abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 april 2006 @ 02:32:06 #1
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36630436
Ik zat eens te denken. In Mei leggen alle vogels hun ei en krijgt casperrrr net zoals eenieder zijn vakantiegeld. En laat ik nou net ook wat geld gespaard hebben. dat betekent: een auto.

Nu wil ik gaan voor een goeie, betaalbare, ruime en luxe wagen.

Dus schoten mij twee totaal verschillende wagens te binnen: De ford scorpio model '92/'94 en de renault 25 phase 2.

In het geval van de scorpio dacht ik aan een 2.0 i GLX met de broodnodige electrische zaken:



En in het geval van de Renault 25 dacht ik aan de Renault 25 TXI:



Ik heb in totaal zo'n 1500 pleuro's te besteden. Dat moet gaan lukken. Heb me al eens flink georienteerd op de bekende 2e hands sites en ze staan er al vanaf 350 euro (de vraag is dan natuurlijk wt voor streetlegal wrak je koopt). Aangezien ik 1500 heb zal ik best wel een knappe kunnen kopen.

Zoals ieder merk hebben ook Renault en Ford hun makke. Laat ik nu net niet weten wat die zijn bij deze auto's. Waar moet ik op gaan letten bij de aanschaf van deze wagens??? Ik ga niet lukraak de eerste de beste kopen maar ga eerst met beide merken rijden. Ik ben ervan overtuigd dat de renault lekkerder zal rijden maar dat de ford net even wat meer betrouwbaarder is (denk ik dan heh). Heeft één van beide of allebei speciale aandachtspunten? Als jullie me daar mee kunnen helpen schrijf ik ze op en dan neem ik het lijstje mee naar de verkoper.

Alvast bedankt

Ooh ja ik stel deze vraag in de PTA dus de onzin en klaagbaak baggeraars met de zogenaamde PAUPER dit en PAUPER dat opmerkingen hoeven niet te reageren. Over smaak valt niet te twisten toch?
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_36630506
De Ford vind ik een mooiere auto, alleen de motor wilt wel sneller dan gemiddeld kapot gaan.
Bij Renaults is vaak de electronica minder betrouwbaar.
Uiteraard is dit natuurlijk niet bij elke auto zo, dus het handigste is om gewoon iemand mee te nemen die er veel verstand van heeft.
En omdat die auto's nogal oud zijn is het geen overbodige luxe om voordat je em koopt de auto te laten keuren (APK).
  dinsdag 4 april 2006 @ 03:15:20 #3
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_36630595
Ik heb ooit een keer in de Autoweek gelezen dat de Scorpio echt een tip is als tweedehands auto.
Humans dont deserve to live...
  dinsdag 4 april 2006 @ 06:46:48 #4
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_36631014
Kijk ook eens naar een oud groot model Mercedes of BMW, kost ook geen moer.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:24:46 #5
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_36631398
de scorpio heeft zo ver mij bekend een handremkabel kwaaltje meer ken ik er zo niet. voor het geld kan ik je uiteraard vertellen dat er genoeg te verkrijgen is.
Ik denk dat je vooral ook even moet kijken naar de wegenbelasting en het verbruik dat maakt het auto rijden iedere maand duur.
scorpio : wegenbelasting 3mnd ¤ 117 - ¤ 138 verbruik 1 op 12,8
Renault 25 txi wegenbelasting 3mnd ¤ 101 - ¤ 119 verbruik 1 op 10,7

De renault is wel 2 seconde sneller op de 100
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:31:23 #6
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36631454
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)

Dit model dan:

pi_36631460
Beide wel leuke auto's. Ik denk echter dat de scorpio een stuk degelijker is.
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:40:02 #8
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_36631536
Zou ook even kijken naar wat de auto's wegen ivm je houderschapsbelasting.
Volgens mij is de scorpio vrij zwaar namelijk.

Wat ik van beide merken denk:
Renault : Frans -> rammelt, en slechte versnellingsbakken maar blijven wel rijden.
Ford: duits / amerikaans -> rammelt en vaker dan gemiddeld motorische problemen.

* Metro2005 rijdt zelf in een Citroen BX GTI met alle opties (waaronder airco), aangeschaft voor 800 euro en al bijna een jaar een trouwe reisgenoot.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:41:18 #9
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_36631555
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)

Dit model dan:

[afbeelding]
Deze heb je niet voor 1500 of minder.
Ik zou ook voor de Ford gaan.
Let wel op roest en dan voornamelijk in dewielkasten achter...heel bekend probleem
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:41:57 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36631562
Ze zijn alleen wel allebei loeizwaar dus duur in de wegenbelasting. En verzekering zal ook niet misselijk zijn. En het verbruik is ook niet mals. Onderdelen voor Ford zijn berucht duur (en bij de 25 berucht vaak nodig ). Misschien een goeie tweedehands Audi 80 / A4 een betere optie?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:47:30 #11
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_36631639
R25 is een dijk van een bak. Echter, de automatische bakken moeten echt goed onderhouden zijn, anders zijn ze bij elke 50000 KM aan gort. De handbakken zijn prima hoor.
Er is een behoorlijke groep fanatiekelingen. Als je daar een beetje voet aan de grond krijgt (lid worden dus) kan je echt jaaaaaaren plezier hebben. Eigen magazijntjes, kennis in overvloed, handel onderling, meeetings enz. http://www.renault25forum.nl/forum/ Ik ben er zelf met zwager een paar jaartjes behoorlijk fanatiek mee bezig geweest. Als je je 25 van een liefhebber koopt kan je er echt heel veel plezier aan beleven.
Let een beetje op de KM stand want een klokkenwinkel is zo vervangen in de 25. Ook leuk om je 25 op te leuken met onderdelen van de luxe versies (baccara, V6) ALs je een luxe versie hebt met ergonomie pakket, dan werken de kussentje bijna nooit. Ook kwestie van een keer uit elkaar halen en reviseren. Sowieso is het echt leuk klussen aan deze auto's! Hele interieuren overgezet Schakelaartjes gaan ook nog wel es kapot. Maar er zijn nog behoorlijk wat auto's en onderdelen in omloop.
De status oldtimer komt wel rap om de hoek kijken trouwens....

De V6 heeft mijn voorkeur. De 2.2 (ook behoorlijk rap hoor!) heeft de naam altijd te blijven werken!

[ Bericht 39% gewijzigd door Yorout op 04-04-2006 08:58:30 ]
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:03:37 #12
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_36631830
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze zijn alleen wel allebei loeizwaar dus duur in de wegenbelasting. En verzekering zal ook niet misselijk zijn. En het verbruik is ook niet mals. Onderdelen voor Ford zijn berucht duur (en bij de 25 berucht vaak nodig ). Misschien een goeie tweedehands Audi 80 / A4 een betere optie?
T is wat je er aan uit wil geven. Je rijd wele en hele gave luxe en degelijke bak voor een lage aanschafprijs. Als je zelf wat klust af en toe hoeft het echt niet schreeuwend duur te zijn.

Mijn ervaring met de 25 is dat er elektrisch wat vaker onderdeeltjes het af laten weten maar rijden blijft hij wel! En meestal praat je toch over auto's met 2, 3 ton op de teller. Tja, een dynamootje of waterpomp mag dan ook weles aan zijn einde zijn toch. Als je echter voor een 25 gaat met bijvoorbeeld 2,5 ton op de teller en de vorige eigenaar heeft er aardig wat aan vervangen en is lief geweest, dan kan je echt lang probleemloos rondrijden.
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_36631866
Zo'n 25 V6 Monaco is wel leuk, of een Scorpio 2.9i Ghia.
The gum you like, is coming back in style.
pi_36644578
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)

Dit model dan:

[afbeelding]
in zo een ben ik wel eens meegereden. maar dat rijd echt als een amerikaan. heel comfortabel, lekkere ruime stoelen.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_36645591
Ford? roest, ellende, zuipen, troep, rommel.. en zwaar
pi_36645638
Een volvo 740/940?
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_36646497
volvo 460 misschien ook een idee ?
toch..??
pi_36646857
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:12 schreef Mr. Orange het volgende:
Een volvo 740/940?
inderdaad, koop dan zon volvo. Zijn een stuk betrouwbaarder en dan heb je ook zo'n grote sloep
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:06:46 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36647272
Volvo dus! Of een oude Mercedes, als ie minder dan een half miljoen kms heeft.

Als je wilt schroeven/solderen zou je ook nog een XM kunnen overwegen, is ook apart.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:24:29 #20
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_36647687
Ik heb een Audi 80 voor 1100 ballen met al 347 op de teller en rijdt nog steeds heerlijk zonder problemen. En heeft wat meer uitstraling dan die lompe wagens.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:33:30 #21
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36647939
Of Citroën XM?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_36648277
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:24 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik heb een Audi 80 voor 1100 ballen met al 347 op de teller en rijdt nog steeds heerlijk zonder problemen. En heeft wat meer uitstraling dan die lompe wagens.
Audi 80 uitstraling ??
toch..??
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:46:04 #23
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_36648381
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:33 schreef One_conundrum het volgende:
Of Citroën XM?
daar zou ik voor gaan. In de Pullman-uitvoering. Heeft bakken meer uitstraling dan de ford , renault , of een audi80 zeg maar
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_36648549
De Renault 25, meer klasse en blijft rijden.
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:00:58 #25
5673 heijx
Qui que boue
pi_36648863
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:06:45 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36649038
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:33 schreef One_conundrum het volgende:
Of Citroën XM?
Die "grap" heb ik 2 posts boven de uwe al gemaakt!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:18:14 #27
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_36649482
ik zie de grap er niet van in; ken iemand met een xm met +400k , zonder enig noemenswaardig probleem.... Daartegen ken ik geen enkele volvo van meer dan 10 jaar oud die niet excessief olie drinkt...
Ik geef wel toe dat Mercedessen van meer dan 10 jaar oud ongeveer de beste koop zullen zijn
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:36:45 #28
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_36650082
Wat een onzin, over dat olie drinken en volvo's!
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:38:29 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36650129
Ik vind dat je iemand geen XM aan moet raden. Het kan best goed gaan, maar het gaat ook nogal eens fout.

Om even terug te komen op de keuzes van TS: Een roestvrije Ford lijkt mij een goed begin. Een stationcar is ouderwets ruim trouwens. 2 liter of 2.3 liter 4 cylinder zijn denk ik voor de gemiddelde low-budget rijder de beste keuze.

Deze staat op Autotrader. Nog een ouder model, maar wel met handige grote achterklep en ziet er, op de foto tenminste, netjes uit! Als de km. stand klopt en met een jaar APK erop en een schuifdakkie (wel checken op lekkage) heb je een prima bak.

[ Bericht 28% gewijzigd door Hyperdude op 04-04-2006 19:44:02 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36650165
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:36 schreef Yorout het volgende:
Wat een onzin, over dat olie drinken en volvo's!
Als zijnde volvo rijder valt dat enorm mee, het olie verbruik
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:42:56 #31
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_36650275
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:43 schreef Festini het volgende:

[..]

Audi 80 uitstraling ??
"wat meer"

Maar geef toe dat het een tijdloze auto it, zoals bv de BX.
pi_36650372
Misschien is een MAzda 626 2.5 V6 24v Xerxes wel iets voor je.
Alles elektrisch en ik denk dat je die vandaag de dag ook voor een appel en een ei koopt.

Ik heb de mijne een klein jaartje geleden verkocht voor 2000 euro en daar zat alles op en aan en een blok uit 97 met nog geen ton op de klok.

Alles elektrisch, alarm, verlaagd, sportuitlaat, open k&n filter, mooie Brock 17-ers etc etc

Zo heel af en toe rij ik er nog eens een stukje in, heb hem verkocht aan een vriend namelijk.
Moet ik niet te vaak doen, want elke keer als ik erin gereden heb heb ik spijt dat ik hem verkocht heb

Fijne auto, bere-degelijke jap en als bijkomend voordeel een stuk goedkoper in aanschaf dan dezelfde auto maar dan met 1.8 motortje en raamzwengels omdat iedereen denkt dat ze zoveel zuipen en belachelijk duur in verzekering zijn en dat valt allemaal reuze mee
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_36652955
Honda Accord 2.0s pwnt deze bolides big time
pi_36653129
Scorpio, absoluut.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:02:31 #35
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36653330
Ben vandaag eens bij de Renault dealer geweest (STAM in amersfoort) omdat ik toch in de buurt was. Ik stelde een oudere man die daar werkte dezelfde vraag als ik hier stelde en hij raade mij zelf aan de scorpio te nemen Hij noemde in het geval van de renaut 25 de volgende zwakke punten: "homokineet" wat dat mag wezen mag joost weten en het complete koelsysteem. Verder noemde hij rubbertjes en pakkinkjes maar dat gaat volgens mij bij iedere auto kapot op den duur
Ooh ja en het schijnt dat ze in bv de TXI een hele hoop electrische rommel hebben verwerkt en dat scheen ook niet al te best te zijn (boardcomputer???)

Morgen ga ik naar de ford dealer om te vragen wat ze van de scorpio vinden en dan de oudere modellen in het bijzonder.

Nu heb ik eens zitten kijken voor een volvo maar die modellen die werden opgenoemd zijn niet bepaald de mooiste moet ik zeggen. Alles is zo vierkant Vooral die 740 das net een pantservoertuig Behalve de 850 dan heh dat is echt een mooie wagen. Helaas valt ie net buiten mijn budget

Zat ik rustig te surfen viel mijn oog opeens op de peugeot 605. Ook wagens die er leuk uitzien, ruim zijn, standaard goed uitgerust en voor de prijs van een fiets de deur uitgaan.



Ik weet het echt niet meer :S Volvo 850? Peugeot 605? Renault 25? of de Scorpio??
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:25:45 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36654317
Waarom wil je eigenlijk zo'n grote bak?
Een 605 is niets anders dan een vergrote 405. Alleen aan alle kanten duurder in gebruik. De Alfa 164 is trouwens het betere origineel van de 405/605 (allemaal Pininfarina). Een nette originele 2 liter is een betere auto dan allle hiervoor genoemde otoos in dit topic. Als je er ééntje weet te vinden that is!

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:29:36 #37
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36654438
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)

Dit model dan:

[afbeelding]
Dit model is lelijk, gewoon het model van de openingspost pakken
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:37:34 #38
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36654744
Ooh ja mijn moeder zei trouwens "wat moet je toch met zo'n grote auto jongen?? Neem toch een starletje"



Voor een scorpio ben ik kwijt:

61,04 verzekering (per maand)
44,33 wegenbelasting (per maand)
140.00 benzine (bij 1000 km per maand)
---------
245,37 per maand

Voor de starlet:

45,70 verzekering (per maand)
15,33 wegenbelasting (per maand)
93,33 benzine (bij 1000 km per maand)
--------
154,36 per maand

Als ik dus een grote wagen wil rijden betaal ik al gauw zo'n 100 euro meer per maand. Plus de onderdelen die volgens jullie duurder zijn. Zou grote wagens rijden dus alleen zijn weggelegd voor mensen met een grote portomonee?

Dag droom
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:39:03 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36654805
Hoe kom je aan die berekeningen? 140 Euri benzine? En hoe oud ben je? Dan zou de verzekering namelijk wel eens duurder kunnen uitvallen dan jij nu denkt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:39:45 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36654833
Oude grote otooos zijn goedkoop in de aanschaf omdat ze in het gebruik duur zijn!
Dat weet toch iedereen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:44:31 #41
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36655006
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe kom je aan die berekeningen? 140 Euri benzine? En hoe oud ben je? Dan zou de verzekering namelijk wel eens duurder kunnen uitvallen dan jij nu denkt.
Ik ben altijd al bij centraal beheer verzekerd geweest. Heb nu 4 jaar mijn rijbewijs (in juni 23) maar heb nooit doorlopend een auto gehad dus heb ik niet meer dan 1 schadevrij jaar opgebouwd. Ik heb de rekenmodule op de site gebruikt van centraal beheer omdat die na unive de goedkoopste is (unive accepteerd de combinatie van mijn leeftijd en de motorinhoud niet) en die kwam tot nu toe altijd exact overeen met de werkelijke premie die ik tot nu toe heb betaald.

Wat betreft benzine ben ik uitgegaan van 1,40 de liter (misschien wat hoog) en ik rijd als ik een auto heb zeker 1000 km per maand. Ben altijd al de taxi van de familie geweest aangezien ik één van de enige met een rijbewijs ben.
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:46:26 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36655073
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:44 schreef Casperrrr het volgende:

... Ben altijd al de taxi van de familie geweest aangezien ik één van de enige met een rijbewijs ben.
Dan moeten ze je maar eens fatsoenlijk gaan betalen/benzine vergoeden!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36655075
1000km per maand.... dan kun je al naar een diesel kijken...
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:47:40 #44
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36655131
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan moeten ze je maar eens fatsoenlijk gaan betalen/benzine vergoeden!
Haha ja dat gebeurt ook wel hoor. Als mijn pa bv naar het ziekenhuis in amsterdam moet dan tanken we altijd even. En ritjes schiphol gaan gewoon op de meter
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:47:47 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36655137
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef renkie het volgende:
1000km per maand.... dan kun je al naar een diesel kijken...
Of LPG.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:51:55 #46
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36655290
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of LPG.
Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep open
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:53:07 #47
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36655338
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep open
Ja, zou ik zeker ook doen. Lekker illegaal LPG inbouwen. Zo'n bak als jij zoekt zijn vaak ex zakenauto's en dus best wel te vinden op LPG of diesel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:59:24 #48
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_36655580
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep open
rijdende bom joh
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:13:15 #49
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36656115
Puur kijkend naar de keuze gesteld in de openingspost zou ik 100% voor de Ford gaan. Dat model staat - in tegenstelling tot het model met de ronde lampen die lager in dit draadje staat - beter bekend. Dattie niet mooi is is weer wat anders. Onderdelen zijn bij grotere auto's helaas vaak duurder. Mijn broer heeft ooit zo'n nieuwer model scorpio gehad; moesten nieuwe remblokken op dus hij naar de fordgarage. Zit een factor 3 verschil tussen de blokken voor een scorpio en die van een ford ka/fiesta (!). Zo zijn er meer (belachelijke) dingen.

605 vind ik qua model trouwens ook very very nice. Neem wel het model van na de facelift, die schijnen aanzienlijk betrouwbaarder te zijn (qua electronics enzo).
Life is too short don't stress every day
pi_36657809
Als je zo graag een grote auto wilt is er toch nog veel meer keuze in die prijsklasse te vinden? Ik noem maar:

Opel Omega
Renault Safrane
Citroën XM
Peugeot 605

Enz enz. Waarom kom je dan specifiek bij deze auto's uit?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:09:57 #51
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36658285
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Die "grap" heb ik 2 posts boven de uwe al gemaakt!
mijn pappie heeft een XM 2,5 TD, dan rijd je echt als een god.

Ik maakte dus geen grapje
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_36658811
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind dat je iemand geen XM aan moet raden. Het kan best goed gaan, maar het gaat ook nogal eens fout.
Dat risico loop je nogal eens als je voor 1500 euro een grote slee wilt kopen. Is met een XM niet anders als elke andere oude auto die je voor dat geld kunt kopen. En een XM rijdt wel beter dan alle tot nu toe genoemde alternatieven.
quote:
Een roestvrije Ford lijkt mij een goed begin.
Kijk, want dat is al een probleem als je het over auto's hebt van de leeftijd waar we het hier over hebben. De kans dat je een roestvrije XM vindt is aardig groter dan dat je een roestvrije Scorpio vindt.
  woensdag 5 april 2006 @ 07:11:47 #53
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36663501
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:51 schreef Sloper het volgende:
Honda Accord 2.0s pwnt deze bolides big time
Of een Honda Legend, dan heb je ook echte luxe
Maar TS, toen ik je OP zag moest ik eigenlijk meteen aan een peugeot 605 denken, en nu kom je er zelf ook mee zag ik.
Ik hou ook wel van grote auto's, en de 605 heb ik altijd wel mooi gevonden eigenlijk
Maar hoe het rijd weet ik dan weer niet..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 5 april 2006 @ 07:20:33 #54
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36663532
Ik kan het niet laten:

Honda Legend Coupé 2.7i V6
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_36664480
Opel Omega. Echt wel. of als je wat ouder wil, de Senator.

maar die Legend , die staat met stip bovenaan.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_36676505
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:40 schreef Metro2005 het volgende:
Zou ook even kijken naar wat de auto's wegen ivm je houderschapsbelasting.
Volgens mij is de scorpio vrij zwaar namelijk.

Wat ik van beide merken denk:
Renault : Frans -> rammelt, en slechte versnellingsbakken maar blijven wel rijden.
Ford: duits / amerikaans -> rammelt en vaker dan gemiddeld motorische problemen.
Eh, ik heb dus een Scorpio 2.9 uit 91, met 250000 km op de klok
Er gaat eigenlijk nooit wat kapot aan deze auto`s.
In 8 jaar tjid eigenlijk alleen de standaard onderhoudsdingen.
Zelfs de originele koppeling zit er nog in.

Maar, een 2 liter?
De V6 verbruikt nauwelijks meer en is veel sterker.
Pas alleen op voor een automaat, deze halen meestal net de 100000 km en zijn dan op.

En ja, alle elektrische dingen werken nog steeds,dat is maar e vraag bij een Renault...
Idiot Outside, but why?
  donderdag 6 april 2006 @ 00:04:05 #57
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36694868
Vandaag dus bij Roeleveld geweest. Daar werd ik te woord gestaan door iemand van het magazijn die zelf jaren als monteur heeft gewerkt. In het begin heel hautain maar later werd hij wel wat vriendelijker omdat hij zag dat ik met serieuze vragen zat. Ik vroeg hem naar de scorpio en ik zag dat zijn ogen begonnen te glinsteren. Deze man bleek dus ook een scorpio te rijden. Hij is een vaste scorpio rijder. Volgens hem was het een oerdegelijke auto maar een enorme zuiplap

De 2,9 schijnt zo 1op 7 te lopen en 1 op 9 op de snelweg

Hij had zelf alle modellen gereden en volgens hem was het model van '90 het beste maar dan wel de injectieversie. 2,0 GL. Over het nieuwste model was hij niet te spreken. Hij zei: ket ze voak genoeg op de brug stoan! (lees met utrechts accent)

dit is dus diegen die wel schijnt te deugen:



Hij gaf me nog een tip. Ik moest ook maar eens rondkijken naar een mondeo

Ik vond er zelfs eentje voor die prijs

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/ford/29353134.html?

Die blijken ook nog wel redelijk betaalbaar te zijn. Opvolger van de Sierra volgens hem. Nu heb ik zelf sierra's gereden en dat zijn hele goede betrouwbare auto's alleen zo kaal als een luis (arko). Je mag je billen dichtknijpen als je er eentje met stuurbekrachtiging vind.

Ook ben ik langs de peugeot geweest om te vragen naar de 605. Ronduit slechte auto's volgens een jonge jongen die daar werkte. Schijnt een zeer onbetrouwbare auto te zijn met hele dure onderdelen. Hij raade mij als alternatief voor die prijs een peugeot 306 aan en hij had er "toevallig" nog eentje staan Nee das niks voor mij zei ik hem maar.

Het word de scorpio denk ik. En dan het oudere model en eentje die handgeschakeld is en maximaal een motorinhoud heeft van 2,4 (6 cilinder lijnmotor). Ik ga in ieder geval letten bij de aanschaf op de door jullie genoemde punten en op de adviezen van de man van de ford dealer.

- bandjes (niet scheef afgesleten en voldoende profiel)
- hand op de uitlaat houden en luisteren
- roestplekken op de dorpels en wielkasten
- kachel even heet stoken
- 50 rijden in zijn 4 en dan vol gas geven (koppeling testen)
- stuur loslaten bij 80 km/h en kijken of hij trekt
- rem voluit intrappen om de abs te testen (hopen dat de verkoper zijn gordel niet om heeft )
- reservewiel controleren
- alle schakelaars testen
- motor controleren of hij heel smerig is van de olie (of juist heel schoon )
- een keertje voluit optrekken
- stuur helemaal naar links draaien en dan achteruit rijden en naar rechts ook een keer (waar dat nou voor was weet ik niet meer)


Als er nog aanvullingen zijn hoor ik het wel

Casperrrr
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_36697099
Mijn pa heeft zo'n bak gehad en maat een 25, en nog een maat een Scorpio 2.0.
Pak altijd de Scorpio.

Beest van een bak, ik ben der ooit nog wonend bij pappa en mamma, in mijn pyjama, jeugdsentiment: ik rondje over rondweg stiekem de auto gepakt 's nachts. Effe omzwaaien, heel gemoedelijke auto op grens. Wel mond houden. Ja hij kan best dwars. Scorpio ouder model heeft echt zee van ruimte. Blaas de bak niet op, Pk is maar 130, koppel trek je de keien eruit. Geef je echt een bok gas, en smijt je stuur om, komt de motorkap dwars hoger dan je zichtsveld.

En je tips kloppen flink. Duw de hoeken in en kijk of ze in 1x terugkomen = dempertest
Check de peilstok = koppakking waterkant opgeslagen test.
Check de seats, zegt je wat over km stand.
Speling op pook, zijn maar 2 pennetjes van kosten nul, maar zegt iets over ge/misbruik.
Zegt soms geen zak, toch ff checken.
Koppeling test, doe maar in 5
Motor idd normale niet gepoetste normale zweetage is juist prima.
ABS bij ding is DAKDAKDAKDAK, nog geen DRRRR, doettie DAKDAKDAK issie prima.
Zet ff ergens stil na stukje rijden, stuk verplaatsen en kijken = lektest.

Bedenk "afstampen" bestaat niet, geen onderhoud = wel.

Stuur helemaal omslaan naar links en rechts en iets te flink dotje gas vanaf 5 km/u = homokineet test. Check op trekkende ratel geluid.
Schiet me zo ff niks te binnen meer, tis ook laat.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_36697219
Omega B is ook erg okay vanuit rijders oogpunt, kheb meeste auto's gereden vanwege me vak, gaat nooit om merk, ook lange basis, en grens ver, en dan dwars makkelijk te pakken. Betekend vooral dat gewone rijder niet snel verrast wordt. Belangrijk. Scorpio 2.9 is oud, maar beest van een auto, berg ruimte. Automaten bak is duur. Is te slopen = ervaring = duur = ervaring.

Goede staat heb je een genot. Mondeo geeft je niet half de pret van een Scorpio. Mondeo's zijn er wel bergen ivm lease populariteit paar jaar gelee, dus puur qua geld een mooie keuze. Mondeo heeft wel goede bodemplaat qua voorklap. Onderkant is als een delta gevormd. Zware klap, klappen de voortreinen langzij eraf, en klapt de frontale klap langs je heen meestal. Interressante feature weer van Mondeo. Maar Scorpio dat model gaat je veel plezier geven, en 10x zoveel als een Mondeo.

Veel wat er nog rijdt aan Scorpio vorig model, niet veel, krijgt vaak peperdure reparaties omdat rijder zo tevreden is. Terecht wat mij betreft. 25s allemaal foetsie. Fijne auto. Maar kijk wel goed en neem iemand mee die verstand van heeft he.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_36697279
Ik had een Scorpio uit 1988, ongeveer dat model wat jij noemt, maar wel de 2.4 ltr V6. Een dijk van een auto, zo betrouwbaar als wat. Heb er nooit of te nimmer ernstige problemen mee gehad. 1x was de uitlaat door (stukkie lassen) en 1x de accu leeg (vorige eigenaar had er een te zwakke accu in gezet). Heeft me ruim een jaar trouwe dienst geleverd. Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Ik rijd nu een Mitsubishi Sigma 3.0 V6 maar dat is toch andere koek. Die Scorpio dat was....tsja, een heel apart gevoel voor mij.

Als ik mocht kiezen dan wist ik het wel!
  donderdag 6 april 2006 @ 08:25:52 #61
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_36698084
quote:
Op donderdag 6 april 2006 03:08 schreef jochem8 het volgende:
Ik had een Scorpio uit 1988, ongeveer dat model wat jij noemt, maar wel de 2.4 ltr V6. Een dijk van een auto, zo betrouwbaar als wat. Heb er nooit of te nimmer ernstige problemen mee gehad. 1x was de uitlaat door (stukkie lassen) en 1x de accu leeg (vorige eigenaar had er een te zwakke accu in gezet). Heeft me ruim een jaar trouwe dienst geleverd. Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Ik rijd nu een Mitsubishi Sigma 3.0 V6 maar dat is toch andere koek. Die Scorpio dat was....tsja, een heel apart gevoel voor mij.

Als ik mocht kiezen dan wist ik het wel!
Offtopic

Nog steeds in Malaga???

Offtopic


Ik zou voor de scorpio gaan..mooie bak..
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_36698468
quote:
Op woensdag 5 april 2006 07:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het niet laten:
[afbeelding]
Honda Legend Coupé 2.7i V6
pi_36698495
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:25 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Offtopic

Nog steeds in Malaga???

Offtopic
Nog steeds.
pi_36698939
Op marktplaats vind je genoeg scorpio s van het laatste model van rond de ¤1500
pi_36700755
quote:
Op woensdag 5 april 2006 07:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het niet laten:
[afbeelding]
Honda Legend Coupé 2.7i V6
Die zijn helaas alleen heel moeilijk te vinden...
  donderdag 6 april 2006 @ 10:45:13 #66
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36700890
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:40 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Die zijn helaas alleen heel moeilijk te vinden...
Op marktplaats ofzo staan ze nog wel eens..., alleen niet voor rond ¤1500
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:58 schreef t0n het volgende:

[..]

Ook liefhebber??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_36700921
Tja, Honda-geil hé.
pi_36724365
Zwaar, onderdelen duur, zuipt, maar een goddelijke auto om mee te rijden een oude 7 serie E32 van 89/90
voor 1500 koop je er een met alles erop , en als je een beetje oplet ook gewoon een goede.
pi_36725291
je bent de koning van de weg met een Scorpio. zelf heb ik nu de lederen stoelen van een Scorpio ghia in m'n Sierra en dat zit fijn zeg. en dan die motor, dat geeft al snel 200+ pk. Het zuipt aardig, 1 op 8.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:57:07 #70
5673 heijx
Qui que boue
pi_36732489
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan die motor, dat geeft al snel 200+ pk.
max. vermogen 107 kW (146 pk) bij 5500tpm
max. koppel 228 Nm bij 3000tpm
quote:
Het zuipt aardig, 1 op 8.
En dat klopt weer wel.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:58:24 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36732529
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
je bent de koning van de weg met een Scorpio....
In het land der blinden wel, jah
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36736420
Het koningshuis reed ook altijd Scorpio, wil wat zeggen
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:24:59 #73
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36736445
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:24 schreef jochem8 het volgende:
Het koningshuis reed ook altijd Scorpio, wil wat zeggen
Dat wil zeggen dat ze te gierig waren voor een fatsoenlijke auto
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:43:22 #74
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36751505
Oke de renault is afgevallen maar er zijn weer een aantal opties bijgekomen:

Daar jullie allemaal zeggen dat de scorpio een enorme zuiplap en roestebak is zonder status ben ik eens verder gaan kijken en vond deze auto's:

De fiat tempra 2.0 ie met: stuurbekrachteging, electrische ramen en centrale portiervergrendeling.



De daihatsu applause 1.6 16v Xi met electrische ramen, stuurbekrachteging en centrale portiervergrendeling:



Commentaar?

En de opel vectra 1.8 i met exact dezelfde opties als hierboven

------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_36751865
Die Scorpio was voor mij geen zuipbak, het is hoe je ermee omgaat en of je de 2.4 of 2.9 V6 hebt. Als je de 2.0 koopt zul je daar geen last van hebben. En roesten deed die van mij al helemaal niet. Geen spatje roest te vinden en dat voor een uit 1988. Ik zou toch echt voor de Scorpio gaan.

Die Fiat zou ik helemaal niet doen. Die Opel ziet er nogal gaar uit wat mij betreft, beetje Sjonniebak. Daihatsu is volgens mij wel een betrouwbaar merk.
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:58:19 #76
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36751956
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:54 schreef jochem8 het volgende:
Die Scorpio was voor mij geen zuipbak, het is hoe je ermee omgaat en of je de 2.4 of 2.9 V6 hebt. Als je de 2.0 koopt zul je daar geen last van hebben. En roesten deed die van mij al helemaal niet. Geen spatje roest te vinden en dat voor een uit 1988. Ik zou toch echt voor de Scorpio gaan.

Die Fiat zou ik helemaal niet doen. Die Opel ziet er nogal gaar uit wat mij betreft, beetje Sjonniebak. Daihatsu is volgens mij wel een betrouwbaar merk.
Die plaatjes zijn maar voorbeelden

Waarom die fiat niet? Vind het wel stoer zo'n digitaal dashboard

Zijn ze technisch niet ok ofzo?
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:00:35 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36752026
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:43 schreef Casperrrr het volgende:
Oke de renault is afgevallen maar er zijn weer een aantal opties bijgekomen:

Daar jullie allemaal zeggen dat de scorpio een enorme zuiplap en roestebak is zonder status ben ik eens verder gaan kijken en vond deze auto's:

De fiat tempra 2.0 ie met: stuurbekrachteging, electrische ramen en centrale portiervergrendeling.

[afbeelding]

De daihatsu applause 1.6 16v Xi met electrische ramen, stuurbekrachteging en centrale portiervergrendeling:

[afbeelding]

Commentaar?

En de opel vectra 1.8 i met exact dezelfde opties als hierboven

[afbeelding]
Koop dan een Lancia Dedra ofzo, dan heb je ook wat obscuurs/goedkoops, maar dat ziet er tenminste nog een beetje normaal uit. Deze drie zijn wel totaal andere auto's dan die Renaul en Scorpio.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:07:29 #78
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36752242
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Koop dan een Lancia Dedra ofzo, dan heb je ook wat obscuurs/goedkoops, maar dat ziet er tenminste nog een beetje normaal uit. Deze drie zijn wel totaal andere auto's dan die Renaul en Scorpio.
Das een goeie tip! Mooie wagens die dedra's! En idd betaalbaar!
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_36752348
Aanschaf is 1

Rijden is.... Juist 2
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:11:17 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36752378
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:07 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Das een goeie tip! Mooie wagens die dedra's! En idd betaalbaar!
Van onderen is het wel een FIAT. Maar dat is niet zo slecht als het klinkt.
Italiaanse auto's met een digitaal dashboard zou ik niet aan beginnen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36757096
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:58 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Die plaatjes zijn maar voorbeelden

Waarom die fiat niet? Vind het wel stoer zo'n digitaal dashboard

Zijn ze technisch niet ok ofzo?
Italiaans en techniek (electronica) gaat gewoon niet samen. Niet doen dus.
Zeker niet als ie betrouwbaar moet zijn als je op vakantie gaat.

Scorpio is een goede keus, kijk anders ook eens voor een Sierra.
pi_36769485
Die opel rot onder je reet vandaan, een ford scorpio wil ook wel gok ik zo...
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:32:47 #83
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36770088
waarom niet een alfa 164! erg goedkoop 2e hands en erg degelijke en goede auto's! en de v6 is veel sterker en zuiniger dan die ford v6.


(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_36771890
mij maak je niet wijs dat je voor het zelfde geld en net zo lang 146 kan rijden als Scorpio.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:53:07 #85
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36772262
ook leuk: een lancia thema (vergelijkbaar met de saab 9000, alfa 164 en fiat croma) en dan helemaal de 8.32 met gedowntunede 8 cylinder ferrari motor



(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_36772433
prachtig zeg.
Lancia Thema 3.0 V6 LE
paars metallic, 350 euro.

nieuwe voorruit + koppelingsplaat.... vooral de koppeling zit een hoop werk in
denk dat er ook nog een APK'tje bij komt, wellicht dat er dan nog dingetjes bijkomen, maar voor dat geld zeg .... goei'n dag
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_36772632
btw, die 8.32 ferrari motor geeft ... 215 pk ? volgens autoweek carbase
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:11:25 #88
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36772726
als je een Themav6 thema koopt, zorg dan dat er 1 koopt met de 2959 cm3 alfa motor (zat in de latere thema's) en die niet met die ouderwetse en trage fiat v6.

klopt de thema 8.32 heeft 215 pk slechts. exact deze zelfde motor zit ook in de ferrari 308 en daar heeft hij 240 pk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_36772864
pi_36774313
Waarom geen BMW 525i E34? Die kosten geen drol meer en zien er heel goed uit.

De 518 en de 520 moeten je sowieso laten staan. Zwaar onderbemeten voor zo'n zware auto. En de 520 schijnt meer te zuipen dan de 525.
pi_36774558
De Scorpio staat voor mij op 1, dan de Alfa 164 dan de 605.

Probleempjes van de scorpio (we hebben 12 jaar gereden in zo'n ding een 2.9 4x4)



Weggerotte dorpels en achterspatbordranden.
Lekke kachelradiator (komt na een minuut of 10 rijden een vieze zoete geur in de auto)
lekke kering bij de uitgang van de bak.
Electra werkte eigenlijk altijd prima.
Die van ons is gekocht bij een ton en had bij verkoop ~ 230dkm gelopen. Weet er nog wel meer met hogere probleemloze standen. De hierboven genoemde zaken waren de enigste problemen die wij hebben gehad. Enigste wat wij extra aan ellende hadden was de bakrevisie in 2001. Je kunt namelijk voor zo'n 4x4 geen ruilbak vinden. Alleen zelf reviseren is financieel interessant. Maar dat geld dus alleen voor de 4x4 en die kom je toch niet meer tegen. Zijn trouwens wel zuipers. Reed ongeveer 1 op 8 op lange ritten.

De Alfa 164.



Koop een 2 liter TwinSpark of een 3 liter V6 12klepper. Blijf van de 24 kleppers af als je portemonnee beperkt is. Die is nogal wat onderhoudsgevoeliger. Let op roest bij achtersubframe, komt wel eens voor. Verder vrij probleemloze auto's. Klinkt die als een diesel dan is de nokkenasversteller defect. Is ongeveer 150 euri's aan materiaal maar dan komt het arbeidsloon nog. de TwinSpark heeft dure bougies (300 euri's per set) maar gaan heel erg lang mee. Is trouwens ook de meest zuinige van het stel. Rijd bij normaal rijden 1 op 12. Neem er wel eentje van na de facelift in 93.

De 605. Prima auto. De diesels zijn zeer betrouwbaar. Hebben wel eens electra storingen. Neem bij voorkeur eentje van na 94 van het nieuwe model (richtingaanwijzers bij mistlampen in). Is qua betrouwbaarheid een verbetering.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_36774960
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom niet een alfa 164! erg goedkoop 2e hands en erg degelijke en goede auto's! en de v6 is veel sterker en zuiniger dan die ford v6.
LOL! 'Alfa' en 'degelijk en goed' in één zin!

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_36775170
een laguna niks?
heb deze laguna voor 500 gekocht(toegegeven, met veel geluk)
net koprevisie en apk gehad, 2 jaar terug de veerpoten en schijfremmen gedaan. dit weet ik omdat hij van mn oom is geweest



owja de 605 is echt super degelijk. zelfde techniek als de 205 en 405, en das echt super goed... (een 405 levert in afrika nog 7000 op vanwege de betrouwbaarheid,)
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:49:16 #94
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_36775526
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom niet een alfa 164! erg goedkoop 2e hands en erg degelijke en goede auto's! en de v6 is veel sterker en zuiniger dan die ford v6.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tering, over die ventilatieroosters...

En die applause is een soort charade met kont... Klein kuthok dus...

Zou als je van de écht grote bakken afgaat gewoon voor een mooie Toyota Carina E 2.0 GTSi of GTi gaan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 9 april 2006 @ 23:22:17 #95
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36808947
Werd ik zojuist gebeld. Heeft mijn tante een auto voor me gekocht

Ze vond het zo zielig voor me dat ik zo graag een auto wilde maar op mijn vakantiegeld moest wachten.

Blijkt het een suzuki alto te zijn



Nog een roestebak ook zonder apk.

DIe mensen wonen heel landelijk (sleeuwwijk) en hebben een brug in de schuur.

Aangezien ik geen werk heb moet ik nu als een soort van therapie 3 maanden lang daar "wonen" en die hele auto opknappen.

Ben natuurlijk wel heel erg blij dat iemand zo gek op me is dat ze zelfs een auto voor me kopen maar een alto!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dan nog een roestebak ook!

Wat nu te doen? Ben ik onbeschoft als ik zeg dat ik helemaal niet zo'n auto wil?
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_36809004
rofl ownt
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  zondag 9 april 2006 @ 23:35:39 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_36809304
Een Alto

Volgens mij moet je eens heel goed gaan bedenken hoe je daar onderuit gaat komen??
Misschien komt ie niet voor een redelijk bedrag door de APK ??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 9 april 2006 @ 23:41:07 #98
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36809480
Tja, die smoes zal helaas niet werken omdat ze aangeboden hebben alles te betalen.

Ik denk dat ik er maar gewoon het mooiste van ga maken. Heb wel zin in het opknapwerk. Das altijd leuk. Biertje erbij, één of andere kutzender op een keukenradio, smerige klauwen en plezier van het resultaat.

Misschien ga ik hem wel optisch tunen. (halfords tuning)
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  zondag 9 april 2006 @ 23:42:24 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_36809509
Dan rest je nog maar 1 mogelijkheid...... die Alto verschrikkelijk pimpen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 9 april 2006 @ 23:52:24 #100
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36809800
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')