abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:12:33 #51
136 V.
Like tears in rain...
pi_36658418
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:01 schreef McCarthy het volgende:

Verder zou ik het document met concrete plannen wel eens willen zien.
Woon jij in Amsterdam?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:18:43 #52
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36658709
In het collegeakkoord is een aantal goede punten genoemd, waar bijna iedereen het mee eens zal zijn. Jammergenoeg is het allemaal niet erg concreet.

Ik vond het 10 punten plan (zoals dat op de site van PvdA Amsterdam te lezen is) beter:

Collegeakkoord:
quote:
Meer kansen voor kinderen
Het nieuwe college stelt in deze periode 47 miljoen euro extra beschikbaar.
Er gaat dus flink wat geld uitgegeven worden. Maar wat er bereikt moet worden blijft vaag. Waar staan de meetbare zaken zoals:
Binnen 2 jaar verzuim door spijbelen terug van 5% tot 2%.
Aantal vroegtijdige schoolverlaters binnen 2 jaar 40% minder.

Collegeakkoord:
quote:
Veiligheid
Veiligheid is een basisrecht. Amsterdam moet veiliger worden door preventie en repressie. Daarom zal dit college ongeveer 42 miljoen euro beschikbaar stellen
Er gaat dus flink wat geld uitgegeven worden. Maar wat er bereikt moet worden blijft vaag. Waar staan de meetbare zaken zoals:
Het aantal overlastgevende groepen in de stad wordt binnen 2 jaar gehalveerd.

Collegeakkoord:
quote:
Armoede
De armoederegelingen worden toegankelijk voor mensen met een inkomen tot 110% van het sociaal minimum. Tot op heden is dit 105%.
Het aantal werklozen moet met 40 procent afnemen.
Binnen twee jaar stopt de stijging van het aantal mensen dat in Amsterdam in armoede leeft. (En dus niet omdat ze naar de voedselbank gaan, maar omdat ze aan het werk zijn).
Binnen een jaar moet de situatie van de 40.000 Amsterdamse kinderen die in armoede leven daadwerkelijk zijn verbeterd.

Verder vind ik het jammer dat een belangrijk punt voor de veiligheid en leefbaarheid niet terug komt in het verhaal. Dit was in het tien punten plan te lezen:
quote:
5) Verslaafde veelplegers in dwangzorg
Verslaafde veelplegers veroorzaken overlast en horen niet op straat, maar in een opvangcentrum, heroïneverstrekkingsprogramma of een afkickcentrum. Alle 1500 verslaafden zijn over 4 jaar onderdak of afgekickt.
Begrijp ik het dus goed dat de komende vier jaar deze mensen aan hun lot worden over gelaten en op straat aan het rond zwerven zijn, waarmee ze dus overlast veroorzaken voor inwoners en winkelend publiek?

Ook ontbreekt dit:
quote:
2) Ouders voeden op en spreken allemaal binnen 4 jaar Nederlands.
Al met al zal er veel met geld gestrooid worden, maar echte inzet die gevraagd wordt van burgers mis ik een beetje in het verhaal.

Worden de komende jaren luilekkerland?
pi_36658802
Er worden weer tig dozijnen blikken met hulpverleners opengetrokken.
De geitenwollensokken rukken op.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:22:27 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36658852
Ik hoorde dat Tiny Tim door de sloppen van 020 loopt en roept: "God Bless, God Bless all of you!"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:44:18 #55
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36659588
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:18 schreef SjonLok het volgende:

ze denken echt dat alles met meer geld op te lossen is.
Met een simpel & dom dogma.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_36659815
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:44 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Niet meer geld, maar het geld op een andere manier uitgeven. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Bezuinigingen op het ambtenarenapparaat en incidentele opbrengsten moeten minstens 90 miljoen euro in het laatje brengen.

http://www.at5.nl/index.asp?newsid=16484
pi_36659976
Hoeren weg, was dat niet een plan van de PvdA. En de taxi-wereld, wordt die nu ook keihard aangepakt?
pi_36660060
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:18 schreef SjonLok het volgende:
In het collegeakkoord is een aantal goede punten genoemd, waar bijna iedereen het mee eens zal zijn. Jammergenoeg is het allemaal niet erg concreet.
Ik denk dat je even moet wachten op het volledige collegeprogramma, want nu citeer je uit een samengevat berichtje van de site van de PvdA Amsterdam. Uiteraard worden daar niet zeer gedetailleerd de programmapunten gepresenteerd.

