abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:13:48 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36497674
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:46 schreef Kozzmic het volgende:
De Telegraaf komt praktisch klaar op dit 'goede' nieuws. Drie artikelen inmiddels, met bij alledrie de reactiemogelijkheid open. Alsof ze zich al officieel in de strijd heeft geworpen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)rekkerschap_VVD.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_op_topniveau_.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)ur_tot_minister.html

De Telegraaf en de VVD, die passen inderdaad prima bij elkaar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36497698
Morgen een extra dikke editie dus
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:18:40 #93
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36497800
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:46 schreef Kozzmic het volgende:
De Telegraaf komt praktisch klaar op dit 'goede' nieuws. Drie artikelen inmiddels, met bij alledrie de reactiemogelijkheid open. Alsof ze zich al officieel in de strijd heeft geworpen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)rekkerschap_VVD.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_op_topniveau_.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)ur_tot_minister.html
Opmerkelijk dat Hirsi Ali haarzelf als links-liberaal ziet ipv rechts-liberaal.

En ik denk dat er voor Verdonk geen weg terug is na deze 'misschien'.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36497869
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:18 schreef Sidekick het volgende:
Nee, dat zou wel heel raar zijn.
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:24:33 #95
144250 doesss
Show me the money
pi_36497930
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Liberalen stemmen sowieso geen VVD.
Er is geen partij te vinden die meer pro hypotheekrente aftrek is dan de de VVD
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:26:03 #96
144250 doesss
Show me the money
pi_36497989
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat zou wel heel raar zijn.
Waarom zou dat raar zijn?
Life is just a ride!
pi_36498029
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als je zoiets al aankondigt op deze manier dan is er denk ik sowieso geen sprake van een 'misschien'. Hooguit wil ze even de eerste reacties afwachten, maar ik neem aan dat ze zoiets met het doel zich daadwerkelijk kandidaat te stellen naar buiten brengt. Als je eerst met je gezin wilt overleggen dan doe je dat voordat je zoiets meldt aan de pers.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 maart 2006 @ 17:27:24 #98
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36498035
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:26 schreef doesss het volgende:

[..]

beetje raar om al die ophef voor niets aan te halen. Had ze net zo goed dr mond kunnen houden!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:27:43 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36498043
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:26 schreef doesss het volgende:

[..]

In 1 week van niet naar wel en dan weer niet? Dat is raar.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36498062
Dat derde Telegraaf-artikel is overigens vrijwel copy/paste overgenomen van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:28:42 #101
144250 doesss
Show me the money
pi_36498079
De partij is op deze manier wel in het nieuws.
Life is just a ride!
pi_36498104
Zou zeker op dr stemmen
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:30:55 #103
144250 doesss
Show me the money
pi_36498156
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

In 1 week van niet naar wel en dan weer niet? Dat is raar.
Volgens die gedachtegang is in 1 week van niet naar wel ook raar.
Life is just a ride!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 17:31:54 #104
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36498195
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Liberalen stemmen sowieso geen VVD.
Er is geen partij te vinden die meer pro hypotheekrente aftrek is dan de de VVD
Op wie stemmen liberalen dan volgens jou?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:35:16 #105
144250 doesss
Show me the money
pi_36498289
Rutte is een beetje de vvd kopie van het type bos.
Verdonk is een "authentieke" vvdster.
Elke winst die de vvd in het verleden gehaald heeft is gebeurd met een duidelijk rechts verhaal.
Elke keer dat er een lijsttrekker was van de linkerkant van de vvd heeft de partij in moeten leveren.
Als ze slim zijn leren ze van het verleden.
Life is just a ride!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 17:39:53 #106
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36498414
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Wat ik bedoel, is dat ik denk dat Wilders/Pastors een soort "Fortuyn/LPF-na-aper" imago krijgen, en daar willen voormalig Fortuyn-stemmers juist niks van weten. Verdonk heeft al laten zien wat je aan haar hebt, terwijl een kiezer bij Wilders en Pastors nog maar moet weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Die partijen hebben in het verleden al laten zien dat ze niet erg stabiel zijn. In die zin willen PvdA stemmers die asielbeleid belangrijk vinden niet zozeer de overstap maken naar Wilders/Pastors, maar zou dit bij Verdonk wel het geval kunnen zijn. Wellicht dat Rutte juist het economische motief van de VVD zou aanwakkeren (wat bij het volk niet zo goed ligt) en Verdonk zou de nadruk krijgen op asielbeleid (wat denk ik beter ligt).
In tegenstelling tot Fortuyn hebben Wilders en Pastors wel al echte ervaring met de poltiek en hebben zij eerder als volksvertegenwoordiger hun werk gedaan. Daardoor is het mogelijk anders dan "een nieuwe LPF". De angst voor een nieuwe LPF is ook niet extreem groot als je ziet hoe Wilders het in de peilingen doet. Ik denk dat het aantal mensen dat zich af laat schrikken door het effetc van "een nieuwe LPF", voor een streng asielbeleid is én anders links zou stemmen als Verdonk niet de leider was, niet heel erg groot is.

Ik ken genoeg mensen die in principe wel geneigd zijn tot VVD maar Verdonk zo'n verschrikking vinden dat ze dat zeker stemmen zou kosten als zij de partijleider wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 17:41:21 #107
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36498468
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:35 schreef doesss het volgende:
Rutte is een beetje de vvd kopie van het type bos.
Verdonk is een "authentieke" vvdster.
Elke winst die de vvd in het verleden gehaald heeft is gebeurd met een duidelijk rechts verhaal.
Elke keer dat er een lijsttrekker was van de linkerkant van de vvd heeft de partij in moeten leveren.
Als ze slim zijn leren ze van het verleden.
Het punt is dat er in het verleden weinig partijen met electoraal potentieel waren die zich ter rechterzijde van de VVD bevonden ...
pi_36499190
Denk ook dat het de VVD behoorlijk meer stemmen zal opleveren met Verdonk i.p.v. Rutte. Verdonk heeft misschien niet altijd populair werk uitgevoerd maar ze doet het wel. Ze voerde een duidelijk beleid en hield zich haast altijd aan haar woord.

Daarnaast vindt ik haar in de media ook altijd duidelijk en goed geïnformeerd overkomen. De linkse media maakt het haar vaak niet makkelijk in bijvoorbeeld interviews maar ze heeft altijd de juiste informatie, cijfers en feiten paraat om haar beleid te kunnen verdedigen. En vaak is het dan gewoon een sterk verhaal en is daardoor haar beslissing begrijpelijk.
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:39:35 #109
3542 Gia
User under construction
pi_36499957
Was eigenlijk van plan op Wilders te stemmen, maar als Rita lijsttrekster wordt, stem ik op haar.
pi_36500707
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is niet meer dan normaal dat een lijsttrekker veel invloed heeft op het programma. De commissieleden mogen dan het (concept-)programma opstellen, maar de politieke kopstukken zijn de belangrijkste 'adviseurs'.
De politieke kopstukken zullen er ongetwijfeld bij betrokken worden. Echter is de door jou zo veronderstelde grote invloed op partijbeginselen/standpunten geheel willekeurig en per partij verschillend. Bij de SP bijvoorbeeld, weten we allemaal dat Marijnissen een enorme vinger in de pap heeft gehad bij het partijprogram. Bij het liberaal manifest (de grondbeginselen van de VVD) daarintegen, was Van Aartsen nauwelijks betrokken. Dat is destijds bijna geheel door Geert Dales opgesteld.
quote:
Helemaal niet logisch, want bij regeringsdeelname of fors verlies is dit niet het geval. Leden kiezen de lijsttrekker vanwege de verkiezingen, niet om als fractievoorzitter op te treden.
En het uitgangspunt hierbij is meestal dat de lijsttrekker ook als fractievoorzitter gaat fungeren en zo moeten we de kandidatuur van Verdonk dus ook gewoon zien. Natuurlijk kan een lijsttrekker zijn/haar biezen pakken als de uitslag tegenvalt, maar dat is wederom een beetje een flauwe open deur.
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:19:58 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36501186
Het Liberaal Manifest is dan ook geen officieel VVD-standpunt, maar een oproep van enkele VVD'ers.

Reken er maar op dat Zalm een dikke vinger in de pap heeft gehad van de afgelopen drie partijprogramma's.
pi_36501293
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:08 schreef Doc het volgende:

[..]

Misschien moet je het nog een keer lezen. Ik weet dat ik nog wel eens slordig kan schrijven maar dit vond ik redelijk helder.

Het ging over de stelling dat de keuze voor Verdonk zou leiden tot een meerderheid van rechts (zie de post waar ik mijn eerste reactie op plaatste). Ik trek die stelling in twijfel om de volgende reden.

Verdonk zal geen nieuwe kiezers voor de rechts trekken omdat zij met name haar bekendheid heeft dankzij haar immigratie beleid. De mensen die voor een rechts immigratiebeleid zijn zullen toch al voor VVD of Wilders kiezen - zij zal dus met name van Wilders kiezers naar de VVD trekken. Dat waren toch al kiezers die als rechts geteld worden. Rutte kan ook andere kiezers naar rechts trekken.

Een keuze voor Verdonk zal dan weliswaar mogelijk een winst voor de VVD opleveren, maar die winst zal voornamelijk uit het potentiele Wilders deel van het electoraat komen en dus geen extra winst voor rechts opleveren omdat beiden stemmen via het zelfde issue trekken.
Oke, ik deel je redenering niet.
Er is een enorm gat op rechts en de diverse zetels worden op dit moment verdeeld tussen Wilders, de VVD en nog wat losse leefbare flodders. Verdonk is de populairste minister uit dit kabinet. Waar het kabinet (voornamelijk vanwege de sociale maatregelen) op veel verzet kan rekenen, kan Verdonk op veel steun onder de bevolking rekenen: hier valt dus nog een wereld te winnen aan kiezers die welliswaar een streng migratiebeleid willen, maar de huidige sociale maatregelen niet zien zitten en dus nu voor links opteren. Een mogelijk volgend rechts kabinet zal niet gaan bezuinigen, maar de oogst binnen halen van wat afgelopen jaren gezaaid is. Dat gegeven, i.c.m de populariteit van Verdonk, kan heel veel zetels opleveren.

Rutte zal geen andere kiezers naar rechts trekken omdat de hij ze niks te bieden heeft. De nieuwe groep kiezers zouden PvdA''ers moeten zijn en die vinden bij Rutte niks wat voor hen gunstiger is ten opzichte van hun eigen sociaal-democratische partij. Hierbij geholpen door de overwinningsroes van de PvdA.
pi_36501570
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:19 schreef Floripas het volgende:
Het Liberaal Manifest is dan ook geen officieel VVD-standpunt, maar een oproep van enkele VVD'ers.
Dikke Bullshit.
Het liberaal manifest is geschreven in opdracht van de partij en niet, zoals jij hier verondersteld, door enkele VVD'ers die een lans wouden breken. Het manifest dient binnen de partij als ondergrond voor veel politieke beslissingen en het volgende verkiezingsprogram.
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:35:33 #114
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_36501626

Goed nieuws !!

Ik ging toch al op 'r stemmen, maar dit is nog beter !!
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_36501803
quote:
Rita Verdonk: 50 zetels
Rita verdonk is potentieel goed voor 50 kamerzetels. NSE Nieuws deed via Panelwizard onderzoek naar wat een lijsttrekkerschap van IJzeren Rita voor consequenties heeft. Hieruit blijkt dat bijna een kwart van de kiezers overweegt eerder VVD te stemmen als Verdonk het lijsttrekkerschap op zich neemt.

Dat betekent een potentiele groei voor de VVD van maar liefst 22 zetels. Opgeteld bij de elf procent van het electoraat die de VVD tot haar vaste aanang kan rekenen, drukt na de verkiezingen mogelijk op een derde van de kamerzetels een liberaal achterste. Het is natuurlijk niet gezegd dat de mensen die het overwegen ook daadwerkelijk op de VVD zullen stemmen. Maar met een goede aanpak kan de partij haar electoraat flink vergroten.

Helaas voor Verdonk blijkt Rutte onder de VVD'ers echter veel populairder. De linksliberale Wouter Bos-kloon heeft een ruime voorsprong op Verdonk.

Met 45 procent van de VVD'ers achter zich, laat hij Verdonk (32 procent) en Veenendaal (23 procent) nog ver achter zich. Maar de overduidelijke populariteit van IJzeren Rita zou hierin in de toekomst wel eens verandering kunnen brengen.
bron: NSE nieuws
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:43:20 #116
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36501830
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:33 schreef Tref het volgende:

[..]

Dikke Bullshit.
Het liberaal manifest is geschreven in opdracht van de partij en niet, zoals jij hier verondersteld, door enkele VVD'ers die een lans wouden breken. Het manifest dient binnen de partij als ondergrond voor veel politieke beslissingen en het volgende verkiezingsprogram.
Het is een discussiestuk. Er is geen partijcongres aan te pas geweest.
pi_36502035
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is een discussiestuk. Er is geen partijcongres aan te pas geweest.
Het dient als discussiepunt en als grondslag voor de huidige en toekomstige koers van de VVD.
Niet voor niets is het manifest mede met inbreng van de leden tot stand gekomen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:51:59 #118
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36502085
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:50 schreef Tref het volgende:

[..]

Het dient als discussiepunt en als grondslag voor de huidige en toekomstige koers van de VVD.
Niet voor niets is het manifest mede met inbreng van de leden tot stand gekomen.
Waar is de inbreng van de leden dan?
pi_36502129
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:42 schreef Tref het volgende:

[..]

bron: NSE nieuws
RTL Nieuws had hele andere dingen te melden...

die kwamen op 18 zetels... met verbazingwekkend genoeg 22 zetels met Rutte aan het roer...
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:54:34 #120
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36502149
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:53 schreef 14.gif het volgende:

[..]

RTL Nieuws had hele andere dingen te melden...

die kwamen op 18 zetels... met verbazingwekkend genoeg 22 zetels met Rutte aan het roer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')