abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36695851
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:26 schreef MrX1982 het volgende:

Aan de andere kant hebben deze oud-politici zelf de kans gehad. Ik bedoel de huidige negatieve ontwikkelingen in hun ogen zijn echt niet iets van de ene op de andere dag.
Ja joh ...Marco van basten heeft ook zijn kans gehad als voetballer...
Dus hij mag nu niks meer zeggen over voetbal...?
Dat argument is kul. Je ontzegt mensen hun recht op actieve deelname in de discussie.
Met die attitude zit je die negatieve ontwikkelingen eerder op te fokken.
pi_36698505
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:41 schreef Bluesdude het volgende:
Ja joh ...Marco van basten heeft ook zijn kans gehad als voetballer...
Dus hij mag nu niks meer zeggen over voetbal...?
Dat argument is kul. Je ontzegt mensen hun recht op actieve deelname in de discussie.
Met die attitude zit je die negatieve ontwikkelingen eerder op te fokken.
Het verschil tussen voetbal en politiek is dat beslissingen in de politiek ook de midden -en lange termijn beïnvloeden terwijl voetbal eerder de korte termijn beïnvloed.
pi_36710450
Marco van Basten heeft niets te zoeken in deze discussie.
pi_36727557
Van Kemenade, zat daar geen luchtje aan? En die Rabbea heb ik nog zien deel uitmaken van de IRT-commissie, te genant voor woorden, en dat zat ook voorzitter Maarten van Traa zichtbaar dwars. Een verscheurd Nederland?, no shit, met meerdere groepen die allemaal tegelijkertijd het enige ware geloof aanhangen en de rest als ketters beschouwen die dood moeten, of in ieder geval zullen branden in de hel, wat verwacht je dan.

Oh, en Dijkstal, Hans!, ga trompetteren kerel, en neem er een borreltje bij.
  vrijdag 7 april 2006 @ 02:35:44 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36728568
Maar toch: niemand kan ontkennen dat de wereld er na 9/11 weinig sympathieker op is geworden. Aan alle kanten zijn de klootzakken opgestaan. Dat geeft minstens te denken. Wat dat betreft begrijp ik deze hoog gevallen heren wel. Hun toon is echter nogal monotoon: alsof er niet méér aan de hand is dan dat eeuwige, inmiddels wel heel erg uitgekauwde conflict tussen auto en allo. Alsof het probleem niet meer zou zijn dan een etnisch-culturele scheldpartij.

De tijd van het post-kolonialisme is voorbij. Geen misplaatst schuldgevoel, geen onterechte slachtoffer-rol. De wereld is van iedereen dus mogen we ook iedereen aanspreken op zijn/haar rol daarin.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:26:36 #156
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_36744278
"Ik verscheurde ons landje" - Joop Uylberts

Jaiiiiiiiii, Holland, komp nooit meer terug
Voorbaiiii, het ging allemaal zo vlug
Al die gastarbeiders kwamen
maar poetsten nooit de plaat
tis te laaat, tis te laaat

Ik verscheurde ons landje
heb veel moslims gehaald
in mijn hart moet ik huilen
want dat heeft links bepaald
Ik verscheurde ons landje
en het ging veel te snel
want ik weet dat rechts het ons nooit meer vergeeeeeft
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:38:27 #157
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36744643
Leuk om te zien dat de mensen met de meeste ervaring in de politiek, met de beste wijsheden, gok ik, gezien worden als knuffelaars en 'softies'.

En verder bemoei ik me er niet mee, dit proces is al jaren gaande, segregatie. En we denken dat met een Wilders op te lossen.
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:36 schreef Lyrebird het volgende:
Nou dag hoor.

Laat ik mijn stelling nuanceren, om niet nog meer mensen weg te jagen:

Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl moslims in Nederland in grote getalen tot een uitkering zijn veroordeeld.
Dat komt veelal omdat de P&O afdeling de brief met als afzender Mohammed de papiervernietiger aanzet. Het is onderzocht, en triest maar waar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36744929
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:38 schreef Yildiz het volgende:
...
Dat komt veelal omdat de P&O afdeling de brief met als afzender Mohammed de papiervernietiger aanzet. Het is onderzocht, en triest maar waar.
Wat? In Nederland? Je liegt.
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:00:13 #159
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_36745348
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:38 schreef Yildiz het volgende:

Nee, dat is als je Mohamed heet. Met Mohammed daarentegen ben je direct verzekerd van een lease-auto onder je reet.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_36762511
Wie woonden hier eerst?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_36762517
Wie mochten hier komen?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_36762522
Wie zouden zich dus aan moeten passen?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:31:13 #163
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36762557
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:29 schreef Badabingea het volgende:
Ik denk dat niemand zich aan kan passen aan de Nederlandse cultuur van nog geen 300 jaar geleden, toen er ook al buitenlandse grote filosofen waren als Spinoza.

Zomaar, als opmerking. Kanttekening.
pi_36762571
Van wie is dit land nu dan?

Niet van Nederlanders van 300 jaar oud
KLAAS JAN HUNTELAAR
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:32:43 #165
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36762590
Goed manifest. Allemaal ondertekenen. Misschien wordt het nog wat met dit land, als iedereen ff zn piemellengte opzij schuift en na gaat denken.
Deze situatie is niks nieuws hoor. Eind 19e eeuw waren er ook rellen met Spanjaarden hier. We hebben de Molukkers gehad. Zoiets op de spits drijven zoals nu met de Moslims gebeurt, heeft nog nooit geholpen.

(excuses als ik dingen herhaal: )
Wat staat er in dit manifest? De eerste helft (60%) is een analyse van de ontstane situatie. In de tweede helft (40%) worden oplossingen aangedragen voor 'het probleem'. Kort samengevat:
- de overheid moet haar toon matigen en stoppen de polarisatie in de hand te werken
- bedrijven moeten bij hun solicitaties gaan selecteren op kennis en kwaliteiten, niet op afkomst
- autochtonen moeten de bevolkingssamenstelling zoals deze nu is accepteren, (ofwel: stoppen met willen dat 'buitenlanders' oprotten)
- allochtonen moeten accepteren dat Nederland het land is waarin ze leven, en volledig kiezen voor een leven in deze maatschappij.

Dit vind ik een mooi initiatief. Overigens was het idee van het manifest het aan te bieden aan de volgende generaties (de jongerenpartijen, waarvan enkel het CDJA het manifest verworpen heeft). Als het een groot succes wordt (veel handtekeningen) wordt het ongetwijfeld aangeboden aan onze JPB. En wellicht internationaal gepubliceerd zodat we ons tolerante en vooruitstrevende imago kunnen terugkrijgen.

Het is te lezen op:
http://www.eenlandeensamenleving.nl/
Hier kan je ook je handtekening zetten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:32:47 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36762591
quote:
Wat is dat nou voor non-redenering?

Buig voor mij, Saks. De Friezen, ik dus, waren hier het eerst.
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:33:04 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36762599
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:31 schreef Badabingea het volgende:

Jij denkt dat je met een homogene samenleving verder komt? Mensen die allemaal dezelfde cultuur hebben?

Let op, ik praat misdaad dus niet goed. Maar ik vind het al walgelijk dat ik dat moet zeggen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:34:23 #168
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36762629
quote:
Wie mochten hier komen?
Om het vuile werk op te knappen ja. Zij hebben net zo hard meegewerkt aan de samenleving zoals deze nu is als anderen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:35:55 #169
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36762673
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:31 schreef Badabingea het volgende:

Klopt, Nederland is van alle huidige inwoners.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36762719
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:34 schreef ErikT het volgende:

[..]

Om het vuile werk op te knappen ja. Zij hebben net zo hard meegewerkt aan de samenleving zoals deze nu is als anderen.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_36762754
Nederlanders van 300 jaar oud. Hebben we die?
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:40:24 #172
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36762791
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:37 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Goed argument.
pi_36762826
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:34 schreef ErikT het volgende:

[..]

zaterdag 8 april 2006 @ 12:45:46 #174
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36762907
Wie woonden hier eerst?

Dit is echt te belachelijk voor woorden. Wie woonden hier het eerst? Nou, ik woon hier pas 21 jaar en dat mijn voorgeslacht hier een paar eeuw heeft gewoond geeft mij toch niet meer rechten ofzo? Ik ben niet blind voor de problemen rond de multiculturele samenleving maar hou toch op met het vooronderstellen dat wij Nederlanders een gezamenlijke afkomst is - de natie-staat is slechts een construct, een systeem. Een beetje relativeren graag. Het is van dezelfde onzin als dat joden van nu verantwoordelijk worden gehouden voor de kruiziging van Jezus, of dat het nageslacht van slaven (negers dus) minder rechten moeten hebben in Amerika dan blanken. Rechten worden verleend door de wet, niet door zoiets als afkomst.
pi_36762949
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:45 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wie woonden hier eerst?

Dit is echt te belachelijk voor woorden. Wie woonden hier het eerst? Nou, ik woon hier pas 21 jaar en dat mijn voorgeslacht hier een paar eeuw heeft gewoond geeft mij toch niet meer rechten ofzo? Ik ben niet blind voor de problemen rond de multiculturele samenleving maar hou toch op met het vooronderstellen dat wij Nederlanders een gezamenlijke afkomst is - de natie-staat is slechts een construct, een systeem. Een beetje relativeren graag. Het is van dezelfde onzin als dat joden van nu verantwoordelijk worden gehouden voor de kruiziging van Jezus, of dat het nageslacht van slaven (negers dus) minder rechten moeten hebben in Amerika dan blanken. Rechten worden verleend door de wet, niet door zoiets als afkomst.
Ga dat de Palestijnen en Joden maar eens vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')