De tien afspraken die Lodewijk Asscher voorafgaand aan de verkiezingen presenteerde, zijn volgens mij concrete afspraken waarop hij over vier jaar op wil worden afgerekend: http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/2761. Ook in het 'Topplan Amsterdam' dat samen met het bedrijfsleven zal worden opgesteld, moeten concrete afspraken komen te staan.
pi_36660082
Wel heel zuur voor Griffith.
pi_36660406
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:50 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[..]
Wat zullen ze gaan verkopen of eenmalig extra belasten om aan die 'incidentele opbrengsten' te komen? Er komt namelijk sowieso niks van dat bezuinigen op het overheidsapparaat, zeker niet als ze hulpverleners daarin mee tellen.
Big dick.
  woensdag 5 april 2006 @ 00:15:36 #61
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36660617
quote:

"Bezuinigingen op het ambtenarenapparaat en incidentele opbrengsten moeten minstens 90 miljoen euro in het laatje brengen."
Bezuinigen op het ambtenarenapparaat klinkt goed!

Structurele zaken bekostigen met geld uit incidentele opbrengsten klinkt gevaarlijk. Alhoewel ik natuurlijk niet weet of ze dat van plan zijn.
pi_36660782
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:15 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Bezuinigen op het ambtenarenapparaat klinkt goed!

Structurele zaken bekostigen met geld uit incidentele opbrengsten klinkt gevaarlijk. Alhoewel ik natuurlijk niet weet of ze dat van plan zijn.
Dat heet uitverkoop houden, want we leven nu dus na ons de zondvloed.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 5 april 2006 @ 00:29:18 #63
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_36661020
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:05 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Wat schiet je daar mee op als ze na 3 jaar nóg crimineler en nóg harder weer diezelfde straat opgetrapt worden?
Ah, dus ze zijn toch niet meer te 'redden'? Spuitje dan maar, liever dat dan vrij laten en de samenleving opnieuw blootstellen aan dat tuig. Zij hebben gekozen voor dat gedrag. Die keuze hebben zij gemaakt, daar was ik niet bij betrokken. Logisch gevolg dat zij de verantwoordelijkheid dan ook maar moeten dragen.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  woensdag 5 april 2006 @ 09:11:16 #64
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36664471
Ik vroeg mij al af wanneer de erfenis van Stadig zou gaan opduiken.

Dit is denk ik wel een post die het college geld kan gaan opleveren. Ik vraag mij alleen af wat voor een invloed het gaat hebben op de woningvoorraad:
quote:
AMSTERDAM - De woningcorporaties draaien op voor het dreigende tekort van driehonderd miljoen euro op de woningbouw in Amsterdam. Subsidies op de grond worden door de gemeente niet meer gegeven.

Dat blijkt uit het akkoord tussen de PvdA en GroenLinks over een nieuw stadsbestuur. De fracties van de partijen gaven gisteravond het groene licht voor het eerste linkse college van Amsterdam in ruim dertig jaar. Over wethoudersposten wordt nog onderhandeld.

Grootste probleem voor de nieuwe coalitie is het volstrekte gebrek aan geld. Onder het bewind van PvdA, VVD en CDA is veel te veel geld uitgegeven aan sociale woningbouw, juist een stokpaardje voor links. Scheidend wethouder Duco Stadig (PvdA) stelde onlangs dat de stad op een miljoenentekort afstevent als ze zo doorgaat.

De onderhandelaars Lodewijk Asscher (PvdA) en Maarten van Poelgeest (GroenLinks) zeiden vanochtend dat daarom alle grond in het vervolg voor de marktprijs zal worden verkocht. Zij verwachten dat de woningcorporaties toch zullen blijven investeren in sociale woningbouw, omdat zij in ruil daarvoor extra woningen mogen verkopen uit hun bestaande voorraad sociale woningen.

Ook een nieuwe bezuinigingsoperatie op de gemeentebegroting van 5,5 miljard euro moet geld opleveren. Voorlopig hebben de onderhandelaars voor 2008 twintig miljoen euro ingeboekt.
Bron: Het Parool
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 5 april 2006 @ 09:34:35 #65
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36664848
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:11 schreef Againzender het volgende:
Ik vroeg mij al af wanneer de erfenis van Stadig zou gaan opduiken.

Dit is denk ik wel een post die het college geld kan gaan opleveren. Ik vraag mij alleen af wat voor een invloed het gaat hebben op de woningvoorraad:
[..]

Bron: Het Parool
Een begroting van 5,5 miljard en dan maar 20 miljoen aan bezuinigingen voor elkaar weten te krijgen?!
Das minder dan een half procent!
  woensdag 5 april 2006 @ 09:38:14 #66
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36664909
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:34 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Een begroting van 5,5 miljard en dan maar 20 miljoen aan bezuinigingen voor elkaar weten te krijgen?!
Das minder dan een half procent!
het is wel 20 miljoen, wou dat ik het had
pi_36664983
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:44 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Och, niet minder dogmatisch dan denken krampachtig dat liberalisme hét antwoord op alle problemen is, he.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  woensdag 5 april 2006 @ 09:43:36 #68
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36665030
quote:

[..]

[..]
incidentele opbrengsten

geen rekenkamer die daar zijn goedkeuring aan geeft
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 5 april 2006 @ 10:10:23 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36665581
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:29 schreef vbmot het volgende:

[..]

Ah, dus ze zijn toch niet meer te 'redden'? Spuitje dan maar, liever dat dan vrij laten en de samenleving opnieuw blootstellen aan dat tuig. Zij hebben gekozen voor dat gedrag. Die keuze hebben zij gemaakt, daar was ik niet bij betrokken. Logisch gevolg dat zij de verantwoordelijkheid dan ook maar moeten dragen.
Jongens, kom op de relkloon meppen.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:46:35 #70
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36666415
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:02 schreef feessie het volgende:
Daar gaat onze hoofdstad ten onder aan het rode gevaar .
Ach, historisch gezien is A'dam eigenlijk bijna altijd een rooie stad geweest. Pas de laatste 10-20 jaar dat daar echt verandering in is gekomen... niet zo gek gezien het feit dat de bevolkingssamenstelling behoorlijk veranderd is in die tijd.

Had liever de SP gezien. GroenLinks krijg ik de kriebels van en de PvdA... tsja... dat is helemaal waardeloos natuurlijk.

Wat deze stad nodig heeft zijn woningen, een strenger toezicht op het doen en laten van de stadsdeelbesturen en het besef dat we belangrijker zaken te doen hebben dan cosmetische ingrepen.

Kan mij de luchtkwaliteit nou verrotten? Veiligheid? Als er één stad in Nederland is die de criminaliteit de laatste 10-15 jaar effectief heeft teruggebracht dan is het Amsterdam wel!
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:23 schreef Schepseltje het volgende:
Laat links maar lekker zelfgecreeerde hypes aanpakken, terwijl de stad verder verloedert, de bevolking krijgt wat ze verdiend
Kom je uberhaupt uit Amsterdam?

Zal wel niet aagezien de stad er de afgelopen 30 jaar nog NOOIT zo netjes heeft bijgelegen en de criminaliteit al 10 jaar dalende is. Natuurlijk zijn daarvoor in de plaats nieuwe problemen gekomen, maar 'verder verloederen' raakt kant noch wal.

As usual op Fok!... een hoop gelul van mensen die werkelijk geen FLAUW BENUL hebben waar ze over lullen. Foei
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:18 schreef Equinix het volgende:

[..]

Dus als ik jou overval, daarna bij je ouders langs ga om hun huis leeg te plunderen.
En opgepakt wordt. Moeten ze me maar gewoon vrij laten ?
Daarna ga ik verder en overval ik nog wat mensen. Wordt weer opgepakt, maar ik hoef niet bang te zijn want ik wordt toch weer vrijgelaten.

Als je nergens bang voor hoeft te zijn dan ga je toch gewoon lekker door.

Ik ben het met je eens dat 'mijn' oplossing niet DE oplossing is. Maar het is iig better dan die criminelen vrij op straat laten lopen.
Het zou fijn zijn als deze jongens eens serieus benaderd werden door mensen die zelf ook in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Die kunnen ze keihard voor de keuze stellen: er iets van maken of je leven vergooien. Door een (serieuze) persoonlijke benadering kun je ze in de gaten houden en uiteindelijk dus ook keihard aanpakken wanneer dit niet blijkt te helpen.

Meteen de beuk erin doet meer kwaad dan goed. Ieder individueel geval zal ook afzonderlijk bekeken moeten worden.

Want er zijn er die het echt geen moer interesseert... maar er zijn er ook die wel beter willen maar gewoon een flinke schop onder hun reet nodig hebben.
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maak er 30 van.
Guiliani heeft NY ook schoon geveegt gekregen.
Maar vraag niet hoe. Bovendien is de situatie in NY en die in A'dam niet te vergelijken. Probeer het nog eens met Singapore ofzo
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 5 april 2006 @ 10:48:19 #71
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36666454
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jongens, kom op de relkloon meppen.
wanneer gaan wij onze sessie doen ?
  woensdag 5 april 2006 @ 11:01:31 #72
45206 Pietverdriet
pi_36666761
Ik vind het prima, een rood college in Amsterdam, kijken we dan over een jaar nog even naar de voedselbanken?
De gemeente is namelijk verantwoordelijk voor de bijstand.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:02:30 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36666795
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:48 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wanneer gaan wij onze sessie doen ?
Ik krijg binnenkort een rechts-libertarische kloon.
Is zij niet wat voor je?
  woensdag 5 april 2006 @ 11:03:08 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36666808
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind het prima, een rood college in Amsterdam, kijken we dan over een jaar nog even naar de voedselbanken?
De gemeente is namelijk verantwoordelijk voor de bijstand.
Prima idee.
Al is de gemeente wel gebonden aan landelijke restricties.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:08:33 #75
45206 Pietverdriet
pi_36666952
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Prima idee.
Al is de gemeente wel gebonden aan landelijke restricties.
slechts een kleine minderheid van de mensen die bij de voedselbank komt, maakt gebruik van de bijzondere bijstand. Hoe zou dat toch komen?
  woensdag 5 april 2006 @ 11:11:00 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36667012
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

slechts een kleine minderheid van de mensen die bij de voedselbank komt, maakt gebruik van de bijzondere bijstand. Hoe zou dat toch komen?
Dat is een goede vraag. Omdat de regelingen te ondoorzichtig zijn?
Want je gaat mij niet vertellen dat mensen niet liever harde euro's hebben dan muf brood van gisteren.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:12:48 #77
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36667060
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

als ik dan op AT5 een moeder bij een voedselbank zie die kennelijk wel geld heeft voor de duurste kinderwagen (Stokke Xplory) dan vraag ik mij wel eens af wat voor soort mensen daar aanklopt...

Maar goed, de PvdA zou de voedselbanken wegwerken heeft Bos gezegd, dus ze zorgen er ook maar voor nu
  woensdag 5 april 2006 @ 11:14:25 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36667102
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Againzender het volgende:

[..]

als ik dan op AT5 een moeder bij een voedselbank zie die kennelijk wel geld heeft voor de duurste kinderwagen (Stokke Xplory) dan vraag ik mij wel eens af wat voor soort mensen daar aanklopt...
Hoe komt ze aan die kinderwagen? Die kan ze net zo goed van een familie of een buurvrouw of het leger des heils of marktplaats hebben.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:16:33 #79
45206 Pietverdriet
pi_36667155
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Omdat de regelingen te ondoorzichtig zijn?
Vooral ook omdat het IMHO actief beleid is van de gemeentes gebruik van de bijzondere bijstand te ontmoedigen ipv aan te moedigen. Ook in de gemeentes waar de PVDA in de raad zit. De bijzondere bijstand drukt namelijk op de gemeente begroting. Maar dat zegt de PvdA er niet bij als ze SCHANDE, SCHANDE roepen in de verkiezings campagnes...
  woensdag 5 april 2006 @ 11:18:04 #80
45206 Pietverdriet
pi_36667193
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Againzender het volgende:

[..]

Maar goed, de PvdA zou de voedselbanken wegwerken heeft Bos gezegd, dus ze zorgen er ook maar voor nu
Zullen in Amsterdam dan waarschijnlijk kort voor de verkiezingen gesloten zijn, op grond van vergunningen ofzo. De eerste ellende daarmee begint nu al.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:18:34 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36667201
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vooral ook omdat het IMHO actief beleid is van de gemeentes gebruik van de bijzondere bijstand te ontmoedigen ipv aan te moedigen. Ook in de gemeentes waar de PVDA in de raad zit. De bijzondere bijstand drukt namelijk op de gemeente begroting. Maar dat zegt de PvdA er niet bij als ze SCHANDE, SCHANDE roepen in de verkiezings campagnes...

Bovendien zijn er nu minder mensen onder de armoedegrens dan onder de PvdA.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:20:38 #82
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36667249
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe komt ze aan die kinderwagen? Die kan ze net zo goed van een familie of een buurvrouw of het leger des heils of marktplaats hebben.
tuurlijk kan dat, maar het viel mij gewoon op. misschien heeft ze hem wel via de bijzondere bijstand geregeld
  woensdag 5 april 2006 @ 11:21:21 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36667267
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:20 schreef Againzender het volgende:

[..]

tuurlijk kan dat, maar het viel mij gewoon op. misschien heeft ze hem wel via de bijzondere bijstand geregeld
Ik weet het niet, maar jij weet het ook niet, dus je moet geen voorbarige conclusies trekken.
pi_36667270
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:20 schreef Againzender het volgende:

[..]

Kun je daar ook een Rolex krijgen?
  woensdag 5 april 2006 @ 11:22:41 #85
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36667299
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:21 schreef more het volgende:

[..]

Kun je daar ook een Rolex krijgen?
Met jouw gevoel voor humor kun jij zo op de planken terecht. Je hoeft niet afhankelijk te zijn van bijstand, jij.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:23:23 #86
45206 Pietverdriet
pi_36667313
Met de bijstand werd in Amsterdam lang zwaar gefraudeert, daar was een aantal jaar geleden nog een schandaal over herinner ik mij. Inmiddels zijn de controles sterk verscherpt. De voedselbank is een particulier intiatief, dat niet beschikt over controledienst of sociale recherche, dus fraude daar is een stuk makkelijker.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:27:00 #87
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36667406
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Met de bijstand werd in Amsterdam lang zwaar gefraudeert, daar was een aantal jaar geleden nog een schandaal over herinner ik mij. Inmiddels zijn de controles sterk verscherpt.
En terecht. Fraude moet streng worden aangepakt.
quote:
De voedselbank is een particulier intiatief, dat niet beschikt over controledienst of sociale recherche, dus fraude daar is een stuk makkelijker.
Tsja, je haalt een netje sinaasappels op die over datum zijn. Wat valt daar te frauderen?
  woensdag 5 april 2006 @ 11:33:04 #88
45206 Pietverdriet
pi_36667561
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:27 schreef Floripas het volgende:

Tsja, je haalt een netje sinaasappels op die over datum zijn. Wat valt daar te frauderen?
Begreep dat het echte voedselpakketten zijn, en ze zijn bedoeld voor mensen die het echt arm hebben. Ik denk dat er zat mensen zijn die liever daar eten halen om hun geld te besteden aan wat anders. Ook mensen die het niet echt krap hebben.

Van mij mogen ze dat best doen hoor, als iemand zijn kinderen daardoor eens vers fruit krijgen omdat het geld aan andere zaken opgaat. Maar dan moet je de hoeveelheid mensen die gebruik maken van de voedselbanken ook in dat licht zien.

Zoals gezegt, slechts een klein aantal mensen maakt gebruik van bijzondere bijstand en de voedselbank. Dan moet je als poltieke partij in een college van B&W die verantwoordelijk is voor de uitvoering van de wet bijzondere bijstand niet verkiezingspropaganda gaan lopen maken met de nadelen van je eigen beleid en dat verwijten aan een ander.
pi_36667673
Groningen ook.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:37:50 #90
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36667688
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Begreep dat het echte voedselpakketten zijn, en ze zijn bedoeld voor mensen die het echt arm hebben. Ik denk dat er zat mensen zijn die liever daar eten halen om hun geld te besteden aan wat anders. Ook mensen die het niet echt krap hebben.
Het zijn ook echte pakketten wat ik er van zag op TV. En daar zal, zoals altijd, ook volk op af komen waar het niet voor bedoeld is.
In Zuidoost hebben ze al een bewakingsdienst moeten inschakelen om de orde te handhaven omdat sommige mensen die meenden recht te hebben op een pakket deze niet kregen (omdat ze al vergeven waren)
pi_36672002
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:58 schreef Steijn het volgende:
Wel heel zuur voor Griffith.
Ze redt het inderdaad nergens .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 5 april 2006 @ 19:33:11 #92
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36684723
quote:

"Sociale bouw in gevaar door links"
5-4-2006 De Amsterdamse woningbouwcorporaties hebben felle kritiek op de plannen van het nieuwe linkse stadsbestuur.
Omdat het geld van de gemeente voor woningbouw op is, willen PvdA en GroenLinks de corporaties geen korting meer geven op de grondprijs voor de bouw van sociale huurwoningen. Dit betekent dat zij de normale marktprijs voor de grond moeten betalen. Volgens de corporaties komt de bouw van sociale huurwoningen hierdoor onder druk te staan.
Volgens PvdA en GroenLinks kunnen de corporaties het verschil gemakkelijk betalen, omdat ze ook geld verdienen door woningen te verkopen.
Goed onderhandeld, GroenLinks
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 5 april 2006 @ 21:26:28 #93
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36689145
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:33 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Goed onderhandeld, GroenLinks
Tja, dat gat moet gedicht worden. Op zich wel goed dat ze dat nu gelijk al uitspreken.
En de corporaties gaan met deze woningmarkt onder druk, nog zat geld verdienen met de verkoop van bestaande huurwoningen.
En anders bezuinigen ze maar op het salaris van hun managers.
  donderdag 6 april 2006 @ 03:00:21 #94
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36697260
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:

[..]

Tja, dat gat moet gedicht worden. Op zich wel goed dat ze dat nu gelijk al uitspreken.
En de corporaties gaan met deze woningmarkt onder druk, nog zat geld verdienen met de verkoop van bestaande huurwoningen.
En anders bezuinigen ze maar op het salaris van hun managers.
De zelfverrijkte wooncooperaties moeten eindelijk een boekje open doen, hebben ze natuurlijk geen zin in, dus krijgt de politiek uiteraard de schuld.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  donderdag 6 april 2006 @ 07:45:13 #95
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36697762
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:01 schreef McCarthy het volgende:

[..]

investeringen in luchtkwaliteit en groen zie ik wel zitten, ik vraag me alleen af of je dat niet beter landelijk kunt aanpakken

Verder denk ik niet dat je armoede betsrijdt met een grote zak geld. Ik geloof meer in economische groei als armoedebestrijder. We zien toch te vaak dat het geld niet direct naar de bankrekening van de mensen zelf gaat maar naar de hulpverleners die er om heen fladderen en overhead.

Verder zou ik het document met concrete plannen wel eens willen zien.
Laat die stad maar verder verloederen. Sociialisten staan er om bekend het bedrijfsleven zo veel mogelijk dwars te zitten en hun overwegend allochtone achterban te ontzien ook al heersen daar nog zoveel wantoestanden. Ik voorspel dat er nog vele blanke gezinnen, homo's en joden de Diamantbuurt uit worden gepest door Marokkanen en dat Job Cohen nog vele kopjes thee gaat drinken.
pi_36700656
quote:
Op donderdag 6 april 2006 07:45 schreef Ippon het volgende:

[..]

Laat die stad maar verder verloederen. Sociialisten staan er om bekend het bedrijfsleven zo veel mogelijk dwars te zitten en hun overwegend allochtone achterban te ontzien ook al heersen daar nog zoveel wantoestanden. Ik voorspel dat er nog vele blanke gezinnen, homo's en joden de Diamantbuurt uit worden gepest door Marokkanen en dat Job Cohen nog vele kopjes thee gaat drinken.
Wat stel jij voor dan? Alle zwartjes het land uit?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 6 april 2006 @ 10:45:02 #97
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36700883
quote:
Op donderdag 6 april 2006 07:45 schreef Ippon het volgende:

[..]

uit wat voor pokkengat kom jij eigenlijk?
pi_36701027
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:43 schreef McCarthy het volgende:

incidentele opbrengsten

geen rekenkamer die daar zijn goedkeuring aan geeft
Och kom, bel Deloitte even en het is zo geregeld
pi_36706855
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef pberends het volgende:
Leuk voor Griffith. Zo ben je kamerlid, zo ben je gemeenteraadslid . En dat in een jaar tijd.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 6 april 2006 @ 14:49:03 #100
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36708549
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:45 schreef Againzender het volgende:

[..]

uit wat voor pokkengat kom jij eigenlijk?
Deetman City, Haaglanden County ... ook al ten prooi gevallen aan de progressieven. Die nieuwe raadsleden - nagenoeg allemaal ongeletterde allochtonen - zullen er de komende 4 jaar een zooitje van maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')