Vandaag dus bij Roeleveld geweest. Daar werd ik te woord gestaan door iemand van het magazijn die zelf jaren als monteur heeft gewerkt. In het begin heel hautain maar later werd hij wel wat vriendelijker omdat hij zag dat ik met serieuze vragen zat. Ik vroeg hem naar de scorpio en ik zag dat zijn ogen begonnen te glinsteren. Deze man bleek dus ook een scorpio te rijden. Hij is een vaste scorpio rijder. Volgens hem was het een oerdegelijke auto maar een enorme zuiplap
De 2,9 schijnt zo 1op 7 te lopen en 1 op 9 op de snelweg
Hij had zelf alle modellen gereden en volgens hem was het model van '90 het beste maar dan wel de injectieversie. 2,0 GL. Over het nieuwste model was hij niet te spreken. Hij zei: ket ze voak genoeg op de brug stoan! (lees met utrechts accent)
dit is dus diegen die wel schijnt te deugen:
![]()
Hij gaf me nog een tip. Ik moest ook maar eens rondkijken naar een mondeo
Ik vond er zelfs eentje voor die prijs
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/ford/29353134.html?Die blijken ook nog wel redelijk betaalbaar te zijn. Opvolger van de Sierra volgens hem. Nu heb ik zelf sierra's gereden en dat zijn hele goede betrouwbare auto's alleen zo kaal als een luis (arko). Je mag je billen dichtknijpen als je er eentje met stuurbekrachtiging vind.
Ook ben ik langs de peugeot geweest om te vragen naar de 605. Ronduit slechte auto's volgens een jonge jongen die daar werkte. Schijnt een zeer onbetrouwbare auto te zijn met hele dure onderdelen. Hij raade mij als alternatief voor die prijs een peugeot 306 aan en hij had er "toevallig" nog eentje staan
![]()
Nee das niks voor mij zei ik hem maar.
Het word de scorpio denk ik. En dan het oudere model en eentje die handgeschakeld is en maximaal een motorinhoud heeft van 2,4 (6 cilinder lijnmotor). Ik ga in ieder geval letten bij de aanschaf op de door jullie genoemde punten en op de adviezen van de man van de ford dealer.
- bandjes (niet scheef afgesleten en voldoende profiel)
- hand op de uitlaat houden en luisteren
- roestplekken op de dorpels en wielkasten
- kachel even heet stoken
- 50 rijden in zijn 4 en dan vol gas geven (koppeling testen)
- stuur loslaten bij 80 km/h en kijken of hij trekt
- rem voluit intrappen om de abs te testen (hopen dat de verkoper zijn gordel niet om heeft
)
- reservewiel controleren
- alle schakelaars testen
- motor controleren of hij heel smerig is van de olie (of juist heel schoon
)
- een keertje voluit optrekken
- stuur helemaal naar links draaien en dan achteruit rijden en naar rechts ook een keer (waar dat nou voor was weet ik niet meer) Als er nog aanvullingen zijn hoor ik het wel
Casperrrr
------>
www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!