abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36632862
Dijkstal, een van de weinige overgebleven sociaal-liberalen. De rest van de VVD is gekaapt door neo-liberalen.
pi_36632894
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dijkstal, een van de weinige overgebleven sociaal-liberalen. De rest van de VVD is gekaapt door neo-liberalen.
Conservatief is niet hetzelfde als liberaal.
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:57:41 #53
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_36633971
Ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat de schuldvraag mbt die dreigende verscheuring toch ook deels ligt bij de allochtonen zelf, om maar een eufemisme te gebruiken.

Afshan, Aboutaleb, Hirshi, allemaal voorbeelden van succesvolle allochtonen. Als je wilt kan het dus. Maar je moet het wel WILLEN, en westers water bij de islamwijn willen doen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_36634622
Afshan en Hirschi zouden hun huid en haar nog bleken in hun assimilisatieproces. Zo een hekel hebben zij aan hun afkomst.

Aboutaleb daarentegen is wél een goed voorbeeld van een succesvolle allochtoon. Wat is succesvol uberhaupt? Hoeveel geld je per jaar verdient, hoeveel westerse konten je hebt gekust, of iets anders? De Islam kent geen wijn en dus kan er geen sprake zijn van westers water. De Islam is puur en is eerder water dan iets anders. Voor het westen is wijn een juiste metafoor. We zouden dus kunnen stellen dat islamitisch water bij de westerse wijn de enige juiste weg is.
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:27:45 #55
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_36634834
Mooi initiatief, maar wel door een oude garde politici die zichzelf te serieus neemt en symbool staat voor het politiek-correct denken in de jaren '90. Ik zou gewoon in meer conrecte gevallen een tegengeluid laten horen dat weer blaten over een 'verscheurde' samenleving.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_36635048
Met mensen als Mohammed Rabbae wil ik niet eens één samenleving vormen.

Rabbae over De Duivelsverzen: "Al was ik de laatste moslim in Nederland, dan nog zou ik mijn best doen het boek te laten verbieden"

Rabbae over homo's: Nederland moet maar accepteren dat wij moslims homosexuelen nooit zullen accepteren
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:45:59 #57
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36635311
Ik heb het stuk net gelezen en aan de ene kant vind ik wel dat ze een punt hebben, aan de andere kant ligt de nadruk wel iets te veel op de rechten, en niet zozeer op de plichten, van allochtonen. Dat stuit me een beetje tegen de borst - makkelijk praten voor mensen die van de politieke generatie zijn, verantwoordelijk voor het echec van de multiculturele samenleving en duizenden asielzoekers die onzekerheid werden gelaten. Aan die eigen verantwoordelijkheid wordt ook volledig voorbijgegaan door in de analyse alleen 11 september, de moorden op Fortuijn en Van Gogh mee te nemen. Het CDJA heeft dan ook volledig gelijk dat het wel iets gebalanseerder mocht.

Het respect, dat van mij wel iets meer terug mag komen, wordt bij deze heren al te gauw een soort van grenzeloos geknuffel. Wat mij betreft is de oplossing voor het integratievraagstuk om er gewoon een tijdje niet meer over te spreken maar er wat aan te doen. Illegalen en asielzoekers moet zo snel mogelijk duidelijkheid worden verschaft, we moeten werken aan kansen van laagopgeleiden (ongeacht etnische afkomst) op de arbeidsmarkt, in het onderwijs, de huizenmarkt. En een beetje relaxter omgaan met elkaar, want uiteindelijk zullen we het met elkaar moeten doen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:47:12 #58
3647 B.R.Oekhoest
pi_36635345
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Afshan en Hirschi zouden hun huid en haar nog bleken in hun assimilisatieproces. Zo een hekel hebben zij aan hun afkomst.
JIJ bent hier heel illustratief, weet je dat? Deze denkwijze die jij en (te) vele allochtonen erop na houden is HET grootste obstakel.
quote:
Aboutaleb daarentegen is wél een goed voorbeeld van een succesvolle allochtoon. Wat is succesvol uberhaupt? Hoeveel geld je per jaar verdient, hoeveel westerse konten je hebt gekust, of iets anders? De Islam kent geen wijn en dus kan er geen sprake zijn van westers water. De Islam is puur en is eerder water dan iets anders. Voor het westen is wijn een juiste metafoor. We zouden dus kunnen stellen dat islamitisch water bij de westerse wijn de enige juiste weg is.
En alsof het nog niet genoeg is, geef je hier het sluitende en stuitende bewijs. Wat voor arrogantie haal je je hier in je hoofd dat je eigen ideeen onwrikbaar zijn en dat de rest, die zo vriendelijk is je hier een mooie toekomst te bieden, maar WEL flexibel moet zijn?
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_36635610
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als: in tegenstelling tot de aanpak van nu, die ons zoveel heil heeft gebracht?
Geef het een beetje tijd, bij de vorige aanpak werd het ook pas na 20 jaar duidelijk dat er iets niet helemaal goed ging

Die verwijdering tussen autochtoon en allochtoon waar deze "senioren" over spreken was er trouwens altijd al maar daar werd domweg niet over gepraat, het is dus ook zeer smerige retoriek om te stellen dat dit pas na 2001 is ontstaan. Verder wel opvallend dat mensen zoals Dijkstal en Ter Louw geassioceerd willen worden met een voorvechter van censuur wat Rabbae is.
pi_36636798
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

JIJ bent hier heel illustratief, weet je dat? Deze denkwijze die jij en (te) vele allochtonen erop na houden is HET grootste obstakel.
Vele autochtonen die jouw denkwijze erop na houden zijn het grootste obstakel. Heel illustratief hoe jij allochtonen het liefst ziet, zoals Hirschi en Afshan dus.
quote:
[..]
En alsof het nog niet genoeg is, geef je hier het sluitende en stuitende bewijs. Wat voor arrogantie haal je je hier in je hoofd dat je eigen ideeen onwrikbaar zijn en dat de rest, die zo vriendelijk is je hier een mooie toekomst te bieden, maar WEL flexibel moet zijn?
Wie biedt mij hier een mooie toekomst Voor het geval je het niet wist, ik ben hier geboren en heb gewoon alle rechten en plichten die jij ook hebt. Mij is niets meer of minder geboden dan jou. Misschien op de arbeidsmarkt ja. Net zoals ik mij dien aan te passen aan de samenleving, wat ik ook doe, dien jij dat als burger van de zelfde staat ook te doen. Dát besef, daar ontbreekt het bij xenofoben nogal aan. Maar dat is natuurlijk wel zo makkelijk. De buitenlanders zijn de oorzaak van alle problemen, niet waar Broekhoest?
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:04:30 #61
3647 B.R.Oekhoest
pi_36639534
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vele autochtonen die jouw denkwijze erop na houden zijn het grootste obstakel. Heel illustratief hoe jij allochtonen het liefst ziet, zoals Hirschi en Afshan dus.
[..]
Een jij-bak is een zwaktebod. En leg mij nou eens uit wat er mis is met Hirsi en Afshan, want dat is me niet helemaal duidelijk. Heulen ze te veel met de grote boze blanke vijand?
quote:
Wie biedt mij hier een mooie toekomst Voor het geval je het niet wist, ik ben hier geboren en heb gewoon alle rechten en plichten die jij ook hebt. Mij is niets meer of minder geboden dan jou. Misschien op de arbeidsmarkt ja. Net zoals ik mij dien aan te passen aan de samenleving, wat ik ook doe, dien jij dat als burger van de zelfde staat ook te doen. Dát besef, daar ontbreekt het bij xenofoben nogal aan. Maar dat is natuurlijk wel zo makkelijk. De buitenlanders zijn de oorzaak van alle problemen, niet waar Broekhoest?
Ik heb zo mijn twijfels bij jouw aanpassingsvermogen, gezien je totalitaire kijk op jouw godsdienst.
pi_36648893
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Voor het geval je het niet wist, ik ben hier geboren en .........
Het feit dat je hier bent geboren wil toch niet zeggen dat we je islamitische geraaskal serieus moeten nemen?
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:03:24 #63
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_36648932
Mundus vult decipi
pi_36649086
omg die oude mannen, en dan of all people die boekverbrander Rabbae

heren, ga lekker van je pensioen genieten, en Rabbae , jij van je geit.

dit soort mosterd na de herkauwde maaltijd , de treurigheid overschaduwt de lachwekkendheid, of andersom

Doe mij maar het anti-manifest
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_36649117
Dit manifest kan zo in het volgende regeerakkoord
pi_36649159
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:07 schreef milagro het volgende:
omg die oude mannen, en dan of all people die boekverbrander Rabbae

heren, ga lekker van je pensioen genieten, en Rabbae , jij van je geit.

dit soort mosterd na de herkauwde maaltijd , de treurigheid overschaduwt de lachwekkendheid, of andersom

Doe mij maar het anti-manifest
Heerlijk ook dat de tegenstanders niet verder komen dan dit soort dom inhoudsloos geneuzel. Kan ook moeilijk anders want iedereen weet dat dit de enige weg is. De multiculturele samenleving is er en zal altijd blijven en wie daar niet mee om kan gaan die heeft een probleem
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:24:02 #67
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36649688
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:10 schreef SCH het volgende:
De multiculturele samenleving is er en zal altijd blijven en wie daar niet mee om kan gaan die heeft een probleem

Of je het leuk vindt of niet.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36649786
Ik snap niet hoe je kunt stellen dat we een multiculturele samenleving hebben. Die hebben we namelijk niet. We hebben namelijk meerdere samenlevingen in dit land, niet één multiculturele samenleving. En die komt er trouwens ook niet. En de vraag is wie er een probleem heeft: zij die in toenemende mate moeite hebben met allerlei nieuwe samenlevinkjes waar eigen wetten en normen gelden, of de mensen uit die samenlevingen die compleet geïsoleerd van de Nederlandse samenleving leven, geen of slecht Nederlands spreken en hier weinig toekomstperspectief hebben.
pi_36649957
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:27 schreef dVTB het volgende:
Ik snap niet hoe je kunt stellen dat we een multiculturele samenleving hebben. Die hebben we namelijk niet. We hebben namelijk meerdere samenlevingen in dit land, niet één multiculturele samenleving. En die komt er trouwens ook niet. En de vraag is wie er een probleem heeft: zij die in toenemende mate moeite hebben met allerlei nieuwe samenlevinkjes waar eigen wetten en normen gelden, of de mensen uit die samenlevingen die compleet geïsoleerd van de Nederlandse samenleving leven, geen of slecht Nederlands spreken en hier weinig toekomstperspectief hebben.
Dat vind ik zo'n grove ontkenning van de werkelijkheid. Het is echt je ogen sluiten. We hebben een multiculturele samenleving en ik was daar apetrots op. Hopelijk levert de post-Fortuyn-periode niet al te veel schade op.

Wat jij schetst is een beeld dat je je hebt laten aanpraten door angstige mensen maar het heeft heel erg weinig met de realiteit te maken.
pi_36650030
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Heerlijk ook dat de tegenstanders niet verder komen dan dit soort dom inhoudsloos geneuzel. Kan ook moeilijk anders want iedereen weet dat dit de enige weg is. De multiculturele samenleving is er en zal altijd blijven en wie daar niet mee om kan gaan die heeft een probleem
jai ies viesje homo, jai mai niet dissen, jai spait kraigen.

oftewel je reactie slaat als een kut op dirk, die Rabbae is een enge jankzak, die het liefst alle boeken verboden ziet die hem niet aanstaan, de andere heren trappen een wel zo spreekwoordelijke uitgekauwde open deur open... "de toon van het debat" yadayadayada...we weten het nou wel, en als je niet kan omgaan met die toon , die echt niet meer gaat veranderen zolang de 'andere partij' zich in een chronisch jankzakkerig slachtofferisme hult en volkomen buiten iedere proportie reageert op dingen waar hier al sinds een halve eeuw zowat zelfs Christelijk Nederland zich nauwelijks nog druk om maakt, heb jij en zij, waarmee je zo graag sympathiseert, een probleem.

de toon is niet anders dan de toon die Christelijk Nederland in de jaren zestig juist vanuit progressieve hoek om de oren kreeg.

dus fucking puhlease.

oh en mijn vader is een man met een snor en dus een snackbar, dus zeik niet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_36650096
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:35 schreef milagro het volgende:

[..]

jai ies viesje homo, jai mai niet dissen, jai spait kraigen.

oftewel je reactie slaat als een kut op dirk, die Rabbae is een enge jankzak, die het liefst alle boeken verboden ziet die hem niet aanstaan, de andere heren trappen een wel zo spreekwoordelijke uitgekauwde open deur open... "de toon van het debat" yadayadayada...we weten het nou wel, en als je niet kan omgaan met die toon , die echt niet meer gaat veranderen zolang de 'andere partij' zich in een chronisch jankzakkerig slachtofferisme hult en volkomen buiten iedere proportie reageert op dingen waar hier al sinds een halve eeuw zowat zelfs Christelijk Nederland zich nauwelijks nog druk om maakt, heb jij en hen waarmee je sympathiseert een probleem.

de toon is niet anders dan de toon die Christelijk Nederland in de jaren zestig juist vanuit progressieve hoek om de oren kreeg.

dus fucking puhlease.

oh en mijn vader is een man met een snor en dus een snackbar, dus zeik niet.
Geweldig dat op de persoon spelen

Zolang het maar niet je eigen favoriete mensen betreft he, maar iemand als Rabbae serveren we lekker af zodat we niet naar de inhoud hoeven te kijken.

Dit manifest is het enige antwoord op de vreselijke populistische haat van domme mensen van deze tijd, het is de enige manier om onze kinderen een toekomst biede.

En dat jij dat alleen maar met stompzinnig getroll en inhoudsloos gescheld weet te beantwoorden, is een compliment voor de opstellers
pi_36650422
quote:
Goh, ik woon en werk toch echt tussen de Mocro's en de Koeli's, de Turken en de Anti's, de Javanen en de Indo's, de Chinezen en de Somali's, de Joego's en de Polen, de Nederlanders en de Iraki's, de Joden en de Pakistani....

En guess what: ze (we) gaan allen met elkaar om. Werken bij elkaar op kantoor, spelen in hetzelfde voetbal-elftal, kopen in elkaar's winkel, vieren elkaars feestdagen, terroriseren samen de straten, komen bij elkaar op de koffie, worden samen geweigerd bij de disco en zuipen elkaar onder de tafel in de kroeg......

Natuurlijk hebben ze allemaal wel hun eigen kliekjes daarnaast. Maar degenen die zich echt enkel en alleen in hun eigen etnische kring begeven zijn op een hand te tellen. Tenzij je den blanke Neerderlander bedoelt? Die heeft namelijk wel de neiging om zich overal buiten te houden, op de excuusneger van de tennis en de Turk van de snackbar na zijn die vaak niet zo multicultureel nee

Maar goed, jij woont in Wassenaar of het platteland? Of bezoek je hardcore-party's? Dan val jij waarschijnlijk in die laatste categorie....en is het niet zo verwonderlijk dat je dit soort dingen daadwerkelijk gelooft.....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_36650510
De multiculturele samenleving bestaat inderdaad niet. Nederland is een grote monoculturele samenleving met daarin een aantal andere monoculturele eilanden.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36650819
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En guess what: ze (we) gaan allen met elkaar om. Werken bij elkaar op kantoor, spelen in hetzelfde voetbal-elftal, kopen in elkaar's winkel, vieren elkaars feestdagen, terroriseren samen de straten, komen bij elkaar op de koffie, worden samen geweigerd bij de disco en zuipen elkaar onder de tafel in de kroeg......
pi_36651365
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Geweldig dat op de persoon spelen

Zolang het maar niet je eigen favoriete mensen betreft he, maar iemand als Rabbae serveren we lekker af zodat we niet naar de inhoud hoeven te kijken.

Dit manifest is het enige antwoord op de vreselijke populistische haat van domme mensen van deze tijd, het is de enige manier om onze kinderen een toekomst biede.

En dat jij dat alleen maar met stompzinnig getroll en inhoudsloos gescheld weet te beantwoorden, is een compliment voor de opstellers
Ik vond het de post van milagro van bovengemiddelde kwaliteit; ik heb 'm met een glimlach gelezen.

En gaan we onze kinderen een toekomst bieden door ze op te laten groeien in een samenleving waar een grote groep mensen er voor heeft gekozen om juist niet samen te leven, maar apart te leven? Mensen die te weinig onderwijs hebben genoten en geen Nederlands spreken, zodat ze totaal geen kans maken op de arbeidsmarkt. Mensen die hun hele leven zijn veroordeeld tot een uitkering. Is dat fair?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:41:57 #76
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36652574
quote:
Ja want alle allochtonen en Nederlanders die hun 'roots' buiten NL hebben staan buiten de Nederlandse samenleving
pi_36652939
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:32 schreef SCH het volgende:

[..]

We hebben een multiculturele samenleving en ik was daar apetrots op.
Wat jij schetst is een beeld dat je je hebt laten aanpraten door angstige mensen maar het heeft heel erg weinig met de realiteit te maken.
Hypocriet!
Ga jij eens met je billemaatje arm in arm door een "zwarte "wijk lopen, en ervaar de multiculturele
geneugten aan den lijve .
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:54:13 #78
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36653030
in de gemiddelde blanke pauperbuurt zal het ook geen gezellige wandeling worden, laten we eerlijk wezen
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:10:18 #79
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:12:36 #80
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36653731
was dat aan mij gericht? Mag toch hopen van niet.
pi_36655287
Nee, ik loop niet op hardcoreparty's en hang ook geen extreem-rechts gedachtengoed aan. Ja, natuurlijk zijn er wel uitzonderingen die de regel bevestigen. Nee, NIET ALLE allochtonen staan buiten de Nederlandse samenleving.

Maar verklaar me maar voor gek, ik zie toch echt mini-Turkse en Marokkaanse samenlevinkjes. Groepen mensen die alleen omgaan met de eigen taalgenoten en regelmatig dus ook geen Nederlands spreken. Stukjes Marokko en Turkije in Nederland. Ik vel er verder geen oordeel over, ik stel alleen vast dat ze er zijn. En ik stel vast dat ze veelal sterk hangen aan een geloof waarvan veel opvattingen haaks staan op de Nederlandse samenleving. Het gaat me niet zozeer om angst, voeg ik er nog aan toe.

Ik ben geen allochtonen-hater, maar voel mezelf simpelweg geen onderdeel van een multiculturele samenleving. Zo ervaar ik die althans niet. Ik zie beslist geen eenduidige samenleving, maar een dominante (Nederlandse) samenleving, waar bepaalde groepen mensen volledig buiten staan. En nee, daar voel ik mezelf niet schuldig aan.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:58:07 #82
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36655530
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef dVTB het volgende:
Nee, ik loop niet op hardcoreparty's en hang ook geen extreem-rechts gedachtengoed aan. Ja, natuurlijk zijn er wel uitzonderingen die de regel bevestigen. Nee, NIET ALLE allochtonen staan buiten de Nederlandse samenleving.
Het hangt er ook een beetje vanaf waar je kijkt.

Laat ik voorop stellen dat kankeren op allochtonen zeer zeker niet zal helpen. De 'harde lijn' klinkt leuk maar is een doodlopende weg. Het zijn mensen, niet onze schoothondjes. Wie zich moreel gezien op hoger gelegen terrein begeeft is irrelevant.

Pas wanneer mensen dát inzien kan er iets positiefs in gang worden gezet. Je kunt kankeren en zeiken en moeilijk doen... we zullen met elkaar door één deur moeten kunnen. End of story.
quote:
Ik ben geen allochtonen-hater, maar voel mezelf simpelweg geen onderdeel van een multiculturele samenleving. Zo ervaar ik die althans niet. Ik zie beslist geen eenduidige samenleving, maar een dominante (Nederlandse) samenleving, waar bepaalde groepen mensen volledig buiten staan
Mwah, dat komt voor inderdaad.
quote:
En nee, daar voel ik mezelf niet schuldig aan.
Uiteraard. Niemand. Schiet lekker op.

Het zou al een hoop helpen wanneer mensen in plaats van elkaar scheef aan te kijken gewoon eens zonder angst voor wederzijdse vooroordelen een... poeh... gesprekje aangaan. Zul je zien dat de verschillen minder groot zijn dan ze lijken.

het is een vreselijk cliché, maar de meeste gepercipieerde (ahem) problemen zijn gebaseerd op misverstanden en het feit dat de wederzijdse interesse niet verder gaat dan de wederzijdse vooroordelen.
pi_36656458
Ik sta open voor ieder gesprekje. Engels, Frans, Duits, Nederlands.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_36657658
Wanneer komt er eens een verklaring van politici dat het verkeerd is geweest om in een relatief korte tijd in grote getale niet-westerse allochtonen toe te laten tot Nederland en dat zij deze onvoldoende hebben laten integreren. Dat de autochtone (maar ook de allochtone) Nederlanders tot in de verre toekomst de negatieve en schadelijke gevolgen op allerlei maatschappelijke gebieden (zoals criminaliteit en de financiële gevolgen) hiervan zullen ondervinden. Dat de autochtone Nederlanders niet om deze problemen hebben gevraagd en het verzinsel van de multiculturele samenleving door hun strot geduwd kregen. Met de blijvende problematiek van dergelijk wanbeleid heeft overigens niet alleen Nederland te maken, maar zo ongeveer alle Westerse landen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_36658036
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:55 schreef rutger05 het volgende:
Wanneer komt er eens een verklaring van politici dat het verkeerd is geweest om in een relatief korte tijd in grote getale niet-westerse allochtonen toe te laten tot Nederland en dat zij deze onvoldoende hebben laten integreren.
Wanneer gaat Links Nederland haar excuses aanbieden?
pi_36658399
Wanneer komt het besef bij rechts eindelijk eens dat de islam here is to stay (verdonk praat tegenwoordig engels, so be it) en dat de multiculturele samenleving een feit is en dat niemand er op vooruit gaat met het huidige beleid?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:13:35 #87
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36658469
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:55 schreef rutger05 het volgende:
Wanneer komt er eens een verklaring van politici dat het verkeerd is geweest om in een relatief korte tijd in grote getale niet-westerse allochtonen toe te laten tot Nederland en dat zij deze onvoldoende hebben laten integreren. Dat de autochtone (maar ook de allochtone) Nederlanders tot in de verre toekomst de negatieve en schadelijke gevolgen op allerlei maatschappelijke gebieden (zoals criminaliteit en de financiële gevolgen) hiervan zullen ondervinden. Dat de autochtone Nederlanders niet om deze problemen hebben gevraagd en het verzinsel van de multiculturele samenleving door hun strot geduwd kregen. Met de blijvende problematiek van dergelijk wanbeleid heeft overigens niet alleen Nederland te maken, maar zo ongeveer alle Westerse landen.
Die gaat er niet komen aangezien VVD en D66 er zelf verantwoordelijk voor zijn. andere partijen ook, maar die zitten nu niet in de regering.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:13:49 #88
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36658483
quote:
Hoe KOM je erbij dat het de schuld van 'links' is?

Sowieso typerend... geneuzel over schuld en god weet wat. Schieten we lekker veel mee op. Tis weer duidelijk niveautje FOK!
pi_36658544
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Die gaat er niet komen aangezien VVD en D66 er zelf verantwoordelijk voor zijn. andere partijen ook, maar die zitten nu niet in de regering.
pssst, je doet nu net of de analyse van die Deen klopt
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:17:46 #90
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36658672
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:14 schreef SCH het volgende:

[..]

pssst, je doet nu net of de analyse van die Deen klopt
shit ja, heb je gelijk
Maar je begrijot mijn punt wel, en hij hoop ik ook.
Altijd is de pvda de lul met dit soort dingen, maar het is over het algemeen rechts beleid geweest en rechtse mensen die gingen zeuren dat het anders moest en ineens links de schuld van die problemen geven.
Maar dat zalm al meer dan 10 jaar in de regering zit. joh, dat maakt niks uit. ik ben het niet eens met zijn analyse, maar als je het dan toch vind, wees dan wel consequent.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36659181
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Wanneer komt het besef bij rechts eindelijk eens dat de islam here is to stay (verdonk praat tegenwoordig engels, so be it) en dat de multiculturele samenleving een feit is en dat niemand er op vooruit gaat met het huidige beleid?
De VS hebben ook een islam en die islam is here to stay. Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl ze in Nederland tot een uitkering zijn veroordeeld.

Mensen die de hele dag op hun luie reet voor de TV naar Al-Jazeera zitten te kijken, kunnen geen positieve bijdrage leveren aan een maatschappij.

Daar helpt geen gesprekje tegen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:34:49 #92
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36659306
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De VS hebben ook een islam en die islam is here to stay. Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl ze in Nederland tot een uitkering zijn veroordeeld.

Mensen die de hele dag op hun luie reet voor de TV naar Al-Jazeera zitten te kijken, kunnen geen positieve bijdrage leveren aan een maatschappij.

Daar helpt geen gesprekje tegen.
Wel een extreem groffe en niet kloppende generalisatie

Ach, ik hou ook op met dit soort discussies op FOK!. Het enige wat je krijgt is dit soort gelul.

Groetjes
pi_36659349
Nou dag hoor.

Laat ik mijn stelling nuanceren, om niet nog meer mensen weg te jagen:

Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl moslims in Nederland in grote getalen tot een uitkering zijn veroordeeld.
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:42:21 #94
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36659532
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:36 schreef Lyrebird het volgende:
Nou dag hoor.

Laat ik mijn stelling nuanceren, om niet nog meer mensen weg te jagen:

Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl moslims in Nederland in grote getalen tot een uitkering zijn veroordeeld.
en dat geldt alleen voor moslims

tering man, wat een lulkoek.
pi_36659537
Wat ik niet zo snap, ik ken vele allochtone mensen en die hebben er niet zo'n last van. Is dit niet een manier om iets te creeeren om er een politiek slaatje uit te slaan?
Het wordt tijd dat mensen weer gaan doen waar ze goed in zijn en niet met z'n allen politiek willen bedrijven en een grote bek hebben en afgeven op alles dat regering heet.
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:42:45 #96
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36659543
(ja nog effe afleren hoor)
pi_36659555
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Bedoel je dat alleen 'rechts' oog zou hebben voor de maatschappelijke problemen die de komst van niet-westerse immigranten opleveren voor de Nederlandse maatschappij? Wat bedoel je precies met 'de islam is here to stay' en dat de multiculturele samenleving een feit is?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_36659597
Als het Christendom ook nog here to stay is, dan wordt het een dolle boel. Bedoelt meneer SCH misschien dat Christendom ready to go is?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:46:07 #99
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36659649
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Bedoel je dat alleen 'rechts' oog zou hebben voor de maatschappelijke problemen die de komst van niet-westerse immigranten opleveren voor de Nederlandse maatschappij? Wat bedoel je precies met 'de islam is here to stay' en dat de multiculturele samenleving een feit is?
dat ze toch niet oprotten en we er dus mee om zullen moeten gaan.

Kan je op twee manieren doen. Ze de les lezen, of de iets zachtere hand... maar dan wel 'passend' in de huidige tijdsgeest.
pi_36659723
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

en dat geldt alleen voor moslims

tering man, wat een lulkoek.
Zeg ik dat?

SCH begint te zeuren over de islam is here to stay. Dan ga ik daar op in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')