quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Uit McCarthy kon ik helaas niets meer krijgen dan sexuele voorstellen.
Dit gedeelte over de vrije wil en de keuzes druist direct in tegen de predestinatieleer - maar daar gaan we het een andere keer over hebben, goed?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Nee, je trekt het iets te radicaal door, die keuze van Augustinus gaat over overgave aan Jezus, niet over je eigen maakbaarheid. Anders had men ook niet zoveel problemen gehad met de gnostici.
Ik denk dat hij grapjes maakt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]![]()
Bekijk even z'n post history, dan snap je waarom.
Die kerel is volgens mij ernstig sexueel gefrustreerd.
Ik wacht overigens nog op jouw knieval.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]![]()
Bekijk even z'n post history, dan snap je waarom.
Die kerel is volgens mij ernstig sexueel gefrustreerd.
Ik twijfel eraan, hij blijft het erg lang volhouden.quote:
Voor de protestanten geldt dan ook sola scriptura, voor hen is Augustinus gewoon één van de velen die wat nuttige en minder nuttige dingen gezegd heeft. Overigens denk ik dat het verschil tussen goede werken en predestinatie vooral een kunstmatige is, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:56 schreef Floripas het volgende:
Dit gedeelte over de vrije wil en de keuzes druist direct in tegen de predestinatieleer -
Prima, jij begon erover.quote:maar daar gaan we het een andere keer over hebben, goed?
Neuh, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die confessies op internet doet.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik twijfel eraan, hij blijft het erg lang volhouden.
Of jij moet hem beter kennen dan mij
Goed, goed, maar je wil niet dat ik de dieptheosofische discussies die op het punt stonden van ontbranden in mijn nogal instinctieve brein geassocieerd worden met de zenuwflammatie nabij mijn kaakkopsbeentje. Wel?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Voor de protestanten geldt dan ook sola scriptura, voor hen is Augustinus gewoon één van de velen die wat nuttige en minder nuttige dingen gezegd heeft. Overigens denk ik dat het verschil tussen goede werken en predestinatie vooral een kunstmatige is, maar dat terzijde.
[..]
Prima, jij begon erover.![]()
Daarom zou ik inderdaad best tot een coalitie met jou kunnen komen. Ik voel voor een groot deel mee met HenriO; ook ik vind de overheid groot, log, verspillend, onder-de-maat-presterend, bevoogdend, instrinsiek kwaadaardig apparaat. Niettemin kies ik een andere oplossing dan hij, mijn oplossing sluit meer aan bij de jouwe.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat HenriOsewoudt vaak wél een hoop waardevolle inzichten aandraagt, alleen kan je dus een hoop er van ook nú al realiseren zonder een overheid te verkleinen, precies het omgekeerde verhaal als met de sociaaldemocraten dus.
Dan is het niet verzamelen van postzegels zeker ook een hobby?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:55 schreef Floripas het volgende:
Henri, zeggen: "We zijn van nu af aan vrij om ins Blaue hinein te gaan bouwen" is natuurlijk óók een blauwdruk
Ik maak voor niemand een knievalquote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik wacht overigens nog op jouw knieval.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dan is het niet verzamelen van postzegels zeker ook een hobby?
De stad der Zienden, dan José Saramago. Zijn Evangelie volgens Jezuc Christus was trouwens ook briljant.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:08 schreef Reya het volgende:
Sigme, je had het laatst over een boek dat gaat over een democratie waarin een meerderheid blanco stemt. Wat was ook alweer de auteur/titel van dat boek?
Luister, empereur du barbe fleury, ik zal jouw Renout van Montalbaen zijn, jouw Marisilie, jouw Willem van Oringen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik maak voor niemand een knieval![]()
Jullie buigen maar voor mij
Aha, bedanktquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
De stad der Zienden, dan José Saramago. Zijn Evangelie volgens Jezuc Christus was trouwens ook briljant.
Nee, ik kijk wel uit, een sterk staaltje crisis management trouwens!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:03 schreef Floripas het volgende:
Goed, goed, maar je wil niet dat ik de dieptheoslofische discussies die op het punt stonden van ontbranden in mijn nogal instinctieve brein geassocieerd worden met de zenuwflammatie nabij mijn kaakkopsbeentje. Wel?
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:03 schreef sigme het volgende:
Daarom zou ik inderdaad best tot een coalitie met jou kunnen komen. Ik voel voor een groot deel mee met HenriO; ook ik vind de overheid groot, log, verspillend, onder-de-maat-presterend, bevoogdend, instrinsiek kwaadaardig apparaat. Niettemin kies ik een andere oplossing dan hij, mijn oplossing sluit meer aan bij de jouwe.
'Fides et ratio'quote:Als doe ik dat uit rechtlijnige technocratie en jij uit warmbloedig godsgeloof.
http://fotoboek.fok.nl/kareltje_de_grotequote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Luister, empereur du barbe fleury, ik zal jouw Renout van Montalbaen zijn, jouw Marisilie, jouw Willem van Oringen.
Ja, ik wilde kijken of hij een plaatje had van Karel de Grote waar ik een leuk grapje over kon maken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:15 schreef sigme het volgende:
[..]
http://fotoboek.fok.nl/kareltje_de_grote
Laatste Voyeur Floripas
Jaja, nu staat er Laatste Voyeur: sigme
quote:
quote:en ik kom morgenochtend weer online,
succes!quote:ik moet nog het één en ander doen
'trustequote:en ik ga vroeg naar bed, want ik ben wat oververmoeid,
Ja!quote:mail je me nog over de details?![]()
quote:Tot ziens!
![]()
Bron: Kirmiziquote:EU says concerned over clashes in SE Turkey
The European Union announced on Friday that it was "seriously" concerned over the recent clashes in the southeastern Turkish province of Diyarbakir which left four people dead.
A spokeswoman for the EU's Enlargement Commissioner Olli Rehn said on Friday that the commission was aware of the serious terrorist problem in the region. However, the spokeswoman underlined that the issue was a much wider problem than one of security.
Four people were killed during illegal pro-PKK demonstrations on Wednesday in the wake of the funerals of four PKK members in the southeastern Turkish province of Diyarbakir which were held on Tuesday. The PKK sympathizers attacked business premises, public buildings in the city, looting some of them during the mayhem.
48 of 51 protestors taken into custody following the illegal demonstrations in Diyarbakir were arrested by court order on Friday.
Turkish Interior Minister Abdulkadir Aksu, who arrived in the southeastern Turkish city of Diyarbakir on Friday to assess the situation, stated that the perpetrators and provocateurs behind the Diyarbakir clashes of recent days would be captured and brought before the courts.
The EU spokeswoman called on the Turkish authorities to address the lack of economic development and cultural rights in the southeast region.
In line with EU-reforms, police refrained from retaliating during the PKK provocations.
Police spokesman Ismail Cal�skan said on Friday that police had acted in line with the laws and the constitution in their interventions during recent illegal pro-PKK demonstrations in the southeastern Turkish province of Diyarbakir.
En dat hondje is niet tof omdat?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, ik wilde kijken of hij een plaatje had van Karel de Grote waar ik een leuk grapje over kon maken.
Niet dus, er staat een hondjel.
Natuurlijk: dan gaat men zich ertegen verzetten en is uiteindelijk iedereen een terrorist.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jaag een kogel door de kop van elke terrorist en terreursympathisant en het probleem lost zich vanzelf op.
Nog eens de voyeur uithangen, hoor.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En dat hondje is niet tof omdat?
Dat is het coolste hondje op de hele planeet, ik vermoed alleen dat ie home is maar dat terzijde.
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bron: Kirmizi
De EU moet haar bek houden. Het is de schuld van de EU dat terreursympathisanten vrij spel hebben. In de EU hebben terreursympathisanten al vrijspel en nu verwachten ze dat Turkije dat voorbeeld overneemt.
Ik wacht met smart op de dag dat de EU haar deuren definitief sluit voor Turkije. Dan kan het land weer met de schoonmaak beginnen die het ZO nodig heeft. Jaag een kogel door de kop van elke terrorist en terreursympathisant en het probleem lost zich vanzelf op.
Ja hoor, hij maakt zich druk over alles wat Turken aangaat.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:32 schreef Floripas het volgende:
Kirmizi, maak jij je nog over wat anders druk dan Turken, eigenlijk?
Duidelijk geen BrEeZaH, zoals ik.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:42 schreef sigme het volgende:
PS Ik kan wel internetten en eten tegelijk; niet SMSen en eten tegelijk.
Bert Bakkerquote:Vanavond in NOVA POLITIEK
Ongastvrij Nederland
Nederlandse bedrijven met vestigingen in het buitenland laten hun buitenlandse managers naar Londen komen om te vergaderen, omdat het regelen van een Nederlands visum te ingewikkeld is. Ook het hoger onderwijs heeft last van de bureaucratische belemmeringen die het moeilijk maken om onderzoekers of studenten uit het buitenland aan te trekken. Is Nederland inmiddels zo xenofoob en ongastvrij geworden dat het schadelijk is voor de economische ontwikkeling? In NOVA Politiek een debat met: SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen, D66-Kamerlid Bert Bakker en VVD-Kamerlid Anton van Schijndel.
Verder reacties op de tweestrijd Rutte-Verdonk en de vrije komst van de Polen vanaf januari 2007. En de Politieke Barometer, 'de Straat' en de visie van Joep.
Presentatie: Jeroen Pauw en Paul Witteman
Ik dronk citroenjenever, in de Drie, in mijn tussenuur op woensdag van 11 tot 12. Dat zegt alles denk ik.quote:
Kakkerquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dronk citroenjenever, in de Drie, in mijn tussenuur op woensdag van 11 tot 12. Dat zegt alles denk ik.
Jet is een aanwinst voor de PvdA, ik heb haar wel eens ontmoet bij de clientenraad van het UWVquote:Nederland opent grenzen voor Poolse werknemers
ANP
DEN HAAG - Werknemers uit Polen en de andere nieuwe EU-lidstaten kunnen vanaf 1 januari volgend jaar onbelemmerd aan de slag in Nederland. Bovendien krijgt personeel uit deze landen per 1 mei veel gemakkelijker een werkvergunning dan nu het geval is. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.
Werknemers uit de tien landen die op 1 mei 2004 lid zijn geworden van de Europese Unie mogen op dit moment alleen in Nederland werken als ze daarvoor zo'n vergunning van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) krijgen.
Het criterium dat zij alleen toestemming krijgen als in Nederland of in een van de oude EU-lidstaten niemand voor het werk beschikbaar is, verdwijnt. Door de versoepeling gaan aanvragen twee weken duren in plaats van de huidige tien.
[Advertentie]
Staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken, die de Polen in zijn portefeuille heeft, wilde de grenzen eigenlijk al per 1 mei volledig openstellen. Een aantal CDA-bewindslieden had daar echter moeite mee.
Om hun bezwaren weg te nemen, gaat Van Hoof maatregelen nemen om oneerlijke concurrentie door Polen tegen te gaan. Zo mag de Arbeidsinspectie direct boetes gaan geven als werkgevers minder uitbetalen dan het wettelijk minimumloon.
De ministerraad heeft vrijdag ook besloten een aantal knelpunten in de regeling om kennismigranten tot ons land toe te laten aan te pakken. De Tweede Kamer had daarop aangedrongen in een motie van Kamerlid Bakker (D66).
Bedrijven en universiteiten klaagden erover dat ze door bureaucratische belemmeringen moeilijk bollebozen en toptalenten uit vere landen kunnen aantrekken. De toegang van arbeidsmigranten, die geen wezenlijke concurrentie vormen voor Nederlandse werkzoekenden, wordt eenvoudiger gemaakt. Ook het toelatingsbeleid voor studenten en wetenschappers wordt versoepeld.
Minister Brinkhorst van Economische Zaken zei dat het kabinet met dit besluit een ‘duidelijk signaal’ heeft afgegeven. ‘Nederland gaat niet op slot, maar kijkt naar de toekomst’, zei de D66-bewindsman. Premier Balkenende is niet bang dat de komst van Polen en andere Oost-Europese werknemers zal leiden tot verdringing op de Nederlandse arbeidsmarkt. Hij wees er vrijdag op dat de werkgelegenheid in Nederland toeneemt en dat er hier en daar al weer gebrek aan personeel dreigt.
Regeringsfractie CDA, die tot dusver grote aarzelingen had bij het volledig openen van de grenzen, reageerde vrijdag gereserveerd. Tweede Kamerlid Van Hijum plaatst vraagtekens bij het plan om het regime al per 1 mei te verruimen. ‘Voor sommige sectoren, zoals de land- en tuinbouw, kan dat wel, maar bij bijvoorbeeld de transportsector vraag ik me af of dat wel zo verstandig is.’
Bovendien wil Van Hijum de maatregelen om oneerlijke concurrentie tegen te gaan nog eens goed bestuderen. ‘Er is bij ons zeker geen sprake van onvoorwaardelijk groen licht.’ Wat Van Hijum betreft wordt ook nog nagedacht over een gefaseerde invoering, waarbij vanaf 1 januari per sector opengaan. Dat is de variant waarvoor ook België wil kiezen.
Ook de PvdA heeft veel problemen met het kabinetsbesluit. ‘Wij vinden het te vroeg om nu al een datum te noemen. Eerst moet alles goed geregeld worden. Ik heb er een zeer hard hoofd in of dat lukt’, aldus Kamerlid Bussemaker. Het kabinet kiest volgens haar ‘de verkeerde volgorde.’.
VVD en D66 hebben eerder laten weten wel voor het zo snel mogelijk openen van de grenzen voor werknemers uit de nieuwe EU-landen te zijn.
http://www.butlerresearch.com/archive_free.htmlquote:Prijsexplosie
"Sixty years ago there was roughly five times as much silver as gold above the ground. Today there is five times more gold than silver. We have consumed over 95% of world silver inventories. World silver inventories are at the lowest levels in hundreds of years. We have the smallest amount of above-ground silver than at any time since 1300 A.D. Silver is used in more applications than any other commodity (aside from petroleum). Comex silver has a futures and options short position larger than world production and world-known inventories. Above-ground silver is rarer than gold.”
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
U vraagt, wij draaien.
Toelating toptalent versoepeld
Martinikerkhof? Het leuke van die citroenjenever was de strijd met de ober; die had zo'n gene voor twee 16-jarigen nog voor het middaguur aan de borrelquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kakker
Ik zette goedkope bessenwijn aan mijn mond in het parkje achter het rijksmonument.
Uit die post van Ryan gehaald?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:53 schreef Floripas het volgende:
Sigme, onze jeugd was vast bijzonder rooskleurig vergeleken met iemand die Jerker Spits heet.
Nee, dat was niet in Grunn - dat was bij het Vredespaleis in Den Haag.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Martinikerkhof? Het leuke van die citroenjenever was de strijd met de ober; die had zo'n gene voor twee 16-jarigen nog voor het middaguur aan de borrel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |