Woon jij in Amsterdam?quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:01 schreef McCarthy het volgende:
Verder zou ik het document met concrete plannen wel eens willen zien.
Er gaat dus flink wat geld uitgegeven worden. Maar wat er bereikt moet worden blijft vaag. Waar staan de meetbare zaken zoals:quote:Meer kansen voor kinderen
Het nieuwe college stelt in deze periode 47 miljoen euro extra beschikbaar.
Er gaat dus flink wat geld uitgegeven worden. Maar wat er bereikt moet worden blijft vaag. Waar staan de meetbare zaken zoals:quote:Veiligheid
Veiligheid is een basisrecht. Amsterdam moet veiliger worden door preventie en repressie. Daarom zal dit college ongeveer 42 miljoen euro beschikbaar stellen
Er gaat dus flink wat geld uitgegeven worden. Maar wat er bereikt moet worden blijft vaag. Waar staan de meetbare zaken zoals:quote:Armoede
De armoederegelingen worden toegankelijk voor mensen met een inkomen tot 110% van het sociaal minimum. Tot op heden is dit 105%.
Begrijp ik het dus goed dat de komende vier jaar deze mensen aan hun lot worden over gelaten en op straat aan het rond zwerven zijn, waarmee ze dus overlast veroorzaken voor inwoners en winkelend publiek?quote:5) Verslaafde veelplegers in dwangzorg
Verslaafde veelplegers veroorzaken overlast en horen niet op straat, maar in een opvangcentrum, heroïneverstrekkingsprogramma of een afkickcentrum. Alle 1500 verslaafden zijn over 4 jaar onderdak of afgekickt.
Al met al zal er veel met geld gestrooid worden, maar echte inzet die gevraagd wordt van burgers mis ik een beetje in het verhaal.quote:2) Ouders voeden op en spreken allemaal binnen 4 jaar Nederlands.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:18 schreef SjonLok het volgende:
Niet meer geld, maar het geld op een andere manier uitgeven. Zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:44 schreef McCarthy het volgende:
[..]
![]()
ze denken echt dat alles met meer geld op te lossen is.
Met een simpel & dom dogma.
quote:Bezuinigingen op het ambtenarenapparaat en incidentele opbrengsten moeten minstens 90 miljoen euro in het laatje brengen.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=16484
Ik denk dat je even moet wachten op het volledige collegeprogramma, want nu citeer je uit een samengevat berichtje van de site van de PvdA Amsterdam. Uiteraard worden daar niet zeer gedetailleerd de programmapunten gepresenteerd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:18 schreef SjonLok het volgende:
In het collegeakkoord is een aantal goede punten genoemd, waar bijna iedereen het mee eens zal zijn. Jammergenoeg is het allemaal niet erg concreet.
Wat zullen ze gaan verkopen of eenmalig extra belasten om aan die 'incidentele opbrengsten' te komen? Er komt namelijk sowieso niks van dat bezuinigen op het overheidsapparaat, zeker niet als ze hulpverleners daarin mee tellen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:50 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Niet meer geld, maar het geld op een andere manier uitgeven. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Bezuinigen op het ambtenarenapparaat klinkt goed!quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:50 schreef Kozzmic het volgende:
"Bezuinigingen op het ambtenarenapparaat en incidentele opbrengsten moeten minstens 90 miljoen euro in het laatje brengen."
Dat heet uitverkoop houden, want we leven nu dus na ons de zondvloed.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:15 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Bezuinigen op het ambtenarenapparaat klinkt goed!
Structurele zaken bekostigen met geld uit incidentele opbrengsten klinkt gevaarlijk. Alhoewel ik natuurlijk niet weet of ze dat van plan zijn.
Ah, dus ze zijn toch niet meer te 'redden'? Spuitje dan maar, liever dat dan vrij laten en de samenleving opnieuw blootstellen aan dat tuig.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:05 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Wat schiet je daar mee op als ze na 3 jaar nóg crimineler en nóg harder weer diezelfde straat opgetrapt worden?
Bron: Het Paroolquote:AMSTERDAM - De woningcorporaties draaien op voor het dreigende tekort van driehonderd miljoen euro op de woningbouw in Amsterdam. Subsidies op de grond worden door de gemeente niet meer gegeven.
Dat blijkt uit het akkoord tussen de PvdA en GroenLinks over een nieuw stadsbestuur. De fracties van de partijen gaven gisteravond het groene licht voor het eerste linkse college van Amsterdam in ruim dertig jaar. Over wethoudersposten wordt nog onderhandeld.
Grootste probleem voor de nieuwe coalitie is het volstrekte gebrek aan geld. Onder het bewind van PvdA, VVD en CDA is veel te veel geld uitgegeven aan sociale woningbouw, juist een stokpaardje voor links. Scheidend wethouder Duco Stadig (PvdA) stelde onlangs dat de stad op een miljoenentekort afstevent als ze zo doorgaat.
De onderhandelaars Lodewijk Asscher (PvdA) en Maarten van Poelgeest (GroenLinks) zeiden vanochtend dat daarom alle grond in het vervolg voor de marktprijs zal worden verkocht. Zij verwachten dat de woningcorporaties toch zullen blijven investeren in sociale woningbouw, omdat zij in ruil daarvoor extra woningen mogen verkopen uit hun bestaande voorraad sociale woningen.
Ook een nieuwe bezuinigingsoperatie op de gemeentebegroting van 5,5 miljard euro moet geld opleveren. Voorlopig hebben de onderhandelaars voor 2008 twintig miljoen euro ingeboekt.
Een begroting van 5,5 miljard en dan maar 20 miljoen aan bezuinigingen voor elkaar weten te krijgen?!quote:Op woensdag 5 april 2006 09:11 schreef Againzender het volgende:
Ik vroeg mij al af wanneer de erfenis van Stadig zou gaan opduiken.
Dit is denk ik wel een post die het college geld kan gaan opleveren. Ik vraag mij alleen af wat voor een invloed het gaat hebben op de woningvoorraad:
[..]
Bron: Het Parool
het is wel 20 miljoen, wou dat ik het hadquote:Op woensdag 5 april 2006 09:34 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Een begroting van 5,5 miljard en dan maar 20 miljoen aan bezuinigingen voor elkaar weten te krijgen?!
Das minder dan een half procent!
Och, niet minder dogmatisch dan denken krampachtig dat liberalisme hét antwoord op alle problemen is, he.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:44 schreef McCarthy het volgende:
[..]
![]()
ze denken echt dat alles met meer geld op te lossen is.
Met een simpel & dom dogma.
incidentele opbrengstenquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:50 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
[..]
Jongens, kom op de relkloon meppen.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:29 schreef vbmot het volgende:
[..]
Ah, dus ze zijn toch niet meer te 'redden'? Spuitje dan maar, liever dat dan vrij laten en de samenleving opnieuw blootstellen aan dat tuig.Zij hebben gekozen voor dat gedrag. Die keuze hebben zij gemaakt, daar was ik niet bij betrokken. Logisch gevolg dat zij de verantwoordelijkheid dan ook maar moeten dragen.
Ach, historisch gezien is A'dam eigenlijk bijna altijd een rooie stad geweest. Pas de laatste 10-20 jaar dat daar echt verandering in is gekomen... niet zo gek gezien het feit dat de bevolkingssamenstelling behoorlijk veranderd is in die tijd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:02 schreef feessie het volgende:
Daar gaat onze hoofdstad ten onder aan het rode gevaar .
Kom je uberhaupt uit Amsterdam?quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:23 schreef Schepseltje het volgende:
Laat links maar lekker zelfgecreeerde hypes aanpakken, terwijl de stad verder verloedert, de bevolking krijgt wat ze verdiend
Het zou fijn zijn als deze jongens eens serieus benaderd werden door mensen die zelf ook in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Die kunnen ze keihard voor de keuze stellen: er iets van maken of je leven vergooien. Door een (serieuze) persoonlijke benadering kun je ze in de gaten houden en uiteindelijk dus ook keihard aanpakken wanneer dit niet blijkt te helpen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:18 schreef Equinix het volgende:
[..]
Dus als ik jou overval, daarna bij je ouders langs ga om hun huis leeg te plunderen.
En opgepakt wordt. Moeten ze me maar gewoon vrij laten ?
Daarna ga ik verder en overval ik nog wat mensen. Wordt weer opgepakt, maar ik hoef niet bang te zijn want ik wordt toch weer vrijgelaten.
Als je nergens bang voor hoeft te zijn dan ga je toch gewoon lekker door.
Ik ben het met je eens dat 'mijn' oplossing niet DE oplossing is. Maar het is iig better dan die criminelen vrij op straat laten lopen.
Maar vraag niet hoe. Bovendien is de situatie in NY en die in A'dam niet te vergelijken. Probeer het nog eens met Singapore ofzoquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak er 30 van.
Guiliani heeft NY ook schoon geveegt gekregen.
wanneer gaan wij onze sessie doen ?quote:Op woensdag 5 april 2006 10:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jongens, kom op de relkloon meppen.
Ik krijg binnenkort een rechts-libertarische kloon.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wanneer gaan wij onze sessie doen ?![]()
Prima idee.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind het prima, een rood college in Amsterdam, kijken we dan over een jaar nog even naar de voedselbanken?
De gemeente is namelijk verantwoordelijk voor de bijstand.
slechts een kleine minderheid van de mensen die bij de voedselbank komt, maakt gebruik van de bijzondere bijstand. Hoe zou dat toch komen?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Prima idee.
Al is de gemeente wel gebonden aan landelijke restricties.
Dat is een goede vraag. Omdat de regelingen te ondoorzichtig zijn?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
slechts een kleine minderheid van de mensen die bij de voedselbank komt, maakt gebruik van de bijzondere bijstand. Hoe zou dat toch komen?
als ik dan op AT5 een moeder bij een voedselbank zie die kennelijk wel geld heeft voor de duurste kinderwagen (Stokke Xplory) dan vraag ik mij wel eens af wat voor soort mensen daar aanklopt...quote:Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
slechts een kleine minderheid van de mensen die bij de voedselbank komt, maakt gebruik van de bijzondere bijstand. Hoe zou dat toch komen?
Hoe komt ze aan die kinderwagen? Die kan ze net zo goed van een familie of een buurvrouw of het leger des heils of marktplaats hebben.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
als ik dan op AT5 een moeder bij een voedselbank zie die kennelijk wel geld heeft voor de duurste kinderwagen (Stokke Xplory) dan vraag ik mij wel eens af wat voor soort mensen daar aanklopt...
Vooral ook omdat het IMHO actief beleid is van de gemeentes gebruik van de bijzondere bijstand te ontmoedigen ipv aan te moedigen. Ook in de gemeentes waar de PVDA in de raad zit. De bijzondere bijstand drukt namelijk op de gemeente begroting. Maar dat zegt de PvdA er niet bij als ze SCHANDE, SCHANDE roepen in de verkiezings campagnes...quote:Op woensdag 5 april 2006 11:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Omdat de regelingen te ondoorzichtig zijn?
Zullen in Amsterdam dan waarschijnlijk kort voor de verkiezingen gesloten zijn, op grond van vergunningen ofzo. De eerste ellende daarmee begint nu al.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
als ik dan op AT5 een moeder bij een voedselbank zie die kennelijk wel geld heeft voor de duurste kinderwagen (Stokke Xplory) dan vraag ik mij wel eens af wat voor soort mensen daar aanklopt...
Maar goed, de PvdA zou de voedselbanken wegwerken heeft Bos gezegd, dus ze zorgen er ook maar voor nu
quote:Op woensdag 5 april 2006 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vooral ook omdat het IMHO actief beleid is van de gemeentes gebruik van de bijzondere bijstand te ontmoedigen ipv aan te moedigen. Ook in de gemeentes waar de PVDA in de raad zit. De bijzondere bijstand drukt namelijk op de gemeente begroting. Maar dat zegt de PvdA er niet bij als ze SCHANDE, SCHANDE roepen in de verkiezings campagnes...
tuurlijk kan dat, maar het viel mij gewoon op. misschien heeft ze hem wel via de bijzondere bijstand geregeldquote:Op woensdag 5 april 2006 11:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe komt ze aan die kinderwagen? Die kan ze net zo goed van een familie of een buurvrouw of het leger des heils of marktplaats hebben.
Ik weet het niet, maar jij weet het ook niet, dus je moet geen voorbarige conclusies trekken.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, maar het viel mij gewoon op. misschien heeft ze hem wel via de bijzondere bijstand geregeld
Kun je daar ook een Rolex krijgen?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, maar het viel mij gewoon op. misschien heeft ze hem wel via de bijzondere bijstand geregeld
Met jouw gevoel voor humor kun jij zo op de planken terecht. Je hoeft niet afhankelijk te zijn van bijstand, jij.quote:
En terecht. Fraude moet streng worden aangepakt.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Met de bijstand werd in Amsterdam lang zwaar gefraudeert, daar was een aantal jaar geleden nog een schandaal over herinner ik mij. Inmiddels zijn de controles sterk verscherpt.
Tsja, je haalt een netje sinaasappels op die over datum zijn. Wat valt daar te frauderen?quote:De voedselbank is een particulier intiatief, dat niet beschikt over controledienst of sociale recherche, dus fraude daar is een stuk makkelijker.
Begreep dat het echte voedselpakketten zijn, en ze zijn bedoeld voor mensen die het echt arm hebben. Ik denk dat er zat mensen zijn die liever daar eten halen om hun geld te besteden aan wat anders. Ook mensen die het niet echt krap hebben.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:27 schreef Floripas het volgende:
Tsja, je haalt een netje sinaasappels op die over datum zijn. Wat valt daar te frauderen?
Het zijn ook echte pakketten wat ik er van zag op TV. En daar zal, zoals altijd, ook volk op af komen waar het niet voor bedoeld is.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begreep dat het echte voedselpakketten zijn, en ze zijn bedoeld voor mensen die het echt arm hebben. Ik denk dat er zat mensen zijn die liever daar eten halen om hun geld te besteden aan wat anders. Ook mensen die het niet echt krap hebben.
Goed onderhandeld, GroenLinksquote:
"Sociale bouw in gevaar door links"
5-4-2006 De Amsterdamse woningbouwcorporaties hebben felle kritiek op de plannen van het nieuwe linkse stadsbestuur.
Omdat het geld van de gemeente voor woningbouw op is, willen PvdA en GroenLinks de corporaties geen korting meer geven op de grondprijs voor de bouw van sociale huurwoningen. Dit betekent dat zij de normale marktprijs voor de grond moeten betalen. Volgens de corporaties komt de bouw van sociale huurwoningen hierdoor onder druk te staan.
Volgens PvdA en GroenLinks kunnen de corporaties het verschil gemakkelijk betalen, omdat ze ook geld verdienen door woningen te verkopen.
Tja, dat gat moet gedicht worden. Op zich wel goed dat ze dat nu gelijk al uitspreken.quote:
De zelfverrijkte wooncooperaties moeten eindelijk een boekje open doen, hebben ze natuurlijk geen zin in, dus krijgt de politiek uiteraard de schuld.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, dat gat moet gedicht worden. Op zich wel goed dat ze dat nu gelijk al uitspreken.
En de corporaties gaan met deze woningmarkt onder druk, nog zat geld verdienen met de verkoop van bestaande huurwoningen.
En anders bezuinigen ze maar op het salaris van hun managers.
Laat die stad maar verder verloederen. Sociialisten staan er om bekend het bedrijfsleven zo veel mogelijk dwars te zitten en hun overwegend allochtone achterban te ontzien ook al heersen daar nog zoveel wantoestanden. Ik voorspel dat er nog vele blanke gezinnen, homo's en joden de Diamantbuurt uit worden gepest door Marokkanen en dat Job Cohen nog vele kopjes thee gaat drinken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:01 schreef McCarthy het volgende:
[..]
investeringen in luchtkwaliteit en groen zie ik wel zitten, ik vraag me alleen af of je dat niet beter landelijk kunt aanpakken
Verder denk ik niet dat je armoede betsrijdt met een grote zak geld. Ik geloof meer in economische groei als armoedebestrijder. We zien toch te vaak dat het geld niet direct naar de bankrekening van de mensen zelf gaat maar naar de hulpverleners die er om heen fladderen en overhead.
Verder zou ik het document met concrete plannen wel eens willen zien.
Wat stel jij voor dan? Alle zwartjes het land uit?quote:Op donderdag 6 april 2006 07:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Laat die stad maar verder verloederen. Sociialisten staan er om bekend het bedrijfsleven zo veel mogelijk dwars te zitten en hun overwegend allochtone achterban te ontzien ook al heersen daar nog zoveel wantoestanden. Ik voorspel dat er nog vele blanke gezinnen, homo's en joden de Diamantbuurt uit worden gepest door Marokkanen en dat Job Cohen nog vele kopjes thee gaat drinken.
quote:Op donderdag 6 april 2006 07:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Laat die stad maar verder verloederen. Sociialisten staan er om bekend het bedrijfsleven zo veel mogelijk dwars te zitten en hun overwegend allochtone achterban te ontzien ook al heersen daar nog zoveel wantoestanden. Ik voorspel dat er nog vele blanke gezinnen, homo's en joden de Diamantbuurt uit worden gepest door Marokkanen en dat Job Cohen nog vele kopjes thee gaat drinken.
Och kom, bel Deloitte even en het is zo geregeldquote:Op woensdag 5 april 2006 09:43 schreef McCarthy het volgende:
incidentele opbrengsten
geen rekenkamer die daar zijn goedkeuring aan geeft
quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef pberends het volgende:
Leuk voor Griffith. Zo ben je kamerlid, zo ben je gemeenteraadslid. En dat in een jaar tijd.
Deetman City, Haaglanden County ... ook al ten prooi gevallen aan de progressieven. Die nieuwe raadsleden - nagenoeg allemaal ongeletterde allochtonen - zullen er de komende 4 jaar een zooitje van maken.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
uit wat voor pokkengat kom jij eigenlijk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |