abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:41:57 #76
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36652574
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:27 schreef dVTB het volgende:
Ik snap niet hoe je kunt stellen dat we een multiculturele samenleving hebben. Die hebben we namelijk niet. We hebben namelijk meerdere samenlevingen in dit land, niet één multiculturele samenleving. En die komt er trouwens ook niet. En de vraag is wie er een probleem heeft: zij die in toenemende mate moeite hebben met allerlei nieuwe samenlevinkjes waar eigen wetten en normen gelden, of de mensen uit die samenlevingen die compleet geïsoleerd van de Nederlandse samenleving leven, geen of slecht Nederlands spreken en hier weinig toekomstperspectief hebben.
Ja want alle allochtonen en Nederlanders die hun 'roots' buiten NL hebben staan buiten de Nederlandse samenleving
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36652939
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:32 schreef SCH het volgende:

[..]

We hebben een multiculturele samenleving en ik was daar apetrots op.
Wat jij schetst is een beeld dat je je hebt laten aanpraten door angstige mensen maar het heeft heel erg weinig met de realiteit te maken.
Hypocriet!
Ga jij eens met je billemaatje arm in arm door een "zwarte "wijk lopen, en ervaar de multiculturele
geneugten aan den lijve .
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:54:13 #78
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36653030
in de gemiddelde blanke pauperbuurt zal het ook geen gezellige wandeling worden, laten we eerlijk wezen
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:10:18 #79
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:12:36 #80
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36653731
was dat aan mij gericht? Mag toch hopen van niet.
pi_36655287
Nee, ik loop niet op hardcoreparty's en hang ook geen extreem-rechts gedachtengoed aan. Ja, natuurlijk zijn er wel uitzonderingen die de regel bevestigen. Nee, NIET ALLE allochtonen staan buiten de Nederlandse samenleving.

Maar verklaar me maar voor gek, ik zie toch echt mini-Turkse en Marokkaanse samenlevinkjes. Groepen mensen die alleen omgaan met de eigen taalgenoten en regelmatig dus ook geen Nederlands spreken. Stukjes Marokko en Turkije in Nederland. Ik vel er verder geen oordeel over, ik stel alleen vast dat ze er zijn. En ik stel vast dat ze veelal sterk hangen aan een geloof waarvan veel opvattingen haaks staan op de Nederlandse samenleving. Het gaat me niet zozeer om angst, voeg ik er nog aan toe.

Ik ben geen allochtonen-hater, maar voel mezelf simpelweg geen onderdeel van een multiculturele samenleving. Zo ervaar ik die althans niet. Ik zie beslist geen eenduidige samenleving, maar een dominante (Nederlandse) samenleving, waar bepaalde groepen mensen volledig buiten staan. En nee, daar voel ik mezelf niet schuldig aan.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:58:07 #82
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36655530
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef dVTB het volgende:
Nee, ik loop niet op hardcoreparty's en hang ook geen extreem-rechts gedachtengoed aan. Ja, natuurlijk zijn er wel uitzonderingen die de regel bevestigen. Nee, NIET ALLE allochtonen staan buiten de Nederlandse samenleving.
Het hangt er ook een beetje vanaf waar je kijkt.

Laat ik voorop stellen dat kankeren op allochtonen zeer zeker niet zal helpen. De 'harde lijn' klinkt leuk maar is een doodlopende weg. Het zijn mensen, niet onze schoothondjes. Wie zich moreel gezien op hoger gelegen terrein begeeft is irrelevant.

Pas wanneer mensen dát inzien kan er iets positiefs in gang worden gezet. Je kunt kankeren en zeiken en moeilijk doen... we zullen met elkaar door één deur moeten kunnen. End of story.
quote:
Ik ben geen allochtonen-hater, maar voel mezelf simpelweg geen onderdeel van een multiculturele samenleving. Zo ervaar ik die althans niet. Ik zie beslist geen eenduidige samenleving, maar een dominante (Nederlandse) samenleving, waar bepaalde groepen mensen volledig buiten staan
Mwah, dat komt voor inderdaad.
quote:
En nee, daar voel ik mezelf niet schuldig aan.
Uiteraard. Niemand. Schiet lekker op.

Het zou al een hoop helpen wanneer mensen in plaats van elkaar scheef aan te kijken gewoon eens zonder angst voor wederzijdse vooroordelen een... poeh... gesprekje aangaan. Zul je zien dat de verschillen minder groot zijn dan ze lijken.

het is een vreselijk cliché, maar de meeste gepercipieerde (ahem) problemen zijn gebaseerd op misverstanden en het feit dat de wederzijdse interesse niet verder gaat dan de wederzijdse vooroordelen.
pi_36656458
Ik sta open voor ieder gesprekje. Engels, Frans, Duits, Nederlands.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_36657658
Wanneer komt er eens een verklaring van politici dat het verkeerd is geweest om in een relatief korte tijd in grote getale niet-westerse allochtonen toe te laten tot Nederland en dat zij deze onvoldoende hebben laten integreren. Dat de autochtone (maar ook de allochtone) Nederlanders tot in de verre toekomst de negatieve en schadelijke gevolgen op allerlei maatschappelijke gebieden (zoals criminaliteit en de financiële gevolgen) hiervan zullen ondervinden. Dat de autochtone Nederlanders niet om deze problemen hebben gevraagd en het verzinsel van de multiculturele samenleving door hun strot geduwd kregen. Met de blijvende problematiek van dergelijk wanbeleid heeft overigens niet alleen Nederland te maken, maar zo ongeveer alle Westerse landen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_36658036
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:55 schreef rutger05 het volgende:
Wanneer komt er eens een verklaring van politici dat het verkeerd is geweest om in een relatief korte tijd in grote getale niet-westerse allochtonen toe te laten tot Nederland en dat zij deze onvoldoende hebben laten integreren.
Wanneer gaat Links Nederland haar excuses aanbieden?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36658399
Wanneer komt het besef bij rechts eindelijk eens dat de islam here is to stay (verdonk praat tegenwoordig engels, so be it) en dat de multiculturele samenleving een feit is en dat niemand er op vooruit gaat met het huidige beleid?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:13:35 #87
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36658469
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:55 schreef rutger05 het volgende:
Wanneer komt er eens een verklaring van politici dat het verkeerd is geweest om in een relatief korte tijd in grote getale niet-westerse allochtonen toe te laten tot Nederland en dat zij deze onvoldoende hebben laten integreren. Dat de autochtone (maar ook de allochtone) Nederlanders tot in de verre toekomst de negatieve en schadelijke gevolgen op allerlei maatschappelijke gebieden (zoals criminaliteit en de financiële gevolgen) hiervan zullen ondervinden. Dat de autochtone Nederlanders niet om deze problemen hebben gevraagd en het verzinsel van de multiculturele samenleving door hun strot geduwd kregen. Met de blijvende problematiek van dergelijk wanbeleid heeft overigens niet alleen Nederland te maken, maar zo ongeveer alle Westerse landen.
Die gaat er niet komen aangezien VVD en D66 er zelf verantwoordelijk voor zijn. andere partijen ook, maar die zitten nu niet in de regering.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:13:49 #88
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36658483
quote:
Hoe KOM je erbij dat het de schuld van 'links' is?

Sowieso typerend... geneuzel over schuld en god weet wat. Schieten we lekker veel mee op. Tis weer duidelijk niveautje FOK!
pi_36658544
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Die gaat er niet komen aangezien VVD en D66 er zelf verantwoordelijk voor zijn. andere partijen ook, maar die zitten nu niet in de regering.
pssst, je doet nu net of de analyse van die Deen klopt
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:17:46 #90
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36658672
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:14 schreef SCH het volgende:

[..]

pssst, je doet nu net of de analyse van die Deen klopt
shit ja, heb je gelijk
Maar je begrijot mijn punt wel, en hij hoop ik ook.
Altijd is de pvda de lul met dit soort dingen, maar het is over het algemeen rechts beleid geweest en rechtse mensen die gingen zeuren dat het anders moest en ineens links de schuld van die problemen geven.
Maar dat zalm al meer dan 10 jaar in de regering zit. joh, dat maakt niks uit. ik ben het niet eens met zijn analyse, maar als je het dan toch vind, wees dan wel consequent.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36659181
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Wanneer komt het besef bij rechts eindelijk eens dat de islam here is to stay (verdonk praat tegenwoordig engels, so be it) en dat de multiculturele samenleving een feit is en dat niemand er op vooruit gaat met het huidige beleid?
De VS hebben ook een islam en die islam is here to stay. Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl ze in Nederland tot een uitkering zijn veroordeeld.

Mensen die de hele dag op hun luie reet voor de TV naar Al-Jazeera zitten te kijken, kunnen geen positieve bijdrage leveren aan een maatschappij.

Daar helpt geen gesprekje tegen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:34:49 #92
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36659306
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De VS hebben ook een islam en die islam is here to stay. Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl ze in Nederland tot een uitkering zijn veroordeeld.

Mensen die de hele dag op hun luie reet voor de TV naar Al-Jazeera zitten te kijken, kunnen geen positieve bijdrage leveren aan een maatschappij.

Daar helpt geen gesprekje tegen.
Wel een extreem groffe en niet kloppende generalisatie

Ach, ik hou ook op met dit soort discussies op FOK!. Het enige wat je krijgt is dit soort gelul.

Groetjes
pi_36659349
Nou dag hoor.

Laat ik mijn stelling nuanceren, om niet nog meer mensen weg te jagen:

Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl moslims in Nederland in grote getalen tot een uitkering zijn veroordeeld.
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:42:21 #94
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36659532
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:36 schreef Lyrebird het volgende:
Nou dag hoor.

Laat ik mijn stelling nuanceren, om niet nog meer mensen weg te jagen:

Het grote verschil is wel dat moslims in de VS voor hun boterham moeten werken, daarbij uitermate veel succes hebben, terwijl moslims in Nederland in grote getalen tot een uitkering zijn veroordeeld.
en dat geldt alleen voor moslims

tering man, wat een lulkoek.
pi_36659537
Wat ik niet zo snap, ik ken vele allochtone mensen en die hebben er niet zo'n last van. Is dit niet een manier om iets te creeeren om er een politiek slaatje uit te slaan?
Het wordt tijd dat mensen weer gaan doen waar ze goed in zijn en niet met z'n allen politiek willen bedrijven en een grote bek hebben en afgeven op alles dat regering heet.
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:42:45 #96
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36659543
(ja nog effe afleren hoor)
pi_36659555
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Bedoel je dat alleen 'rechts' oog zou hebben voor de maatschappelijke problemen die de komst van niet-westerse immigranten opleveren voor de Nederlandse maatschappij? Wat bedoel je precies met 'de islam is here to stay' en dat de multiculturele samenleving een feit is?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_36659597
Als het Christendom ook nog here to stay is, dan wordt het een dolle boel. Bedoelt meneer SCH misschien dat Christendom ready to go is?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:46:07 #99
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36659649
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Bedoel je dat alleen 'rechts' oog zou hebben voor de maatschappelijke problemen die de komst van niet-westerse immigranten opleveren voor de Nederlandse maatschappij? Wat bedoel je precies met 'de islam is here to stay' en dat de multiculturele samenleving een feit is?
dat ze toch niet oprotten en we er dus mee om zullen moeten gaan.

Kan je op twee manieren doen. Ze de les lezen, of de iets zachtere hand... maar dan wel 'passend' in de huidige tijdsgeest.
pi_36659723
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

en dat geldt alleen voor moslims

tering man, wat een lulkoek.
Zeg ik dat?

SCH begint te zeuren over de islam is here to stay. Dan ga ik daar op in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')