abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36488375
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een deel zal inderdaad weer netjes in de schoot van moedertje kerk terecht komen. Maar moeten ze zich voor die tijd bijna kapot zuipen? En niet alleen de jongeren gedragen zich vaak vrij hypochriet .
Hypocrisie in een kerk is heel erg jammer. Ook niet goed te praten. Maar de meeste mensen in een kerk zijn NIET hypoctiet en buiten de kerk zijn ook een heleboel hypocrieten.
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:14:48 #102
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36488408
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een deel zal inderdaad weer netjes in de schoot van moedertje kerk terecht komen. Maar moeten ze zich voor die tijd bijna kapot zuipen?
nee, absoluut niet, maar het gebeurt wel helaas. ik wilde dat ik er iets aan kon doen... soms is die werkelijkheid voor hen de beste leerschool (ofzo).
quote:
En niet alleen de jongeren gedragen zich vaak vrij hypochriet .
ik zou het liever 'zondig' willen noemen. Is het hypocriet als ik weet dat het geen goede zaak is om jaloers te zijn en het dan toch een keer zijn? Ik kan er gewoon niks aan doen. Wij doen zo vaak dingen die we eigenlijk niet willen (Paulus beschrijft dat uitvoerig in zijn brieven, het vlees is zwak enzo). ik zie dat niet als reden om dan maar niet meer te zeggen dat jaloers zijn slecht is... je mag de strijd met je 'vlees' best aangaan, maar je wint het alleen niet altijd.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_36488424
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:12 schreef MrBean het volgende:
Laat me raden pmb_rug. Die "kern" is gewoon die dingen waar jij mee eens bent.

Immers, ook de PKN'ers geloven in:
[..]
Ze geloven lang niet allemaal dat Jezus de verlosser en de zoon van God is en dat je hem persée nodig hebt voor je redding. Dát is de kern.
Ik kan ook wel zeggen dat ik traditioneel gelovend jood ben en drie afgodsbeeldjes van boeddha gaan aanbidden als belangrijkste onderdeel van mijn geloof. Ik vermoed dat de joden het dan niet met mij eens zijn dat ik hun geloof aanhang
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:17:02 #104
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36488471
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:12 schreef MrBean het volgende:
Laat me raden pmb_rug. Die "kern" is gewoon die dingen waar jij mee eens bent.

Immers, ook de PKN'ers geloven in:
[..]
dan heb je niet goed gelezen.
De kern is het geloof in de dood en opstanding (en daarin de verlossing) van Jezus Christus.
niet meer, niet minder. veel PKN-ers hebben daar moeite mee en zien alles maar als ethisch metafoor of wat dan ook (en die zitten zelfs in de synode). veel PKN-ers ook niet gelukkig.
ik zeg toch dat het me niet interesseerd of je doopt als kind of als volwassene???
?Porque no te calles?
pi_36488486
pmb: maak maar even een topicje over die trend, ik doe enthousiast mee. Ook wel eens bij rozenbrand geweest natuurlijk
Ook wel in de Jeruzalemkerk trouwens!
pi_36488489
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:14 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

nee, absoluut niet, maar het gebeurt wel helaas. ik wilde dat ik er iets aan kon doen... soms is die werkelijkheid voor hen de beste leerschool (ofzo).
[..]

ik zou het liever 'zondig' willen noemen. Is het hypocriet als ik weet dat het geen goede zaak is om jaloers te zijn en het dan toch een keer zijn? Ik kan er gewoon niks aan doen. Wij doen zo vaak dingen die we eigenlijk niet willen (Paulus beschrijft dat uitvoerig in zijn brieven, het vlees is zwak enzo). ik zie dat niet als reden om dan maar niet meer te zeggen dat jaloers zijn slecht is... je mag de strijd met je 'vlees' best aangaan, maar je wint het alleen niet altijd.
Dit klinkt wel heel erg hedonistisch.
pi_36488506
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

In de hoeveelste afsplitsing sinds ca. 1900 zit je nu ?
Of zijn alle anderen van het ware afgesplitst?
Geen flauw idee, ik ben afscheidingsmoe
Maar de ware kerk bestaat niet
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:19:38 #108
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36488529
quote:

[..]

de PKN is een FUSIE....
verder is het een terecht grapje
gelukkig is er een heel duidelijk merkbare opkomende bereidheid (zeker onder Christelijke jongeren) om verschillen te accepteren en samen verder te groeien (kijk naar de enorme groei van de Navigator StudentenVerenigingen, het enige verbond van verenigingen dat groeit in Nederland. daar zitten ook heel veel vrijgemaakten en baptisten, samen.)
?Porque no te calles?
pi_36488542
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:17 schreef MrBean het volgende:

[..]

Juist niet! Hedonisten zouden niet van een strijd spreken, die doen gewoon waar ze zin in hebben. Paulus wíl dit allemaal juist niet doen! Vlak hiervoor zegt hij: "Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen?" Hij zit er heel erg mee dat hij soms de mist ingaat en dan zonde doet.
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:21:24 #110
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36488578
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:17 schreef freecell het volgende:
pmb: maak maar even een topicje over die trend, ik doe enthousiast mee. Ook wel eens bij rozenbrand geweest natuurlijk
Ook wel in de Jeruzalemkerk trouwens!
Jeruzalemkerk
misschien zat je wel naast me

ik weet niet of zo'n topicje wel zo slim is, er zitten een hoop reactionaire mafkezen op Fok!... ik vraag me af of het vruchtbaar is. ik denk er nog ff over na.
?Porque no te calles?
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:23:50 #111
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36488637
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:17 schreef MrBean het volgende:

[..]

wat freecell zegt. het is compleet het tegenovergestelde en daar dan een realistische vorm van. Ik denk ook niet dat het zin heeft om te denken dat je altijd alles goed kan doen, dan raakt je gedesillusioneerd. Als je weet dat je telkens opnieuw mag beginnen, in combinatie met die intrinsieke motivatie, denk ik dat je veel meer bereikt.
?Porque no te calles?
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:23:56 #112
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36488640
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:21 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ik weet niet of zo'n topicje wel zo slim is, er zitten een hoop reactionaire mafkezen op Fok!... ik vraag me af of het vruchtbaar is. ik denk er nog ff over na.
Gewoon proberen en de mods even vragen voor extra aandacht aangezien het gevoelig kan liggen. Als men daar niet fatsoenlijk over kan disucssieren is het jammer. Maar het is meer jammer als je je er bijvoorbaat al door laat tegenhouden
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:24:31 #113
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36488654
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:23 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Gewoon proberen en de mods even vragen voor extra aandacht aangezien het gevoelig kan liggen. Als men daar niet fatsoenlijk over kan disucssieren is het jammer. Maar het is meer jammer als je je er bijvoorbaat al door laat tegenhouden
true that!
?Porque no te calles?
pi_36488694
quote:

[..]

Jeruzalemkerk

Maak de topictitel oninteressant
Ik ben wel vóór
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:31:19 #115
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36488854
ik maak hem in WFL (daar kennen ze me wel )
?Porque no te calles?
pi_36488856
quote:

[..]

Jeruzalemkerk

Je moet er idd mee oppassen . Die fundamentalistische atheïsten zijn net zo erg als fundamentalistische gelovigen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:37:05 #117
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36489032
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef pmb_rug het volgende:
ik maak hem in WFL (daar kennen ze me wel )
Daar kan je wel wat weerstand verwachten, maar mijn ervaring is dat het wel netjes gaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:45:58 #118
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36489275
topic started....
?Porque no te calles?
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:46:59 #119
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36489309
Laten we terug ON-TOPIC gaan:

STEM slim, stem CU.
?Porque no te calles?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 12:47:44 #120
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_36489329
quote:

[..]

Een overzicht
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_36489382
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Een overzicht
[afbeelding]
Ok daar wordt het duidelijk van .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36490137
André Rouvoet is wel een kundig politicus, komt ook goed over in de debatten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 13:19:47 #123
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_36490198
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok daar wordt het duidelijk van .
Wat een apart gegeven is is dat iedere poging tot fusie weer leidt tot afscheidingen.
Dus, 2 kerken fuseren, en je houdt er 3 over (de gefuseerde kerken 1 en 2, de afgescheiden gebleven kerk 1 en afgescheiden gebleven kerk 2)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_36490331
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Een overzicht
[afbeelding]
Die de Cock heeft nog stiekem preken gehouden in een boerderij hier 1 km vandaan waar ik nu zit.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:14:23 #125
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_36491780
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Wat een apart gegeven is is dat iedere poging tot fusie weer leidt tot afscheidingen.
Dus, 2 kerken fuseren, en je houdt er 3 over (de gefuseerde kerken 1 en 2, de afgescheiden gebleven kerk 1 en afgescheiden gebleven kerk 2)
Maar de verhoudingen veranderen vaak wel compleet. In plaats van twee ongeveer even grote kerken houd je dan een hele grote en twee veel kleinere kerken over.

Je ziet het ook in de politiek. Bij het ontstaan van het CDA uit KVP, ARP en CHU splitsten zich ook weer groepen af. De RPF en de EVP ontstonden hierdoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')