Zag dat je bij fok!wiki het al had aangepastquote:Bijna al deze delen zijn opgezocht door SpeedyGJ.En indahnesia.com heeft nummer 144 toegevoegd.
![]()
Ik heb door een cd heen gekeken, maar niks gezienquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:00 schreef -CRASH- het volgende:
M'n foto van de gedeeltelijke zonsverduistering was bij het weer op TV te zien op L1![]()
[afbeelding]
Had geen filter of CD nodig. De bewolking was een natuurlijke lichtdimmerquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik heb door een cd heen gekeken, maar niks gezien
even afwachten wat die trog gaat doen...quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:52 schreef i2Them2 het volgende:
Vanavond toch nog kans op "severe weather":
[[url=http://i2.tinypic.com/sm5xr7.png]afbeelding][/url]
klik plaatje
Hier nog lichte neerslag en 9,9 graden.
In Amsterdam ondertussen geregeld zon.quote:NEERSLAG:
Vanmiddag misschien een klein buitje, maar de meeste neerslag vanavond in het zuidoosten op de langstrekkende golf. Noord van de golf een buienkans. Modellen geven dit aardig weer, hoewel er wel enige verschillen zijn in de positie van de neerslag behorende bij de golf. Voorlopig gaan we er vanuit dat het zuidoosten er een wat van meekrijgt. Na de golf passeert de bovenluchttrog en kunnen er opnieuw enkele buien vallen. Onweer is dan niet uitgesloten. Boydens gaan naar 95/96 en onweerskanskaartjes geven vrij grote kans, met name voor het zuidoosten. Morgen overdag nog een enkele bui, met name landinwaarts. De intensivering van de neerslag die Hirlam zaterdagnacht laat zien nog maar even laten voor wat het is. Hirlam geeft als enige deze neerslag, die gekoppeld kan worden aan kleinschalige hoogtetrog. ECMWF heeft dan nog steeds een rug in de bovenlucht.
flinke hoop neerslag weerquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:30 schreef i2Them2 het volgende:
Het "severe weather" gaat over het zuiden van België heen. Misschien vanavond later nog wat...
[afbeelding]
Lekkere vlekquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:30 schreef i2Them2 het volgende:
Het "severe weather" gaat over het zuiden van België heen. Misschien vanavond later nog wat...
[afbeelding]
ben benieuwd..quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:56 schreef i2Them2 het volgende:
Vanavond en vanacht een grote kans op onweer in de Benelux.
bron: weerwoord.be
Ziet er dus goed uit. Van mij mag er vannacht wel een mooi onweersbuitje overtrekken![]()
ja, ik snap ook niet wat het nut van deze 'reeksen' is, zo ergens onder aan de pagina. Ver weg van de actiefste topics en vlakbij de slotjes..quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:08 schreef DemonRage het volgende:
Sinds dat slowchattopics naar beneden worden verkast in de subfora is dit topic bestwel zo dood als een uitgedroogde pier.
*kijkt even uit het raam*quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:10 schreef indahnesia.com het volgende:
het regent hier bij vlagen nu flink
gluipers zijn het.. het weerbericht aanpassen als het donker is.. schorrie morrie.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
*kijkt even uit het raam*
Het regent, maar het echte werk moet er nog aankomen denk ik.
Het KNMI heeft op het laatste moment hun weerbericht aangepast... opeens geven ze geen onweerskans meer aan.
nazomerse buien zijn ditquote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:40 schreef aloa het volgende:
Hier gaat de wind flink tekeer, lijkt wel herfst
quote:1004812 19:31:42 31-03-06 G BRAN A Maas 42.75 MAAS MAASTRICHT BRW Stein ( Bevelvoerder Blusgroep 3 )
1005522 19:31:42 31-03-06 G BRAN A Maas 42.75 MAAS MAASTRICHT BRW Eijsden ( AOV )
1005582 19:31:42 31-03-06 G BRAN A Maas 42.75 MAAS MAASTRICHT BRW Maastricht ( AOV )
1005585 19:31:42 31-03-06 G BRAN A Maas 42.75 MAAS MAASTRICHT BRW Limburg-Zuid
1005602 19:31:42 31-03-06 G BRAN A Maas 42.75 MAAS MAASTRICHT BRW Meerssen ( AOV )
1005652 19:31:42 31-03-06 G BRAN A Maas 42.75 MAAS MAASTRICHT BRW Sittard ( AOV )
1005672 19:31:42 31-03-06 G BRAN A Maas 42.75 MAAS MAASTRICHT BRW Stein ( AOV )
Bij 45m wordt het toch écht serieus?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Blijkbaar heeft de Maas door de vele regen van de afgelopen dag ook een kritisch punt bereikt:
[..]
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:00 schreef highway101 het volgende:
[..]
Bij 45m wordt het toch écht serieus?
En vooral als je er foto's van hebt gemaaktquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:14 schreef Prowl het volgende:
Als ik nu richting Roermond kijk zie ik een enorme witte wolk waar het flink in bliksemt, echt een prachtig gezicht
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:36 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En vooral als je er foto's van hebt gemaakt![]()
[afbeelding]
Precies wat ik zagquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:36 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En vooral als je er foto's van hebt gemaakt![]()
[afbeelding]
Super foto'squote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:15 schreef -CRASH- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cropt...
[afbeelding]
Wow, prachtigquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:15 schreef -CRASH- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cropt...
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:15 schreef -CRASH- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cropt...
[afbeelding]
quote:
quote:
Sta er zelf van te kijken.quote:
1 april zekerquote:
correctquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met onweer.
de bui is inmiddels weggetrokken btw
Correctie: de moesson is losgebarstenquote:Op zaterdag 1 april 2006 14:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nu regen in Maastricht.
zo'n wolk hangt er ook een 25 km in oostelijke richting...quote:
Bron: KNMI - Modellen algemeen tot +48 uurquote:Aandachtspunten
NEERSLAG:
Neerslag uitvoer ziet er realistisch uit. Bij koufrontpassage en daar net vooruit kans op onweer. De progtemps van 06 en 12 UTC zijn behoorlijk onstabiel en de onweerskanskaartjes geven ook grote kansen, 60-80% behalve in de buurt van het koude zeewater.) Zondagochtend in het zuiden, midden en oosten enige tijd regen/buien, daarbij ook grote onweerskansen (zie kanskaartjes) (trajectoriën van EHBK komen uit het gebied dat nu op 45N20W ligt) en in de avond een nieuw buiengebied van het westen uit.
Lijkt me gewoon een stratus fractus (scud-clouds onder buien vallen ook onder die categorie).quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, ik was ten tijde van de bui in Winkelcentrum Woensel (was mijn nieuwe camera aan het uitproberen). Gelukkig is het daar deels overdekt nu.Flink wat bliksems en zware donders. Na afloop op 1 rare wolk, zie hieronder. Wat is dat voor een ding? Hij hing achter de bui, vanuit WCW gezien richting het noorden. De snelheid was hetzelfde als de bui zelf.
[afbeelding]
Wasda voor unne raar wolk? Dieje grijze dus he..
Dat zijn nou eens mooie vooruitzichtenquote:Op zaterdag 1 april 2006 15:21 schreef DemonRage het volgende:
We zijn er nog niet vanaf:
[..]
Bron: KNMI - Modellen algemeen tot +48 uur
Dit gaat waarschijnlijk al over zondag.
Wat eigenlijk vrijwel onmisbaar is voor iemand die graag luchten fotografeert is een polariseerfilter. Zo krijg je dat wolken in de verte helderder in beeld komen, ipv dat wazige vanwege verstrooid licht door vocht in de lucht. Met zo'n polariseerfilter krijg je sneller van die foto's met een diepblauwe lucht waar de wolken mooi tegen afsteken.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:59 schreef indahnesia.com het volgende:
ik heb nu een Canon EOS 350d.. maar ik moet er nog mee oefenen, dat wilde ik vandaag doen dus.
weet je een goede, dan schrijf ik deze op mijn lijstje, ik wil nog meer kopen, maar ja.. nu is het geld eventjes opquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wat eigenlijk vrijwel onmisbaar is voor iemand die graag luchten fotografeert is een polariseerfilter. Zo krijg je dat wolken in de verte helderder in beeld komen, ipv dat wazige vanwege verstrooid licht door vocht in de lucht. Met zo'n polariseerfilter krijg je sneller van die foto's met een diepblauwe lucht waar de wolken mooi tegen afsteken.![]()
Hier ook. Zie alleen de maan en wat vliegtuigen. Nu 9,8*Cquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
En nu is het weer werkelijk schitterend weer. Mooie, blauwe lucht, lekker zonnetje en een enkel wolkje in de verte
.
ooh, dan kom ik er dus nog goed vanafquote:Op zondag 2 april 2006 10:24 schreef Mathijz het volgende:
Hier regent de halve nacht al, mag nou wel eens droog worden als ik straks moet sporten
ja, morgen zal het wel weer droog zijn inderdaadquote:Op zondag 2 april 2006 10:34 schreef MissHobje het volgende:
Regent veel en hard.. al uren inderdaad
Echt zo'n typische zondag ...
Wel te hopen jahquote:Op zondag 2 april 2006 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, morgen zal het wel weer droog zijn inderdaad![]()
Bron: KNMIquote:Tegen de avond neemt de wind langs de westkust in kracht toe op nadering van een nieuw en actief buiengebied. Het buiengebied passeert gedurende de nacht van zondag op maandag en de minima liggen dan rond een graad of 6.
Maandag overdag schijnt af en toe de zon en ook dan is er kans op een paar buien, waarbij onweer niet uitgesloten is. In de middag neemt de buiigheid verder af. De westelijke wind is matig, aan zee vrij krachtig tot krachtig en neemt geleidelijk aan wat in kracht af. Het maximum wordt een graad of 10.
Verwachting komende 5 dagen
maandag 03 april tot en met vrijdag 07 april 2006
Wisselvallig en vrij koud weer met van tijd tot tijd een bui en in de nacht kans op vorst aan de grond.
ik zat al te kijken, waarom oude radarbeelden plaatsen.quote:Op zondag 2 april 2006 16:29 schreef Oom_Agent het volgende:
woei...er komt slecht weer aan.
[afbeelding]
bron: Elsevierquote:Gevaarlijke weersverschijnselen als zwaar onweer, zware windstoten, extreme neerslag en dichte mist kunnen vanaf 2008 preciezer, sneller en met meer zekerheid worden voorspeld. Onder aanvoering van het Nederlandse KNMI werken 23 Europese landen aan deze 'grootste weerkundige verandering in Europa ooit'.
Volgens mij valt 't allemaal wel mee, zie niks meerquote:
Lekker weertje idem hier. Waait alleen gruwelijk hard. Vanmorgen weer op de fietsquote:Op maandag 3 april 2006 14:24 schreef i2Them2 het volgende:
Lekker weertje hier. Lekker zonnetje.
Vanochtend was 't niet echt lekker weer; was helemaal doorweekt en kwam amper vooruit op de fiets tegen de wind in.
Hier geen zon meer te zien, wel waait het een stuk minder.quote:Op maandag 3 april 2006 16:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier waait het amper, ben ik niet gewendprachtig weer hoewel er nu meer wolken komt opzetten
Had je foto's gezien ja, toppi.quote:Op maandag 3 april 2006 17:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier dreef net een bui langs mij met whales mouth achtige lucht erbij
Foto's: Klik
Waar in Twente dan?quote:Op maandag 3 april 2006 20:16 schreef Frutsel het volgende:
regen in twente...
nog geen onweer zoals in Ysselstein
Mijn moeder in Utrecht had het er net ook al over.quote:Op maandag 3 april 2006 20:21 schreef Tally het volgende:
In IJsselstein dus echt onweer!
quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:55 schreef Drugshond het volgende:
Eerste klap in Eindhoven (01:53).... lang niet meer langsgeweest in dit topic.
Jah... om het ijs van de autoruiten te krabben.quote:
dat wordt terughangen danquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:22 schreef flugeltje het volgende:
Het valt er hier met bakken uit....
En ik had net m'n lente/zomer garderobe weer in de kast gehangen
NEEEEEEEEE NEEEEEEEEE NEEEEEEEEE NEEEEEEEEE!!!! *freakt 'm*quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat wordt terughangen danLater deze week krijgen we weer vorst
![]()
dan was het een (kleine) shelfcloud denk ik, zooooo jammer dat ik geen camera bij me had...quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
We hebben 2 soorten
Rolwolk
[afbeelding]
Shelfcoud
[afbeelding]
we gingen met scouting de duinenmars lopen en ik was van plan mijn camera mee te nemen... Was ik hem dus vergeten, voortaan neem ik hem gewoon elke dag meequote:Op zaterdag 8 april 2006 21:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aha![]()
[afbeelding]
Zo'n 1 dus![]()
Anyway, dat heb ik vaak genoegzie je iets en dan heb jeje camera niet bij je
ik weet die storm nog wel van 16 juli een jaar of 6? geleden. Die wolk was echt bizar om te zien, die rolde dus echt om zichzelf heen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:31 schreef SpeedyGJ het volgende:wel doen
vooral op zulke momenten. Zoiets moet je gewoon vast leggen, ik heb een shelf vast gelegt als video
wel op mijn mob, maar dat was een prachtige 1
ik zal em altijd al eens online gooien, misschien binnenkort eens
Voorlopig lijken de buien nog altijd ten noorden van ons te gaan.
deze was hetquote:Op zaterdag 8 april 2006 21:49 schreef indahnesia.com het volgende:
het befaamde noodweer was in ieder geval in 2004 idd...
nu wel ja, maar vanochtend was het écht koudquote:Op zondag 9 april 2006 09:52 schreef -chefke- het volgende:
Goede morgen !!! op deze zondige doch koude zondag ochtend. tis maarliefst 7 graden hier.
hé, maar dat ziet er stoer uitquote:
Zeker weten, en het blijft ook gratisquote:
Ik zit even die thread op het VWK forum te lezen. Het lijken toch behoorlijk ervaren gasten te zijn die dit gaan aanbieden. Nu maar hopen dat ze genoeg adverteerders vinden, want anders stoppen ze er natuurlijk weer mee.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zeker weten, en het blijft ook gratiswat wil je nog meer
ik hoop echter wel dat er nog wat veranderingen in komt
![]()
Dat is wel de top van de het ensemble, maar de trend lijkt inderdaad warmer te worden.quote:Anyway, de 20 graden lijkt er toch in te komen volgende week, maar eigelijk is dat nog te ver weg
op internet is niets gratis, en als er bezoekers komen kost ze dat geld. Nu wordt daar niets op verdiend dus. Hopelijk komen er reclame-inkomsten anders ligt de site er na het eerste noodweer definitief uit omdat de bandbreedte niet te betalen is.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zeker weten, en het blijft ook gratiswat wil je nog meer
ik hoop echter wel dat er nog wat veranderingen in komt
![]()
quote:Anyway, de 20 graden lijkt er toch in te komen volgende week, maar eigelijk is dat nog te ver weg
Idd, ik denk echter zelf dat ze dit niet lang kunnen vol houden, voor je het weet moet je een abbo voor aannemen, en die kans zit er zeker wel in als ze die 50.000 pleuro er niet uit halen.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik zit even die thread op het VWK forum te lezen. Het lijken toch behoorlijk ervaren gasten te zijn die dit gaan aanbieden. Nu maar hopen dat ze genoeg adverteerders vinden, want anders stoppen ze er natuurlijk weer mee.
[..]
Dat is wel de top van de het ensemble, maar de trend lijkt inderdaad warmer te worden.
Had 'm gezien ja. Het is een goed en actueel radarbeeld, maar ik vind het wat onduidelijk (moeilijk af te lezen). Maar als ze de radar wat aanpassen en een paar opties toevoegen is het wel een mooi ding. Nou nog hopen dat het gratis blijft.quote:
Zeker lekker weertje en mooie foto's.quote:Op woensdag 12 april 2006 18:30 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Echt prachtig weer.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
handige site! hoop dat er nog meer nuttige dingen op komen!quote:
heb je site nooit gezien? had je ook radar beelden etc?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat klopt 12Them2Gerrit-Jan (Dokkum)
Ik hoop het ook erosjuhhh, hoewel ik toch een heel erg overzichterlijke site had over het weer, maar dan ben ik mee gestopt.
Ik had zelf geen radarbeelden, die had ik gewoon van internet af, ook satallietbeelden, bliksemdetectie etc etc had ik erop staan, wolken info, eigelijk gewoon alles wat je maar kon bedenken. Echter ben ik 2/3 weken terug gestopt daarmee, niet om problemen of zow maar ik het sloeg gewoon niet aan, ik dacht op deze manier wel leden te krijgen maar helaas. Nu hoop ik echter met fotografie wel aan te slaan, ook dit zie ik nog even een tijdje aan, als dit ook niet aan slaat dan ga ik voor me zelf een voorledige nieuwe website bouwen want dan heeft CMS systeem eigelijk geen nut meerquote:Op woensdag 12 april 2006 21:28 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
heb je site nooit gezien? had je ook radar beelden etc?
zonde! succes met je fotografie sitequote:Op woensdag 12 april 2006 21:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik had zelf geen radarbeelden, die had ik gewoon van internet af, ook satallietbeelden, bliksemdetectie etc etc had ik erop staan, wolken info, eigelijk gewoon alles wat je maar kon bedenken. Echter ben ik 2/3 weken terug gestopt daarmee, niet om problemen of zow maar ik het sloeg gewoon niet aan, ik dacht op deze manier wel leden te krijgen maar helaas. Nu hoop ik echter met fotografie wel aan te slaan, ook dit zie ik nog even een tijdje aan, als dit ook niet aan slaat dan ga ik voor me zelf een voorledige nieuwe website bouwen want dan heeft CMS systeem eigelijk geen nut meer
Anyway, het zag er bijna gewoon uit als mijn bestaande website die nu over fotografie gaat maar eigelijk is gewoon compleet het inhoud en layout veranderd thats it....mijn website stond ook in de OP van dit topic, echter zal die bij de volgende topic er niet meer inzitten.
Nu maar weer ontopic
strom lijkt mij overdrevenquote:Op donderdag 13 april 2006 22:38 schreef Maisnon het volgende:
oei, behoorlijk aan het stormen hier nu! (Tilburg)
Hier niet zo veel bewolking als bij jou. Bijna helemaal helder met een paar wolkjes hier en daar. Ook een lekker temperatuurtje van ongeveer 10,9°Cquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:31 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die 17 graden gaan we niet halenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:27 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm... de temperatuur blijft vandaag nogal achter in Eindhoven.
Hier in harlingen hing ook al een nevel, door die paasvuren. En het stinkt hier ook.quote:Op zondag 16 april 2006 12:41 schreef i2Them2 het volgende:
Hier een mooie heldere lucht. Alleen wat nevel, paasvuren? Het stinkt hier iig wel.
Nu 11,9°C en er is zo'n 5mm gevallen.
nou, het zou inderdaad droog moeten blijven, maar ik vertrouw die lucht ook niet helemaal.quote:Op maandag 17 april 2006 11:10 schreef flugeltje het volgende:
Ik wilde eigenlijk vanmiddag m'n tuinstoelen in de olie gaan zetten, maar dan moet het wel ff droog blijven. Heb ik daar nog kans op?
Het KNMI zegt namelijk dat het droog blijft, maar er hangen hier wel wat donkere wolken momenteel. Als die niet meer wegtrekken ga ik vanmiddag wel iets anders doen...
Precies mijn bezorgdheid. De radar laat niets zien, maar hier hangen toch echt best donkere wolken... Ik wacht het maar een uurtje af, misschien trekt de boel nog open.quote:Op maandag 17 april 2006 11:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
nou, het zou inderdaad droog moeten blijven, maar ik vertrouw die lucht ook niet helemaal.
Op de radar is in ieder geval niets te zien, alleen boven Zuid Limburg.
Ik zie 'tquote:Op maandag 17 april 2006 17:37 schreef i2Them2 het volgende:
In 't noordwesten regent het nu al, ook al stelt het weinig voor.
hm, erg donkere lucht nadert Amsterdam.....quote:Op maandag 17 april 2006 17:37 schreef i2Them2 het volgende:
In 't noordwesten regent het nu al, ook al stelt het weinig voor.
Volgens die radar regent 't hier al, maar alleen een kwartier geleden zijn er wat druppeltjes gevallenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |