Die was goed maar was een cultheld in Heerenveen. Kon kiezen uit alle topclubs van europa maar durfde niet van de appelmoes van ma vandaan.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 02:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
En Abe Lenstra dan?
Die was toch ook legendarisch goed?
Inderdaad, Abe is gewoon de beste ooit.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 02:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
En Abe Lenstra dan?
Die was toch ook legendarisch goed?
Net als Willie vanderKuijlen ? Had ook een grootheid kunnen worden.quote:
vind ik ookquote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:48 schreef omapietje het volgende:
Bergkamp nog voor van Basten graag !
ja! t-shirts met het hoofd van bergkamp erop enzoquote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:20 schreef the_undertaker het volgende:
Als Bergkamp straks stopt met voetballen wordt het helemaal een cultheld
quote:Coen Dillen: biografie
Coen Dillen werd geboren op 5 oktober 1926 in Strijp te Eindhoven. Hij was
de vijfde telg van de elf kinderen van de familie Dillen. Op zijn 11e ging hij bij Brabantia voetballen. Omdat destijds een leren bal te duur was had hij al snel een eigen bal gemaakt. Van kranten omwikkeld met touw. Op zijn 15e ging hij naar PSV maar daar zou hij niet goed genoeg zijn voor het eerste.
Hij heeft één seizoen in het tweede gespeeld, om daarna terug te keren
naar Brabantia. Op 18 jarige leeftijd ging hij, voor drie jaar, als vrijwilliger naar de marine en stopte met voetballen.
Na de vrijwillige dienstperiode keerde hij in 1947 terug bij Brabantia. De club stond op het punt te degraderen en derhalve moesten er degradatie wedstrijden gespeeld worden. In de beslissende wedstrijd scoorde Coen 4 maal en degradeerde Brabantia niet.
In 1951 werd PSV kampioen van de 1e klasse en daarna ook lands-kampioen. Coen scoorde doelpunten aan de lopende band en werd derhalve ook uitgenodigd voor het Nederlands elftal. Hij heeft vijf interlands gespeeld, waarin hij vier keer scoorde. Ook in diverse vertegenwoordigende elftallen is hij actief geweest. In 1954 werd Dillen met PSV voor de elfde maal afdelingskampioen maar de landstitel zat er niet in.
In het seizoen 1956-1957 werd hij topscorer met 43 doelpunten uit 34 wedstrijden. Dit inmiddels bijna een halve eeuw oude record is tot op heden nog niet verbeterd.
In totaal speelde Coen 328 competitie wedstrijden voor PSV en maakte 287 goals. Totaal aantal wedstrijden die Coen gespeeld heeft voor PSV is 483 waarin hij 429 keer scoorde. Vanaf juli 1961 speelde hij twee seizoenen
voor Helmondia: 60 wedstrijden waarin hij 40 goals maakte. Hierna is hij in 1964 trainer van Nuenen geworden en het eerste jaar werd men kampioen. Het jaar daarop werd men derde. Na twee jaar trainer te zijn geweest, is hij definitief met voetballen en trainen gestopt. Coen Dillen stierf op 24 juli
1990 op 63 jarige leeftijd.
een beetje uitleg erbij zou leuk zijn, Coen Dillen is gewoon onze Nederlandse Pelequote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:02 schreef El_Bassie het volgende:
Rensenbrink?
De Harder? (volgens Piet van der Eijk en ing. ad van Emmenes)
Bergkamp?
Is dit een nominatietopic?
en Coen?quote:
Die hoort in het rijtje Ruud Geels, Willie vanderKuilen, Gerald Vanenburg.quote:
Prachtige foto's Trancelocator.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 05:04 schreef Trancelocator het volgende:
Bergkamp [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die hoort in het rijtje Ruud Geels, Willie vanderKuilen, Gerald Vanenburg.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:47 schreef danos het volgende:
Bergkamp is echt fenomenaal en heeft in tegenstelling tot van Basten alles uit zijn carriere gehaald wat er in zat.
En zelfs nu is het nog een genot om naar het spel van bergkamp te kijken, het is altijd maar afwachten wat er van Van Basten was geworden als hij 16 jaar had gevoetbald
0x Europees voetballer van het jaar, 0x Wereldvoetballer van het jaar, 0x CL. 0x Groot toernooi gewonnen....quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:47 schreef danos het volgende:
Bergkamp is echt fenomenaal en heeft in tegenstelling tot van Basten alles uit zijn carriere gehaald wat er in zat.
En zelfs nu is het nog een genot om naar het spel van bergkamp te kijken, het is altijd maar afwachten wat er van Van Basten was geworden als hij 16 jaar had gevoetbald
Nou... Ik heb Bergkamp hoger zitten dan Gullit, over Rijkaard twijfel ik. Van Basten staat er inderdaad wel een eindje boven..quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kan iemand met droge ogen beweren dat Bergkamp voor iemand als Marco van Basten komt...
Gullit en Rijkaard schat ik al vele malen hoger in.
Ik kies ook voor hem... voetbal voor de jaren 60 was een ander spel.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 05:04 schreef Trancelocator het volgende:
Bergkamp [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Van Basten:quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:51 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
2 keer UEFA Cup, Kampioen en bekerwinnaar van Nederland en Engeland. Veel belangrijke goals op grote toernooien.
Bergkamp had in 92 bijvoorbeeld een veel beter toernooi dan Van Basten
Doe ik ook niet, maar individuele prijzen als Wereldvoetballer zeggen toch wel iets. En vergeet niet dat Marco in al die prijzen 9 van de 10 keer dé grote man was. Maar goed. Ontopic.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Een voetballer moet je niet alleen afrekenen op prijzen Zwans...
Klopt, maar officieel stopte hij pas in 95.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:59 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Volgens mij was hij in 94 al uitgevoetbald hoor
Nee hoor. Van Basten was tegen de moffen fenomenaal. Eén van zijn beste wedstrijden ooit.Hij werd dat jaar niet voor niets voetballer van het jaar.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bergkamp had in 92 bijvoorbeeld een veel beter toernooi dan Van Basten
Ja idd, toen hij als bliksemafleider fungeerde voor Bergkamp. Geweldige wedstrijd ook, een van de beteren van Oranje ooit.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:52 schreef methodmich het volgende:
Dat wijzen, geniaal was dat.
En die kopbal tegen Rusland? was geen buitenspel.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:15 schreef Da_Sandman het volgende:
De halve omhaal op de lat had zoveel beter verdiend...
Dat dacht ik!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 03:17 schreef Dangel het volgende:
[..]
Inderdaad, Abe is gewoon de beste ooit.
quote:Willy van der Kuijlen (geboren op 6 december 1946 in Helmond)
Hij begon zijn voetballoopbaan bij HVV Helmond waarna hij in 1964 naar PSV vertrok. Tussen 1964 en 1981 speelde hij daar in totaal 522 competitiewedstrijden, waarin hij 308 keer scoorde. In het seizoen 1981-1982 speelde Van der Kuijlen nog 17 wedstrijden voor MVV en scoorde daarin 3 maal. Met zijn 311 doelpunten is hij nog steeds topscorer aller tijden van de eredivisie. In 1970 en 1974 was Van der Kuijlen topscorer van de eredivisie.
Van der Kuijlen speelde slechts 22 interlands, waarin hij 7 doelpunten maakte. Dit lage aantal interlands werd veroorzaakt door een ruzie tussen hem en Jan van Beveren enerzijds en Johan Cruijf en Johan Neeskens anderzijds. Dit noodzaakte het tweetal van PSV het Nederlands Elftal in 1975 voortijdig te verlaten.
Heeft meer goals dan van basten gemaaktquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:36 schreef tong80 het volgende:
Die had net zo groot als van Basten kunnen worden
Ja hij deed er goed aan Oranje te verlaten in 94. Daardoor kon Bergkamp schitteren.En kon ie net zoals ie met van Basten deed in 1990 niet in de weg lopen.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:00 schreef Garlic_Sauce het volgende:
Puur als voetballer vond ik Gullit vroeger beter dan v Basten... en belangrijker geweest voor NL elftal denk ik.
Oja dat deden ze ook bij Van Gaalquote:Op dinsdag 28 maart 2006 02:54 schreef tong80 het volgende:
De Spanjaarden waren gek op hem en soms zwaaide het hele stadion naar hem met witte zakdoeken.
Johan Neeskens was hm al voor in 74 (wel een penalty ja)quote:Op donderdag 6 april 2006 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is Dick Nanninga al genoemd? De enige Nederlander die ooit in een WK-finale scoorde
Ja, dat was het.. ja.. het enige echte doelpuntquote:Op donderdag 6 april 2006 23:14 schreef bergkampf het volgende:
[..]
Johan Neeskens was hm al voor in 74 (wel een penalty ja)
Nee, maar namedropping is wel coolquote:Op vrijdag 7 april 2006 00:38 schreef The_Verve het volgende:
Maar niet de beste na Cruijff en Van Hanegem. Daar veranderd die 'veldgoal' weinig aan.
Wat is die jongen toch briljant goed.quote:
Nee hoor, omdat hij 3 maal Wereldvoetballer van het jaar werd, 3 europa cups won en europees kampioen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:02 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik vid Bergkamp ook beter dan Van Basten, laatstgenoemde is natuurlijk mede zo'n cultheld geworden doordat hij voortijdig moest stoppen.
En toch vind ik ook Dennis Bergkamp beter om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee hoor, omdat hij 3 maal Wereldvoetballer van het jaar werd, 3 europa cups won en europees kampioen.
Volgens mij maar 2 keer, '88 en '92quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee hoor, omdat hij 3 maal Wereldvoetballer van het jaar werd, 3 europa cups won en europees kampioen.
Van Basten was het 3 keer. Bergkamp nooit bij de eerste 3 volgens mij. Van Basten werd ook nog paar keer Europees voetballer van het jaar, Bergkamp ook nooit. Ook niet bij de eersten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:14 schreef Robar het volgende:
[..]
En toch vind ik ook Dennis Bergkamp beter om eerlijk te zijn.
Dennis heeft bijvoorbeeld dichter tegen een wereldkampioenschap aangezeten dan Marco.
Ik vind dat ook moeilijk te vergelijken, omdat ze nooit echt in dezelfde periode hebben getopt. Maar Dennis vind ik een completere voetballer. Tsja en dat wereldvoetballer van het jaar. . . . . . Ach, zegt dat nou of van Basten beter is dan Bergkamp?
Mattheus is ook geen koekebakker hoor.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:14 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Volgens mij maar 2 keer, '88 en '92
En ach, dat is Matthaus ook gelukt...
Speciaal voor hem is de finale dan ook in Parijs geplandquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:18 schreef the_legend_killer het volgende:
Bergkamp heeft beetje pech met zijn vliegangst.
Als je het zo bekijkt is Seedorf de beste Nederlandse voetballer aller tijden.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Van Basten was het 3 keer. Bergkamp nooit bij de eerste 3 volgens mij. Van Basten werd ook nog paar keer Europees voetballer van het jaar, Bergkamp ook nooit. Ook niet bij de eersten.
Is ook zo, maar ik probeer te zeggen dat dat voor een groot deel van omstandigheden afhankelijk is. Met dat voorbeeld van Mattaus bedoel ik te zeggen dat hij dat alleen maar geworden is omdat Duitsland toen zo goed was, zonder een sterk Duitsland had hij die prijs nooit gewonnen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mattheus is ook geen koekebakker hoor.
Maar Van Basten won individuele prijzen en team prijzen. Beiden veel meer dan Dennis.
Hoezo?quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:19 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt is Seedorf de beste Nederlandse voetballer aller tijden.
Ja.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo?
Van Basten won ook 4 Europacups hoor. En in elke daarvan was hij de grote man. Seedorf ook?
Niet? Alleen omdat hij niet in de spits stond? Alleen omdat hij niet de beslissende goal maakte? Dan zijn grote spelers dus per definitie aanvallers...quote:
Vergelijkbaar idd. Maar Matheus was wereldtop.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:03 schreef Garlic_Sauce het volgende:
in dat opzicht dus vergelijkbaar met van Bommel, al is van Bommel niet zo'n enorme toneelspeler.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |