abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:42:17 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_36466644
Vervolg op : Aanval van Venezuela op de Antillen ?

Venezuela loert op Antillen
door Job Slok
AMSTERDAM - Een meerderheid van de Tweede Kamer maakt zich grote zorgen over de veiligheid van de Nederlandse Antillen. Zij vrezen dat de toestand in omliggende landen als Venezuela, Haïti en Cuba tot politieke onrust en mogelijk zelfs een militaire invasie op de Antillen zal leiden.
CDA, VVD en LPF willen dan ook dat de ministers Kamp (Defensie) en Pechtold (Koninkrijksrelaties) met grote spoed de gevaren in kaart brengen. Het Tweede-Kamerlid Roland Kortenhorst (CDA) wijst als voorbeeld op Cuba.

Onrust

Fidel Castro zal daar op enig moment zijn laatste adem uitblazen, waarna een strijd om zijn opvolging zal losbranden, die naar alle waarschijnlijkheid met onrust gepaard zal gaan. VVD'er Zsolt Szabo maakt zich vooral zorgen over Venezuela waar president Chavez met grote regelmaat oorlogszuchtige taal uitslaat richting de Antillen. " Hij heeft al eens gezegd dat als Nederland één been van de eilanden afhaalt, hij er met twee benen zal binnenstappen", aldus Szabo. De liberaal komt met keiharde cijfers: Chavez is bezig zijn reservistenleger uit te breiden van 150.000 naar 2 miljoen, hij heeft onlangs 100.000 AK47 machinegeweren besteld in Rusland en wil van Spanje patrouilleboten en militaire transportvliegtuigen kopen.

Daarop vooruitlopend moet Nederland maatregelen treffen, vindt de Kamer. "De Antillen zijn een grote gatenkaas", weet Szabo. "De tijd van aanmodderen is voorbij. Het gaat wel om de veiligheid van onze rijksgrenzen."

Samen met Mat Herben (LPF) wil hij het veiligheidsonderzoek breder trekken naar de drugstransporten, mensensmokkel en wapenhandel.

De ministers Kamp en Pechtold hebben vandaag op de Antillen overleg over de veiligheid.

De marine en de kustwacht hebben in totaal zo'n duizend man personeel op de Nederlandse Antillen en Aruba. Ze hebben een fregat tot hun beschikking en een ondersteuningsschip. Daarnaast liggen er twaalf supersnelle speedboten, zogeheten rhibs, en drie patrouilleschepen. Voor in de lucht staan er twee helikopters.
-----------------------------------------------------------------------------

Hopelijk gaan de heren politici nu ook eens inzien dat alsmaar bezuinigen op defensie een verzwakking is van Nederland. Wat als blijkt dar er niet genoeg troepen zijn om de Antillen te verdedigen tegen een evt. aanval vanuit Venezuela?? Dan krijg je geheid kamervragen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_36467480
quote:
[
Hopelijk gaan de heren politici nu ook eens inzien dat alsmaar bezuinigen op defensie een verzwakking is van Nederland. Wat als blijkt dar er niet genoeg troepen zijn om de Antillen te verdedigen tegen een evt. aanval vanuit Venezuela?? Dan krijg je geheid kamervragen.
Beetje jammer dat die kamervragen niet echt opgaan voor de huidige regering. En zoals de verkiezingen gaan verlopen zoals verwacht zal er echt niet veel verbeteren..
pi_36468010
Wouter Bos zal zijn standpunt pas bepaald hebben als de Antillen een half jaar bezet zijn.
Maar rouwig zal ik er niet om zijn.
Het is de beste manier om van die roteilanden af te komen.
Ik wens Chavez veel succes.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:38:15 #4
110987 ErwinRommel
pi_36468185
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:32 schreef lionsguy18 het volgende:
Wouter Bos zal zijn standpunt pas bepaald hebben als de Antillen een half jaar bezet zijn.
Hoho, zoals in het vorige topic ook al is aangegeven betreft het wel een bedreiging van het Nederlandse grondgebied. Het is een gebiedsdeel en de Antillianen willen deel blijven uitmaken van het Koninkrijk der Nederlanden dus hebben we de plicht om ook zorg te dragen voor de verdediging daarvan.

Mocht Venezuela daadwerkelijk overgaan tot een aanval dan betekend dat een aanval op Nederlands grondgebied. Dus moet daar voor gevochten worden.
Nederland heeft dus de plicht om te zorgen voor afdoende maatregelen.
pi_36468275
Wat zouden Antillianen in NL hiervan vinden ?
Zouden ze hun geboortegrond willen verdeigen en teruggaan ?
Velen hebben de mentaliteit mee zegmaar
pi_36468307
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoho, zoals in het vorige topic ook al is aangegeven betreft het wel een bedreiging van het Nederlandse grondgebied. Het is een gebiedsdeel en de Antillianen willen deel blijven uitmaken van het Koninkrijk der Nederlanden dus hebben we de plicht om ook zorg te dragen voor de verdediging daarvan.

Mocht Venezuela daadwerkelijk overgaan tot een aanval dan betekend dat een aanval op Nederlands grondgebied. Dus moet daar voor gevochten worden.
Natuurlijk willen de Antillen deel blijven uitmaken van het Koninkrijk, want daar komen de centen vandaan.
Het eilandenrijk bestaat bij de gratie van de nederlandse belastingbetaler.
Ze spreken nauwelijks nederlands dus voor mij is het in werkelijkheid een stuk buitenland dat zijn menselijk afval in ons land dumpt.
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:44:56 #7
110987 ErwinRommel
pi_36468372
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:43 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Natuurlijk willen de Antillen deel blijven uitmaken van het Koninkrijk, want daar komen de centen vandaan.
Ze spreken nauwelijks nederlands dus voor mij is het in werkelijkheid een stuk buitenland dat zijn menselijk afval in ons land dumpt.
Daar hebben we het niet over. Waar we het over hebben is een bedreiging, een evt invasie vanuit Venezuela op de Antillen. Dus direct een aanval op NL grondgebied.
pi_36468511
Zijn er binnen het leger al troepenverplaatsingen en dergelijke bezig naar de eilanden?
pi_36468540
Formeel heb je natuurlijk gelijk.
Maar ik denk toch dat de meeste mensen blij zullen zijn om op die manier van de Antillen af te komen.
En met twijfelkontje Wouter Bos zal het Chavez wel lukken.
pi_36468650
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:48 schreef _The_General_ het volgende:
Zijn er binnen het leger al troepenverplaatsingen en dergelijke bezig naar de eilanden?
Welk leger, het Nederlandse? Ik denk dat die voor volgende week eerst een thee-kransje op de agenda hebben staan.
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:00:35 #11
110987 ErwinRommel
pi_36468823
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:48 schreef _The_General_ het volgende:
Er staat een oefening geplanned. Maar zoals altijd bij een oefening trekken de oefenende eenheden zich na de oefening weer terug naar waar ze vandaan komen.
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:06:11 #12
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36468932
Hier op de Antillen lacht men zich rot over de ophef die (al jaren) zo af en toe ontstaan in de NLse pers over mogelijke dreiging vanuit Venezuela.
Het hele verhaal is compleet uit z'n verband gerukt, Chavez heeft nooit iets in het openbaar gezegd over de ABC eilanden. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij deze eilanden niet zou willen hebben. Hij is dan wel een populist, maar hij is natuurlijk niet gek: een invasie van deze eilanden kost hem gegarandeerd de kop, en dat zal hij dus niet riskeren.
Bankiertje
pi_36469090
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:06 schreef Denocorp het volgende:
Hier op de Antillen lacht men zich rot over de ophef die (al jaren) zo af en toe ontstaan in de NLse pers over mogelijke dreiging vanuit Venezuela.
Het hele verhaal is compleet uit z'n verband gerukt, Chavez heeft nooit iets in het openbaar gezegd over de ABC eilanden. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij deze eilanden niet zou willen hebben. Hij is dan wel een populist, maar hij is natuurlijk niet gek: een invasie van deze eilanden kost hem gegarandeerd de kop, en dat zal hij dus niet riskeren.
Kortom: ophef over niets? Mooi, kunnen we verder slapen, maar ja zo'n situatie is altijd wel leuk voor als als vraagstukken.
pi_36469400
Waar maakt men zich in godesnaam druk om? Chavez is wel het laatste staatshoofd op deze aarde die een ander land zou aanvallen. Hij zegt enkel dat het logischer zou zijn als die eilanden bij venezuela zouden horen. Zoals de rest van de Benedenwindse eilanden. Boeiend.
De rede dat ze zich militair aan het versterken zijn is omdat amerika al een keer een coup heeft proberen te plegen en andere olielanden onterecht binnenvalt. Niet zo gek.

Maarja, Hugo Chavez is Crazy!
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:44:15 #15
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_36469872
Waarom gaan we niet weg van de antillen? Kost toch alleen maar geld.
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:17:59 #16
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36470771
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:44 schreef mhr-zip het volgende:
Dat argument kennen we nu wel. Dan kunnen we ook onze strijdkrachten wel opheffen, kost toch alleen maar geld. Ontwikkelingshulp? Kost toch ook geld?

Hou toch eens op de Antillen zo simplistisch te bekijken. Als we niks met deze eilanden te maken willen hebben, dan hadden we ons dat enkele eeuwen eerder moeten bedenken. Bovendien, wat geeft ons het recht om zomaar 'weg te gaan' van de Antillen? Het is te duur, dus laten we dit land maar aan z'n lot over?
Bankiertje
pi_36470775
quote:
Moet je eerst beseffen wie "we" zijn. We kunnen niet weg van de Antillen zonder uit het koninkrijk te stappen. We zijn verplicht om de defensie van het gehele koninkrijk te verzorgen.
pi_36470917
quote:
dat is alleen volledig offtopic hier
pi_36470938
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:18 schreef sampoo het volgende:

[..]

Moet je eerst beseffen wie "we" zijn. We kunnen niet weg van de Antillen zonder uit het koninkrijk te stappen. We zijn verplicht om de defensie van het gehele koninkrijk te verzorgen.
Vergeet ook vooral niet het toch wel relevante feit dat de Nederlandse Antillen en Aruba zelf deel uitmaken van het koninkrijk, deel uitmaken van de 'we', en een van de partners niet zomaar weg kan uit het koninkrijk op louter eigen beslissing.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_36471173
Dus hij valt niet aan? Jammer, had het graag gezien, moet het leger ten minste echt eens aan de bak.
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:36:12 #21
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_36471309
  • Waarom vind ik dit bericht alleen in De Telegraaf en niet op teletext of vanavond in Het Parool?
    Misschien omdat het een 1 april grap is ?

Indien dit niet het geval blijkt te zijn:
  • Staat er binnenkort niet een grote NATO oefening op de planning in de caribean?
    Dan kan er mooi met de spierballen gerold worden!
  • Valt een aanval op de Antillen onder artikel 5 van van het Noord-Atlantisch handvest?
    "Een aanval op een van ons, is een aanval op ons allen."
  • Is dit niet een grote uitlokkerij zodat Bush een excuus heeft om Venezuela binnen te vallen?
    Om zo een betje de aandacht af te leiden van zijn problemen in eigen land en de situatie in Irak.
    Nederland laat zich wederom als een schandknaap misbruiken!
  • Burnt to the core but not broken
      Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 20:03:22 #22
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36472176
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 19:36 schreef PPL het volgende:
  • Waarom vind ik dit bericht alleen in De Telegraaf en niet op teletext of vanavond in Het Parool?
    Misschien omdat het een 1 april grap is ?
  • omdat de andere kranten militair nieuws geen nieuws vinden tenzij er iemand dood gaat, er iemand aangeklaagd wordt, eenheden wegbezuinigd worden of er geld wordt uitgegeven
    quote:
    Indien dit niet het geval blijkt te zijn:
  • Staat er binnenkort niet een grote NATO oefening op de planning in de caribean?
    Dan kan er mooi met de spierballen gerold worden!
  • ja, joint Caribbean Lion
    doet om een Amerikaans vliegdekschip aan mee en veel Nederlandse eenheden van alle krijgsmachtdelen ... is geen NATO oefening
    quote:
  • Valt een aanval op de Antillen onder artikel 5 van van het Noord-Atlantisch handvest?
    "Een aanval op een van ons, is een aanval op ons allen."
  • volgens mij niet
    quote:
  • Is dit niet een grote uitlokkerij zodat Bush een excuus heeft om Venezuela binnen te vallen?
    Om zo een betje de aandacht af te leiden van zijn problemen in eigen land en de situatie in Irak.
    Nederland laat zich wederom als een schandknaap misbruiken!
  • kan, maar het klinkt mij wat onwaarschijnlijk als Bush Venezuela aan wil vallen dan heeft hij daar Nederland echt niet voor nodig]
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      woensdag 29 maart 2006 @ 20:12:10 #23
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_36472441
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 20:03 schreef sp3c het volgende:

kan, maar het klinkt mij wat onwaarschijnlijk als Bush Venezuela aan wil vallen dan heeft hij daar Nederland echt niet voor nodig
    Dat is ook wel weer zo, hij heeft ons echt niet nodig.
    Ik voel gewoon snel nattigheid sinds ik op het journaal Balkenende als schoothondje bij George W. op bezoek zag in het Witte Huis.

Maar ff anders.
    Hoe liggen de militaire krachtsverhoudingen?
    Ik heb een en ander gelezen (in deel1) over een sqdr F-16's naar St. Maarten.
    De Rotterdam (en volgend jaar de Johan de Witt) + LCV's.
    Wat is echter haalbaar?
    De marine heeft ook nog verplichtingen aan bijvoorbeeld STANAVFORLANT, om de kustbewaking maar niet te vergeten.

Op wat voor tegenstand kunnen 'we' rekenen?
    Kunnen we daar wat tegenover zetten, maar belangrijker, kan het daar snel genoeg zijn.
    Stel dat er een Falkland scenario in werking treedt.
    Vanaf waar kunnen de Nederlandse eenheden gaan opereren (als ABC bezet zijn).
    St. Maarten klinkt gunstig.
    Chavez haalt het uit zijn hoofd daar aan te vallen (vanwege de Fransen), maar is dat redelijke 'strinking distance'?
    Ik ken de geografische situatie te slecht om een juiste tactische inschatting te kunnen maken.
    Burnt to the core but not broken
      Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 20:28:46 #24
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36472962
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 20:12 schreef PPL het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer zo, hij heeft ons echt niet nodig.
    Ik voel gewoon snel nattigheid sinds ik op het journaal Balkenende als schoothondje bij George W. op bezoek zag in het Witte Huis.

Maar ff anders.
    Hoe liggen de militaire krachtsverhoudingen?
    Ik heb een en ander gelezen (in deel1) over een sqdr F-16's naar St. Maarten.
    De Rotterdam (en volgend jaar de Johan de Witt) + LCV's.
    Wat is echter haalbaar?
    De marine heeft ook nog verplichtingen aan bijvoorbeeld STANAVFORLANT, om de kustbewaking maar niet te vergeten.
    dat laatste komt dan gewoon te vervallen, net als de missie naar Uruzgan als Chavez morgen de Antillen binnenvalt ... dan zullen er een paar mensen boos richting Den Haag kijken maar de verdediging van de landsgrenzen komt nu eenmaal op de eerste plaats.

Als Venezuela iets probeert dan wordt de halve krijgsmacht voor onbepaalde tijd op st Maarten gestationeerd
    quote:
    Op wat voor tegenstand kunnen 'we' rekenen?
    Kunnen we daar wat tegenover zetten, maar belangrijker, kan het daar snel genoeg zijn.
    Stel dat er een Falkland scenario in werking treedt.
    dat is wmb een beetje het probleem, de eenheden die er nu zijn maken geen schijn van kans tegen welke aanval dan ook, die zullen een vertragend gevecht moeten voeren en als er nog schepen beschikbaar zijn zich terugtrekken op de bovenwindse eilanden. Je kunt de luchtmobiele brigade invliegen maar de transportvloot is te klein tenzij je de KLM ronselt (dat is al eerder gebeurt) maa rik betwijfel of die er uberhaupt op tijd kunnen zijn om te landen en we hebben niet zoveel parachutisten meer
    quote:
    imo moet daar een eenheid liggen die in staat is een aanval te vereidelen, dat kost geld maar het heroveren van die eilanden zal veel meer geld gaan kosten
    [quote]
    Vanaf waar kunnen de Nederlandse eenheden gaan opereren (als ABC bezet zijn).
    St. Maarten klinkt gunstig.
    Chavez haalt het uit zijn hoofd daar aan te vallen (vanwege de Fransen), maar is dat redelijke 'strinking distance'?
    Ik ken de geografische situatie te slecht om een juiste tactische inschatting te kunnen maken.
    st Maarten idd, dat is 1000km vliegen ongeveer, dat moesten de toestellen tijdens Allied Force in 1999 ook, en weer terug dus in principe zul je er tankers halverwege moeten hangen, die moeten weer beschermd worden en dat kost allemaal F16's (evt een LCF voor gebruiken).

imo zijn we nog best in staat de eilanden te heroveren, ze zijn nu eenmaal niet zo heel erg groot en je kunt er maar een beparkt aantal manschappen kwijt omdat het anders prijsschieten word en dat kan nooit goed zijn voor het moraal maar het zou er nooit op aan moeten komen.

met een batterij Patriots, 6 tot 18 (een squadron) F16's en een volledig battaljon mariniers met ondersteunende eenheden en een extra fregat (LCF) heb je daar een verdediging waar Chavez maar moeilijk tegenop kan zonder dat je echt gigantisch veel extra manschappen moet gaan sturen (1000, bovenop de huidige 1000).

ik zag laatst een site over de Venezolaanse mariniers (2 brigades?) met het materiaal enzo, ik zal is kijken of ik het nog kan vinden
      woensdag 29 maart 2006 @ 23:38:10 #25
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_36479904
    We kunnen ook het slagschip van de venezuelaanse marine tot zinken kunnen brengen, een 1000 mijl ten zuiden van de war zone, en dan met een doodskopvlag aan periscoop den helder binnen varen..
    :-)
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_36479979
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 23:38 schreef Pietverdriet het volgende:
    We kunnen ook het slagschip van de venezuelaanse marine tot zinken kunnen brengen, een 1000 mijl ten zuiden van de war zone, en dan met een doodskopvlag aan periscoop den helder Caracas binnen varen..
    :-)
      Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 23:49:59 #27
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36480291
    dan zullen ze er toch echt eerst 1 moeten bouwen
    pi_36482148
    en, wanneer komt Ben Bot met zijn presentatie van de snode plannen van Chavez?
      donderdag 30 maart 2006 @ 01:17:45 #29
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_36482248
    Bring it on!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 01:19:09 #30
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36482264
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 01:09 schreef zakjapannertje het volgende:
    en, wanneer komt Ben Bot met zijn presentatie van de snode plannen van Chavez?
    ik gok dat Ben Bot de dag na de aanval iig begint te roepen dat hij het altijd al had geweten
    pi_36482436
    nou, we hebben iig niet onze koopmansgeest verloren
    quote:
    New Air-Defense System for Venezuela

by Michal Fiszer
    Mar. 28, 2006

Thales Nederland BV (Hengelo, the Netherlands) and Rafael (Haifa, Israel) announced on March 16 that they had conducted a successful test of a newly built Defender air-defense system for the Fuerza Aérea Venezolana (FAV, the Venezuelan Air Force) on Feb. 28. A missile was fired at a drone target during the test at Shdema Test Range in the south of Israel. The target was 7 km away when missile was fired, and the hit was achieved 6 km from the Defender's missile launcher.

One Defender system has already been delivered to the FAV, and two more will be turned over to the service by the end of this year. The systems will be used to defend the FAV's airbases, including the main base of El Libertador AB at Maracay-Palo Negro, home of the service's F-16s and Mirage IIIEVs squadrons. Venezuela's neighbors – Guyana, Brazil, and Colombia – do not have sophisticated weapons like tactical ballistic missiles or cruise missiles, so the relatively simple Defender system should prove very effective in protecting Venezuela's main airbases.
    http://www.edefenseonline.com/default.asp?func=article&aref=03_28_2006_OM_01
      donderdag 30 maart 2006 @ 11:00:47 #32
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_36486652
    Het lijkt toch overdreven allemaal. Mensen van Sargasso hebben contact gehad met een collega-blogger uit Venezuela:
    quote:
    I haven't heard anything about Chavez attacking the Dutch Antilles, and it doesn't really sound very likely to me. Remember, Chavez has a hemispheric perspective: he wants to export the revolution to the rest of Latin America, and a move like that would really put him beyond the pale for most of the continent. I can't imagine he'd risk the loss of credibility, the reputation cost, of such a move...and I don't see the strategic advantage he'd gain from it. Nor is there a longstanding territorial dispute with the Dutch Antilles like there is with Guyana or even Colombia, so it's not an issue that plays well in Venezuelan nationalist terms. And Chavez is so popular right now, he doesn't need a military adventure to prop up his popularity at home.

So, all in all, it seems highly unlikely.
    Bron
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
      donderdag 30 maart 2006 @ 15:39:50 #33
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36494652
    Zowel in Venezuela als op de Antillen is dit een non-issue. Waar hebben we het dan nog over.

<GS modus>kopje thee, iemand? </GS modus>
    Bankiertje
    pi_36496260
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 15:39 schreef Denocorp het volgende:
    Zowel in Venezuela als op de Antillen is dit een non-issue. Waar hebben we het dan nog over.

<GS modus>kopje thee, iemand? </GS modus>
    een mogelijke dreiging
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_36501050
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 17:43 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Man denk eens na. Je doet alsof de eilanden geen economie hebben en de mensen er niet werken en leven alleen van hulp uit NL. Met zo'n gedachte zet je je zelf als dom neer.

De ontwikkelingshulp die de Antillen krijgt stelt echt niet zoveel voor als je dat vergelijkt met de omvang van de economie die ze hebben.

Aruba heeft een economie van bijna 2 miljard dollar en krijgt slechts 23 miljoen euro aan hulp uit NL per jaar. Dat geld wordt geïnvesteerd in onder andere bestuurlijke vernieuwing en infrastructuur. Trouwens krijgt het eiland geen ontwikkelingshulp uit NL vanaf 2009. Komt omdat het eiland te rijk is om ontwikkelingshulp te ontvangen.

De Nederlandse Antillen hebben een economie van 3 miljard dollar en krijgen 130 miljoen euro aan ontwikkelingshulp uit NL.

'Aruba financieel onafhankelijk'

DEN HAAG, 9 MAART 1999. Aruba zou in tien jaar tijd financieel onafhankelijk van Nederland gemaakt. Projecten die uit een fonds voor economische ontwikkeling worden betaald, het Fondo Desaroyo Aruba (FDA) moeten daarbij helpen. In dat tijdsbestek zou Nederland in totaal 220 miljoen gulden moeten storten, Aruba zelf 180 miljoen Arubaanse gulden. Dat is ongeveer 190 miljoen Nederlandse gulden. De jaarlijkse storting van Nederland neemt in de loop van de tien jaar af, terwijl de Arubaanse stortingen juist elk jaar stijgen.
      donderdag 30 maart 2006 @ 22:19:20 #36
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_36507549
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 17:32 schreef lionsguy18 het volgende:
    Ik vraag mij af of dit wel zo'n beste manier is.....

Stel je 'ns voor: Chavez bezet die eilanden, vervolgens krijgen we nog meer Antillianen naar Nederland, maar nu als vluchtelingen. En natuurlijk zal meneer Wouter Bos dit vervolgens nog te promoten ook!

Nee joh! We geven die eilanden gewoon aan Chavez! Voor flink wat olie natuurlijk!
    "All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
    "Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
      Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 22:57:00 #37
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36509171
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

een mogelijke dreiging
    precies, of hij het nu wel of niet meent is niet relevant, wat relevant is is dat als hij het zou willen hij die eilanden in anderhalf uur inneemt omdat de verdediging gewoon niet afdoende is ... kwalijke zaak
      vrijdag 31 maart 2006 @ 00:53:19 #38
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36512750
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 22:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

precies, of hij het nu wel of niet meent is niet relevant, wat relevant is is dat als hij het zou willen hij die eilanden in anderhalf uur inneemt omdat de verdediging gewoon niet afdoende is ... kwalijke zaak
    Natuurlijk is het wel relevant of hij het meent of niet. Je gaat toch geen voorzieningen treffen voor invasies die hoogst onwaarschijnlijk zijn?
    Als ze het zouden willen, zouden de Britten binnen anderhalf uur Nederland kunnen innemen... En dat lijkt me ook niet aannemelijk. Moet je daar dan ook rekening mee gaan houden?
    Die eilanden zijn nou eenmaal binnen handbereik van Chavez en als je ze permanent tot op de tanden wil bewapenen moet je veel te veel geld in defensie pompen. Geld dat je beter aan andere dingen kan besteden (vooral op de Antillen).
    Bankiertje
      Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 08:45:43 #39
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36515341
    zodra tony blair tegen zij achterban begint te roepen dat Nederland bij het verenigd koninkijk hoort moeten we ons daar tegen wapenen ja
      vrijdag 31 maart 2006 @ 11:16:27 #40
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36518132
    De kans is zeker aanwezig. Chaves is een zeer gevaarlijk heerschap en Venezuela is bezig met een grote troepenopbouw.
    quote:
    Will Chavez embroil Venezuela in a war in the Caribbean?
    By Kenneth Rijock
    11.03.06 | Last week’s saber rattling by Hugo Chavez, a blunt threat to remove the Dutch from the Netherlands Antilles islands of Aruba, Bonaire and Curacao, clearly demonstrates the existence of a misguided national policy that can only result in an armed conflict in the Caribbean. The fabricated territorial and maritime claims against the Netherlands by the current Venezuelan government are certainly a recipe for disaster. But by also seeking to expel what he refers to as the other “colonial powers” of France, the United Kingdom and the United States from their possessions in the Western Hemisphere, he risks armed confrontation with the NATO countries.

We should not be surprised, as Chavez has always viewed the NATO military installations as threats to Venezuela. While he knows he could no more win a conventional war against any European country than Argentina could prevail over the UK in the Falklands (Malvinas), offensive weapons, such as missiles obtained from North Korea and Iran, when coupled with small, albeit effective, tactical nuclear devices, could result in permanent ecological damages to the Caribbean. There would be no winner of such a conflict.

When documentary and photographic evidence of the presence of ballistic missiles inside Venezuela, and of Chavez’ serious efforts to develop or buy nuclear weapons, emerges, those who doubt the validity of such serious allegations will ruefully have to admit to the existence of a clear and present danger to peace. Those who scoff at the truth of this information, and seek to draw a parallel to the bogus claims of weapons of mass destruction in Iraq by President Bush, miss the point. Chavez must divert attention from Venezuela’s failing economy, and its corrupt Bolivarian elite, who are stealing the country blind. He must do something, or fall from power, either through the electoral process, or a popular uprising.

Dictators in political trouble frequently have enmeshed their nations in foreign military adventures to distract the people from domestic problems. The worry is that Chavez and Castro will amass sufficient weaponry to actually initiate military action in 2006. This is not idle speculation; both regimes have been actively acquiring military technology of late. One also must bear in mind the alliance of the Chavez regime with radical, fanatical terrorist organisations who could assist in this madness.

Factor in the recent rantings of Cuban dictator Fidel Castro Ruz, and the consensus of veteran Cuban watchers that Castro wants to leave his mark on the region for posterity, and we have the potential for an unthinkable war, Cuba and Venezuela, with covert logistical support from Iran, North Korea and possibly Syria, against one or more of the “imperialist powers.”

With Chavez losing his grip on Venezuela, he may follow his patron, Fidel, down the road to ruin for his country. We cannot let that happen; the truth about offensive weapons inside Venezuela must be told in a clear and convincing manner. Only then can the folly of military misadventure be avoided.

More than a hundred years ago, Chile, Peru and Bolivia fought the War of the Pacific, and bruised feelings from the war still remain in those countries. Do we really want to see a catastrophic conflict brought solely for the purposes of keeping the Chavez regime in power? The outcome would be a nightmare.
    Interessant is dat Nederland ook troepen stuurt naar de antillen, inclusief apache gevechtshelicopters onder het mom van een "oefening" Echter gaan er veel meer troepen heen dat origineel gepland. Alle tekenen wijzeerop dat Chaves inderdaad dit risico wil nemen.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      vrijdag 31 maart 2006 @ 11:21:23 #41
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36518272
    We moeten gewoon permanent gevechtsvliegtuigen , apaches en minstens 20.000 militairen stationeren op de antillen zodat als Chaves het probeert we meteen terug kunnen slaan door bijvoorbeeld caracas te bombarderen.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36519097
    Hmm ik hoor het nu voor het eerst, ik vind dat we ons koninkrijk moeten berschermen en terug veroveren mochten we iets verliezen.
      vrijdag 31 maart 2006 @ 11:48:50 #43
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36519128
    patiot eenheden moeten ook standaard geplaatst worden op de antillen om elke vliegtuigtuig uit venezuela uit de lucht te kunnen schieten indien nodig.

Ik denk dat we vooralsnog kunnen volstaan met het plaatsen van:

2 patriot eenheden
    minstens 32 f16's
    2 bateljons gevechtstroepen
    2 extra fregatten
    apache helicopters
    onderzeeboten

Verfer moeten we voorkomen dat er infiltraties plaatsvinden, dus de grens voor alle venezuelanen dicht, strengere douane.

De oefening is een goed signaal richting chaves dat hij kan verwachten dat er hard teruggeslagen wordt als hij een aanval waagt.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      vrijdag 31 maart 2006 @ 12:18:07 #44
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36520047
    hier nog een stukje , wat ouder maar des te interessant omdat het aangeeft dat de grootschalige oefening waarschijnlijk wel degelijk temaken heeft met de dreigementen van Chaves. Ook interessant dat er regelmatig schendingen zijn geweest van onze territoriale wateren en airspace door venezuelaanse schepen en vliegtuigen.
    quote:
    September 1, 2005: In recent months Venezuelan leaders, including the country's demagogic president, Hugo Chavez, have made numerous public statements about the "reunification" of the islands of the Dutch West Indies (Aruba, Bonaire, and Curaçao) with Venezuela. Venezuelan violations of Dutch air space and territorial waters, including illegal over flights by military aircraft, have occurred with some frequency. In addition, Venezuelan authorities have urged residents of the islands to form "Bolivarian" cells, in support of eventual "reunification."
    The Netherlands is taking these Venezuelan actions seriously. In addition to scheduling a meeting between a high level Dutch official and Chavez in a couple of weeks, the Dutch have reinforced their West Indian garrison (with consists of a small naval contingent, a battalion of infantry, and some helicopters) with a flight of F-16s. The Dutch government also intends to take the matter up with the European Union, where they are likely to be supported by Britain (given that some other territories on which Venezuela is laying claims, such as Trinidad & Tobago and Guyana, are members of the Commonwealth) and France (which also has overseas territories in the Caribbean).

The islands are legally integral parts of the national territory of The Netherlands. The inhabitants, most of whom are of African or mixed Afro-European descent, are fully represented in the Dutch parliament. None of the local political parties or leaders support either independence or annexation to Venezuela. This call for the creation of "Greater Venezuela" has no basis in historical fact, and is mainly another ploy by the Chavez to entertain in Venezuelan supporters. Chavez is joining with his new friend, Cuban dictator Fidel Castro, in opposing colonialism in the Caribbean. This ignores the fact that the "colonies" are democratic and prosperous. Castro has been going on about this for decades, with little to show for it. It's unlikely that Chavez will do any better.
    Ik denk dat de kans op oorlog nog zeker aanwezig is. We proberen nu door tromgeroffel Chaves duidelijk te maken dat hij zal bloeden voor een aanval, dat is imho een goede zaak en we moeten hopen dat hij op zijn plannen terugkeert. Als het oorlog wordt zijn er 2 verliezers, de eilandbewoners en het milieu, de eilanden zullen dan voor tientallen jaren verstoken blijven van toeristen en door alle bommen en raketten zal er grote schade zijn, nog maar niet te spreken over alle slachtoffers.

Desalniettemin moeten we klaar zijn ten strijde te trekken en mogen we hier zeker niet over ons heen laten lopen. Daarom maar beter alvast flink wat troepen stationeren voor het straks te laat is, we mogen ons hier niet laten verassen. En vooral ook om te voorkomen dat Chaves denkt dat de antillen een makkelijke prooi zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 31-03-2006 12:24:36 ]
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36522226
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 16:27 schreef Vassili_Z het volgende:
    Op de frontpage staat het nu ook, en er staat ook in dat Venezuela 100.000 AK47 machinegeweren zijn besteld in Rusland.

Sorry, AK47 ??? Weet je hoe oud die dingen zijn? Waarom gaat die Chavez niet voor de AKM? de opvolger van de AK47? '
    Ze werken goed en zullen goedkoper zijn denk ik.
    pi_36522578
    Ik vind het allemaal een beetje gezocht. Zolang er geen serieuze aanwijzingen zijn dat Venezuela iets van plan is moet je geen paniek gaan zaaien.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      vrijdag 31 maart 2006 @ 14:25:05 #47
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_36523687
    quote:
    Bot: ‘Vijandige intenties Venezuela onzin’
    Niets duidt op vijandige intenties van Venezuela jegens het Nederlandse Koninkrijk. Dat zei minister Bot van Buitenlandse Zaken donderdag in Buenos Aires, waar hij koningin Beatrix zal vergezellen op haar staatsbezoek aan Argentinië. De bewindsman reageerde op berichten dat Venezuela een oogje zou hebben op Aruba, Bonaire en Cura,cao. Wilde verhalen over annexatie van de eilanden door Venezuela deden de ronde. "Ik ben daar enigszins verbaasd over, ze geven een verkeerd beeld van de relatie. Venezuela is een buurland waarmee we sinds decennia goede betrekkingen hebben."

Volgens Bot had Venezuela wel vragen over de discussie in hoeverre de eilanden in het Koninkrijk blijven. Venezuela wil volgens Bot juist graag dat Nederland zijn soevereiniteit over de Antillen handhaaft, omdat het land anders ongerust wordt over wat zich anders op de eilanden zou kunnen gaan afspelen. "Ik heb gisteren nog gebeld. Er werd gezegd dat Venezuela de Nederlandse soevereiniteit respecteert en hoopt dat Nederland er blijft", aldus Bot, die sprak met 'een gezant van Buitenlandse Zaken die belast is met de relatie met de Antillen en Nederland'. De Venezuelaanse minister van Buitenlandse Zaken is ziek en president Chavez zelf bellen vond Bot volgens eigen zeggen wat overdreven.

Volgens Bot heeft Venezuela gezegd geen enkel belang te hebben bij annexatie van de eilanden en kent het land ook de consequenties van zo'n actie. Bot zei ook dat verhalen over een afwijzing van een bezoek van hem aan Venezuela onjuist zijn. Er wordt naar een geschikte datum gezocht "maar ik kan niet zomaar een andere afspraak afzeggen." Een delegatie van de Nederlandse marine gaat naar de eilanden om afspraken te maken over samenwerking. Dat Venezulea niet meedoet aan een militaire oefening in het gebied "is hun goed recht", aldus Bot, die echter niet weet wat de reden is van de onwil. (Bron: ANP 30/3)

vrijdag 31 maart 2006 @ 14:31:47 #48
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36523884
    @BHFH: die stukken van Kenneth Rijock die jij uit de Amigoe en van z'n website haalt zijn bijna volledig uit de duim gezogen. Ik bedoel: Venezuela zet kernwapens in tegen de ABC eilanden? Hij gaat samen met Castro de eilanden innemen? Wat een bullshit.
    Dhr Rijock heeft ook zijn 'onderzoek' niet goed gedaan:
    quote:
    The inhabitants, most of whom are of African or mixed Afro-European descent, are fully represented in the Dutch parliament.
    Onzin, de Antillen hebben hun eigen parlement, het is tenslotte een soeverein land binnen het Koninkrijk.
    quote:
    None of the local political parties or leaders support either independence or annexation to Venezuela.
    Ook niet waar, Errol Cova heeft juist openlijk in Venezuela lopen verkondigen dat de Nederlandse zeggenschap maar eens in Venezolaanse handen moet vallen. Daardoor is hij zelfs afgezet als vice-premier.

Deze stukken zijn pure oorlogshitserij
    Bankiertje
      Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 15:51:45 #49
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36526233
    stukje heb ik ook gelezen een tijdje terug, klopt alleen voor geen meter
    quote:
    September 1, 2005: In recent months Venezuelan leaders, including the country's demagogic president, Hugo Chavez, have made numerous public statements about the "reunification" of the islands of the Dutch West Indies (Aruba, Bonaire, and Curaçao) with Venezuela. Venezuelan violations of Dutch air space and territorial waters, including illegal over flights by military aircraft, have occurred with some frequency. In addition, Venezuelan authorities have urged residents of the islands to form "Bolivarian" cells, in support of eventual "reunification."
    niet te controleren dus dat weet ik niet
    quote:
    The Netherlands is taking these Venezuelan actions seriously. In addition to scheduling a meeting between a high level Dutch official and Chavez in a couple of weeks,
    never happened
    quote:
    the Dutch have reinforced their West Indian garrison (with consists of a small naval contingent, a battalion of infantry, and some helicopters) with a flight of F-16s.
    4 toestellen die naar mevrouw Holloway hebben gezocht en weer naar huis zijn gegaan en 2 infanterie compagnien (op 70% sterkte?) en 2 westland lynxen die tijdens het schrijven allebei met het fregat onderweg waren naar New Orleans
    quote:
    The Dutch government also intends to take the matter up with the European Union,
    never happened
    quote:
    where they are likely to be supported by Britain (given that some other territories on which Venezuela is laying claims, such as Trinidad & Tobago and Guyana, are members of the Commonwealth) and France (which also has overseas territories in the Caribbean).
    hearsay
    quote:
    The islands are legally integral parts of the national territory of The Netherlands. The inhabitants, most of whom are of African or mixed Afro-European descent, are fully represented in the Dutch parliament.
    nee
    quote:
    None of the local political parties or leaders support either independence or annexation to Venezuela. This call for the creation of "Greater Venezuela" has no basis in historical fact, and is mainly another ploy by the Chavez to entertain in Venezuelan supporters. Chavez is joining with his new friend, Cuban dictator Fidel Castro, in opposing colonialism in the Caribbean. This ignores the fact that the "colonies" are democratic and prosperous. Castro has been going on about this for decades, with little to show for it.
    klopt volgens mij wel
    quote:
    It's unlikely that Chavez will do any better.
    true maar dat is zoals gezegd het punt niet voor mij

dit is gewoon paniek zaaien wmb, preaching to the choir (de Amerikanen vertellen dat Chavez een slechterik is) we moeten niet doen alsof er Venezolaanse mariniers klaar staan op het strand om de oversteek te maken of dat we in een staat van oorlog verkeren, Chavez heeft grote praatjes en die moeten wij beantwoorden met een show of force ... die oefening is een heel goed begin, daarna gewoon een aantal van die eenheden niet terugtrekken
      vrijdag 31 maart 2006 @ 15:55:47 #50
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_36526347
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 15:51 schreef sp3c het volgende:

The Netherlands is taking these Venezuelan actions seriously. In addition to scheduling a meeting between a high level Dutch official and Chavez in a couple of weeks,

never happened
    Zou dat niet het (te plannen) bezoek van Bot kunnen zijn waarover AgLarrr schref ?
      Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 16:09:25 #51
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36526676
    zou kunnen, als hij vooruitziende gaven had
      vrijdag 31 maart 2006 @ 21:09:36 #52
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_36534862
    Mocht dit gebeuren dan moet NL heel Venezuela binnenvallen om zo de oliebronnen voor de toekomst veilig te stellen
    pi_36546056
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zaterdag 1 april 2006 @ 11:27:44 #54
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_36546128
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 21:09 schreef Richie_Rich het volgende:
    Mocht dit gebeuren dan moet NL heel Venezuela binnenvallen om zo de oliebronnen voor de toekomst veilig te stellen
    Binnenvallen met wat?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 1 april 2006 @ 11:50:14 #55
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36546547
    Venezuela heeft geen enkel economisch belang bij het inlijven van de Antillen.
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_36546584
    Het is puur hebberigheid als ze de Antillen binnenvallen. Aan de andere kant hebben ze wel belang bij stabiliteit op de Antillen en dat is er nu dankzij Nederland. Als Nederland zijn handen er vanaf af zou halen, zou het best een puinhoop kunnen worden daar en daar heeft Venezuela ook niets aan.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_36552143
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 00:53 schreef Denocorp het volgende:

[..]

Natuurlijk is het wel relevant of hij het meent of niet. Je gaat toch geen voorzieningen treffen voor invasies die hoogst onwaarschijnlijk zijn?
    Als ze het zouden willen, zouden de Britten binnen anderhalf uur Nederland kunnen innemen... En dat lijkt me ook niet aannemelijk. Moet je daar dan ook rekening mee gaan houden?
    Die eilanden zijn nou eenmaal binnen handbereik van Chavez en als je ze permanent tot op de tanden wil bewapenen moet je veel te veel geld in defensie pompen. Geld dat je beter aan andere dingen kan besteden (vooral op de Antillen).
    in wo1 hebben we dat ook gedaan
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    pi_36552351
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 11:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Het is puur hebberigheid als ze de Antillen binnenvallen. Aan de andere kant hebben ze wel belang bij stabiliteit op de Antillen en dat is er nu dankzij Nederland. Als Nederland zijn handen er vanaf af zou halen, zou het best een puinhoop kunnen worden daar en daar heeft Venezuela ook niets aan.
    als NL zijn handen weg haalt dan komen de amerikanen waarschijnlijk
      zaterdag 1 april 2006 @ 16:14:49 #59
    46275 Castor
    Obey the rules, miss the fun
    pi_36552887
    Ik maak me vooralsnog geen zorgen. Chavez wint er weinig bij om de ABC-eilanden in te nemen. De economie hier op Aruba is grootendeels afhankelijk van toerisme en buitenlandse investeringen. Die zouden wegvallen bij inname... wat schiet Chavez er dan mee op? Hij heeft dan wat kleine eilandjes in bezit die weinig natuurlijke grondstoffen hebben en geen geld meer opleveren.

Het is hier in het nieuws dan ook nauwelijks een issue.
      zaterdag 1 april 2006 @ 16:20:24 #60
    38549 dewd
    100% pure
    pi_36553057
    Ik vind toch dat alle in Nederland aanwezige antillianen zich toch moeten mobiliseren en alvast stelling moeten nemen op 1 van de eilanden.

Zijn wij ze hier iig mooi kwijt.
    pi_36553266
    Hebben we het Venezuelaanse leger al in kaart gebracht? Hoeveel tanks, boten, vlieguiten?

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_Venezuela .

Lijkt me beter dan wat NL nu bij de Antillen heeft liggen...

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2006 16:29:54 ]
      zaterdag 1 april 2006 @ 17:22:23 #62
    46275 Castor
    Obey the rules, miss the fun
    pi_36554846
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 16:26 schreef MarkzMan_X het volgende:
    Hebben we het Venezuelaanse leger al in kaart gebracht? Hoeveel tanks, boten, vlieguiten?

quote:
    Military of Venezuela expenditures - dollar figure: $1,687 million
    Military of the Netherlands expenditures - dollar figure: $9.408 billion (2004)

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_the_Netherlands
    pi_36556466
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 16:26 schreef MarkzMan_X het volgende:

Als de VS Chavez een kopje kleiner kan maken, dan doen ze dat. Chavez wordt dus zo van die eilanden afgeblazen.
    pi_36564360
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 17:22 schreef Castor het volgende:

[..]

[..]
    Ooh, dat redden we wel .
      Moderator zondag 2 april 2006 @ 02:11:47 #65
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36568148
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 16:14 schreef Castor het volgende:

Het is hier in het nieuws dan ook nauwelijks een issue.
    hier ook niet maar voor de militaristen onder ons blijft het een interessant vraagstuk
      zondag 2 april 2006 @ 09:53:10 #66
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36570666
    Wat moeten wij trouwens nog met de Antillen? T'is dat de Antillen het zelf wel allemaal prima vinden zo, of niet?
      Moderator zondag 2 april 2006 @ 10:09:43 #67
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36570756
    naast dat ze het zelf wel prima vinden zo moeten we er nix
    pi_36598443
    NOS-TT 107 ma 03 apr 03:38:05
    Chavez:Kamp is pion van Washington

President Chavez van Venezuela heeft
    op televisie uitgehaald naar minister
    Kamp van Defensie.Chavez noemde Kamp
    "een pion van Washington" die leugens
    verspreidt om Venezuela in diskrediet
    te brengen.

Minister Kamp suggereerde onlangs dat
    de Venezolaanse president van plan is
    de Nederlandse Antillen en Aruba onder
    zijn controle te brengen.Daarbij noemde
    hij Chavez een onverdraagzame populist.

Chavez zei onlangs dat hij vermoedt dat
    de Verenigde Staten de Antillen als een
    militaire basis willen gebruiken om van
    daaruit een aanval uit te voeren op
    Venezuela.
      † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 08:37:08 #69
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_36599313
    New Air-Defense System for Venezuela

Thales Nederland BV (Hengelo, the Netherlands) and Rafael (Haifa, Israel) announced on March 16 that they had conducted a successful test of a newly built Defender air-defense system for the Fuerza Aérea Venezolana (FAV, the Venezuelan Air Force) on Feb. 28.

maandag 3 april 2006 @ 09:17:46 #70
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_36599805
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 03:46 schreef dvr het volgende:
    NOS-TT 107 ma 03 apr 03:38:05
    Chavez:Kamp is pion van Washington

President Chavez van Venezuela heeft
    op televisie uitgehaald naar minister
    Kamp van Defensie.Chavez noemde Kamp
    "een pion van Washington" die leugens
    verspreidt om Venezuela in diskrediet
    te brengen.

Minister Kamp suggereerde onlangs dat
    de Venezolaanse president van plan is
    de Nederlandse Antillen en Aruba onder
    zijn controle te brengen.Daarbij noemde
    hij Chavez een onverdraagzame populist.

Chavez zei onlangs dat hij vermoedt dat
    de Verenigde Staten de Antillen als een
    militaire basis willen gebruiken om van
    daaruit een aanval uit te voeren op
    Venezuela.
    Ben Bot: Venezuela is een buurland waarmee we sinds decennia goede betrekkingen hebben

Domme uitglijder van Kamp natuurlijk.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      maandag 3 april 2006 @ 09:45:22 #71
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36600269
    Okay, dus geen economisch belang, maar een militair strategisch belang.

Dus Venezuela zou bij wijze van preventieve militaire actie de Nederlandse Antillen kunnen inlijven om zo een mogelijke militaire actie van de VS richting Venezuela te bemoeilijken.

Goed, prima toch, immers, preventieve acties, die mogen toch tegenwoordig?
    pi_36601839
    Ik denk dat een Venezuelaanse bezetting van de Antillen een aanval van de VS juist heel erg gaat vergemakkelijken.
      Moderator maandag 3 april 2006 @ 12:23:27 #73
    8781 crew  Frutsel
    pi_36603970
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 09:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ben Bot: Venezuela is een buurland waarmee we sinds decennia goede betrekkingen hebben

Domme uitglijder van Kamp natuurlijk.
    Kamp heeft ut volgens mij niet gesuggereerd. Hij reageerde alleen op een bericht in o.a. de Telegraaf dat ALS men het zou doen... bla bla.. Neemt niet weg dat dit soort berichten al jaar en dag in het nieuws komen over Venezuela en de ABC-eilanden. Mag ook wel es dat er gemor komt vanuit Nederland.
      maandag 3 april 2006 @ 16:29:17 #74
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36611439
    Hij reageerde niet op de Telegraaf, want dat artikel kwam veel later. Hij beantwoorde kamervragen over de veiligheidssituatie van de Antillen.
    quote:
    Volgens Chávez passen de "leugens" van Kamp in de "wereldwijde campagne" van de Verenigde Staten tegen hem. Chávez zei dat Venezuela en de Nederlandse Antillen juist "goede buren" zijn.
    bron: nu.nl

Chavez geeft dus zelf al aan dat hij de soevereiniteit van de Antillen respecteert. Over Aruba echter geen woord... Misschien houdt hij die optie nog even open
    Bankiertje
      maandag 3 april 2006 @ 17:02:38 #75
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36612611
    Wellicht zou een pre-emptive strike een goed idee zijn. Dus nu onverwachts het bombarderen van een aantal strategische militaire doelen in Venezulea door Nederlandse F16's, dit om alvast de slagkracht van het venezuelaanse leger in te perken.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      maandag 3 april 2006 @ 17:59:10 #76
    110987 ErwinRommel
    pi_36614188
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 16:29 schreef Denocorp het volgende:
    Hij reageerde niet op de Telegraaf, want dat artikel kwam veel later. Hij beantwoorde kamervragen over de veiligheidssituatie van de Antillen.
    [..]

bron: nu.nl

Chavez geeft dus zelf al aan dat hij de soevereiniteit van de Antillen respecteert. Over Aruba echter geen woord... Misschien houdt hij die optie nog even open
    Dan nog.
    Ook Aruba behoort tot op zekere hoogte nog tot het Koninkrijk der Nederlanden. En een aanval op Aruba mag men beschouwen als een aanval op Nederlands grondgebied.

Overigens denk ik dat Hugo Chavez echt niet dom is en ook deze ontwikkelingen op de voet volgt omdat het in zijn voortuin ligt. Hij zegt nu dat Venezuela en de NL-Antillen goede buren zijn. Ik heb andere woorden gelezen maar wellicht dat een op handen zijnde militaire oefening hij wat aan het inbinden is.
      maandag 3 april 2006 @ 18:01:36 #77
    110987 ErwinRommel
    pi_36614275
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 17:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Wellicht zou een pre-emptive strike een goed idee zijn. Dus nu onverwachts het bombarderen van een aantal strategische militaire doelen in Venezulea door Nederlandse F16's, dit om alvast de slagkracht van het venezuelaanse leger in te perken.
    Dan pleit ik meer voor een aanval met kruisraketten ipv F-16's BHFH.
    (even puur militair gezien).
      maandag 3 april 2006 @ 18:41:21 #78
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36615566
    wellicht is het een optie Chaves te liquideren. Het lijkt me duidelijk dat in het geval van Venezuela je al een hoop oplost als deze man uit de weg geruimd is. Aangezien de Venezuelaanse luchtmacht nog niet veel voorstelt lijkt mij een actie ,naar het voorbeeld van de Israelische acties op de gaza strook, met gerichte luchtaanvallen op politici van dat regime.

Ik denk dat je zon aanval het best zo groot mogelijk kan aanpakken, dus in 1 keer een groot aantal F16's (3-4 squadrons tegelijk) sorties uit laten voeren vanaf Aruba, of Curacao, wellicht samen met precisie aanvallen met tomahawks. Een beetje een Shock and Awe techniek. Als je dit nu coordineert met goede intelligence waarbij je de leiders van het regime kan liquideren (wellicht een gecoordineerde actie vanuit Frans Guyana van Nederlandse commando's en Franse legionnairs.)

Nederland zou een interim regering kunnen installeren en Venezuela tijdelijk onder Nederlands gezag te laten vallen totdat bij nieuwe verkiezingen een wat minder gevaarlijk regime ge"installeerd wordt. We hoeven In Venezuela enkel een paar strategische posities in te nemen, de Venezuelanen zijn Chaves ook strontzat, dus zullen dergelijke acties van Nederland alleen maar toejuichen.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      maandag 3 april 2006 @ 18:44:48 #79
    9740 Knarf
    Ik hou niet van titels
    pi_36615690
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 18:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    wellicht is het een optie Chaves te liquideren. Het lijkt me duidelijk dat in het geval van Venezuela je al een hoop oplost als deze man uit de weg geruimd is. Aangezien de Venezuelaanse luchtmacht nog niet veel voorstelt lijkt mij een actie ,naar het voorbeeld van de Israelische acties op de gaza strook, met gerichte luchtaanvallen op politici van dat regime.

Ik denk dat je zon aanval het best zo groot mogelijk kan aanpakken, dus in 1 keer een groot aantal F16's (3-4 squadrons tegelijk) sorties uit laten voeren vanaf Aruba, of Curacao, wellicht samen met precisie aanvallen met tomahawks. Een beetje een Shock and Awe techniek. Als je dit nu coordineert met goede intelligence waarbij je de leiders van het regime kan liquideren (wellicht een gecoordineerde actie vanuit Frans Guyana van Nederlandse commando's en Franse legionnairs.)

Nederland zou een interim regering kunnen installeren en Venezuela tijdelijk onder Nederlands gezag te laten vallen totdat bij nieuwe verkiezingen een wat minder gevaarlijk regime ge"installeerd wordt. We hoeven In Venezuela enkel een paar strategische posities in te nemen, de Venezuelanen zijn Chaves ook strontzat, dus zullen dergelijke acties van Nederland alleen maar toejuichen.
    IK ben helemaal voor:
    Eindelijk het kwartje van Kok terug en misschien nog wel veel meer!!!
    Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
    No keyboard found, press F1 to continue
    pi_36615871
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 17:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan nog.
    Ook Aruba behoort tot op zekere hoogte nog tot het Koninkrijk der Nederlanden.
    Niet meer of minder dan Nederland en de Antillen.
      maandag 3 april 2006 @ 18:49:48 #81
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36615912
    De kosten van de operatie verhalen we direct op Venezuela door de olieproductie tijdelijk over te nemen, dus in principe hoeft het ons financieel niet te deren.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      maandag 3 april 2006 @ 19:03:17 #82
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36616452
    Wie weet er waar de belangrijkste bases liggen van Venezuela , zodat we eens in kaart kunnen brengen hoe we zo'n aanval het beste vorm kunnen geven. Caracas kan makkelijk bereikt worden met F16's vanaf aruba en Curacao in ieder geval, maar wat moet er als eerste uitgeschakeld worden, wellicht kunnen we het met pijlen vormgeven.

Havensteden Puerto Cabello, umuai en maracaibo lijke logische doelen op het eerste gezicht. Een 2e front in het oosten lijkt me goed om de troepen van Chaves te desorienteren.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      maandag 3 april 2006 @ 19:05:50 #83
    110987 ErwinRommel
    pi_36616552
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 18:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

hahahahaha sorry BHFH
    Jij bent niet op de hoogte van hoe de gemiddelde arme Venezolaan denkt over Chavez. En wie zijn wij for gods sake om te bepalen dat we een democratisch gekozen regeringsleider uit de weg moeten ruimen?

Hugo Chavez is een prima kerel, maar hij moet niet denken om andere landen aan te vallen.
    Hij regeerd zijn land prima als ik zo de berichten in Braziliaanse media lees en we moeten niet intervenieren als dat niet nodig is.
    Maar mocht hij de Antillen willen aanvallen dan zal hij daar spijt van krijgen. En terecht.
      maandag 3 april 2006 @ 19:14:57 #84
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36616855
    waarom moeten we altijd leidzaam, als makke schapen afwachten totdat we aangevallen worden, ik denk dat het in dit geval wel eens goed kan uitpakken door zelf de eerste stap te zetten.

Soms is juist goed de eerste klap uit te delen. Als die eerste klap meteen een daalder waard is en de mogelijke doelen bereikt worden (Liquideren Chaves, uischakelen peilers van de Venezuelaanse krijgsmacht en optioneel het veiligstellen van de Venezuelaanse olieindustrie) dan is de druk van de ketel en kunnen we voortaan als goede buren verder. M

Met deze schurkenstaat als buurland lopen we nu eenmaal gevaar. Israel heeft er ervaring hiermee, zij weten hoe het werkt, laten wij hen eens om advies vragen. Niemand vond het gek dat Israel in de jaren 80 een Iraakse kerncentrale bombardeerde en in de 2e wereldoorlog dachten we ook wel dat de Duitsers ons niet zouden aanvallen. We zouden nu beter moeten weten nu er weer zo'n onberekenbare dictator aan de macht hebben in ons directe buurland.

Bijkomend voordeel is dat we militair gezien ons land weer op de kaart kunnen zetten bij een succesvolle militaire operatie in Venezuela. We zijn wellicht maanden in het nieuws, denk ook aan die promotionele kant.

[ Bericht 13% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-04-2006 19:30:56 ]
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      maandag 3 april 2006 @ 19:36:03 #85
    110987 ErwinRommel
    pi_36617510
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    waarom moeten we altijd leidzaam, als makke schapen afwachten totdat we aangevallen worden, ik denk dat het in dit geval wel eens goed kan uitpakken door zelf de eerste stap te zetten.

Soms is juist goed de eerste klap uit te delen. Als die eerste klap meteen een daalder waard is en de mogelijke doelen bereikt worden (Liquideren Chaves, uischakelen peilers van de Venezuelaanse krijgsmacht en optioneel het veiligstellen van de Venezuelaanse olieindustrie) dan is de druk van de ketel en kunnen we voortaan als goede buren verder. M

Met deze schurkenstaat als buurland lopen we nu eenmaal gevaar. Israel heeft er ervaring hiermee, zij weten hoe het werkt, laten wij hen eens om advies vragen. Niemand vond het gek dat Israel in de jaren 80 een Iraakse kerncentrale bombardeerde en in de 2e wereldoorlog dachten we ook wel dat de Duitsers ons niet zouden aanvallen. We zouden nu beter moeten weten nu er weer zo'n onberekenbare dictator aan de macht hebben in ons directe buurland.
    Politiek gezien ligt een en ander nogal anders dan als we dat vanuit een militaire optie zien.
    Je sprak oa over 4/5 Squadrons F-16's. Daar heeft men de capaciteit niet eens voor op de Antillen. Daarnaast beschikt men operationeel gezien niet eens over 4 Squadrons. Of zullen we alle Squadrons wegzuigen uit Nederland? (met dank aan de diverse regeringen die inkrimping belangrijk vonden om geld vrij te maken voor andere nutteloze projecten).

Chavez is een democratisch gekozen president door het volk van Venezuela. En Nederland zal nooit en te nimmer een democratisch gekozen president uit de weg ruimen. Daarnaast heb je gelojk de gehele Latijns Amerikaanse landen aan je nek hangen welke toch al op een toh zijn om zich onafhankelijk te maken van VS invloeden.

Alles ligt dus toch wat gecompliceerder dan je denkt.
      maandag 3 april 2006 @ 19:39:31 #86
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36617645
    Als een president ontspoort is er alle reden deze uit de weg te ruimen, of hij democratisch gekozen is of niet , doet niet ter zake. Hitler was ook democratisch gekozen. Verder geeft het aan dat we in ieder geval permanent 2 squadrons op de antillen moeten stationeren en een paar fatsoenlijke vliegbases met dito bomvrije shelters.

Wellicht is dit een goede aanleiding voor ons om meer vliegtuigen bij te kopen. We zullen toch om de veiligheid van onze landsgrenzen moeten denken. IMHO is dit nog steeds taak nr1 van de krijgsmacht.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      maandag 3 april 2006 @ 19:45:23 #87
    110987 ErwinRommel
    pi_36617856
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 19:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Verder geeft het aan dat we in ieder geval permanent 2 squadrons op de antillen moeten stationeren en een paar fatsoenlijke vliegbases met dito bomvrije shelters.

Wellicht is dit een goede aanleiding voor ons om meer vliegtuigen bij te kopen. We zullen toch om de veiligheid van onze landsgrenzen moeten denken. IMHO is dit nog steeds taak nr1 van de krijgsmacht.
    DIT ben ik helemaal met je eens
      maandag 3 april 2006 @ 20:26:17 #88
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36619302
    NU IN NETWERK "VENEZUELA EN DE KOUDE OORLOG OM DE ANTILLEN!" NL1, 20:30
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36619960
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 20:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    NU IN NETWERK "VENEZUELA EN DE KOUDE OORLOG OM DE ANTILLEN!" NL1, 20:30
    Zal wel met een sisser aflopen.
      maandag 3 april 2006 @ 20:50:29 #90
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36620339
    Sorry hoor BHFH, maar die vergezochte scenarios van jou vind ik niet echt een aanwinst voor dit topic.
    Je bent leuk aan het fantaseren maar misschien is ONZ daarvoor beter geschikt...
    Bankiertje
      maandag 3 april 2006 @ 21:13:37 #91
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36621355
    ik vond het aardig hier een paar what if scenarios te schetsen. Natuurlijk liggen ze niet erg voor de hand,dat geef ik direct toe toch. Ik geef ook toe dat wellicht Chaves wat verkeerd heb ingeschat me wat beter inlezende. Toch blijft het zaak alert te blijven, met name op de wapenaankopen en troepenopbouw van venezuela. We kunnen absoluut noet volstaan met een fregat en een paar mariniers als Venezuela een enorm leger aan het opbouwen is!!. We moeten voorkomen dat we een te makkelijke prooi zijn!

ook de Amerikanen zijn trouwens een onvoorspelbare factor hierin.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36622700
    Als Chavez dit echt van plan is.. dan is ie echt dom... Ik zie het niet gebeuren. En het is weer tekend voor deze regering dat iemand als Kamp weer allemaal onverantwoorde dingen gaat roepen. Je moet zo'n malloot negeren in wat ie zegt en je moet m al helemaal niet gaan uitschelden, dat geeft hem weer een reden om zijn volk op te jutten.
      maandag 3 april 2006 @ 21:46:59 #93
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36622781
    je kan het well een flater noemen van Kamp, daar zijn we het wel over eens. Aan de andere kant maakt deze affaire ons wel alert op het gevaar dat dreigt.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36623084
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 21:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    je kan het well een flater noemen van Kamp, daar zijn we het wel over eens. Aan de andere kant maakt deze affaire ons wel alert op het gevaar dat dreigt.
    Vind de timing vooral kut. Ik neem aan dat onze beste mariniers nu in Afghanistan zitten. Ik zou in elk geval wat schepen die kant op sturen, lijkt me een leuke vakantie voor onze jongens
      Moderator maandag 3 april 2006 @ 21:56:26 #95
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36623208
    er zitten geen mariniers meer in Afghanistan
    pi_36623273
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 21:56 schreef sp3c het volgende:
    er zitten geen mariniers meer in Afghanistan
    Waarom niet? Hoe heten de maanschappen die daar nu zitten?
      maandag 3 april 2006 @ 21:59:12 #97
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36623341
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 21:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vind de timing vooral kut. Ik neem aan dat onze beste mariniers nu in Afghanistan zitten. Ik zou in elk geval wat schepen die kant op sturen, lijkt me een leuke vakantie voor onze jongens
    dat hebben ze ook wel verdiend na al die laster van de afgelopen weken. maargoed , het gaat erom dat we onze rijkshrenzen afdoende moeten beschermen tegen een eventuele aanval van buiten. Hoe je het ook wendt of keert, de sitiuatie blijft onvoorspelbaar, reden te meer om onze militaire aanwezigheid in de west flink te vergroten.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      Moderator maandag 3 april 2006 @ 22:00:58 #98
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36623407
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 21:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Waarom niet?
    weet ik veel
    quote:
    Hoe heten de maanschappen die daar nu zitten?
    soldaten??/
    pi_36623451
    Chavez hoofditem bij het Journaal zelfs
      maandag 3 april 2006 @ 22:03:23 #100
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_36623503
    kon Beatrix niet ff landen in Caracas na Argentinie, dan had dit niet gehoeven
    pi_36623638
    Wat heeft die Chavez een fantastisch eigen programma. Dat is de politiek die ik ook hier in NL wil zien.
      maandag 3 april 2006 @ 22:12:32 #102
    11252 Ultrawuft
    Projectfuhrer
    pi_36623876
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 21:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Er is nu een grote navo oefening en de van nes zit er nu ook Laat maar komen dus.
      maandag 3 april 2006 @ 22:18:39 #103
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36624119
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 22:06 schreef -scorpione- het volgende:
    Wat heeft die Chavez een fantastisch eigen programma. Dat is de politiek die ik ook hier in NL wil zien.
    je moet het hem nageven, hi jis wel mediageniek en heeft ook zeker charisma. Erg leuke one-man show van hem inderdaad. Chavez roeleert!

Chavez tegen Castro: "kijk daar liggen die antillen, pak jij de bovenwindse, ik pak de benedenwindse wel"

[ Bericht 2% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-04-2006 22:33:34 ]
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      maandag 3 april 2006 @ 22:20:30 #104
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_36624192
    quote:
    Bot vreest 'Fidel Castro's in Zuid-Amerika'

Minister Bot van Buitenlandse Zaken vreest dat in Zuid-Amerika allerlei linkse leiders à la Fidel Castro zullen opstaan. Bot heeft tijdens het staatsbezoek aan Argentinië vastgesteld dat er een krachtige linkse wind waait in Latijns-Amerika. En omdat de VS in hun achtertuin steeds minder geliefd zijn, bestaat volgens hem het risico dat nieuwe leiders zich ontwikkelen met een stijl van regeren die de wereld van Castro kent. Volgens Bot is het belangrijk dat Europa een vinger aan de pols houdt, juist omdat de VS steeds minder welkom zijn in Zuid-Amerika.
    De minister deed zijn uitspraken nog voor de Venezolaanse president Hugo Chávez minister Kamp bestempelde als een pion van de VS. Chávez, een uitgesproken bewonderaar van Fidel Castro, reageerde op eerdere uitlatingen van Kamp in de Tweede Kamer. De minister van Defensie omschreef de Venezolaanse president toen als een onverdraagzame populist die uit zou zijn op de inlijving van Curaçao, Aruba en Bonaire.
    http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4804407
      maandag 3 april 2006 @ 22:23:12 #105
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36624299

Chavez op de foto met 1 van zijn nieuwe anwinsten op een promotiefoto van de Venezuelaanse luchtmacht, de mig29

[ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-04-2006 22:33:56 ]
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36624581
    Tijd voor een preemptive strike, olie meejatten en onze jongens de held
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
    pi_36625640
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 22:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet ik veel
    [..]

soldaten??/
    Gewone soldaten...
      maandag 3 april 2006 @ 22:54:36 #108
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_36625697
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef raptorix het volgende:
    Tijd voor een preemptive strike, olie meejatten en onze jongens de held
    Dikke lul, als we oorlog gaan voeren neemt 75% van defensie ontslag. Het is volgens mij allemaal lijnrechte bullshit. Die Chavez is echt niet zo dom om de Antillen aan te vallen. Moedwillig de VS een excuus geven om aan te vallen, hij weet wel beter. De VS zou niets liever zien als een aanval en een excuus om een ander land (maar dit keer dicht bij huis) te ontdoen van zijn olie 'in ruil voor democratie'.

Daarbij mag hij van mij de antillen hebben als hij er lief om vraagt. Weer een zorg minder.

Chavez wordt door de VS naar mijn mening gewoon neergezet als een bad-guy omdat hij niet naar de pijpen van de VS danst, en dat is lastig, want hij heeft olie. Want wees eerlijk, als je eigenlijk tegen de VS bent maar ondertussen Bush tot je schouders toe fistfucked (bijvoorbeeld Saudi Arabie) ben je eigenlijk helemaal geen vijand van de VS en veroorzaak je zogenaamd ook geen dreiging.
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
      maandag 3 april 2006 @ 22:56:18 #109
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_36625784
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 22:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    [afbeelding]
    Chavez op de foto met 1 van zijn nieuwe anwinsten op een promotiefoto van de Venezuelaanse luchtmacht, de mig29
    Die ouwe Sjoviet meuk schiet nog geen deuk in een pakje boter.
      Moderator maandag 3 april 2006 @ 23:59:09 #110
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36628111
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 22:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Gewone soldaten...
    we hebben geen 'gewone' soldaten
    je hebt pantserinfanterie, luchtmobiele infanterie, tanks, vliegers, onderhoudspersoneel etc.
    pi_36628180
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 23:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

je hebt pantserinfanterie, luchtmobiele infanterie, tanks, vliegers, onderhoudspersoneel etc.
    Dat stelt me gerust
    pi_36628220
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 23:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Verbindelaars
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_36628269
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 00:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Verbindelaars
    Is dat een grap ivm achternaam?
      dinsdag 4 april 2006 @ 00:44:02 #114
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_36629141
    quote:
    "Kamp pion van VS"

Venezolaanse president haalt stevig uit

Analyse door Hans de Vreij

03-04-2006

President Hugo Chavez van Venezuela heeft tijdens zijn wekelijkse tv-programma stevig uitgehaald naar de Nederlandse minister van Defensie, Henk Kamp. Chavez betitelde de bewindsman als een "pion van Washington", die de leugen in de wereld zou hebben geholpen dat Venezuela van plan is om een aanval uit te voeren op de Nederlandse Antillen. Volgens Chavez zijn Kamps woorden onderdeel van een Amerikaanse campagne om zijn land zwart te maken.

De Verenigde Staten willen met Curaçao als springplank een aanval uitvoeren op Venezuela. Venezuela wil Aruba, Bonaire en Curaçao innemen. En Nederland organiseert dit voorjaar samen met de VS, Frankrijk en andere landen een enorme militaire oefening in het Caribisch gebied om een waarschuwingssignaal aan Venezuela af te geven. Ziedaar de hoofdingrediënten van een woordenspel dat sinds begin vorige maand als een heidebrand voortwoekert, ondanks pogingen de zaak te sussen en tot reële proporties terug te brengen.

Fidel Castro
    Om de elementen van de heidebrand op een rijtje af te lopen: het is zeker waar dat Washington niet gecharmeerd is van Hugo Chavez, zijn felle anti-Amerikaanse toon en zijn uitstekende betrekkingen met de Cubaanse leider Fidel Castro. Verder heeft president Chavez eerder al een paar maal gewezen op Aruba, Bonaire en Curaçao, eilanden die als het ware op een steenworp afstand liggen van de Venezolaanse kust. En volgens sommigen heeft hij de suggestie gewekt dat de eilanden beter af zouden zijn zonder de Nederlandse 'kolonisator'.

Minister Henk Kamp.
    Vervolgens vond er begin maart in de Tweede Kamer overleg plaats tussen minister Kamp van defensie en de fracties. De minister zei dat Chavez "met grote ogen kijkt naar die paar 'snippertjes' voor de Venezolaanse kust die onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden zijn". Ook zei Kamp dat het tweedehands kustwachtschip van Venezuela het niet haalt bij de drie schepen die Nederland in de regio heeft.

Maar hij zei ook dat er momenteel geen sprake is van een militaire dreiging; en dat Nederland veel belangstelling heeft voor een constructieve relatie met Venezuela. Bij sommige media in Nederland en op de Antillen ging die laatste nuancering verloren en werd een beeld geschapen alsof er een acute invasiedreiging bestaat.

Ongekend grote oefening
    Verder is het absoluut waar dat Nederland in mei een ongekend grote militaire oefening in het Caribisch gebied organiseert. Samen met de VS, Canada, Frankrijk en België zullen landmacht, luchtmacht en marine onder andere op Curaçao en het Franse Guadeloupe in actie komen met in totaal vierduizend man. 'Joint Caribbean Lion 2006' heet de oefening, waarbij onder andere een mariniersbataljon, delen van de 43e gemechaniseerde brigade met Leopard-tanks; F-16's en flink wat marineschepen worden ingezet. Daarnaast vindt al deze maand Amerikaans vlagvertoon in de regio plaats; voor het eerst in jaren zal een indrukwekkend marinesmaldeel rond het vliegdekschip George Washington in het Caribisch gebied oefenen, samen met landen uit de regio.

Officieel heeft de Nederlandse oefening 'Joint Caribbean Lion' geen enkele politieke betekenis. Maar onofficieel kan er een politiek signaal richting Hugo Chavez van uit gaan. Tegelijkertijd bezweren Nederland én Venezuela dat ze uitstekende betrekkingen hebben. "Niets duidt op vijandige intenties van Venezuela jegens het Nederlandse Koninkrijk", zei minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot vorige week tijdens een bezoek aan Argentinië. President Chavez op zijn beurt roemde dit weekeinde ook al de "uitstekende" onderlinge betrekkingen met Nederland en zei dat de Nederlandse Antillen "goede buren" zijn.

Geen reactie
    Maandag vond op Curaçao overleg plaats tussen de marines van de beide landen over nauwere samenwerking, wat erop duidt dat de verhoudingen redelijk ontspannen zijn. Ook het feit dat Den Haag maandag geen aanleiding zag om te reageren op de nieuwste uitlatingen van president Chavez over minister Kamp is veelzeggend. Er lijkt dan ook geen enkele aanleiding voorhanden om ook maar enige parallel te trekken met de periode voorafgaand aan de oorlog in 1982 tussen Groot-Brittannië en Argentinië om de Falkland-eilanden.
    http://www.wereldomroep.n(...)s/chavez_kamp_060403
      Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 00:52:35 #115
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36629292
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 00:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Verbindelaars
    het nobelste korps van allemaal
    pi_36629391
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 00:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Is dat een grap ivm achternaam?
    Dat had ik nog niet eens gezien, nee ik heb onder dat dienstwapen gediend.
    Vandaar ....
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_36634353
    Spannnnend
    Life sucks
      dinsdag 4 april 2006 @ 11:40:54 #118
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_36635170
    quote:
    Storm in een glas water dus. Zelfs Kamp heeft zijn debiele uitspraken nog genuanceerd. Dat zal hij toch wel van JP gehoord hebben neem ik aan.

Na ja, trouwens, waar is die militaire oefening dan voor nodig? Noem me een landverrader, maar ik sta in deze volledig achter Venezuela. Chavez heeft dus alleen maar gezegd dat de ABC beter af zijn als onafhankelijk...dat mag je best zeggen.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_36636364
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 11:40 schreef ErikT het volgende:
    Chavez heeft dus alleen maar gezegd dat de ABC beter af zijn als onafhankelijk...dat mag je best zeggen.
    Tuurlijk, maar je moet ook oog hebben voor wie het zegt en waarom het gezegd wordt.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      dinsdag 4 april 2006 @ 12:44:25 #120
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_36636960
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 12:21 schreef Argento het volgende:
    Tuurlijk, maar je moet ook oog hebben voor wie het zegt en waarom het gezegd wordt.
    Chavez zegt het.
    Het wordt gezegd omdat de Nederlandse bemoeienissen in de war on drugs Venezuela een doorn in het oog zijn.
      dinsdag 4 april 2006 @ 12:57:44 #121
    61421 icecreamfarmer_NL
    VOC mentaliteit
    pi_36637370
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 12:44 schreef ErikT het volgende:

[..]

Chavez zegt het.
    Het wordt gezegd omdat de Nederlandse bemoeienissen in de war on drugs Venezuela een doorn in het oog zijn.
    en omdat de antillen helemaal niet onafhankelijk WILLEN worden
      dinsdag 4 april 2006 @ 13:26:23 #122
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_36638273
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 12:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en omdat de antillen helemaal niet onafhankelijk WILLEN worden
    Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt. Nee idd, dat willen de Antillen niet. Dus daar zit hij mis. Maar hij mag dat toch wel vinden?
      dinsdag 4 april 2006 @ 17:19:07 #123
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_36645896
    Hij is zich al aan het bewapenen
    quote:
    President Chavez said Venezuela's latest purchases could be used to transport parachute troops quickly into combat.
    Ik zeg preventief aanvallen. Hij koopt offensieve wapens.
    Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
    -Catbert: Evil director of HR
      dinsdag 4 april 2006 @ 17:27:37 #124
    45206 Pietverdriet
    pi_36646186
    Wat heeft de antillen nu eigenlijk wat Chavez zou willen?
    Randgroepjongeren, criminaliteit en drugsproblemen?
    pi_36646386
    Aloë Vera voor zijn tere huid natuurlijk.
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
      dinsdag 4 april 2006 @ 17:42:02 #126
    45206 Pietverdriet
    pi_36646626
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 17:34 schreef Dutch_Courage het volgende:
    Aloë Vera voor zijn tere huid natuurlijk.
    Geeft vlekken in zijn kwaklap
    pi_36646982
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
    Paar leuke raffinaderijen.
    pi_36647142
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 17:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zijn dat niet die dingen die bijna uit elkaar vallen van ellende?
      Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 18:01:52 #129
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36647146
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
    nix

maar alstie blijft roepen dat de Amerikanen Venezuela binnen gaan vallen vanaf de Antillen dan verwacht het volk op een gegeven moment dat hij daar wat aan gaat doen (zeker als de door hem zo gehate kolonialistische Europese overheersers er ook nog steeds zitten) want als ze eenmaal op het strand uit hun landingsvoertuigen beginnen te kruipen is het te laat, dat zal elke realist wel inzien neem ik aan.

anders denken ze na verloop van tijd 'ja hoor Hugo, het zal wel en er zijn ook geen Amerikanen in Bagdad, die kruipen als slang door de woestijn en worden verbrand in hun tanks door het machtige Iraakse leger' en dan zappen ze door naar de een of andere hollywood film met de governator
      dinsdag 4 april 2006 @ 18:04:45 #130
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_36647218
    quote:

[..]

En enkele XTC-laboratoria.

Maar in principe gewoon de mooie extra Caribische grond - wat ook nog eens op een millitair-tactische locatie ligt - en waarvan dat hebberige ventje vind dat het van hem is.
      dinsdag 4 april 2006 @ 18:07:16 #131
    45206 Pietverdriet
    pi_36647286
    quote:

[..]

Ga je huiswerk doen, muts, die zijn al van Venezuela
    pi_36647431
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://www.zakelijkcuraca(...)_op_volle_toeren.htm
      dinsdag 4 april 2006 @ 18:23:46 #133
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_36647661
    Bot gaat van de zomer op visite bij Chávez.
      dinsdag 4 april 2006 @ 19:19:59 #134
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_36649558
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 18:23 schreef schatje het volgende:
    Bot gaat van de zomer op visite bij Chávez.
    Alleen?

Of laat ie zich vergezellen door twee squadrons F-16's, een smaldeel fregatten en de luchtmobiele brigade?
      dinsdag 4 april 2006 @ 19:41:31 #135
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_36650226
    quote:
    Bot in zomer naar Venezuela

DEN HAAG (ANP) - Minister Bot van Buitenlandse Zaken brengt waarschijnlijk medio juli een bezoek aan Venezuela. Een uitnodiging om halverwege deze week te komen moest hij afslaan vanwege verplichtingen in de Tweede Kamer. Dat zei Bot dinsdag in de wandelgangen van de Tweede Kamer.

Volgens de minister is er geen sprake van een diplomatieke crisis tussen Nederland en Venezuela, ondanks ondiplomatieke taal over en weer tussen Nederland en Venezuela.

De Venezolaanse president Hugo Chávez noemde minister Kamp van Defensie maandag ,,een pion van Washington''. Kamp had vorige maand in een Kamerdebat aan Chávez gerefereerd als een ondiplomatieke volkspopulist met veel geld ,,die met grote ogen kijkt naar die paar 'snippertjes' voor kust van Venezuela die deel uitmaken van het Nederlandse Koninkrijk.''

Antillen

Bot wilde dinsdag niet reageren op de laatste opmerkingen van Chávez over Kamp en benadrukte de goede betrekkingen tussen Nederland en Venezuela. ,,Er is helemaal niets aan de hand'', aldus Bot. Volgens hem is Venezuela er wel ,,bang voor'' dat Nederland de soevereiniteit over de Antillen zou willen opgeven. ,,Maar daar is geen sprake van. We willen geen afstand doen en niets overdragen.'' Chávez is volgens Bot ,,heel gelukkig'' met de Nederlandse soevereiniteit op de Antillen.
    bron
      dinsdag 4 april 2006 @ 19:45:32 #137
    138798 BigBadPete
    PahlMeister
    pi_36650350
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:

Haha, waarmee dan? Met de lichtdebiele brigade soms? De Tjerk Hiddes?
    Grow up man!
      dinsdag 4 april 2006 @ 19:48:05 #138
    45206 Pietverdriet
    pi_36650435
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 19:45 schreef BigBadPete het volgende:

[..]

Grow up man!
    Generaal Karremans!
    pi_36650532
    Kunnen we Mladic niet inhuren In ruil krijgt ie maar 2 keer levenslang ipv 3 keer
      dinsdag 4 april 2006 @ 20:00:12 #140
    110987 ErwinRommel
    pi_36650889
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 19:45 schreef BigBadPete het volgende:

[..]

Grow up man!
    Hoe oud ben je?
      dinsdag 4 april 2006 @ 20:40:32 #141
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36652525
    quote:

[..]

Er wordt hier sowieso een hoop onzin verkondigd over de Antillen. En om de zoveel posts komt weer zo'n opmerking als "van mij mag Chavez die klote-eilanden gratis hebben. Leveren ons toch alleen maar problemen op"
    Bankiertje
      woensdag 5 april 2006 @ 14:36:35 #142
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36673802
    quote:
    Venezuela toch in Joint Caribbean Lion
    4 Apr, 2006, 19:46 (GMT -04:00)

WILLEMSTAD — Venezuela heeft toegezegd toch mee te doen aan de oefening Joint Caribbean Lion, waar ook de Verenigde Staten aan deelnemen. Later in het jaar houden de Koninklijke en de Venezolaanse marine een gezamenlijke oefening. Om de eenheid en goede samenwerking te benadrukken werd gisteren zelfs al gesproken over een naam voor de oefening. Venezuela stelde ‘Operatie Venhol’ voor en Nederland kwam met de suggestie ‘Veertien sterren’.
    Venhol...
    Bankiertje
      woensdag 5 april 2006 @ 21:39:56 #143
    138798 BigBadPete
    PahlMeister
    pi_36689697
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
    Oud genoeg om te weten dat je

...dan betekend dat ....

met een t schrijft.

Een generaal die niet kan spellen: het militaire apparaat holt echt achteruit

Moderator woensdag 5 april 2006 @ 23:11:10 #144
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36693239
    ga lekker ergens anders over typo's lopen mekkeren zeg kinderachtig ventje
      woensdag 5 april 2006 @ 23:30:57 #145
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_36693877
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 19:42 schreef indahnesia.com het volgende:
    is er al oorlog?
    Overal behalve op de Antillen.
    pi_36710930
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:36 schreef Denocorp het volgende:

[..]

Venhol...
    wtf waar staat dat voor
      donderdag 6 april 2006 @ 16:14:51 #147
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_36711055
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wtf waar staat dat voor
    VENezuela HOLland ?
      donderdag 6 april 2006 @ 16:33:45 #148
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_36711706
    quote:
    Hij koopt offensieve wapens.
    Dat is een pleonasme...

Maar goed, laten we reëel zijn: geen dreiging, gewoon een beetje politieke stoer doenerij.. Zullen de jongens bij defensie jammer vinden. Weer bezuinigingen bij een volgend kabinet...

donderdag 6 april 2006 @ 16:43:40 #149
    45206 Pietverdriet
    pi_36712077
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 16:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat is een pleonasme...
    Nee, je hebt ook defensieve
    De Patriot bv een goed voorbeeld
    pi_36712195
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Kunnen we Mladic niet inhuren In ruil krijgt ie maar 2 keer levenslang ipv 3 keer
    Die weet wel van aanpakken inderdaad...
    Yeah baby Yeah!
      donderdag 6 april 2006 @ 20:09:48 #151
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36718639
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je hebt ook defensieve
    De Patriot bv een goed voorbeeld
    Ok, de Patriot is duidelijk defensief. Maar hoe kun je van straaljagers of AK47s nou zeggen of ze offensief of defensief bedoeld zijn?
    Bankiertje
    pi_36723871
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 20:09 schreef Denocorp het volgende:

[..]

Ok, de Patriot is duidelijk defensief. Maar hoe kun je van straaljagers of AK47s nou zeggen of ze offensief of defensief bedoeld zijn?
    Straaljagers en AK's lijken me voor beide taken inzetbaar. Een bommenwerper bijvoorbeeld lijkt me dan weer puur offensief .
      Moderator donderdag 6 april 2006 @ 23:56:05 #153
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36726294
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 20:09 schreef Denocorp het volgende:

[..]

nu ja feitelijk kun je elk wapen offensief en defensief inzetten dus wat dat betreft is het idd een beetje een pleonasme ja, als je een patriotbatterij in eigen gebied opstelt om je eigen gebied te verdedigen tegen raketaanvallen enzo dan is het defensief ... plaats je hem bv aan de grens van Kuweit om Saddam zijn luchtmacht uit de lucht te knallen dan wordt het offensief.

ligt een beetje aan je plannen met het wapen, het m2hb .50 machinegeweer is een offensief wapen maar de wapens van dat type die op de m109's staan geschroefd zijn defensieve wapens
      vrijdag 7 april 2006 @ 09:02:50 #154
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_36729983
    quote:
    nu ja feitelijk kun je elk wapen offensief en defensief inzetten
    My point excactly. Hoe je een wapen inzet doet niet af aan het feit dat het altijd bedoeld is om iets of iemand aan te vallen (of dat nou uit offensies of defensief perspectief gebeurt). Aanvallen --> offensief -->pleonasme. Maargoed, bijzonder offtopic.

pi_36771084
    intussen heeft Chavez wat uit te leggen aan de VS:
    quote:
    VS-ambassadeur in Caracas met eieren bekogeld

De Amerikaanse regering heeft woedend gereageerd op een incident in Venezuela rond de Amerikaanse ambassadeur.
    In de Venezolaanse hoofdstad Caracas werd de auto waarin de ambassadeur zat door een groep demonstranten met eieren, tomaten en andere groenten bekogeld. Dat gebeurde rond een liefdadigheidsbijeenkomst op een sportcomplex. Toen de auto met de ambassadeur de menigte ontvluchtte, werd die nog geruime tijd achterna gezeten door een groep motorfietsers.
    Washington spreekt van een schandelijke actie, waarbij de politie niet zou hebben ingegrepen. De Venezolaanse ambassadeur in de Verenigde Staten is op het matje geroepen; hij kreeg te horen dat een herhaling van zo'n incident zware diplomatieke gevolgen zal hebben.
    http://www.wereldomroep.n(...)iew=Standard#4810094
      maandag 10 april 2006 @ 01:27:21 #156
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_36811655
    Ik ben voor een preventieve nucleaire aanval op Venezuela

Ow wacht..
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
    pi_36812819
    Van mij mag Venezuela ze hebben.
    pi_36863251
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 22:12 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Er is nu een grote navo oefening en de van nes zit er nu ook Laat maar komen dus.
    die oefening moet nog beginnen
    en de van nes is komend half jaar het stationsschip in de west
    pi_36864604
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 01:27 schreef Gabry het volgende:
    Ik ben voor een preventieve nucleaire aanval op Venezuela

Ow wacht..
    Dan gaan al die lekkere chicks er ook aan. Gewoon Chavez uitschakelen, dat is genoeg. Zo populair is hij in Venezuela niet.
      dinsdag 11 april 2006 @ 20:14:40 #160
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36867764
    quote:
    Een obsessieve populist met grootheidswaanzin. Vele malen erger dan Bush zelf.

Ook triest dat hij geen woord Engels spreekt.

Enige goede punt is zo'n beetje dat Bush een leugenaar is, en dat hij hem heel charmant 'chico' noemt.

Laat hem nu maar weer verder gaan met zijn neus bruinen in de aars van die andere malloot, Castro.
    pi_36869708
    Hij zegt eigenlijk compleet niks, zoals altijd.
    pi_36869932
    pi_36870039
    Mr. Danger was grappig
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_36870672
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 21:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Hij zegt eigenlijk compleet niks, zoals altijd.
    Hij zit nu onderhand op het niveau van Bush Lijken me interessante gesprekken tussen die twee, mochten ze er ooit komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toffe_Ellende op 11-04-2006 22:28:13 ]
    pi_36870839
    Je hebt de debatten gemist?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 11 april 2006 @ 23:18:48 #167
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_36872868
    quote:
    You messed up with me birdy.

Ik ga stuk om die dikke inhoudsloze vent.
    pi_36942307
    quote:

Venezuelan Government To Launch International 9/11 Investigation

Truth crusaders Walter and Rodriguez to appear on Hugo Chavez's weekly TV broadcast

Paul Joseph Watson & Alex Jones/Prison Planet.com | March 31 2006

Billionaire philanthropist Jimmy Walter and WTC survivor William Rodriguez this week embarked on a groundbreaking trip to Caracas Venezuela in which they met with with the President of the Assembly and will soon meet with Venezuelan President himself Hugo Chavez in anticipation of an official Venezuelan government investigation into 9/11.

Rodriguez was the last survivor pulled from the rubble of the north tower of the WTC, and was responsible for all stairwells within the tower. Rodriguez represented family members of 9/11 victims and testified to the 9/11 Commission that bombs were in the north tower but his statements were completely omitted from the official record.

Jimmy Walter has been at the forefront of a world tour to raise awareness about 9/11 and has still yet to receive any response to his million dollar challenge in which he offers a $1 million reward for proof that the trade towers' steel structure was broken apart without explosives.

Rodriguez said that he was told an FBI agent had asked the hotel him and Walter were staying in turn over a list of names of residents. Upon hearing this, the National Assembly provided armed military protection for the entirety of the trip. In addition, Walters said that CIA agents were seen surveilling the beach on which he and Rodriguez had handed out free DVD's a day earlier.

The US government attempted to sabotage the trip by putting Rodriguez, who has been decorated at the White House itself, and Walter on a no fly list.

Rodriguez (pictured above) and Walter are educating top Venezuelan officials on the evidence that 9/11 was a self-inflicted wound carried out by the military-industrial complex. They have also appeared on every Venezuelan television and radio station both private and state owned and have given huge presentations to major universities.

Upon visiting, Rodriguez said that the President of the Assembly, Nicolas Maduro's home was brimming with books, videos and documents about the 9/11 cover-up. Maduro, Venezuela's top legislator, intoned that he was ready to create an international investigative committee, looking into the "international crime scene" that is 9/11 and that this would be structured via Hugo Chavez's government.

Rodriguez and Walter are also set to appear on Hugo Chavez's weekly broadcast 'Alo Presidente' - which is often subsequently the source of major international headlines. If there is no coverage of this event then we know for sure that a blackout order is in place.

Rodriguez and Walter offered their full support for Charlie Sheen's recent public stance on 9/11 and were heartened by his efforts. The potential of a government level inquiry endorsed by Hugo Chavez dovetails with Sheen's call for an independent investigation to be carried out by political foreign nationals.

Though the establishment media will no doubt seek to demonize Chavez as a militant with an axe to grind, this is an exciting development and the next step on the road to a genuine investigation that will seek to uncover the truth rather than hide skeletons and whitewash as was witnessed with the staged Kean committee.

-------------------------
    Download hier het interview van Alex Jones met Walters en Rodriguez

Moderator vrijdag 14 april 2006 @ 02:56:20 #169
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_36943493
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 16:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Die weet wel van aanpakken inderdaad...
    kunnen we net zo goed meteen de VN inschakelen want als Mladic gewapende oppositie krijgt begintie te huilen
    pi_36947467
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 01:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Download hier het interview van Alex Jones met Walters en Rodriguez

het gaat er bij mij niet in dat de VS overheid meer dan 3000 van zijn inwoners dood puur en alleen om irak en afghanistan aan te vallen.
    Ik bedoel dan hadden ze wel meer moeite gedaan om irak aan die aanslagen te koppelen.
      vrijdag 14 april 2006 @ 20:38:04 #171
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_36964718
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    het gaat er bij mij niet in dat de VS overheid meer dan 3000 van zijn inwoners dood puur en alleen om irak en afghanistan aan te vallen.
    Ik bedoel dan hadden ze wel meer moeite gedaan om irak aan die aanslagen te koppelen.
    Dat is ook pure onzin en fantasie.

Er kunnen wel vraagtekens worden gezet bij of het te voorkomen was.... Maar in scene gezet, dat is iets wat thuis hoort in TRU, bij de verhalen of we wel op de maan zijn geweest, etc....

Ten tweede werd terrorisme en 9/11 pas als reden aangegeven nadat ze al in Irak waren en ze plotseling geen WMD vonden....

En Afghanistan? Daar is niets te halen, niets te doen.... behalve een zootje terroristen die zich in de bergen schuilhouden.

Amerika hoeft geen eigen burgers te vermoorden om een oorlog te verklaren. Dat kunnen ze zonder ook wel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_36973168
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 20:38 schreef maartena het volgende:

En Afghanistan? Daar is niets te halen, niets te doen.... behalve een zootje terroristen die zich in de bergen schuilhouden.
    de 'Trans-Afghanistan Pipeline'
    Unocal / Chevron verdienen daar behoorlijk mee ......
    Niet dat ik zeg dat de reden is maar niks te halen klopt ook niet.
    &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”&lt;/a&gt;
      zondag 23 april 2006 @ 07:49:09 #174
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37204606
    Ok, het relletje leek afgelopen te zijn, maar nee hoor: er is een stel parlementariërs in de Tweede Kamer die het vuurtje weer moet opstoken. Ditmaal hebben ze bedacht dat de Amerikaanse cruiseschepen acuut het gevaar lopen om door de Venezolaanse marine bestookt te worden. Waar halen ze die onzin toch vandaan?

Dit soort dingen roepen is niet alleen onzinnig maar kan ook schade toebrengen aan de economie van de Antillen. Wat als die Amerikaanse cruiselines hierdoor schrik krijgen en onze havens niet meer aandoen? Of als Amerikaanse toeristen bang worden voor een mogelijke invasie en hier niet meer op vakantie willen? Dan missen deze eilanden belangrijke inkomsten en zijn we nog verder van huis.

Het lijkt wel of ze wíllen dat Venezuela een vinger uitsteekt...

http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_18946.php
    Bankiertje
    pi_39979068
    De operatie Joint Caribbean Lion heeft aangegeven dat Venezuela geen enkele kans maakt.

Wij kunnen vrij snel een vloot met ondersteuning van gevechtsvliegtuigen sturen die daar aangekomen via de Rotterdam met behulp van landingsvaartuigen zwaar gemechaniseerde eenheden stuurt.

Een AMX-30 maakt geen enkele kans tegen een Leopard 2 A6. Het 105mm kanon van de AMX kan het pantser van de Leopard 2 A6 niet penetreren (behalve mogelijk van achteren) terwijl onze Leo 2 A6 die AMX al op grote afstand (4km+) kan uitschakelen.
    De F-16A/B's zijn inferieur aan onze gemoderniseerde F-16AM/AB's die dankzij de MLU update beyond visual range capaciteiten hebben.
    Zelfs al mochten ze nieuwe MiGs kopen dan is dat nog geen probleem voor onze F-16AMs, die kunnen de nieuwste MiGs aan zoals bewezen tjidens de Kosovo oorlog toen een van onze F-16s een MiG-29 (de modernste MiG) neerschoot.
    De Lupo klasse lichte fregatten maken geen kans tegen onze Karel Doorman klasse fregatten, laat staan onze hypermoderne stealthy De Zeven Provinciën klasse.

Alleen Korps Mariniers of de LMB sturen heeft weinig zin, die kunnen er snel zijn maar worden net zo snel in de pan gehakt. Lichte infanterie is te kwetsbaar, zeker als de tegenstander er pantsereenheden land. Willen we de eilanden bevrijden dan moet dat met zwaar gemechaniseerde eenheden die worden geland vanuit landingsvaartuigen van de Rotterdam. Operation Caribbean Lion heeft bewezen dat dit heel goed mogelijk is.

Onze Amerikaanse vrienden zullen ons ook te hulp komen als we hen om hulp vragen. Dan sturen die de USMC langs om te helpen met hun M1A1 Abrams tanks en AAV7A1 amfibische pantservoertuigen.
    quote:
    [..]

Straaljagers en AK's lijken me voor beide taken inzetbaar. Een bommenwerper bijvoorbeeld lijkt me dan weer puur offensief .
    Wat betreft straaljagers: de meeste typen kunnen naast het luchtruim verdedigen ook grondaanvallen uitvoeren en worden dan in feite een soort lichte bommenwerpers.

Geen enkel modern militair wapen is puur defensief of offensief.

Je kan een bommenwerpen gebruiken om bijvoorbeeld vijandelijke troepen te bombarderen die jouw grondgebied binnen zijn gevallen en op die manier de invasie af te remmen. Dit is defensief gebruik.
    Ook het bombarderen van bevoorradingslinies van de vijand is in dat geval defensief omdat hij bijdraagt aan de verdediging.

Een PATRIOT zou je offensief in kunnen zetten. Zet hem bijvoorbeeld vlak aan de grens en je kan vliegtuigen neerschieten die zich aan de andere kant van de grens bevinden en op die manier een oorlog beginnen. Je kan zelfs die PATRIOT meenemen de grens over en allerlei vliegtuigen daar neer gaan schieten.
    Een PATRIOT heeft aardig wat vuurkracht, alleen dan tegen luchtdoelen in plaats van landdoelen.
    Een PATRIOT is alleen niet erg mobiel, kost eventjes tijd om hem uit te stallen en je verplaats hem ook niet zo snel.

Je kan in feite elk wapen offensief en defensief gebruiken.
    Het enige dat puur defensief is dat is een wapen dat niet verplaatsbaar is en niet in vjiandelijk gebied kan schieten. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld betonnen bunkers met kaonnen en machinegeweren. Worden tegenwoordig niet meer gebruikt omdat het heel makkellijke doelwitten zijn en je dus niet flexibel kan verdedigen. De vijand kan er omheen rijden/varen/vliegen. Of als er 1 is uitgeschakeld ontstaat er een gat in je verdediging.

Vergeet ook niet dat de beste verdediging de aanval is.
    Om de vijandelijke aanval werkelijk te verslaan moet je een tegenaanval kunnen uitvoeren.
    Anders kan de vijand zich aan de andere kant van de grens herorganiseren en nogmaals aanvallen, dan houdt het nooit op.
    "The western world, love it or leave it"
    "Mess with the west, die like the rest"
    "This day we fight! By all that you hold dear on this good earth, I bid you, stand, men of the West!""
    pi_39979267
    Interessante samenvatting, dankje
    pi_39979396
    Ten aanvulling van bovenstaande bericht.

Die Chavez is dan wle een anti-westerse gek, maar die moet wel heel erg levensmoe zijn wil hij de Antillen aanvallen.

Hangt natuurlijk ook af van wie er op dat moment de baas is hier. Een linkse regering zal waarschijnlijk niets ondernemen en tot sint juttemus gaan praten met de venezuelanen of ze alsjeblieft willen terugtrekken (doen ze dus never nooit).
    Een rechtse regering zal wel actie ondernemen om de eilanden te bevrijden (Falklands style).

Nu vindt ik persoonlijk dat we die Antillen maar beter kwijt kunnen zijn, maar zoiets moet dan op een nette manier. Een invasie van grondgebied van NL dat kunnen we gewoon niet toelaten, een militaire acties moet op soortgelijke manier beantwoord worden. NL kan niet over zich heen laten lopen, dan zijn we niet meer geloofwaardig.
    Daarnaast zijn we het verplicht aan de inwoners daar, het is de taak van onze strijdkrachten om heel het koninkrijk te verdedigen, ook de Antillen.
    Daarnaast wonen er daar ook veel Nederlanders die we niet aan hun lot over kunnen laten. Die worden misschien wel vermoord of berooft door de invasiemacht (zijn jaloers op 'die rijke Nederlanders').

We moeten dan een amfibische aanval uitvoeren om de eilanden te bevrijden. We mogen van de USA vast wel vliegvelden gebruiken om onze F-16s te stationeren totdat we een vliegveld op de Antillen zelf hebben herovererd. Vandaar uit kunnen we dan luchtaanvallen uitvoeren om de landing te ondersteunen en om doelen in Venezuela zelf aan te vallen (communicatie, vliegvelden, bevoorrading enz.).
    "This day we fight! By all that you hold dear on this good earth, I bid you, stand, men of the West!""
    pi_39980571
    http://www.jointcaribbeanlion.com

OK Chavez, kom maar op!
    pi_39982832
    Chavez wou niet en wil niet. Zie de toegevoegde waarde van deze belastingverspilling dan ook niet echt .
      Moderator woensdag 19 juli 2006 @ 18:52:28 #180
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_39983712
    het is een heel goede oefening voor de krijgsmacht in het joint optreden ver van huis geweest, ik kan dat met de beste wil van de wereld geen belastingverspilling noemen

volgend jaar weer
    pi_39986120
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 18:52 schreef sp3c het volgende:
    het is een heel goede oefening voor de krijgsmacht in het joint optreden ver van huis geweest, ik kan dat met de beste wil van de wereld geen belastingverspilling noemen

volgend jaar weer
    Dat lijkt mij ook, daarnaast is het een goed signaal tegenover Chavez. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat het allemaal grootspraak is, daarmee vergroot je juist de kans dat dat niet zo blijkt te zijn. Hij doet wel meer gekke dingen en het zou me niets verbazen als de bevoling een initiatief tegen de Antillen zou steunen. En hij is nu eenmaal het vleesgeworden populisme.

Voorkomen is beter dan genezen.
    pi_39986208
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 18:19 schreef du_ke het volgende:
    Chavez wou niet en wil niet. Zie de toegevoegde waarde van deze belastingverspilling dan ook niet echt .
    Belastingverspilling Men zou dit vaker moeten doen. Goed voor onze troepen.
    pi_39988686
    Volgens mij is overigens iedere Antiliaan Nederlands staatsburger
      woensdag 19 juli 2006 @ 22:47:42 #184
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_39991523
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Staatsburger van het Koninkrijk der Nederlanden als ik het goed heb
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
      woensdag 19 juli 2006 @ 23:30:48 #185
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_39993445
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Veel zijn Nederlander, maar officieel dragen ze ook de Arubaanse of Antiliaanse nationaliteit. Op dit moment is het nog zo dat er 3 landen in het Koninkrijk der Nederlanden vallen, namelijk Nederland, Aruba (welke een jaar of 10 geleden als zelfstandig land verder is gegaan), en de Nederlandse Antillen. De afzonderlijke Eilanden van de Antillen hebben aangegeven ook een meer onafhankelijke positie te willen, maar binnen het koninkrijk te blijven.

Een Antiliaan kan zowel een Nederlands als een Antiliaans paspoort hebben, of 1 van de 2. In de sportwereld bijvoorbeeld mag een Antiliaan uitkomen voor de Nederlandse Antillen, en een Arubaan voorAruba. En dat deden ze ook in afgelopen zomerspelen. Andersom zie je dus dat het Nederlandse Honkbal team dat het zo goed deed in de afgelopen Wereldkampioenschappen en als 1 van de beste in Europa geld.... dus voor 75% uit Antilianen bestaat omdat op de Antillen Honkbal de nationale sport is, net als veel andere caribische landen, voornamelijk door de Amerikaanse invloeden.

Hoe het precies zit met Antilianen en paspoorten weet ik niet, maar ik weet wel dat ze niet perse altijd Nederlander zijn, althans niet de laatste generatie geborenen. Wel is het zo dat Antilianen een stuk gemakkelijker naar Nederland kunnen verhuizen dan anderen. Andersom is dat ook zo voor Nederlanders, en met name voor Repatrierende Antilianen.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 19 juli 2006 @ 23:32:21 #186
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_39993510
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 18:19 schreef du_ke het volgende:
    Stem op Groen Links ofzo....

Een beetje oefenen is goed. Zeker voor dit soort zaken. De Antilianen zijn toch onderdeel van het Nederlands Koninkrijk, en we moeten dan wel weten hoe we deze moeten beschermen natuurlijk.... en weten hoe we ze terug moeten veroveren als het misgaat.
    -
    pi_39994226
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Veel zijn Nederlander, maar officieel dragen ze ook de Arubaanse of Antiliaanse nationaliteit. Op dit moment is het nog zo dat er 3 landen in het Koninkrijk der Nederlanden vallen, namelijk Nederland, Aruba (welke een jaar of 10 geleden als zelfstandig land verder is gegaan), en de Nederlandse Antillen. De afzonderlijke Eilanden van de Antillen hebben aangegeven ook een meer onafhankelijke positie te willen, maar binnen het koninkrijk te blijven.

Een Antiliaan kan zowel een Nederlands als een Antiliaans paspoort hebben, of 1 van de 2. In de sportwereld bijvoorbeeld mag een Antiliaan uitkomen voor de Nederlandse Antillen, en een Arubaan voorAruba. En dat deden ze ook in afgelopen zomerspelen. Andersom zie je dus dat het Nederlandse Honkbal team dat het zo goed deed in de afgelopen Wereldkampioenschappen en als 1 van de beste in Europa geld.... dus voor 75% uit Antilianen bestaat omdat op de Antillen Honkbal de nationale sport is, net als veel andere caribische landen, voornamelijk door de Amerikaanse invloeden.

Hoe het precies zit met Antilianen en paspoorten weet ik niet, maar ik weet wel dat ze niet perse altijd Nederlander zijn, althans niet de laatste generatie geborenen. Wel is het zo dat Antilianen een stuk gemakkelijker naar Nederland kunnen verhuizen dan anderen. Andersom is dat ook zo voor Nederlanders, en met name voor Repatrierende Antilianen.
    De Arubaanse en Antilliaanse nationaliteit bestaan niet. En Aruba heeft in 1986 de status aparte verkregen.
    pi_39996026
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Stem op Groen Links ofzo....

Een beetje oefenen is goed. Zeker voor dit soort zaken. De Antilianen zijn toch onderdeel van het Nederlands Koninkrijk, en we moeten dan wel weten hoe we deze moeten beschermen natuurlijk.... en weten hoe we ze terug moeten veroveren als het misgaat.
    Was dit oefenen of indruk proberen te maken op Chavez?
      donderdag 20 juli 2006 @ 01:10:40 #189
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_39996635
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 00:45 schreef du_ke het volgende:
    Was dit oefenen of indruk proberen te maken op Chavez?
    Allebei denk ik. Niet dat het zozeer om Chavez gaat, want in het verleden hebben vorige Venezuleaanse machthebbers er ook al geroepen dat ze vonden dat de Antillen bij Venezuela horen. Nederland oefent natuurlijk al eeuwenlang op de Antillen met haar militairen, en er is een vaste marinebasis op Curacao en een vaste vliegbasis op het internationale vliegveld aldaar.

Hoe je het ook went of keert, de eilanden zijn onderdeel van Nederland, en lopen het hoogste risico van alle Nederlandse grondgebieden om aangevallen te worden. Ik vind dat je als Nederland best af en toe je tanden mag laten zien.
    -
    pi_40006890
    Ze lopen het hoogste risico maar nog altijd is dat risico natuurlijk eigenlijk niet aanwezig. Overigens denk ik dat bepaalde ambassades een groter risico lopen maar dat is een ander verhaal natuurlijk.
      Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 13:14:54 #191
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40008796
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 16:41 schreef National-Sniper het volgende:
    ...

Hangt natuurlijk ook af van wie er op dat moment de baas is hier. Een linkse regering zal waarschijnlijk niets ondernemen en tot sint juttemus gaan praten met de venezuelanen of ze alsjeblieft willen terugtrekken (doen ze dus never nooit).
    Een rechtse regering zal wel actie ondernemen om de eilanden te bevrijden (Falklands style).
    geloof ik helemaal nix van, ik zie een linkse regering zich eerder inzetten om de boel en dus ook de arme Antilliaanse medelanders bij elkaar proberen te houden dan bv Geert Wilders
    quote:
    ...
    We moeten dan een amfibische aanval uitvoeren om de eilanden te bevrijden. We mogen van de USA vast wel vliegvelden gebruiken om onze F-16s te stationeren totdat we een vliegveld op de Antillen zelf hebben herovererd. Vandaar uit kunnen we dan luchtaanvallen uitvoeren om de landing te ondersteunen en om doelen in Venezuela zelf aan te vallen (communicatie, vliegvelden, bevoorrading enz.).
    ja dat is allemaal leuk en aardig maar met vermoedens doe je helemaal nix, de Amerikanen gingen er ook vanuit dat ze vanuit Turkije Irak aan mochten vallen, Nederland ging er ook vanuit dat we van de Amerikanen Nieuw Guinnea wel mochten houden etc.
    je kunt de boel niet af laten hangen van wat bondgenoten doen want alleen Nostradamus kan in de toekomst kijken en zijn teksten zijn even duidelijk als die van mijn nieuwste nichtje van nu inmiddels een half jaar oud

Wat als de Amerikanen even geen zin hebben? Wat willen ze terug voor onze hulp? moeten we dan ook de komende 60 jaar aanhoren dat ze ons gered hebben en dat we er dankbaar voor moeten zijn?
    sterker nog als ik als Chavez aspiraties in die richting zou hebben dan zou ik in zo'n geval gewoon wachten tot de Amerikanen druk zijn ergens mee (nu bv)

besides heeft de VS uberhaupt een veld dichterbij dan St Maarten?
    pi_40018766
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 23:30 schreef maartena het volgende:
    Veel zijn Nederlander, maar officieel dragen ze ook de Arubaanse of Antiliaanse nationaliteit.

Een Antiliaan kan zowel een Nederlands als een Antiliaans paspoort hebben, of 1 van de 2.

Hoe het precies zit met Antilianen en paspoorten weet ik niet, maar ik weet wel dat ze niet perse altijd Nederlander zijn, althans niet de laatste generatie geborenen.
    Waar heb je het over? Op mijn ID-kaart staat Nederlandse, en dat is toch echt de enige nationaliteit waar je uit kan kiezen op NA of Aruba
      donderdag 20 juli 2006 @ 17:57:59 #193
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_40019296
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 13:14 schreef sp3c het volgende:
    ja dat is allemaal leuk en aardig maar met vermoedens doe je helemaal nix, de Amerikanen gingen er ook vanuit dat ze vanuit Turkije Irak aan mochten vallen, Nederland ging er ook vanuit dat we van de Amerikanen Nieuw Guinnea wel mochten houden etc.
    Het verschil is dat de Antillen wellicht met kracht van Venezuela zijn veroverd, en daarmee is een NATO bondgeboot aangevallen. En in het verdrag staat dat als een NATO land is aangevallen, de andere leden moeten helpen. "Een aanval op 1 van ons is een aanval op ons allen".
    quote:
    Wat als de Amerikanen even geen zin hebben? Wat willen ze terug voor onze hulp? moeten we dan ook de komende 60 jaar aanhoren dat ze ons gered hebben en dat we er dankbaar voor moeten zijn? sterker nog als ik als Chavez aspiraties in die richting zou hebben dan zou ik in zo'n geval gewoon wachten tot de Amerikanen druk zijn ergens mee (nu bv)
    Nederland en de VS werken al tientallen jaren nauw samen om het transport van drugs door het caribisch gebied van Zuid naar Noord Amerika tegen te werken. De Amerikanen hebben personeel op het vliegveld van Curacao vanwaar ze patrouillevluchten uitvoeren om drugsrunners te onderscheppen die vanuit Columbia en Venezuela varen.

"The United States also runs military surveillance flights from the Caribbean islands of Aruba and Curacao." - bron

Als de Nederlandse Antillen worden aangevallen, dan zullen er dus ook een paar honderd Amerikanen bij betrokken zijn die enkele surveillance vliegtuigen opereren op de Antillen, en het verleden leert dat als er egens Amerikaanse militairen bij betrokken zijn dat ze met groot vertoon op komen dagen om de boel terug te veroveren.
    quote:
    besides heeft de VS uberhaupt een veld dichterbij dan St Maarten?
    Puerto Rico. En verder heeft de VS de mogelijkheid om vluchten uit te voeren vanaf het Amerikaanse vasteland, en hebben ze meerdere vliegdekschepen in de Atlantische vloot zitten die binnen een week (of sneller) in het Caribisch gebied kunnen zijn.

De VS is technologisch in staat om vanuit de VS zelf met bommenwerpers Belgrado in Europa te bestoken, je kunt er zeker van zijn dat ze ook het hele caribische gebied kunnen bestrijken, en geheel Venezuela. Maak je daar maar geen zorgen over.

Nederland zal zeker niet stil zitten. En reken er maar op dat ook andere Europese landen (zoals Frankrijk welke ook een aantal Caribische eilanden bezit) pal achter Nederland zullen staan als Venezuela de Antillen zou veroveren, en ook militaire steun zullen geven om ze terug te veroveren.
    -
      Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 18:42:41 #194
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40020439
    dat is het punt toch niet wat ik probeer te maken????

ik wil er helemaal niet op hoeven rekenen dat Amerikanen of Europeanen ons te hulp schieten want je kunt er nooit helemaal zeker van zijn
      donderdag 20 juli 2006 @ 21:56:58 #195
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_40025806
    Geweldige foto's!

Ik wist trouwens niet dat de Hr. Ms. De Ruyter al in de vaart was? ZIjn er dan nu drie in de vaart? De De Ruyter, 7 Provinciën en Tromp?

En wat zijn die LCF fregatten ook onzettend geile dingen...

donderdag 20 juli 2006 @ 21:59:05 #196
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_40025870
    quote:
    Staatsburger van het Koninkrijk der Nederlanden als ik het goed heb
    Yup

Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 22:48:58 #197
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40027889
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 21:56 schreef AgLarrr het volgende:
    Geweldige foto's!

Ik wist trouwens niet dat de Hr. Ms. De Ruyter al in de vaart was? ZIjn er dan nu drie in de vaart? De De Ruyter, 7 Provinciën en Tromp?

En wat zijn die LCF fregatten ook onzettend geile dingen...
    Zeven provincien, Tromp, De ruyter en Evertsen varen alle 4 al geen idee hoeveel schepen er operationeel inzetbaar zijn though

nu nog 4 schepen bouwen naar Duits voorbeeld (F125 met een 155mm kanon, mlrs launchers en commando's met bootjes aan boord ) voor oorlog aan de oppervlakte en de marine begint weer ergens op te lijken

en 2 helikoptercarriers natuurlijk

maja dat zal wel bij dromen blijven
      vrijdag 21 juli 2006 @ 18:56:11 #198
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_40055209
    Ik heb de mariniers etc. op Curaçao er goed van zien genieten, al die geile stagiaires

Mooie bijkomstigheid na een aantal dagen intensief oefenen ter land, ter zee en in de lucht...
    Bankiertje
    pi_40059331
    Onze troepen doen het goed;

Nederlandse militairen doden Talibanstrijders
    Gepost door Jan (Jigzoz) - Bron: De Volkskrant
    Gepubliceerd: vrijdag 21 juli 2006 @ 16:12
    Nederlandse commando's hebben in Uruzgan in de afgelopen tien dagen minstens achttien Talibanstrijders gedood. Aan Nederlandse zijde vielen geen slachtoffers. Dat heeft generaal Dick Berlijn vrijdag bij een persconferentie in Den Haag bekend gemaakt.

De Talibanstrijders waren bezig stellingen te betrekken in de bergen rondom het Nederlandse kamp dat momenteel opgericht wordt, en vormden volgens Berlijn een bedreiging. "Als wij niets hadden gedaan, dan zouden onze soldaten onder vuur kunnen komen en zou de bouw van ons kamp gehinderd kunnen worden."

Ongeveer 455 Nederlandse militairen zijn momenteel bezig met de opbouw van het kamp. Vanaf volgende maand zullen er rond de 1400 militairen verblijven.
      Moderator vrijdag 21 juli 2006 @ 22:05:06 #200
    8781 crew  Frutsel
    pi_40059356
    dus 18-0 nu ?

is dat bij rust?
    pi_40236710
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 22:05 schreef Frutsel het volgende:
    dus 18-0 nu ?

is dat bij rust?
    18-2
    2 Nederlandse doden bij een heli ongeluk in Afganistan

Mensen bescherm uw koninkrijk.
    Lang leve de koningin!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2006 14:23:52 ]
      Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 14:21:23 #202
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40237486
    daar heeft de Taliban nix mee te maken natuurlijk, bovendien is het geen basketbal wedstrijd ofzo

of de dames moeten hun bloemetjeskostuum vervangen door korte rokjes en strakke truitjes ... ben ik niet bij voorbaat tegen overigens
    pi_40271917
    quote:
    Op woensdag 29 maart 2006 19:17 schreef Denocorp het volgende:

[..]

Dat argument kennen we nu wel. Dan kunnen we ook onze strijdkrachten wel opheffen, kost toch alleen maar geld. Ontwikkelingshulp? Kost toch ook geld?
    Lijkt mij een goed plan Al die onzin opheffen .
    En voor al die strijdkrachten
    Dat hebben we helemaal niet nodig .
    Wij hebben zeer vriendelijke buuren die best een handje willen helpen als dat nodig is ..
    Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
      Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 15:03:53 #204
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40272390
    waarom zouden ze ons helpen als wij daar zelf nog niet eens toe bereid zijn?
    pi_40324053

Het blijft een van de mooiste steden in de regio, Willemstad. Ook Oranjestad en Philipsburg zijn mooie steden.
    pi_40324256
    quote:

[..]

Niet alleen hij maar ook jij moet je huiswerk beter doen. Valero Olie raffinaderij op Aruba is namelijk van Amerika. En zo te zien heeft Aruba een klasse raffinaderij gezien de investeringen die er worden gedaan.

Valero Has Invested Almost $360 Million In Aruba Refinery
    Result is a safer, more environmentally friendly, reliable and competitive operation

Since acquiring the Aruba refinery in March 2004, Valero Energy Corporation has invested nearly $360 million (640.8 million Afl.) to improve the safety, reliability, environmental performance and profitability of the plant. Most recently, the refinery commissioned a new 450-ton-per-day Sulfur Recovery Unit that has reduced SO2 emissions by nearly 90 percent, and revamped and restarted an idled Visbreaker Unit that has improved the refinery’s upgrading capacity and enabled it to process more refined products.

“We are very excited about the tremendous improvements that we’ve made to the refinery in just two years,” said Ray Buckley, vice president and general manager of the Valero Aruba Refinery.

“We have invested a significant amount of time and money to make the refinery safer and more environmentally friendly, reliable and competitive. What’s more, we have established a skills training program for local workers, offered scholarships for students, formed a Volunteer Council, created the Aruba Way campaign, and donated a significant amount of money to charities in the community.”

Investing to Improve the Refinery’s Operations

When Valero acquired the Aruba refinery, the company made much-needed reliability improvements to the two existing Sulfur Recovery Units, which resulted in a 40 percent reduction of the refinery’s SO2 emissions. To further improve environmental performance, the company recently invested $15.7 million (27.9 million Afl.) to construct

the new Sulfur Recovery Unit, reducing the SO2 emissions by a total of 90 percent. These units recover sulfur from the various refining processes – rather than allowing it to be released into the atmosphere.

Also to make the refinery more environmentally friendly, Valero improved storage tank maintenance, wastewater handling and coke handling; removed idle equipment; conducted soil remediation; and removed asbestos. The company is also evaluating plans to enclose the coke handling facility, which will eliminate the coke dust, and install coke-fired boilers, which will eliminate the smoke caused by burning pitch.

The Visbreaker Unit, which was shut down well before Valero acquired the refinery, was in need of revamping because of operational and safety issues. Valero was able to solve these issues by re-engineering the Visbreaker, making it more reliable and safe. This newly redesigned Visbreaker, which cost $55 million (97.9 million Afl.), allows the refinery to process an additional 30,000 barrels per day (BPD) of refined products.

Also this year, Valero is spending $45 million (80.1 million Afl.) to expand two Coker Units and another $50 million (89 million Afl.) to increase the refinery’s throughput capacity. New state-of-the-art coke drum de-heading devices, which are valves to control the opening and closing of the coke drums, are improving the safety and efficiency of these units. One of the cokers was retrofitted earlier this year and the other is scheduled to be upgraded this summer.

Improving Safety & Reliability

Since acquiring the refinery, Valero has significantly enhanced the plant’s reliability, which has in turn improved the plant’s safety and production levels. The refinery’s utilization rate was 74 percent at the end of 2005, nearly 20 percentage points higher than the 55 percent rate before the acquisition. Similarly, mechanical availability was 92 percent last year, versus 78 percent pre-acquisition.

In terms of safety, Valero has implemented best practices from the company’s other refineries, instituted new programs and policies, created a 24-hour emergency fire brigade, upgraded equipment and much more. The employee Total Recordable Incident Rate (TRIR), which is the industrywide measure of safety performance, was 1.1 last year – 280 percent better than 2003 (pre-acquisition) when it was 3.1.

Providing Skills Training to Local Workers

To develop the skills of local workers, Valero invested $1.1 million (1.95 million Afl.) to develop a two-year technical entry program, called “Let’s Grow Together” or “Ban Crece Hunto.” This program provides training and experience to prepare workers for a career in the refining industry. Valero gave approximately 100 Arubans the opportunity to work in the refinery and gain on-the-job experience during the recent turnaround (maintenance activity), and now those individuals are in a training program to learn one of five technical trades.

Also to provide opportunities for young people, Valero formed a scholarship program to provide 10 scholarships a year valued at $10,000 (17,800 Afl.) each to deserving students who wish to continue their education after high school. Not only are the children of Valero employees considered for these scholarships, but now all qualifying students on the island can apply for this educational assistance.

“These programs provide a tremendous benefit to the island,” Buckley said. “We are giving many Arubans the opportunity to further their education, secure good jobs and forge a brighter future. What’s more, we are improving the education level of the overall workforce in Aruba and we believe that is important to the economic development of the island.”

Donating Time & Money to the Community

To improve the community, Valero donated land for the development of a much-needed bus station in San Nicolas, and committed to invest $1 million (1.78 million Afl.) in improvements to the site.

Corporate contributions of approximately $500,000 (890,000 Afl.) are also made to worthy non-profit groups throughout the community each year. Most recently, Valero purchased a much-needed boat for the maritime police to help protect the coastline, and funded state-of-the-art radiology equipment for Centro Medico.

In 2005, the company and its employees contributed $337,401 (600,573 Afl.) to charity through the Aruba Way campaign, a unique fundraising effort that the company modeled after the United Way campaigns in the U.S. An additional $175,000 (311,500 Afl.) was donated to children’s charities through proceeds raised during the Valero Texas Open Benefit for Children Golf Classic.

In addition to all of these contributions, the Valero Volunteers worked more than 3,500 community service hours last year. The Valero Volunteer Council helped with various projects, such as helping with the restoration of the historic Alto Vista Chapel and renovating Centro di Barrio Lago Heights.

“Valero has invested heavily in our employees, refinery and community since acquiring the plant. Not only has this commitment made us a better refinery, it has made Aruba a better place to live, work and visit,” Buckley said.
    pi_40324540
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 18:04 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

En enkele XTC-laboratoria.

Maar in principe gewoon de mooie extra Caribische grond - wat ook nog eens op een millitair-tactische locatie ligt - en waarvan dat hebberige ventje vind dat het van hem is.
    Antillen hebben en produceren geen XTC. Ook het klimaat en grond op de eilanden is niet gunstig voor drugs productie. Het is wel een belangrijke drugs hub/doorvoer gebied naar NL. Betekent dat er drugs vanuit Zuid-Amerika via de Antillen naar Europa worden gebracht per schip of vliegtuig. Komt omdat de Antillen goede luchtvaart en scheepvart verbindingen heeft met Europa en met name NL (narcostaat 1 in Europa). De transport van drugs via de Antillen is in de laatste jaren wel flink bemoeilijkt. En gaat dat nu meer via andere landen zoals de Dominicaans Republiek. Probleem verschuiving dus en geen oplossing.
      zondag 30 juli 2006 @ 16:11:36 #208
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_40324668
    Valero is tenminste nog een beetje een netjes bedrijf. Die vieze Isla op Curaçao (eigendom van PDVSA, de Venezolaanse staatsoliemaatschappij) vervuilt het halve eiland met die gore gele dampen van ze. Die mensen die onder de rook van dat ding wonen (uiteraard het armere deel van de bevolking) hebben te kampen met hoge kankerratio's en miskramen etc. De Antilliaanse overheid (ik werk er zelf voor) is te laf om de druk op de Venezolanen op te voeren om die raffinaderij eens te moderniseren...
    Bankiertje
      dinsdag 19 december 2006 @ 18:30:56 #209
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_44575964
    quote:
    F16's Venezuela jagen Fokker 60 weg

CURAÇAO - Twee bewapende Venezolaanse F16's hebben onlangs tot tweemaal toe een Fokker 60-patrouillevliegtuig van de Koninklijke Luchtmacht weggejaagd. Het toestel zou volgens de Venezolanen het luchtruim van de olierijke staat aan de noordkust van Zuid-Amerika hebben geschonden. Buitenlandse Zaken heeft bij Venezuela om opheldering gevraagd.

De maritieme Fokker, die is gestationeerd op Curaçao, voerde twee weken geleden een reguliere patrouillemissie uit boven de Caribische zee op zoek naar drugssmokkelaars. Volgens een luchtmachtwoordvoerder in Den Haag bevond het toestel zich in het internationale luchtruim toen de F16's de Nederlandse bemanning dwongen rechtsomkeert te maken. Enkele dagen later herhaalde het incident zich. De Fokker landde veilig op de basis op Curaçao. "Er was contact met de verkeersleiding. Kennelijk zijn er wat misverstanden over het luchtruim geweest", aldus de woordvoerder. " Het lijkt een politieke dimensie te hebben."

Aanval
    Het botert al langer niet tussen de Venezolaanse president Hugo Chavez en de Nederlandse Antillen. Reden is dat Chavez beweert over informatie te beschikken dat de VS een aanval op zijn land voorbereiden. Basis voor de aanval zou Curaçao, onderdeel van de Antillen, zijn.
    Chavez weet van geen ophouden.
    pi_44630531
    Ik lees dit nou pas voor het eerst. Ik zie dat dit in maart ook speelde. Heb het nieuws van het eerste half jaar een beetje gemist omdat ik in het buitenland zat. Maar was het toen echt nieuws waarover op straat werd gepraat, of zijn dit nou eigenlijk allemaal maar geruchten?
    Maak nie regtig saak nie
    pi_44660149
    quote:
    Op donderdag 21 december 2006 16:01 schreef kassenbouwer het volgende:
    Ik lees dit nou pas voor het eerst. Ik zie dat dit in maart ook speelde. Heb het nieuws van het eerste half jaar een beetje gemist omdat ik in het buitenland zat. Maar was het toen echt nieuws waarover op straat werd gepraat, of zijn dit nou eigenlijk allemaal maar geruchten?
    geruchten al wordt er wel rekening mee gehouden door het leger en de politiek.
    er is deze zomer bv een grote oefening geweest om chavez te laten zien wat we kunnen.
    pi_44660601
    Net alsof Venezuela de Antillen gaan aanvallen. Dan heeft de VS en anderen een stok om hem mee te slaan
    pi_44662158
    quote:
    Op donderdag 21 december 2006 16:01 schreef kassenbouwer het volgende:
    nou het nieuws heeft er in ieder geval nooit een hoofd item van gemaakt.
    wij maakten ons meer druk of klaas-jan huntelaar mee moest naar het WK
    Hell To The Liars
    pi_44662230
    Je zou zeggen dat je er tijdelijk een squadron van de KLu stationeert, maar om nou F-16's in te zetten om een Fokker 60 te escorteren...

Is wel leuk.

Chavez kijkt al met argusogen naar de verrichtingen van de Nederlanders in Afstanighan...
    Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
    Come on FC!
    pi_44666463
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 17:15 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
    Je zou zeggen dat je er tijdelijk een squadron van de KLu stationeert, maar om nou F-16's in te zetten om een Fokker 60 te escorteren...

Is wel leuk.

Chavez kijkt al met argusogen naar de verrichtingen van de Nederlanders in Afstanighan...
    Doen 'onze jongens' het daar zo goed dan?? Ik denk eerder dat Chavez zich gek lacht dan dat ie daar bang van wordt.
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_44667954
    Ik denk het tegendeel, tenzij jij dingen weet die ik niet weet. Gevechtservaring is enorm belangrijk als je een leger effectief wil inzetten.
    Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
    Come on FC!
    pi_44668157
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 17:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

nou het nieuws heeft er in ieder geval nooit een hoofd item van gemaakt.
    wij maakten ons meer druk of klaas-jan huntelaar mee moest naar het WK
    Ja dat heb ik zelf ook nog nét meegekregen

maar ja dit soort verhalen doen het op zich altijd wel goed natuurlijk. het is natuurlijk al weer lang geleden dat Nederland echt zelf een oorlog heeft uitgevochten om het eigen grondgebied... en de laatste keer hadden we verloren dus we hebben nog wel wat goed te maken.
    Maak nie regtig saak nie
    pi_44669114
    gevechtstraining is wel grappig, maar daar win je een oorlog niet mee. Alles draait om drive, vechtlust. En als ik de reacties in dit topic lees dan denk ik dat de 'drive' ver te zoeken is bij de NL bevolking en dus ook bij het leger
    pi_44669758
    Zodra de eerste Antiliaanse moeder gilt: ze hebben mijn zoon vermoord
    dan komt de 'drive' vanzelf wel
    Hell To The Liars
    pi_44671218
    hahahaha, ja van de antilanen...en het nederlandse leger?
      vrijdag 22 december 2006 @ 23:40:11 #221
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_44671687
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 15:47 schreef Stratos het volgende:
    [afbeelding]

Het blijft een van de mooiste enigste steden in de regio, Willemstad. Ook Oranjestad en Philipsburg zijn mooie steden.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_44671817
    Schrijf enige dan wel goed

En Laat iedereen maar lekker daarheen gaan. En naar Mambo beach.

Houden wij het tenminste lekker rustig op Knip, en al onze rustig plekjes
    pi_44673455
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 22:05 schreef EricT het volgende:
    gevechtstraining is wel grappig, maar daar win je een oorlog niet mee. Alles draait om drive, vechtlust. En als ik de reacties in dit topic lees dan denk ik dat de 'drive' ver te zoeken is bij de NL bevolking en dus ook bij het leger
    Dat valt wel mee, op alle militaire opleidingen wordt Venezuela al jaren besproken als grootste dreiging voor ons land.
    pi_44676991
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 00:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, op alle militaire opleidingen wordt Venezuela al jaren besproken als grootste dreiging voor ons land.
    De grootste dreiging zal ook wel relatief zijn. Stel dat Venezuela nou een kans van 0,000002 heeft en de rest van de wereld 0,000001. Dan is Venezuela inderdaad de grootste dreiging voor het Koninkrijk.
    Maak nie regtig saak nie
      zaterdag 23 december 2006 @ 16:26:37 #225
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_44684041
    Nonsens, dat socialistisch kolonels regime heeft noch de middelen noch de slagkracht om ook maar iets aan te vallen.
    Argentinië - UK, een mooi voorbeeld voor hen.
    pi_44692684
    Zonder steun van Chili was het toch een stuk moeilijker geworden
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')