Deze heb je niet voor 1500 of minder.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)
Dit model dan:
[afbeelding]
T is wat je er aan uit wil geven. Je rijd wele en hele gave luxe en degelijke bak voor een lage aanschafprijs. Als je zelf wat klust af en toe hoeft het echt niet schreeuwend duur te zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze zijn alleen wel allebei loeizwaar dus duur in de wegenbelasting. En verzekering zal ook niet misselijk zijn. En het verbruik is ook niet mals. Onderdelen voor Ford zijn berucht duur (en bij de 25 berucht vaak nodig). Misschien een goeie tweedehands Audi 80 / A4 een betere optie?
in zo een ben ik wel eens meegereden. maar dat rijd echt als een amerikaan. heel comfortabel, lekkere ruime stoelen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)
Dit model dan:
[afbeelding]
inderdaad, koop dan zon volvo. Zijn een stuk betrouwbaarder en dan heb je ook zo'n grote sloepquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:12 schreef Mr. Orange het volgende:
Een volvo 740/940?
Audi 80 uitstraling ??quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:24 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik heb een Audi 80 voor 1100 ballen met al 347 op de teller en rijdt nog steeds heerlijk zonder problemen. En heeft wat meer uitstraling dan die lompe wagens.
daar zou ik voor gaan. In de Pullman-uitvoering. Heeft bakken meer uitstraling dan de ford , renault , of een audi80 zeg maarquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:33 schreef One_conundrum het volgende:
Of Citroën XM?
Die "grap" heb ik 2 posts boven de uwe al gemaakt!quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:33 schreef One_conundrum het volgende:
Of Citroën XM?
Als zijnde volvo rijder valt dat enorm mee, het olie verbruikquote:Op dinsdag 4 april 2006 19:36 schreef Yorout het volgende:
Wat een onzin, over dat olie drinken en volvo's!
Dit model is lelijk, gewoon het model van de openingspost pakkenquote:Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)
Dit model dan:
[afbeelding]
Ik ben altijd al bij centraal beheer verzekerd geweest. Heb nu 4 jaar mijn rijbewijs (in juni 23) maar heb nooit doorlopend een auto gehad dus heb ik niet meer dan 1 schadevrij jaar opgebouwd. Ik heb de rekenmodule op de site gebruikt van centraal beheer omdat die na unive de goedkoopste is (unive accepteerd de combinatie van mijn leeftijd en de motorinhoud niet) en die kwam tot nu toe altijd exact overeen met de werkelijke premie die ik tot nu toe heb betaald.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe kom je aan die berekeningen? 140 Euri benzine? En hoe oud ben je? Dan zou de verzekering namelijk wel eens duurder kunnen uitvallen dan jij nu denkt.
Dan moeten ze je maar eens fatsoenlijk gaan betalen/benzine vergoeden!quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:44 schreef Casperrrr het volgende:
... Ben altijd al de taxi van de familie geweest aangezien ik één van de enige met een rijbewijs ben.
Haha ja dat gebeurt ook wel hoor. Als mijn pa bv naar het ziekenhuis in amsterdam moet dan tanken we altijd even. En ritjes schiphol gaan gewoon op de meterquote:Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan moeten ze je maar eens fatsoenlijk gaan betalen/benzine vergoeden!![]()
quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef renkie het volgende:
1000km per maand.... dan kun je al naar een diesel kijken...
Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep openquote:
Ja, zou ik zeker ook doen. Lekker illegaal LPG inbouwen. Zo'n bak als jij zoekt zijn vaak ex zakenauto's en dus best wel te vinden op LPG of diesel.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep open![]()
quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep open![]()
mijn pappie heeft een XM 2,5 TD, dan rijd je echt als een god.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die "grap" heb ik 2 posts boven de uwe al gemaakt!![]()
Dat risico loop je nogal eens als je voor 1500 euro een grote slee wilt kopen. Is met een XM niet anders als elke andere oude auto die je voor dat geld kunt kopen. En een XM rijdt wel beter dan alle tot nu toe genoemde alternatieven.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind dat je iemand geen XM aan moet raden. Het kan best goed gaan, maar het gaat ook nogal eens fout.
Kijk, want dat is al een probleem als je het over auto's hebt van de leeftijd waar we het hier over hebben. De kans dat je een roestvrije XM vindt is aardig groter dan dat je een roestvrije Scorpio vindt.quote:Een roestvrije Ford lijkt mij een goed begin.
Of een Honda Legend, dan heb je ook echte luxequote:Op dinsdag 4 april 2006 20:51 schreef Sloper het volgende:
Honda Accord 2.0s pwnt deze bolides big time
Eh, ik heb dus een Scorpio 2.9 uit 91, met 250000 km op de klokquote:Op dinsdag 4 april 2006 08:40 schreef Metro2005 het volgende:
Zou ook even kijken naar wat de auto's wegen ivm je houderschapsbelasting.
Volgens mij is de scorpio vrij zwaar namelijk.
Wat ik van beide merken denk:
Renault : Frans -> rammelt, en slechte versnellingsbakken maar blijven wel rijden.
Ford: duits / amerikaans -> rammelt en vaker dan gemiddeld motorische problemen.
Offtopicquote:Op donderdag 6 april 2006 03:08 schreef jochem8 het volgende:
Ik had een Scorpio uit 1988, ongeveer dat model wat jij noemt, maar wel de 2.4 ltr V6. Een dijk van een auto, zo betrouwbaar als wat. Heb er nooit of te nimmer ernstige problemen mee gehad. 1x was de uitlaat door (stukkie lassen) en 1x de accu leeg (vorige eigenaar had er een te zwakke accu in gezet). Heeft me ruim een jaar trouwe dienst geleverd. Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan.
Ik rijd nu een Mitsubishi Sigma 3.0 V6 maar dat is toch andere koek. Die Scorpio dat was....tsja, een heel apart gevoel voor mij.
Als ik mocht kiezen dan wist ik het wel!
quote:Op woensdag 5 april 2006 07:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het niet laten:
[afbeelding]
Honda Legend Coupé 2.7i V6
Nog steeds.quote:Op donderdag 6 april 2006 08:25 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Offtopic
Nog steeds in Malaga???
Offtopic
Die zijn helaas alleen heel moeilijk te vinden...quote:Op woensdag 5 april 2006 07:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het niet laten:
[afbeelding]
Honda Legend Coupé 2.7i V6
Op marktplaats ofzo staan ze nog wel eens..., alleen niet voor rond ¤1500quote:Op donderdag 6 april 2006 10:40 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Die zijn helaas alleen heel moeilijk te vinden...
Ook liefhebber??quote:
max. vermogen 107 kW (146 pk) bij 5500tpmquote:Op donderdag 6 april 2006 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan die motor, dat geeft al snel 200+ pk.
En dat klopt weer wel.quote:Het zuipt aardig, 1 op 8.
In het land der blinden wel, jahquote:Op donderdag 6 april 2006 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
je bent de koning van de weg met een Scorpio....
Dat wil zeggen dat ze te gierig waren voor een fatsoenlijke autoquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:24 schreef jochem8 het volgende:
Het koningshuis reed ook altijd Scorpio, wil wat zeggen
Die plaatjes zijn maar voorbeeldenquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:54 schreef jochem8 het volgende:
Die Scorpio was voor mij geen zuipbak, het is hoe je ermee omgaat en of je de 2.4 of 2.9 V6 hebt. Als je de 2.0 koopt zul je daar geen last van hebben. En roesten deed die van mij al helemaal niet. Geen spatje roest te vinden en dat voor een uit 1988. Ik zou toch echt voor de Scorpio gaan.
Die Fiat zou ik helemaal niet doen. Die Opel ziet er nogal gaar uit wat mij betreft, beetje Sjonniebak. Daihatsu is volgens mij wel een betrouwbaar merk.
Koop dan een Lancia Dedra ofzo, dan heb je ook wat obscuurs/goedkoops, maar dat ziet er tenminste nog een beetje normaal uit. Deze drie zijn wel totaal andere auto's dan die Renaul en Scorpio.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:43 schreef Casperrrr het volgende:
Oke de renault is afgevallen maar er zijn weer een aantal opties bijgekomen:
Daar jullie allemaal zeggen dat de scorpio een enorme zuiplap en roestebak is zonder status ben ik eens verder gaan kijken en vond deze auto's:
De fiat tempra 2.0 ie met: stuurbekrachteging, electrische ramen en centrale portiervergrendeling.
[afbeelding]
De daihatsu applause 1.6 16v Xi met electrische ramen, stuurbekrachteging en centrale portiervergrendeling:
[afbeelding]
Commentaar?
En de opel vectra 1.8 i met exact dezelfde opties als hierboven
[afbeelding]
Das een goeie tip! Mooie wagens die dedra's! En idd betaalbaar!quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Koop dan een Lancia Dedra ofzo, dan heb je ook wat obscuurs/goedkoops, maar dat ziet er tenminste nog een beetje normaal uit. Deze drie zijn wel totaal andere auto's dan die Renaul en Scorpio.![]()
Van onderen is het wel een FIAT. Maar dat is niet zo slecht als het klinkt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:07 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Das een goeie tip! Mooie wagens die dedra's! En idd betaalbaar!
Italiaans en techniek (electronica) gaat gewoon niet samen. Niet doen dus.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:58 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Die plaatjes zijn maar voorbeelden
Waarom die fiat niet? Vind het wel stoer zo'n digitaal dashboard![]()
Zijn ze technisch niet ok ofzo?
LOL! 'Alfa' en 'degelijk en goed' in één zin!quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom niet een alfa 164! erg goedkoop 2e hands en erg degelijke en goede auto's! en de v6 isveel sterker en zuiniger dan die ford v6.
Tering, over die ventilatieroosters...quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom niet een alfa 164! erg goedkoop 2e hands en erg degelijke en goede auto's! en de v6 isveel sterker en zuiniger dan die ford v6.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is het je 1e auto?quote:Op zondag 9 april 2006 23:22 schreef Casperrrr het volgende:
Werd ik zojuist gebeld. Heeft mijn tante een auto voor me gekocht![]()
Ze vond het zo zielig voor me dat ik zo graag een auto wilde maar op mijn vakantiegeld moest wachten.
Blijkt het een suzuki alto te zijn![]()
![]()
Nog een roestebak ook zonder apk.
DIe mensen wonen heel landelijk (sleeuwwijk) en hebben een brug in de schuur.
Aangezien ik geen werk heb moet ik nu als een soort van therapie 3 maanden lang daar "wonen" en die hele auto opknappen.
Ben natuurlijk wel heel erg blij dat iemand zo gek op me is dat ze zelfs een auto voor me kopen maar een alto!!!!!!!!!!!!!!!!!!En dan nog een roestebak ook!
Wat nu te doen? Ben ik onbeschoft als ik zeg dat ik helemaal niet zo'n auto wil?
Nee het is niet mijn eerste auto. Bij lange na nietquote:Op maandag 10 april 2006 11:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Is het je 1e auto?
Wees blij dat je een auto krijgt! kost je niks, rijden zuinig ook.
En als je geen werk hebt kun je toch niet zo'n grote dure zuipschuit betalen
Gewoon opknappen en oprijden dat ding
Bouw er met wat knutselsetjes van conrad nog centrale vergrendeling en electrische ramen in en je bent helemaal the manquote:Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Nee het is niet mijn eerste auto. Bij lange na nietMaar ik ga hem wel opknappen en oprijden! Al heeft ie straks drie kleuren. Ben allang blij dat ik niet meer hoef te fietsen. In nederland mag je toch maar 100/120 en hij rijd ongeveer 1:20!!! Super deluxe natuurlijk. Komt wel een vette installatie in natuurlijk (heb de mdf hoedeplank van een starlet nog liggen met sub erin
), een vdo dayton 4 * 50 watt met een versterkertje van 350 watt (RMS). En natuurlijk een sportdempertje uit de knakenbak van Remco in utrecht. Wel geinig opzich.
Ik ga hem gewoon helemaal opknappen. Zij hebben aangeboden om de materiaalkosten te dekken dus ik heb de vrije hand. Ik maak hem helemaal tip top in orde. Nieuwe remblokjes nodig? Ik koop ze. Nieuwe olie en oliefilter nodig? Ik koop ze. Nieuwe bandjes nodig? Ik koop ze. Ik hoef toch niet te betalen!quote:Op maandag 10 april 2006 19:35 schreef Halfgedraaide het volgende:
Die Alto zou ik gewoon niet aannemen. Zeker niet zonder APK. Heel lief bedanken en zeggen dat je hem echt niet kan aannemen.
Als je hem moet aannemen breng hem dan na 2 weken naar de sloop met de mededeling dat de motor is opgeblazen ofzo. Heb je ook niet die moeite om hem tegen een boom aan te rammen.
Dan moet je hem idd helemaal opknappen en repareren en verkopen. Ik denk alleen dat het een bodemloze put is. Je oom en tante hadden beter gewoon een Alto kunnen kopen waar APK op zit. Is goedkoper en stuk minder werk. Maar ik zou er ook geen meter in rijden in dit geval. Opknappen als ik zin zou hebben en verkopen of naar de sloop brengen.quote:Op maandag 10 april 2006 20:13 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Ik ga hem gewoon helemaal opknappen. Zij hebben aangeboden om de materiaalkosten te dekken dus ik heb de vrije hand. Ik maak hem helemaal tip top in orde. Nieuwe remblokjes nodig? Ik koop ze. Nieuwe olie en oliefilter nodig? Ik koop ze. Nieuwe bandjes nodig? Ik koop ze. Ik hoef toch niet te betalen!![]()
Ik ga hem helemaal schuren en deel voor deel spuiten. (mijn oom heeft een brug en een goeie verfspuit). Alle roest afkrabben, plamuren, opvullen. Desnoods takel ik de motor eruit en reviseer ik die samen met mijn oom. Ik zorg dat ie er weer als nieuw uit komt te zien en dan een apk erop en dan....... dan verkoop ik hem! Vang ik er misschien 800 voor als ik mazzel heb en dan heb ik in totaal 2300 euries!!! Kan ik weer een veel leukere auto kopen.![]()
Als een apk verlopen is moet ie dan weer opnieuw rdw gekeurd worden?quote:Op maandag 10 april 2006 20:17 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dan moet je hem idd helemaal opknappen en repareren en verkopen. Ik denk alleen dat het een bodemloze put is. Je oom en tante hadden beter gewoon een Alto kunnen kopen waar APK op zit. Is goedkoper en stuk minder werk. Maar ik zou er ook geen meter in rijden in dit geval. Opknappen als ik zin zou hebben en verkopen of naar de sloop brengen.
Neequote:Op maandag 10 april 2006 20:18 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Als een apk verlopen is moet ie dan weer opnieuw rdw gekeurd worden?
Nou dan zorg ik dat ie weer door de apk komt en dan cross ik gewoon een jaartje rond in dat koekblik. Verzekering 34 euro per maand, belasting 7 euro per maandquote:
wat een land is dit eigenlijk.quote:Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee gewoon ff langs de locale apk-beun en voor 3 tientjes ben je weer de man.
Jij liever dan ik.quote:Op maandag 10 april 2006 20:20 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Nou dan zorg ik dat ie weer door de apk komt en dan cross ik gewoon een jaartje rond in dat koekblik. Verzekering 34 euro per maand, belasting 7 euro per maand![]()
Dat durf ik nietquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:45 schreef jochem8 het volgende:
Ik zou serieus overwegen om dat ding toch te weigeren en wat beters te kopen
voor ET waarde:quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:47 schreef Casperrrr het volgende:
off topic: wat is ET eigenlijk op wat met velgen te maken heeft? bv ET 35. Ik zat eens rond te kijken naar velgjes voor een alto maar die k*nkerdingen hebben 12 " velgen. Nu wil ik er 13 " onderknallen. Kan dat?
Papa reed een alto. (kinderen kennen dat model niet) Dat was een auto die lijkt op de maybach.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
voor ET waarde:
http://www.allevelgenvan.nl/maat.php
13 INCH kan wel, maar dan terkt je Alto nog slechter op!![]()
Ben eens op vakantie geweest, met vriendin, in een Alto. Op de Route Nationale met veel moeite vrachtauto's inhalen, die je dan bergop in de kont kruipen![]()
on-topic:
Alto weigeren, wat moet je anders later aan je klein-kinderen vertellen?
ET is "Einpresstiefe", ook wel Offset genoemd. Die waarde moet min of meer gelijk zijn als je andere velgen zoekt. ET30 is al te klein.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:47 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Dat durf ik niet![]()
Ik ga er gewoon het beste van maken en er maar een jaartje in rondrijden denk ik.
Van de week word ik opgehaald en dan neem ik mijn fototoestel mee. Ik ga het hele project fotograferen en dan maak ik wel ff een topique.
off topic: wat is ET eigenlijk op wat met velgen te maken heeft? bv ET 35. Ik zat eens rond te kijken naar velgjes voor een alto maar die k*nkerdingen hebben 12 " velgen. Nu wil ik er 13 " onderknallen. Kan dat?
Ja da zal wel passenquote:Op woensdag 12 april 2006 18:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb nog 14" lichtmetalen rondjes velgen hier liggen van een alfa 33 met 185/60/14 banden, zal best blits staan onder je alto.
[afbeelding]
zoiets, alleen 1 maatje kleiner.
ja dat gaat ook echt passenquote:Op woensdag 12 april 2006 18:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb nog 14" lichtmetalen rondjes velgen hier liggen van een alfa 33 met 185/60/14 banden, zal best blits staan onder je alto.
[afbeelding]
zoiets, alleen 1 maatje kleiner.
Normaal gesproken zou ik het ook wel zo laten maar deze motor is echt smerig! Olie zit door de hele motor heen vermengt met stof en zand. DIe vorige eigenaar heeft ooit eens vergeten de dop op het blok te doen en die kapotte aandrijfas heeft veel olie rongeslingerd. Ziet er echt niet uit en iedere keer als ik dan in die auto zit denk ik eraanquote:Op zondag 16 april 2006 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is idd. een meevaller.
Hogedrukspuit onder de motorkap is geen goed idee. Voordat je het weet zit er water in je electronica en kabels. Bovendien krijg je een ontzettende smeertroep. Ik zou het lekker zo laten.
da's onzin om toe te wijzen aan alleen deze auto, dat geldt voor elke auto van deze klasse (hoger dan die renault).quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze zijn alleen wel allebei loeizwaar dus duur in de wegenbelasting. En verzekering zal ook niet misselijk zijn. En het verbruik is ook niet mals. Onderdelen voor Ford zijn berucht duur (en bij de 25 berucht vaak nodig). Misschien een goeie tweedehands Audi 80 / A4 een betere optie?
Scorpio is echt wel een puik technisch autotje.quote:Op dinsdag 4 april 2006 03:15 schreef L3IPO het volgende:
Ik heb ooit een keer in de Autoweek gelezen dat de Scorpio echt een tip is als tweedehands auto.
Pilsie?quote:Op woensdag 10 mei 2006 02:50 schreef PNG het volgende:
Alto = enge 3x niks auto, en 30 cm dat model voor je neus = meteen dood met zijn 700 kilo 1.0 meteen dood.
Scorpio een na laatste model = wawa gaaf, meer binnenruimte achter dan een Mercedes van toen.
Wat een vergelijking, duh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |