quote:
Biyadat hoort bij afvallers
Woensdag 12 april 2006 - Den Bosch - Mounir Biyadat keert komend seizoen niet meer terug bij FC Den Bosch, zo kreeg hij gisteren te horen van manager voetbalzaken Fred van der Hoorn. Ook Luciën Dors, Roel Buikema, Jaap Davids en Prince Rajcomar behoren tot het rijtje afvallers bij Den Bosch.
Biyadat (22) werd door FC Den Bosch lange tijd als een groot talent beschouwd, maar de clubleiding vindt dat de Veghelaar dit seizoen te weinig progressie heeft geboekt. En te weinig rendement had als middenvelder. „Heel jammer dat ik na elf jaar op deze manier afscheid moet nemen van FC Den Bosch“, reageert Biyadat, die in 2002 zijn debuut maakte in het eerste elftal. ,,Ik heb inderdaad een matig seizoen gespeeld. Maar omdat de club weet wat ik kan, hoopte ik op het voordeel van de twijfel. Helaas was dat niet het geval. Ik zal nu op zoek moeten naar een nieuwe club.“ Biyadat is zeker niet de enige speler van wie FC Den Bosch na dit toch teleurstellende seizoen - de play-offs werden niet gehaald - afscheid neemt. Ook de huurlingen Davids en Dors (beiden van Vitesse afkomstig), Buikema (van Excelsior) en Rajcomar (van Utrecht) hoeven niet te rekenen op een nieuw contract. Hetzelfde geldt voor Brayton Biekman, die afgelopen seizoen werd verhuurd aan Excelsior.
En ook Marcel Cas keert niet meer terug. De oud-RBC’er was dit seizoen vooral actief als hersteltrainer vanwege zijn eigen blessure, maar ook in die functie blijft hij niet.
’Frisse neus halen’
Voorts wil FC Den Bosch wel verder gaan met doelman Michel Vorm, die eveneens wordt gehuurd van FC Utrecht. Maar de club uit de Domstad wil Vorm op ieder moment kunnen terughalen als dat nodig is en dat wil Den Bosch op zijn beurt niet. Het contract van keeper Martijn van Strien loopt nog een jaar door, maar hij mag transfervrij vertrekken. „Het is goed als Martijn elders een frisse neus gaat halen“, aldus Van der Hoorn. Mocht Van Strien nergens onderdak vinden, blijft hij bij Den Bosch en kan hij de strijd aangaan met de aangetrokken Gino Coutinho. Of Mihci komend seizoen nog actief is in Den Bosch is nog onzeker. De Belg Stanley Aborah wacht wat er op hem afkomt voordat hij ’ja’ zegt tegen FC Den Bosch. En ook Peter Uneken heeft een aanbieding nog in beraad. Tegenover het grote aantal vertrekkers staat al een heel lijstje nieuwe spelers dat voor komend seizoen is aangetrokken: Coutinho, Pinto, Luijten, Wau, Demouge, Van der Biezen en Ten Heuvel. Van der Hoorn wil graag in elke linie nog een speler halen. Met name een ’kerel op het middenveld met gif in zijn donder’. „Dit seizoen is gebleken dat we zo iemand tekort kwamen.“