abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:01:24 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36634052
quote:
110 Teletekst di 04 apr
Amsterdam krijgt links college

` De PvdA en GroenLinks vormen samen
een college in Amsterdam.Fractieleiders
Asscher van de PvdA en Van Poelgeest
van GroenLinks hebben laten weten dat
ze na twee weken onderhandelen een
akkoord hebben bereikt.

Het programma van de twee partijen heet
Mensen maken Amsterdam.Het legt de
nadruk op het bestrijden van armoede,
meer kansen voor kinderen en forse
investeringen in luchtkwaliteit,groen,
economie en veiligheid.Ze willen daar
jaarlijks 50 miljoen euro aan uitgeven.

Door het linkse college zit de VVD voor
het eerst in zestien jaar niet meer in
het gemeentebestuur van de hoofdstad.
investeringen in luchtkwaliteit en groen zie ik wel zitten, ik vraag me alleen af of je dat niet beter landelijk kunt aanpakken

Verder denk ik niet dat je armoede betsrijdt met een grote zak geld. Ik geloof meer in economische groei als armoedebestrijder. We zien toch te vaak dat het geld niet direct naar de bankrekening van de mensen zelf gaat maar naar de hulpverleners die er om heen fladderen en overhead.

Verder zou ik het document met concrete plannen wel eens willen zien.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_36634069
Daar gaat onze hoofdstad ten onder aan het rode gevaar .
pi_36634196
armoedebestrijding.. was dat niet synoniem voor werkenden kaalplukken en dat geld in een bodemloze put gooien die de afhankelijkheid en asocialiteit nog meer beloond en bevorderd?
pi_36634206
Slechte zaak dat die boomknuffelaars (GL) in zo'n belangrijke stad mee mogen regeren
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:11:17 #5
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36634306
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:01 schreef McCarthy het volgende:

[..]

investeringen in luchtkwaliteit en groen zie ik wel zitten, ik vraag me alleen af of je dat niet beter landelijk kunt aanpakken
dit zal wel zeker een GL post worden, echt een punt waar zij de laatste jaren op gehamerd hebben. En de luchtkwaliteit waar het fijnstof betreft is wel degelijk heel goed op lokaal niveau aan te pakken.

Verder wacht ik de plannen even af. Ik verwacht dat de PvdA toch wel op de centen zal gaan letten.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36634709
investeringen in luchtkwaliteit, daaronder verstaat men waarschijnlijk het autotje pesten, ik zie ze zo van de hele a10 een 80km zone maken. En dan auto's weren overal in de stad waardoor bedrijven zwaar inkomsten mis gaan lopen..

en bestrijding van fijnstof? dat hele fenomeen is zo opgeblazen als wat, de vermeende schadelijkheid van fijnstof is nooit aangetoond, en daarnaast is de hoeveelheid fijnstof die er nu in de lucht zit ongeveer 1% van wat er vroeger (dankzij o.a. steenkool) in de lucht zat. Daarnaast komt meer dan de helft van de fijnstof uit de noordzee.. is daar ooit iemand ziek van geworden?

Laat links maar lekker zelfgecreeerde hypes aanpakken, terwijl de stad verder verloedert, de bevolking krijgt wat ze verdiend
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:37:10 #7
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36635078
Wezullen gaan zien hoe de pvda 'de boel' weer 4 jaar 'bij mekaar gaat houden'

structureel wordt er nooit zoveel bereikt door dit soort partijen, ze kiezen altijd een korte-termijn pragmatische benadering. tis jammer voor A'dam, maar ik kan er, als iemand zonder Amsterdams bloed, geen traan om laten.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_36635120
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:23 schreef Schepseltje het volgende:
investeringen in luchtkwaliteit, daaronder verstaat men waarschijnlijk het autotje pesten, ik zie ze zo van de hele a10 een 80km zone maken. En dan auto's weren overal in de stad waardoor bedrijven zwaar inkomsten mis gaan lopen..

en bestrijding van fijnstof? dat hele fenomeen is zo opgeblazen als wat, de vermeende schadelijkheid van fijnstof is nooit aangetoond, en daarnaast is de hoeveelheid fijnstof die er nu in de lucht zit ongeveer 1% van wat er vroeger (dankzij o.a. steenkool) in de lucht zat. Daarnaast komt meer dan de helft van de fijnstof uit de noordzee.. is daar ooit iemand ziek van geworden?

Laat links maar lekker zelfgecreeerde hypes aanpakken, terwijl de stad verder verloedert, de bevolking krijgt wat ze verdiend
Precies, Amsterdam, je krijgt wat jullie verdienen, ga de aankomende 4 jaar maar janken om jullie blunder
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:40:47 #9
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36635167
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:37 schreef pmb_rug het volgende:
Wezullen gaan zien hoe de pvda 'de boel' weer 4 jaar 'bij mekaar gaat houden'

structureel wordt er nooit zoveel bereikt door dit soort partijen, ze kiezen altijd een korte-termijn pragmatische benadering. tis jammer voor A'dam, maar ik kan er, als iemand zonder Amsterdams bloed, geen traan om laten.
De PvdA hier doet al een tijdje niet meer aan korte termijn politiek hoor. Daarom zijn ze hier ook niet afgestraft tijdens de Fortuyn hoogtijdagen.
Maar kennelijk heb je ook geen enkel zicht op de gemeentepolitiek hier
pi_36635187
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:02 schreef feessie het volgende:
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:41:48 #11
85709 bird666
Fundamenteel Atheist
pi_36635202
Zolang er nog mensen met een uitkering een auto rijden, maak je mij niet wijs dat er armoede is!!!!
Geloof is zooooo passé
pi_36635341
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:02 schreef feessie het volgende:
Laat ze het maar eens proberen. Misschien valt het allemaal nog wel mee. Zoals het de afgelopen jaren is gegaan is ook niet direct een doorslaand succes te noemen.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_36635365
Opzich jammer maar met de vvd is er ook vrij weinig gedaan aan bv draaideurcriminelen. Ik ben iig blij dat er geen SP in zit. pfjew
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:52:19 #14
85709 bird666
Fundamenteel Atheist
pi_36635487
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:48 schreef Equinix het volgende:
Opzich jammer maar met de vvd is er ook vrij weinig gedaan aan bv draaideurcriminelen. Ik ben iig blij dat er geen SP in zit. pfjew
Idd een van de programma punten van de SP is het afschaffen van de koopzondagen!!! Lijkt me niet zo'n goede actie. En dan de ideeen die ze over inkomsten belasting hebben...
Geloof is zooooo passé
pi_36635495
quote:
Het programma van de twee partijen heet Mensen maken Amsterdam.Het legt de
nadruk op het bestrijden van armoede, meer kansen voor kinderen en forse
investeringen in luchtkwaliteit,groen, economie en veiligheid.Ze willen daar
jaarlijks 50 miljoen euro aan uitgeven.
Dus even samengevat: Het wordt verboden je kind in een andere buurt dan je eigen buurt naar school te sturen, er worden meer voedselbanken geopend, auto's worden uit heel Amsterdam geweerd dmv hogere parkeertarieven en met een beetje pech Tol (net als in Londen) en er zullen ongetwijfeld meer bomen worden gepland. Daarna is het geld op. Toch jammer dat economie en veiligheid dan net buiten de boot vallen
Big dick.
pi_36635579
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:48 schreef Equinix het volgende:
Er is juist de afgelopen jaren in Amsterdam erg veel gedaan aan bestrijding van draaideurcriminelen.

Linkje erbij: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1050729665721.html

Jammer dat dit weer zo'n topic wordt vol met ongenuanceerd geblaat dat nergens op gebaseerd is. Al moet ik zeggen dat McCarthy voor zijn doen een zeer gematigde OP heeft afgeleverd.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kozzmic op 04-04-2006 12:25:33 ]
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:59:53 #17
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36635698
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:55 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er is juist de afgelopen jaren in Amsterdam erg veel gedaan aan bestrijding van draaideurcriminelen.
en de PvdA zal dat beleid denk ik wel voortzetten.

Ik had ook liever de VVD gezien, maar wie weet heeft een afwezigheid na 16 jaar wel een verfrissend effect.
pi_36635817
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:52 schreef HassieBassie het volgende:

Toch jammer dat economie en veiligheid dan net buiten de boot vallen
Duizenden gehandicapten (bijvoorbeeld) zal dat een rotzorg zijn. Die zitten sinds het geld met bakken tegelijk naar onduidelijke doelen als 'veiligheid' gaat zonder dagbesteding of opvangmogelijkheden.

Maarja, dat bekt niet zo lekker he. Het staat veel interessanter om met veel bombarie die kut Marocs met allerlei loze maatregelen (die echt ongelooflijk veel geld kosten) om de oren te meppen. Wat kunnen ons onze ouderen, gehandicapten en zieken eigenlijk schelen.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_36637368
Laat ze het maar proberen. De PVdA had immers beloofd dat het zoveel beter zou worden. We wachten af.
pi_36637430
Leuk voor Griffith. Zo ben je kamerlid, zo ben je gemeenteraadslid . En dat in een jaar tijd.
pi_36637458
quote:
forse
investeringen in luchtkwaliteit,groen,
economie en veiligheid.
Door de belastingen te verhogen zeker .

Maar goed dat er een links college komt, luisteren naar de kiezer.
pi_36637968
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:55 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Linkje erbij: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1050729665721.html

Jammer dat dit weer zo'n topic wordt vol met ongenuanceerd geblaat dat nergens op gebaseerd is. Al moet ik zeggen dat McCarthy voor zijn doen een zeer gematigde OP heeft afgeleverd.
Mja, ik vind het persoonlijk nog veelste weinig.
Ik lees in dat stukje dat je voor diefstal 4 jaar kan krijgen, waarom geven ze dat niet gewoon meteen pats boem,. Oprotten en de cel in. De minderjarige draaideurgasten meteen naar een heropvoedingskamp en de wet veranderen voor de "volwassenen" zodat die daar ook heen getrapt kunnen worden ( daar zijn ze mee bezig maar dat zal nog wel tig jaar duren als het aan die bureaucratische romslomp ligt ). Haal ze iig van de straat af.
quote:
Harde kern is een andere benaming voor de volgens politiecijfers in totaal circa 1350 draaideurcriminelen in Amsterdam: 450 tussen twaalf en achttien jaar en negenhonderd tussen achttien en 25 jaar.
best zieke cijfers
pi_36638018
Over vier jaar is Amsterdam dus nog meer een allochtone stad...en dan blijft links dus aan de macht

Maar het boeit mij verder niet, Amsterdam moet het zelf weten en we zullen over vier jaar wel zien hoe het gegaan is
pi_36638069
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:18 schreef Equinix het volgende:

Oprotten en de cel in.
Elke derderangs misdaadjournalist kan je vertellen dat in 'de gevangenis' juist criminelen gemaakt worden tot wat ze zijn. Een hardliner a la Peter R. de Vries noemde 't gisteren zelfs 'de hogeschool voor de misdaad'. Je moet je dus heel goed afvragen of dat wel is wat je wilt met deze groep.
pi_36639290
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:20 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Elke derderangs misdaadjournalist kan je vertellen dat in 'de gevangenis' juist criminelen gemaakt worden tot wat ze zijn. Een hardliner a la Peter R. de Vries noemde 't gisteren zelfs 'de hogeschool voor de misdaad'. Je moet je dus heel goed afvragen of dat wel is wat je wilt met deze groep.
That may be,. maar zolang je ze niet verplicht naar een werk/heropvoeding kamp kan sturen, zie ik ze liever in de cel dan op straat.
pi_36639578
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:57 schreef Equinix het volgende:

[..]

That may be,. maar zolang je ze niet verplicht naar een werk/heropvoeding kamp kan sturen, zie ik ze liever in de cel dan op straat.
Wat schiet je daar mee op als ze na 3 jaar nóg crimineler en nóg harder weer diezelfde straat opgetrapt worden?
pi_36639712
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:05 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Wat schiet je daar mee op als ze na 3 jaar nóg crimineler en nóg harder weer diezelfde straat opgetrapt worden?
Dan stop je ze daarna voor 10 jaar de cel in. Mocht die wetswijziging er dan door heen zijn stuur je ze naar een heropvoeding/werkkamp. De 4 jaar die ze van de straat af zijn kunnen ze iig niemand overvallen, inbreken of aanranden. Ik vind het ook klotte dat er verder NU niks aan gedaan kan worden, maar dan moeten ze dat maar snel oplossen.
pi_36639786
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:10 schreef Equinix het volgende:

[..]

Dan stop je ze daarna voor 10 jaar de cel in.
Dan hebben ze dus al iemand verkracht, vermoord of weet ik veel wat.
pi_36639949
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:12 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Dan hebben ze dus al iemand verkracht, vermoord of weet ik veel wat.
Dus als ik jou overval, daarna bij je ouders langs ga om hun huis leeg te plunderen.
En opgepakt wordt. Moeten ze me maar gewoon vrij laten ?
Daarna ga ik verder en overval ik nog wat mensen. Wordt weer opgepakt, maar ik hoef niet bang te zijn want ik wordt toch weer vrijgelaten.

Als je nergens bang voor hoeft te zijn dan ga je toch gewoon lekker door.

Ik ben het met je eens dat 'mijn' oplossing niet DE oplossing is. Maar het is iig better dan die criminelen vrij op straat laten lopen.
pi_36640030
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:18 schreef Equinix het volgende:

Als je nergens bang voor hoeft te zijn dan ga je toch gewoon lekker door.
Als je niks te verliezen hebt ook.
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:22:58 #31
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_36640070
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:07 schreef Dezz het volgende:
Slechte zaak dat die boomknuffelaars (GL) in zo'n belangrijke stad mee mogen regeren
Ga anders fijn in urk wonen
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_36640118
quote:

[..]

Dus dan kun je criminelen beter niet in een gevangenis zetten? Of allemaal levenslang? Nouja, doe dan maar het laatste
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:25:54 #33
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_36640152
Dit topic is mij veel te rechts , ik ben hier weg
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_36640226
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Conclusie: We moeten ze anders aanpakken. WAAROM moet dat zo lang duren ?

Tot die tijd kom ik ze liever niet op straat tegen. Ze zouden die draaideur criminelen ook op leeftijd kunnen scheiden in de gevangenis, of per strafblad. Kleine vergrijpen bij elkaar en de ergere bij elkaar. Dan neem je de kans dat ze 'harder' worden iig een beetje weg.
Zorg ervoor dat ze 10 uur per dag bezig zijn met werken zodat ze zich niet vervelen en een beetje geld verdienen zodat de 100 euro die het nu kost om ze vast te houden lager wordt.

Allemaal kleine dingen die ik liever zie dan ze op straat los te laten.
pi_36640345
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:28 schreef Equinix het volgende:

[..]

Conclusie: We moeten ze anders aanpakken. WAAROM moet dat zo lang duren ?
Hey, we zijn het eens!
pi_36641224
Lokaal nieuws. Niet echt interessant.
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:06:09 #37
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36641313
Laat nou maar eens zien dan dat het wel moet kunnen.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_36641764
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:21 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Ach gut ja, dat zou je bijna vergeten. Draaideurcriminelen zijn zo geworden, omdat ze verder helemaal geen kansen hebben. Slechte jeugd toch?

Nou, de meeste draaideurcriminelen zitten nog midden ín hun jeugd, dus wat dat betreft slaat je argument natuurlijk nergens op.

Als je die gasten echt wilt helpen, dan stuur je ze gezellig naar Glenn Mills.
Big dick.
pi_36643205
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef pberends het volgende:
Leuk voor Griffith. Zo ben je kamerlid, zo ben je gemeenteraadslid . En dat in een jaar tijd.
Idd
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:32:08 #40
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36646319
de PvdA is voor de aanleg van het zgn. grachtenprofiel (een ontwerp dat niet eens een kwart van de afschrijftijd haalt) en GroenLinks voor het pesten van kleine ondernemertjes door strenge regels voor vrachtverkeer in te stellen. Goed bezig
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36646671
quote:
1974
Een keer eerder had Amsterdam een volledig links stadsbestuur, dat was in 1974. Niet met veel succes want anderhalf jaar later was de 'linkse lente' alweer voorbij.

In september van dat jaar werd het nieuwe college gepresenteerd met daarin vier PvdA-wethouders (met onder andere Han Lammers), twee CPN'ers (Communistische Partij Nederland), Roel van Duijn voor de PPR (Politieke Partij Radicalen) en een wethouder van de PSP (Pacifistisch-Socialitische Partij). Deze laatste drie partijen vormden later (met de EVP) GroenLinks.

De ruzies waren talrijk, Het Parool somt er in een artikel een aantal op. De PvdA wilde meer werkgelegenheid naar de stad halen, de overige linkse partijen waren faliekant tegen nieuwe kantoorgebouwen en daarmee gepaardgaande stroom autoverkeer. Eindeloos werd er gedicusseerd over de komst van de metro, over een nieuwe haven, over een autovrije binnenstad. Vergaderingen duurden vele uren, maar resultaten leverden deze nauwelijks op.

Veel mensen, ook sociaaldemocraten, vrezen dat dit in het nieuwe college weer zal gaan gebeuren.

Door het eindeloze gekonkel tussen de linkse partijen traden in in 1975 al wethouders van PSP en PPR af, raadsleden weigerden langer met elkaar samen te werken en de PvdA barstte intussen van de interne verdeeldheid bijkans uit elkaar. Uiteindelijk stapten elf van de zeventien PvdA-gemeenteraadsleden op en kwam er een eind aan anderhalf jaar puur linkse coalitie in Amsterdam.

Nu, dertig jaar later, gaan de partijen PvdA en GroenLinks het weer samen proberen. Voor oud-wethouder Mark van der Horst (VVD) reden om te beweren dat hij 'nu net zo goed naar Wit-Rusland kan gaan emigreren.'
http://www.planet.nl/plan(...)tid=698856/sc=09f8fd

Hoelang zouden ze het dit keer volhouden.
Grappig dat men zoveel geld in de economie willen investeren en dan met een partij als GL in het college mja de tijd zal het leren.
Ik woon gelukkig niet in Amsterdam.
pi_36646777
Lijkt me toch een kromme vergelijking. Met GroenLinks valt compromissen te sluiten met de radicale voorgangers daarvan blijkbaar niet. Bovendien was de PvdA toen nog echt links. De genoemde VVD'er is een slappeling zoals je ze wel vaker bij de VVD ziet. Als ie slim is bereid gaat ie keihard oppositie voeren. Hij moet trouwens niet zeiken want zijn partij heeft 16 jaar lang haar gang kunnen gaan.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:54:05 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36646917
Geweldig, dan ben ik eens benieuwd hoe snel die voedselbank in Amsterdam kan sluiten bij gebrek aan belangstelling..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:55:43 #44
45206 Pietverdriet
pi_36646966
quote:

[..]

Maak er 30 van.
Guiliani heeft NY ook schoon geveegt gekregen.
pi_36647348
Laat ze het maar waarmaken inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36647381
Ik denk dat Mark van der Horst vooral lekker naar Wit-Rusland moet verhuizen als hij denk dat hij zich daar beter thuisvoelt.

Overigens zaten in de jaren 90 GroenLinks en de VVD nog samen in het Amsterdamse college. Was ook niet alles, vooral wegens een zeer matige GL-wethouder (Frank Köhler), maar goed, de VVD moet niet gaan doen alsof nu opeens heel Amsterdam naar de verdoemenis gaat.
pi_36647387
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maak er 30 van.
Guiliani heeft NY ook schoon geveegt gekregen.
offtopic
Heeft hij niet gewoon het probleem verplaatst naar de (arme) wijken?
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:18:27 #48
45206 Pietverdriet
pi_36647525
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

offtopic
Heeft hij niet gewoon het probleem verplaatst naar de (arme) wijken?
Nope, naar de gevangenis.
Hij heeft trouwens de criminaliteit heel breed aangepakt, de maffia heeft bv nauwelijks meer wat te zeggen in NY
pi_36653813
Benieuwd hoe snel Amsterdam een 'artikel 12 gemeente' is.
pi_36655193
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:11 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat Mark van der Horst vooral lekker naar Wit-Rusland moet verhuizen als hij denk dat hij zich daar beter thuisvoelt.

Overigens zaten in de jaren 90 GroenLinks en de VVD nog samen in het Amsterdamse college. Was ook niet alles, vooral wegens een zeer matige GL-wethouder (Frank Köhler), maar goed, de VVD moet niet gaan doen alsof nu opeens heel Amsterdam naar de verdoemenis gaat.
De toekomst van Amsterdam ligt nog steeds hoofdzakelijk bij de rijksoverheid...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')