abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 april 2006 @ 21:23:20 #201
121310 venomsnake
El Saltador
pi_36804504
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:46 schreef atmosphere1 het volgende:

De Bush government is nu bezig om een aanval op Iran gerechtvaardigd te krijgen , propaganda .
Feitelijk is er helemaal niet opeens een dringende nieuwe reden om aan te gaan vallen, maar de media overspoeld ons nu met berichten over hoe bad Iran wel is . Gaan we er weer intrappen???

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 9 april 2006 @ 21:32:09 #202
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36804813
mensen geloven graag in propaganda omdat het strookt met hun al aanwezig zijnde moslim haat,
dus veel propaganda heeft het niet nodig,

nog een paar *iran dood babies* en *iran haat homos* berichten en we kunnen er weer tegenaan met onze geweren! pief paf poef!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 9 april 2006 @ 21:42:30 #203
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36805283
"[the attack could be] over before anybody knew what had happened. The only question then would be what the Iranians might do in retaliation." -- Richard Perle

Maar goed, Perle is natuurlijk niet de meest betrouwbare persoon op deze planeet.
pi_36805584
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:32 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen geloven graag in propaganda omdat het strookt met hun al aanwezig zijnde moslim haat,

nog een paar *iran dood babies* en *iran haat homos* berichten en we kunnen er weer tegenaan met onze geweren! pief paf poef!
Dat is helemaal niet waar mensen zo bang voor zijn. Het is de invloed die Iran heeft op een Hezbollah die het probleem is en dat probleem komt in het kwadraat als Iran kernwapens heeft. Tel hierbij op dat ze graag Israel van de kaart willen vegen en je hebt genoeg reden om erg kritisch te zijn naar Iran. Er is niemand die achter de oorlog gaat staan omdat Iran homo's haat of baby's vermoord (een uitzondering daargelaten). Het is dus deels propaganda, maar het is niet de VS geweest die heeft aangekondigd dat Israel vernietigt moet worden en het is ook niet de VS die de betalingen richting de Hezbollah verzorgen.
  zondag 9 april 2006 @ 21:57:13 #205
104871 remlof
Europees federalist
pi_36805875
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:57 schreef NorthernStar het volgende:
...

zoals een willekeurige krantenkop van vandaag: Report: Israel pressuring U.S. over Iran attack
fijn!
quote:
The U.S. government is planning to carry out massive bombardment against Iran and using bunker-busting nuclear bombs in order to destroy facilities and development centers in which nuclear weapons exist. These details will be exposed in a new report as part of an investigation in the New Yorker, to be publicized April 17.
bron
  † In Memoriam † zondag 9 april 2006 @ 21:58:57 #206
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_36805957
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:50 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar mensen zo bang voor zijn. Het is de invloed die Iran heeft op een Hezbollah die het probleem is en dat probleem komt in het kwadraat als Iran kernwapens heeft. Tel hierbij op dat ze graag Israel van de kaart willen vegen en je hebt genoeg reden om erg kritisch te zijn naar Iran. Er is niemand die achter de oorlog gaat staan omdat Iran homo's haat of baby's vermoord (een uitzondering daargelaten). Het is dus deels propaganda, maar het is niet de VS geweest die heeft aangekondigd dat Israel vernietigt moet worden en het is ook niet de VS die de betalingen richting de Hezbollah verzorgen.
Ja gewoon hetzelfde verhaaltje als met Irak.

Huuuuuhh!! Gevaarlijk!1 Terroristen! WMD's!! Atoombommen!1!

Een letter verschil, Irakn, meer niet.
pi_36806536
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja gewoon hetzelfde verhaaltje als met Irak.

Huuuuuhh!! Gevaarlijk!1 Terroristen! WMD's!! Atoombommen!1!

Een letter verschil, Irakn, meer niet.
Heb je mijn post gelezen?
  maandag 10 april 2006 @ 01:50:29 #208
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 10 april 2006 @ 03:15:30 #209
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36812445
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:50 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

...volgens mij snap jij mijn post en de rest van de wereld niet.
  maandag 10 april 2006 @ 03:16:32 #210
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36812450
ik vind israel overigens ook niet tof.
  maandag 10 april 2006 @ 04:37:49 #211
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_36812812
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:32 schreef BaajGuardian het volgende:

Zeg het niet vaak, maar ben het nu zowaar (gedeeltelijk) met BG eens. Ik denk dat de anti islamitische sentimenten op dit moment enorm meewegen in Bush zijn voordeel. Doordat de angst voor alles wat naar het oosten bid zo is toegenomen is het kritische blik verzwakt tot een schuchtere oogopslag.

Weet niet of het volgende artikel ook al is genoemd, maar het geeft een alarmerend beeld over de denkwijze van de amerikaanse regering.

bron:The New Yorker
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_36813468
10/4/06 THE IRAN PLANS
Would President Bush go to war to stop Tehran from getting the bomb?
by SEYMOUR M. HERSH

http://www.newyorker.com/fact/content/articles/060417fa_fact

9/4/06 U.S. seen stepping up war plans for Iran
White House mulls military solutions for nuclear standoff, sources say

http://www.msnbc.msn.com/id/12225188/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 10 april 2006 @ 10:11:30 #213
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36814819
Verdorie, er was gisteren een fantastische documentaire op Canvas, helaas zag ik slechts het laatste stukje, een aflevering van Panorama, oorspronkelijk Duits, getiteld: Planspiel Iran - Amerikas naechster Krieg.

Het groepje neocons dat al aan het broeden was in de tijd dat Bush Sr. vice-president was (onder Reagan), werd toendertijd door collega's "The Crazies" genoemd, en inmiddels bekleden "The Crazies" allerlei machtsposities
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_36815772
Heb het gezien. Vrij eenzijdig beeld natuurlijk van één persoon. Wel interessant overigens, maar er werd nog niet heel veel duidelijk, zoveel had die gast ook niet te vertellen. Wel interessant is of dat groepje personen nog even de zin gaat doordrukken en tot aanval over gaat. Zo zie je ook maar weer dat de democratische regimes vaak losstaan van de burgers. Het heeft in de VS niets meer te maken met volksvertegenwoordiging, maar alles met politici die eigen agenda willen doorzetten. In NL is deze trend ook al veel tever doorgevoerd. In hoeverre is er dan ook nog sprake van een democratie vraag je je wel af en verschilt de VS qua regime wel van die in Iran. 'Democratisch' gekozen maar regeren als een totalitair regime.
  maandag 10 april 2006 @ 11:04:35 #215
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36815942
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:40 schreef Jalu het volgende:

[..]

Omdat de daar regerende moslimfundamentalisten gevaarlijk zijn voor de wereldvrede. Lijkt me zo klaar als een klontje.
Dat is wel heel subjectief, lijkt me geen goede reden om een land uit te sluiten van nucleaire technologie...
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_36824031
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:11 schreef Hallulama het volgende:
Verdorie, er was gisteren een fantastische documentaire op Canvas, helaas zag ik slechts het laatste stukje, een aflevering van Panorama, oorspronkelijk Duits, getiteld: Planspiel Iran - Amerikas naechster Krieg.

Het groepje neocons dat al aan het broeden was in de tijd dat Bush Sr. vice-president was (onder Reagan), werd toendertijd door collega's "The Crazies" genoemd, en inmiddels bekleden "The Crazies" allerlei machtsposities
Een man die 20 jaar lang voor verschillende presidenten werkzaam was bij de CIA herinnert zich vaak met anderen te hebben gehad over wat "The Crazies" nu weer uitgespookt hadden. Toen Bush aan de macht werd geholpen hadden ze het erover dat The Crazies terug zijn maar dat ze nu ook de lakens uitdelen.
Hij zei dat Iran net zo min een bedreiging is voor Amerika als Irak het was en dat de oorlogen voor Israel gevoerd worden. In december waren joodse (surprise!) topdiplomaten in het Witte Huis om de aanvalsplannen tegen Iran te bespreken.
Een Iraanse nobelprijswinnares en mensenrechtenactiviste zei dat bij een Amerikaanse (lees: joodse) aanval op Iran het hele land één front zal vormen.
Israel en de joodse lobby (lobby klinkt bescheiden) bepalen het Amerikaanse buitenlandse beleid.
Jammer dat het grote Amerikaanse volk een knecht van Israel is geworden.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_36828024
respect voor Israel
Life sucks
pi_36837220
Wanneer kunnen we die oorlog verwachten denken jullie?
  maandag 10 april 2006 @ 21:50:06 #219
121310 venomsnake
El Saltador
pi_36837660
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:40 schreef Dementor het volgende:
Wanneer kunnen we die oorlog verwachten denken jullie?
zo'n beetje rond ramadan 2007.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_36838090
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:50 schreef venomsnake het volgende:

[..]

zo'n beetje rond ramadan 2007.
fout dat gaat sneller dan je denkt, hoe lang precies is moeilijk te zeggen maar eerder een kwestie van een paar maanden dan een jaar
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_36838144
Niet. Die oorlog komt er niet.
  maandag 10 april 2006 @ 22:03:22 #222
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_36838237
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:00 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

fout dat gaat sneller dan je denkt, hoe lang precies is moeilijk te zeggen maar eerder een kwestie van een paar maanden dan een jaar
Als ze het maar niet in Juni doen want dan ben ik op vakantie
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_36838244
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:01 schreef Monidique het volgende:
Beargumenteer eens..
  maandag 10 april 2006 @ 22:06:07 #224
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36838346
ik vrees dat die oorlog er zeer binnenkort komt. dat stond volgens mij al een tijdje vast.
amerika zal proberen de aandacht af te lijden van irak waar geen eer meer te behalen is.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36838599
Heeft Amerika wel voldoende troepen en materieel om ook een aanval op Iran te openen,en de "vrede" in Irak te bewaren?
Vast wel maar ik zie graag cijfers...
De debt counter blijft ook lekker doortikken op dit moment, hoe lang houd Amerika deze acties nog vol
Het lijkt wel alsof ze die leningen met de olie uit Irak en Iran willen afbetalen....

http://www.brillig.com/debt_clock/
pi_36838630
quote:
Pessimist
pi_36839655
quote:
Bush: bericht aanval Iran 'wilde speculatie'

De Verenigde Staten willen het atoomconflict met Iran langs diplomatieke weg oplossen. Dat heeft president Bush gezegd in reactie op mediaberichten over een Amerikaanse aanval op Iran.
Het blad The New Yorker meldde afgelopen weekeinde dat de plannen voor een aanval op nucleaire doelen in Iran in een vergevorderd stadium zijn. Bush doet dat verhaal af als een 'wilde speculatie.'
Ook Iran gelooft het bericht niet. Teheran ziet het als een staaltje psychologische oorlogsvoering die door Bush wordt gevoed.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4812241
pi_36839802
Net alsof we Bush nog kunnen geloven.
Hij wacht gewoon nog eventjes zodat er meer rookies klaar staan om de kogels te vangen als frontline infantry zodra ze Iran binnenvallen!
"Er worden elke dag nieuwe soldaten geboren".
  maandag 10 april 2006 @ 22:44:10 #229
121310 venomsnake
El Saltador
pi_36839981
quote:
De Verenigde Staten willen het atoomconflict met Iran langs diplomatieke weg oplossen. Dat heeft president Bush gezegd in reactie op mediaberichten over een Amerikaanse aanval op Iran.
Bush zegt wel vaker dingen die niet waar zijn.
pi_36840650
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:44 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Bush zegt wel vaker dingen die niet waar zijn.
ja, wat dat betreft stelt hij ons niet teleur tot nu toe
  maandag 10 april 2006 @ 23:43:07 #231
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36842275
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:31 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ah, we moeten dus maar gaan afwachten totdat ze dat wel gaan doen. Net als met Irak, of met Nazi Duitsland.

Next!
Als je je verdiept had in de geschiedenis van Irak en Saddam had je geweten dat de aanval op Koeweit voor de Amerikanen niet als een verassing kwam maar als een bijzonder gunstige ontwikkeling waar ze door Saddam persoonlijk op zijn gewezen (waarop het antwoord van de Amerikanen was dat ze zich afzijdig zouden houden)

Persoonlijk word ik niet zo vreselijk bang van die mafkees in Iran. De simpele gedachte dat het een geloofsfreak is gaat er bij mij niet in. Je moet de kracht van de islam als politiek pressiemiddel niet onderschatten. Als jij in zo'n land de touwtjes in handen hebt zul je weinig behoefte hebben je positie af te staan door een oorlog te beginnen die je toch alleen maar kunt verliezen... maar de druk op de ketel houden, je volk een vijand voorhouden... dat kan nog wel eens werken.

Het is aan de andere kant wel zo dat de Iraanse machthebbers hun macht tot in lengte der dagen kunnen veiligstellen mét zo'n bom. Dan hoef je voor een buitenlandse interventie niet bang te zijn in ieder geval.

Al met al lijkt het me het beste de eventuele installaties waar het om gaat te bombarderen. Een grondoorlog zal er niet van komen. Veel te riskant en duur.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:23:42 #232
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36843626
Om even terug te komen op mijn post over hoe hypocriet men wil waken over 'onze' veiligheid.

Het was jaren geleden al bekend dat die overkoepeling bij Tsjernobyl niet goed was, en dat het fout zou gaan.

Er gebeurde niets.

Nu zitten er ernstige scheuren in. Dat lees ik in het maandblad DeIngenieur.

Er gebeurt nog steeds niks. Nouja, er wordt nu éindelijk iets gebouwd, de scheuren bedragen nu zo'n 1000m2. Het zou tijd worden.

Want ja, wat voor zin heeft het nou, om als westerse landen de handen ineen te slaane en vele duizenden mensen te helpen tegen straling zonder er zelf beter / machtiger van te worden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:26:55 #233
89730 Drugshond
pi_36843719
quote:
Ik denk van wel....... het zal een eenzijdige luchtoorlog worden.
Wanneer ?... tussen nu en 4 mnd. (wild guess)
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:35:21 #234
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36843922
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Als je je verdiept had in de geschiedenis van Irak en Saddam had je geweten dat de aanval op Koeweit voor de Amerikanen niet als een verassing kwam maar als een bijzonder gunstige ontwikkeling waar ze door Saddam persoonlijk op zijn gewezen (waarop het antwoord van de Amerikanen was dat ze zich afzijdig zouden houden)

Persoonlijk word ik niet zo vreselijk bang van die mafkees in Iran. De simpele gedachte dat het een geloofsfreak is gaat er bij mij niet in. Je moet de kracht van de islam als politiek pressiemiddel niet onderschatten. Als jij in zo'n land de touwtjes in handen hebt zul je weinig behoefte hebben je positie af te staan door een oorlog te beginnen die je toch alleen maar kunt verliezen... maar de druk op de ketel houden, je volk een vijand voorhouden... dat kan nog wel eens werken.
Goh, waar zie je dat wel meer?
quote:
Het is aan de andere kant wel zo dat de Iraanse machthebbers hun macht tot in lengte der dagen kunnen veiligstellen mét zo'n bom. Dan hoef je voor een buitenlandse interventie niet bang te zijn in ieder geval.

Al met al lijkt het me het beste de eventuele installaties waar het om gaat te bombarderen. Een grondoorlog zal er niet van komen. Veel te riskant en duur.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 11 april 2006 @ 01:42:14 #235
121310 venomsnake
El Saltador
pi_36845048
quote:

Iran hints at nuclear milestone

Monday 10 April 2006, 18:49 Makka Time, 15:49 GMT

Iran's president has promised "good news" within days about the country's nuclear programme and a newspaper said he might announce uranium enrichment to a level used in power plants.

Mahmoud Ahmadinejad, in the northeastern city of Mashad, where newspapers said he would spend five days, said: "I will give you, the Iranian nation, good nuclear news during the time I am [here]."

His comments echoed remarks by other officials suggesting the imminent announcement of progress in Iran's nuclear programme, which the West fears is a cover to develop atomic weapons.

The daily Jomhuri-ye Eslami newpaper wrote: "It was said the good news is related to Iran's achievement of uranium enrichment at 3.5% and creating a laboratory platform that will register Iran in the club of nuclear fuel countries."

It gave no source or further details.

Uranium enriched to a low level can be used as fuel to generate electricity. Fuel for use in Iran's only nuclear plant now under construction would need to be enriched to 3.5%. Uranium must be enriched to far higher levels for bomb-making.

Iran has always insisted its enrichment of uranium is for civilian use only.
http://english.aljazeera.(...)97B-953ECD94C22A.htm

† In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 02:18:20 #236
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_36845366
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:30 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Israel en de joodse lobby (lobby klinkt bescheiden) bepalen het Amerikaanse buitenlandse beleid.
Jammer dat het grote Amerikaanse volk een knecht van Israel is geworden.
Hoe vind je deze
quote:

"Israel Should Not Be on the Forefront of a War Against Iran"
Ehud Olmert, the Israeli Prime Minister

"I genuinely don't think Israel should be on the forefront of this war. I don't know why people think this is first and foremost a war for Israel"

time

Ze kennen geen schaamte.

Vijf jaar lopen brullen dat Amerika Iran moet aanvallen en nu doodleuk afvragen hoe mensen erbij komen dat het een oorlog voor Israel is. Schaamteloos.
En dan moet Israel ook nog buiten de oorlog blijven. Ja uiteraard. Bloeden en betalen mogen anderen doen. Pas als er wat te verdienen valt zullen de helden zich wel weer melden.

Every time anyone says that Israel is our only friend in the Middle East, I can't help but think that before Israel, we had no enemies in the Middle East. - John Sheehan, S.J
pi_36845798
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik denk van wel....... het zal een eenzijdige luchtoorlog worden.
Wanneer ?... tussen nu en 4 mnd. (wild guess)
Ik verwacht niet dat de plannen om Iran aan te vallen door de Senaat zullen komen ,gezien de huidige groeiende tegenstand in de VS t.a.v. de oorlog in Irak. De neo-cons willen meer dan alleen de nucleaire activiteiten van Iran stilzetten. Met alleen luchtaanvallen blijft het huidige regime gewoon zitten . Grondtroepen naar Iran sturen is geen optie omdat het land 4 keer zo groot is als Irak en barst van de bergen.
Wanneer ze toch gaan aanvallen dan dreigen ze hun Hegemonie juist te gaan verliezen.
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:00:28 #238
89730 Drugshond
pi_36845816
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 04:42 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat de plannen om Iran aan te vallen door de Senaat zullen komen ,gezien de huidige groeiende tegenstand in de VS t.a.v. de oorlog in Irak. De neo-cons willen meer dan alleen de nucleaire activiteiten van Iran stilzetten. Met alleen luchtaanvallen blijft het huidige regime gewoon zitten . Grondtroepen naar Iran sturen is geen optie omdat het land 4 keer zo groot is als Irak en barst van de bergen.
Wanneer ze toch gaan aanvallen dan dreigen ze hun Hegemonie juist te gaan verliezen.
Er is 1 facto werkelijk van belang = tijd.
Hoe langer je wacht, des te slechter je uitgangspositie gaat worden.
  • Verkiezingen US, Israel (en stabilisatie).
  • Ontwikkeling van een kernwapen door Iran.
  • Het publieke momentum (if any).
  • Peak Oil en de verovering van de olievelden. [Daar was ik deze topic-reeks om begonnen]
  • Stabiliteit in het M.O. (if any)

1 ding weet ik nu al..... mocht het tot een oorlog komen dan zal het een verborgen oorlog worden. Die geen grenzen kent in het M.O. Geen filpjes, uplinks, whatever. Deze oorlog zou wel eens geheel afgeschermd uitgevochten kunnen worden.

Wat ik denk .... ik weet het zelf niet... zoveel opties zijn er ook niet. Ik moet altijd denken aan de Russische krijgsgevangen die in Duitse handen waren gevallen. Die de vraag kregen. Voor welke dictator kies je eigenlijk ?
    Hun antwoord was veelzeggend : Toch maar J.Stalin, hij spreek in ieder geval onze taal.

Time is on my side - Rolling Stones.mp3

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 11-04-2006 05:11:44 ]
  •   † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 06:18:09 #239
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_36845919
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 04:42 schreef atmosphere1 het volgende:

De neo-cons willen meer dan alleen de nucleaire activiteiten van Iran stilzetten.
    Wat ook niet kan zonder grondtroepen.

Goede vraag is wat ze precies willen. De destabillisatie-pogingen hebben tot op heden weinig merkbaar effect, maar het feit dat ze er zijn geeft aan dat Iran in interne chaos storten kennelijk een optie is voor de 'crazies'.

Wat voor spel wordt er gespeeld? De VS en Iran zijn onderlinge partners als het op het 'managen' van Irak aankomt, terwijl er ondertussen geen bilateraal overleg tussen de beiden zou bestaan. Wat klopt hier niet? We horen geruchten dat Amerikaanse troepen al missies in Iran aan het uitvoeren zijn en Iran zegt dat ze een spionage vliegtuig (drone) hebben neergeschoten. Ahmadinejad die zegt dat de berichten over inzet van nucleaire wapens door de VS onderdeel van psychologische oorlogsvoering zijn (heeft hij ws. gelijk in)...
    pi_36845928
    Alle discussies over 9/11 , Irak , Iran, de VS vind ik broodnodig . Juist hier in Nederland zijn we erg pro-amerikaans ingesteld ,hierdoor kunnen we nog wel eens in de positie van onbeschermde vazal staat (van de VS) terecht komen!!!

Voorheen konden we wel op de goede bedoelingen van de VS vertrouwen maar nu is dat veranderd , de huidige US government bestaat nu uit een groep sterk ideologisch gemotiveerde personen die aardig zijn doorgeslagen .
      dinsdag 11 april 2006 @ 06:44:26 #241
    133228 Clourhide
    el desaparecido
    pi_36845946
    Ach, die Ahmadinejad is ook maar een pionnetje van de USA-regering. De USA zijn op dit moment tegen de soennieten (en de Baath-partij) aan het vechten namelijk, niet tegen de sji'ieten.

De échte bedreiging voor Iran komt uit de oostelijke provincies die grenzen aan Pakistan, waar je dan weer soennieten hebt en geen sji'ieten.

(Maar zelfs dan is de USA hypocriet genoeg om terreurverdachten over te leveren aan Syrië... makes you think...)
    ---verdwijnt---
    pi_36846793
    Er komt geen oorlog. Wel preventive militaire acties. Dit gebeurd (denk ik ) binnen nu en een maand.

[ Bericht 5% gewijzigd door feessie op 11-04-2006 12:15:07 ]
      dinsdag 11 april 2006 @ 12:13:46 #243
    89730 Drugshond
    pi_36852530
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 02:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hoe vind je deze
    [..]

Ze kennen geen schaamte.

Vijf jaar lopen brullen dat Amerika Iran moet aanvallen en nu doodleuk afvragen hoe mensen erbij komen dat het een oorlog voor Israel is. Schaamteloos.
    En dan moet Israel ook nog buiten de oorlog blijven. Ja uiteraard. Bloeden en betalen mogen anderen doen. Pas als er wat te verdienen valt zullen de helden zich wel weer melden.

Every time anyone says that Israel is our only friend in the Middle East, I can't help but think that before Israel, we had no enemies in the Middle East. - John Sheehan, S.J
    leuke quotte maar er klopt geen hout van.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_36852594
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 06:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat ook niet kan zonder grondtroepen.

Goede vraag is wat ze precies willen. De destabillisatie-pogingen hebben tot op heden weinig merkbaar effect, maar het feit dat ze er zijn geeft aan dat Iran in interne chaos storten kennelijk een optie is voor de 'crazies'.

Wat voor spel wordt er gespeeld? De VS en Iran zijn onderlinge partners als het op het 'managen' van Irak aankomt, terwijl er ondertussen geen bilateraal overleg tussen de beiden zou bestaan. Wat klopt hier niet? We horen geruchten dat Amerikaanse troepen al missies in Iran aan het uitvoeren zijn en Iran zegt dat ze een spionage vliegtuig (drone) hebben neergeschoten. Ahmadinejad die zegt dat de berichten over inzet van nucleaire wapens door de VS onderdeel van psychologische oorlogsvoering zijn (heeft hij ws. gelijk in)...
    dat met die drones snap ik niet echt ze kunnen met sattelieten zien wat voor jij boek jij aan het lezen bent waarom dan toch relatief kwetsbare drones gaan gebruiken.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    pi_36852653
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat met die drones snap ik niet echt ze kunnen met sattelieten zien wat voor jij boek jij aan het lezen bent waarom dan toch relatief kwetsbare drones gaan gebruiken.
    Dan moet wel juist op het goede moment die satteliet over het te bekijken gebeid vliegen, en aangezien koerscorrecteis van sattelieten niet vaak voorkomen kan het soms wel makkelijker zijn om een drone te gebruiken.
    pi_36852825
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet wel juist op het goede moment die satteliet over het te bekijken gebeid vliegen, en aangezien koerscorrecteis van sattelieten niet vaak voorkomen kan het soms wel makkelijker zijn om een drone te gebruiken.
    ok maar daar hebben ze toch de blackbird voor.

en het gaat over stilstaande gebouwen geen voertuigen
    pi_36852916
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de VS heel graag zou willen weten wanneer er iets een gebouw in of uit gaat (kijk ook maar eens naar de overtuigende powelpoint presenatie). Wanneer je dan ook nog eens naar de kosten gaat kijken zal waarschijnlijk blijken dat een drone nog altijd stukken geodkoper is als een blackbird in de lucht houden.
    pi_36853223
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 13:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de VS heel graag zou willen weten wanneer er iets een gebouw in of uit gaat (kijk ook maar eens naar de overtuigende powelpoint presenatie). Wanneer je dan ook nog eens naar de kosten gaat kijken zal waarschijnlijk blijken dat een drone nog altijd stukken geodkoper is als een blackbird in de lucht houden.
    ja ok maar dan moet die drone ook laag gaan hangen en dat maakt hem erg kwetsbaar om over de diplomatieke rel nog maar niet te spreken
      dinsdag 11 april 2006 @ 13:43:31 #250
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36853709
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Hou toch op, verdiep je eens in de drone en de redenen waarom die dingen uberhaupt ontwikkeld zijn.
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')