maakt maar ze houd het echt uit tot 23.00 uur uit met haar gemier, en het grote nadeel van dit verhaal vind ik dat die arme joey er ook de dupe van is, dus heb ik inderdaad snel dat ik dan op een gegeven moment toegeef, van de week lag hij te huilen in bed, al roepend of Samara niet alsjeblieft wilde stoppen met huilen want hij was zo moe.
Maar ja toegeven heeft tot nu toe de situatie ook niet beter gemaakt, dus ik denk inderdaad dat we maar weer even moeten bikkelen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 12 april 2006 @ 00:41:49 #190
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36875702
Kan Joey niet een paar dagen op een andere kamer slapen of op zolder o.i.d. waar hij er minder last van heeft senesta? Dan kun jij aan de slag met de teugels even aantrekken en kan Joey lekker slapen
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 07:37:18 #191
81992 Githa
pi_36877745
Julius en Renzell Eindelijk dan! ik heb julius nog niet gefeliciteerd maar ik heb vanuit bed wel aan hem gedacht..dus bijdeze Juul GEFELICITEERD

Met Jordy gaat het weer iets beter, de penicilline schijnt zijn werk te doen..gelukkig!
Maar nu ben ik zelf ziek, gister 39,5 koorts en ik was helemaal van de wereld. Nu alweer iets beter, koorts wat gezakt enzo.
Lang leve oma's op zulke dagen.
  woensdag 12 april 2006 @ 08:00:08 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36877846
Ach, Githa, beterschap zeg!! Da's wel heel naar dan... wel fijn dat het met Jordy iets beter gaat.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 08:05:53 #193
81992 Githa
pi_36877882
Maar nu zijn we er ook echt klaar mee
pi_36884280
Julius 1

Nog gefeliciteerd!

sorry voor de late felicitaties, was niet online gisteren

Hoe was het gisteren Renzell? Is Julius lekker verwend?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 12 april 2006 @ 13:15:14 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36884563
Githa toch.... Wel fijn dat Jordy opknapt... Ik geloof dat jullie je portie voor dit jaar nu wel gehad hebben. Dikke zoen!
  woensdag 12 april 2006 @ 13:56:46 #196
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36885881
Julius welkom nog gefeliciteerd ook dikke ook voor je mama en papa

Jordy word weer wat beterder joepieee, nu Githa ook nog he

Maxim is weer aardig normaal vandaag, gisteren heel de dag aan mij gehangen. 3 x liggen slapen (normaal maar 1 x overdag) koorts van 39.1. vannacht vanaf 1 uur naast mij gelegen tot vanmorgen 9 uur vannacht nog wel zetpil gegeven, kind was zo warm ocharm...
  woensdag 12 april 2006 @ 14:19:59 #197
3142 m@x
pi_36886660
Gelukkig zijn de zieke kindjes weer aan de beterende hand, nu de zieke mama ook nog!

Kai gaat zich tegenwoordig verstoppen als hij gaat poepen. Hij kruipt acher de bank of achter een plant. Doen jullie kindjes dat ook?
  woensdag 12 april 2006 @ 14:37:53 #198
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_36887271
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:54 schreef Catootje het volgende:
*komt ff binnenvallen* Mijn dochter trekt sinds twee dagen bij drift (met name met slapengaan) haar haren uit...heeft al twee kale plekken, want zijn geen kinderachtige hoeveelheden heeft iemand tips?
Mijn tante heeft haar dochtertjes haar heel kort geknipt. Die trok het haar niet van woede uit, maar draaide haar haar zo erg in strengetjes dat er ook kale plekken ontstonden. Met kort haar kon dat niet meer en zo is ze van haar 'tic' afgekomen.
  woensdag 12 april 2006 @ 14:43:10 #199
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_36887427
Nee, m@x, dat hebben mijn kinderen nooit gedaan. Die bleven me gewoon strak aankijken tijdens het staan of hurken, kregen soms een beetje rood hoofd van het persen en riepen: "Ik ben aan het poepen mama!", alsof ik dat nog niet gezien had Of als ze druk aan het spelen waren, stopten ze even met bouwen of wat dan ook, gingen even geconcentreerd voor zich uit staren tijdens het karweitje en dan weer verder spelen. Maar dán niks zeggen tegen mij, want dan wilden ze verder spelen in plaats van een schone luier krijgen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 12 april 2006 @ 15:34:00 #200
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36889305
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:19 schreef m@x het volgende:
Gelukkig zijn de zieke kindjes weer aan de beterende hand, nu de zieke mama ook nog!

Kai gaat zich tegenwoordig verstoppen als hij gaat poepen. Hij kruipt acher de bank of achter een plant. Doen jullie kindjes dat ook?
Ik heb geen kindje, maar zelf deed ik dat wel m@x. Ik had vroeger een 'poephoek' achter een gordijn Zelfs toen ik al zindelijk was heb ik daar nog een poosje gepoept. Wel met een luier om natuurlijk, daar kwam ik dan gewoon om vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')