abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36457995
Deel1: Lange Frans slaat scholier in elkaar en klaagt hem aan
quote:
Bevrijdingspop Haarlem weert Lange Frans en Baas B

28 Maart 2006
Lange Frans en Baas B zijn niet welkom op Bevrijdingspop Haarlem. Dit naar aanleiding van de vechtpartij van afgelopen weekend waarbij Lange Frans een achttienjarige jongen uit zijn publiek mishandelde.

“Hoe irritant mensen in je publiek ook kunnen zijn, als helikopteract van de Bevrijdingsfestivals en daarmee spreekbuis van vrijheid en tolerantie, dien je een voorbeeldfunctie”, aldus Marcel Sukel, voorzitter van Bevrijdingspop. “Wij vinden het echt niet kunnen je op een dergelijke manier uit te laten. Voor niemand niet, maar zeker niet voor een ambassadeur van de vrijheid. Het filmpje wat te zien is op weblog GeenStijl laat aan duidelijkheid niets te wensen over.”

Het bestuur zal de komende weken samen met het Nationaal Comité, Amnesty International en Lange Frans in gesprek gaan over het thema respect.

Sinds het incident met Lange Frans stroomt het digitale gastenboek op deze site vol. Marcel Sukel: “Wij trekken ons de reacties in ons gastenboek aan en nemen ook deze signalen serieus. Ons publiek mag en moet ons aanspreken op de keuze van onze acts. Wij zijn en blijven een festival met een boodschap. Respect, begrip voor elkaar en vrijheid willen we op een positieve manier onder de aandacht brengen.”

Bevrijdingspop is het oudste en grootste Bevrijdingsfestival van Nederland en trekt de laatste jaren rond de 150.000 bezoekers.
quote:
Beelen bedankt voor Bevrijdingspop

3FM-jock Giel Beelen, sinds een aantal jaar vaste presentator van Bevrijdingspop in Haarlem, zal dit jaar niet presenteren tijdens het festival. Omdat zijn vriend Lange Frans niet welkom is op Bevrijdingspop,
naar aanleiding van het ijsklontjesincident, heeft ook Beelen bedankt voor de eer. Volgens de dj heeft Lange Frans zijn excuses gemaakt, en zou het daarmee klaar moeten zijn. De organisatie in Haarlem vindt echter dat de rapper geen goede ambassadeur voor de vrijheid meer kan zijn na de affaire.

De dj liet dat de voorzitter van het festival vanochtend, live in zijn radioprogramma op 3FM, weten.

Wat het ijsklontjesincident betreft. De 18-jarige Boy Tanahatoe uit Amersfoort liet gisteren in RTL Boulevard weten helemaal geen ijsblokje te hebben gegooid: ''Ik zag een ijsblokje langs vliegen. Vervolgens vloog de rapper gewoon mij aan.'' De volgende dag had Boy hoofdpijn en een bult, zo vertelde de scholier. Tanahatoe heeft aangifte gedaan tegen de rapper. Lange Frans op zijn beurt heeft laten weten aangifte te zullen doen tegen Tanahatoe, die hij beschouwt als de dader van het gooien van een levensgevaarlijk ''ik had wel blind kunnen zijn'' ijsblokje.
Zowel de mepper Frans, als de gemepte hebben aangifte tegen elkaar gedaan. Even afwachten wie zal overwinnen. De eerste slag was iig voor Frans.

http://bluetree.looze.net/ijsklontenfeest/

[ Bericht 2% gewijzigd door Duiveltja op 29-03-2006 13:23:57 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:51:42 #2
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_36458119
Een echte "Ijsklontjes-Gate"
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:53:13 #3
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36458163
Maar voor wat wil die lange hem nu aanklagen, aangezien hij niet de gooier was? .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_36458199
En Gieltje Beelen lift mee op deze rel! Zo zielig!

Dit gaat echt helemaal nergens meer over. We hebben het over een ijsklontje!!
pi_36458247
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:53 schreef BVO het volgende:
Maar voor wat wil die lange hem nu aanklagen, aangezien hij niet de gooier was? .
Jij was er bij?

Wat maakt hem niet de gooier? Zijn woord?
pi_36458255
Giel Beele: "Lange Frans heeft z'n excuses toch gemaakt"...

Ja? Boeiuh... Dat maakt ineens alles goed? Dat maakt hem niet minder hypocriet als "ambassadeur". Opzouten met die kneus.
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:58:06 #7
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_36458278
Wat een eikel die bange lange slungel frans
Echt een super zielig figuur om eerst 14-jarige meisjes te vertellen dat hij ze wilt likken en vervolgens een scholier op z'n gezicht mept

Moet ie hier eens komen doen, dan krijgt ie een reden om aangifte te doen
Maar goed, er is al veel te veel aandacht besteedt aan deze sukkel
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:58:07 #8
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36458279
. Daar hecht ik meer waarde aan dan dat van die debiel.

Daarnaast is het niet alleen hijzelf die dat zegt, maar komt dat overal naar voren.
pi_36458283
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:56 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jij was er bij?

Het bewijs dat Bange Frans hem sloeg staat vast. Dat die jongen een ijsblokje heeft gegooid niet. Bovendien heeft Bange Frans niets gezien... want hij vroeg zelf "van wie kwam die?"

pi_36458300
18 jaar? Dat zal wel 16 jaar moeten zijn ..
pi_36458390
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:58 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het bewijs dat Bange Frans hem sloeg staat vast. Dat die jongen een ijsblokje heeft gegooid niet. Bovendien heeft Bange Frans niets gezien... want hij vroeg zelf "van wie kwam die?"

ja en kiest een willerkeurig slachtoffer, en mept op m in?
pi_36458402
Ik heb wel eens een ijsklont tegen mijn hoofd gehad. Ik herinner me voornamelijk dat dat een stuk meer pijn deed dan een vuist.

Daarnaast vind ik dat Lange Frans gelijk heeft als hij zegt dat 'muzikant' één van de beroepen is die in de hoogste risicocategorie valt. Je staat daar wel even open en bloot op een podium, en er zijn genoeg clubs die niet controleren op wapens bij de ingang.

Ik heb zelf op een podium gestaan, en ik weet hoe dat is. Je bent net zo kwetsbaar als de president van de VS, alleen heeft die ongeloofelijke veiligheidsmaatregelen. Die veiligheidsmaatregelen zijn in een club over het algemeen dus niet aanwezig.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat hij die gozer een lesje wilde leren in 'respect'. Dat had die 'scholier' nodig, want zijn ouders hebben het hem blijkbaar niet bijgebracht.

Ik vraag me trouwens af wat het uitmaakt dat het een 'scholier' was. Een scholier is net zo gevaarlijk als ieder ander. Ook een scholier kan een trekker overhalen, of met een mes steken, of iemand aan zijn hoofd verwonden met een stuk ijs. 'Scholier' is dus echt geen verzachtende omstandigheid ofzo.
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:02:46 #13
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36458404
Blijkbaar.
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:04:51 #14
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_36458458
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:02 schreef RetepV het volgende:
Ik heb wel eens een ijsklont tegen mijn hoofd gehad. Ik herinner me voornamelijk dat dat een stuk meer pijn deed dan een vuist.

Daarnaast vind ik dat Lange Frans gelijk heeft als hij zegt dat 'muzikant' één van de beroepen is die in de hoogste risicocategorie valt. Je staat daar wel even open en bloot op een podium, en er zijn genoeg clubs die niet controleren op wapens bij de ingang.

Ik heb zelf op een podium gestaan, en ik weet hoe dat is. Je bent net zo kwetsbaar als de president van de VS, alleen heeft die ongeloofelijke veiligheidsmaatregelen. Die veiligheidsmaatregelen zijn in een club over het algemeen dus niet aanwezig.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat hij die gozer een lesje wilde leren in 'respect'. Dat had die 'scholier' nodig, want zijn ouders hebben het hem blijkbaar niet bijgebracht.

Ik vraag me trouwens af wat het uitmaakt dat het een 'scholier' was. Een scholier is net zo gevaarlijk als ieder ander. Ook een scholier kan een trekker overhalen, of met een mes steken, of iemand aan zijn hoofd verwonden met een stuk ijs. 'Scholier' is dus echt geen verzachtende omstandigheid ofzo.
Ach overdrijf toch niet zo... een B artiest, en een ijsklontje vergelijken met de president van de VS
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:06:03 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36458497
Giel Beelen is ook flink door de mand gevallen trouwens
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_36458552
quote:

. "De president van de verenigde staten". "IJsklont". "Scholier".

Liefje, we hebben het hier over een zestienjarige op een scholengemeenschap in fucking Meppel. Ik geloof nou niet dat schoolfeesten in Meppel bij uitstek de plekken zijn waar zwaarbewapende gangs hun ripdeals aan het bevechten zijn.
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:10:21 #17
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_36458611
quote:

Mooi stukje angst-propaganda
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:10:51 #18
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_36458623
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:56 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jij was er bij?

de aanklacht is frans' woord tegen boy's woord.

de klap is redelijk duidelijk te zien op video...
ik hoop toch op een leuke taakstraf voor Fransje
─_(º.0)_/─
pi_36458713
Vorig jaar kwam hij ook al in het nieuws omdat hij een of andere rapper gemept had, toen deed hij ook heel scheinheilig.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:14:34 #20
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36458719
Dan nog, volgens mij waren het juist Lange Frans & co. die duidelijk wilden maken dat conflicten ook zónder geweld op te lossen zijn. Hij springt zelf bij het eerste het beste ijsklontje het publiek in om iemand waarvan het nog niet eens zeker is of hij de gooier is in elkaar te slaan.
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:15:03 #21
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36458736
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:14 schreef Honky het volgende:
Vorig jaar kwam hij ook al in het nieuws omdat hij een of andere rapper gemept had, toen deed hij ook heel scheinheilig.
Kimo, met een honkbalknuppel .

Maar die Kimo rapte over z'n vriendin, dus dan mag het he.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 maart 2006 @ 12:15:29 #22
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36458746
quote:
ja, want bijna maandelijks, zo niet wekelijks lees je over dit soort incidenten in de krant natuurlijk.
Herinner jij je nog wanneer je voor het laatst hoorde dat een artiest op het podium was doodgeschoten? Ik wel, 8 december 2004. En dat was ook gelijk de 1e keer dat ik het hoorde. Dus ja, dat komt echt vaak voor.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:16:14 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36458765
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:06 schreef Falco het volgende:
Giel Beelen is ook flink door de mand gevallen trouwens
vertel!
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:17:48 #24
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36458810
Wel een leuke wending dat Giel nu ook in de bres springt voor "zijn vriend Frans" Hopelijk is het straks ook exit-stage-left voor Giel...

Kan iemand trouwens aanwijzen in welk uur, rond welk tijdstip die uitspraak van Giel was?
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)a/giel/20060329-1.rm
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)a/giel/20060329-2.rm
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)a/giel/20060329-3.rm

En net op 3FM, Claudia de Breij noemt het afzeggen door Bevrijdingspop een NSB-menthatliteit tjongejonge wat een struisvogels zijn het ook, die Giel en Claudia en Barend en Van Dorp en Jan Mulder nouja enz.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:18:11 #25
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_36458816
Nou stelt de nederlandse rechtsstaat al niet veel voor, maar om je er nu al met een 'sorry' van af te maken, is dan wel weer een nieuw uiterste.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_36458830
als hij nou gewoon zn optreden gestaakt had, dat was een diplomatiekere oplossing geweest
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_36458843
Waarschijnlijk worden ze door deze publiciteit aankomende zondag de klapper van de week.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:19:19 #28
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36458847
die giel belen is ook drama zeg
pi_36458848
Wat een overtrokken gezeik allemaal
I'm sick off all this poo'ing stuff i'm getting my buttcheeks pierced together
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:19:55 #30
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36458871
Precies, hij zegt zo wel bespraakt te zijn, geef dan een rap waarin je dat ventje aardig voor lul zet en laat hem verwijderen, probleem opgelost en dat ventje doet het niet meer.
pi_36458943
quote:

Dat kan wel zo zijn, maar respect bijbrengen hoeft niet noodzakelijkerwijs gepaard te gaan met geweld.

Zeker niet als je nog (heel geforceerd maatshappijlijk betrokken) een nummer hebt gemaakt over zinloos geweld.
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:26:14 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36459024
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:22 schreef Hammet het volgende:
Dat kan wel zo zijn, maar respect bijbrengen hoeft niet noodzakelijkerwijs gepaard te gaan met geweld.
Sterker: respect bijbrengen doe je in mijn ogen juist niet door geweld te gebruiken, maar door te laten zien dat je daar boven staat. Had dat gozertje dan verbaal finaal in zijn hemd gezet. Nu heeft ie zichzelf, in plaats van die knaap, te kakken gezet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:26:47 #33
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36459038
quote:

Dus de rappert die zit te blaten over hoe de chickies daar moeten pijpen, moest een wilekeurig slachtoffer even "respect" bijbrengen door hem een knal te verkopen?

Suuuuure... Straks ga je nog vertellen dat de Ku Klux Klan 50Cent even gaat vertellen dat "Nigga" niet een woord is dat je zomaar respectloos gebruikt...

woensdag 29 maart 2006 @ 12:26:48 #34
88233 Steve
Still the best.
pi_36459040
Een klein jochie slaan waarvan 'ie niet eens zeker weet dat het de ijsklontengooier is, en hem daarna ook nog willen aanklagen (waarvan ik denk dat 'ie nog wel van af zal zien).

Publiciteitsstunt, ik zeg het je.

Hij had idd beter een leuke rap kunnen bedenken, waardoor dat joch zich had had staan schamen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:02:20 #35
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36459333
Bovendien heeft Frans z'n excuses helemaal niet aangeboden. Hij heeft zich overal proberen te excuseren voor zijn daad, dat is heel wat anders. Het enige waar Frans spijt van heeft, volgens mij, is dat het filmpje op internet terecht is gekomen..

Ik snap trouwens niet dat er niks gezegd wordt over die teksten van die zogenaamde taal virtuoos Frans: "ik wil m'n pik zien glimmen door het vocht van je kut" mên, wat slecht..
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_36459460
Van de site van Giel debiel.
quote:

Ik heb aangekondigd dat ik, zoals ik traditiegetrouw normaal doe, dit jaar het bevrijdingsfestival in Haarlem niet zal presenteren. Vandaag belde ik met Marcel Sukel van het bevrijdingsfestival van Haarlem. Hij heeft het optreden van Lange Frans en Baas B op 5 mei opgezegd. De reden is dat de organisatie vindt dat: "iemand met een kort lontje die zijn toeschouwers aanvalt niet past op een feest van respect en vrijheid. Zeker als deze ook een nummer over zinloos geweld maakt." Naar aanleiding daarvan belde ik hem vandaag om mijn beslissing mede te delen. Want mogen er dan ook geen Duitsers meer langs komen? Ik vind dat bevrijdingspop een feest van hereniging en verzoening is. Frans heeft zijn excuses aangeboden en daarom vind ik dat hij gewoon moet kunnen optreden.
Zijn gastenboek staat ook vol met negatieve reacties omtrent ijsklontjegate: http://giel.vara.nl/gastenboek.php
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:22:07 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36459682
IJsklontjesgate .

Giel was vanochtend natuurlijk onder invloed van hoestsiroop ... anders kan ik deze kromme gedachtengang niet verklaren.
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:25:30 #39
140904 MLF
Unazukin
pi_36459777
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:57 schreef ScienceFriction het volgende:
Giel Beele: "Lange Frans heeft z'n excuses toch gemaakt"...
zucht

zo kun je altijd ongestoord iedereen in elkaar slaan

neeeeee zo werkt het niet
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:26:29 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36459799
quote:
Wat een redenatie van die kneus. "Geweldsspectrum... ik zit in de linkerkant daarvan..."
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Forum Admin woensdag 29 maart 2006 @ 13:26:34 #41
58651 crew  murp
murp
pi_36460069
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:58 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dus staat ook niet vast dat hij het niet was
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:37:30 #43
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36460170
Dus Giel vergelijkt Lamme Frans met Duitsers? Toen die na de tweede wereldoorlog "sorry" zeiden was het ook allemaal koek en ei...?

woensdag 29 maart 2006 @ 13:38:46 #44
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36460212
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dus staat ook niet vast dat hij het niet was
Da's waar, maar Fransie moet bewijzen dat hij het wél was... Hij was zelf geen "ooggetuige", want hij was immers bijna dodelijk gewond door die ijschots...

woensdag 29 maart 2006 @ 13:42:29 #45
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_36460308
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:38 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's waar, maar Fransie moet bewijzen dat hij het wél was... Hij was zelf geen "ooggetuige", want hij was immers bijna dodelijk gewond door die ijschots...

Lange Hangjas z'n carrière leek niet meer te stuiten.. iceberg ahead!

Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_36460324
quote:
Ik ga het niet eens afkijken, na 30 seconden had ik al genoeg gehoord
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:02:44 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36461062
Die Giel Beelen vond ik al een infatiele, kansloze rukker die misplaatst tegendraads doet om te scoren. Maar dit slaat alles....een beetje die kneus openlijk steunen

Driewerf !
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:04:23 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36461123
Heeft die Daro Dork trouwens al en plein publique gereageerd op de golf negatieve berichten op zijn sait?
pi_36461325
quote:
Vechtpartij Lange Frans trekt honderdduizenden kijkers

AMSTERDAM - Het filmpje van de vechtpartij tussen zanger Lange Frans en een bezoeker van een discotheek vrijdagavond in Meppel trekt honderdduizenden kijkers. Inmiddels is het videobestand op de populaire weblog geenstijl.nl ruim 700.000 keer bekeken. Dat liet de oprichter van de site, D. Weesie maandag weten.

Het filmpje is beter bekeken dan dat van een vechtpartij in Maarssen, waar een 15-jarige scholiere door twee medeleerlingen in elkaar wordt geslagen. Andere leerlingen grepen niet in en filmden het incident.
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:04 schreef SHE het volgende:
Heeft die Daro Dork trouwens al en plein publique gereageerd op de golf negatieve berichten op zijn sait?
Volgens mij heeft hij geen eigen homepage.
pi_36461371
Dat oeverloos gelul over dat het heel normaal is dat Frans een beetje boos wordt en gaat slaan.

Het punt IS dat Frans zingt over zinloos geweld en er zelf aan meedoet. Had hij daar niet over gezongen dan was het anders geweest. Dat is net ku klux klan die ervoor pleit racisme uit te bannen en vervolgens een neger ophangt.
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:18:02 #51
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_36461546
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:13 schreef SolidasRock het volgende:
Dat is net ku klux klan die ervoor pleit racisme uit te bannen en vervolgens een neger ophangt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_36461746
quote:
Leuke afleiding, dat 'geweldsprectrum'.
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:25:15 #53
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_36461820
wahahahaha ik had wel blind kunnen zijn. wat dom lullen die stumperd
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_36461879
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:18 schreef satecl het volgende:

[..]

pi_36465094
Icecube heeft de zaak al opgelost.

http://img145.imageshack.us/my.php?image=icecube7jt.jpg

Dank aan afhakers.

[ Bericht 19% gewijzigd door salutem op 29-03-2006 16:05:16 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:59:20 #56
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36467175
quote:
Held op z'n sok

Taalkunstenaar Lange Frans kennen we natuurlijk allemaal van adembenemende versregels als 'Kom uit het land van Lange Fransie, dit is het land waar ik thuis kom na vakantie' en 'Inderdaad die chick die rockt, maar ik ben ook maar een held op m'n sok'. Op basis van zijn fijnzinnige poëzie zou je een breekbare jongeling verwachten die permanent op de top van zijn eigen intellectuele Olympus verkeert. Maar het tegendeel is het geval: Lange is een man van de wereld, die midden in de maatschappij staat. Met zijn trouwe viervoeter Baas B nam hij met het urgent getitelde Zinloos stelling tegen straatgeweld. Uit marmeren strofen beeldhouwde hij een monument voor de slachtoffers: "(Hij) deed zijn dagelijkse boodschappen, kon niet weten dat ze hem zouden doodtrappen."
Doodgetrapt worden door je eigen boodschappen, een schrijnender metafoor voor de consumptiemaatschappij moet nog worden geschreven. Maar goed, nu is Lange zélf het slachtoffer van zinloos geweld geworden. Toen hij tijdens een schoolfeest op het podium een masterclass pijpen voor beginners gaf, kreeg hij een ijsblokje naar zijn hoofd.
De woordenaar schroomde niet, sprong van de bühne en liet zijn vuisten spreken.
Volgende maand wordt Lange in een helikopter rondgevlogen door het land 'waar je doorheen rijdt in drie uurtjes' om op een aantal Bevrijdingsfestivals over mensenrechten te rappen. Held op z'n sok. Bij voorbaat z'n eigen boodschap doodgeschopt. Echt, groter dan Lange worden ze niet gemaakt...

Columnist Jerry Goossens in het Algemeen Dagblad van woensdag 29 maart 2006
Geweldige column!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bupatih op 29-03-2006 17:05:57 ]
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:04:48 #57
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36467267
quote:
"(Hij) deed zijn dagelijkse boodschappen, kon niet weten dat ze hem zouden doodtrappen."
Doodgetrapt worden door je eigen boodschappen, een schrijnender metafoor voor de consumptiemaatschappij moet nog worden geschreven.
Gewéldig... Lamme Frans bedoelde vast wat anders... of ging het in dit geval ook om ijsblokjes die gekocht waren in de supermarkt? Die dingen zijn link...

woensdag 29 maart 2006 @ 17:15:24 #58
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36467497
Een tweede filmpje (wel iets mindere kwaliteit)

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/700/e97d7e26/index.html
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:16:45 #59
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36467544
Hij draait echt helemaal door hoor .
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:17:04 #60
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36467553
Die column is inderdaad schitterend ! Hulde voor jerry
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:18:02 #61
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36467585
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:19:49 #62
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36467641
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:18 schreef BVO het volgende:
[afbeelding]
!!
pi_36467801
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:59 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Geweldige column!!!
Whahaha, masterclass pijpen voor beginners.
pi_36469013
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:18 schreef BVO het volgende:
[afbeelding]
And you know I might
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:35:34 #65
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36469668
quote:

[..]

Geweldige column!!!
inderdaad zeer goeie column het sarcasme druipt er in dikke klodders af..

Hier trouwens nog die stukjes van Giel op 3FM:
maandag 27 maart: Giel belt Lange Frans
woensdag 29 maart: Giel belt Marcel Sukel van Bevrijdingspop

Goed dat Marcel Sukel ook die "behoorlijk expliciete teksten" noemt en wat maakt Giel Beelen zich belachelijk vraagt ie of duitsers dan ook niet mogen komen, wat een stakker
tv not rot brain..
pi_36470202
Z'n nieuwe nummer komt eraan... samen met die kneus van Di-rect...
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:33:14 #67
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36471242
Het gaat nog weer verder, Giel bij Wout (BNN) in de uitzending Astrid: "Wie is Bevrijdingspop om Lange Frans te straffen"
tv not rot brain..
pi_36472953
Die column hierboven is MEESTERLIJK
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:30:18 #69
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36473014
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:17 schreef BdR het volgende:
En net op 3FM, Claudia de Breij noemt het afzeggen door Bevrijdingspop een NSB-menthatliteit
ook nog even opgezocht:

Claudia de Breij: bosmongool die ijsblokje gooide, NSB mentaliteit van bevrijdingspop

toe maar weer..
tv not rot brain..
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:38:34 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36473297
Claudia's hoofd zit ook vol zaagsel
pi_36473322
Bevrijdingspop
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:42:29 #72
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36473425
Yo ik ben Lange Frans
en rappen is m'n game
Maar ga je mij bekogelen
dan heb je een probleem
Met een dosis zinloos geweld
word je even zinvol geveld
Ik ben als de Titanic, gek
En mep je vol op je bek
Nu mag je mij gaan pijpen
zonder tanden in je bek

woensdag 29 maart 2006 @ 20:52:37 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_36473808
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:42 schreef doppelgänger het volgende:

Lange Hangjas z'n carrière leek niet meer te stuiten.. iceberg ahead!

[afbeelding]
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36475647
Ongeacht WAT er precies gebeurd is, Lange Frans had hem niet op zijn gezicht moeten timmeren. Dan heb je zelfbeheersing en laat je je beveiligend personeel iemand overmeesteren en netjes afvoeren, maar je duikt niet als een dolle stier het publiek in om hem een hengst te verkopen. AL HELEMAAL niet als je ambassadeur van de vrede bent en je hele carriere opgebouwd hebt met liedjes die een eind proberen te maken tegen zinloos geweld. Zeker als rapper. Had dan op zijn minst zijn "sterkte" (en ik gebruik dat woord heeeel los, want de taal die die daar tijdens dat optreden uit stond te kramen vond ik zelf weerzinwekend en verre van creatief, om te kotsen eerder) gebruikt en de jongen verbaal op zijn nummer gezet.

En Giel Beelen is ook al zo lomp als het achterste eind van een varken. Om te beginnen vergelijk je zoiets niet met het vergeven van een oorlog. En ten tweede, die oorlog en die duitsers van toen zijn ook niet van de ene op de andere dag zomaar vergeven en vergeten. Dom commentaar. Lange Frans heeft een kort lontje, was achterlijk bezig en mag van mij dik de prijs betalen, dat ie maar mooi zijn les leert (of beter nog, zijn verdere leven lang uitgekotst wordt, want enig talent kan ik in hem niet bespeuren). Enkeltje diemen-zuid voor frans en zijn baas b.

Dat dat in elkaar geslagen joch hem maar helemaal aanklaagd tot ie scheel ziet...
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:04:44 #75
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_36476366
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:45 schreef robster16 het volgende:
Dat dat in elkaar geslagen joch hem maar helemaal aanklaagd tot ie scheel ziet...
GeenStijl heeft dat in elkaar geslagen joch opgebeld, en verhaal gehaald

Dat hadden 3FM en Boring en Van Drup ook moeten doen, in plaats van Lange Tammo meteen in de watten te leggen..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  ESF Reporter woensdag 29 maart 2006 @ 22:09:47 #76
87554 Cee
Welluk?
pi_36476580
Echt een geval van "Het blokje kwam van links". :/

Stelletje kontenlikkers bij 3fm zeg. Eén collectieve mening en die proberen ze er nog bij ons in te drammen ook. Aarde aan dj's: kap met dat oeverloze gelul en die sneue rappers-promo en draai gewoon je plaatjes.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:13:34 #77
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_36476725
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:09 schreef Cee het volgende:
Stelletje kontenlikkers bij 3fm zeg. Eén collectieve mening en die proberen ze er nog bij ons in te drammen ook. Aarde aan dj's: kap met dat oeverloze gelul en die sneue rappers-promo en draai gewoon je plaatjes.
hear, hear..
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:16:56 #78
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36477516
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:04 schreef doppelgänger het volgende:
GeenStijl heeft dat in elkaar geslagen joch opgebeld, en verhaal gehaald
Dit alles is echt zooo kansloos he Dat jochie zorgt voor een goede plek om de grote Lange Frans te zien maar is niet echt weg van zijn muziek ofzo. Als Lange Frans dan ook nog eens "je moeder is een? sletjuhh" rapt in samenwerking met het breezah publiek, waar het joch het niet mee eens is, dan blijft hij mooi staan. Maaaaar wel met een opgestoken middelvinger.

"Kijk moeder, een bekende Nederlander " Wat kansloos allemaal. Moge ze allemaal branden in de hel.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_36477901
quote:
Geweldige column!!!
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_36478787
3FM en Lange Frans-----> mijn helden
pi_36479433
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:09 schreef Rekkie het volgende:

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2006 23:24:55 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:27:14 #83
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36479521
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:09 schreef Rekkie het volgende:
NSBer...
pi_36479763
Ik vind die hele Lange Frans maar een trieste gast
pi_36479876
Lange Fransie
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:39:13 #86
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36479931
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:37 schreef Radegast het volgende:
Lange Fransie
Lange Fransie
Ging op vakansie
Met geyle Hansie
maar die was ranzie
toen kregen ze trammelansie
en kwam de ambulansie

pi_36479968
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:39 schreef ScienceFriction het volgende:
Lange Fransie
Ging op vakansie
Met geyle Hansie
maar die was ranzie
toen kregen ze trammelansie
en kwam de ambulansie
Die teksten Jij bent Baas B
pi_36480045
Veel te goede tekst voor baas Gay
pi_36480057
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:16 schreef ScienceFriction het volgende:
3FM... achterlijke subsidiespons...
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:48:22 #90
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36480232
Ik mep em op z'n bek en zeg dan sorry hoor
't is wel wat hypocriet, maar daar betalen ze me voor
Op 3FM zuigt Giel mijn pikkeding
Ook op Talpa schuif ik hem erin
Lange Fransie en Baas B
Niemand zingt nog met ze mee
Niemand gaat naar Diemen Zuid
Iedereen lacht hen nu uit...
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:50:50 #91
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_36480317
Zou het misschien allemaal één grote 1 april grap zijn..?
pi_36480378
Zou wel stoer zijn, wel aandacht voor zinloos geweld maar goed Lange Frans staat nou niet bekend om z'n zacht karakter dus ik vrees t ergste
pi_36480657
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:50 schreef doppelgänger het volgende:
Zou het misschien allemaal één grote 1 april grap zijn..?
Dat is wat te vroeg
pi_36480686
quote:
Vechtpartij Lange Frans trekt honderdduizenden kijkers

AMSTERDAM - Het filmpje van de vechtpartij tussen zanger Lange Frans en een bezoeker van een discotheek vrijdagavond in Meppel trekt honderdduizenden kijkers. Inmiddels is het videobestand op de populaire weblog geenstijl.nl ruim 700.000 keer bekeken. Dat liet de oprichter van de site, D. Weesie maandag weten.

Het filmpje is beter bekeken dan dat van een vechtpartij in Maarssen, waar een 15-jarige scholiere door twee medeleerlingen in elkaar wordt geslagen. Andere leerlingen grepen niet in en filmden het incident.
Opvallend: De Telegraaf neemt een belang in Geenstijl en direct daarna komen ze zelf 2x in het nieuws, waardoor de pageviews door het dak gaan.

Als er geen filmpje van was gemaakt had er niks aan de hand geweest voor Lange F. Ach, good for him, met zn kutmuziek.
Big dick.
pi_36480729
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:00 schreef HassieBassie het volgende:

Als er geen filmpje van was gemaakt had er niks aan de hand geweest voor Lange F.
Dat geloof ik niet. Dat als er geen filmpje gemaakt was er niets aan de hand zou zijn geweest....
pi_36480731
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:00 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Opvallend: De Telegraaf neemt een belang in Geenstijl en direct daarna komen ze zelf 2x in het nieuws, waardoor de pageviews door het dak gaan.

Als er geen filmpje van was gemaakt had er niks aan de hand geweest voor Lange F. Ach, good for him, met zn kutmuziek.
Geenstijl kwam sowieso al vaak in het nieuws
pi_36482831
Tip: luister gewoon naar Studio Brussel. Alleen goede muziek, geen domme d.j.'s die nog dommer lullen en vooral: geen Lange Frans!
pi_36483120
Ik vind dat je gewoon niets moet gooien en als zo een gosertje lekker stoer wil zijn en leuk mag je hem gewoon tikken geven zodat hij leert dat hij dit soort ongein lekker ergens anders moet gaan doen. En ik durf te wedden dat die goser wel gezien heeft wie het heeft gedaan. Heeft niks te maken met een rat zijn maar gewoon dat eikeltjes gewoon uit de anonimiteit moet worde gehaald als ze dit soort ongein fliken alleen maar om hun eigen stompzinnigheid te bendrukken. Trouwens ver verklikken: Die goser die het gedaan heeft is zelf een rat eerste klas door een ander te laten opdraaien voor iets dat hij heeft gedaan. Totzover het gelul over verklikken of een rat zijn. Een echte rat verraadt mensen die ter goede trouw zijn. Netzo als een verklikker. Alleen laffe honden die ten koste van andere beter willen worden of de dans willen ontspringen strooien met kreten als " een rat" zijn pablootje
31 december 2006: Inactive FOK!account
  ESF Reporter donderdag 30 maart 2006 @ 07:15:08 #99
87554 Cee
Welluk?
pi_36483662
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 02:51 schreef editor2 het volgende:
Ik vind dat je gewoon niets moet gooien en als zo een gosertje lekker stoer wil zijn en leuk mag je hem gewoon tikken geven
Dat waren 'gewone tikken'?
  donderdag 30 maart 2006 @ 07:58:10 #100
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_36483851
Het ijsblokje kwam van links
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_36483882
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_36483965
pi_36486761
OMG
pi_36486878
Wat is Giel (Beelen) nu weer dom bezig .
pi_36486935
quote:

Eigenlijk had hij zélf met zoiets op de proppen moeten komen, dan was er nog iets te redden geweest.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36487399
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 02:51 schreef editor2 het volgende:
Ik vind dat je gewoon niets moet gooien en als zo een gosertje lekker stoer wil zijn en leuk mag je hem gewoon tikken geven zodat hij leert dat hij dit soort ongein lekker ergens anders moet gaan doen. En ik durf te wedden dat die goser wel gezien heeft wie het heeft gedaan. Heeft niks te maken met een rat zijn maar gewoon dat eikeltjes gewoon uit de anonimiteit moet worde gehaald als ze dit soort ongein fliken alleen maar om hun eigen stompzinnigheid te bendrukken. Trouwens ver verklikken: Die goser die het gedaan heeft is zelf een rat eerste klas door een ander te laten opdraaien voor iets dat hij heeft gedaan. Totzover het gelul over verklikken of een rat zijn. Een echte rat verraadt mensen die ter goede trouw zijn. Netzo als een verklikker. Alleen laffe honden die ten koste van andere beter willen worden of de dans willen ontspringen strooien met kreten als " een rat" zijn pablootje
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:35:09 #108
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36492489
Ik hoor trouwens zijn teksten nu voor het eerst...wat een smeerlap!! En dit op een school???
Als mijn kids daar hadden gezeten had ik zelf een staaltje zinloos geweld toegepast...gatverredamme zeg !
Wat voor josti school is dat trouwens dat ze zo'n ordinair mannetje laten optreden? Met welk doel?
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:37:55 #109
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36492580
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:35 schreef SHE het volgende:
Ik hoor trouwens zijn teksten nu voor het eerst...wat een smeerlap!! En dit op een school???
Als mijn kids daar hadden gezeten had ik zelf een staaltje zinloos geweld toegepast...gatverredamme zeg !
Wat voor josti school is dat trouwens dat ze zo'n ordinair mannetje laten optreden? Met welk doel?
Dat vond ik overigens ook... daarom vond ik het ook zo hypocriet dat Lamme Frans het bij Barend en Van Dorp had over "die jongen even wat respect bijbrengen"... Excuse me???

Of was dat "om het ijs te breken"...
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:40:48 #110
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36492672
Dat joch heeft groot gelijk om hem de vinger te geven...pleur toch op zeg...ga even in de gezichtjes van een stel tieners schreeuwen dat ze zonder tanden en met veel spuug moeten pijpen

Ik vind het echt een gestoorde actie van die school!
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:42:02 #111
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36492709
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:40 schreef SHE het volgende:
Dat joch heeft groot gelijk om hem de vinger te geven...pleur toch op zeg...ga even in de gezichtjes van een stel tieners schreeuwen dat ze zonder tanden en met veel spuug moeten pijpen

Ik vind het echt een gestoorde actie van die school!
Lamme Frans houdt blijkbaar van geriatrische sex... van die kwijlende 90+ dames...
pi_36492980
Het land van Lange Frans
Metro, 30 maart 2006

Stel, je heet Lange Frans en je treedt op in een discotheek in Meppel, op een schoolfeest voor zeshonderd scholieren. Je hebt er zin in en meldt dat je een nummertje gaat doen, speciaal voor alle vrouwelijke brugpiepers in de zaal. Veel gejoel en gefluit. Je begint te rappen: “mei-den, luis-ter goed; een pik zuig je met twee han-den, met veel spuug en zon-der tan-den…”
Net wanneer je aan je tweede couplet begint, raakt een ijsblokje je hoofd. Je ontsteekt direct in woede. “Wie deed dat?” schreeuw je. Niemand die “ikke” roept. Daarom storm je op de eerste de beste jongen af die zijn middelvinger naar je opsteekt. Je verkoopt de ongelukkige een linkse hoek vol op de neus, gevolgd door een strak geplaatste uppercut. Daarna klauter je weer het podium op om je optreden te vervolgen.
De knaap wordt afgevoerd, waarna je je publiek nog even uitlegt waarom je tot een potje beuken overging: “ik trek jullie toch ook niet van de fiets af terwijl jullie je krantenwijk aan het doen zijn?” Niemand die de vergelijking begrijpt, ook jijzelf niet, maar voor jou is de kous daarmee af.

Totdat blijkt dat een scholier de kloppartij met zijn mobiele telefoon heeft gefilmd. Het clipje verschijnt op internet en media pikken het op: Lange Frans, het rappende boegbeeld tegen zinloos geweld, slaat een scholier tegen de grond.
Je manager belt in paniek op. Als één van de grote acts op de komende bevrijdingsfestivals, kun je je zo’n uitglijder niet permitteren. Vergeet niet dat vorig jaar je maatje ‘Baas B’ ook al is opgepakt na een knokpartij. Kortom: alle hens aan dek en redden wat er te redden valt.
Je manager zal de pers melden dat je de jongen je excuses hebt aangeboden.

Diezelfde avond mag je je opwachting maken bij Barend en Van Dorp. Daar leg je uit dat je actie misschien weinig professioneel was, maar dat je toch het recht hebt jezelf te verdedigen? “Eerst is het een ijsklontje, daarna een glas bier en dan een kapotte jeneverfles die ze in je gezicht gooien. Voor je het weet mag je je wang van je kin af schrapen.”
Frits en Henk knikken instemmend. Lange Frans heeft gelijk. Wat is er mis met een paar tikken? Als je niet duidelijk je grenzen aangeeft, dan neemt binnen de kortste keren iedereen een loopje met je. Jammer dat niemand het duo vraagt of ze nu ook meer begrip hebben voor het pak slaag dat ze in 2000 van tien Hell’s Angels kregen. Die kwamen ook langs om hun grenzen aan te geven.
Enfin, met zoveel steun ga je als rapper warempel weer in je eigen onzin geloven. “Ik had wel blind kunnen zijn!” roep je. En als je hoort dat de scholier aangifte heeft gedaan wegens mishandeling, kondig je aan hetzelfde te zullen doen.

De volgende ochtend zit je op het politiebureau om de daad bij het woord te voegen. Terwijl de dienstdoende agent typend met twee vingers je aangifte opneemt (I-J-S-B-L-O-K-J-E, D-E-E-D P-I-J-N), dwalen je gedachten af. In Amerika knalt een gangsta-rapper als ’50 Cent’ je ongestraft overhoop als je maar naar hem kijkt. En dan zou jij vanwege een paar tikken niet meer welkom zijn op Bevrijdingspop? Wat is dit voor een kikkerlandje?
Nou Frans, hoogste tijd om weer eens iets bij elkaar te rijmelen. Dit is het land van Lange Frans / een rapper met een boodschap / die scholieren gebruikt als stootzak / etc. zie Prisma Rijmwoordenboek, ¤ 10,75 bij de betere boekhandel

pi_36493121
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:50 schreef BobRooney het volgende:
Het land van Lange Frans
Metro, 30 maart 2006
-KNIP-

Geweldig
pi_36496076
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:50 schreef BobRooney het volgende:
Het land van Lange Frans
Metro, 30 maart 2006

[KNIP]
Ge-wel-dig!!

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2006 16:25:12 ]
pi_36498867
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:27 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

NSBer...
Want?
pi_36498969
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:57 schreef Rekkie het volgende:

Want?
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:26:46 #117
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36499522
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Want?
Ik bedoel dat net zo respectvol als jouw held Lamme Frans zijn publiek bejegend...

pi_36499675
Stad en Esch heb ik ook opgezeten, opzich wel een prima school. Volgens mij nog steeds mavo/havo/vwo. Die feesten waren op die leeftijd altijd wel grappig. Maar goed, stelt natuurlijk geen reet voor. Meppel is sowieso een grote ruk 'stad', en die discotheek (Lord Nelson) is nog wel het ergst, wat een boeren altijd.
  Redactie Frontpage vrijdag 31 maart 2006 @ 07:46:27 #119
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36514886
Nu op 3FM. Giel gooit ijsblokjes naar Frans. Is terug te luisteren via giel.vara.nl, begint rond 7.40
  Eindredactie Games vrijdag 31 maart 2006 @ 07:51:51 #120
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_36514908
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 07:46 schreef SunChaser het volgende:
Nu op 3FM. Giel gooit ijsblokjes naar Frans. Is terug te luisteren via giel.vara.nl, begint rond 7.40
zit LF soms elke dag onder Giels tafel ofzo? en dan zuigt ie hem met veel spuug en zonder handen...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Redactie Frontpage vrijdag 31 maart 2006 @ 07:55:19 #121
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36514928
Ze gaan er zo over verder. LF doet er erg lacherig over verder.
  Eindredactie Games vrijdag 31 maart 2006 @ 08:23:23 #122
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_36515108
beetje zielige actie van LF
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:18:52 #123
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36518203
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/715/7f5a9d22/index.html
Boy, Lange Frans en Giel

Beetje matigjes...
  Redactie Frontpage vrijdag 31 maart 2006 @ 11:24:20 #124
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36518366
Rap van LF over zicjzelf was wel weer grappig
pi_36518944
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:24 schreef SunChaser het volgende:
Rap van LF over zicjzelf was wel weer grappig
Hij probeert nu te redden wat er te redden valt, maar dit voorval zal hem zijn hele carriere blijven volgen
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:44:31 #126
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36518989
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:42 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Hij probeert nu te redden wat er te redden valt, maar dit voorval zal hem zijn hele carriere blijven volgen
Laten we het hopen.
pi_36519122
Ongelooflijk, het gaat helemaal niet over ijsblokjes gooien maar dat hij ZELF meedoet aan zinloos geweld. Dus als Giel iets wil bewijzen moet ie LF in mekaar slaan of andersom. DAT is pas onbetaalbaar, zijn we gelijk van 1 van de 2 af....
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:49:39 #128
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36519155
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:48 schreef SolidasRock het volgende:
Ongelooflijk, het gaat helemaal niet over ijsblokjes gooien maar dat hij ZELF meedoet aan zinloos geweld. Dus als Giel iets wil bewijzen moet ie LF in mekaar slaan of andersom. DAT is pas onbetaalbaar, zijn we gelijk van 1 van de 2 af....
! Puik plan!
pi_36519156
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:44 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Laten we het hopen.
Ze proberen de boel ook zo heel krampachtig goed te praten.
quote:
"Hey Boy heb jij een neef? Die mij gebeld heeft?"
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:50:48 #130
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36519203
Tsja...als ik Boy was, zou ik wel wat 'feller' reageren. Hij laat nu gewoon over zich heen lopen.

En helemaal weird dat niemand wat van die porno-teksten zegt.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:57:26 #131
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_36519459
Wat een trieste, trieste, trieste, trieste, trieste man is die Lange Frans toch, en mijn god wat is die Giel een triest glad smerig mannetje.

Hoe bedoel je bagataliseren?

Joh Giel, kun je nog dieper in de reet van Frans kruipen, en kun je dat joch nog meer proberen te manipuleren met debiele achterbakse kut-opmerkingen.

Mijn god, zelfs van een 18-jarige kan Giel het nog niet eens winnen.

Joh twee volwassen mannen die met moeite een 18-jarige in een hoek proberen te drukken.

Ik hoop dat het joch zich niet zo makkelijk laat manipuleren. Dat joch heeft nu de macht in handen, en die ziekelijke subdefectievelingen denken zich uit deze hele situatie te redden door dat pubertje een schuldgevoel aan te praten.

"Joh jij hebt ongetwijfeld ook wel eens iemand een tik gegeven"
"Joh op zaterdag word er zo vaak gevochten, en de politie pakt echt niet iedereen op"

Iedere halfgare imbeciel weet dat dit non-argumenten zijn.

"Joh, weet je, omdat linke loetje ermee weg is gekomen, moet Lange Frans er ook mee weg kunnen komen"
"Weet je, omdat jij tien jaar geleden een gulden uit je moeder's portomonee hebt gejat, moet Lange Frans jou gewoon op je bek kunnen timmeren vandaag. Want fysiek geweld is een natuurlijke en redelijke oplossing voor het opsteken van je middelvinger"
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_36519837
quote:
Lange Frans opnieuw in conflict met fan

Tijdens een optreden in Dordrecht is rapper Lange Frans gisteren opnieuw in conflict met een bezoeker gekomen. Door schade en schande wijs geworden, loste hij het akkefietje dit keer echter met woorden op. Nadat een jongen hem met een rood lampje in de ogen had geschenen, onderbrak de zanger het optreden. Hij ging vervolgens pas verder nadat de onverlaat publiekelijk zijn excuses had aangeboden.

Afgelopen vrijdag sprong 'Lange' Frans Frederiks tijdens een optreden in Meppel het publiek in, nadat hij bekogeld was met een ijsblokje. Een van de toehoorders liep daarbij klappen op. In Dordrecht dacht Frederiks eventuele ijsblokjesgooiers voor te zijn door zelf een emmer vol met ijsklontjes aan te laten rukken. "Die zijn bedoeld voor fans op de eerste rij: kunnen ze naar mij gooien, als ze dat willen", liet hij sarcastisch weten.

Het incident in Meppel kreeg massale media-aandacht nadat een filmpje van het gebeuren op internet terechtkwam. De organisatie van Bevrijdingspop in Haarlem maakte bekend dat de zanger en zijn maatje Baas B. niet meer welkom waren na het 'zinloos' geweld tijdens het optreden. Radio-dj Giel Beelen en het talkshowduo Barend en Van Dorp stelden zich echter op aan de zijde van Frederiks en verklaarden alle commotie nogal overdreven te vinden. Op internet circuleren inmiddels verschillende persiflages op de hit 'Zinloos' van Lange Frans en Baas B., zoals een 'videofuck' van GeenStijl en de mp3 'Hoeveel blokjes wou je gooien' uit het 3FM-programma 'Met Michiel'.

Je reputatie, wat doe je.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:20:31 #133
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36520113
Dus nu zitten die twee kanslozen dat ventje een schuldgevoel aan te praten dat als hij zijn aanklacht niet intrekt het schadelijk is voor Frans zijn carrière? . Wat een stelletje dombo's bij elkaar zeg.
pi_36520316
Ik hoop dat die Boy hem geld afhandig gaat maken, misschien leert LF er iets van....
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:29:41 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36520361
Verslag van De Telegraaf van de dialoog vanochtend bij Giel:
quote:
Lange Frans vraagt slachtoffer om vergeving
HILVERSUM - Lange Frans heeft vrijdag vergeving gevraagd aan de jongen die hij een week geleden tijdens een optreden had geslagen. In het radioprogramma van Giel Beelen op 3FM praatte de rapper telefonisch met de 18-jarige Boy. "Ik heb nu de kans je persoonlijk mijn excuses aan te bieden, zei Lange Frans. Het spijt me, kun je me vergeven? De jongen antwoordde daarop bevestigend.

Lange Frans sprong vorige week tijdens een show in het publiek en verkocht de jongen een klap. Volgens de rapper had de bezoeker een ijsblokje naar zijn hoofd gegooid, maar Boy ontkende dit vrijdag op de radio.

Boy gaf wel toe dat hij had lopen rotzooien. "Ik heb een paar keer mijn middelvinger opgestoken. Misschien heb ik ook wel wat gezegd, maar dat was het wel. Radiodj Beelen, in wiens ochtendshow Lange Frans wekelijks een column heeft, probeerde het tweetal nader tot elkaar te brengen. Hij vroeg of Boy als speciale gast mee naar één van de bevrijdingsfestivals wil komen. "Dat zou toch mooi zijn, jullie op 5 mei hand in hand op het podium?” Boy liet weten daar nu nog niet op te kunnen reageren.

Lange Frans is één van de artiesten die vorige maand werden benoemd tot 'ambassadeur van de vrijheid'. Hij staat in die hoedanigheid met rapmaatje Baas B op de programma's van diverse bevrijdingsfestivals. Lange Frans en Baas B bezoeken Amsterdam, Utrecht en Almere om het onderwerp mensenrechten aan te kaarten. Bevrijdingspop Haarlem liet eerder deze week weten dat de rappers niet meer welkom zijn. "Dat vind ik wel een beetje bullshit”, oordeelde Boy. "Van mij mag hij daar wel staan.”
pi_36520424
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:20 schreef BVO het volgende:
Dus nu zitten die twee kanslozen dat ventje een schuldgevoel aan te praten dat als hij zijn aanklacht niet intrekt het schadelijk is voor Frans zijn carrière? . Wat een stelletje dombo's bij elkaar zeg.
Ook nog die argumenten van Beelen: "Ja maar, niet iedereen die en klap uitdeelt wordt toch gestraft?"
Nee, en 30% van de verkrachtingen wordt nooit opgelost, dus waar hebben we het nu over, edelachtbare?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36520603
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
OMG

En ik maar denken dat Boy wel voor zichzelf zou opkomen....
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:56:07 #138
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36521090
Dolf Jansen net: "Bij optredens van Ice Cube gooit het publiek met Lange Franssen"
tv not rot brain..
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:57:57 #139
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36521143
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:38 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

OMG

En ik maar denken dat Boy wel voor zichzelf zou opkomen....
Ik had meteen weer opgehangen als die kneuzen mij zouden bellen...

Enne, Lamme Frans die om "vergeving" vraagt...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:58:18 #140
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36521150
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:56 schreef BdR het volgende:
Dolf Jansen net: "Bij optredens van Ice Cube gooit het publiek met Lange Franssen"
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:07:56 #141
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36521360
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:56 schreef BdR het volgende:
Hmm, zoiets zei Claudia de Breij ook al in haar AD-column.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:18:39 #142
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36521674
swaar irritant overigens, soals die Lange Frans praat.. of souden se allemaal so prate, in diemen-suit?
tv not rot brain..
pi_36522378
quote:

PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_36522537
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hahaha ja natuurlijk, past mooi in het plaatje van vrede...beetje hand in hand gaan staan met die stakker die je twee weken geleden een beuk hebt verkocht.. (die je eigenlijk nogsteeds zou kunnen schieten, maar ja je wil je optredens die je zou gaan geven natuurlijk niet verliezen...)

Beetje jammer, Frans....
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_36522987
Giel is dus zo dom als het achterste eind van een varken. Allemaal vergelijkingen die geen hout snijden. Respect is het toverwoord en dus is geweld verantwoord om respect bij te brengen. Dus zolang je iemand maar wil leren respect bij te brengen mag je hem eens flink op zijn kannis hengsten. Nou, weten we dat ook weer, kan ik de volgende keer met een gerust hart een opgeschoten scholier uit een zitplaats van de bus hoeken zodat er een oud dametje kan gaan zitten. Wie weet wordt ik nog wel toegezongen en met bloemen gehuldigd voor die wereldverbeterende daad.

En trouwens, als Lange Frans niets verkeerd deed, waarom biedt ie dan zijn excuses nu aan? Die bied je toch meestal aan als je ergens schuld aan hebt of over voelt? Ja, tenzij het natuurlijk is om je imago te redden en een spin doctor je aan heeft geraden om zo snel mogelijk (om ergere schade aan je fragiele figuurtje te vermijden) je excuses en plain publiek aan te bieden.

Frans wordt met de dag meer en meer een klein miezerig figuur....

BAH!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:34:33 #146
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36529383
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:18 schreef Bupatih het volgende:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/715/7f5a9d22/index.html
Boy, Lange Frans en Giel

Beetje matigjes...
matigjes? eerder aanmatigend!

tjongejongejonge zeg... Giel en Frans proberen het allemaal zo verschrikkelijk krampachtig te bagatelliseren Als je zo graag wil dat de hele affaire over is, geef dan gewoon toe dat je fout zat. En niet zo'n halfslachtig excuus, waar je duidelijk niets van meent.

Die flut argumenten ook "ach er is menig opstootje in elke stad op de zaterdag avond". Nou en?! En tegen Boy "jij bent ook niet echt de liefste" wat is dat nou voor een suggestieve kutopmerking.. Hij stak z'n middelvinger op, poeh poeh nou nou, tuig van de richel...

Giel en Lange Frans hebben echt een enorm bord voor de kop...
tv not rot brain..
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:25:39 #147
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36530546
Lange Frans: "Heb je lopen kutten? Heb je lopen kutten?"

Vervang Lange Frans door Mohammed B en je hebt een heel ander verhaal...

Lamme Frans...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:28:12 #148
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36530611
heeft je neef gebeld hehe
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:44:40 #150
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36531013
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:42 schreef Airelle het volgende:
Lange Swans weer bezig:

http://www.nu.nl/news/704(...)nvaring_met_fan.html
Goh, bassie.

Lees het topics eens door.
pi_36531032
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:44 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Goh, bassie.

Lees het topics eens door.
Oh pardon . Ik lees nooit in, dat weet je. Maar in deze een beetje onhandig.
pi_36538375
Raymann: "In Amerika schieten ze met Magnums, in Nederland gooien ze ermee!"
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:50:34 #153
136731 Webchefje
Webchefje=Online!
pi_36546560
Ik snap iedereen die achter Frans staat niet. Als je iedereen op zijn gezicht gaat meppen die iets gooit naar een artiest of een poduim dan lopen er zeker vele gewonde weg van o.a rockconcerten. Ik zie het al voor me dat zangeres Anouk iemand op zijn gezicht mept omdat ze bier over zich heen krijgt.

De jongen (Boy) begreep het , Frans zong over iets heets en hij gooide verkoeling!! Eigen schuld van Frans als hij zo met fans of publiek om gaat, ja dan raak je optredens kwijt. Nu zijn Baas B en Lange Frans toch wel een aantal x in aanraking gekomen met politie door vechtincidenten. Zoals het incident met de honkbalknuppel!

AANKLAGEN DIE GEK!
Voor al het laatste Shownieuws, ga je naar www.webchefje.nl
pi_36558501
Het sulletje is straks ook bij Paul de Leeuw
pi_36561840
Meesterlijke actie van Paul die een emmer ijsblokjes tegen Frans aan laat gooien.... Frans kon er nu wel om lachen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_36581109
<embed src="http://metmichiel.3fm.nl/data/media/db_audio/2348.mp3" autostart="true" loop="false">

zondag 2 april 2006 @ 17:02:20 #157
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36581682
Dat werkt niet zo op FOK!

http://forum.fok.nl/misc/faq/manual_posten
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:59:47 #158
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_36634014
Frans zou opnieuw slaags zijn geraakt..?? Krijg net een sms, weet iemand hier meer van toevallig?
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:00:29 #159
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_36634031
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:51 schreef TheVulture het volgende:
Meesterlijke actie van Paul die een emmer ijsblokjes tegen Frans aan laat gooien.... Frans kon er nu wel om lachen...
Mja hij zou eens kwaad moeten worden... alles voor zijn carriere... bange schwanz..
pi_36634277
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:59 schreef Stefkuh het volgende:
Frans zou opnieuw slaags zijn geraakt..?? Krijg net een sms, weet iemand hier meer van toevallig?

Krijg jij smsjes over Lange Frans
And you know I might
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:17:51 #161
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_36634512
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:10 schreef rena het volgende:

[..]

Krijg jij smsjes over Lange Frans
dat klinkt freaky ja gelukkig niet zeg.. kreeg smsje van mijn broer waar op zijn werk werd gesproken over een nieuwe rollebol partij over bange schwanz
pi_36634837
Reken maar op dat dat gwoon een hoax is (via sms dan he...)
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:33:34 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36634977
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:59 schreef Stefkuh het volgende:
We zullen het zo wel weer op Geenstijl lezen ofzo
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')