abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36937437
Ja dat klinkt wel erg positief maar toch is het begonnen als onderwijsmethode voor achterstandsleerlingen. En zou het zelfstandige vd montessorileerlingen niet moeten komen door het karakter van die leerlingen maar door het leermateriaal dat ze daar gebruiken (zelfstandig mee te werken, zelfcorrigerend ed). Daarom vind ik 't wel weer vreemd dat nu dat zelfstandige vaak aan het kind zelf toegeschreven wordt (en dat dus gedacht wordt dat kinderen met een 'tekort' daarvan om die reden niet naar die vorm van onderwijs kunnen).
pi_36937560
vind ik ook wat tegenstrijdig inderdaad. toch kan ik me er wel wat bij voorstellen, dat een bepaalde onderwijsvorm beter past bij 't ene kind dan bij 't andere kind. ik vrees dat piet veel te veel een dromer is voor dit zelfstandige onderwijs bijvoorbeeld.
  donderdag 13 april 2006 @ 22:36:53 #253
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36937684
Wat ze volgens mij bedoelde is dat ieder kindje het in zich heeft om Montessori-onderwijs te kunnen volgen. Het is denk ik maar net op welke manier dingen je worden aangeleerd. Ik denk wel dat er ook kindjes tussen zullen zitten die toch wat meer moeite hebben met het stukje zelfstandigheid. Puur omdat ze rekenen bijvoorbeeld niet zo leuk vinden en daarom meer tijd aan andere dingen besteden. Dat was ook een vraag van ons en het stelde ons gerust dat er wel degelijk wordt gekeken of een kind aan alle verschillende onderdelen evenveel aandacht besteed. Doet een kind dat niet, dan wordt er ingegrepen door de leraar. Twee dagen niet rekenen is de derde dag de hele dag rekenen (bij wijze van spreken).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 13 april 2006 @ 22:38:26 #254
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36937758
Oeh, schoolkeuze's. Ik zie daar eigenlijk als een berg tegenop. Hier in de wijk zijn 5 scholen, allemaal vrij nieuw. 1 valt sowieso af, da's iederwijs en niks voor ons. Maar jee, ik vind het zo belangrijk. Brr, ik schuif het lekker nog even voor me uit.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_36944535
Bo zit ook op de montesorri (geen continue rooster, gelukkig ook vind ik, ik vind het belangrijk dat ze ook nog even een andere omgeving zien) En zelf vind ik het nogal raar dat mensen zo vaak zeggen dat is niks voor mijn kind. Bij het "normale" onderwijs vraagt men zich nooit af past dit bij mijn kind en "bijzonder" onderwijs altijd. Bo is ook een dromer, onzeker ook. Kan wel hjeel keker alleen spelen. Maar het zelfstandige is echt niet iets wat je moet hebben om dat onderwijs te kunnen volgen. Er word wel aan gewerkt dat kinderen leren dingen zelf te leren en op te lossen. Wat ons in de school dus heel erg aan trok. En ook het samenwerken. En niet het stampwerk van bv de tafels, maar het zo leren dat men weet waarom het zo is (ik kon bv vroeger prima de tafels van 1 tot 20 uit mijn hoofd, maar wat ik opzegde begreep ik niet) Een verkeerd beeld wat men vaak heeft is dat de scholen zo vrij zijn en daardoor dus losgeslagen ofzo. Op de montesorri word juist met heel veel duidelijkheid en regelmaat gewerkt. Hier werken ze ook met picto's. Ze weten precies op en dag wat ze te wachten staat. En elke school zal wel eits hebben van dat zou ik anders doen. Maar ikd enk dat vooral je gevoel bij een school heel belangrijk is. En ook dat van je kind. Wij hebben Bo ook meegenomen. Bij 1 school ging ze spontaan huilen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:01:39 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36944754
Oké, ik zat vroeger op een openbare basisschool met een aantal "bijzondere" kenmerken:

• we hadden een weekwijzer met taken, die je zelf door de week heen moest doen op zelf gekozen moment = zelf plannen dus
  • we kregen geen cijfers maar kleuren (rood, geel, blauw, groen) als waardering voor de gedane opdrachten
  • we sloten de week af met een verslagje in de weekwijzer van onszelf en de leraar schreef ook elke week wat op daarin

Weet iemand wat voor vorm van odnerwijs dit was? Of waarmee het te vergelijken is?

Nog even Maria in de bocht: morgen gaan Maria en ik naar zee toe en dat vertelde ik haar vanmorgen alvast. Ze zegt "See"! en heeft geen idee wat het is, maar lacht er wel bij. Dan ineens loopt ze naar de deur van de gang, trekt haar trui omhoog, frummelt aan haar broek en zegt "pjalsen? pjalsen?" terwijl ze de deur van de wc open doet. See is voor haar wc.
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:17:04 #257
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_36944958
    Dus je hebt iets gevonden voor het weekend? Leuk! Wat zal Maria verbaasd zijn van zo'n grote wzee...!
    Ik heb nu een kindje in mijn nek die liedjes humt en naar voren gaat hangen vooor kusjes.
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:24:17 #258
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_36945096
    Nou, we gaan gewoon een dagje naar zee. En daar lekker tosti's eten en friet enzo.
    Zondag naar Julius en daarna naar mijn ouders. Maandag met een vriendin lunchen terwijl mijn ouders op Marietje passen.
    Best goede plannen. Maar įls iemand nog een huisje weet te vinden voor minder dan 200,-?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:40:40 #259
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_36945389
    Ja, oor Sugar, geen probleem. San gaat dinsdag voor een paar dagen weg. 3 nachten, all in, 67 euro!
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:42:05 #260
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_36945416
    Ja, maar, ja, maar ik wil niet vanaf dinsdag!
    En het moet dichtbij, want ik wil naar Julius zondag.

en nu hou ik er echt over op. En zeker hier. Ideeėn zijn welkom, mail me, bel me, verhuis naar het bankje.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:48:59 #261
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_36945544
    Ik heb vroeger ook op een montesorischool gezeten. Alleen door gezeik op de school is dat niet zo goed uitgepakt. In de bovenbouw (groep 6, 7 en 8) had ik 2 leraren, de ene 2 dagen de andere de overige 3 dagen. Op gegeven moment ging de ene leraar weg. En na een tijdje raakte de ander ook nog eens overspannen. Wij kregen de ene invaller na de andere, en dat werkte dus absoluut niet goed. Je mocht zelf kiezen welke vakken je ging doen steeds, al was het uiteraard wel de bedoeling dat je aan het eind van het jaar alles gedaan had. Maar door alle invallers werd daar niet meer goed op gelet, waardoor ik op een gegeven moment met taal en biologie voor liep (vond ik leuk) en aardrijkskunde en geschiedenis 2 jaar achter liep (vond ik vreselijk)!. Nu nog heb ik daar last van, ik heb totaal geen discipline en doe nog steeds het liefst alleen maar dingen die ik leuk vind (ja wie niet, maar ik kan me er dus bijna niet toe zetten om de andere dingen toch ook te doen).

Ik zit nu dus helemaal in dubio, want als het goed was gegaan op die school, was alles misschien wel heel anders uitgepakt. Het montesori onderwijs is in principe denk ik wel een goed onderwijs, mits er goed op het kind ingespeeld wordt (ik had op een gegeven moment een invaller en als je om uitleg vroeg over iets kreeg je letter te horen "heb je spaghetti in je ogen?!" )
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      vrijdag 14 april 2006 @ 11:38:54 #262
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_36948324
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 13:47 schreef Githa het volgende:
    Ik heb voor morgenvroeg een afspraak staan. Ik ben benieuwd.
    Ben je al geweest? Ik ben ook benieuwd
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:20:00 #263
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_36953438
    Vandaag zijn papa en mama vrij en Saskia is gewoon lekker naar de creche.
    Omdat ze vandaag heel weinig kindjes verwachtten en ze genoeg leidsters hadden werd er toestemming gevraagd om naar 'buiten' te mogen. (naar speeltuin, kinderboerderij oid).
    Rond een uur of 10 gingen Swets en ik naar de stad en toen we voor het stoplicht stonden te wachten, zag ik in m'n ooghoek een groepje aan komen lopen richting metro.. En ja hoor.. 4 leidsters met 8 kindjes aan de hand en daar liep onze stoere meid ook tussen De vaste leidsters hadden ons al gauw in de gaten, even gemime'd dat Saskia ons maar beter niet kon zien (niet handig als ze ons zou willen knuffelen op dat moment). Maar wat loopt je hart dan vol zeg ik werd gewoon emo bij het aanzien van mijn eigen kind dat zo stoer met de leidster meeliep

Maar ik ben benieuwd wat ik vanmiddag van d'r te horen krijg, waar ze heen zijn geweest ..
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:22:53 #264
    3142 m@x
    pi_36953518
    Wat schattig ET en wat lijkt het me dan moeilijk om toch niet even te zwaaien.

Ik denk dat er binnen elke vorm van onderwijs dat soort problemen bestaan Tex. Binnen het reguliere onderwijs heb je weer kindjes die ondersneeuwen in het klassikale onderwijs. Er is een website van de onderwijsinspectie waar je ook rapporten over scholen kan terugvinden. Ik weet even het adres niet maar het is via google vrij makkelijk te vinden. Misschien handig voor later als je een keus moet gaan maken.
    pi_36954244
    Poeh wij zijn net terug van de dokter.

* Bar_en_Mar zit nog na te trillen.

Thijs en ik gingen vanmorgen bepakt en beladen naar opa en oma, in de auto nog samen liedjes gezongen.
    Bij opa en oma niets aan het handje zoveel aandacht dat Thijs kreeg van alle opa's en oma's die er waren.
    Tegen 11 uur werd Thijs wat vervelend, en als ik met hem liep was het goed.
    Maar na een tijdje had ik zoiets van, ik heb een autostoeltje bij me, waarom zet ik Thijs daar niet in dan kan hij daar in lekker slapen.
    Zo gezegd zo gedaan.
    Wij lekker wat eten en kletsen toen Thijs ineens omkeek en terug in slaap viel.
    Maar ineens was hij aan het bewegen, dus ik ga kijken.
    Lekker het giga erg op een epilepische aanval waarin thijs zich bevond, schuim rond zijn mondje beetje blauwig volgens mij en helemaal shaken heel eng om te zien.
    Oma greep gelijk in door haar vinger in zijn mondje te houden zodat hij niet op zijn tong kon bijten.

Ondertussen heb ik 112 gebeld en de ambulance was er nog geen 5 min later alleen toen ze kwamen was hij er al weer terug uit en sliep Thijs alweer.

Ze hadden hem kort onderzocht voorzover mogelijk was.
    Thijs had iets verhoging (38.8)
    Maar men denkt dus aan een koortstuip.
    We mochten met Thijs naar de huisarts en die heeft even gekeken, aangezien Thijs nog wat duvvig was en huilerig was, konden we terug naar huis.
    Om 15.30 uur moeten we terug bellen en is Thijs dan nog niet terug Thijs dan mogen we naar het ziekenhuis voor de kinderarts.

Nu ligt hij bij papa op de bank de telletubbies te kijken, heeft net zijn flesje pap op en een zetpil gekregen.
    En dan zien we het wel
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:51:14 #266
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_36954386
    Jee wat een schrik Bar! Wat eng
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:56:47 #267
    101840 Rijstebuiltje
    Du Hast.. Du Hast mich
    pi_36954576
    Bar wat eng zeg!!
    Daar ging jullie 'gezellige' dagje!
    Wir müssen leben, bis wir sterben!
      Moderator vrijdag 14 april 2006 @ 14:57:52 #268
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_36954623
    Ik heb twee jaar terug bij mijn zusje een epileptische aanval gezien, een grote aanval die ze voor het eerst van haar leven kreeg, ik schrok me toe ook helemaal rot, dus ik kan me een beetje voorstellen hoe je geschrokken bent.
    Heeft hij ook pijn?
    Ik wist trouwens niet dat je met zo'n temperatuur al stuipen kon krijgen, ik dacht dat dat altijd kwam als je in korte tijd hele hoge koorts krijgt.
    Zit er ook epileptie in de familie?
    Ik hoop dat het beter gaat met hem.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_36954890
    Jeetje Mar wat schrikken zeg
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_36954929
    Van de aanval zelf heeft hij niets meegekregen en merken ze ook totaal niets van.
    Op het moment van temperaturen was Thijs alweer uit zijn aanval (ben het moeilijke woord kwijt wat ze ervoor gebruikten) Dus kan het ook goed zijn dat zijn lichaam al weer wat afgekoeld was.
    Maar ik ben ook geen dokter ofzo
    Of Epilepische in de fam zit volgens mij niet, weet wel dat mijn opa er momenteel last van heeft.

Thijs is voorzichtig weer wat aan het kruipen en spelen
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    pi_36956035
    Net de huisarts terug gebeld, en omdat Thijs niet suffig is hoeven we er niet mee naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
    Maar zodra we het niet vertrouwen gelijk de hap bellen

thijs is wel hardstikke moe dus Mar heeft hem net in zijn bedje gelegd
    pi_36960454
    Pff Bar dat is schrikken zeg ! Gelukkig gaat het weer wat beter met Thijs
      † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 18:22:05 #273
    43556 miss_dynastie
    pi_36960802
    Jee, bar, wat een schrik
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:42:07 #274
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_36961332
    sjonge bar, das niet mis, ik zou me ook rot schrikken
    Kan idd best een koortsstuip zijn geweest, ik heb dat 1 keer gezien van het zoontje van een vriendin en dat lekk hier wel op, dus eigenlijk maar hopen dat dat het is geweest.
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:44:29 #275
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_36961409
    Jeetje wat eng Bar! Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig gaat het alweer beter met Thijs.
    ©Dumbo
      † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 18:50:22 #276
    81992 Githa
    pi_36961573
    Jeetje Bar wat een schrik.... gelukkig gaat het weer wat beter nu, beterschap ermee hoor

met Jordy gaat het volgens de huisarst beter. Het bleek dat zijn fitale organen ( standaard onderzoekje ) er de vorige keer allemaal niet erg goed uitzagen/klonken en nu weer stukken beter dus dat was een vooruitgang.
    De koorts zou tegen het eindigen van de kuur ook wel weg moeten zijn en de uitslag tja, geen idee maar we hebben nu een hormoonzalf tegen huiduitslag.
    We maken de kuur dus af en hopen er het beste van, ik ben iig blij dat hij vooruitgang zag.
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:52:12 #277
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_36961619
    Fijn Githa! Hopelijk is Jordy snel weer helemaal de oude!
    ©Dumbo
    pi_36963553
    Gelukkig githa dat het iets beter gaat met Jordy. Hopelijk blijft het elke dag wat beter gaan
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_36964538
    Nou met Thijs gaat het weer hoor,Ik heb hem om 17 uur uit zijn bedje gehaald even heeft hij nog gehuild, maar daarna heeft hij eerst rozijntjes gegeten, wat gespeeld in de box, daarna 2 boterhammen gegeten.
    En toen kreeg Thijs weer praatjes en hij speelde weer zoals vanouds en weer lachen enz enz.

Hij ligt nu opnieuw in zijn bedje, en heb zijn koorts niet meer opgemeten, warm voelde hij al niet meer. dus dat zal ook wel meevallen ondertussen.

Affijn we gaan de goede kant op

Jordy nog eventjes en dan ben je weer helemaal de oude kereltje
      vrijdag 14 april 2006 @ 21:27:59 #280
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_36966168
    Renzell en Julius, nog gefeliciteerd!
    Ik ben benieuwd hoe hij nu is.

Sugar misschien moet je eens kijken naar een school met Daltononderwijs (of volgens die principes ofzo) die doen zulke dingen soms.

Met Jolie gaat het heel goed. Het is zo'n lief en grappig meisje vind ik. Ik kijk uit naar de zomer, volgens mij houdt ze echt van buiten. Ben benieuwd hoe ze zich dit jaar kan vermaken. Ze heeft iets nieuws bedacht namelijk 'fanfare' spelen oftewel Zjeeeeeeeeeeeeeeelie faaaaaaaaanfjaaaaaaaaaaaaaaaaare!

Als ik d'r op kom halen bij de oppas gaat ze dat nu ineens doen, dan roept ze 'let op!' en steekt d'r vinger in de lucht. 'Zjelie buik trjommel' vervolgens maakt ze d'r buik nog ronder dan hij al is en slaat er met haar handjes op dan gaat ze heel hard lachen en roept 'Zjeeeeelie mont tjoete' (toeter) en gaat een soort meeeeuwk meeeuwk geluid maken. Ze sluit het af met 'mij mama is er!!!!!!' 'mamaaaaaalizaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa' terwijl ze naar de kamer terug rent en dan gaat ze daar alsnog een partijtje gek lopen gillen van opwinding. Rare lieve overdreven peutertjes
    pi_36967259
    wat supergrappig en lief luchtbel!

bar, griezelig zeg, ben je zelf al een beetje bijgekomen van de schrik? gelukkig lijkt het dus mee te vallen, hopelijk blijft het hier bij en was het inderdaad 'alleen maar' een koortsstuip.

githa, fijn dat het beter gaat met jordy! klinkt wel heftig, dat z'n vitale organen er de vorige keer niet goed uitzagen. en hoe is 't met z'n handje? nog vooruitgang merkbaar?

over dat onderwijs waarin zelfstandigheid juist gestimuleerd wordt: ik denk dat hetinderdaad staat of valt met de manier waarop het uitgevoerd wordt. maar ja dat is bij het reguliere onderwijs natuurlijk ook het geval, daar kunnen sommige kinderen ook erg buiten de boot vallen. ik zit al een hele tijd tegen die keuze aan te hikken, we moeten echt nodig eens actievere stappen gaan ondernemen dan alleen maar informatie aanvragen bij de div. scholen.
    pi_36967378
    Ook in het reguliere onderwijs wordt tegenwoordig veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van de zelfstandigheid. Bovendien wordt het onderwijs steeds meer afgestemd op het niveau van het individuele kind (dat wordt steeds ge-eist door de Onderwijsinspectie). Echt klassikaal onderwijs wordt schaars (gelukkig!).
      vrijdag 14 april 2006 @ 23:26:56 #283
    30488 coolbabe
    My little pwny
    pi_36969702
    Jolie wat ontzettend knap en
    Bar wat een schrik zeg! Hopelijk gebeurt dit niet nog een keer.

Jasper gaat naar een gewone school, maar daar werken ze nu ook met takenkaarten, hebben de dagen een kleur en meer van dat soort dingen.
    Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
    pi_36972191
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 22:11 schreef bixister het volgende:
    bar, griezelig zeg, ben je zelf al een beetje bijgekomen van de schrik? gelukkig lijkt het dus mee te vallen, hopelijk blijft het hier bij en was het inderdaad 'alleen maar' een koortsstuip.
    Ik ben redelijk bijgekomen, ben wel ineens overbezorgd, durf ook niet alleen bij hem te zijn, klinkt misschien raar, maar ik kan slecht tegen dat soort dingen.

en ik ben bang dat hij er "vaker"last van zal krijgen
      zaterdag 15 april 2006 @ 07:52:21 #285
    1627 dutchie
    Eįmanė Sśrion
    pi_36974413
    Jeetje Bar, wat een verhaal. Maar goed dat je moeder zo alert was. Volgens mij was ik daar nooit opgekomen. Valt me sowieso ineens op dat ik wel heel slecht weet wat te doen in bepaalde situaties. Goed, ik weet wat je moet doen als ze zich ergens aan branden, als hij koorts heeft, gevallen is etc. Maar een epilepsie-aanval of iets anders.
    Toch zo'n EHBO-cursus volgen maar een keer.
    Sterkte!
    Als je niet lacht, ben je dood.
      zaterdag 15 april 2006 @ 07:53:41 #286
    3142 m@x
    pi_36974414
    Wat een schrik Bar. Gelukkig lijkt Thijs er zelf niet veel last van te hebben. Hopelijk was dit de eerste en de laatste keer.

Jolietje, wat ben je toch een grappig ding

Fijn dat Jordy weer aan de beterende hand is Githa. Zieke kindjes zijn zielig en daarnaast ook nog heel erg vermoeiend. Kai is al een paar dagen aan het kwakkelen. Koorts, geen eetlust, naar hoestje, slecht slapen, etc.
      zaterdag 15 april 2006 @ 09:35:08 #287
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_36974862
    Ik heb het hier weleens gehad over Liam die slecht kon spelenen dat ik medaar best zorgen over maakte. Nou,ik moet zeggen dat het stukken beter gaat! Hij is echt zijn fantasie aan het ontwikkelen nu, gaat in dozen zitten en dat is dan een boot of een auto. Maar ook is ie met zijn auto's aan het rijden,of met blokken een toren aan het bouwen. Ik ben zo vreselijk blij en gelukkig! Het is echt heerlijk om te zien!!
    stormy waters...
    sailin'
    pi_36975254
    Ik heb hier nu een koortsvrije en vrolijke Thijs rondkruipen niets meer aan de hand.
    @ Dutchie, het was mijn oma
      Moderator zaterdag 15 april 2006 @ 12:19:25 #289
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_36977559
    Oh wat lekker Balana, en het is inderdaad een geweldig gezicht.
    Heeft hij inspiratie gehad?

Wat fijn dat Thijs weer beter is.

Toen mijn zusje die aanval kreeg durfde ik ook niet meer alleen met haar te zijn, ik ben toen een keer meegenomen naar de neuroloog. (ze wilde wel weer eens op de koffie komen)
    Toen ik vroeg wat ik moest doen als ze een aanval kreeg zei hij: Helemaal niets, stop alsjeblieft geen vingers in haar mond of andere dingen, en als het op straat gebeurd zorgen dat iedereen van haar afblijft, ze komt er vanzelf uit.
    Het schijnt dat je met een epileptische aanval meer kwaad dan goed doet door je vingers in iemands mond te stoppen en er bestaat ook een reeele kans dat je je vingers flink beschadigd.
    Maar goed dat was epileptie, ik weet niet hoe het met koortsstuipen is.

Is het geen idee om eens te vragen wat je het beste kunt doen in het geval hij weer stuipjes zou krijgen?
    Misschien koelen terwijl je een arts belt of andere tips, misschien dat dat ook weer wat rust geeft als je bij hem bent.
    Maar goed ik klink weer lekker betweterig.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      zaterdag 15 april 2006 @ 13:49:38 #290
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_36979561
    eng hoor zon koortsstuip, ik heb ff opgezocht

Koortsstuipen

Wat is een koortsstuip?
    Een koortsstuip lijkt wel wat op een epileptische aanval, maar is dit niet. Koortstuipen komen vooral voor bij kinderen tussen de zes maanden en twee jaar. Ze kunnen ontstaan als de temperatuur van het kind snel stijgt tot boven de 39 graden. Het lichaam van het kind strekt zich uit en verkrampt. Daarna gaat het schokken. De ogen van het kind draaien weg en het kind hoort u niet meer. Dit duurt enkele minuten tot een kwartier. Meestal blijft het bij één koortsstuip per koortsperiode.
    Hoewel koortsstuipen er erg eng uitzien, zijn ze gewoonlijk onschuldig. De hersenen kunnen er niet door beschadigen. Het is wel verstandig om de huisarts waarschuwen als uw kind een aanval krijgt die lijkt op een koortsstuip. De huisarts kan vaststellen of het echt om een koortsstuip gaat, of dat er wat anders aan de hand is.
    Totdat de huisarts komt, kunt u zelf het volgende doen:

maak met uw vingers de luchtwegen van uw kind vrij van slijm en dergelijke;
    voorkom dat uw kind zich kan bezeren;
    leg uw kind op de zij, met het hoofd laag.
    De koortsstuip gaat vanzelf weer over, vaak al voor de dokter gearriveerd is. Uw kind kan dan nog wat suf zijn en wil waarschijnlijk graag slapen. U hoeft uw kind niet wakker te houden; het is juist goed als het na een koortsstuip gaat slapen.

Na een eerste koortsstuip is de kans op een volgende stuip vergroot. Zo'n herhaling gebeurt vaak binnen een half jaar. Om te voorkomen dat uw kind bij een volgende koortsaanval weer een koortsstuip krijgt, kunt u uw kind om de paar uur een zetpil kinderparacetamol geven. Houd u aan de aangegeven dosering. Nadat uw kind een dag koortsvrij is, kunt u stoppen met de paracetamol.

bron kennisring

op andere sites zie ik trouwens ook wel staan dat het vooral voorkomt bij kids tussen 6 mnd en 5 jaar, ipv 2 jaar wat ze op deze site zeggen.
      zaterdag 15 april 2006 @ 16:28:47 #291
    3142 m@x
    pi_36982953
    Hier gaat het steeds minder. Kai is continu aan het hoesten, is heel hangerig en slaapt veel meer dan normaal. Hij voelt warm aan, maar we hebben vandaag nog niet getemperatuurt omdat hij al een paracetamol heeft gekregen. Straks gaan we dat toch maar even doen. Mocht dit zo blijven dan wordt het toch een ritje richting huisartsenpost.
    pi_36982990
    Beterschap met Kai
    Het voelt heerlijk!!!!
      zaterdag 15 april 2006 @ 16:57:31 #293
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_36983708
    Wat vervelend voor Kai, ik hoop dat ie snel opknapt.
    stormy waters...
    sailin'
      zaterdag 15 april 2006 @ 20:30:14 #294
    3142 m@x
    pi_36989258
    We zijn weer terug van de huisartsenpost. Kai heeft een enkele longontsteking. Antibiotica meegekregen en binnen een dag of twee zou hij zich beter moeten voelen. Hij ligt nu uitgeteld in zijn bedje te slapen en te kuchen.

Overigens was die hele huisartsenpost een drama. Ik belde om vijf uur met de dokterstelefoon. Toen werd ons verteld dat we tussen zeven en half acht langs mochten komen. Op mijn vraag of we dan nog lang moesten wachten werd me gezegd dat dat niet het geval was omdat ze per half uur maar drie mensen uitnodigden.
    We hebben gezorgd dat we er iets eerder waren zodat we van ons half uurtje het snelst aan de beurt waren. Komen we daar binnen, zit die hele wachtruimte tjokvol mensen. Die bleken ook allemaal gebeld te hebben en we moesten gewoon achteraan aansluiten. Ondertussen werd Kai steeds beroerder (ook niet gek als je in een piepkleine, snikhete ruimte zit zonder enige toevoer van frisse lucht en zonder speeltjes ofzo om voor wat afleiding te zorgen). Van anderen kregen we de tip dat we beter naar het kinderziekenhuis konden gaan omdat we dan misschien sneller aan de beurt zouden zijn.
    Toen hebben we geprobeerd om iemand te spreken te krijgen bij de balie om uit te vinden wat we het beste konden doen. De balie was dus een klein raampje waar gesloten lamellen voor hingen met daarnaast een bel. We drukten op de bel, geen reactie. Weer op de bel gedrukt en een tijdje gewacht, weer geen reactie. Toen de bel maar ingedrukt gehouden en ja hoor, er kwam een hoofd tevoorschijn van een mevrouw die ondertussen nog gezellig met haar collega's aan het babbelen was. Toen ze eindelijk de tijd nam om ons verhaal aan te horen vertelde ze ons dat we maar gewoon moesten blijven zitten want bij het kinderziekenhuis zouden we ook nog uren moeten wachten. Toen ging er bij mij echt een knopje om. Wat een belachelijk systeem. Als we om vijf uur direct daar naartoe waren gegaan waren we waarschijnlijk al thuis geweest en dat we zoals die mevrouw aan de telefoon zei, niet lang hoefden te wachten was dus ook compleet onwaar. Toen ik daar een beetje boos om werd werden we heel snel richting dokter gestuurd. Tja en toen ging de hele wachtruimte natuurlijk uit zijn dak (terecht overigens maar ik heb nooit gevraagd eerder te worden geholpen en als zij deze kans hadden gekregen hadden ze hem ook met beide handen aangegrepen). Er werd geschreeuwd, op de deur gebonkt en toen ik in de rij stond bij de apotheek kreeg ik ook nog eens de volle laag. Wat een ($%($)&-systeem zeg zo'n huisartsenpost die zogenaamd op afspraak werkt.

Maar goed we zijn weer thuis, we weten wat er aan de hand is en we hebben medicijnen om het te verhelpen en de volgende keer (hopelijk komt die er niet) gaan we direct naar het kinderziekenhuis.
    pi_36989389
    Jeetje een longontsteking is ook niet niks
    Maar dat die mensen dan zo tegen jullie tekeer gaan. Moeten ze dan aan de balie doen. Wat een aso's! En inderdaad een k*t systeem he.
    Het voelt heerlijk!!!!
      zaterdag 15 april 2006 @ 20:50:44 #296
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_36989818
    jezus M@x... wat een toestand zeg!!
    wel fijn idd dat jullie nu weten wat er is en dat je meteen medicijnen hebt, sterkte met die kleine knul
    stormy waters...
    sailin'
      zaterdag 15 april 2006 @ 20:54:44 #297
    3142 m@x
    pi_36989910
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 20:34 schreef jessie het volgende:
    Jeetje een longontsteking is ook niet niks
    Maar dat die mensen dan zo tegen jullie tekeer gaan. Moeten ze dan aan de balie doen. Wat een aso's! En inderdaad een k*t systeem he.
    Ik zei tegen een boze meneer dat ik zijn frustratie wel begreep aangezien hij er al 1,5 uur zat maar dat ik er niks aan kon doen dat ik eerder werd geholpen. Misschien datg hij ook wat sneller aan de beurt was geweest als hij zijn mond had opengedaan. Volgens hem verkrachte ik het systeem. Toen heb ik hem maar gezegd dat je een systeem wat niet werkt ook niet kan verkrachten.
      † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 20:58:00 #298
    43556 miss_dynastie
    pi_36989986
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 20:54 schreef m@x het volgende:
    Volgens hem verkrachte ik het systeem.

Beterschap, Kai
      Jubileum moderator zaterdag 15 april 2006 @ 21:11:55 #299
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_36990294
    Godallemachtig Max, zo hoort het toch ook niet te werken? Zeker niet met kleine kinderen!
    Wat sneu een longontsteking, ik hoop dat Kai snel opknapt van de antibiotica.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      zaterdag 15 april 2006 @ 21:51:11 #300
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_36991173
    Jeeetje, heel veel beterschap voor Kai, M@x! Wat naar, een longontsteking.

Maria deed vandaag op het strand een beetje gek. Ze zei steeds uit, terwijl ze aan haar broek frummelde. Zoals uit deze foto's blijkt:

Ik dacht nog: heeft ze gepoept? zit die broek te strak?
    Pas echt een uur later, toen ze het weer deed, begreep ik haar. See bleef WC bij Maria en dus moest haar broek uit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')