Met alle respect maar dan heb jij nog nooit met een overtuigende gelovige gediscussierd. Zo iemand gooit je dood met namen van professors en onderzoeken die hun argumenten onderbouwen, compleet met data en bronnen. En als je niet beter weet, geloof je na een uurtje lullen met zo iemand ook in God.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:57 schreef mForce het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind dat mensen heel hun leven baseren op een verhaal wat ze hebben gehoordgelezen en niet voor hun zelf denken, als god echt zou bestaan zou hij contact opnemen met me, ik neem niet klakkeloos dingen aan van andere mensen en jongens we weten nu ook wel wat mensen doen om aan de macht te komen, is het zo een gek idee dat ik gelijk heb? dat er geen God is? sta er ff bij stil en denk ff na waarom jij in god gelooft, je hebt het boekje gelezen en je hoort het van andere mensen en..... thats it!!

Is niet geloven eigenlijk ook niet een soort religie en is dit dan niet net zo gevaarlijk?quote:Daarom is religie zo gevaarlijk,

Jep, niet geloven is heel gevaarlijk!quote:Op zondag 22 april 2007 09:48 schreef Klit het volgende:
[..]
Is niet geloven eigenlijk ook niet een soort religie en is dit dan niet net zo gevaarlijk?

Dat denk ik niet. Een niet gelovige kan je namelijk niet beledigen door te zeggen dat z'n god niet bestaat, en dan heb je meteen de angel eruit. Ook leeft een niet gelovige niet volgens regels in een boek waarin het vermoorden van mensen die wat anders geloven gerechtvaardigd wordt.quote:Op zondag 22 april 2007 09:48 schreef Klit het volgende:
[..]
Is niet geloven eigenlijk ook niet een soort religie en is dit dan niet net zo gevaarlijk?

Lijkt mij niet. Zo ben ik niet, en ik ken ook niemand die zo is, en ik geloof toch echt niet in een bepaalde god. Niet gelovige zijn per definitie ook toleranter, want zoals ik al zei, leeft men niet volgens de regels van een bepaald boek waar het woord wet is.quote:Op zondag 22 april 2007 11:06 schreef Klit het volgende:
Een niet gelovige kun je wel raken door te zeggen dat er wel een God is.

Nee, met een bepaald boek had ik het uiteraard over de boeken van het geloof. Dat jij denkt dat ongelovigen de vervaging van normen en waarden tot stand brengen op deze wereld is je goed recht, doet niks af aan het feit dat sinds de Verlichting 350 jaar geleden we een nooit eerder vertoond unicum in de geschiedenis tot stand hebben gebracht, en dat is dat je sinds kort mag geloven wat je wilt. Hadden 'wij' ongelovigen de opvattingen gedeeld van de gelovigen dan was er geen gelovige over in de westerse wereld.quote:Op zondag 22 april 2007 12:01 schreef Klit het volgende:
Niet gelovigen houden zich inderdaad vaak niet aan enige vorm van regels of een bepaald boek (bijvoorbeeld het wetboek)
Vervaging van normen en waarden zijn hier dan ook het gevolg van.
En je ziet wat de ongelovigen tot stand brengen op deze wereld.

Moslims zijn helaas gelovig. En je ziet wat de gelovigen tot stand brengen op deze wereld.quote:Op zondag 22 april 2007 12:01 schreef Klit het volgende:
Niet gelovigen houden zich inderdaad vaak niet aan enige vorm van regels of een bepaald boek (bijvoorbeeld het wetboek)
Vervaging van normen en waarden zijn hier dan ook het gevolg van.
En je ziet wat de ongelovigen tot stand brengen op deze wereld.

Bij iedere club, wat het dan ook mag wezen, heb je altijd mensen die misbruik maken van het gedachtegoed.quote:Op zondag 22 april 2007 12:26 schreef proteus het volgende:
[..]
Moslims zijn helaas gelovig. En je ziet wat de gelovigen tot stand brengen op deze wereld.
Wel eens aan gedacht dat je dingen ook zou kunnen voelen?quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:39 schreef Cvdp het volgende:
Ik ben iemand die iets geloofd als ie het ziet..
Ik zou graag willen dat hij bestond want dat zou mooi zijn .

Gevoelens daar kun je toch vaak niet op bouwen en op vertrouwen.quote:Op zondag 22 april 2007 13:48 schreef Klit het volgende:
Wel eens aan gedacht dat je dingen ook zou kunnen voelen?

God openbaart Zichzelf in de bijbel. Da's net zoiets als: hallo, hier ben ik. Leer me maar kennen. In jouw gedachtengang komt bij mij de vraag naar boven die luidt: waarom zou God zich uberhaubt in ons verdiepen of in wie wij zijn, als Hij geen persoon is maar een iets? Wat is dan jouw aanspraak erop?quote:Op zondag 22 april 2007 18:56 schreef Klit het volgende:
Misschien moet je dan je gedachtegang eens aanpassen?
Mensen willen nu éénmaal God voorstellen als een persoon, maar God kan natuurlijk ook een vorm van energie zijn.
Of denkt je dat al die gelovigen denken dat er een meneer ergens achter een wolk verstopt zit of zo?
Als ik het zo lees geloof jij voor mij toch wel in een God hoor.

Het feit dat jij mag adem halen is voor mij een argument dat God bestaat..quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:37 schreef Agorias het volgende:
Stelling: God bestaat niet.
Wie weet hier een argument neer te zetten dat god wel bestaat?![]()

De mens na zijn evenbeeld geschept of niet? En Jezus die in het begin alles mocht zien hoe het gemaakt werd, of heb ik dat fout? Heb alleen het scheppingsverhaal gelezen en dat is alweer een hele tijd geleden.quote:Op zondag 22 april 2007 23:11 schreef Klit het volgende:
Dat hangt er helemaal vanaf over welke God we het hier hebben natuurlijk, in de Bijbel komt er één voor , maar er zijn nog zoveel meer geschriften waar één of meerdere Goden in voorkomen nietwaar?
Daarnaast, hoe openbaart God Zichzelf in de Bijbel volgens jou?

Ik denk dat je dat hand in hand nu niet te letterlijk moet nemen, Jezus heeft iets gezien, maar of dat nu iets van God was of dat het nu iets in zijn beleving is geweest blijft natuurlijk altijd een raadsel.quote:Dacht dat Jezus toen in het begin samen met God hand in hand alles mocht zien dus Beetje vreemd om Jezus dan met een energie-bol te zien lopen

Je vergeet mischien 1 ding, dat mensen bijna allemaal denken dat er 1 almachtig persoon is. Ik geloof persoonlijk niet 1 almachtig persoon die deze mooie aardkloot zou hebben ontworpen en bedacht. Vind het eigenlijk maar een lachtertje.quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:14 schreef mangaan het volgende:
ik heb een hekel aan al dat negatieve gezeik meteen,
het credo god bestaat niet is best een goede stelling
stel je voor god bestaat wel.......
1) zou god dan gewild hebben dat een miljoen tutsi's vermoord werden door
een kleine groep tutsi's ....
2) zou god gewild hebben dat ene A.H. een kleine 7 miljoen joden de dood in had gejaad??
3) zou god het goed vinden hoe we heden tendage omgaan met de natuur om ons heen?
of zou god het allemaal wel prima vinden en zeggen.....
als jullie dit zo graag met mijn planneet aarde willen doen dan doen jullie dit toch lekker.....
toch denk ik als er inderdaad echt een god was en hij een hart had hij zich meer zou
verzetten tegen dit soort ontheil zoals hierboven geschetst is.............
hieruit comcluderend moet ik zijn dat god of:
een ongeinteresseerde vent is
of dat hij niet bestaat.....
aan eenieder van u om hierop te reageren!!

Geen postzegels verzamelen, dat is ook een hobby.quote:Op zondag 22 april 2007 09:48 schreef Klit het volgende:

Hij begint met het praten tegen mensen, vervolgens handelt Hij krachtig door wonderen te laten gebeuren en dit ook te introduceren. Vervolgens leidt Hij 1 volk weg uit Egypte en belooft ze een land. Uiteindelijk komt Hij zelf als mens op Aarde om de boodschap te vertellen die het evangelie heet.quote:Op zondag 22 april 2007 23:11 schreef Klit het volgende:
Dat hangt er helemaal vanaf over welke God we het hier hebben natuurlijk, in de Bijbel komt er één voor , maar er zijn nog zoveel meer geschriften waar één of meerdere Goden in voorkomen nietwaar?
Daarnaast, hoe openbaart God Zichzelf in de Bijbel volgens jou?

Jammer dat hij zich dan de afgelopen bijna 2000 jaar niet heeft geopenbaard.quote:Op maandag 23 april 2007 20:15 schreef Integrity het volgende:
[..]
Hij begint met het praten tegen mensen, vervolgens handelt Hij krachtig door wonderen te laten gebeuren en dit ook te introduceren. Vervolgens leidt Hij 1 volk weg uit Egypte en belooft ze een land. Uiteindelijk komt Hij zelf als mens op Aarde om de boodschap te vertellen die het evangelie heet.
Openbaarde Hij Zichzelf niet, dan was er niets om over te schrijven en alleen maar speculatie.

Dat doet Hij wel. Er komen nog steeds mensen tot geloof, dat doen mensen niet zelf. Dat doet Hij. Er genezen ook mensen, zelfs van dichtbij door Hem. God zit niet stil, de mensen zitten stil.quote:Op maandag 23 april 2007 20:33 schreef Agorias het volgende:
[..]
Jammer dat hij zich dan de afgelopen bijna 2000 jaar niet heeft geopenbaard.

Misschien heb jij niet goed opgelet.quote:Op maandag 23 april 2007 20:33 schreef Agorias het volgende:
[..]
Jammer dat hij zich dan de afgelopen bijna 2000 jaar niet heeft geopenbaard.

Jeetje ben je werkelijk zo naief?quote:Op maandag 23 april 2007 20:43 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat doet Hij wel. Er komen nog steeds mensen tot geloof, dat doen mensen niet zelf. Dat doet Hij. Er genezen ook mensen, zelfs van dichtbij door Hem. God zit niet stil, de mensen zitten stil.

Daar zal de Heer wel over oordelen als het zover is denk ik.quote:Ik ga niet zeggen dat de gelovigen dom zijn. Maar het wordt eens tijd dat we herkennen dat geloven niet boven niet-geloven staat.

de Heer is in ieder geval niet te spreken over iemand die KLIT als usernaam kiest, dat wordt een enkeltje helquote:Op dinsdag 24 april 2007 00:27 schreef Klit het volgende:
[..]
Daar zal de Heer wel over oordelen als het zover is denk ik.

Het is dan ook geen carameltoffee, maar een haags hopje dat de wereld heeft geschapen. Ketter!quote:Op maandag 23 april 2007 23:53 schreef Devion het volgende:
Als ik zeg dat er een toffee van caramel bestaat, die de aarde heeft gecreerd word ik hier ook voor gek verklaard.

Maar de ik heb de zoon Kauwgum van de almachtige Toffee na 3 dagen zien schimmelen en zien weglopen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:18 schreef Rasing het volgende:
[..]
Het is dan ook geen carameltoffee, maar een haags hopje dat de wereld heeft geschapen. Ketter!

Ik heb een clubje opgericht voor mensen met een ander geloofquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:23 schreef RickoKun het volgende:
weet je wat zo grapsig is?
dat alle 3 'verschillende' 'geloven' allemaal van precies dezelfde stad wegkomen, maar toch allemaal elkaar haten.
dan zeg ik: HATEN IS VERLATEN, sjeweetz!

Wel lekker makkelijk als er dingen niet goed gaan, kun je altijd de schuld aan god geven...quote:Een God is geen God als hij je van je vrijheid ontneemt door jou dat gevoel te geven. Als unieke mens heb jijzelf de kracht gekregen om je eigen leven dusdanig op-te-bouwen dat je God wel degelijk buiten beschouwing kan laten en vervolgens lekker door kan gaan met het bouwen aan je pure

Nee, dat doen die opdringerige "verkopers" in binnensteden, die zwakke zielen der maatschappij voor zich winnen met sprookjesverhalen.quote:Op maandag 23 april 2007 20:43 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat doet Hij wel. Er komen nog steeds mensen tot geloof, dat doen mensen niet zelf. Dat doet Hij.
Dus god is een arts? Of een wetenschapper? Of god is evolutie? Zwakkere mensen 'soorten'sterven uit en de sterkste stroom blijft over?quote:Er genezen ook mensen, zelfs van dichtbij door Hem.
Get a job!quote:God zit niet stil, de mensen zitten stil.

jouw pluk:quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:32 schreef FFnog het volgende:
[..]
Wel lekker makkelijk als er dingen niet goed gaan, kun je altijd de schuld aan god geven...
Ik wilde het niet zo, maarja, god heeft het zo bepaald...
mijn zienswijze:quote:Een God is geen God als hij je van je vrijheid ontneemt door jou dat gevoel te geven. Als unieke mens heb jijzelf de kracht gekregen om je eigen leven dusdanig op-te-bouwen dat je God wel degelijk buiten beschouwing kan laten en vervolgens lekker door kan gaan met het bouwen aan je pure
In het bovenstaande stukje zeg ik helemaal niks over God de schuld geven. Ik zeg dat je beter naar jezelf kan kijken! Ik zeg dat God niet de oorzaak is van jouw goede gemoedstoestand(of slechte) en dat je dat als persoon aan jezelf hebt te danken. Ik zeg dat als je op zoek wilt gaan naar je pure ik je alles zal moeten laten gaan.quote:Dat jij gaat fluiten en in een goede stemming bent heeft meer te maken met jezelf en je eigen leven/denken. Een God is geen God als hij je van je vrijheid ontneemt door jou dat gevoel te geven. Als unieke mens heb jijzelf de kracht gekregen om je eigen leven dusdanig op-te-bouwen dat je God wel degelijk buiten beschouwing kan laten en vervolgens lekker door kan gaan met het bouwen aan je pure ik die veel meer energie en leven kan blazen in het hier en nu dan dmv registratie het verleden te herscheppen.

Dat God een bijzonder naar heerschap is, dat Abraham zijn zoon laat offeren. En dan op het laatste moment toch maar niet. Whehe, gepwnd. Wat een grapjas, die God. Arme Isaäk, die jongen moet doodsangsten uit hebben gestaan.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:57 schreef Klit het volgende:
Hoe zou God nu niet kunnen bestaan, waar komt alles dan vandaan en hoe is alles dan geregeld?
Trouwens het staat toch allemaal in de Bijbel, dus daar kun je het allemaal lezen.
Het grappige is dat mensen die het bestaan van God in twijfel trekken meestal nog nooit de Bijbel hebben gelezen en dus helemaal niet weten wat erin staat.
Als ze nu eens de moeite zouden nemen om deze te lezen zouden ze alles meteen begrijpen.

Ach ja, lekker simpel! Ik besta dus god bestaat ook, anders had dit er allemaal niet kunnen zijn! En het staat in de bijbel dus het is zo! En ik heb me zeker verdiept in het Christelijke geloof, heb ook op een christelijke basisschool gezeten waar we werden gehypnotiseerd met bidden en liedjes etc. En de bijbel lezen? Sneeuwwitje is geloofwaardiger.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:57 schreef Klit het volgende:
Hoe zou God nu niet kunnen bestaan, waar komt alles dan vandaan en hoe is alles dan geregeld?
Trouwens het staat toch allemaal in de Bijbel, dus daar kun je het allemaal lezen.
Het grappige is dat mensen die het bestaan van God in twijfel trekken meestal nog nooit de Bijbel hebben gelezen en dus helemaal niet weten wat erin staat.
Als ze nu eens de moeite zouden nemen om deze te lezen zouden ze alles meteen begrijpen.

Waarom geloof je nu net de bijbel? Waarom niet de Koran, Thora, Veda's, of Sneeuwwitje?quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:57 schreef Klit het volgende:

Ach, dat is toch bijna allemaal hetzelfde, dus dat maakt niet uit. (m.u.v. Sneeuwwitje natuurlijk)quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:13 schreef proteus het volgende:
[..]
Waarom geloof je nu net de bijbel? Waarom niet de Koran, Thora, Veda's, of Sneeuwwitje?

Het maakt anders genoeg uit om voor moslims bommen te leggen onder alles wat christelijk is, en het was voor christenen genoeg om een aantal kruistochten te houden en tot voor kort alles en iedereen op de brandstapel te smijten die er anders over dacht.quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:24 schreef Klit het volgende:
[..]
Ach, dat is toch bijna allemaal hetzelfde, dus dat maakt niet uit. (m.u.v. Sneeuwwitje natuurlijk)

Hindoeisme hetzelfde als Christendom? Dan lijkt Sneeuwwitje er nog meer op.quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:24 schreef Klit het volgende:
Ach, dat is toch bijna allemaal hetzelfde, dus dat maakt niet uit. (m.u.v. Sneeuwwitje natuurlijk)

Ik ben niet van mening dat het onmogelijk is. Je gaf in de volgende alinea een vb. van een toffee. Als God het spirituele opheft door te toveren en vervolgens jullie illusies laat zien is het mogelijk. Tot die tijd is het onmogelijk. Maar ikzelf geloof in: "mogelijk"quote:Op maandag 23 april 2007 23:53 schreef Devion het volgende:
[..]
Of de vraag of er een god/goden zijn, is een vraag die onmogelijk te beantwoorden is. Naast het feit er geen duidelijk definitie van het woord is, wordt het zo goed als onmogelijk om god/goden uit te sluiten. Elke gelovige beschrijft het anders en wordt zo alleen maar verwarrend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |