wil je er wel even rekening mee houden dat we in het begin Francis nogal niet serieus namen! Heb er echt respect voor dat hij veel mensen heeft weten te overtuigen! of het boek en alles serieus is of niet heeft ook met dingen uit voorgaande topics te maken alhoewel ik dat ik denk dat Francis daar vrij serieus in isquote:Op woensdag 19 april 2006 22:53 schreef Tissik het volgende:
De discussie gaat allang niet meer over de waarheid.
Kreten als "podium", "media", "boek", "uitgever", "auteursrechten" en "uurloon" vliegen je hier onderhand in iedere post om de oren! Wie nu nog zo naïef is om te denken dat het hier werkelijk om het Recht van de vermeende slachtoffers gaat, is een sukkel! Het gaat slechts nog om geld (om te leven!!!!!!!). En het maakt geen drol uit, waar dat geld vandaan moet komen, of wie de emotionele rekening zal gaan betalen.
En heb jij trouwens toestemming gegeven om die mails hier te plaatsenquote:Op donderdag 20 april 2006 00:10 schreef hoetink het volgende:
En hoe komt onze correspondentie bij Manu82 terecht.
Robert Hoetink
Francis heeft de mail niet geplaatst.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:57 schreef hoetink het volgende:
Nee, tuurlijk heb ik geen toestemming gegeven om vertrouwde mail te plaatsen, ik kijk er zeer van op. Dit zegt toch genoeg over Francis.
Wiens verhaal en wiens ellende s het nu eigenlijk? Is het het verhaal van Francis? Of is het misschien het verhaal (en trauma) van de dochters van Gert Timmerman? Wie is het eigenlijk die er recht zou hebben (in deze hele story) op een vergoeding (in welke vorm dan ook?). En aan wie is het eigenlijk om te bepalen waar hun geschiedenis te grabbel wordt gelegd?quote:Op donderdag 20 april 2006 00:04 schreef svann het volgende:
Ik denk dat Fancis er een beetje narrig van wordt dat 'de bladen' dik aan andermans ellende verdienen.
Als ze aan zijn verhaal verdienen, wil hij een onkostenvergoeding.
De verhalen van Francis heb ik met de nodige scepsis gevolgd net zoals deze posts.quote:Op donderdag 20 april 2006 01:22 schreef hoetink het volgende:
en ik verzeker je, dat de onderste steen boven komt - er zal niet aan worden verdiend, althans, niet door mij! Ik wil dat de waarheid bovenkomt
Bovenstaande tekst heeft Francis zelf gescreven in topic nr.4 om 01:36 uur, controleer maar.
Iedereen mag zelf weten wat hij er van vindt, ik trek mijn conclusie.
En hier laat ik het bij.
Zonde van je tijd hier steeds terug te komen.
Het best iedereen.
Geef eens een datum?quote:Op donderdag 20 april 2006 01:22 schreef hoetink het volgende:
Bovenstaande tekst heeft Francis zelf gescreven in topic nr.4 om 01:36 uur, controleer maar.
quote:Op maandag 17 april 2006 01:36 schreef FrancisC het volgende:
[..]
Ik schrijf wat ik wil, inderdaad - in duidelijke taal? Ik vindt de mail getuigen van dubbele standaard - en natuurlijk kan ik hier niet alles kwijt, dus helaas niet dat openbaren wat de mail precies zegt of waar hij op aansluit -
In duidelijke taal - de media kende maar al te goed de werkelijke gang van zaken - verzweeg deze - wil mij vervolgens "helpen"een lucratief boek te schrijven - iets wat ik niet doe omdat ik liever met jullie allen hier discussieer, voor of tegenstander - wat duidelijk is dat het de media geen biet interesseert wat er gebeurde, wanneer het gebeurde en met wie het gebeurde - dat er door een paar journalisten een mythe is gecreeerd waar niemand anders doorheen wist te breken -
Valt je de stilte niet op? Je hoort de Timmermannen niet meer, op een paar stuiptrekkingen na in de party - (Zegt men niets of schrijft men niet?)
Timmerhout is verdwenen - en met hem nog een aantal anderen - op dit moment is er een journalist serieus aan het werk - van een heel ander kaliber - iemand met wilskracht en integriteit - een misdaadjournalist, niet de prive, niet de story, niet de party, niet shownieuws -
Iemand die de zaak serieus wel wil aanpakken - en het wordt stil - het lijkt nu of ik alleen sta, nietwaar? Alleen ik laat hier en daar wat van mij horen - en ik verzeker je, dat de onderste steen boven komt - er zal niet aan worden verdiend, althans, niet door mij! Ik wil dat de waarheid bovenkomt, niet de zoveelste publicatie! Dat is waar ik voor ga, en niets anders!
Een mooi verhaal Hoetink - zoals reeds gezegd had ik geen bezwaar tegen de avonduren, wel tegen het moment dat je van mij verlangt af te breken waar een persoon voor betaald heeft - en ik denk niet dat ik jouw alle antwoorden schuldig ben - ik ga niet in op deze discussie als je dat niet heel erg vindt, met name vanwege het bedrag - dat jullie liever heengaan, wetende wat er in Almelo gebeurd is (je had immers bronnen die er dicht boven op gezeten hebben) maar vervolgens geen berichtgeving willen doen, geen onderzoek willen doen, niet met mij naar de heer Lefeu willen rijden om deze te confronteren maar alleen maar denken aan publicaties, publicaties en nog eens publicaties, zegt alles wat mij betreft - het verhaal in de prive is een opsomming van alles wat ik hier op het forum heb neergelegd, niet meer niet minder - heeft mij dat geld opgeleverd? Denk je nu echt dat ik geld zou willen verdienen over de rug van de slachtoffers? Ik ben niet zoals jouwRobert die foto's moet verkopen en vrienden moet blijven met zoveel mogelijk partijen om dit te doen - om dit te blijven doen -quote:Op donderdag 20 april 2006 00:10 schreef hoetink het volgende:
Ik ben de fotograaf die vier weken in de weer is geweest met het blad Aktueel om Francis zijn verhaal te laten doen. Hij wilde graag zoals hij ook ergens in één van de vorige topics heeft geschreven.
Ben zelfs tot 's nachts 5 uur bij hem thuis geweest. Alles doorgesproken tot en met de foto toe.
De foto zou ik maandagavond maken voor het oude huis van Gert en Hermien in Usselo. Het interview zou worden gehouden op dinsdagochtend tussen 09.00 uur en 10.15 uur. Twee dagen voor de tijd krijg ik plotseling een mail van Francis dat hij geld wil zien. Ik was toetaal verbaasd. Hij heeft dit mooi verpakt in een leuk verhaal over wat jullie kunnen lezen in topic 7. We zouden dit geld uit eigen zak moeten betalen. En zo kun je wel aan de gang blijven. Ik leef nu éénmaal van foto's en een journalist van schrijven. Francis wil de waarheid boven tafel en heb dat voor hem geregeld. Honderduizenden mensen konden in één jkeer alles lezen. Maar helaas: Francis blijkt een wolf in schaapsklederen. Hij wil
plotseling geld voor 'zijn waarheid". Ook beweert hij dat hij met een boek bezig is, maar hij heeft nog geen uitgever, vreemd hé. Ik wilde hem zelfs helpen door dat in het verhaal op te laten nemen, maar ach 'stank voor dank'. Volgende week staat in de Aktueel op de plek waar Francis zou staan nu het verhaal over een gezin dat met zeven man in een kleine caravan woont. Vanmiddag gemaakt vlak voor de deadline.
By the way Francis: wat voor geraffineerd antwoord heb je op de volgende vraag.
Een interview kun je toch ook in je vrij tijd geven? En hoe komt onze correspondentie bij Manu82 terecht.
Robert Hoetink
Nee, die zou niet op straat gelegen hebben - het gaat mij om de mails van lieden die mij in een positie hebben willen manouvreren, die geld willen verdienen aan dit verhaal en mij dachten te lokken met mooie verhalen over uitgevers en god mag weten wat - ik vertel hier mijn verhaal, voor niets, en voor wie nu wil debateren over 150 euro die gaat zijn gang - ik wil debateren over de slachtoffers - maar nu eerst wil ik een post plaatsen voor iemand die mijn totale respect heeft gewonnen vanavond, en misscien kom ik hier nog terug om het verhaal af te maken - of jullie blijven me liever aanvallen omdat ik me niet kaal laat plukken, noch door een Gert timmerman of Babs, noch door een fotograaf of geldgeile journalist!quote:Op donderdag 20 april 2006 01:36 schreef Timmerhout het volgende:
Ik zal de laatste zijn die Francis gaat afbranden. Hij doet, en heeft, veel gedaan voor deze zaak en hoop ook dat hij ermee doorgaat. Wat mij tegen de borst stuit is geld vragen ( al is het een onkostenvergoeding ) je hebt de schijn dan tegen. En hij speelt vertrouwelijke mail door naar iemand anders. Wat als ik open en eerlijk was geweest en hem gemaild zou hebben ? Lagen mijn ontboezemingen dan ook op straat ? Hij heeft mij vaak opgeroepen om hem te mailen, dat zou dan niet vertrouwelijk worden behandeld. Dat is waar het mij omgaat, het vertrouwen is compleet weg. Bij mij althans. Ik ga gewoon door met mijn leven zoals ik al jaren doe.
Aan de slachtoffer(s)quote:Op donderdag 20 april 2006 01:21 schreef Tissik het volgende:
[..]
Wiens verhaal en wiens ellende s het nu eigenlijk? Is het het verhaal van Francis? Of is het misschien het verhaal (en trauma) van de dochters van Gert Timmerman? Wie is het eigenlijk die er recht zou hebben (in deze hele story) op een vergoeding (in welke vorm dan ook?). En aan wie is het eigenlijk om te bepalen waar hun geschiedenis te grabbel wordt gelegd?
I
Soms heiligt het doel te middelen - laffe ratten die van alle kanten willen eten zullen worden ontmaskert - zij hielpen Gert Timmerman niet alleen in het zadel, ze hielpen eveneens de waarheid te verdoezelen .......quote:Op donderdag 20 april 2006 01:49 schreef Tissik het volgende:
Vertrouwen is wel een sleutelwoord in dit soort kwesties. Evenals oprechtheid.
Het (zonder toestemming) uitwisselen van persoonlijke e-mail van de ene partij naar de andere, een volgende partij die deze hele briefwisseling zomaar en plein publique op internet plaatst... Dat is allemaal niet zo heel vertrouwelijk en zeker niet oprecht.
Dat schaadt het vertrouwen, en dat is sneller gebeurd dan je het weer zal kunnen herstellen.
Ik vraag me dan ook vooral af, wat Manu ertoe heeft bewogen om deze actie te ondernemen? Ik heb de indruk dat Manu en Francis op goede voet staan, toch heeft hij Francis (en vooral de gehele affaire) hiermee flink onderuit gehaald (voor de ogen van een toch redelijk groot publiek).
Niets is zo wonderlijk als de mens!
Slaap lekker en droom wat moois! (de waarheid is zo klote...)
Arme aktueel - bijna 150 euro armer! Gelukkig ging het niet door, anders waren ze op de rand van het faillesement beland - mijn verhaal staat hier, waar Sandra en Sheila getrouw lezen en waar ze veel steun aan hebben .....quote:Op donderdag 20 april 2006 00:54 schreef hoetink het volgende:
Aktueel had notabene 3 pagina's gereserveerd voor Francis waar hij zijn verhaal kon doen. Ik heb verleden week Sheila Timmerman nog aan de telefoon gehad voor iets anders. Tijdens het gesprek kwam ik ook op Francis terecht. Heb haar vertelt dat hij groot in de Aktueel kwam te staan Ze was er blij mee omdat ziij en Sandra nu plotseling steun kregen uit een andere hoek voor hun incestbeschuldiging. Nu gaat de hele zaak niet door, dankzij de zakkenvullerij van Francis Capelle.
Ben benieuwd wat ze er van vindt.
En een blad moet op het laatst nog even een ander onderwerp zoeken dankzij de wispelturigheid van meneer Capelle.
En dat doe jij allemaal gratis voor ze? Slachtoffers die in de vergetelheid raken gaat me meer aan het hart dat BN'ers -quote:Op donderdag 20 april 2006 01:08 schreef hoetink het volgende:
Hendikje 65
Ten eerste ben ik fotograaf en geen journalist, ik schrijf niet.
De familie Timmerman heeft vrijwel altijd meegewerkt aan publicaties, anders had ik toch ook geen foto's. Het zijn artiesten en die horen in de belangstelling te staan. En de bladen houden hun bekendheid in stand. Moet je je voorstellen dat je artiest bent en in de vergetelheid raakt, vervolgens niet meer geboekt worden dus je inkomen verliest. Wel eens over nagedacht? Heb je enig idee hoeveel telefoontjes ik heb gehad van BN-ers die alles doorgegeven om in de bladen te komen ?
Ze willen vaak heel graag maar geven dat aan de buitenwereld niet toe.
Als je meeleest kun je niet anders dan stellen dat ik openbaar maakten wat anderen graag afgesloten hadden willen houden - Laten wij de zaak niet laten ondersneeuwen Timmerhout, ik ben blij je logo hier weer te zien - en ik heb je toen al gezegd, je neemt met mij contact op of je doet het niet - ik ben er bijna Timmerhout, een journalist maar, een die waarheid belangrijker vindt dan plaatsingsopbrengst en we zijn er - bovendien, we hebben het een hele boel nederlanders hier toch maar mooi laten lezen he? Gratis, voor niets, voor iedereen ..........quote:Op donderdag 20 april 2006 01:36 schreef Timmerhout het volgende:
Ik zal de laatste zijn die Francis gaat afbranden. Hij doet, en heeft, veel gedaan voor deze zaak en hoop ook dat hij ermee doorgaat. Wat mij tegen de borst stuit is geld vragen ( al is het een onkostenvergoeding ) je hebt de schijn dan tegen. En hij speelt vertrouwelijke mail door naar iemand anders. Wat als ik open en eerlijk was geweest en hem gemaild zou hebben ? Lagen mijn ontboezemingen dan ook op straat ? Hij heeft mij vaak opgeroepen om hem te mailen, dat zou dan niet vertrouwelijk worden behandeld. Dat is waar het mij omgaat, het vertrouwen is compleet weg. Bij mij althans. Ik ga gewoon door met mijn leven zoals ik al jaren doe.
Manu deed wat ik hem vroeg te doen - ik wilde kijken of Hoetink, die hier van meet af aan heeft meegelezen, op de hoogte was van van alles en nog wat, zou happen en posten - ik hoefde er niet lang op te wachten .....quote:Op donderdag 20 april 2006 01:49 schreef Tissik het volgende:
Vertrouwen is wel een sleutelwoord in dit soort kwesties. Evenals oprechtheid.
Het (zonder toestemming) uitwisselen van persoonlijke e-mail van de ene partij naar de andere, een volgende partij die deze hele briefwisseling zomaar en plein publique op internet plaatst... Dat is allemaal niet zo heel vertrouwelijk en zeker niet oprecht.
Dat schaadt het vertrouwen, en dat is sneller gebeurd dan je het weer zal kunnen herstellen.
Ik vraag me dan ook vooral af, wat Manu ertoe heeft bewogen om deze actie te ondernemen? Ik heb de indruk dat Manu en Francis op goede voet staan, toch heeft hij Francis (en vooral de gehele affaire) hiermee flink onderuit gehaald (voor de ogen van een toch redelijk groot publiek).
Niets is zo wonderlijk als de mens!
Slaap lekker en droom wat moois! (de waarheid is zo klote...)
Zonde van je tijd? Tijd is geld, voor sommigen! Voor anderen is de tijd nog het meest waard als je bezig bent op te graven, al die stinkende geheimen die de roddelpers meehielp begraven - niet voor mij, en al helemaal niet voor geld - ik schrijf liedjes en componeer voor geld - maar voor de slachtoffers die onder die commerciele deken verstikten en werden uitgelachen - die twee wijven van de playboy bijvoorbeeld, zo was het toch? Die timmerman wijven - het waren eens kinderen, Robert, je weet wel, kleine mensen die met zand spelen, kasteeltjes bouwen en in iedere struik nog een geheimpje vinden - die nog naar grote mensen opkijken - totdat .....quote:Op donderdag 20 april 2006 01:22 schreef hoetink het volgende:
en ik verzeker je, dat de onderste steen boven komt - er zal niet aan worden verdiend, althans, niet door mij! Ik wil dat de waarheid bovenkomt
Iedereen mag zelf weten wat hij er van vindt, ik trek mijn conclusie.
En hier laat ik het bij.
Zonde van je tijd hier steeds terug te komen.
Het best iedereen.
Geeft niets Timmerhout, en boos ben ik niet, geammuseerd zelfs hoe de stemming kan omslaan vanwege 150 euro - het bewijst eens temeer dat de slachtoffers minder waard zijn in de publieke opinie, anders struikelden ze er niet over - en wat het ontkennen van Junior betreft - dat doet hij maar in een blad dat geen enkel onderzoek deed - maar toch het lef had om mee te werken, dat moet ik erbij vermelden - Ik heb het artikel nog niet gelezen maar ik sta erachter - alleen jammer, Barbara, dat je niet de moeite hebt genomen om hier te komen en samen naar Lefeu te reizen .....quote:Op donderdag 20 april 2006 03:06 schreef Timmerhout het volgende:
Ik las je uitleg en ik begrijp nu het een en ander, maar begrijp ook dat, voor je met je uitleg,kwam, er hier enige onrust ontstond over het hoe en wat. Ik dacht er vertrouwensrelaties waren geschonden en wat dies mee zij, dat moet je je ook wel een beetje voor kunnen stellen. Het ware betere geweest enige uitleg vooraf te geven, maar goed het is al gebeurd. Ik denk dat velen met mij wat in vertwijfeling raakten. Weet je dat ik soms alleen maar huil ?? Niet van verdriet, ook wel een beetje, maar door alles wat er nu gebeurt. Ik las vandaag het artkel van " de zoon " is uit hetzelde hout gesneden als zijn vader. De rillingen lipen me over de rug toen ik zijn weerwoord las in de PRIVE, net of ik de oude Timmerman hoor praten. Ik voel me verward, verdrietig, maar vooral laf, naar jou toe .. ik kan even niet anders, ik hoop dat je dat begrijpt en niet denkt dat ik je in de steek laat. Dat is het niet, ik heb een verleden waar ( bijna ) niemand vanaf weet, dat valt dan niet mee omdat naar buiten te dragen en in de openbaarheid te gooien.
Ik raakte ontroerd door de woorden die je hierboven hebt gezet over het gesprek met Sheila, wat zijn dat toch WERELDVROUWEN !! Ik hoop dat de zaak ten goede draait voor hen.
Francis, niet boos op me zijn, ik kan mijn leven niet meer overhoop gooien, maar wel alles bevestigen wat je hier schrijft. Ga door, en laat je niet weerhouden door wie dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |