Ik heb ook een hele tijd gerammeld, maar nu ligt het eventjes stil. Dat ik een week of 5 geleden ook een nieuwe Implanon heb laten zetten, draagt daar natuurlijk ook wel aan bij.
![]()
en ik zijn nu zo'n 3,5 jaar samen en hij heeft al twee kids [10 en 7]. De jongste komt na de zomervacantie bij ons wonen, omdat hij papa zo mist, de oudste blijft bij haar moeder wonen.
Aan de ene kant heb ik altijd uitgekeken naar een kindje op de wereld zetten. Maar het feit dat
![]()
15 jaar ouder is en er twee rond heeft huppelen, maakte dat plan niet minder gecompliceerd.
Graag zou ik het hele proces meemaken en er ééntje van ons samen hebben. Maar lief twijfelde al een tijdje en ik ging de toekomst ook wat anders bekijken. ALS we dit jaar een kleine zouden hebben gekregen, ben ik 28 en hij 43... tegen de tijd dat hij/zij van de middelbare school afkomt... loopt lief tegen z'n pensioen aan. En om nu weer helemaal opnieuw te beginnen. Ik rammelde ondertussen wel verder... maar begon ook de andere kant te zien.
Zijn kids zijn voor m'n gevoel net zoveel onze kids. Ook al heb ik ze niet op de wereld gepoept. Ik had nooit voor mogelijk gehouden dat het gevoel voor hen zo sterk zou kunnen zijn. Maar jarenlange inspanning en doorzettingsvermogen hebben wel als resultaat dat het nu tussen hen en mij ook supergoed gaat. Getuige het feit dat de jongste hier komt wonen en dat hij dus ook met mij "opgescheept" zal zitten, als z'n papa is werken.
En als ik dan bij vrienden op kraamvisite kom, dan rammelt het al een stuk minder. Ik vind het leuk voor ze, maar het idee helemaal weer opnieuw te beginnen... dat staat me niet zo aan.
Jongste was net 2 toen ik hem leerde kennen, en ik heb die tijd vanaf toen van heel dichtbij mogen meemaken. Ook ik mocht er 's nachts uit als hij lag te huilen, luiers verschonen, zindelijk maken en ondergekost worden omdat meneer geen trek had in mijn kookkunsten.
Maar ook hem leren veters strikken, fietsen zonder zijwieltjes, boekjes lezen, samen playstationnen en legoën, knutselen, tekenen, "ikke-meehelpen" [van bed op strooi] en al die andere dingen.
En achteraf was het een mooie en vooral leerzame periode en hebben we het er op onze manier goed vanaf gebracht. Maar weer dat hele proces doormaken... ik ben blij dat ik met ze allebei gewoon een gesprek kan voeren, dat ze in woorden kunnen duidelijk maken wat ze bedoelen, dat ze d'r eigen kont afvegen, d'r eigen bord leeg eten en vaak nog d'r vingers erbij aflikken, zelf onder de douche springen, afdrogen, schone kleren uitzoeken en weer aankleden, zelf kunnen fietsen en niet helemaal afhankelijk zijn van ons qua mobiliteit en ons ook eens gewoon de tijd/rust gunnen om van mekaar te genieten.
Dat we met z'n allen door de Beekse Bergen lopen en dat ze zichzelf dan ze hele dag vermaken. Wij hoeven er alleen maar achteraan te sjouwen met de rugzak vol drinken/eten/lekkers en ondertussen genieten wij van "onze" kids. Dus hier is het een stuk rustiger qua gerammel. En we zijn er allebei van overtuigd dat wanneer één van de twee ook maar enige twijfel heeft... we er niet aan moeten beginnen. Zo'n hummeltje zal alleen maar de dupe worden. Maar ik kan me vanaf half augustus helemaal storten op ons manneke.
Maar als ik dan hoor dat het bij schoonzussie en zwager niet zo spontaan verloopt als ze graag zouden willen, dan moet ik wel een traantje wegpinken
.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.