quote:Bevrijdingspop Haarlem weert Lange Frans en Baas B
28 Maart 2006
Lange Frans en Baas B zijn niet welkom op Bevrijdingspop Haarlem. Dit naar aanleiding van de vechtpartij van afgelopen weekend waarbij Lange Frans een achttienjarige jongen uit zijn publiek mishandelde.
“Hoe irritant mensen in je publiek ook kunnen zijn, als helikopteract van de Bevrijdingsfestivals en daarmee spreekbuis van vrijheid en tolerantie, dien je een voorbeeldfunctie”, aldus Marcel Sukel, voorzitter van Bevrijdingspop. “Wij vinden het echt niet kunnen je op een dergelijke manier uit te laten. Voor niemand niet, maar zeker niet voor een ambassadeur van de vrijheid. Het filmpje wat te zien is op weblog GeenStijl laat aan duidelijkheid niets te wensen over.”
Het bestuur zal de komende weken samen met het Nationaal Comité, Amnesty International en Lange Frans in gesprek gaan over het thema respect.
Sinds het incident met Lange Frans stroomt het digitale gastenboek op deze site vol. Marcel Sukel: “Wij trekken ons de reacties in ons gastenboek aan en nemen ook deze signalen serieus. Ons publiek mag en moet ons aanspreken op de keuze van onze acts. Wij zijn en blijven een festival met een boodschap. Respect, begrip voor elkaar en vrijheid willen we op een positieve manier onder de aandacht brengen.”
Bevrijdingspop is het oudste en grootste Bevrijdingsfestival van Nederland en trekt de laatste jaren rond de 150.000 bezoekers.
Zowel de mepper Frans, als de gemepte hebben aangifte tegen elkaar gedaan. Even afwachten wie zal overwinnen. De eerste slag was iig voor Frans.quote:Beelen bedankt voor Bevrijdingspop
3FM-jock Giel Beelen, sinds een aantal jaar vaste presentator van Bevrijdingspop in Haarlem, zal dit jaar niet presenteren tijdens het festival. Omdat zijn vriend Lange Frans niet welkom is op Bevrijdingspop, naar aanleiding van het ijsklontjesincident, heeft ook Beelen bedankt voor de eer. Volgens de dj heeft Lange Frans zijn excuses gemaakt, en zou het daarmee klaar moeten zijn. De organisatie in Haarlem vindt echter dat de rapper geen goede ambassadeur voor de vrijheid meer kan zijn na de affaire.
De dj liet dat de voorzitter van het festival vanochtend, live in zijn radioprogramma op 3FM, weten.
Wat het ijsklontjesincident betreft. De 18-jarige Boy Tanahatoe uit Amersfoort liet gisteren in RTL Boulevard weten helemaal geen ijsblokje te hebben gegooid: ''Ik zag een ijsblokje langs vliegen. Vervolgens vloog de rapper gewoon mij aan.'' De volgende dag had Boy hoofdpijn en een bult, zo vertelde de scholier. Tanahatoe heeft aangifte gedaan tegen de rapper. Lange Frans op zijn beurt heeft laten weten aangifte te zullen doen tegen Tanahatoe, die hij beschouwt als de dader van het gooien van een levensgevaarlijk ''ik had wel blind kunnen zijn'' ijsblokje.
Jij was er bij?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:53 schreef BVO het volgende:
Maar voor wat wil die lange hem nu aanklagen, aangezien hij niet de gooier was?.
Het bewijs dat Bange Frans hem sloeg staat vast. Dat die jongen een ijsblokje heeft gegooid niet. Bovendien heeft Bange Frans niets gezien... want hij vroeg zelf "van wie kwam die?"quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij was er bij?
Wat maakt hem niet de gooier? Zijn woord?
ja en kiest een willerkeurig slachtoffer, en mept op m in?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Het bewijs dat Bange Frans hem sloeg staat vast. Dat die jongen een ijsblokje heeft gegooid niet. Bovendien heeft Bange Frans niets gezien... want hij vroeg zelf "van wie kwam die?"
Ach overdrijf toch niet zo... een B artiest, en een ijsklontje vergelijken met de president van de VSquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:02 schreef RetepV het volgende:
Ik heb wel eens een ijsklont tegen mijn hoofd gehad. Ik herinner me voornamelijk dat dat een stuk meer pijn deed dan een vuist.
Daarnaast vind ik dat Lange Frans gelijk heeft als hij zegt dat 'muzikant' één van de beroepen is die in de hoogste risicocategorie valt. Je staat daar wel even open en bloot op een podium, en er zijn genoeg clubs die niet controleren op wapens bij de ingang.
Ik heb zelf op een podium gestaan, en ik weet hoe dat is. Je bent net zo kwetsbaar als de president van de VS, alleen heeft die ongeloofelijke veiligheidsmaatregelen. Die veiligheidsmaatregelen zijn in een club over het algemeen dus niet aanwezig.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat hij die gozer een lesje wilde leren in 'respect'. Dat had die 'scholier' nodig, want zijn ouders hebben het hem blijkbaar niet bijgebracht.
Ik vraag me trouwens af wat het uitmaakt dat het een 'scholier' was. Een scholier is net zo gevaarlijk als ieder ander. Ook een scholier kan een trekker overhalen, of met een mes steken, of iemand aan zijn hoofd verwonden met een stuk ijs. 'Scholier' is dus echt geen verzachtende omstandigheid ofzo.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:02 schreef RetepV het volgende:
Ik heb wel eens een ijsklont tegen mijn hoofd gehad. Ik herinner me voornamelijk dat dat een stuk meer pijn deed dan een vuist.
Daarnaast vind ik dat Lange Frans gelijk heeft als hij zegt dat 'muzikant' één van de beroepen is die in de hoogste risicocategorie valt. Je staat daar wel even open en bloot op een podium, en er zijn genoeg clubs die niet controleren op wapens bij de ingang.
Ik heb zelf op een podium gestaan, en ik weet hoe dat is. Je bent net zo kwetsbaar als de president van de VS, alleen heeft die ongeloofelijke veiligheidsmaatregelen. Die veiligheidsmaatregelen zijn in een club over het algemeen dus niet aanwezig.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat hij die gozer een lesje wilde leren in 'respect'. Dat had die 'scholier' nodig, want zijn ouders hebben het hem blijkbaar niet bijgebracht.
Ik vraag me trouwens af wat het uitmaakt dat het een 'scholier' was. Een scholier is net zo gevaarlijk als ieder ander. Ook een scholier kan een trekker overhalen, of met een mes steken, of iemand aan zijn hoofd verwonden met een stuk ijs. 'Scholier' is dus echt geen verzachtende omstandigheid ofzo.
Mooi stukje angst-propagandaquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:02 schreef RetepV het volgende:
de aanklacht is frans' woord tegen boy's woord.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij was er bij?
Wat maakt hem niet de gooier? Zijn woord?
Kimo, met een honkbalknuppelquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:14 schreef Honky het volgende:
Vorig jaar kwam hij ook al in het nieuws omdat hij een of andere rapper gemept had, toen deed hij ook heel scheinheilig.
ja, want bijna maandelijks, zo niet wekelijks lees je over dit soort incidenten in de krant natuurlijk.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:02 schreef RetepV het volgende:
vertel!quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:06 schreef Falco het volgende:
Giel Beelen is ook flink door de mand gevallen trouwens
Dat kan wel zo zijn, maar respect bijbrengen hoeft niet noodzakelijkerwijs gepaard te gaan met geweld.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:02 schreef RetepV het volgende:
Sterker: respect bijbrengen doe je in mijn ogen juist niet door geweld te gebruiken, maar door te laten zien dat je daar boven staat. Had dat gozertje dan verbaal finaal in zijn hemd gezet. Nu heeft ie zichzelf, in plaats van die knaap, te kakken gezet.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:22 schreef Hammet het volgende:
Dat kan wel zo zijn, maar respect bijbrengen hoeft niet noodzakelijkerwijs gepaard te gaan met geweld.
Dus de rappert die zit te blaten over hoe de chickies daar moeten pijpen, moest een wilekeurig slachtoffer even "respect" bijbrengen door hem een knal te verkopen?quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:02 schreef RetepV het volgende:
Zijn gastenboek staat ook vol met negatieve reacties omtrent ijsklontjegate: http://giel.vara.nl/gastenboek.phpquote:
Ik heb aangekondigd dat ik, zoals ik traditiegetrouw normaal doe, dit jaar het bevrijdingsfestival in Haarlem niet zal presenteren. Vandaag belde ik met Marcel Sukel van het bevrijdingsfestival van Haarlem. Hij heeft het optreden van Lange Frans en Baas B op 5 mei opgezegd. De reden is dat de organisatie vindt dat: "iemand met een kort lontje die zijn toeschouwers aanvalt niet past op een feest van respect en vrijheid. Zeker als deze ook een nummer over zinloos geweld maakt." Naar aanleiding daarvan belde ik hem vandaag om mijn beslissing mede te delen. Want mogen er dan ook geen Duitsers meer langs komen? Ik vind dat bevrijdingspop een feest van hereniging en verzoening is. Frans heeft zijn excuses aangeboden en daarom vind ik dat hij gewoon moet kunnen optreden.
zuchtquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:57 schreef ScienceFriction het volgende:
Giel Beele: "Lange Frans heeft z'n excuses toch gemaakt"...
quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:22 schreef Duiveltja het volgende:
Frans probeert zich eruit te lullen bij BVD
Dus staat ook niet vast dat hij het niet wasquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Het bewijs dat Bange Frans hem sloeg staat vast. Dat die jongen een ijsblokje heeft gegooid niet. Bovendien heeft Bange Frans niets gezien... want hij vroeg zelf "van wie kwam die?"
Da's waar, maar Fransie moet bewijzen dat hij het wél was... Hij was zelf geen "ooggetuige", want hij was immers bijna dodelijk gewond door die ijschots...quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus staat ook niet vast dat hij het niet was
quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:38 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's waar, maar Fransie moet bewijzen dat hij het wél was... Hij was zelf geen "ooggetuige", want hij was immers bijna dodelijk gewond door die ijschots...
quote:Vechtpartij Lange Frans trekt honderdduizenden kijkers
AMSTERDAM - Het filmpje van de vechtpartij tussen zanger Lange Frans en een bezoeker van een discotheek vrijdagavond in Meppel trekt honderdduizenden kijkers. Inmiddels is het videobestand op de populaire weblog geenstijl.nl ruim 700.000 keer bekeken. Dat liet de oprichter van de site, D. Weesie maandag weten.
Het filmpje is beter bekeken dan dat van een vechtpartij in Maarssen, waar een 15-jarige scholiere door twee medeleerlingen in elkaar wordt geslagen. Andere leerlingen grepen niet in en filmden het incident.
Volgens mij heeft hij geen eigen homepage.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:04 schreef SHE het volgende:
Heeft die Daro Dork trouwens al en plein publique gereageerd op de golf negatieve berichten op zijn sait?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |