Dat is een goede vraag. Omdat de regelingen te ondoorzichtig zijn?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
slechts een kleine minderheid van de mensen die bij de voedselbank komt, maakt gebruik van de bijzondere bijstand. Hoe zou dat toch komen?
als ik dan op AT5 een moeder bij een voedselbank zie die kennelijk wel geld heeft voor de duurste kinderwagen (Stokke Xplory) dan vraag ik mij wel eens af wat voor soort mensen daar aanklopt...quote:Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
slechts een kleine minderheid van de mensen die bij de voedselbank komt, maakt gebruik van de bijzondere bijstand. Hoe zou dat toch komen?
Hoe komt ze aan die kinderwagen? Die kan ze net zo goed van een familie of een buurvrouw of het leger des heils of marktplaats hebben.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
als ik dan op AT5 een moeder bij een voedselbank zie die kennelijk wel geld heeft voor de duurste kinderwagen (Stokke Xplory) dan vraag ik mij wel eens af wat voor soort mensen daar aanklopt...
Vooral ook omdat het IMHO actief beleid is van de gemeentes gebruik van de bijzondere bijstand te ontmoedigen ipv aan te moedigen. Ook in de gemeentes waar de PVDA in de raad zit. De bijzondere bijstand drukt namelijk op de gemeente begroting. Maar dat zegt de PvdA er niet bij als ze SCHANDE, SCHANDE roepen in de verkiezings campagnes...quote:Op woensdag 5 april 2006 11:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Omdat de regelingen te ondoorzichtig zijn?
Zullen in Amsterdam dan waarschijnlijk kort voor de verkiezingen gesloten zijn, op grond van vergunningen ofzo. De eerste ellende daarmee begint nu al.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
als ik dan op AT5 een moeder bij een voedselbank zie die kennelijk wel geld heeft voor de duurste kinderwagen (Stokke Xplory) dan vraag ik mij wel eens af wat voor soort mensen daar aanklopt...
Maar goed, de PvdA zou de voedselbanken wegwerken heeft Bos gezegd, dus ze zorgen er ook maar voor nu
quote:Op woensdag 5 april 2006 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vooral ook omdat het IMHO actief beleid is van de gemeentes gebruik van de bijzondere bijstand te ontmoedigen ipv aan te moedigen. Ook in de gemeentes waar de PVDA in de raad zit. De bijzondere bijstand drukt namelijk op de gemeente begroting. Maar dat zegt de PvdA er niet bij als ze SCHANDE, SCHANDE roepen in de verkiezings campagnes...
tuurlijk kan dat, maar het viel mij gewoon op. misschien heeft ze hem wel via de bijzondere bijstand geregeldquote:Op woensdag 5 april 2006 11:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe komt ze aan die kinderwagen? Die kan ze net zo goed van een familie of een buurvrouw of het leger des heils of marktplaats hebben.
Ik weet het niet, maar jij weet het ook niet, dus je moet geen voorbarige conclusies trekken.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, maar het viel mij gewoon op. misschien heeft ze hem wel via de bijzondere bijstand geregeld
Kun je daar ook een Rolex krijgen?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, maar het viel mij gewoon op. misschien heeft ze hem wel via de bijzondere bijstand geregeld
Met jouw gevoel voor humor kun jij zo op de planken terecht. Je hoeft niet afhankelijk te zijn van bijstand, jij.quote:
En terecht. Fraude moet streng worden aangepakt.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Met de bijstand werd in Amsterdam lang zwaar gefraudeert, daar was een aantal jaar geleden nog een schandaal over herinner ik mij. Inmiddels zijn de controles sterk verscherpt.
Tsja, je haalt een netje sinaasappels op die over datum zijn. Wat valt daar te frauderen?quote:De voedselbank is een particulier intiatief, dat niet beschikt over controledienst of sociale recherche, dus fraude daar is een stuk makkelijker.
Begreep dat het echte voedselpakketten zijn, en ze zijn bedoeld voor mensen die het echt arm hebben. Ik denk dat er zat mensen zijn die liever daar eten halen om hun geld te besteden aan wat anders. Ook mensen die het niet echt krap hebben.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:27 schreef Floripas het volgende:
Tsja, je haalt een netje sinaasappels op die over datum zijn. Wat valt daar te frauderen?
Het zijn ook echte pakketten wat ik er van zag op TV. En daar zal, zoals altijd, ook volk op af komen waar het niet voor bedoeld is.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begreep dat het echte voedselpakketten zijn, en ze zijn bedoeld voor mensen die het echt arm hebben. Ik denk dat er zat mensen zijn die liever daar eten halen om hun geld te besteden aan wat anders. Ook mensen die het niet echt krap hebben.
Goed onderhandeld, GroenLinksquote:
"Sociale bouw in gevaar door links"
5-4-2006 De Amsterdamse woningbouwcorporaties hebben felle kritiek op de plannen van het nieuwe linkse stadsbestuur.
Omdat het geld van de gemeente voor woningbouw op is, willen PvdA en GroenLinks de corporaties geen korting meer geven op de grondprijs voor de bouw van sociale huurwoningen. Dit betekent dat zij de normale marktprijs voor de grond moeten betalen. Volgens de corporaties komt de bouw van sociale huurwoningen hierdoor onder druk te staan.
Volgens PvdA en GroenLinks kunnen de corporaties het verschil gemakkelijk betalen, omdat ze ook geld verdienen door woningen te verkopen.
Tja, dat gat moet gedicht worden. Op zich wel goed dat ze dat nu gelijk al uitspreken.quote:
De zelfverrijkte wooncooperaties moeten eindelijk een boekje open doen, hebben ze natuurlijk geen zin in, dus krijgt de politiek uiteraard de schuld.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, dat gat moet gedicht worden. Op zich wel goed dat ze dat nu gelijk al uitspreken.
En de corporaties gaan met deze woningmarkt onder druk, nog zat geld verdienen met de verkoop van bestaande huurwoningen.
En anders bezuinigen ze maar op het salaris van hun managers.
Laat die stad maar verder verloederen. Sociialisten staan er om bekend het bedrijfsleven zo veel mogelijk dwars te zitten en hun overwegend allochtone achterban te ontzien ook al heersen daar nog zoveel wantoestanden. Ik voorspel dat er nog vele blanke gezinnen, homo's en joden de Diamantbuurt uit worden gepest door Marokkanen en dat Job Cohen nog vele kopjes thee gaat drinken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:01 schreef McCarthy het volgende:
[..]
investeringen in luchtkwaliteit en groen zie ik wel zitten, ik vraag me alleen af of je dat niet beter landelijk kunt aanpakken
Verder denk ik niet dat je armoede betsrijdt met een grote zak geld. Ik geloof meer in economische groei als armoedebestrijder. We zien toch te vaak dat het geld niet direct naar de bankrekening van de mensen zelf gaat maar naar de hulpverleners die er om heen fladderen en overhead.
Verder zou ik het document met concrete plannen wel eens willen zien.
Wat stel jij voor dan? Alle zwartjes het land uit?quote:Op donderdag 6 april 2006 07:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Laat die stad maar verder verloederen. Sociialisten staan er om bekend het bedrijfsleven zo veel mogelijk dwars te zitten en hun overwegend allochtone achterban te ontzien ook al heersen daar nog zoveel wantoestanden. Ik voorspel dat er nog vele blanke gezinnen, homo's en joden de Diamantbuurt uit worden gepest door Marokkanen en dat Job Cohen nog vele kopjes thee gaat drinken.
quote:Op donderdag 6 april 2006 07:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Laat die stad maar verder verloederen. Sociialisten staan er om bekend het bedrijfsleven zo veel mogelijk dwars te zitten en hun overwegend allochtone achterban te ontzien ook al heersen daar nog zoveel wantoestanden. Ik voorspel dat er nog vele blanke gezinnen, homo's en joden de Diamantbuurt uit worden gepest door Marokkanen en dat Job Cohen nog vele kopjes thee gaat drinken.
Och kom, bel Deloitte even en het is zo geregeldquote:Op woensdag 5 april 2006 09:43 schreef McCarthy het volgende:
incidentele opbrengsten
geen rekenkamer die daar zijn goedkeuring aan geeft
quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef pberends het volgende:
Leuk voor Griffith. Zo ben je kamerlid, zo ben je gemeenteraadslid. En dat in een jaar tijd.
Deetman City, Haaglanden County ... ook al ten prooi gevallen aan de progressieven. Die nieuwe raadsleden - nagenoeg allemaal ongeletterde allochtonen - zullen er de komende 4 jaar een zooitje van maken.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
uit wat voor pokkengat kom jij eigenlijk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |