quote:Op maandag 3 april 2006 18:34 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dat is echt veel makkelijker dan bij Economie, vriend van mij doet IBA en ik vond het niveau daar echt laag vergeleken bij micro bij ons.
En dan al helemaal Micro-2 waar het dus om ging.
Ook lekker aan omzwervingen bezig geweest zie ik.quote:Op maandag 3 april 2006 18:49 schreef Entonie het volgende:EUR
na bijna anderhalf jaar niet meer gestudeerd te hebben ga ik er weer voor
Heb een half jaartje informatica&economie gedaan in 2002 en het jaar daarop 2 jaartjes psychologie.
in september begin ik aan Nederlands recht, die ik gewoon af MOET maken.
zie jullie daar
Waar heb je dit eig vandaan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:44 schreef ChRoNiC het volgende:
The university is ranked as the top university in the Netherlands, 20th in Europe and 64th globally by the Times Higher Education Suplement. The School of Management is ranked by the Financial Times as the 7th best MBA programme in Europe and 29th in the World. The School of Economics is ranked as the 8th best Economics department in the world. Furthermore, the Erasmus MC (the university medical center) is ranked by The Scientist as the 5th best of the top 15 medical institutions outside the United States (ranking 2004).
Niet slecht al zeg ik zelf.
Ik zie dat Sun eindelijk weer eens een java-productje heeft weten te slijten.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:16 schreef snabbi het volgende:
Ik zou nog vragen hoe het zat met MyEur. De link is heel verassend: www.myeur.nl
Dat lijkt mij al stukken verbetering, kan je tenminste wat overzichtelijker alles checken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:30 schreef snabbi het volgende:
De servers die in het H-gebouw staan zijn SUN servers, echt vreemd is dat niet. Overigens wordt dit dacht ik zelf geproduceerd, dus echt "slijten" zit er niet bij.
Ik heb btw wel een opzetje gemaakt voor wat ik denk dat in de tweede fase van myeur gemaakt moet worden. Wat vinden jullie ervan?
linkje
Overigens het eerste wat ik zei dat er af moest is dat my links gebeuren. Alsof ik de eur nodig heb voor mn bookmarks![]()
Er staat Java System Acces Manager, dus ik neem aan dat ze dan minstens nog een leuk Koffiepakketje erbij verkocht hebbenquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:30 schreef snabbi het volgende:
De servers die in het H-gebouw staan zijn SUN servers, echt vreemd is dat niet. Overigens wordt dit dacht ik zelf geproduceerd, dus echt "slijten" zit er niet bij.
Stond iets dergelijks niet ook ooit in een persbericht van de EUr zelf?quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:47 schreef snabbi het volgende:
Op dit moment stelt het in elk geval niets voor nee. Dit is niet een reden om naar de site te gaan. Ze moeten verder integreren, maar dat zal nog wel komen. Chronic waar had je dat stukje eig gevonden van dat de eur zo goed is, mn baas wil het weten
Euhm even kijkenquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:47 schreef snabbi het volgende:
Op dit moment stelt het in elk geval niets voor nee. Dit is niet een reden om naar de site te gaan. Ze moeten verder integreren, maar dat zal nog wel komen. Chronic waar had je dat stukje eig gevonden van dat de eur zo goed is, mn baas wil het weten
Hoezo wilde ie het weten dan?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef snabbi het volgende:
Thank you.
Ik heb hem vandaag gehad, de laatste.quote:
De EUR heeft al lang geshowed met die stukjes, en daar is ook al kritiek op gekomen, dus dat zullen ze heus niet weer zo doenquote:Op woensdag 5 april 2006 22:46 schreef snabbi het volgende:
Mn baas wil het weten, kan eventueel reclame mee gemaakt worden natuurlijk
Ik heb mn allerlaatste (reguliere) tentamen morgen. Best raar gevoel, maar ik ga niet nog een andere master hierna doen dus het zal ook wel echt me laatste zijn. Als ik een 8 haal sta ik (nog) cum laude.quote:
Daarmee veronderstel je dat ze daar leren van hun missers. Is dat niet een beetje gewaagd?quote:Op donderdag 6 april 2006 00:08 schreef ThE_ED het volgende:
De EUR heeft al lang geshowed met die stukjes, en daar is ook al kritiek op gekomen, dus dat zullen ze heus niet weer zo doen
Mja, misschien is het daar nog te vroeg voor, uni's passen nooit hun eigen kennis toe lijtk het wel.quote:Op donderdag 6 april 2006 07:19 schreef snabbi het volgende:
[..]
Daarmee veronderstel je dat ze daar leren van hun missers. Is dat niet een beetje gewaagd?
![]()
Altijd leuk, de dagen na de tentamens. Altijd volplannen met feestjes. Vanavond ook maar weer eens Rdam in. Ik heb Micro trouwens gehaald, 6.2. Norm is wel erg verlaagd, dus heb je hem alsnog gehaald?quote:Op donderdag 6 april 2006 00:03 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag gehad, de laatste.
Ik zou vanavond naar VIlla Kakelbont gaan maar ben te moe en duf van het leren en tentamens maken (voor het eerst dat ik me zo ingekakt voel)..
Vanmiddag ook al wezen pilsen in de staddus daar ligt het waarschijnlijk ook nog wel aan
Nee ik heb een 5.2, balen man.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Altijd leuk, de dagen na de tentamens. Altijd volplannen met feestjes. Vanavond ook maar weer eens Rdam in. Ik heb Micro trouwens gehaald, 6.2. Norm is wel erg verlaagd, dus heb je hem alsnog gehaald?
Oke ja, lijkt me ook. Herkansing red ik wel hoor. Daar maak ik me niet zo druk over.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:05 schreef Steven184 het volgende:
Zwaar kut, echt op het randje. Maar die docent had wel verteld dat het hertt meer toegespitst zou zijn op de stof, dus dat is wel een voordeel.
Op zich ziet het er wel goed uit.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:30 schreef snabbi het volgende:
Ik heb btw wel een opzetje gemaakt voor wat ik denk dat in de tweede fase van myeur gemaakt moet worden. Wat vinden jullie ervan?
linkje
Overigens het eerste wat ik zei dat er af moest is dat my links gebeuren. Alsof ik de eur nodig heb voor mn bookmarks![]()
Nee, hoewel het programma er wel interessant uit zag.quote:Op zondag 16 april 2006 23:25 schreef ChRoNiC het volgende:
Gaat er iemand naar de business week van de EFR hier?
Ik ben morgen van de partijquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:31 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, hoewel het programma er wel interessant uit zag.
Maar druk druk druk hierMag ook wel een keer
Correct.. Irritant inderdaad..quote:Op woensdag 19 april 2006 16:38 schreef Singa het volgende:
Myeur onthoudt mijn loginnaam niet meer, irritant...
Daar heb ik ook wel eens last van. Ik heb er wat pilletjes voor gekregen. Tis wel gezellig!quote:Op woensdag 19 april 2006 22:40 schreef Radagast2005 het volgende:
ik ben in 5 minuten wel eens 3 verschillende mensen geweest.
ik kreeg een mail van de EUR met;quote:Op maandag 24 april 2006 20:46 schreef snabbi het volgende:
?
Grappig is dat magic.erna.nl platligt en dat je dus je pwd niet kunt veranderen blijkbaar.quote:ERNA Security incident
Als gevolg van een security-incident tijdens het weekend van 22/23 april is het noodzakelijk dat alle ERNA passwords die sinds 6 juni 2005 niet zijn gewijzigd zo snel mogelijk alsnog worden aangepast
...
Ik krijg die melding wanneer ik probeer in te loggen op SIN. Je moet dan je paswoord veranderen, maar dat lukt nietquote:Op maandag 24 april 2006 21:13 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
ik kreeg een mail van de EUR met;
[..]
Grappig is dat magic.erna.nl platligt en dat je dus je pwd niet kunt veranderen blijkbaar.
edit: nu wel
lekker secure opgeslagen de passwords dan...quote:Op maandag 24 april 2006 21:16 schreef snabbi het volgende:
Oh, vast een vanderstappen-achtig figuurtje ofzo.
Die had een keer een excel bestand gestuurd met groepenindelingen voor een bepaald vak. Echter in het blad waren een aantal kolommen verborgen. Het zichtbaar maken van de kolommen gaf alle wachtwoorden, adressen telefoonnummers enzovoorts.
De lolly's waren wel oke.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:28 schreef ChRoNiC het volgende:
Overal die lelijke balonnen nu in de C hal enzomet dat I love MyEur erop. Dat hele systeem werkt nog voor geen drol dus beetje voorbarig om al van die krengen te planten op de hele universiteit
Ze draaien pas een beta versie eigenlijk. Naja het is iets meer dan een beta versie maar goed vandaag ook nog gesproken met de mensen die over myeur gaan en ik vind het ook wat voorbarigquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:28 schreef ChRoNiC het volgende:
Overal die lelijke balonnen nu in de C hal enzomet dat I love MyEur erop. Dat hele systeem werkt nog voor geen drol dus beetje voorbarig om al van die krengen te planten op de hele universiteit
Hahahaquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:14 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ze draaien pas een beta versie eigenlijk. Naja het is iets meer dan een beta versie maar goed vandaag ook nog gesproken met de mensen die over myeur gaan en ik vind het ook wat voorbarig
Ik ook nietquote:
Gatverdamme manquote:
Ik ken wel iemand die het doetquote:Op donderdag 25 mei 2006 15:38 schreef kikisantema het volgende:
Nog mensen die Gezondheidswetenschappen BMG studeren?
Is niet zo'n hele grote studie maar het schijnt wel leuk te zijn. Voor zover ik de verhalen aangehoord heb.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:16 schreef kikisantema het volgende:
Oke, maar weten jullie hoeveel mensen dat doen?
Of het is wat mensen ervan verwachten?
En logisch, is een leuke studiequote:Op maandag 29 mei 2006 01:09 schreef Steijn het volgende:
Ik ga komend jaar aan Economie beginnen.Heb er zin in.
Ja kan ook welquote:Op vrijdag 26 mei 2006 02:34 schreef Radagast2005 het volgende:
Snabbi en ik zijn nog van de I&E ipv de E&I eQual.
Ja, drie zelfs...quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:43 schreef teknomist het volgende:
Welke mensen hebben nog meer een vage mail gehad van Studielink.nl?
Idd. Is dat om je voor volgend jaar in te schrijven ofzo? Zoiets stond in die brief die ik pas geleden kreeg (waar ook die kaart voor collegegeld bij zat)quote:
Ja, krijg je ineens zonder aankondiging een brief en vlak daarna 4 mailtjes ofzo. Lekker duidelijk allemaal! Moet er verder nog naar kijken..quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:43 schreef teknomist het volgende:
Welke mensen hebben nog meer een vage mail gehad van Studielink.nl?
Ja qua talen is het geen probleem denk ik, maar een 7.0 of hoger gemiddeld is misschien wel lastig. Ik weet niet hoe hoog het niveau is...quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
CEMS zou voor jou toch wel te doen moeten zijn met al je exchanges als ik dat zo'n beetje heb kunnen volgen?
In ieder geval 2 talen vloeiend plus een derde taal sufficient en ik dacht een 7.0 of hoger gemiddeld.
Mwah. Het is te doen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja qua talen is het geen probleem denk ik, maar een 7.0 of hoger gemiddeld is misschien wel lastig. Ik weet niet hoe hoog het niveau is...
Ok, qua CV zal het ook wel snor zitten denk ik... Veel buitenlandse (werk)ervaring en bijbaantjes bij bekende grote bedrijven... Maarja we zien wel! Eerst mijn pre-master maar eens halen!quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Mwah. Het is te doen.
Een lager gemiddelde kan je coveren door een goede motivatie en veel extra CV shit (goede bijbaan, extra vakken, university dingetjes).
quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:34 schreef Litso het volgende:
..
De Meent is een ideale plek. Vriend van me woont daar ook.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:01 schreef Public_NME het volgende:
Ik ga hopelijk per 1 september aan de EUR studeren, moet wel eerst de pre-master voor IBA doen. Daarna even kijken welke richting op ga... Denk strategic management o.i.d. (of hopelijk IBA-CEMS, maar de selectie schijnt erg streng te zijn)
Ik ben ook bezig met een huisje te regelen, 200m van de Coolsingel op de Meent
Je weet zelf ook wel dat je van die docenten hebt van: "Nee we gaan geen rijtjes vragen"quote:Op maandag 26 juni 2006 21:00 schreef Radagast2005 het volgende:
Slecht geleerd?
Financiering en belegging was het.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:08 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat je van die docenten hebt van: "Nee we gaan geen rijtjes vragen"
Noem de 5 voordelen van ..
* snabbi noemt geen namen
Finbel heeft een zeer goed voorspelbaar tentamen. Nee het was een vak dat alleen aan I&E gegeven wordtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:36 schreef ChRoNiC het volgende:
Financiering en belegging was het.
Bij economie stappen ze juist van het trimester systeem over naar het blokkensysteem. Zo komen er meer perioden voor tentamens.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:39 schreef Avani het volgende:
Ik weet niet of dat met elke studie is aan de Erasmus, maar ik heb wel medelijden met jullie tentamenindeling. Minder tentamenperiodes, maar wel meer tentamens in zo'n periode. Dat is toch gewoon zwaar klote.![]()
Verschilt wel per studiequote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:39 schreef Avani het volgende:
Ik weet niet of dat met elke studie is aan de Erasmus,
Mijn zus doet dus Economie en die heeft nu 5 tentamens. Ik heb medelijden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
Bij economie stappen ze juist van het trimester systeem over naar het blokkensysteem. Zo komen er meer perioden voor tentamens.
Oh dat is inderdaad een horror vak, daar weet snabbi ook alles vanquote:
Ja ik dus ook.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:59 schreef Avani het volgende:
[..]
Mijn zus doet dus Economie en die heeft nu 5 tentamens. Ik heb medelijden.![]()
Oke. Ik vraag me af hoe dat bij jou ingedeeld is dan, in blokken ook? Zoals bij geneeskunde bijv.?quote:
Of het een blokkensysteem is, weet ik niet. Dat zal wel. Ik heb periodes van vakken. Vakken van 6 punten zijn 8 weken lang en dan tentamen. Vakken van 3 punten, 4 weken. Dus dat wisselt elkaar zo af. Nu in juni heb ik dus 1 vak van 3 punten gehad en nog een project wat 8 weken duurde. Ik vind het wel prima zo.quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:21 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Oke. Ik vraag me af hoe dat bij jou ingedeeld is dan, in blokken ook? Zoals bij geneeskunde bijv.?
Dat is zeker wel fijn!quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:32 schreef Avani het volgende:
[..]
Of het een blokkensysteem is, weet ik niet. Dat zal wel. Ik heb periodes van vakken. Vakken van 6 punten zijn 8 weken lang en dan tentamen. Vakken van 3 punten, 4 weken. Dus dat wisselt elkaar zo af. Nu in juni heb ik dus 1 vak van 3 punten gehad en nog een project wat 8 weken duurde. Ik vind het wel prima zo.![]()
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:56 schreef snabbi het volgende:
Bij economie stappen ze juist van het trimester systeem over naar het blokkensysteem. Zo komen er meer perioden voor tentamens.
Voorlopig blijft het nog even zo, pas vanaf 2007 krijg je blokken meen ik.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Minder, ik heb liever veel tentamens in een keer. Anders moet je zo vaak leren/oefenen.
Voor 3 grote tentamenblokken kan ik mij veel beter opladen dan voor iedere 6 weken 1 tenamen. Verder vind ik het een nadeel dat je met een blokkensysteem meestal geen week vrij hebt voordat de tentamenperiode aanvangt, als ik mij volledig toe kan wijden aan het leren gaat het bij mij veel sneller en grondiger.
Aankomend collegejaar worden op de FEW 2 opleidingsfases gepilot in een blokkensysteem en het plan is inderdaad om het in 2007 faculteitsbreed in te voeren.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:12 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Voorlopig blijft het nog even zo, pas vanaf 2007 krijg je blokken meen ik.
Heeft iemand al naar die inschrijving gekeken... ?quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:43 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, krijg je ineens zonder aankondiging een brief en vlak daarna 4 mailtjes ofzo. Lekker duidelijk allemaal! Moet er verder nog naar kijken..
Als men niet af en toe iets nuttigs zouden sturen stond die hele eur al in mijn spamfilter.
Maar we hebben wel ballonnen!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:57 schreef UnleashMitch het volgende:
MyEurVier links op een website gooien, het inlogsysteem integreren en het vervolgens een geintegreerd systeem noemen
quote:Vorige week nog het meest bizare meegemaakt in m'n tentamenloopbaan: Zonder dat de cijfers ergens gepubliceerd waren was er een inzage en de docent was not willing om de cijfers openbaar te makenAlsof ik gvd tijd over heb in m'n master fase
![]()
en het erge is dat je hoe dan ook genaaid bent. Stel dat ik nu een 5.3 haal dan kan ik hoog en laag springen over een inzage en dan zal ik hoogstwaarschijnlijk nog wel gelijk krijgen ook. Op dat moment is de docent echter zo gefrustreerd door m'n acties dat ik die 0.2 er nooit bij geluld krijg met een lieve glimlachquote:
Nog niet maar op MyEurquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Heeft iemand al naar die inschrijving gekeken... ?
De inschrijving loopt bij mij zo kut, dat wil je gewoon niet weten. 4 Weken bezig en nog steeds niet rond. Wacht nog op een mailtje van het hoofd van bureau inschrijvingen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:54 schreef ThE_ED het volgende:
Heeft iemand al naar die inschrijving gekeken... ?
Het is ook weer het toonbeeld van niet communiceren, krijg ik in een keer 4 mailtjes in mijn bus zo uit het nietsch.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
De inschrijving loopt bij mij zo kut, dat wil je gewoon niet weten. 4 Weken bezig en nog steeds niet rond. Wacht nog op een mailtje van het hoofd van bureau inschrijvingen.
ja ik ook.. vreemd. Ging over je huidige inschrijvingen ofzo.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het is ook weer het toonbeeld van niet communiceren, krijg ik in een keer 4 mailtjes in mijn bus zo uit het nietsch.
9 van de 10 keer gaat alles gewoon goed hoor. Volgens mij heeft de EUR het vergeleken met andere instellingen redelijk op orde.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:45 schreef Thermo het volgende:
Ik maar denken dan EUR het wat beter heeft geregeld dan Fontys, komen er in dit topic allemaal Fontys praktijken voorbij
4 september start ik met mijn pre-master BA @ EUR.
Dat dacht ik aan de manier van behandelen bij de aanmelding e.d. ookquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:25 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
9 van de 10 keer gaat alles gewoon goed hoor. Volgens mij heeft de EUR het vergeleken met andere instellingen redelijk op orde.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:40 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat dacht ik aan de manier van behandelen bij de aanmelding e.d. ook
Nou dan is er volgens mij iemand die dat bij onze faculteit mag komen vertellen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:10 schreef snabbi het volgende:
Daar komt zeker geen halt aan, er is juist vanuit centraal besloten de faculteiten hun eigen gang te laten gaan.
Ik denk dat bij economie BlackBoard niet zo snel zal verdwijnen. Ik heb nog geen enkel vak gehad dat via SIN gaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:54 schreef snabbi het volgende:
Er is gewoon al een lange tijd geleden (5 jaar?) besloten dat ieder zn eigen richting op gaat. Zo zie je dus ook de verschillende systemen in gebruik. Blackboard wordt door alle faculteiten op zeer verschillende manieren gebruikt. Zo zie je ook dat bijvoorbeeld psychologie Psyweb heeft en vanuit rechten kwam SIN. Nu geeft SIN steeds meer organisatorische voordelen waardoor ook andere faculteiten dit overnemen. Zo zie ik dat tenminste. Met tijd zie ik blackboard nog wel verdwijnen zelfs. Dat Economie zijn eigen huisstijl heeft kan je zien via www.few.eur.nl net als bedrijfskunde www.rsm.nl
Dat klopt, dat is ook nog niet het uitgangspunt. Ze dachten ook dat er nooit Blackboard zou komen 5 jaar geleden. Blackboard kunnen ze alleen organisatorisch veel minder mee. De pijn en moeite die daar in gestoken is, was vooral docenten er gebruik van te laten maken. De overgang naar SIN is veel kleiner, omdat het dan alleen maar het gebruik is van een ander knopje (ipv gebruik van de pc an sich). Vooral ook omdat het makkelijker is voor docenten moet je niet raar staan te kijken wanneer over 3 jaar er geen blackboard meer is.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:15 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik denk dat bij economie BlackBoard niet zo snel zal verdwijnen. Ik heb nog geen enkel vak gehad dat via SIN gaat.
Zoals ik al vaker gezegd heb prefereer ik qua systeem toch BlackBoard, werkt toch net wat fijner allemaal.quote:Op maandag 3 juli 2006 00:30 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is ook nog niet het uitgangspunt. Ze dachten ook dat er nooit Blackboard zou komen 5 jaar geleden. Blackboard kunnen ze alleen organisatorisch veel minder mee. De pijn en moeite die daar in gestoken is, was vooral docenten er gebruik van te laten maken. De overgang naar SIN is veel kleiner, omdat het dan alleen maar het gebruik is van een ander knopje (ipv gebruik van de pc an sich). Vooral ook omdat het makkelijker is voor docenten moet je niet raar staan te kijken wanneer over 3 jaar er geen blackboard meer is.
Ik denk dat dat meer een kwestie van gewenning is.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:11 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker gezegd heb prefereer ik qua systeem toch BlackBoard, werkt toch net wat fijner allemaal.
Inschrijven bij Stadswonen; al zijn dat voornamelijk flatgebouwen. Kamernet checken, via via. Eurekaweek. Eventueel lid worden bij een vereniging en op dit manier.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:05 schreef Myrthe_J het volgende:
Hebben jullie nog tips ivm het vinden van een kamer? Is die snel te vinden? Zijn er veel studentenflats (ik zit liever in een huis)?
Met de Metro sta je er ook zoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Inschrijven bij Stadswonen; al zijn dat voornamelijk flatgebouwen. Kamernet checken, via via. Eurekaweek. Eventueel lid worden bij een vereniging en op dit manier.
Als je geneeskunde gaat studeren kun je het beste in het centrum en west zoeken. Oostplein, Kralingen etc dat ligt erg ver van het Erasmus MC.
Inderdaad, makkelijk fietsbaar hoor. Je bent er echt zo. Vind ik een beetje onzin.quote:
Trouwens, gezelligquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:05 schreef Myrthe_J het volgende:
Ik begin volgend jaar aan geneeskunde aan de EUR. Ikheb er heel veel zin in! Rotterdam trok me eerst helemaal niet en ik heb eerst vooral ook voor de studie gekozen. Ik vond geneeskunde in R'dam het best bij mij passen en ook gewoon goed! Ik hoorde goede verhalen. Nu lijkt me de stad juist gaaf, het is geen A'dam waar ik qua stad zo van hou maar het is bruisender dan een utrecht of leiden. Maargoed ik heb dus erg veel zin in volgend jaar.
Hebben jullie nog tips ivm het vinden van een kamer? Is die snel te vinden? Zijn er veel studentenflats (ik zit liever in een huis)?
Ik moet nog even kijken in de eurekaweek maar het lijkt me wel heel leuk! Ik weet alleen niet hoeveel garantie je nou hebt om via een vereniging aan een huis te komen. Ik wil echt graag op kamers, dus het is misschien niet slim om het daar op aan te laten komen al hoe wel het me wel het leukste lijkt als je eenmaal bij een vereniging zit... Ik ben dus vanplan om wel een kamer van te voren proberben te regelen voor vanaf 1 september ofzo. Het lijkt me echt arelaxed als het me dan niet gelukt is om een kamer te vinden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:59 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Trouwens, gezellig. Wil je nog ergens lid worden ofzo? Dat helpt ook wel met een kamer.
Stadswonen heeft altijd aan het begin van het collegejaar een eerstejaars actie. Je komt dan heel gemakkelijk aan een kamer, want ouderejaars krijgen tot oktober geen kamers toegewezen. Alle kamers die vrijkomen gaan naar eerstejaars. Je mag echter maar 1 keer een kamer weigeren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:05 schreef Myrthe_J het volgende:
Garantie is er niet bij een vereniging maar wel meer kans omdat je meer mensen kent.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:32 schreef Myrthe_J het volgende:
[..]
Ik moet nog even kijken in de eurekaweek maar het lijkt me wel heel leuk! Ik weet alleen niet hoeveel garantie je nou hebt om via een vereniging aan een huis te komen. Ik wil echt graag op kamers, dus het is misschien niet slim om het daar op aan te laten komen al hoe wel het me wel het leukste lijkt als je eenmaal bij een vereniging zit... Ik ben dus vanplan om wel een kamer van te voren proberben te regelen voor vanaf 1 september ofzo. Het lijkt me echt arelaxed als het me dan niet gelukt is om een kamer te vinden.
Maar aan de andere kant als ik dan een kamer vind via een eventuele vereniging en ik heb al een kamer is dat ook niet echt een fijne positie lijkt me (beetje een heel erg luxeprobleem, maar toch)
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:43 schreef Radagast2005 het volgende:
Ik heb ooit eens op het prikbord zien hangen dat iemand kamers in zijn villa onderverhuurde. Was voor 300 euro, maar dan wel inclusief zwembad waar je gebruik van mocht maken
Tuurlijk, mijn huisgenoot zit tot augustus in Korea en de kamer was in de tussentijd onderverhuurd aan een buitenlandse student. Maar die is eerder teruggegaan, dus voor de rest van deze maand staat de kamer 'leeg'. Hij is gemeubileerd en wel.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:14 schreef Myrthe_J het volgende:
[..]
mmm, interessant, kan je meer vertellen?
Heel vaak = altijd ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:04 schreef Myrthe_J het volgende:
ik heb pas dus ook een gebruikersnaam en wachtwoorde gekregen en heel vaak lukt het inloggen gewooniet terwijl ik zeker weet dat ik het goed doe, bij myeur dan eh, echt vaag
ja aankomend eerstejaarsquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:54 schreef apophis4u het volgende:
ben je eerstejaars?
Ga voor de pa ma ik ga actie van stadswonen, kamer verzekerd. www.stadswonen.nl
Schakeljaar van 69ECTS waarna je in het Masterjaar kan instromen. Heb een HBO BA dus moet helaas wel ff omschakelen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat houdt de Pre-master IBA in?
Mix van 2e en 3e jaars vakken. http://www.rsm.nl/pls/portal/docs/1/2126213.PDF dit is mijn schakelprogramma. De moeilijkere vakken zijn er gelukkig tussenuit.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ah ok, dus je gaat vakken van het tweede en derde jaar van IBA doen? Of alleen derdejaars vakken?
Information & Systems Management is een kutvak, maar niet moeilijk. Methodology hetzelfde, maar die heb ik niet gehaaldquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:00 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mix van 2e en 3e jaars vakken. http://www.rsm.nl/pls/portal/docs/1/2126213.PDF dit is mijn schakelprogramma. De moeilijkere vakken zijn er gelukkig tussenuit.
Bedankt voor je hulp, ik kan het zeker in de toekomst nog wel nodig hebben! Gelukkig heb ik de meeste vakken tijdens mijn Hbo al gehad, dus ik heb wel een basis.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Misschien komen we elkaar nog wel tegenMocht je tentamens oid nodig hebben, kan ik je dat mailen
Ja idd, maar dat was precies hetzelfde op het HBO ook veel oude tentamens, samenvatting en dat soort dingen. Gelukkig kan ik boeken declarerenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:40 schreef apophis4u het volgende:
Wat betreft boeken adviseer ik je eerst goed te kijken in de course manuals of je het boek echt nodig hebt. Je zal toch veel met slimstuderen (samenvattingen boek) en sirverslagen (samenvattingen colleges) en oude tentamens studeren. Daar heb ik in elk geval mijn schakelprogramma mee gehaald en veel boeken amper tot niet gebruikt.
nou, vaak moet ik het eerst 5 keer proberen en daarna lukt het pas terwijl ik al die keren precies het zelfde wachtwoord gebruikquote:
T zit namelijk zo dat ik in zeeland nog eens op moet voor mn rijbewijs (ooit).. En tja dan zal ik een dagje moeten missen..quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:17 schreef snabbi het volgende:
sommige vakken hebben verplichte aanwezigheid als het slagingspercentage te laag ligt, maar over het algemeen is het een je bent nu wel volwassen en zoek het zelf maar uit mentaliteit.
Log je dan in op www.myeur.nl ?quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:17 schreef Myrthe_J het volgende:
[..]
nou, vaak moet ik het eerst 5 keer proberen en daarna lukt het pas terwijl ik al die keren precies het zelfde wachtwoord gebruik
Ik heb me net pas ingeschreven, dat hele studielink gedoe was zo banaal dat ik er pas nu echt naar gekeken heb.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:20 schreef Myrthe_J het volgende:
zijn er hier btw al inschrijfbewijzen binnen, ik heb hem nog niet
snelste is de metro. overstappen bij beurs.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:47 schreef Lauder-Frost het volgende:
Ben eerstejaars, heb me ingeschreven, collegekaart pas ontvangen etc.
Maar informatie over de studie zelf (fiscaal recht dus gewoon rechten in het eerste jaar) heb ik nog niet gezien. Dus roosters, boekenlijsten, begindata, hoe en wanneer inschrijven mentorgroepen etc. Komt dat nog of moet je daar zelf achteraan gaan dmv de vakken op de site?
Verder, wat is de snelste route van rdam cs naar woudestein? Tram 21? 7? Heb het idee dat het allemaal zo omslachtig is.
ja ares.eur.nl geloof ik. Al gaat het de laatste tijd wel beter. Het leek wel alsof hij aan me moest wennen of iets dergelijksquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:31 schreef Radagast2005 het volgende:
[..]
Log je dan in op www.myeur.nl ?
of je moet bij voorschoterlaan overstappen op 7, maar dan kom je dus niet op tijdquote:Op maandag 14 augustus 2006 20:58 schreef Lennox het volgende:
Blijft een takke-eind lopen vanaf de Metro, vooral als je veel in T/L zit. Tram 7 komt dan dichterbij (die nemen veel mede studenten van mij ook die naar CS moeten).
Rooster heb ik vooraf gekregen vorig jaar, was gewoon een boekje. Zelf kan ik mn rooster ook nog niet zien op osiris nu, zal nog wel ingepland moeten worden.
Wanneer kreeg je die ong? En welke faculteit?quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:58 schreef Lennox het volgende:
Rooster heb ik vooraf gekregen vorig jaar, was gewoon een boekje. Zelf kan ik mn rooster ook nog niet zien op osiris nu, zal nog wel ingepland moeten worden.
Ik zou gewoon even bellen wanneer het allemaal aankomt. Vinden ze leukquote:Op maandag 14 augustus 2006 20:47 schreef Lauder-Frost het volgende:
Maar informatie over de studie zelf (fiscaal recht dus gewoon rechten in het eerste jaar) heb ik nog niet gezien. Dus roosters, boekenlijsten, begindata, hoe en wanneer inschrijven mentorgroepen etc. Komt dat nog of moet je daar zelf achteraan gaan dmv de vakken op de site?
Ik denk dat dat wel op http://frg.sin-online.nl staat.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:47 schreef Lauder-Frost het volgende:
Verder, wat is de snelste route van rdam cs naar woudestein? Tram 21? 7? Heb het idee dat het allemaal zo omslachtig is.
Bij mij al besloten, krijg de brief deze week. Knijp hem alleen nog wel qua inschrijving, maarja als je aangenomen bent zal dat niet meer zo'n probleem zijn? (met Pre-master dan)quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Examencommissie beslist alles eind Augustus dacht ik, iig voor RSM.
FHKW. Zitten in zelfde gebouw als rechten faculteit. Ik kreeg hem bij een introductiemiddag. Kon je ook gelijk je favoriete werkgroep aangeven. Die middag was in de Eureka week (die ik niet volgde), maar die middag ben ik even daar heen gegaan om al die dingen te regelen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Wanneer kreeg je die ong? En welke faculteit?
en studiegids natuurlijkquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:04 schreef Radagast2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel op http://frg.sin-online.nl staat.
Staat in het linkermenu op de site die ik opgaf.quote:
Ik denk ook echt dat ze alle inschrijfformulieren even zullen doorzoeken om te kijken of de jouwe er bij zit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:48 schreef Public_NME het volgende:
Ik ga morgen maar eens bellen voor de inschrijfformulieren, gaat mij een beetje te lang duren. Met een beetje geluk heb ik eind deze week de bevestiging van de Eur en dan kan ik aan de slag
Nee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat ik wilde bellen of ik ze misschien op kon halen op Woudensteijn, maar dat kan niet want ze worden gedrukt. (naamsgebonden)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:59 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik denk ook echt dat ze alle inschrijfformulieren even zullen doorzoeken om te kijken of de jouwe er bij zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:01 schreef Allochtoon het volgende:
Als ik dat vertel is de lol er ook vanafKlinkt leuk. Ik was even bang dat het een steptocht zou zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welke pre-master? IBA?quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:25 schreef Thermo het volgende:
Hier ook pre-master instromer, net 23 geworden, helaas moet ik gewoon werken tot eind van de maand dus kan eureka week niet meemaken...
BAquote:
Ok, ik ga zelf IBA doen. Schakeljaar is 69ECTS, dus valt best mee...quote:
Hier 88 ECTS, ook wel te doen verwacht ik incl part-time baan.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:55 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ok, ik ga zelf IBA doen. Schakeljaar is 69ECTS, dus valt best mee...
Als je eenmaal een beetje de weg weet in sin-online/ myeur heb je alles zo gevondenquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:26 schreef Lauder-Frost het volgende:
Ok info is eindelijk binnen. Zit zelfs een docentenboekje bij![]()
Moet al 29 sept. aanwezig zijn, voor intro enzo. Er wordt aangeraden om de studiegids te kopen () maar ik neem aan dat de online versie voldoet?
Mijne is ook niet echt ideaal... Maarja misschien ben ik een beetje te oudquote:
Je zit in mijn groep lulquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mijne is ook niet echt ideaal... Maarja misschien ben ik een beetje te oud
Okayquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:15 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Als je eenmaal een beetje de weg weet in sin-online/ myeur heb je alles zo gevonden
Als ik in Sin online ben, dan druk ik op course guide -> vak -> channel en dan?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:34 schreef apophis4u het volgende:
waarom zit jij je rooster op osiris te bekijken?
Osiris is voor cijferadministratie en tentamenroosters. Die staan in elk geval nog niet open.
Probeer sin-online eens
Je moet jezelf registreren bij de juiste vakken, dan komen ze in je timetable. Tevens wordt je automatisch geregistreerd op blackboard.
Dat had ik je ook wel kunnen vertellenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mijne is ook niet echt ideaal... Maarja misschien ben ik een beetje te oud
Ja geloof het zelfquote:
Ja dat vond ik ook. Toen ff 2 JD coke gehaald, 14 euroquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:59 schreef apophis4u het volgende:
Ik ben er ff geweest, maar het bier was echt niet te verwerken.
Nee, Thalia Lounge had ik het over...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:10 schreef ChRoNiC het volgende:
Bier bij de Beurs donderdag? Ik vond het goed te zuipen..
Als je van funky house houdt moet je daar zeker gaan stappen, best wel een wat meer classy tent. Wel wat duurder...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:31 schreef ChRoNiC het volgende:
Aha die heb ik overgeslagen. Was dat een beetje wat?
Ja ben er wel een aantal keer geweest. Het ziet er gelikt uit inderdaad.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Als je van funky house houdt moet je daar zeker gaan stappen, best wel een wat meer classy tent. Wel wat duurder...
Ok, had niet begrepen dat je er al was geweest :-)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:10 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja ben er wel een aantal keer geweest. Het ziet er gelikt uit inderdaad.
Beurs op vrijdag en zaterdag: scholierenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:37 schreef Thermo het volgende:
Tiki's is de bom, net 2 dagen daar begonnen
Even stappen in Rotterdam, wat een chaos
1,60 voor 33cl jupilerEn tof publiek.
Beurs gisteren even binnen gelopen, vreselijke tent zeg.
Sorbonne is wel redelijk tent, alleen is het niet een ontzettende paupertent in het weekend?quote:Op zondag 27 augustus 2006 09:57 schreef apophis4u het volgende:
Ik heb het over beurs ook alleen over donderdag gehad.
In het weekend is het een scholiertjes feestje.
Kan je beter naar sorbonne gaan, wel een leuke tent. Alleen schandalig dat mannen daar 5e toegang moeten betalen en vrouwen gratis naar binnen kunnen!!!
Ja.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:29 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Sorbonne is wel redelijk tent, alleen is het niet een ontzettende paupertent in het weekend?
quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Username is je voornaam.achternaam1?
quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:20 schreef Thermo het volgende:
Hier ook kick-off donderdag...
Niet voor colleges, die worden meestal in M gegeven.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:11 schreef FranticDJ het volgende:
BA zit toch meestal in T gebouw? Dat is mij verteld iig..
En M1-12 is gebouw M, verdieping 1, zaal 12 ofzo?
Ah jammer. T-building is echt wel een mooi gebouwquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb 9 van de 10 keer altijd in B-5 of B-1
Ik heb er wel wat colleges gehad hoor; het gebouw is echt fantastisch inderdaad, met de roltrappenquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:46 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ah jammer. T-building is echt wel een mooi gebouw
Ja dat klopt inderdaad, weinig ontvangst daar. Buiten bellen dus.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat colleges gehad hoor; het gebouw is echt fantastisch inderdaad, met de roltrappen![]()
Grootste probleem is het totaal geen bereik hebben met je telefoon
Wij hebben colleges met 30/40 man, dus dat gaat zo rond natuurlijkquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:21 schreef apophis4u het volgende:
Hoe weten ze dan dat jij een cijfer hebt gehad?
eh, kick-of BA is @ LB-107 dusquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:19 schreef FranticDJ het volgende:
M1-12 ik donderdag.. Meen ik.. Kick Off BA in t expogebouw..
Edit: denk dat het m1-12 was.. nog ff op rsm.nl kijken..
quote:Kickoff verplicht! 31 augustus 2006
Op donderdagmiddag 31 augustus 2006 is de kickoff voor alle HBO-Schakelstudenten. Deze bijeenkomst is verplicht. Er wordt informatie gegeven die nodig is om 4 september goed van start te kunnen gaan, zoals een online demonstratie van de diverse computersystemen, course manuals, rooster uitleg, Cambridge informatie, etc.
Aanvang is 14:00 uur en einde ong. 16.30 uur
Locatie is zaal LB-107 op de Erasmus Woudestein campus.
Ik nog niet. Ze hebben me nu trouwens ingeschreven voor de Pre-master BA ipv de Pre-Master IBA. Ben bezig dit te veranderen... (hoe kan ik ingeschreven worden voor een studie waarbij ik niet eens toegelaten ben)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:28 schreef Thermo het volgende:
Heeft iemand zich voor de kickoff al ingeschreven voor vakken @ myeur? ( van de schakelstudenten )
Ik zag ook eigenlijk nergens pre-master iba staan trouwens, link?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik nog niet. Ze hebben me nu trouwens ingeschreven voor de Pre-master BA ipv de Pre-Master IBA. Ben bezig dit te veranderen... (hoe kan ik ingeschreven worden voor een studie waarbij ik niet eens toegelaten ben)
Ik heb als het goed is kick-off in B-4 om 11.30. (morgen)
Als je via Blackboard bedoelt, ik heb het geprobeerd maar ik de access was denied. Kennelijk moeten we er nog mee wachten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:28 schreef Thermo het volgende:
Heeft iemand zich voor de kickoff al ingeschreven voor vakken @ myeur? ( van de schakelstudenten )
Heb het al gevonden, gewoon via sin-online subscriben, de dag erna krijg je toegang tot de blackboard delen van die vakken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:41 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Als je via Blackboard bedoelt, ik heb het geprobeerd maar ik de access was denied. Kennelijk moeten we er nog mee wachten.
Niet op de zaken vooruit lopen he, anders heb ik morgen niks meer uit te leggen. Tot morgen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:28 schreef Thermo het volgende:
NEEEEEEquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:54 schreef Thermo het volgende:
Heb het al gevonden, gewoon via sin-online subscriben, de dag erna krijg je toegang tot de blackboard delen van die vakken.
Kind kan de was doen!
heb geen link, wel een mailtje dat ik net kreeg. (ik krijg dus gewoon post van 2 verschillende opleidingenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:36 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik zag ook eigenlijk nergens pre-master iba staan trouwens, link?
quote:Dear students,
Are you ready to get started with your pre-Master programme?
As mentioned in the welcome package you received in June/July/August, the official Programme Introduction for pre-Master and second-year students will take place this Thursday, August 31 and is mandatory for all students starting the pre-Master programme or second year of the IBA Bachelor programme. The programme introduction lasts until 4:30 pm.
The programme Introduction will start at 11.30 am in room B-4. During the programme introduction:
* You will receive your course schedule, undergraduate catalogue and booklist,
* You will receive information about the communication and information systems used in the IBA programme and the Binding Study Advice,
* You will be divided into workshop groups for your courses.
* In the afternoon we will take a boat trip, accompanied by IBA staff members and senior students. Lunch will be served on the boat.
Make sure you will be there on time! We look forward to welcoming you.
See you Thursday.
Dat is voor de schakelstudenten staat er duidelijk bijquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:24 schreef Thermo het volgende:
[..]
eh, kick-of BA is @ LB-107 dus
[..]
quote:Kick-off Bachelor 1
Op donderdag 31 augustus 2006 van 09-13.00 uur vindt de Kick-off plaats voor eerstejaars Bedrijfskunde in zaal M1-12 (Expogebouw). Tijdens de Kick-off krijg je een informatieve inleiding op het collegejaar. Daarnaast krijg je ook het uittreksel van de Course Manual voor het eerste trimester. Dit uittreksel bevat specifieke informatie over de vakken, zoals het rooster, literatuurlijst en collegeschema. Aanwezigheid op de Kick-off is verplicht. Neem contact op met Programma Manager Marna Bakker indien je niet aanwezig kunt zijn (zie contact).
Programma
09.00 uur Ontvangst met koffie en thee
09.30 uur Uitleg inhoud infotasje
09.45 uur Welkomstwoord
10.00 uur Inleiding op Bachelor 1
10.15 uur Presentatie Studieadviseur
10.30 uur Pauze / inschrijving mentoraat
11.00 uur Presentatie Inleiding in de Bedrijfskunde
11.30 uur Presentatie Strategisch Ondernemingsplan
11.45 uur Presentatie Bedrijfskundige Vaardigheden
Inschrijving mentoraat
Tijdens de Kick-off wordt de indeling van het mentoraat bekend gemaakt. Het mentoraat is een werkgroepbijeenkomst van 16 eerstejaars studenten onder leiding van een mentor (derdejaars Bedrijfskunde student) en vindt 1x in de twee weken plaats. Het mentoraat maakt onderdeel uit van het vak Bedrijfskundige Vaardigheden.
Omdat de inschrijving aan de opleiding van veel studenten nog niet rond is op de dag van de kick-off, vindt er in de pauze van de kick-off een extra inschrijving plaats. Alleen de studenten die niet op de mentoraatlijst voorkomen, schrijven zich op dat moment in.
Ik was mij er nie van bewust, dat je dat niet was! Mi scuciquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dat is voor de schakelstudenten staat er duidelijk bijVoor nieuwbakken studenten:
[..]
Dat mentoraat is echt weer zo'n horrorstory van nutteloosheid, maar het schijnt er bij te horen.quote:
Je moet wat general groepjes dignen doen, maar verder leer je vooral hoe je verslagen schrijft, dingen in de bibliotheek opzoekt, presentaties doet en dat soort dingen, je moet ook wat opdrachten maken als ik me goed herinner. Op zich is het overzicht met waar een goed academisch paper aan moet voldoen wel nuttig, maar ik zelf vind dat men je dan beter gewoon een naslagwerk in de handen had kunnen drukken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:02 schreef FranticDJ het volgende:
Mjah achja.. Houdt dat in eigenlijk? Een of andere bimbo die je staat te supporteren?
Moet toch wel lukken via Stadswonen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:31 schreef CittaR het volgende:
morgen verdomme om half 8 al de trein nemen naar de kick-off. hopen dat ik snel wat vind in rotterdam want reizen trek ik niet lang...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |